ANKETA o najbežnejšiu kazetu
- AdmineR
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 2657
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 08:53
ANKETA o najbežnejšiu kazetu
Tieto kazety sa válajú všade, bežne sa nimi opovrhuje, ale je to škoda.
- Kazetowich
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 8761
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 16:18
- Bydlisko: polia, lúky a háje SR
- Kontaktovať používateľa:
Re: ANKETA o najbežnejšiu kazetu
Aj som myslel že najviac hlasov budú mať tieto dve
Sansui 331 klub czechoslovakia, old Pioneer receivers
-
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 2850
- Dátum registrácie: Piatok, 14. Septembra 2018, 18:29
Re: ANKETA o najbežnejšiu kazetu
Hm, škoda, že nejde dát víc možností, to bych vybral i Maxell UR a Basf FE.. Obzvlášť té Maxell UR by to prospělo, protože je tu dost pomlouvaná, hlavně ty poslední verze a přesto mě vyšla v testech dost dobře a navíc se mi i líbí. U Basf FE je to komplikovaný, tam to kolem milenia trochu dokazili tím zaleštěným a tmavým vzhledem těla a dle zkušeností Erika i deformačními cívkami - tuto verzi mám na mysli
http://ez647.sk/cc/basf_fe1.html#98
No, TDK D, to je taková klasika, je jí všude hodně a kvalitou nezklame. Navíc na ní obdivuju ten efekt zesílení - nahraješ ji na +2dB a ona vydá +4dB. Ale toto zesilování mají asi všechny TDK kazety.
Jen mě překvapuje, že tu máš TDK SA, ty totiž jako zrovna běžné moc nevidívám, pro mě jsou i hůře sehnatelné, hlavně díky nesmyslným cenám za jaké se nabízejí.. Ale to je díky překupníkům dnes asi u všech kazet .
Tam by mi totiž víc seděla třeba Raks RX nebo SP1 - těchto si taky dost vážím, když se objeví v nabídce a ve své době byly běžně dostupné a levné, přesto dost kvalitní. Pravdou je, že na dnešní bazarové poměry ji hravě strčí do kapsy i taková Sony EF - ve smyslu výskytu v bazarových nabídkách.
Hm, snad nevadí, že jsem se tak rozepsal ..
http://ez647.sk/cc/basf_fe1.html#98
No, TDK D, to je taková klasika, je jí všude hodně a kvalitou nezklame. Navíc na ní obdivuju ten efekt zesílení - nahraješ ji na +2dB a ona vydá +4dB. Ale toto zesilování mají asi všechny TDK kazety.
Jen mě překvapuje, že tu máš TDK SA, ty totiž jako zrovna běžné moc nevidívám, pro mě jsou i hůře sehnatelné, hlavně díky nesmyslným cenám za jaké se nabízejí.. Ale to je díky překupníkům dnes asi u všech kazet .
Tam by mi totiž víc seděla třeba Raks RX nebo SP1 - těchto si taky dost vážím, když se objeví v nabídce a ve své době byly běžně dostupné a levné, přesto dost kvalitní. Pravdou je, že na dnešní bazarové poměry ji hravě strčí do kapsy i taková Sony EF - ve smyslu výskytu v bazarových nabídkách.
Hm, snad nevadí, že jsem se tak rozepsal ..
Re: ANKETA o najbežnejšiu kazetu
SilverFox - Maxell UR se dá používat normálně, ale jen v určitých mantinelech. Nesnese tak vysoké přebuzení. Ale jak už to bývá, na každém decku bude i tak hrát poněkud jinak.
Nerozumím tomu efektu zesílení na TDK D apod. cos napsal. Pravděpodobně myslíš na decku co nemá kalibraci?
TDK SA můžou mít někteří nasysleno z minulých let, takže proto se pro ně stává nejběžnější.
U mě je nejběžnější kazetou Maxell XLII-S a pak Sony UX-S. Mám jich drtivou většinu. Ale "drastické" pokusy dělám na jiných. Hlavně TDK je velmi dobrý kandidát na experimenty. Jejich polyester je háklivý na kdeco, takže se daleko dříve projeví nějaký problém.
Nerozumím tomu efektu zesílení na TDK D apod. cos napsal. Pravděpodobně myslíš na decku co nemá kalibraci?
TDK SA můžou mít někteří nasysleno z minulých let, takže proto se pro ně stává nejběžnější.
U mě je nejběžnější kazetou Maxell XLII-S a pak Sony UX-S. Mám jich drtivou většinu. Ale "drastické" pokusy dělám na jiných. Hlavně TDK je velmi dobrý kandidát na experimenty. Jejich polyester je háklivý na kdeco, takže se daleko dříve projeví nějaký problém.
-
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 2850
- Dátum registrácie: Piatok, 14. Septembra 2018, 18:29
Re: ANKETA o najbežnejšiu kazetu
orhore: To máš pravdu, nejlíp myslím přebuzení zvládla TDK DS-X, kterou jsem kdysi testoval. Maxell UR už to moc nedávala, ale narážel jsem na to, že se ji tu dost pomlouvalo a já se jí zastával .
S tím deckem máš taky pravdu - já tedy objektivně mám zkušenost jen se dvěma, které jsem používal: Sony TC-WE705S a Dual C844. Na Sony mě zarazilo, když i novou Chromku (Memorex CD2 110 (1997-1999)) nahrál kvalitativně hůř než Normálku a celkově spoustu kazet nahrával tlumeně (samo bez kalibrací a Dolby). Když jsem pak získal Dual a zkusil na něm nějakou kazetu, tak ten extrémní rozdíl mě překvapil. Sice tu zmíněnou Memorexku jsem zatím nezkoušel, tak nemám porovnání, ale třeba staré jeté Normálky nebo i Orwo Chromdioxidy to dokázalo nahrát krásně (opět bez Dolby). Pak jsem ze zvědavosti testl Noblestar a byl sice znát rozdíl, ale stále nic extra, když jsem ji dal ale na vyšší rychlost (9.5cm/s), tak nejen, že se najednou objevily výšky, ale byly i znatelně ostré.
No Sony jsem po získání Dualu už moc nepoužíval a nakonec stejně odešly gumky. Teď začal zlobit i Dual, tak jsem vážně "šťastný"..
Ale to už odbočuju, pardon .
Já kalibraci nepoužíval ani na Sony, protože jsem netušil, že něco takového tam je . No já psal, že v kazetách jsem se začal orientovat pozdě, s čímž souvisí i kazetofony.
Tím zesílením mám na mysli přesně to co jsem psal - když vezmu obyč TDK D z druhé půlky 90. let, nahraji ji plácnu do +1dB a pak ji přehrávám, tak to samé je najednou zhruba o ty 2dB hlasitější, tedy zaznamenané špičky do +1dB jsou přehrávány na +3dB.
Tohle je u TDK kazet dost běžný jev, Erik o tom taky mnohokrát psal.
Jo tak, s tím nasyslením mě to nenapadlo. Já mám totiž zabalené TDK SA v té formě 5pack, kterou jsem kdysi koupil za 125Kč (celou) a jen pár kousků ještě samostatně. V použitých sice pár mám, ale jestli kolem 10 kusů? Maximálně 20, ale z celkového množství asi 1.000 kazet co mám je to dost nepatrné procento. To se ale bohužel týká nespočtu dalších kazet.
Sakryš, to máš teda pěkný standard jako nejběžnější kazetu . A jestli XLII-S máš ty verze z 85', tak to mě trefí . Tahle je totiž pro mě asi tolik co pro tebe TDK MA-R. Ale předpokládám, že i téhle máš pár kousků.
Jo to jsem si všiml, že se ti podařilo změnit odstín pásku. Upřímně musím říct, že je dobře, že se tímto zabýváš, jsou to cenné informace pro ostatní.
S tím deckem máš taky pravdu - já tedy objektivně mám zkušenost jen se dvěma, které jsem používal: Sony TC-WE705S a Dual C844. Na Sony mě zarazilo, když i novou Chromku (Memorex CD2 110 (1997-1999)) nahrál kvalitativně hůř než Normálku a celkově spoustu kazet nahrával tlumeně (samo bez kalibrací a Dolby). Když jsem pak získal Dual a zkusil na něm nějakou kazetu, tak ten extrémní rozdíl mě překvapil. Sice tu zmíněnou Memorexku jsem zatím nezkoušel, tak nemám porovnání, ale třeba staré jeté Normálky nebo i Orwo Chromdioxidy to dokázalo nahrát krásně (opět bez Dolby). Pak jsem ze zvědavosti testl Noblestar a byl sice znát rozdíl, ale stále nic extra, když jsem ji dal ale na vyšší rychlost (9.5cm/s), tak nejen, že se najednou objevily výšky, ale byly i znatelně ostré.
No Sony jsem po získání Dualu už moc nepoužíval a nakonec stejně odešly gumky. Teď začal zlobit i Dual, tak jsem vážně "šťastný"..
Ale to už odbočuju, pardon .
Já kalibraci nepoužíval ani na Sony, protože jsem netušil, že něco takového tam je . No já psal, že v kazetách jsem se začal orientovat pozdě, s čímž souvisí i kazetofony.
Tím zesílením mám na mysli přesně to co jsem psal - když vezmu obyč TDK D z druhé půlky 90. let, nahraji ji plácnu do +1dB a pak ji přehrávám, tak to samé je najednou zhruba o ty 2dB hlasitější, tedy zaznamenané špičky do +1dB jsou přehrávány na +3dB.
Tohle je u TDK kazet dost běžný jev, Erik o tom taky mnohokrát psal.
Jo tak, s tím nasyslením mě to nenapadlo. Já mám totiž zabalené TDK SA v té formě 5pack, kterou jsem kdysi koupil za 125Kč (celou) a jen pár kousků ještě samostatně. V použitých sice pár mám, ale jestli kolem 10 kusů? Maximálně 20, ale z celkového množství asi 1.000 kazet co mám je to dost nepatrné procento. To se ale bohužel týká nespočtu dalších kazet.
Sakryš, to máš teda pěkný standard jako nejběžnější kazetu . A jestli XLII-S máš ty verze z 85', tak to mě trefí . Tahle je totiž pro mě asi tolik co pro tebe TDK MA-R. Ale předpokládám, že i téhle máš pár kousků.
Jo to jsem si všiml, že se ti podařilo změnit odstín pásku. Upřímně musím říct, že je dobře, že se tímto zabýváš, jsou to cenné informace pro ostatní.
Re: ANKETA o najbežnejšiu kazetu
SilverFox - ne, XLII-S nemám z roku 85. Nejstarší je z roku 88. Osobní zkušenosti se ale kloní k ročníkům 94-2000. Proč? Mají nejlepší vlastnosti. Mnozí nebudou souhlasit, ale je to tak. Na ozdobu je nemám. TDK MA-R nemám žádnou. Metalky byly a jsou předražené. Pro zvuk je tam už malý pozitivní přínos oproti typu II. Opět, do poličky kazety rozhodně nesbírám.
-
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 2850
- Dátum registrácie: Piatok, 14. Septembra 2018, 18:29
Re: ANKETA o najbežnejšiu kazetu
orhore: Jo tak, no ty na mě mají už moc temný vzhled oproti té z roku 85', ale zase mají i pěkné cívky. Hm, ty novější jak píšeš mají i dost zvláštní materiál těla, takový nezvyklý a chladivý.
Co se kvality týká, to už nemám jak posoudit. Ale je to i trochu logický, když se složení vyvíjelo postupem času.
To jsi mě překvapil, já myslel, že si taková perla k tobě našla cestu. S těmi cenami ale souhlasím, je to škoda. No upřímně bych si ale rád tu kovovou pořídil (jednu na použití a jednu zrovna jak říkáš do poličky), ale ty ceny, ty ceny ...
Co se kvality týká, to už nemám jak posoudit. Ale je to i trochu logický, když se složení vyvíjelo postupem času.
To jsi mě překvapil, já myslel, že si taková perla k tobě našla cestu. S těmi cenami ale souhlasím, je to škoda. No upřímně bych si ale rád tu kovovou pořídil (jednu na použití a jednu zrovna jak říkáš do poličky), ale ty ceny, ty ceny ...