C50 dĺžky audio kaziet (kazety C50 a C52)
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10178
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C50 dĺžky audio kaziet (kazety C50 a C52)
Nstar: myslím to čo sme tu s Moniatkom riešili včera, by som vybral asi 4 ks kazety a poslal
a čo si myslíš o tom šetrení baterky pri rôznych typoch pásky?
a čo si myslíš o tom šetrení baterky pri rôznych typoch pásky?
Re: C50 dĺžky audio kaziet (kazety C50 a C52)
čo si o tom myslím? No, že sa na to treba celkom spoľahnúť
ak máš bežnú normalku tak to hrá 10hod
ak máš ale túto normalku tak je to celých 10hod a 30min
ak máš typ II tak je to 10hod a 12min
ak ale požiješ metal, tak si hudbu môžeš užívať neskutočných 10hod a 36min
ja by som sa toho držal, možno by to bol dôvod na reklamáciu ak by tam nastala odchýlka
ak máš bežnú normalku tak to hrá 10hod
ak máš ale túto normalku tak je to celých 10hod a 30min
ak máš typ II tak je to 10hod a 12min
ak ale požiješ metal, tak si hudbu môžeš užívať neskutočných 10hod a 36min
ja by som sa toho držal, možno by to bol dôvod na reklamáciu ak by tam nastala odchýlka
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10178
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C50 dĺžky audio kaziet (kazety C50 a C52)
a dneska do toho walkmana dáš hrubé gumky, lebo iné si nezohnal a hrá to hodinu na všetkých kazetách s neskutočným tremolo
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10178
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C50 dĺžky audio kaziet (kazety C50 a C52)
Sony CDix I 50min Made in Thailand, Tape Made in USA (Mexico Aurex), Japonský model
https://ez647.sk/cc/sony_cdixi.html#01
Kazeta v iných dĺžkach:
C46
C120
C150
Posledná generácia CDix I od jej vzniku, je dvanásta, teda dvanásť rôznych prevedení dizajnu ferro kaziet CDix I.
Táto verzia bola uvedená v roku 2001 a vyrábala sa bez dizajnových zmien asi až do roku 2010, alebo 2012.
Aj keď dizajn vyzeral rovnako, tých šarží je tam extrémne množstvo, prvé boli s pôvodným dizajnom a konštrukciou kaziet Sony a neskoršie zase vyrábané v Thajskej pobočke TDK, kde sa krížili komponenty Sony s TDK.
Pásky sa podľa šarže používali Kórejské (asi SKC, alebo Saehan, niektoré dnes trpia lepením aj keď sú skoro nové a čerstvé, Japonské pásky, ale neviem akého výrobcu a modelu, Sony HF-S už určite nie a v neposlednom rade najdôležitejšie pásky označené ako Made in USA, aj keď som si celkom istý že sa jedná o Mexický Aurex, ktorý má povestné problémy s ničením hláv, aj keď som zistil niekoľko znepokojivých skutočností, ale pozrieme sa na to postupne.
Takže pre nakupujúcich, ktorý chcú nahrávať:
Tento model kazety v tomto balení sa môže vyskytovať v rôznych šaržách s rôznou páskou. Je nutné čítať Japonské popisy vzadu, podľa môjho návodu, alebo proste hoďte fotky na fórum.
Znamená to že ak nakúpite tri rovnaké kazety v rovnakej dĺžke, v každej môže byť odlišná páska!
Moje prezentácie ukazujú len konkrétny kus, ktorý som získal, neznamená že pre C50 budú všetky kusy rovnaké.
Rovnako tak na webe som rozpísal k tomuto ročníku ku každej dĺžke akú pásku obsahuje, platí to na moje konkrétne kusy, nikdy nie na celok.
Ďalšie nepekné skutočnosti:
Keďže som získal informácie k tým CDix a viem kde sú použité aké pásky, tak som farbu a vzhľad pásky porovnával s našimi Európskymi Sony z posledných rokov a zistil som nasledovné:
Zhoda so svetlo hnedou páskou, takmer ako Basf, ale Basf vyzerá viac do železito-červena, tieto Aurex sú asi veľmi svetlé hnedé, bledé, tak zhoda bola opticky:
Sony EF 90 2002, ktorá by mohla byť vyrobená aj v Thajsku, ale pásku má asi Aurex
Sony HF 90 2002, modely ktoré vyzerajú ako Mexické, ale uvedené je Made in EU, páska zase vyzerá identicky
U modelov Sony EF, HF, FX, ktoré majú Made in Mexico sa ani nemusím vyjadrovať.
Najhoršie je že tieto pásky som používal celé roky a naozaj niektoré hral každý deň na Technicsoch, walkmanoch, ale problémy s páskou sa nevyskytli, len krivé cievky, ale zvukovo boli mimoriadne dobré všetky menované, preto som ich hral veľmi rád.
Dneska neviem, ale tie dobové budem hrať ďalej podľa chuti a potreby, niekedy si možno spravíme veľkú porovnávačku stavu hláv, až budem vedieť fotiť lepšie.
Podobne predpokladám že to bude u typu II, v prípade Sony kaziet poslednej generácie kde sú čierne pásky, v posledných modeloch CDit II, UX, UX-S. Nezabúdajte že pravé UX pásky z Japonská nie sú čierne !
Ďalšia už totálne mätúca skutočnosť je že aj Sony typy II z Mexica, v niektorých aj novších generáciach sú v poriadku, podľa Tapeheads a testov, skúseností ostatných členov, budeme sa musieť venovať každému modelu, ročníku aj každému kusu individuálne.
Zase bude asi hrať veľkú úlohu aj stav a skladovanie, na rozklad spojiva Mexickej pásky, kto sa v tom nechce orientovať, nech sa im vyhýba.
Vtipné je že pravdepodobne Mexické pásky asi nikdy neškrípu, ani nelepia kvôli spojivu, tam sa to chová inak
Dnešná kazeta:
Vrátime sa k dnešnému modelu CDix I 2001, náš dnešný kus je s páskou označenou Made in USA
Dizajn kaziet ostal mliečny s celoplošnou farebnou potlačou podľa dĺžky, téma sú bublinky.
Dnešný kus je s pôvodným originálnym telom bez zásahu Thajských TDK dielov, ale tiež je vyrobená v Thajsku.
Balenie:
Ultraslim svetlá krabička s logom SONY má jednu mliečnu polovicu. Dizajn krabičky je už mierne krížený s extraslim firmy TDK.
Fólia vo svetlozelených farbách, bublinky, z ktorých niektoré fungujú ako okno s výhľadom na zabalenú kazetu, u každej dĺžky je nie len odlišná farba, ale aj rozmiestnenie bubliniek a tých okienok.
Zadná strana už tiež neobsahuje žiadne väčšie množstvo významných informácií, len www adresa. Ale je uvedený pôvod pásky USA a montáž v Thajsku, čo je zase mimoriadne dôležité pre tieto kazety.
Booklet je krátky typ L už univerzálny pre CDix I aj II, obe strany s riadkami pre popis vonku v modrej a vnútri v svetlozelenej farbe. Jednoduchý dizajn. Nálepky sú modro bielo strieborné, tie sa mi páčia. V niektorých šaržách môžete dostať zrejme aj veľké nálepky.
Kazeta:
Stále originál dizajn nového tela so skosenými hranami a tvarovanou vodiacou časťou a okienok kazety. Mliečna biela farba, potlač celoplošná s krúžkami, čo by bublinky, na strane A celofarebné, na strane B len obrysy, v dvoch odtieňoch prevažne svetlejšej zelenej farby.
Osadené cievky originál Sony v bielom prevedení. V prípade Thajských krížených verzií s TDK je horná časť kazety s okienkami podľa priehľadnej kazety TDK a zvyšok podľa Sony, cievky Sony majú osadenú svorku TDK.
Zavádzací pás s ružovým značením ako u C50 v prípade Thajskej TDK verzie, len číry.
Páska:
Mexický Aurex má ferro pásku svetlo hnedú až bledú, stredne až výrazne priesvitnú, bez väčšieho náznaku železitosti, vyzerajú takmer ako Basf, ale sú málo hrdzavé. Na tejto páske sa na dobrom svetle najlepšie budú porovnávať aj iné Mexické a podozrivé modely Sony ferro.
Kazetu som získal v 03/2020, test len Akai, na NajVýbery z hľadiska kvality zvuku by som sa ju možno odvážil niekedy nahrať, ale vzhľadom k povesti pásky si tým nie som celkom istý.
Akai DX-57, 20.3.2020:
+4db, bias -8, výstup z pásky slabší o 2db
Podstatne zahrá lepšie než C46 testovaná pred tým, bias nie je tak nízky aby bola výšková odozva dobrá, netrpí ani dropmi na výškach. V celku použiteľná.
Takže do zbierky je to jedna bublinka z celého mora, alebo jeden pichliač z kaktusu.
Na nahrávky, z hľadiska kvality zvuku sú kazety Sony CDix I ročníkov 2000 a 2001+ už len v základnej ferro triede. Žiadne HF-S a supeferro sa nekoná. Napriek tomu je zvukovo väčšinou použiteľná až podozrivo dobre. Čo sa týka životnosti, bezpečnosti a spojiva tak je to v prípade USA/Mexico Aurex pásky mimoriadne riziková záležitosť, nemôžem odporučiť s čistým svedomím.
https://ez647.sk/cc/sony_cdixi.html#01
Kazeta v iných dĺžkach:
C46
C120
C150
Posledná generácia CDix I od jej vzniku, je dvanásta, teda dvanásť rôznych prevedení dizajnu ferro kaziet CDix I.
Táto verzia bola uvedená v roku 2001 a vyrábala sa bez dizajnových zmien asi až do roku 2010, alebo 2012.
Aj keď dizajn vyzeral rovnako, tých šarží je tam extrémne množstvo, prvé boli s pôvodným dizajnom a konštrukciou kaziet Sony a neskoršie zase vyrábané v Thajskej pobočke TDK, kde sa krížili komponenty Sony s TDK.
Pásky sa podľa šarže používali Kórejské (asi SKC, alebo Saehan, niektoré dnes trpia lepením aj keď sú skoro nové a čerstvé, Japonské pásky, ale neviem akého výrobcu a modelu, Sony HF-S už určite nie a v neposlednom rade najdôležitejšie pásky označené ako Made in USA, aj keď som si celkom istý že sa jedná o Mexický Aurex, ktorý má povestné problémy s ničením hláv, aj keď som zistil niekoľko znepokojivých skutočností, ale pozrieme sa na to postupne.
Takže pre nakupujúcich, ktorý chcú nahrávať:
Tento model kazety v tomto balení sa môže vyskytovať v rôznych šaržách s rôznou páskou. Je nutné čítať Japonské popisy vzadu, podľa môjho návodu, alebo proste hoďte fotky na fórum.
Znamená to že ak nakúpite tri rovnaké kazety v rovnakej dĺžke, v každej môže byť odlišná páska!
Moje prezentácie ukazujú len konkrétny kus, ktorý som získal, neznamená že pre C50 budú všetky kusy rovnaké.
Rovnako tak na webe som rozpísal k tomuto ročníku ku každej dĺžke akú pásku obsahuje, platí to na moje konkrétne kusy, nikdy nie na celok.
Ďalšie nepekné skutočnosti:
Keďže som získal informácie k tým CDix a viem kde sú použité aké pásky, tak som farbu a vzhľad pásky porovnával s našimi Európskymi Sony z posledných rokov a zistil som nasledovné:
Zhoda so svetlo hnedou páskou, takmer ako Basf, ale Basf vyzerá viac do železito-červena, tieto Aurex sú asi veľmi svetlé hnedé, bledé, tak zhoda bola opticky:
Sony EF 90 2002, ktorá by mohla byť vyrobená aj v Thajsku, ale pásku má asi Aurex
Sony HF 90 2002, modely ktoré vyzerajú ako Mexické, ale uvedené je Made in EU, páska zase vyzerá identicky
U modelov Sony EF, HF, FX, ktoré majú Made in Mexico sa ani nemusím vyjadrovať.
Najhoršie je že tieto pásky som používal celé roky a naozaj niektoré hral každý deň na Technicsoch, walkmanoch, ale problémy s páskou sa nevyskytli, len krivé cievky, ale zvukovo boli mimoriadne dobré všetky menované, preto som ich hral veľmi rád.
Dneska neviem, ale tie dobové budem hrať ďalej podľa chuti a potreby, niekedy si možno spravíme veľkú porovnávačku stavu hláv, až budem vedieť fotiť lepšie.
Podobne predpokladám že to bude u typu II, v prípade Sony kaziet poslednej generácie kde sú čierne pásky, v posledných modeloch CDit II, UX, UX-S. Nezabúdajte že pravé UX pásky z Japonská nie sú čierne !
Ďalšia už totálne mätúca skutočnosť je že aj Sony typy II z Mexica, v niektorých aj novších generáciach sú v poriadku, podľa Tapeheads a testov, skúseností ostatných členov, budeme sa musieť venovať každému modelu, ročníku aj každému kusu individuálne.
Zase bude asi hrať veľkú úlohu aj stav a skladovanie, na rozklad spojiva Mexickej pásky, kto sa v tom nechce orientovať, nech sa im vyhýba.
Vtipné je že pravdepodobne Mexické pásky asi nikdy neškrípu, ani nelepia kvôli spojivu, tam sa to chová inak
Dnešná kazeta:
Vrátime sa k dnešnému modelu CDix I 2001, náš dnešný kus je s páskou označenou Made in USA
Dizajn kaziet ostal mliečny s celoplošnou farebnou potlačou podľa dĺžky, téma sú bublinky.
Dnešný kus je s pôvodným originálnym telom bez zásahu Thajských TDK dielov, ale tiež je vyrobená v Thajsku.
Balenie:
Ultraslim svetlá krabička s logom SONY má jednu mliečnu polovicu. Dizajn krabičky je už mierne krížený s extraslim firmy TDK.
Fólia vo svetlozelených farbách, bublinky, z ktorých niektoré fungujú ako okno s výhľadom na zabalenú kazetu, u každej dĺžky je nie len odlišná farba, ale aj rozmiestnenie bubliniek a tých okienok.
Zadná strana už tiež neobsahuje žiadne väčšie množstvo významných informácií, len www adresa. Ale je uvedený pôvod pásky USA a montáž v Thajsku, čo je zase mimoriadne dôležité pre tieto kazety.
Booklet je krátky typ L už univerzálny pre CDix I aj II, obe strany s riadkami pre popis vonku v modrej a vnútri v svetlozelenej farbe. Jednoduchý dizajn. Nálepky sú modro bielo strieborné, tie sa mi páčia. V niektorých šaržách môžete dostať zrejme aj veľké nálepky.
Kazeta:
Stále originál dizajn nového tela so skosenými hranami a tvarovanou vodiacou časťou a okienok kazety. Mliečna biela farba, potlač celoplošná s krúžkami, čo by bublinky, na strane A celofarebné, na strane B len obrysy, v dvoch odtieňoch prevažne svetlejšej zelenej farby.
Osadené cievky originál Sony v bielom prevedení. V prípade Thajských krížených verzií s TDK je horná časť kazety s okienkami podľa priehľadnej kazety TDK a zvyšok podľa Sony, cievky Sony majú osadenú svorku TDK.
Zavádzací pás s ružovým značením ako u C50 v prípade Thajskej TDK verzie, len číry.
Páska:
Mexický Aurex má ferro pásku svetlo hnedú až bledú, stredne až výrazne priesvitnú, bez väčšieho náznaku železitosti, vyzerajú takmer ako Basf, ale sú málo hrdzavé. Na tejto páske sa na dobrom svetle najlepšie budú porovnávať aj iné Mexické a podozrivé modely Sony ferro.
Kazetu som získal v 03/2020, test len Akai, na NajVýbery z hľadiska kvality zvuku by som sa ju možno odvážil niekedy nahrať, ale vzhľadom k povesti pásky si tým nie som celkom istý.
Akai DX-57, 20.3.2020:
+4db, bias -8, výstup z pásky slabší o 2db
Podstatne zahrá lepšie než C46 testovaná pred tým, bias nie je tak nízky aby bola výšková odozva dobrá, netrpí ani dropmi na výškach. V celku použiteľná.
Takže do zbierky je to jedna bublinka z celého mora, alebo jeden pichliač z kaktusu.
Na nahrávky, z hľadiska kvality zvuku sú kazety Sony CDix I ročníkov 2000 a 2001+ už len v základnej ferro triede. Žiadne HF-S a supeferro sa nekoná. Napriek tomu je zvukovo väčšinou použiteľná až podozrivo dobre. Čo sa týka životnosti, bezpečnosti a spojiva tak je to v prípade USA/Mexico Aurex pásky mimoriadne riziková záležitosť, nemôžem odporučiť s čistým svedomím.
- Prílohy
-
- IMAG0097.JPG (126.83 KiB) 828 zobrazení
-
- IMAG0098.JPG (185.75 KiB) 828 zobrazení
-
- IMAG0864.JPG (124.73 KiB) 828 zobrazení
-
- IMAG0865.JPG (105.73 KiB) 828 zobrazení
-
- IMAG0866.JPG (121.25 KiB) 828 zobrazení
-
- IMAG0867.JPG (113.96 KiB) 828 zobrazení
-
- IMAG0868.JPG (106.85 KiB) 828 zobrazení
-
- IMAG0869.JPG (80.96 KiB) 828 zobrazení
-
- IMAG0870.JPG (76.89 KiB) 828 zobrazení
-
- IMAG0871.JPG (73.37 KiB) 828 zobrazení
-
- IMAG0872.JPG (85.68 KiB) 828 zobrazení
-
- IMAG0873.JPG (88.34 KiB) 828 zobrazení
-
- IMAG0874.JPG (73.24 KiB) 828 zobrazení
-
- IMAG0875.JPG (141.1 KiB) 828 zobrazení
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10178
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C50 dĺžky audio kaziet (kazety C50 a C52)
Sony CDix II 50min rok 1991 Made in Japan, Japonský model
https://ez647.sk/cc/sony_cdix2.html#91
Dneska prepínam Sony na typ II, High Position, akože chrome
Takže začneme zase od najstarších ročníkov CDix II.
Dnešná verzia je tretia generácia CDix II od jej uvedenia v roku 1989.
Téma je farebnosť a optické ilúzie.
U tejto série je situácia s obsiahnutou páskou pomerne jednoduchá, vždy sa používa pás UX (extra Uniaxial) až do ročníku 1999, kedy sa to začína postupne prelínať s OEM páskami.
Kazeta aj vo vlákne:
C46
Balenie:
Ultraslim tmavá krabička s logom SONY.
Fólia je jednofarebná s priehľadným textom a celou grafikou na booklet. Booklet je robený ako optická ilúzia, extra farba a extra vzor pre každú dĺžku kazety v tomto ročníku CDix II.
Pre C50 je to zelená farba, booklet, teda text s oranžovo žltými vlnovkami, ktoré sa hýbu ak pozorne pozeráte
Na zadnej strane rozpis dĺžok, kde v tej dobe bola najväčšia kazeta C80, čo by síce zodpovedalo CD formátu, ale niekomu to mohlo aj prekážať Nápis Made in Japan, a pečať kvality Elektronických komponentov, ktorá je v istých rokoch na každej Japonskej kazete, taká samozrejmosť, ale nikdy som o tom nepísal, len tu na obale to tak veľmi svieti.
Podstatné je že sa na tomto balení uvádza aj pás Extra Uniaxial vpredu aj vzadu, aj na kazete.
Booklet je veľký skladací typ L, celkovo by bol nudný až na tú farebnú časť pre fóliu. Inak len riadky na popis vnútri bez ďalšej farebnosti. Samolepky klasicky biela a sivá, s modrými nápismi zloženia pásky a označenia modelu.
Kazeta:
Prvotný koncept ako u CDix I, ktorý som tam popisoval, s rovnými hrubými stenami, úzkym výrezom pre samolepku a jemnou stredovou mriežkou, s lepším vedením pásky z luxusnejších kaziet Sony s veľkým oknom.
Opäť tmavé priehľadné prevedenie, toto ešte nemá karamelový efekt pod silným svetlom, ale čierny.
Celoplošná potlač, s kričiacim típkom do megafónu, ako je aj na fólii, farebné značenie v potlači je len ohľadne dĺžky, zelená 50 Minutes. Ešte zhodné strany A aj B.
Osadené cievky, tie luxusnejšie typu HF-S, snehovobiele so sivou svorkou. Pre C46 a kratšie sa používajú v tomto ročníku stále veľké cievky.
Zavádzacia páska s ružovým značením ako u C60.
Páska:
Tmavo hnedá, typický odtieň pásky UX, sa odhalí až pri silnejšom svetle.
Kazetu som získal v 03/2020, test len Akai, na nahrávky NajVýberov vhodná, ale stále uprednostním iné kazety, zatiaľ.
Akai DX-57, 20.3.2020:
+2db, bias -8, výstup pásky zhodný so vstupom
Výkon pásky je veľmi na hrane, odporúčam nahrávať na 0db, výšky sú pomerne dobré, je tam pôvodná Sony UX páska, ktorá väčšinou zostarnutá a zle skladovaná má problém s výraznými dropmi na výškach, v tomto prípade je stav nadmieru dobrý.
Takže do zbierky celkom určite, všetky tie kazety veľmi dobre ladia spolu s tými efektnými obalmi.
Na nahrávky, naozaj nutný dobrý stav a nie prehnané budenie, a zvuk bude super, spokojnosť a kvalita pásky aj kazety. Odporúčam.
https://ez647.sk/cc/sony_cdix2.html#91
Dneska prepínam Sony na typ II, High Position, akože chrome
Takže začneme zase od najstarších ročníkov CDix II.
Dnešná verzia je tretia generácia CDix II od jej uvedenia v roku 1989.
Téma je farebnosť a optické ilúzie.
U tejto série je situácia s obsiahnutou páskou pomerne jednoduchá, vždy sa používa pás UX (extra Uniaxial) až do ročníku 1999, kedy sa to začína postupne prelínať s OEM páskami.
Kazeta aj vo vlákne:
C46
Balenie:
Ultraslim tmavá krabička s logom SONY.
Fólia je jednofarebná s priehľadným textom a celou grafikou na booklet. Booklet je robený ako optická ilúzia, extra farba a extra vzor pre každú dĺžku kazety v tomto ročníku CDix II.
Pre C50 je to zelená farba, booklet, teda text s oranžovo žltými vlnovkami, ktoré sa hýbu ak pozorne pozeráte
Na zadnej strane rozpis dĺžok, kde v tej dobe bola najväčšia kazeta C80, čo by síce zodpovedalo CD formátu, ale niekomu to mohlo aj prekážať Nápis Made in Japan, a pečať kvality Elektronických komponentov, ktorá je v istých rokoch na každej Japonskej kazete, taká samozrejmosť, ale nikdy som o tom nepísal, len tu na obale to tak veľmi svieti.
Podstatné je že sa na tomto balení uvádza aj pás Extra Uniaxial vpredu aj vzadu, aj na kazete.
Booklet je veľký skladací typ L, celkovo by bol nudný až na tú farebnú časť pre fóliu. Inak len riadky na popis vnútri bez ďalšej farebnosti. Samolepky klasicky biela a sivá, s modrými nápismi zloženia pásky a označenia modelu.
Kazeta:
Prvotný koncept ako u CDix I, ktorý som tam popisoval, s rovnými hrubými stenami, úzkym výrezom pre samolepku a jemnou stredovou mriežkou, s lepším vedením pásky z luxusnejších kaziet Sony s veľkým oknom.
Opäť tmavé priehľadné prevedenie, toto ešte nemá karamelový efekt pod silným svetlom, ale čierny.
Celoplošná potlač, s kričiacim típkom do megafónu, ako je aj na fólii, farebné značenie v potlači je len ohľadne dĺžky, zelená 50 Minutes. Ešte zhodné strany A aj B.
Osadené cievky, tie luxusnejšie typu HF-S, snehovobiele so sivou svorkou. Pre C46 a kratšie sa používajú v tomto ročníku stále veľké cievky.
Zavádzacia páska s ružovým značením ako u C60.
Páska:
Tmavo hnedá, typický odtieň pásky UX, sa odhalí až pri silnejšom svetle.
Kazetu som získal v 03/2020, test len Akai, na nahrávky NajVýberov vhodná, ale stále uprednostním iné kazety, zatiaľ.
Akai DX-57, 20.3.2020:
+2db, bias -8, výstup pásky zhodný so vstupom
Výkon pásky je veľmi na hrane, odporúčam nahrávať na 0db, výšky sú pomerne dobré, je tam pôvodná Sony UX páska, ktorá väčšinou zostarnutá a zle skladovaná má problém s výraznými dropmi na výškach, v tomto prípade je stav nadmieru dobrý.
Takže do zbierky celkom určite, všetky tie kazety veľmi dobre ladia spolu s tými efektnými obalmi.
Na nahrávky, naozaj nutný dobrý stav a nie prehnané budenie, a zvuk bude super, spokojnosť a kvalita pásky aj kazety. Odporúčam.
- Prílohy
-
- IMAG0101.JPG (149.33 KiB) 816 zobrazení
-
- IMAG0102.JPG (155.42 KiB) 816 zobrazení
-
- IMAG0877.JPG (157.02 KiB) 816 zobrazení
-
- IMAG0878.JPG (170.08 KiB) 816 zobrazení
-
- IMAG0879.JPG (155.79 KiB) 816 zobrazení
-
- IMAG0880.JPG (156.76 KiB) 816 zobrazení
-
- IMAG0881.JPG (132.77 KiB) 816 zobrazení
-
- IMAG0882.JPG (109.16 KiB) 816 zobrazení
-
- IMAG0883.JPG (140.04 KiB) 816 zobrazení
-
- IMAG0884.JPG (95.63 KiB) 816 zobrazení
-
- IMAG0885.JPG (111.89 KiB) 816 zobrazení
-
- IMAG0886.JPG (117.61 KiB) 816 zobrazení
-
- IMAG0887.JPG (114.6 KiB) 816 zobrazení
-
- IMAG0888.JPG (145.07 KiB) 816 zobrazení
Re: C50 dĺžky audio kaziet (kazety C50 a C52)
Zelená, je veľmi pekná vo fólii ale páči sa mi aj kazeta. Samozrejme je tu problém s tým rizikom, keby tie pásy mali aspoň zlý zvuk...booklet je taký slabší ale čo, aj tak by som to nechal zabalené.
typ II, je veľmi pekná, fólia je špica, booklet nápaditý a veľmi mám rád keď sa kazeta takto trochu odlišuje, to robí celú vec atraktívnou, pásik UX mám rád a nepočul som ešte zlý ale čakal by som viac, no ak má pekný zvuk tak do 0dB stačí
Nálepky, za obe kazety sa mi páčia ale tie strieborné sú trochu príliš a tie druhé zasa málo, oboje mohli byť nejako do zelena
typ II, je veľmi pekná, fólia je špica, booklet nápaditý a veľmi mám rád keď sa kazeta takto trochu odlišuje, to robí celú vec atraktívnou, pásik UX mám rád a nepočul som ešte zlý ale čakal by som viac, no ak má pekný zvuk tak do 0dB stačí
Nálepky, za obe kazety sa mi páčia ale tie strieborné sú trochu príliš a tie druhé zasa málo, oboje mohli byť nejako do zelena
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10178
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C50 dĺžky audio kaziet (kazety C50 a C52)
zajtra zistíme že zle skladovaná UX má veľké problémy aj keď je opticky čistá ako čerstvo vyrobená
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10178
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C50 dĺžky audio kaziet (kazety C50 a C52)
Sony CDix II 50min rok 1992 Made in Japan, Japonský model
https://ez647.sk/cc/sony_cdix2.html#92
Štvrtá generácia CDix II od jej vzniku v roku 1989.
Stále používa rovnaké telo a dizajn ako verzia predošlá, pásku UX, stále je to uvedené na obale aj na kazete. Pre C20, C40, C46 sa v tomto ročníku používajú posledný krát veľké cievky, pre našu C50 už len klasické.
Téma sú farby a tance, táto verzia má v mojom predstavení premiéru na fóre.
Balenie:
Ultraslim tmavá krabička s logom SONY.
Dnešná fólia je tematicky ako šachovnica s tancom, k základnej bielej a čiernej sa pridá farba pre konkrétnu dĺžku kazety, teraz je to taká modrozelená (azuro?). Štvorce s tancujúcimi postavami sú na priehľadnej fólii, kde sú pod tým na booklete farebné kruhy, tak vzniká zase 3D optická ilúzia hĺbky scény. Takto je robený celý tento ročník, pre každú dĺžku extra farba.
Predná strana stále informuje o zložení pásky Extra Uniaxial, zadná strana s výhľadom na celo potlačenú kazetu, rozpis dĺžok je 20-80min, pečať Japonskej kvality je v čiernej farbe schovaná v pravom hornom rohu, novinka asi prvýkrát je tá povestná tabuľka s Japonskými popismi o kazete, ako som riešil v prekladoch, netreba pochybovať o Japonskom pôvode ani v tomto prípade. No a hlavne zase trochu tej prezentácie o kvalitnom nahrávaní z CD a ultra slim obalu, či jednodielnej zvarenej kazete.
Booklet veľký skladací typ L, vonkajšia hlavná strana s kruhmi čierno farebnými a zvyšná štvrtina so štvorčekmi zase
Vnútro jednoduché s riadkami na popis, ale nejaké postavy z fólie sa tam dostali.
Nálepky ako pri minulej verzii bielo sivé, ale modré texty s logom CDix II boli nahradené za červené, pre všetky dĺžky v rámci modelu.
Kazeta:
Ostávame u zhodnej kazety ako včera, rovnaké telo, aj priehľadné extra tmavé čierne prevedenie bez karamelového efektu. Luxusnejšie cievky ako u typu HF-S stále snehovo biela so sivou svorkou.
Celoplošná potlač kazety s motívom a farby podľa obalu, stále zhodná pre obe strany.
Zavádzací pás vždy s ružovým značením ako u C60.
Páska:
Nemusíme pochybovať, aj tu sa jedná o typickú extra tmavú hnedú špecifickú UX pásku.
Kazetu som získal v 12/2020, test len Akai, zase pre moje NajVýbery vhodná, ale uprednostním zatiaľ iné
Akai DX-57, 29.12.2020:
0db, bias -8, výstup slabší o 2db
Nízky výkon, výškovo ani s nízkym biasom sa nedosiahne zhody zdroja a výšky sú poruchové, strapaté, občas aj väčší drop, ale bez kolísania stopy. Páska v horšom stave čo sa výkonu a výšok týka, zase bude zaujímavé ako to dopadne pri iných strojoch.
Celá rada CDix II by mala používať pásky UX, keďže kým v druhej polovici 90tych rokov sa to postupne nezačalo meniť za OEM pásky.
Páska vyzerá opticky ako nová, ani žiadny bordel, náznak nič, napriek tomu hrá príšerne.
Takže do zbierky je to zase nekonečná pecka
Na nahrávky, nebyť toho zlého stavu, ako vždy píšem, páska bola zrejme zle skladovaná, lebo už tu bolo mnohokrát a u mnohých prezentované že UX pásky sú schopné a funkčné, takže ja odporúčam.
https://ez647.sk/cc/sony_cdix2.html#92
Štvrtá generácia CDix II od jej vzniku v roku 1989.
Stále používa rovnaké telo a dizajn ako verzia predošlá, pásku UX, stále je to uvedené na obale aj na kazete. Pre C20, C40, C46 sa v tomto ročníku používajú posledný krát veľké cievky, pre našu C50 už len klasické.
Téma sú farby a tance, táto verzia má v mojom predstavení premiéru na fóre.
Balenie:
Ultraslim tmavá krabička s logom SONY.
Dnešná fólia je tematicky ako šachovnica s tancom, k základnej bielej a čiernej sa pridá farba pre konkrétnu dĺžku kazety, teraz je to taká modrozelená (azuro?). Štvorce s tancujúcimi postavami sú na priehľadnej fólii, kde sú pod tým na booklete farebné kruhy, tak vzniká zase 3D optická ilúzia hĺbky scény. Takto je robený celý tento ročník, pre každú dĺžku extra farba.
Predná strana stále informuje o zložení pásky Extra Uniaxial, zadná strana s výhľadom na celo potlačenú kazetu, rozpis dĺžok je 20-80min, pečať Japonskej kvality je v čiernej farbe schovaná v pravom hornom rohu, novinka asi prvýkrát je tá povestná tabuľka s Japonskými popismi o kazete, ako som riešil v prekladoch, netreba pochybovať o Japonskom pôvode ani v tomto prípade. No a hlavne zase trochu tej prezentácie o kvalitnom nahrávaní z CD a ultra slim obalu, či jednodielnej zvarenej kazete.
Booklet veľký skladací typ L, vonkajšia hlavná strana s kruhmi čierno farebnými a zvyšná štvrtina so štvorčekmi zase
Vnútro jednoduché s riadkami na popis, ale nejaké postavy z fólie sa tam dostali.
Nálepky ako pri minulej verzii bielo sivé, ale modré texty s logom CDix II boli nahradené za červené, pre všetky dĺžky v rámci modelu.
Kazeta:
Ostávame u zhodnej kazety ako včera, rovnaké telo, aj priehľadné extra tmavé čierne prevedenie bez karamelového efektu. Luxusnejšie cievky ako u typu HF-S stále snehovo biela so sivou svorkou.
Celoplošná potlač kazety s motívom a farby podľa obalu, stále zhodná pre obe strany.
Zavádzací pás vždy s ružovým značením ako u C60.
Páska:
Nemusíme pochybovať, aj tu sa jedná o typickú extra tmavú hnedú špecifickú UX pásku.
Kazetu som získal v 12/2020, test len Akai, zase pre moje NajVýbery vhodná, ale uprednostním zatiaľ iné
Akai DX-57, 29.12.2020:
0db, bias -8, výstup slabší o 2db
Nízky výkon, výškovo ani s nízkym biasom sa nedosiahne zhody zdroja a výšky sú poruchové, strapaté, občas aj väčší drop, ale bez kolísania stopy. Páska v horšom stave čo sa výkonu a výšok týka, zase bude zaujímavé ako to dopadne pri iných strojoch.
Celá rada CDix II by mala používať pásky UX, keďže kým v druhej polovici 90tych rokov sa to postupne nezačalo meniť za OEM pásky.
Páska vyzerá opticky ako nová, ani žiadny bordel, náznak nič, napriek tomu hrá príšerne.
Takže do zbierky je to zase nekonečná pecka
Na nahrávky, nebyť toho zlého stavu, ako vždy píšem, páska bola zrejme zle skladovaná, lebo už tu bolo mnohokrát a u mnohých prezentované že UX pásky sú schopné a funkčné, takže ja odporúčam.
- Prílohy
-
- IMAG0118.JPG (154.84 KiB) 782 zobrazení
-
- IMAG0119.JPG (163.53 KiB) 782 zobrazení
-
- IMAG0889.JPG (157.6 KiB) 782 zobrazení
-
- IMAG0890.JPG (127.68 KiB) 782 zobrazení
-
- IMAG0891.JPG (161.36 KiB) 782 zobrazení
-
- IMAG0892.JPG (153.07 KiB) 782 zobrazení
-
- IMAG0893.JPG (137.63 KiB) 782 zobrazení
-
- IMAG0894.JPG (112.74 KiB) 782 zobrazení
-
- IMAG0895.JPG (127.3 KiB) 782 zobrazení
-
- IMAG0896.JPG (101.43 KiB) 782 zobrazení
-
- IMAG0897.JPG (106.68 KiB) 782 zobrazení
-
- IMAG0898.JPG (105.6 KiB) 782 zobrazení
-
- IMAG0899.JPG (134.59 KiB) 782 zobrazení
Re: C50 dĺžky audio kaziet (kazety C50 a C52)
Veľmi pekná fólia, pekná kazeta, parádny booklet slabšie nálepky ale ten pás nechápem, teda ako som hovoril mám rád UX ale nerozumiem čo to tam máš, že to nemá pekný zvuk, mohla by to byť nejaká chyba z fabriky, že tam dali pás určený ako nepodarok?
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10178
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C50 dĺžky audio kaziet (kazety C50 a C52)
Nie, ako som písal, zlé skladovanie, to je všetko.
Pre UX je to celkom typické vlastne, stretol som sa s tým mnoho krát.
Ešte sa tu o tom popíše celkom dosť pri tých Sony kazetách, niektorých.
Pre UX je to celkom typické vlastne, stretol som sa s tým mnoho krát.
Ešte sa tu o tom popíše celkom dosť pri tých Sony kazetách, niektorých.
Re: C50 dĺžky audio kaziet (kazety C50 a C52)
potom je otázne čo mu uškodilo, ak sú tam teda neni viditeľné plesne alebo iné poruchy mohlo by to byť teplo
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10178
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C50 dĺžky audio kaziet (kazety C50 a C52)
asi rozdiely teploty a vlhkosť najskôr, často sa stretávam s tým u rôznych pásov že nejdú vôbec vybudiť, alebo výšková odozva je veľmi zlá, či trpia silnými poruchami, aj keď pás vyzerá ako nový
vlastne u starších UX aj CDix II som sa s tým stretával veľmi často, potom mi začali chodiť aj kazety CDix II ktoré boli v lepšom stave, tak som prehodnotil svoje závery o páske UX
len by ma zaujímali presne tie procesy a čo sa presne v tej páske deje keď sa to takto zle chová
na tapeheads a pod. sa hovorilo pri degradáciach o rôznych veciach, ako lámanie magnetických kryštálov, ak boli príliš jemné a príliš dlhé, ale to boli veci aj pri nových páskach, konkrétne keď TDK to preháňala s vylepšovaním SA-X tak sa o tom hovorilo, alebo o rozdielnom starnutí vrstiev pri dvoj vrstvových pásoch, ale UX nie je dvojvrstvový
degradácia spojiva, ktoré zanáša medzeru hlavy, tak sa zhoršuje výšková odozva
mexické pásky nezanášajú, ale odnášajú medzeru a čelo hlavy
vlastne u starších UX aj CDix II som sa s tým stretával veľmi často, potom mi začali chodiť aj kazety CDix II ktoré boli v lepšom stave, tak som prehodnotil svoje závery o páske UX
len by ma zaujímali presne tie procesy a čo sa presne v tej páske deje keď sa to takto zle chová
na tapeheads a pod. sa hovorilo pri degradáciach o rôznych veciach, ako lámanie magnetických kryštálov, ak boli príliš jemné a príliš dlhé, ale to boli veci aj pri nových páskach, konkrétne keď TDK to preháňala s vylepšovaním SA-X tak sa o tom hovorilo, alebo o rozdielnom starnutí vrstiev pri dvoj vrstvových pásoch, ale UX nie je dvojvrstvový
degradácia spojiva, ktoré zanáša medzeru hlavy, tak sa zhoršuje výšková odozva
mexické pásky nezanášajú, ale odnášajú medzeru a čelo hlavy