Škoda... je jen umřít
Moderátor: AdmineR
- Duke_Dragon
- stará páka
- Príspevky: 651
- Dátum registrácie: Piatok, 14. Septembra 2018, 19:42
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať používateľa:
Škoda... je jen umřít
Rozhodol som sa po par mesiacoch zalozit dalsiu nie tak prilis vaznu temu a narusit tak prisny poriadok tejto motorovej casti fora.
- Duke_Dragon
- stará páka
- Príspevky: 651
- Dátum registrácie: Piatok, 14. Septembra 2018, 19:42
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať používateľa:
- Duke_Dragon
- stará páka
- Príspevky: 651
- Dátum registrácie: Piatok, 14. Septembra 2018, 19:42
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať používateľa:
Re: Škoda... je jen umřít
Retro video plne preliciek postradajuce dolezite fakty preco to u nas za komunistou skratka neslo a na zapade ano ...
- janvys
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 2054
- Dátum registrácie: Piatok, 30. Novembra 2018, 18:14
- Bydlisko: v cassette decku
Re: Škoda... je jen umřít
Jo to byste se divili, jak jdou Feldy na dračku. Dneska sehnat pěknou Feldu stojí nemalý peníz. Za 5 tis si můžu koupit šrot na dojetí, ale pěkný kousek bez koroze a málo jetou pod 30tis.Kč bez šance.
Je to hlavně kvuli tomu že neexistuje jiné auto které by mělo levnější provoz. Díly doslova za pár korun, většinu věcí si trochu zručný člověk udělá sám a hlavně to je tak jednoduché auto, že tam není co aby se sr*lo.
Jediný problém je koroze, kdo to hned od začátku nepodchytí, tedy nevystříká dutiny a spodek a neudržuje to, schnije mu to.
Pro rodinu která nemá prachy nazbyt a splácí hypotéku je to dobré věrně sloužící ekonomické auto
Je to hlavně kvuli tomu že neexistuje jiné auto které by mělo levnější provoz. Díly doslova za pár korun, většinu věcí si trochu zručný člověk udělá sám a hlavně to je tak jednoduché auto, že tam není co aby se sr*lo.
Jediný problém je koroze, kdo to hned od začátku nepodchytí, tedy nevystříká dutiny a spodek a neudržuje to, schnije mu to.
Pro rodinu která nemá prachy nazbyt a splácí hypotéku je to dobré věrně sloužící ekonomické auto
SONY ES
- Kazetowich
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 8761
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 16:18
- Bydlisko: polia, lúky a háje SR
- Kontaktovať používateľa:
Re: Škoda... je jen umřít
Asi ako naša Fiatka Marea. Navyse do nej zmestim vsetko a motor ma cuore sportivo. Aj taliansky dizajn a celopozink. Vsak sme vtedy s kamaratom vyberali auto viac ako rok. Po 14 rokoch uzivania musim povedat, ze vyber sa podaril na 1*janvys napísal: ↑Piatok, 21. Júna 2019, 02:49 Jo to byste se divili, jak jdou Feldy na dračku. Dneska sehnat pěknou Feldu stojí nemalý peníz. Za 5 tis si můžu koupit šrot na dojetí, ale pěkný kousek bez koroze a málo jetou pod 30tis.Kč bez šance.
Je to hlavně kvuli tomu že neexistuje jiné auto které by mělo levnější provoz. Díly doslova za pár korun, většinu věcí si trochu zručný člověk udělá sám a hlavně to je tak jednoduché auto, že tam není co aby se sr*lo.
Jediný problém je koroze, kdo to hned od začátku nepodchytí, tedy nevystříká dutiny a spodek a neudržuje to, schnije mu to.
Pro rodinu která nemá prachy nazbyt a splácí hypotéku je to dobré věrně sloužící ekonomické auto
Svokor mal volakedy dve feliny a chodilo to pekne. Myslim ze 1,3 a 1,4 mpi. Tu druhu povazujem za velmi podareny motor - chvilku som sa na dialnici zamyslel a kukam na tacho a 160 kmh... A nezmar motor. Sam som mal favorit 1,3 a mal som to auto celkom rad. Ale Wartburg mal vacsi charakter
Sansui 331 klub czechoslovakia, old Pioneer receivers
- janvys
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 2054
- Dátum registrácie: Piatok, 30. Novembra 2018, 18:14
- Bydlisko: v cassette decku
Re: Škoda... je jen umřít
1,4? To ne, to byla určitě koncernová 1,6ka, ta skutečně jede jak pila.
Feldy se dělaly 1,3 nebo 1,6 benzín, nebo 1,9 diesel. Ten diesel byl taky velmi dobrý motor, problém byl jen ten, že na Feldu, která vychazí konstrukčně z Favorita, byl moc těžký a bylo nutno dělat GO přední nápravy nezvykle brzy.
1,3 klasika, dodnes je to nejpovedenější motor vůbec, absolutně bezporuchový, rozvody řetězem (to ale neznamená že se nemusí měnit, časem se vytahá a začne chrastit), je to motor vycházející ze starých škodovek, jen je celohliníkový.
Pár prvních Felin v roce 1995 a v nejlevnějším provedení měly ještě karburátor, pak už jen BMM vstřik a nakonec MPi.
1,6ku tam nacpal VW jakožto svůj koncernový motor, stejný byl v dalších značkách koncernu. Zde je rozvod řemenem, udávaný výkon je 55kW což je o pouhých 5kW více než 1,3MPi, ale jede skutečně divoce. Oproti 1,3 je ale hlučnější. 1,3 je relativně tichoučký motor.
Zajímavost: Fabie, které byly 1,4MPi, tak tento motor je v podstatě původní klasická 1,3ka, jen převrtaná na 1,4 a je z celé řady motorů ve Fábiích nespolehlivější. První 8mi ventilová verze.
Později na to začali cpát dvouvačkovou hlavu a tam už jsou citlivé hydroštely. No a jako nejporuchovější motor je 1,2 tříválec (HPi nebo tak nějak bylo to označení).
Feldy se dělaly 1,3 nebo 1,6 benzín, nebo 1,9 diesel. Ten diesel byl taky velmi dobrý motor, problém byl jen ten, že na Feldu, která vychazí konstrukčně z Favorita, byl moc těžký a bylo nutno dělat GO přední nápravy nezvykle brzy.
1,3 klasika, dodnes je to nejpovedenější motor vůbec, absolutně bezporuchový, rozvody řetězem (to ale neznamená že se nemusí měnit, časem se vytahá a začne chrastit), je to motor vycházející ze starých škodovek, jen je celohliníkový.
Pár prvních Felin v roce 1995 a v nejlevnějším provedení měly ještě karburátor, pak už jen BMM vstřik a nakonec MPi.
1,6ku tam nacpal VW jakožto svůj koncernový motor, stejný byl v dalších značkách koncernu. Zde je rozvod řemenem, udávaný výkon je 55kW což je o pouhých 5kW více než 1,3MPi, ale jede skutečně divoce. Oproti 1,3 je ale hlučnější. 1,3 je relativně tichoučký motor.
Zajímavost: Fabie, které byly 1,4MPi, tak tento motor je v podstatě původní klasická 1,3ka, jen převrtaná na 1,4 a je z celé řady motorů ve Fábiích nespolehlivější. První 8mi ventilová verze.
Později na to začali cpát dvouvačkovou hlavu a tam už jsou citlivé hydroštely. No a jako nejporuchovější motor je 1,2 tříválec (HPi nebo tak nějak bylo to označení).
SONY ES
- Kazetowich
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 8761
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 16:18
- Bydlisko: polia, lúky a háje SR
- Kontaktovať používateľa:
Re: Škoda... je jen umřít
Ano, sory - tu 1,4 mpi som si splietol s prvou generaciou Fabie. Mas pravdu.
V 1,6 som sa neviezol nikdy. Tu mam vo fiatke , ale 16 ventil.
V 1,6 som sa neviezol nikdy. Tu mam vo fiatke , ale 16 ventil.
Sansui 331 klub czechoslovakia, old Pioneer receivers
Re: Škoda... je jen umřít
Pořízení jakéhokoliv auta je vůbec ta nejhorší investice v životě člověka. Extrémně ztrátová záležitost i když s ním nejezdíte
Re: Škoda... je jen umřít
jestli je motor ve Fábii 1,4 MPI nejspolehlivější - tak potěš pánbu. máme dvě 1,4 spolehlivý motor bych si představoval jinak. I ten povedenější z nich má problémy s vodním čerpadlem ( za které visí ) ....
- Hasterman
- stará páka
- Príspevky: 551
- Dátum registrácie: Nedeľa, 23. Septembra 2018, 12:40
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať používateľa:
Re: Škoda... je jen umřít
To platí pri kúpe nového, alebo ojazdeného auta. Ale sú aj veterány ktorých cena pomaly rastie. Ale ani tam to vždy neplatí. Aj do veterána treba investovať čas a peniaze aj keď sa nepoužíva a v konečnom dôsledku môže byť stratový aj ten.
Ja osobne by som si nevedel predstaviť nemať auto, ísť na návštevu k svokrovcom čo bývajú na opačnom konci mesta a cestovať MHD asi hodinu v tomto teple... ale nové si tiež nekúpim.
Ale pamätám si prípad keď kúpa nového auta bola zisková záležitosť. Môjho kamaráta rodičia predali Favorita za vyššiu sumu ako bola jeho kúpna cena. Ale to bolo v čase keď bol na autá poradovník a jednalo sa o nedostatkový tovar. Dnes je situácia presne naopak, sklady sú preplnené novými autami ktoré nejdú na odbyt, ponúkajú zákazníkom rôzne benefity v podobe sady zimných pneumatík, odpustenie prvej splátky, tri roky servisu zadarmo, alebo 10 eurovú poukážku do kauflandu. Ak to nezaberie pritvrdíme a označíme vaše staré 5 ročné auto ako nespôsobilé na cestnú premávku z dôvodu nadmerných emisií. Ak naň nemáte dostanete super pôžičku ktorej úroky sú ešte, ešte, ešte vyššie. ale to som asi mimo tému...
AKAI AM-95, GX-95, CD-73, AT-93, JVC TD-V711, SEA-M770, Telefunken TS850, Onkyo TX-4500 mkII, DALI Spektor 2, Canton AS 85 CS, Audio-Technica ATH-M50x
- Hasterman
- stará páka
- Príspevky: 551
- Dátum registrácie: Nedeľa, 23. Septembra 2018, 12:40
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať používateľa:
Re: Škoda... je jen umřít
1,4 MPI je ešte škodovka?
Ale v každom prípade lepší motor ako 1,0 TSI s turbom. To aj 1,2 HTP je lepší. Inak motor s nepárnym počtom valcov nemôže dobre a dlho fungovať správne.
AKAI AM-95, GX-95, CD-73, AT-93, JVC TD-V711, SEA-M770, Telefunken TS850, Onkyo TX-4500 mkII, DALI Spektor 2, Canton AS 85 CS, Audio-Technica ATH-M50x
- Duke_Dragon
- stará páka
- Príspevky: 651
- Dátum registrácie: Piatok, 14. Septembra 2018, 19:42
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať používateľa:
Re: Škoda... je jen umřít
No cena skodoviek z 70 a 80 ide v CR rapidne hore a z ich renovacie si niektory spravili slusny biznis U nas na Slovensku sa tato moda ale dostala az teras preto nahle na strankach ako autobazar.sk stuply skodovky z 500€ na 2000€ prakticky behom par dni, a ja blb som zase vahal kupit aspon 3-4 kusky a potom ich predat nejakemu nadrzanemu Ceskemu zberatelovy aspon po 1000 kus
Ale par kuskov sa najde este za lacni cash ale nutno dodat ze u niektorich to autory prehanaju s retro ...
Hla tento kusok foteni asi dobovim fotoaparatom napojenim na didaktik a dodatocne pixel-to-pixel colorovanim
*Ak by niekto chcel vidiet inzerat prikladam link: https://www.autobazar.sk/17919742/skoda-125/
Ale par kuskov sa najde este za lacni cash ale nutno dodat ze u niektorich to autory prehanaju s retro ...
Hla tento kusok foteni asi dobovim fotoaparatom napojenim na didaktik a dodatocne pixel-to-pixel colorovanim
*Ak by niekto chcel vidiet inzerat prikladam link: https://www.autobazar.sk/17919742/skoda-125/