Je mi veľmi sympatické, že bratia česi majú akosi lepšie pod palcom svoje tradície, napr čo sa týka vydavateľa Supraphon. Ten funguje stále a pred chvilkou som objavil pri počúvaní Ivety Bartošovej ich stránky
https://www.supraphon.cz/archiv/2795-ba ... -iveta-i-b
Supraphon
Moderátor: AdmineR
- Kazetowich
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 8761
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 16:18
- Bydlisko: polia, lúky a háje SR
- Kontaktovať používateľa:
- Kazetowich
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 8761
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 16:18
- Bydlisko: polia, lúky a háje SR
- Kontaktovať používateľa:
- Kazetowich
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 8761
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 16:18
- Bydlisko: polia, lúky a háje SR
- Kontaktovať používateľa:
- Kazetowich
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 8761
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 16:18
- Bydlisko: polia, lúky a háje SR
- Kontaktovať používateľa:
-
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 2861
- Dátum registrácie: Piatok, 14. Septembra 2018, 18:29
Re: Supraphon
Je mi to blbý, že lezu do dalšího vlákna, ale co už .
Tak on ten Supraphon má z čeho žít, takže asi jen tak nezanikne. On vlastně pohltil i slovenské vydavatelství Opus, i český Panton. A myslím i pár dalších zaniklých vydavatelství z éry let 68/69'. Ono pohltil asi není správný výraz, ale před nějakým rokem jsem četl pár věcí a něco se mi na tom Suparphonu prostě nelíbí..
VSUVKA:
Jen pro příklad, to čím se nehodlal zabývat Supraphon, jakožto vydavatel populární hudby, tím se zabýval Panton, ovšem když se díky Pantonu někteří proslavili, tak najednou jejich hudba začala vycházet i pod Supraphonem. Samozřejmě ne ta stejná, protože na ni měl licenci Panton a když chtěl něco Supraphon, tak musela skupina, zpěvák či zpěvačka nahrát nové skladby. Panton se zabýva vlastně takovou "okrajovou" hudební scénou, prostě to co by se neprodávalo v obrovských nákladech, ale přesto by o to byl zájem. První kdo mě nyní napadl je kupříkladu výborná zpěvačka, která bohužel nedávno také odešla, a to Hana Hegerová. Nebýt Pantonu, spousta skupin i sólistů by se neproslavilo.
Dále vlivem nedostatečného zájmu Supraphonu o slovenskou scénu vznikl onen label Opus. Ten mnohdy také plnil funkci jako Panton, ale díky zaměření na slovenskou scénu včetně populární hudby působil lehce jako Supraphon (to je můj osobní pohled, neberte to prosím jako skutečnost).
Pokud tedy opravdu má archivované i originální mastery záznamů, co se vydávaly na šelacích, proč je nevydají znovu? Mám obavy, že krom neustálých výmluv ohledně drahých licencí (což se objevuje často ohledně jakékoli reedice starších věcí), jednoduše ty původní mastery prostě nemají. Odpovídalo by to tomu, že právě ten Supraphon v 60. letech prodával i použité Agfa Wolfen pásky pod svou značkou, které byly vyřazeny ze studia a původní záznam byl znehodnocen částečným promazáním - proto ty fragmenty, o který jsem tu v souvislosti s těmi pásky často psal.
Ono totiž, když pominu tu největší prasárnu co můžou udělat, a to je to přečišťování při digitalizaci starých masterů, které spíš dodrbou do stavu odpadu, tak co mám třeba československé Supraphon vinyly na 78 otáček, tak zvuk na nich byl naprosto dokonalý a výšky doslova cinkaly. To co ještě v té době vycházelo současně na šelacích už tak kříšťálově čistý zvuk nemělo.
Proto mám podezření, že krom totálně hluchých zvukařů, kteří dělají ty remastery, je jednoduše tahají ze šelaků a nikoli z pásků.
A pokud se chceš pozastavit nad tím co jsem napsal výše - že ČS 10" (25cm) Supraphon vinyl na 78 otáček - tak to není omyl, takových desek pár vyšlo, ale již koncem éry šelaků. Několik jich mám a opravdu ten zvuk se nedá srovnat ani s nástupcem 7" (18cm) singlů na 45 otáček.
Jen je obrovská škoda, že ten 10" formát a rychlost 78 otáček nevedli na vinylu jako běžný formát i když už zaváděli ty 7" singly na 45.
PS.: ty obrázky z historie Supraphonu, co jsi tu nahodil, jsem už vícekrát četl. Je to celkem pěkný.
Tak on ten Supraphon má z čeho žít, takže asi jen tak nezanikne. On vlastně pohltil i slovenské vydavatelství Opus, i český Panton. A myslím i pár dalších zaniklých vydavatelství z éry let 68/69'. Ono pohltil asi není správný výraz, ale před nějakým rokem jsem četl pár věcí a něco se mi na tom Suparphonu prostě nelíbí..
VSUVKA:
Jen pro příklad, to čím se nehodlal zabývat Supraphon, jakožto vydavatel populární hudby, tím se zabýval Panton, ovšem když se díky Pantonu někteří proslavili, tak najednou jejich hudba začala vycházet i pod Supraphonem. Samozřejmě ne ta stejná, protože na ni měl licenci Panton a když chtěl něco Supraphon, tak musela skupina, zpěvák či zpěvačka nahrát nové skladby. Panton se zabýva vlastně takovou "okrajovou" hudební scénou, prostě to co by se neprodávalo v obrovských nákladech, ale přesto by o to byl zájem. První kdo mě nyní napadl je kupříkladu výborná zpěvačka, která bohužel nedávno také odešla, a to Hana Hegerová. Nebýt Pantonu, spousta skupin i sólistů by se neproslavilo.
Dále vlivem nedostatečného zájmu Supraphonu o slovenskou scénu vznikl onen label Opus. Ten mnohdy také plnil funkci jako Panton, ale díky zaměření na slovenskou scénu včetně populární hudby působil lehce jako Supraphon (to je můj osobní pohled, neberte to prosím jako skutečnost).
Pokud tedy opravdu má archivované i originální mastery záznamů, co se vydávaly na šelacích, proč je nevydají znovu? Mám obavy, že krom neustálých výmluv ohledně drahých licencí (což se objevuje často ohledně jakékoli reedice starších věcí), jednoduše ty původní mastery prostě nemají. Odpovídalo by to tomu, že právě ten Supraphon v 60. letech prodával i použité Agfa Wolfen pásky pod svou značkou, které byly vyřazeny ze studia a původní záznam byl znehodnocen částečným promazáním - proto ty fragmenty, o který jsem tu v souvislosti s těmi pásky často psal.
Ono totiž, když pominu tu největší prasárnu co můžou udělat, a to je to přečišťování při digitalizaci starých masterů, které spíš dodrbou do stavu odpadu, tak co mám třeba československé Supraphon vinyly na 78 otáček, tak zvuk na nich byl naprosto dokonalý a výšky doslova cinkaly. To co ještě v té době vycházelo současně na šelacích už tak kříšťálově čistý zvuk nemělo.
Proto mám podezření, že krom totálně hluchých zvukařů, kteří dělají ty remastery, je jednoduše tahají ze šelaků a nikoli z pásků.
A pokud se chceš pozastavit nad tím co jsem napsal výše - že ČS 10" (25cm) Supraphon vinyl na 78 otáček - tak to není omyl, takových desek pár vyšlo, ale již koncem éry šelaků. Několik jich mám a opravdu ten zvuk se nedá srovnat ani s nástupcem 7" (18cm) singlů na 45 otáček.
Jen je obrovská škoda, že ten 10" formát a rychlost 78 otáček nevedli na vinylu jako běžný formát i když už zaváděli ty 7" singly na 45.
PS.: ty obrázky z historie Supraphonu, co jsi tu nahodil, jsem už vícekrát četl. Je to celkem pěkný.
- Kazetowich
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 8761
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 16:18
- Bydlisko: polia, lúky a háje SR
- Kontaktovať používateľa: