C46 a C45 dĺžky audiokaziet
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10241
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Victor AF 46min rok 1985 Made in Japan
https://ez647.sk/cc/victor_afi.html
Ani k tejto značke nebudem v popise vždy udávať že sa jedná o záležitosť pre Japonský trh, ale samozrejme spomeniem teraz že sa jedná o Japonskú verziu značky JVC (Japan Victor Company) Zároveň je to posledná značka v tomto vlákne.
V skratke by som zhrnul že JVC aj Victor sú mierne zradné značky, pretože meno je veľké, ale kazety sú skoro vždy OEM tretích strán a často je tam Čína, Kórea a pod, občas niekto iný, takže mať prehľad je namieste o to viac ak chcete nahrávať, ak chcete zbierať tak to možno až tak nevadí.
Zopár kaziet Victor si teda prejdeme najbližšie dni a k tomu pridám menší prehľad značky Victor, triedy I Normal na fóre.
Pridám aj dobový katalóg, kde je vyobrazená naša dnešná kazeta.
Ak to tak vezmem, naša AF je vlastne najzákladnejšia kazeta v celom katalógu, MusicPallette je zase na fotkách, ale v technických údajoch ju nevidím a RTR verzia má vraj lepšiu pásku než AF, ale v podstate nič o nej neviem a ďalšie DA3 a DA7 sú už jasné OEMká Japonského Denonu. (DX3 a DX7) No a metalka je zrejme naozaj ako jediná originál Japan JVC/Victor výroba.
Model AF:
Acoustic Fidelity, alebo základná ferro kazeta značky JVC (označená ako AF-I, väčšinou OEM), alebo pod značkou VIctor (označená ako AF, neskôr AFI, väčšinou by sa malo jednať o Japonskú výrobu)
V podstate sa jedná v roku 1985 o kazetu s malým oknom, v pomerne peknom luxusnom prevedení s metalickými fóliami a bielou kazetou, len nerozumiem tomu, aký je presne rozdiel vo verzii s modrou kazetou, či podľa dĺžky, alebo podľa nejakej ročníkovej verzie, ale áno existuje aj modrá.
JVC/Victor a Fujifilm Japan?
Ešte pred samotným predstavením kazety, je tu trochu úvodnej osvety ohľadne výroby JVC/Victor, čo sú zase moje dohady prepletené s niektorými textami z internetu.
Samotná firma JVC vraj vyrábala metal pásku a kazety, pretože v tom videlo na začiatku 80tych rokov veľký potenciál a ostatné typy ako I a II ich vraj celkom nezaujímali v zmysle vlastnej výroby, preto ich nakupovali, alebo spolupracovali na výrobe OEM.
Ich vlastné metalky sú kazety s vlastným dizajnom, ktoré sú aj u mňa na webe, myslím že sa jedná o tri prevedenia dizajnov, ktoré môžete nájsť väčšinou pod názvami Metal, Metal ME, Metal ME PRO.
(ME v tomto prípade neznamená Naparovaný kov, ale Metal Excellence)
A čo teda ostatné kazety? väčšinou sa jedná priamo o celé OEMká rôznych značiek od vysokokvalitných ako TDK, Denon, That´s až po priemerné až lacné kazety ako ICM, Saehan, GoldStar, SKC, Forward, GreenCorp.
Ale máme tu ešte kategóriu Japonských kaziet JVC/Victor, ktoré vyzerajú že majú originálny dizajn JVC, ale obsahujú mnoho prvkov značky Fujifilm/Axia, väčšinou ich prezrádzajú niektoré komponenty kazety a dizajnové riešenia krabičiek a pod. Preto sa tomu budem venovať extra pri každej kazete v rátane tej dnešnej.
Myslím si že JVC naozaj spolupracovala s Fuji a nechala si u nich na zákazku robiť audiokazety podľa vlastného špecifického dizajnu, ale pás a celkové kvalitatívne prevedenie bude v základe priamo v kvalite Fuji, čo zase nie je zlá voľba a myslím že v kombináciách originálnych dizajnov je to aj veľmi podarené.
Takže poďme preniesť úvahy do reality, aby ste mohli vyjadriť tiež svoj názor na túto problematiku obchodných a výrobných vzťahov.
Dnešná kazeta, balenie:
Hranatá svetlá krabička s veľkým logom Made in Japan na prednej strane, a typickou tvarovanou šípkou otvárania na tele krabičky, podľa kaziet Fujifilm, čo je v tej dobe asi najhlavnejší znak kaziet JVC/Victor, že používajú v podstate originálne Fuji krabičky.
Fólia je s metalickou potlačou na striebornom základe, takže sa mimoriadne zle fotí a skenuje, ale vyzerá to veľmi luxusne na základný model. Hlavný znak je kombinácia modrej, zelenej a bielej na striebornom podklade, predná strana v jednoduchom dizajne s výhľadom na väčšiu časť kazety, zadná strana takmer výhradne len popisy po Japonsky s jednoduchým grafom, ktorý ešte nemá s čím porovnávať
Kazeta je označená celým modelom ako AF-46WT, čo by naozaj znamenalo že sa cielene jedná o bielu verziu a že budú aj verzie iné, len neviem či iné znamená len modrá, alebo ešte aj ďalšie.
Booklet je už ale jednoduchý krátky, 1,5strany na popis a potom mnoho textu, nálepky sa nedodávajú.
Kazeta:
Okrem toho že je biela a obsahuje metalickú samolepku, tak sa jedná o taký štandard malého okna, nie celkom malé, ale také solídne na svoju dobu. S pekne tvarovanou textúrou po obvode kazety, pôsobí celkom originálne.
Strieborno modro biely polep na tom pôsobí veľmi pekne.
Určite si spomínate ako mali staré Maxelly tie štvorcové výrezy okolo otvorov na cievky, a že to robilo mnoho ďalších firiem, dokonca to odkukali aj niektoré originálky. Tak tu je niečo podobné, ale hrany otvorov na cievky sú zrezané v kruhu, čo je u audiokaziet veľmi nevídaný jav, u strojárstva zase celkom bežný keď väčším vrtákom krásne takto upravíte menší otvor a odstránite tak aj špony, presne tento typ tela kazety čerpá z tejto tematiky
Pridávam aj fotky otvorenej kazety, cievky sú 100% totožné s originálnymi cievkami Fuji používanými v niektorých kazetách, ktoré si nájdete podľa popisu použitej kazety na tomto odkaze cievok Fuji.
Jedná sa o piatu kolónku na odkaze.
Teda biela cievka s malým otvorom oproti bielej svorke typu C s výplňou, alebo starší typ svorky C Fuji s dutými rohmi.
Konštrukčne kazeta a jej vnútorné vedenie taktiež sedí s prepracovanými telami Fujifilmu, tam sa kvalita spracovania a originálnosť Fuji proste nedá zaprieť, kto si bude porovnávať detailné riešenia otvorenej kazety Fuji a tejto JVC/Victor, nájde veľa zhôd, takže naozaj boli originálny v dizajne tela, povrchu a okna, ale rukopis Japoncov je veľmi výstižný.
Zavádzacia páska je číra bez značenia.
Páska:
Svetlo hnedá málo až stredne železitá, starší typ, vyzerá dobre, úplne čistá ako nová. Tým starším typom som myslel taký zvláštny efekt, ktorý pozorujem pri podsvetľovaní bielymi LEDkami u všetkých pásov kaziet, ktoré fotím tu do prehľadov. U nových pásov krásne vidieť najostrejšie body svetla ako krásne presvitajú cez pás, u starších nepresvitajú body, ale celý pás svieti matne bez konkrétneho bodu presvitania, proste neviem to popísať detailne, ale rozhodne vidím že je to ten starší typ, ktorý sa takto správa, možno niekedy spravím fotku s porovnaním ak mi to niekto niekedy pripomenie.
Čo do kvality si nerobím nádeje, keďže kazeta je stará ako ja a základná ferro, tam už veľa toho netreba čakať.
Kazetu som získal v 05/2019, test len Akai, inak prázdna.
Akai DX-57, 20.5.2019:
+2db bias -12
Výstup z pásky slabší o 4db.
Zrejme úplne najnižšia normal kazeta od Victor, ktorá má 34rokov (v dobe testu ), takže sa netreba diviť keď nezahrá na celý displej, +2db je tak akurát, ale ľahko sa nechá prebudiť a vyskočí v kľude aj na +6db, bias -12 je to počúvateľné, ale na zdroj nedosahuje, a hlavne silnejšie občasné poruchy v celom spektre.
Cievky a krabička pre kazetu sú zhodné s Fuji tej doby.
Takže zo zberateľského hľadiska je to aspoň pre mňa pecka, vzácna kazeta, veľmi pekná a na základný typ veľmi luxusne prevedená, k tomu ešte modrú verziu aby to bolo kompletné.
Na nahrávky, toto už nie je celkom ono, povedal by som viac deckov možno bude viac vedieť, ale to ukáže až čas keď sa k tomu dostanem, zatiaľ budenie by celkom aj stačilo ale s biasom bude treba polaborovať a kalibrovať v rámci možností vašich strojov, no a tie poruchy u starých pásov sú pomerne bežné, zase na každom decku sa to prejaví viac či menej, ale na 99% to tam bude vždy.
Na vyskúšanie by som odporučil, ale vzhľadom k cenám a vzácnosti je to viac vhodné do zbierky.
Dneska to dalo naozaj celkom zabrať, po práci som zistil že som v štvrtine textu a už som nebol schopný napísať nič viac, až teraz v noci to dokončujem
Stano: vzhľadom k situácii, nemožnosti platieb a neistými posielaním balíkov mi to príde viac nereálne, Ruský trh je pre nás na neurčito uzavretý z mnohých dôvodov.
https://ez647.sk/cc/victor_afi.html
Ani k tejto značke nebudem v popise vždy udávať že sa jedná o záležitosť pre Japonský trh, ale samozrejme spomeniem teraz že sa jedná o Japonskú verziu značky JVC (Japan Victor Company) Zároveň je to posledná značka v tomto vlákne.
V skratke by som zhrnul že JVC aj Victor sú mierne zradné značky, pretože meno je veľké, ale kazety sú skoro vždy OEM tretích strán a často je tam Čína, Kórea a pod, občas niekto iný, takže mať prehľad je namieste o to viac ak chcete nahrávať, ak chcete zbierať tak to možno až tak nevadí.
Zopár kaziet Victor si teda prejdeme najbližšie dni a k tomu pridám menší prehľad značky Victor, triedy I Normal na fóre.
Pridám aj dobový katalóg, kde je vyobrazená naša dnešná kazeta.
Ak to tak vezmem, naša AF je vlastne najzákladnejšia kazeta v celom katalógu, MusicPallette je zase na fotkách, ale v technických údajoch ju nevidím a RTR verzia má vraj lepšiu pásku než AF, ale v podstate nič o nej neviem a ďalšie DA3 a DA7 sú už jasné OEMká Japonského Denonu. (DX3 a DX7) No a metalka je zrejme naozaj ako jediná originál Japan JVC/Victor výroba.
Model AF:
Acoustic Fidelity, alebo základná ferro kazeta značky JVC (označená ako AF-I, väčšinou OEM), alebo pod značkou VIctor (označená ako AF, neskôr AFI, väčšinou by sa malo jednať o Japonskú výrobu)
V podstate sa jedná v roku 1985 o kazetu s malým oknom, v pomerne peknom luxusnom prevedení s metalickými fóliami a bielou kazetou, len nerozumiem tomu, aký je presne rozdiel vo verzii s modrou kazetou, či podľa dĺžky, alebo podľa nejakej ročníkovej verzie, ale áno existuje aj modrá.
JVC/Victor a Fujifilm Japan?
Ešte pred samotným predstavením kazety, je tu trochu úvodnej osvety ohľadne výroby JVC/Victor, čo sú zase moje dohady prepletené s niektorými textami z internetu.
Samotná firma JVC vraj vyrábala metal pásku a kazety, pretože v tom videlo na začiatku 80tych rokov veľký potenciál a ostatné typy ako I a II ich vraj celkom nezaujímali v zmysle vlastnej výroby, preto ich nakupovali, alebo spolupracovali na výrobe OEM.
Ich vlastné metalky sú kazety s vlastným dizajnom, ktoré sú aj u mňa na webe, myslím že sa jedná o tri prevedenia dizajnov, ktoré môžete nájsť väčšinou pod názvami Metal, Metal ME, Metal ME PRO.
(ME v tomto prípade neznamená Naparovaný kov, ale Metal Excellence)
A čo teda ostatné kazety? väčšinou sa jedná priamo o celé OEMká rôznych značiek od vysokokvalitných ako TDK, Denon, That´s až po priemerné až lacné kazety ako ICM, Saehan, GoldStar, SKC, Forward, GreenCorp.
Ale máme tu ešte kategóriu Japonských kaziet JVC/Victor, ktoré vyzerajú že majú originálny dizajn JVC, ale obsahujú mnoho prvkov značky Fujifilm/Axia, väčšinou ich prezrádzajú niektoré komponenty kazety a dizajnové riešenia krabičiek a pod. Preto sa tomu budem venovať extra pri každej kazete v rátane tej dnešnej.
Myslím si že JVC naozaj spolupracovala s Fuji a nechala si u nich na zákazku robiť audiokazety podľa vlastného špecifického dizajnu, ale pás a celkové kvalitatívne prevedenie bude v základe priamo v kvalite Fuji, čo zase nie je zlá voľba a myslím že v kombináciách originálnych dizajnov je to aj veľmi podarené.
Takže poďme preniesť úvahy do reality, aby ste mohli vyjadriť tiež svoj názor na túto problematiku obchodných a výrobných vzťahov.
Dnešná kazeta, balenie:
Hranatá svetlá krabička s veľkým logom Made in Japan na prednej strane, a typickou tvarovanou šípkou otvárania na tele krabičky, podľa kaziet Fujifilm, čo je v tej dobe asi najhlavnejší znak kaziet JVC/Victor, že používajú v podstate originálne Fuji krabičky.
Fólia je s metalickou potlačou na striebornom základe, takže sa mimoriadne zle fotí a skenuje, ale vyzerá to veľmi luxusne na základný model. Hlavný znak je kombinácia modrej, zelenej a bielej na striebornom podklade, predná strana v jednoduchom dizajne s výhľadom na väčšiu časť kazety, zadná strana takmer výhradne len popisy po Japonsky s jednoduchým grafom, ktorý ešte nemá s čím porovnávať
Kazeta je označená celým modelom ako AF-46WT, čo by naozaj znamenalo že sa cielene jedná o bielu verziu a že budú aj verzie iné, len neviem či iné znamená len modrá, alebo ešte aj ďalšie.
Booklet je už ale jednoduchý krátky, 1,5strany na popis a potom mnoho textu, nálepky sa nedodávajú.
Kazeta:
Okrem toho že je biela a obsahuje metalickú samolepku, tak sa jedná o taký štandard malého okna, nie celkom malé, ale také solídne na svoju dobu. S pekne tvarovanou textúrou po obvode kazety, pôsobí celkom originálne.
Strieborno modro biely polep na tom pôsobí veľmi pekne.
Určite si spomínate ako mali staré Maxelly tie štvorcové výrezy okolo otvorov na cievky, a že to robilo mnoho ďalších firiem, dokonca to odkukali aj niektoré originálky. Tak tu je niečo podobné, ale hrany otvorov na cievky sú zrezané v kruhu, čo je u audiokaziet veľmi nevídaný jav, u strojárstva zase celkom bežný keď väčším vrtákom krásne takto upravíte menší otvor a odstránite tak aj špony, presne tento typ tela kazety čerpá z tejto tematiky
Pridávam aj fotky otvorenej kazety, cievky sú 100% totožné s originálnymi cievkami Fuji používanými v niektorých kazetách, ktoré si nájdete podľa popisu použitej kazety na tomto odkaze cievok Fuji.
Jedná sa o piatu kolónku na odkaze.
Teda biela cievka s malým otvorom oproti bielej svorke typu C s výplňou, alebo starší typ svorky C Fuji s dutými rohmi.
Konštrukčne kazeta a jej vnútorné vedenie taktiež sedí s prepracovanými telami Fujifilmu, tam sa kvalita spracovania a originálnosť Fuji proste nedá zaprieť, kto si bude porovnávať detailné riešenia otvorenej kazety Fuji a tejto JVC/Victor, nájde veľa zhôd, takže naozaj boli originálny v dizajne tela, povrchu a okna, ale rukopis Japoncov je veľmi výstižný.
Zavádzacia páska je číra bez značenia.
Páska:
Svetlo hnedá málo až stredne železitá, starší typ, vyzerá dobre, úplne čistá ako nová. Tým starším typom som myslel taký zvláštny efekt, ktorý pozorujem pri podsvetľovaní bielymi LEDkami u všetkých pásov kaziet, ktoré fotím tu do prehľadov. U nových pásov krásne vidieť najostrejšie body svetla ako krásne presvitajú cez pás, u starších nepresvitajú body, ale celý pás svieti matne bez konkrétneho bodu presvitania, proste neviem to popísať detailne, ale rozhodne vidím že je to ten starší typ, ktorý sa takto správa, možno niekedy spravím fotku s porovnaním ak mi to niekto niekedy pripomenie.
Čo do kvality si nerobím nádeje, keďže kazeta je stará ako ja a základná ferro, tam už veľa toho netreba čakať.
Kazetu som získal v 05/2019, test len Akai, inak prázdna.
Akai DX-57, 20.5.2019:
+2db bias -12
Výstup z pásky slabší o 4db.
Zrejme úplne najnižšia normal kazeta od Victor, ktorá má 34rokov (v dobe testu ), takže sa netreba diviť keď nezahrá na celý displej, +2db je tak akurát, ale ľahko sa nechá prebudiť a vyskočí v kľude aj na +6db, bias -12 je to počúvateľné, ale na zdroj nedosahuje, a hlavne silnejšie občasné poruchy v celom spektre.
Cievky a krabička pre kazetu sú zhodné s Fuji tej doby.
Takže zo zberateľského hľadiska je to aspoň pre mňa pecka, vzácna kazeta, veľmi pekná a na základný typ veľmi luxusne prevedená, k tomu ešte modrú verziu aby to bolo kompletné.
Na nahrávky, toto už nie je celkom ono, povedal by som viac deckov možno bude viac vedieť, ale to ukáže až čas keď sa k tomu dostanem, zatiaľ budenie by celkom aj stačilo ale s biasom bude treba polaborovať a kalibrovať v rámci možností vašich strojov, no a tie poruchy u starých pásov sú pomerne bežné, zase na každom decku sa to prejaví viac či menej, ale na 99% to tam bude vždy.
Na vyskúšanie by som odporučil, ale vzhľadom k cenám a vzácnosti je to viac vhodné do zbierky.
Dneska to dalo naozaj celkom zabrať, po práci som zistil že som v štvrtine textu a už som nebol schopný napísať nič viac, až teraz v noci to dokončujem
Stano: vzhľadom k situácii, nemožnosti platieb a neistými posielaním balíkov mi to príde viac nereálne, Ruský trh je pre nás na neurčito uzavretý z mnohých dôvodov.
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Vyzerá to fakt dobre, pekná fólia aj kazeta a príkladné spracovanie. Na túto dnešnú by som si nahral asi nejaké reggae alebo hovorené slovo, možno by sa dalo skúsiť pomôcť tomu s Dolby ale podľa toho čo si písal tak to na typ 0 nevyzerá takže určite to pôjde použiť. Ja viem, že s touto značkou je to také rôzne ale aj tak je to celkom zaujímavá a málo rozšírená záležitosť. Diky za parádny článok, sila, že sa vieš takto premôcť a v noci spísať takto kvalitný a obsiahly príspevok s takými dobrými fotkami, tie máš niekde v archíve alebo to fotíš k príspevku?
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10241
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
No takže, typ 0 to asi fakt nebude, páska je na to moc dobrá, len zostarla, takže poruchy na výškach, je to také vyhlodané ako pokrčená páska, dolby to práve ešte viac zvýrazní, ale zaujímavé je že sa to na rôznych deckoch vždy správa mierne odlišne, takže ono s istou toleranciou nedokonalosti a vhodnou kalibráciou s výberom nie až tak náročnej hudby tento pás rozhodne poslúži
čo do spania, ja mám všeobecný trojsmenný problém, keď som minulý týždeň robil nočné tak teraz som často v noci hore a cez deň dospávam po práci, takže ako som sa v noci prebral už neviem ísť teraz spať, tak čas rozhodne treba využiť, ale u teba je tiež tento čas dosť netypický
fotky, časť robím pred písaním a časť je z archívu, konkrétne zabalená kazeta musí byť z archívu, inak by to nešlo a tie fotky otvorenej kazety sú tiež z archívu, zvyšok je čerstvý
našťastie mám fotky podľa mesiacov a rokov a párujem to dátumom updatu na webe
teda funguje to asi tak že, pozriem dĺžky kaziet, C46 čo tam je, nejak si to zoradím, vyberiem vhodnú kazetu, v stránke updatu nájdem hľadaním konkrétnu kazetu, pozriem mesiac a rok kedy som pridal, k tomu nájdem konkrétnu krabicu, a potom fotky, popis a k tomu spravím aj nové fotky
PS: zložil som včera o druhej v noci Akai, tento týždeň, alebo víkend postupne začnem doháňať niektoré testy a uvidíme ako to pôjde
čo do spania, ja mám všeobecný trojsmenný problém, keď som minulý týždeň robil nočné tak teraz som často v noci hore a cez deň dospávam po práci, takže ako som sa v noci prebral už neviem ísť teraz spať, tak čas rozhodne treba využiť, ale u teba je tiež tento čas dosť netypický
fotky, časť robím pred písaním a časť je z archívu, konkrétne zabalená kazeta musí byť z archívu, inak by to nešlo a tie fotky otvorenej kazety sú tiež z archívu, zvyšok je čerstvý
našťastie mám fotky podľa mesiacov a rokov a párujem to dátumom updatu na webe
teda funguje to asi tak že, pozriem dĺžky kaziet, C46 čo tam je, nejak si to zoradím, vyberiem vhodnú kazetu, v stránke updatu nájdem hľadaním konkrétnu kazetu, pozriem mesiac a rok kedy som pridal, k tomu nájdem konkrétnu krabicu, a potom fotky, popis a k tomu spravím aj nové fotky
PS: zložil som včera o druhej v noci Akai, tento týždeň, alebo víkend postupne začnem doháňať niektoré testy a uvidíme ako to pôjde
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Je mi.jasné, že to čo už máš na webe tak zabalené bude z nejakého archívu ale tie rozobraté alebo fotky pásov?
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10241
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
hej to je teraz fotené, včera po práci kým tu mama sedela vedľa a hovorila o tom ako si hľadá prácu, tak som robil fotky, po pohári ríbezľového vína, som mal pocit že to nedokončím
potom ešte niekoľko otázok na discorde od kamarátov a tak na iné témy že som sa do pol šiestej dostal len do štvrťky textu o tejto kazete a potom som rezignoval keď som už oči neudržal a keď som sa zobudil bolo nejakých 23.54
toľko k usporiadanému zdravému životnému štýlu
fotky otvorenej kazety som mal tiež v archíve našťastie
potom ešte niekoľko otázok na discorde od kamarátov a tak na iné témy že som sa do pol šiestej dostal len do štvrťky textu o tejto kazete a potom som rezignoval keď som už oči neudržal a keď som sa zobudil bolo nejakých 23.54
toľko k usporiadanému zdravému životnému štýlu
fotky otvorenej kazety som mal tiež v archíve našťastie
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10241
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Victor MusicPalette 46min rok 1985 Made in Japan
https://ez647.sk/cc/victor_mp.html
Dneska tu máme zaujímavú dizajnovú, farebnú záležitosť, ale technicky, výrobne a konštrukčne by som sa priklonil k takej kategórii kazety ako som tu predstavil v modeli AF.
Dizajnová farebnosť, MusicPalette? konkurencia? koncept?
Už poznáme mnoho rôznych farebných dizajnových kaziet, väčšinou celopriehľadné, alebo veľkooknové s rôznymi farebnými konceptmi či veľkými cievkami.
Dnešná kazeta je ale trochu starší koncept tejto myšlienky, malé okná, malé cievky, ale farebné telá, zaujímavé obaly či samolepky na kazete. A konkurenčné modely v tomto duchu boli veľmi podobné, ako príklad uvediem:
Denon PasteLive
Sanyo We Love Music
A mnoho ďalších.
Dnešná kazeta patrí do katalógu Victor 1985
Aj keď tam nie sú technické parametre k tomuto modelu z nejakého dôvodu, tak aspoň vidíme že sa v tomto prevedení robil tento model v piatich pastelových bledých farbách.
Balenie:
Hranatá svetlá krabička s extra svetlým modrým nádychom a nápisom Made in Japan, typ Fuji ako som predstavil u AF modelu.
Táto rada je balená len v priesvitnej fólii.
Booklet je krátky, len polovica jednej strany na popis, zvyšok sú texty a grafika, ktorá pripomína nejaké odtlačky niečoho vo farbe na bielom poklade, v tomto duchu sú potom robené aj ostatné farebné prevedenia.
Samolepky sa ani tu nedodávajú.
Kazeta:
Technicky sa zase jedná o extra verziu ktorá ma vedenie pásky ako staré Fujifilmi v rátane zhodných cievok ako u modelu AF a niektorých kaziet Fuji Japan.
Telo kazety má o niečo menšie okno a otvory pre cievky nie sú extra upravené zrezaním, textúra po obvode je jednoduchšia. Tu nenájdeme metalické polepy ani fólie, ale samolepka na kazete je klasická s bielym podkladom a trochou grafiky a farby podľa bookletu.
Páska:
Príde mi mimoriadne červená, ako to kontrastuje na fotke s modrým telom kazety.
Kazetu som získal v 10/2019, test len Akai, inak prázdna.
Akai DX-57, 17.10.2019:
+4db, špičky +6db, bias -10, výstup slabší o 1db cca
Pomerne kvalitná kazeta typu I, ľahko sa nechá prebudiť, je veľmi dynamická a živá, výškovo takmer ako zdroj, dropy len veľmi ojedinele.
Takže jedná sa o zberateľskú kazetu v rámci exotických starých farebných edícií.
Na nahrávky s vhodnou kalibráciou asi hej, neviem či sa dá nazvať superferro, ale ako taká z tých jednoduchších, už zostarnutých superferro, možno aj hej
Samozrejme opravil som popis, nakoľko som test kopíroval z inej Victor kazety, obe som popisoval tu https://www.vintagehifi.sk/viewtopic.php?p=19988#p19988
https://ez647.sk/cc/victor_mp.html
Dneska tu máme zaujímavú dizajnovú, farebnú záležitosť, ale technicky, výrobne a konštrukčne by som sa priklonil k takej kategórii kazety ako som tu predstavil v modeli AF.
Dizajnová farebnosť, MusicPalette? konkurencia? koncept?
Už poznáme mnoho rôznych farebných dizajnových kaziet, väčšinou celopriehľadné, alebo veľkooknové s rôznymi farebnými konceptmi či veľkými cievkami.
Dnešná kazeta je ale trochu starší koncept tejto myšlienky, malé okná, malé cievky, ale farebné telá, zaujímavé obaly či samolepky na kazete. A konkurenčné modely v tomto duchu boli veľmi podobné, ako príklad uvediem:
Denon PasteLive
Sanyo We Love Music
A mnoho ďalších.
Dnešná kazeta patrí do katalógu Victor 1985
Aj keď tam nie sú technické parametre k tomuto modelu z nejakého dôvodu, tak aspoň vidíme že sa v tomto prevedení robil tento model v piatich pastelových bledých farbách.
Balenie:
Hranatá svetlá krabička s extra svetlým modrým nádychom a nápisom Made in Japan, typ Fuji ako som predstavil u AF modelu.
Táto rada je balená len v priesvitnej fólii.
Booklet je krátky, len polovica jednej strany na popis, zvyšok sú texty a grafika, ktorá pripomína nejaké odtlačky niečoho vo farbe na bielom poklade, v tomto duchu sú potom robené aj ostatné farebné prevedenia.
Samolepky sa ani tu nedodávajú.
Kazeta:
Technicky sa zase jedná o extra verziu ktorá ma vedenie pásky ako staré Fujifilmi v rátane zhodných cievok ako u modelu AF a niektorých kaziet Fuji Japan.
Telo kazety má o niečo menšie okno a otvory pre cievky nie sú extra upravené zrezaním, textúra po obvode je jednoduchšia. Tu nenájdeme metalické polepy ani fólie, ale samolepka na kazete je klasická s bielym podkladom a trochou grafiky a farby podľa bookletu.
Páska:
Príde mi mimoriadne červená, ako to kontrastuje na fotke s modrým telom kazety.
Kazetu som získal v 10/2019, test len Akai, inak prázdna.
Akai DX-57, 17.10.2019:
+4db, špičky +6db, bias -10, výstup slabší o 1db cca
Pomerne kvalitná kazeta typu I, ľahko sa nechá prebudiť, je veľmi dynamická a živá, výškovo takmer ako zdroj, dropy len veľmi ojedinele.
Takže jedná sa o zberateľskú kazetu v rámci exotických starých farebných edícií.
Na nahrávky s vhodnou kalibráciou asi hej, neviem či sa dá nazvať superferro, ale ako taká z tých jednoduchších, už zostarnutých superferro, možno aj hej
Samozrejme opravil som popis, nakoľko som test kopíroval z inej Victor kazety, obe som popisoval tu https://www.vintagehifi.sk/viewtopic.php?p=19988#p19988
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Toto je presný opak Thats, ani tú kazetu nemám a už premýšľam čo by sa tam hodilo, mne sa tá kazeta teda páči hodne, plus ešte ten dobrý pásik. Veľmi pekný kúsok, navyše s kľudom rozbaliť.
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10241
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Nstar: je mi ľúto, dneska až prídem domov to zmažem a napíšem znovu
písal som to tak nasilu unavený, že som posunul o jedno miesto v teste tejto pásky a popis je z kazety Victor RZI a nie z MusicPallette
Neviem síce čo to tu teraz zase trepem za nezmysly, proste som to opravil teraz.
písal som to tak nasilu unavený, že som posunul o jedno miesto v teste tejto pásky a popis je z kazety Victor RZI a nie z MusicPallette
Neviem síce čo to tu teraz zase trepem za nezmysly, proste som to opravil teraz.
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10241
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Victor MusicPalette 46min rok 1985-86cca Made in Japan
https://ez647.sk/cc/victor_mp.html#b
Máme tu ešte jednu kazetu z farebnej palety Victora. Bežne by som dal všetky farby jedného ročníku modelu čo mám do jedného príspevku, ale táto je trošku odlišná, pretože je novšia, aspoň si to myslím.
Totiž Victor mal tie verzie MusicPalette dve, tá čo som predstavil naposledy je v priesvitnej fólii a tá dnešná v potlačenej fólii. Je tam ešte niekoľko drobných rozdielov. Zberateľské weby ale tieto kazety nerozlišujú, ja si myslím že včerajšia verzia v priesvitnej fólii je 1985, ktorá patrí do katalógu na ktorý som dal odkaz minule, no a verzia v potlačenej fólii je novšia tak 1986-1988? možno aj keď som na webe nechal 1985, tak bude určite novšia, ale chýbajú poklady.
Balenie:
Hranatá krabička typu Fuji s logom Made in Japan, a fialovým nádychom, dobre ono to je možno ružové, ale budem sa tváriť že nie
Pravdepodobne všetky tieto MusicPalette budú mať aj krabičku podľa farby kazety.
Hlavný rozdiel ako som spomínal je tu potlačená fólia, aj keď motív a celkové dizajnové pojatie tejto kazety je takmer totožné s tou akože staršou verziou, tak je fólia pekne potlačená a už z toho celkovo robí omnoho luxusnejší produkt.
Booklet štandardne krátky, to málo riadkov na popis čo bolo zmenili na štvorčeky a predná strana ostala s grafikou podľa dizajnu modelu, len mierne pozmenená oproti staršej verzii a farby zodpovedajú farbe kazety, bez pridaných samolepiek.
Kazeta:
Konštrukčne a dizajnovo sa jedná o zhodné telo ako u predošlej modrej verzie, len táto je v svetlo fialovej, čo je v poriadku, keďže je celkovo 5 farieb, celkom dobre je to vidieť na AgfaBasf.com
Zmenu však dostali cievky a už sa v mojom kuse nenachádzajú tie staršie typy Fuji, ale tie nové typy so šikmými plochami, ktoré ale stále používajú dizajn svorky v cievke FUJI.
Cievky totožné s týmito.
Celoplošný polep stále pekne farebne zladený s obalom a bookletom kazety.
Páska:
Teda neviem, nepríde mi tak výrazne železitá ako tá predošlá, ale mohlo to byť aj svetlom a kontrastom na inej farbe pozadia (tela kazety).
Kazetu som získal v 10/2020, test len Akai, inak prázdna.
Akai DX-57, 29.12.2020:
+4db, bias -12, výstupná úroveň zhodná so zdrojom
Zvuk je celkom schopný, aj výšky, rozdiel od zdroja je naozaj malý, schopná kazeta na to ako je stará, aj keď tam mohli dať lepšiu ferro pásku?
Dalo by sa povedať že je technicky totožná alebo takmer totožná s tou staršou modrou kazetou MusicPalette.
Takže do zbierky ako jedna z mnoho farebných, nutnosť.
Na nahrávky, zase platí že to chce trochu kalibrácie, alebo trochu viac, potom je stále použiteľná, aj keď to samozrejme nie je Maxell UDI, alebo iná superferro, myslím že bude ešte dosť schopná, aj po mechanickej stránke.
https://ez647.sk/cc/victor_mp.html#b
Máme tu ešte jednu kazetu z farebnej palety Victora. Bežne by som dal všetky farby jedného ročníku modelu čo mám do jedného príspevku, ale táto je trošku odlišná, pretože je novšia, aspoň si to myslím.
Totiž Victor mal tie verzie MusicPalette dve, tá čo som predstavil naposledy je v priesvitnej fólii a tá dnešná v potlačenej fólii. Je tam ešte niekoľko drobných rozdielov. Zberateľské weby ale tieto kazety nerozlišujú, ja si myslím že včerajšia verzia v priesvitnej fólii je 1985, ktorá patrí do katalógu na ktorý som dal odkaz minule, no a verzia v potlačenej fólii je novšia tak 1986-1988? možno aj keď som na webe nechal 1985, tak bude určite novšia, ale chýbajú poklady.
Balenie:
Hranatá krabička typu Fuji s logom Made in Japan, a fialovým nádychom, dobre ono to je možno ružové, ale budem sa tváriť že nie
Pravdepodobne všetky tieto MusicPalette budú mať aj krabičku podľa farby kazety.
Hlavný rozdiel ako som spomínal je tu potlačená fólia, aj keď motív a celkové dizajnové pojatie tejto kazety je takmer totožné s tou akože staršou verziou, tak je fólia pekne potlačená a už z toho celkovo robí omnoho luxusnejší produkt.
Booklet štandardne krátky, to málo riadkov na popis čo bolo zmenili na štvorčeky a predná strana ostala s grafikou podľa dizajnu modelu, len mierne pozmenená oproti staršej verzii a farby zodpovedajú farbe kazety, bez pridaných samolepiek.
Kazeta:
Konštrukčne a dizajnovo sa jedná o zhodné telo ako u predošlej modrej verzie, len táto je v svetlo fialovej, čo je v poriadku, keďže je celkovo 5 farieb, celkom dobre je to vidieť na AgfaBasf.com
Zmenu však dostali cievky a už sa v mojom kuse nenachádzajú tie staršie typy Fuji, ale tie nové typy so šikmými plochami, ktoré ale stále používajú dizajn svorky v cievke FUJI.
Cievky totožné s týmito.
Celoplošný polep stále pekne farebne zladený s obalom a bookletom kazety.
Páska:
Teda neviem, nepríde mi tak výrazne železitá ako tá predošlá, ale mohlo to byť aj svetlom a kontrastom na inej farbe pozadia (tela kazety).
Kazetu som získal v 10/2020, test len Akai, inak prázdna.
Akai DX-57, 29.12.2020:
+4db, bias -12, výstupná úroveň zhodná so zdrojom
Zvuk je celkom schopný, aj výšky, rozdiel od zdroja je naozaj malý, schopná kazeta na to ako je stará, aj keď tam mohli dať lepšiu ferro pásku?
Dalo by sa povedať že je technicky totožná alebo takmer totožná s tou staršou modrou kazetou MusicPalette.
Takže do zbierky ako jedna z mnoho farebných, nutnosť.
Na nahrávky, zase platí že to chce trochu kalibrácie, alebo trochu viac, potom je stále použiteľná, aj keď to samozrejme nie je Maxell UDI, alebo iná superferro, myslím že bude ešte dosť schopná, aj po mechanickej stránke.
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Neviem, ako by som pozeral na túto kazetu v roku jej výroby, ale asi divne Viac mi sedia tie bežné dizajny. Ale celkom sa mi páči taká presnosť odliatku, že tam nie je nič také kostrbaté. Mám niečo takéto od maxell sea uricin, či ako je to tam napísané
Zberateľsky sú tieto kazety vzácne a odlišné, ale príliš ma nechytajú za srdce.
Zberateľsky sú tieto kazety vzácne a odlišné, ale príliš ma nechytajú za srdce.
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Mne keď tú maxell ponúkli, tak som na ňu pozeral divne, ešte aj cena bola vysoko nad očakávaním a nakoniec som vzal dve a aj kartón k tomu. Raz sa jednej zbavím