C46 a C45 dĺžky audiokaziet

винтаж кассеты для магнитофона, ртр, 8трак ... vintage hifi stereo

Moderátori: EZ647, AdmineR

Aká je Vaša najbľubenejšia dĺžka kaziet?

C10
1
5%
C46
3
14%
C60
3
14%
C74
2
10%
C90
11
52%
C100
1
5%
C120
0
Žiadne hlasovania
iné - napíšte do diskusie
0
Žiadne hlasovania
 
Celkom hlasov: 21

Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10265
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

That´s as:II 46min rok 1990 Made in Japan/Singapure by General Magnetics
https://ez647.sk/cc/thats_asii.html

Túto kazetu som prezentoval ako C100.
Nová generácia, kde sa nám už prepletá výroba Japonského Yudenu a Singapurského General Magnetics a nikto poriadne nevie kde končí jedno a začína druhé :D
Zopakujem niektoré fakty, že sa jedná o druhý model v poradí od základného VX, ale páska sa zdá byť dosť podobnej kvality, aj keď zloženie na obale hovorí inak a to Prestxide type II,, magnetic crystals, kdežto VX hovorí Submicro Cobalt Gamma. Napriek tomu sú obe pásky tmavo hnedé a veľmi priesvitné.
Prehľad That´s typov II na fóre.

Balenie:
Hranatá tmavá krabička s logom That´s.
Fólia pomerne jednoduchá spolieha na veľký podiel výhľadu na kazetu, len matné strieborné písmenká s červeným vyznačením triedy. Zadná strana na striebornom matnom podklade poskytne aspoň informáciu o použitých časticiach a hierarchie typu II v tejto novej generácii kaziet That´s.
Booklet je veľký skladací typ J, kde sú prevažne len štvorčeky a čierne plochy, ktorý je vložený tak do krabičky aby pôsobil čiernym dojmom na svetlú kazetu. Samolepky sú tvarované pre dizajn kazety, ale inak vzhľadovo celkom chudobné.

Kazeta:
Verziu motýľ, akoby trojoknovú kazetu, ale v celopriehľadnej verzii, mimoriadne svetlú som už predstavil ako stovku. Cievky That´s s mimoriadne kontrastnou oranžovou UV svorkou.
Štandardne firma používala pre značku That´s tento typ kazety pre triedu normal a High a plne oknovú verziu pre typ Metal. Ak došlo na Singapurské OEM tak sa použila nepriehľadná trojoknová verzia napríklad pre všetky tri triedy v extra edícii Basf Focus 353.
Keďže GMS vyrábala toto telo celkom dlho aj pre tretie strany, tento priehľadný dizajn je známy aj v niektorých kazetách SKC, alebo troj oknový dizajn v neskorej verzii Emtec CSII.
Zavádzacie pásky v týchto kazetách by mali byť vždy číre bez značenia.

Páska:
Už spomínaná Prestxide type II magnetics crystals, je pomerne tmavá na pohľad, ale stredne hnedá na svetle, veľmi priesvitná ako TDK AD, s náznakom jemných šikmých čiar po výrobnom procese.
Zvyčajne sú tieto pásky čisté, ale netrhajú rekordy zvuku, v podstate sa jedná o takú vstupnú pásku, ale možno im krivdím, nakoľko do CDIIF sa používala vraj rovnaká páska?

Kazetu som získal v 11/2016, kompletný test, vzhľadom k tomu že som nahrával verziu C100, tak už ju nepotrebujem nutne hneď nahrať znovu.

Subjektívne testy:

Akai DX-57, 27.11.2016:
+2db, bias -4
Zvuková čistota bez kolísania v porovnaní s C100, ale veľmi citlivá na výkon a to celkom dosť výrazne. Stovku som budil v pohode na +4db.

Pioneer CT-S550S, 3.6.2019:
+1db, slabé basy, stredy a výšky veľmi vysoko
BLE XD:
+2db, výšky dobré, ale najlepšia bola cudzia kalibrácia po kazete Realistic HD 90 1988, kde táto That´s dosiahla krásnych plných +3db s excelentnými výškami a to sú tie pásky obe charakterovo veľmi odlišné
Inak tento deck mal na túto C46 v podstate rovnaký zvukový názor ako na C100 verziu, len Akai špekuloval nad vhodným MOL.

Technics RS-AZ7, 9.6.2019:
+4db, výšky slabšie, ľavý kanál výškovo nedosahuje úrovne pravého kanála, celý priestor nahrávky je ťahaná doprava
ATC:
2db, skreslené, zlé výšky, vyslovene veľmi zlý a vyhlodaný zvuk, ľavý kanál vôbec nefunguje dobre, buď sa zaniesli hlavy, alebo je to shit kombinácia
Porovnávam s C100 že mal tiež problémy so správnym vedením pásky a balancom, ale nie tak veľké aj výkon dal o 2db väčší

Technics RS-TR979, 9.6.2019:
+4db sťažka, výškovo poslabšia, ľavý kanál mierne slabší
ATC:
+2db stále celkom ťažkopádne buditeľné, výškovo ale veľmi slušné, len bas je mierne skreslený, balance je dorovnaný, snaží sa rozhodne viac než AZ7

Technics RS-TR575MII:
+2db s miernym skreslením, výšky stredne uspokojivé, kolísanie nepočuť

Takže zberateľská možno, na nahrávky je to ako vstupná trieda typu II a nemusí si vždy dobre rozumieť s každým strojom, ale aj to vedenie pásky ma znepokojuje na väčšine strojov boli problémy na C100 aj na tejto C46, ktorá bola celkovo zvukovo ešte niečo horšia, tak neviem no. Kvalita kaziet Delta That´s je už dávno preč.
Prílohy
IMAG0317.JPG
IMAG0318.JPG
IMAG0154.JPG
IMAG0155.JPG
IMAG0156.JPG
IMAG0157.JPG
IMAG0158.JPG
IMAG0159.JPG
IMAG0160.JPG
IMAG0161.JPG
IMAG0162.JPG
IMAG0163.JPG
IMAG0164.JPG
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3650
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa Nstar »

mne sa to celkom páči ale je to najkomplikovanejšia značka kaziet asi čo poznám, je to pekná priesvitná variácia motýľa, nálepky sú titerné ale podobne zábavné ako hierarchia samotnej značky.
To je vážne 90tka ročník? Ja by som povedal, že je mladšia, škoda tých chýb s azimutom
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10265
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

Internet to tvrdí, budem tomu musieť veriť :D
http://www.vintagecassettes.com/triad_t ... hats90.htm
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3650
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa Nstar »

Ked si pozrieš aj neskoršie testy tak ešte prevládali tie trojuholníkové kazety, potom ešte neskôr už boli RoXana a pod.. a ja by som povedal, že toto je ešte potom
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10265
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

fakt chýbajú dobové materiály výrobcu a v testoch sú často aj modely generáciu pozadu, taký ten dopredaj kým príde novšia generácia, aj keď netvrdím že to tak nemôže byť, len sa moc nie je čoho chytiť
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3650
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa Nstar »

mňa ale trochu zaujalo to zvláštne riešenie vankúšika, tak nejak by som to asi urobil ja ale nepríde mi to extra dobré riešenie, nemôže sa ten kovový háčik dotýkať hlavy a spôsobovať nejaké hlúposti?
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10265
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

ono to asi na fotke vyzerá horšie než reálne je, ale podobné riešenie som videl iste aj u iných, neviem skontroluj napríklad Maxelly, tie poctivé staršie ako je to tam
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10265
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

That´s EX 46min rok 1987 Made in Japan, Európsky model
https://ez647.sk/cc/thats_ex.html

Dneska a ďalšie dni sa pozrieme na niektoré kazety That´s typu High Bias ale s metal páskou (Metal for type II)
Keďže sa jedná o pomerne srdcovú záležitosť firmy, záležitosť na ktorej v podstate firma vznikla, pásy metal typu IV a II už vo svojich začiatkoch a držali tento formát až dokonca, aj keď to bola neskutočne kritizovaná záležitosť pre najrôznejšie problémy.
Hlavnou myšlienkou bolo vytvorenie, výroba a predaj čistej plnohodnotnej pásky metal s vysokou remanenciou (magnetickou energiou) ale nízkou koercivitou (odolnosťou voči zmazaniu) čo by zabezpečilo nahrávku v kvalite metal na strojoch v tej dobe čo metalky nevedeli, takže ich v tomto prípade mali dokázať nahrať aj vymazať. Napriek tomu že tieto pásky vytvorili akýsi zaujímavý podtyp v kazetovom svete, tak bola na nich veľmi veľká kritika a častý totálny prepad v odborných testoch, nakoľko s tým vraj boli najrôznejšie problémy všetkého druhu, ako neskutočne veľký šum, nemožnosť riadne pás vymazať aj keď to fungovať malo a pod. Ja ako tester kaziet na strojoch ktoré nahrávajú aj typ IV neviem toto posúdiť nakoľko stroje s kalibráciou, alebo plnohodnotné stroje s podporou typu IV vedia tieto pásky nahrať podľa mňa kvalitne, aspoň pre moju spokojnosť určite. Je to kategória, ktorú by mal doma ohodnotiť každý podľa svojho vkusu.
Malé vlákno o metalkách typu II na fóre.
Zaujímavou svetovou výnimkou v tejto kategórii je Denon HD8, ktorý vynašiel vlastné zloženie v roku 1983 kde nízko koercívnej páske metal pre typ II do zmesi pridal klasickú FeCo zmes a spravil tak z toho jedinú ferrokobaltmetal pásku na svete.
Kalibrácie tejto Denon sú medzi zberateľmi samostatnou vášnivou témou diskusií na internetových fórach.

That´s:
Nedávno som popisoval zloženia a výrobu That´s, kde sa spomínal model EM-X ako metal typ II, ktorý vznikol redukciou kovového prášku Geothite. Podobne ako v tom článku sa písalo o oxidácii na model normal FX a k tomu som dodal že stredný TX ešte v tej dobe neexistoval, tak aj v prípade Metal typ II k EM-X sa tento EX pridal až neskôr, čo bol ešte miernejší odvar metalky pre typ II s mierne nižšími parametrami, ale inak sú takmer totožné.
V roku 1983 predstavila That´s model EM a neskôr v 1985 ho premenovala na EM-X a ten existoval až do roku 1989, kým sa v roku 1990 nezmenila celá štruktúra modelov.
Dneska prezentovaný EX prišiel len v jednom ročníku a to 1987.
Parametrové odlišnosti opísané z potlače kaziet
EX / EM-X:
Operating Bias 110/115%
Citlivosť obe +4,0dB
MOL 315Hz +4,5dB/+5,0dB
SOL 10kHz -4,0dB/-3,0dB
Frekvenčná odozva 10kHz -1,5dB/+0,5dB
Teda mala existencia oboch modelov nejaký veľký prínos, okrem zberateľstva?

Dnešná kazeta balenie:
Hranatá svetlá krabička s logom That´s.
Fólia v štandardnom dizajne That´s tej doby s veľkým výhľadom na kazetu je v červeno ružových farbách, za to EM-X bola v čierno hnedých farbách. Zadná strana s jednoduchými popismi, zložením a grafom.
Booklet veľký skladací typ J, oni v tej firme mali radi len piškvorkove štvorce všade, farby viacmenej fádne šedé a trochou červeného textu, neviem ako veľmi to pasuje ako celok k tomuto modelu. Nálepky sú trochu farebnejšie, ale tá zelená sa tam nehodí a tie dlhé polepy mysleli na krabičku, alebo tak? pretože na kazete v tomto dizajne si to neviem predstaviť.
Aby som nezabudol všeobecne, jednalo sa o Európsky model, v USA to mali hlavne v tej skoršej dobe trochu chaotické a jednu dobu používali značku Triad, a v tej modernejšej dobe zase mali kazety spoločné s Európou.
V Japonsku bol chaos, alebo pestrosť výberu ešte väčší, a presne neviem či rozdelili oba typy pásky do svojich modelov, nakoľko je to stále čiastočne neznáma a riadne neodhalená značka.

Kazeta:
Legendárne Delta okno, ako som predstavoval viac krát. Tu sú modely EX a EM-X v podstate dizajnovo a farebne identické, pretože oba majú klasické That´s biele cievky s červenou svorkou a čierna kazeta s červenou potlačou, no mohli byť trochu originálnejší v oddelení modelov, ale aj tak dobre, kazety sa mi veľmi páčia.
Zavádzacia páska má v tomto prípade bledomodré značenie, a minule som spomínal tuším červené? takže podľa dĺžky to nie je celkom identické a jasné.

Páska:
Metalka, pomerne svetlá sivá, čo sú pásy That´s asi najsvetlejšie metalky na svete. Nepriesvitná samozrejme. Zloženie je uvedené ako Metal Super Alloy, kdežto na EM-X je napísané len nekonkrétne EM-X unites all advantages of Metal Technology in the Chrome Position.

Kazetu som získal od Slovenského predajcu už v 01/2012 a už je tam nahratý aj jeden z mojich NajVýberov, kazeta s ktorou som bol mimoriadne spokojný a je veľmi obohratá a už aj ošúchaná akoby som ju mal o 20rokov dlhšie v prevádzke, hral som ju na každom decku, na každom walkmane čo som mal kedy v rukách za poslednú dobu.

Subjektívne testy:

Akai DX-57, 2012:
+6db, bias 0, prípadne plusový
Perfektný mohutný zvuk, ako na zdroji, žiadne komplikované kalibrácie.
Samozrejme nahraté na Akai na ostro.

Pioneer CT-S550S, 2012:
0db, výšky presne ako na zdroji
BLE XD:
+4db, totálne nádherný zvuk, zhodný so zdrojom, nemám jedinej výhrady

Technics RS-AZ7, 2012:
+4db, slabšie výšky
ATC:
toto nezvládne skalibrovať aj keď kupodivu nie na bias, ale na Level, nevhodná kazeta do tohto stroja, nakoľko výškovo bez kalibrácie hrá veľmi slabo.

Technics RS-TR979, 2012:
+4db s miernym skreslením, výšky ale veľmi slušné
ATC:
+2db bez skreslenia, výšky veľmi dobré

Technics RS-TR575MII:
+4db naplno bez skreslenia, výšky o niečo sviežejšie než zdroj

Pekná zbierková kazeta.
Na nahrávky, tak neviem isto, stroje s ručnou kalibráciou sú vhodné, tie s Automatikou, ako ktoré, Pioneer nemal problém, Technicsy hej, u Technicsov ak vám sadnú dobre výšky a výkon, rozhodne nepoužívať ATC, prípadne vôbec, AZ7 totálny prepadák s touto kazetou.
Viem že Janvys testoval tento model a dopadol u neho slabšie, aj to môže byť rozdiel v kalibrácii alebo v stave kazety po rokoch.

Ešte dodám že aj u pásov That´s sa začínajú celkom vyskytovať biele prášky, ale stačí niekoľko prehratí a je to v poriadku, v prípade tejto mojej EX v roku 2012 až doteraz je to čisté a bezproblémové.
Prílohy
IMAG0491.JPG
IMAG0493.JPG
IMAG0165.JPG
IMAG0166.JPG
IMAG0168.JPG
IMAG0169.JPG
IMAG0170.JPG
IMAG0171.JPG
IMAG0172.JPG
IMAG0173.JPG
IMAG0174.JPG
IMAG0175.JPG
IMAG0176.JPG
IMAG0177.JPG
IMAG0178.JPG
IMAG0179.JPG
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3650
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa Nstar »

nikdy som veľmi nechápal tento dizajn ale v poslednej dobe sa mi to začína páčiť a myslím, že keby nejakú skúsim tak tomu prídem na chuť. Veľmi sa mi páči ako uvádzajú parametre. Táto dnešná je fakt zaujímavá aj výzorom aj zvláštnym pásikom, tie nálepky ma tiež napadlo či budú určené na krabičku...? Taký dodatok, ja teda viem ako si to myslel ale aby sa to neplietlo, toto sú pásky s vysokou koercitivitou (typ II, IV), len typ metal aby fungoval nejak v slote pre typ II, musí mať nižšiu než bežná metalka (tie vyžadujú ešte väčší záznamový, predmagnetizačný, mazací prúd)
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10265
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

Hej to je taký technický vtip ako to dokázali spraviť, že Magnetická energia týchto pásov je ako u metalky, ale všetky potrebné parametre na nahrávanie a mazanie postačujú ako u chromky.
Teda predmagnetizačné prúdy, budenie a pod.
Používateľov profilový obrázok
Kazetowich
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 8761
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 16:18
Bydlisko: polia, lúky a háje SR
Kontaktovať používateľa:

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa Kazetowich »

dosť unikátne s tou kombináciou metal-chrom
Sansui 331 klub czechoslovakia, old Pioneer receivers
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10265
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

That´s EM-X 46min rok 1984-85 Made in Japan, Japonská verzia.
https://ez647.sk/cc/thats_emx.html

Dneska sa pozrieme na včera zmienenú EM-X, čo by štandardný model metal pre typ II od Taiyo Yuden. Ani veľmi nebudem rozpisovať niektoré veci a technické údaje, keďže som to spravil už včera v porovnaní s modelom EX.

Balenie:
Hranatá svetlá krabička s logom Made in Japan, presne tak That´s tam nedali :D
Fólia bledo hnedá s čiernym podkladom, tak neviem, ktorá fólia sa viac hodí k tejto kazete, tá včerajšia červeno ružová, alebo táto hnedá? :D
Zadná strana samozrejme Japonsky, kde hlavná prezentácia na grafe je typ II metal vs typ II.
Booklet veľký skladací typ J, obe strany s modrými štvorčekmi, teda neviem ako na toto mohol niekto písať :D
Nálepky zase zhodné s tým čo dávali do novších, ako EX.

Kazeta:
zhodná s EX, Delta okno, čierna kazeta, červená potlač, biele cievky s červenou svorkou.

Páska:
Stále veľmi svetlá sivá nepriesvitná metalka, uvedený MOL +5,0dB, teda ako som robil priame porovnanie včera, všetky parametre sú o chlp lepšie, okrem frekvenčnej odozvy, tam sa mi zdal rozdiel medzi EX a EM-X asi najväčší.
No ale tento model je z úplných začiatkov firmy, teda vlastne druhý v poradí typ metal II od začiatku výroby pásov That´s.

Kazetu som získal v 04/2019, ako bonus k nákupu :)
Test len Akai inak prázdna, no aby ste nepovedali, Európsku verziu C60 EM-X som už testoval, nahrával.

Akai DX-57, 16.4.2019:
+4db bias -4
Jedná sa o metal pásku pre typ II, verzia pre Japonský trh. Už zostarnutá, veľmi ľahko sa nechá vybudiť na +8db ale skreslene, +4db je pre ňu hranica, výškovo dobrá, ale neexceluje. Možno aj preto že necháva silný biely oter na hlavách, veľké množstvo bieleho bordelu.
Výstup z pásky je silnejší o +1db, basové podanie je veľmi zvýraznené oproti zdroju.

Zase pekná zberateľská záležitosť, ale na nahrávky bude kalibračne o niečo komplikovanejšia než včera predstavená EX, možno aj to bol dôvod vytvoriť slabší metal II model EX, aby bol trochu viac kompatibilný s High normou typu II?
Rozhodne na niektorých strojoch sa s ňou vybláznite a na niektorých s ňou veľmi nepohnete, ale odporúčam :)
Biely prášok z mojej C60 po niekoľkých prehratiach bol preč úplne, podobne to očakávam aj v tomto prípade.
Prílohy
IMAG0336.JPG
IMAG0337.JPG
IMAG0180.JPG
IMAG0181.JPG
IMAG0182.JPG
IMAG0183.JPG
IMAG0184.JPG
IMAG0185.JPG
IMAG0186.JPG
IMAG0187.JPG
IMAG0188.JPG
IMAG0189.JPG
IMAG0191.JPG
IMAG0192.JPG
Napísať odpoveď

Návrat na "Kazety, pásy, CD, MD, DCC, 8 tracky a iné nenahraté média"