orhore

Moderátor: AdmineR

Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10174
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: orhore

Príspevok od používateľa EZ647 »

Zaujímavé, ešte som sa s tým našťastie nestretol, ale čo nie je môže byť :D
Používateľov profilový obrázok
orhore
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 2278
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 21:01

Re: orhore

Príspevok od používateľa orhore »

EZ647 napísal: Sobota, 3. Decembra 2022, 23:08 orhore:
tak hlavne od Teba budem čakať riadnu kritiku po zvukovej, aj mechanickej, dizajnovej stránke každého kusu, ktorý sa Ti dostane do stroja, plus k tomu aj pripomienky k degradácii vekom a skladovania
Napríklad len Axia J´z staršieho obdobia má pomerne odlišné zloženie magnetickej vrstvy než tie novšie, aj keď obe sú ferrokobalty, tak tá s delfínom bude zvukovo a celkovými vlastnosťami pásu výrazne inakšia než tie nové označené ako Major Hits
Rovnako tak ma zaujíma ako dopadne Axia typ I, ktorú máš v prevedení BOX, aj tá Denon normal je veľmi "hriešna" :D
Odpovím zde ať se neplevelí vlákno s balíčkama :) . Čekat můžeš, možná se i dočkáš. Čas je můj nepřítel. Alespoň tento rok těch povinností bylo více než zdrávo. Navíc jsem zabil spoustu času s tou nadějně vypadající lubrikaci. I když to nemělo ideální závěr, tak jsem přišel na pár zajímavých věcí.

Hlavně, že čistit pásky kazet není bezvýznamná záležitost. Projet pásek z obou stran přes nějaký filc, či smotek vaty odstraní volné nečistoty i ten bílý prášek. Odkaz na video.

Při ručním čištění začátků pásků od přebytku lubrikantu jsem použil přeložený filc napuštěný benzínem. Tělo kazety jsem upnul do hliníkového svěráku a pásek vytahoval přes ten filc. Po uvolnění napnutého pásku se všechny chovaly tak, že se zkroutily jako péro od hodin. Nejvíce tohle dělal pásek Maxell. Jediná značka, která se takhle nechovala byla TDK, která zůstavala nesrolovaná jako zaváděčka. Co z toho vyplývá? Zřejmě poněkud jiné mechanické vlastnosti polyesterové fólie. Co je často u TDK jinak než u ostatních výrobců jistě všichni víme.

Dále, největší odpor při tom projíždění přes vatový smotek měly kazety Sony. Čím novější provedení, tím byl odpor menší. Naopak nejmenší odpor při tom projíždění s vatovou tyčinkou vykazovaly všechny TDK.

Zpět k těm testování kazet. Já ty vlákna s testováním kazet od EZ647 moc nečtu, spíše vůbec. Má to svoje limity, které jsem už kdysi zmiňoval. Nejlepší je když si to doma projde každý sám. Co deck, to jiný zvuk, co kazeta, to jiný zvuk. Obecně univerzální závěr neexistuje. Ano, můžou se odhalit dropouty, podélné rýhy, likvidace čela hlav, či "práškování" po letech skladování v sudu od piva. Co se týče mechanických vlastností kazet, tak to je kapitola sama pro sebe. Když je to celé z plastu, tak je to sázka do loterie kus od kusu. Uznávám akorát dva materiály na výrobu těla kazet. Buď nemagnetický kov a nebo v dnešní době celé vyrobené z kompozitních materiálů. To by byl možná ideál.

Pak tu jsou naše decky. Po těch dlouhých letech se vrtání v útrobách mohu napsat tohle. Prakticky celá Japonská produkce, až na pár vyjímek, byla dělaná hlavně na pěkný vzhled. Elektronika byla a je podprůměrná. Nejhorší je, že dokázali udělat na tu dobu určité věci hodně pokročilé, třeba hlavy, ale obvykle to celé zazdili mizerným napájením, použitými součástkami, neodstíněným trafem, plasty tam kde by mohl být kov apod. O chybách v zapojeních ani nemluvě. A pak ty jejich propagační slogany o hx pro, dolby, high bias frequency, class aa a jiných blbostech, aby se zvýšil prodej. Pokud by mělo testování kazet za něco stát, tak by se musel použít jiný výrobce. Nejlépe takový Revox, Eumig nebo Tandberg. I tak bez úprav by to byl jen základ úspěchu. Takže zkoušejte doma na tom co máte a snad příjdete na svatý grál kombinace decku a kazety ;) .
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10174
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: orhore

Príspevok od používateľa EZ647 »

Tak poviem len, že práve to čistenie pásov v kazetách ma zaujalo, rozhodne to stojí za vyskúšanie u problémových kusov, ktoré mechanicky vôbec nefungujú, budem to skúšať na Ampex 20:20, na vybrané Basf a Forward a SKC.
Práve Sony UX-S a ostatné (nie Mexické) považujem za veľmi kvalitné pásky a nie je s nimi problém ohľadne mechanického drhnutia či púšťania, rovnako tak Maxell, no a problém je potom až s TDK.
Samozrejme výnimky sa nájdu aj u Maxell a Sony.

Čo do testov, je to vždy orientačne, vieme ako si to myslel, mali sme na to vtedy pár názorov na výmenu že :D , takže len zopakujem, že mne to stačí, nechcem to brať tak prehnane prísne, nemal by som na to čas, ani prachy, ani chuť možno.
Už aj tak som skoro rok nenahral žiadnu novú kazetu, len kvôli času a ďalším veciam, čo ma celkom mrzí.

Ono by bolo dobré keby čo najviac ľudí prispelo svojou troškou s názormi a skúsenosťami s kazetami na svojich strojoch.
Napísať odpoveď

Návrat na "orhore"