Strana 7 z 8

Re: Škoda... je jen umřít

Napísané: Štvrtok, 23. Septembra 2021, 10:05
od používateľa janvys
To sedí. Fávo je neskutečný držák a v případě potřeby si ho opraví každý aspoň trochu zručný člověk.

Re: Škoda... je jen umřít

Napísané: Štvrtok, 23. Septembra 2021, 10:09
od používateľa Nec
To áno, vôbec som sa nebál rozoberať a skladať favo. Ide to všetko ľahko.

Jedna chyba je, že k favu bolo treba aj klampiara.
7 ročné auto deravé podbehy, podlaha.....

Re: Škoda... je jen umřít

Napísané: Štvrtok, 23. Septembra 2021, 10:17
od používateľa janvys
Mizerná antikorozní ochrana. Je potřeba to udělat pořádně a do detailů. Všechna náchylná místa několik vrstev černého sajrajtu, vypatlat bitumenem všechny ostré hrany a záhyby kde se usazuje nejvíc bordelu, vystříkat dutiny - vše krásně přístupné pod záslepkama. Pak to auto nemá důvod ani šanci reznout. Od udělání před 20 lety se zatím neobjevil ani jeden pupínek. A jako nejzásadnější a nejúčinnější ochrana je instalace plastových podběhů.

Re: Škoda... je jen umřít

Napísané: Štvrtok, 23. Septembra 2021, 10:41
od používateľa Nstar
ja som bol jedno nútený dať pred rokom zošrotovať, vraj by som spôsobil hrozné veci na svete keby to ďalej používam, vlastne ani neviem ako som to mohol prežiť ani erbek ani abs a to tam nebol ani chip teda možno v tých stropných Tesla hodinách
s tým autom som niekoľkokrát prešiel kontinet, ale v HR nebola
nie že nikdy ma nikde nenechala...ked mi došiel benzín tak až pred domom, že som o tom ani nevedel až keď som chcel ísť potom na ďalšiu jazdu, druhý krát mi došiel benzín tak že som vyradil neutrál a doviezol sa priamo pred stojan na pumpu
prečo mi došiel benzín?! Som pojekazil plavák a ukazoval blbosti, takže palivo som odhadoval podľa kilometrov...
Ale aby som povedal pravdu raz došiel benzín aj s funkčným plavákom v noci na mieste kde by človek nečakal takú vec, proste tam neboli nikde pumpy, ja viem nezdá sa to ale v čase keď bolo pol nádrže sa zdalo že je to dosť, veď benzínky sú na každom kroku nie...? Neboli
ale bol rekord 900km na nádrž, niekomu by sa to nezdalo ale Favorit pri takej tej autobusovej 100km/h a áno s karburátorom na dlhú trať vedel ísť veľmi úsporne...priestor vnútri bol legendárny, rozčapený vpredu ako v žiadnom inom aute a vzadu normálne miesto, priestor nad hlavou jak v dodávke, ale po pár stovkách kilometroch začal plyn riadne vysilovať nohu, a kúrilo to tak, že mi horel ksicht
Ing. Hrdlička a kolektív urobili kus geniálnej práce

Re: Škoda... je jen umřít

Napísané: Nedeľa, 26. Septembra 2021, 15:15
od používateľa janvys
Geniální práci udělal hlavně tým pana Bertoneho v Itálii, když vytvořil auto jednoduché levné na výrobu ale zároveň designově pěkné (rok 1984!). Interiér neměl chybu, jak píšeš, úžasné místo vepředu, na nohy jak v žádném jiném autě atp. Mechanika, motor atd už je dílo českých konstruktérů. Nezničitelný motor s řetězovým rozvodem, a když se bavím o karburátorových verzích, tam se ani nemá co pokazit. Holá mechanika, žádné počítače, řídící jednotky, nic! Všechno si seřídíš opravíš sám v případě potřeby. I pozdější vstříkování nemělo problémy, ty auta jezdí dodnes bez jakékoliv opravy, jediné co se tam může pokazit je elektronická benzínivá pumpa. V motorové i podvozkové části je vše krásně přístupné, žádné záludnosti. Díly za pár korun (zatím). Pomalu se s toho stává ceněný veterán, zejména některé limitované edice jsou velmi ceněné. Co jsem se bavil se známým na vrakáči kteří dělají likvidace, Favority/Formany oni zásadně nešrotují, ale schovávají v halách (pokud to není totka nebo naprostý schnilý šrot). Je to investice. Už teď je velký hlad po některých originálních dílech, které už většinou stihli skoupit prozíraví překupníci.

Re: Škoda... je jen umřít

Napísané: Nedeľa, 26. Septembra 2021, 18:03
od používateľa moniatko
Keď si len tak opravujete škodu feliciu a na hrudi máte niečo takéto....
IMG_3890.JPG
IMG_3890.JPG (192.54 KiB) 4525 zobrazení
Ja o ňom ani neviem, Nstar mi ništ nepovedal iba mi ho odhodil... keď som uvidela čo je to za ochechulu skoro som sa dovracala


A aby fotka neklamala, niečo sme si o tom pogúglili, samička (čo bolo pravdepodobne toto) má veľkosť zhruba 15mm (telo) ale jak to bolo na mne rozčapené tak sa zdalo že je to väčšie jak akýkoľvek veľký hajzlák

Re: Škoda... je jen umřít

Napísané: Nedeľa, 26. Septembra 2021, 18:24
od používateľa EZ647
Moniatko: že vy ste niekde na dovolenke v zahraničí? :D

Re: Škoda... je jen umřít

Napísané: Nedeľa, 26. Septembra 2021, 18:28
od používateľa moniatko
no jasné, v južnej amerike si feldu opravujeme :D sme zapadli v kaňone :lol:

Re: Škoda... je jen umřít

Napísané: Nedeľa, 26. Septembra 2021, 18:29
od používateľa EZ647
ja som to vedel ! :D

Re: Škoda... je jen umřít

Napísané: Piatok, 16. Decembra 2022, 11:46
od používateľa Duke_Dragon
photo_2022-12-16_11-44-56.jpg
photo_2022-12-16_11-44-56.jpg (54.11 KiB) 3151 zobrazení

Re: Škoda... je jen umřít

Napísané: Piatok, 16. Decembra 2022, 21:06
od používateľa AdmineR
:D :lol: :mrgreen:

Re: Škoda... je jen umřít

Napísané: Streda, 19. Júla 2023, 11:35
od používateľa Duke_Dragon
skoda_ohniq.png
skoda_ohniq.png (423.59 KiB) 1648 zobrazení