katalóg - web EZ647

najrozsiahlejší katalóg s fotkami a prebalmi v Európe - ešte k tomu v slovenčine (!) - zoradené podľa kritérií (typ, výrobca, ročník ...) + rôzne iné média

Moderátor: AdmineR

Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10178
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: katalóg - web EZ647

Príspevok od používateľa EZ647 »

Testy audio kaziet z aktualizácie 31.10.2021
https://ez647.sk/cc/b/IMAG0248a.JPG
Akai DX-57 dolby off/dolby C NR, testy spravené 31.5.2022


Ďalšie testy smerom dozadu sú za október 2021
(15kusov kaziet, 1,5hodiny test, 1,5 hodiny písanie.)

Axia AX1 90min rok 2000cca alebo novšia Made in China, Japonský trh
axia_ax19000cu.jpg
axia_ax19000cu.jpg (12.8 KiB) 1255 zobrazení
+4db, bias -12, výstup z pásky slabší o 2db
Ako zo začiatku to hralo sľubne, výkon síce na hrane, ale dostatočný, výškový pokles bol minimálny, ale asi po minúte nahrávky výšky poklesli asi o polovicu, páska zrejme nebude úplne v poriadku. Inak žiadne poruchy ani kolísanie, priestor sa ťahá viac do ľavej strany.
Kazeta je technicky zhodná s Fuji DR 90 1998, len je vo svetlejších farbách, takže do úvahy prichádza SKC výroba, alebo Forward s neznámou páskou.
Pásku som priamo porovnával s menovanou Fuji DR 90 1998 a zdajú sa byť identické, farbou aj priesvitnosťou.
Na hlavách je len náznak bielych okrajov, inak v poriadku, neviem teda prečo tá náhla strata výšok.
Bez poškodenia pásu po teste.

Axia Hi 54min rok 1990 Made in Japan, Japonský trh, veľké cievky
axia_hi5490cu.jpg
axia_hi5490cu.jpg (13.06 KiB) 1255 zobrazení
+4db, bias -4, výstupná úroveň z pásky zhodná so zdrojom
Tak toto hrá veľmi dobre, je tam nepatrný výškový rozdiel len v jemných detailoch, ale inak hrá ako zdroj, výkon je slušný, priestor je výborný, žiadne poruchy, ani kolísanie, zase aj stará Axia typu II veľmi príjemne prekvapila, slušná páska.
Bez poškodenia pásu po teste.

Crown Ferro C60 rok 197x cca Made in Switzerland by ICM
crown_ferro60icmcu.jpg
crown_ferro60icmcu.jpg (12.94 KiB) 1255 zobrazení
+4db, bias -12, výstupná úroveň z pásky zhodná so zdrojom
Celkom schopná páska, ale ľavá strana má pokles výkonu a hlavne výšok, displej cca 4db dole vľavo, priestor ale nie je deformovaný celkovo, len ten pokles, bez porúch a kolísania, balance ide vyrovnať, ale potom to mierne chrčí a presykáva v ľavom kanály. Celkový pokles výšok je asi štvrtinový, dolby sa veľmi nehodí, aj keď páska sa zdá byť ešte celkom schopná, lebo nekolíše a nedropuje.
Keďže je to starý ICM tak použili ferro zo známej trojky Agfa, Basf, Philips, aj keď by som najskôr tipoval ten Philips podľa farby a vzhľadu pásky.
Zvláštnosťou u týchto niektorých starých ICM kaziet je že neobsahujú skrutky a sú zvarené.
Bez poškodenia pásu po teste.

JVC GI 90min rok 1988 Made in Korea by Saehan, dva kusy kazety
jvc_gi9088cxu.jpg
jvc_gi9088cxu.jpg (20.52 KiB) 1255 zobrazení
+4db, bias -12, výstup z pásky slabší o 2db.
Výkon je slušný, výškovo tam je pokles, aj pri podbiasovaní je čiastočne tlmenejší zvuk, dolby sa tvári že funguje, tak neviem, bez porúch a kolísania, priestor je hrozivo presný, zvuk je skoro použiteľný.
Akai nechal na páske jemnú stredovú čiaru.
Druhý kus má technicky identické parametre ako vyššie uvedené, ale v detailoch sa zvuk trochu odlišuje.
Zvuk je nepatrne lepší než predošlá kazeta, nechá sa aj trošku viac prebudiť, teda veľmi občasné špičky +6db sú občas prípustné, podľa skladby, výškovo je to tiež jemne sviežejšie než predošlá kazeta, ale stále je tam oproti zdroju mierny pokles, priestor výborný a bez porúch.
Akai tu nechal pre zmenu jemné rysky na okrajoch pásky.
Pásky sa zdajú v oboch kazetách úplne identické, odliatok kazety je úplne totožný, aj vnútro do posledného detailu, len cievky sú použité odlišné v oboch kazetách.

Kanika UR 60min rok 199x? Made in India by Meltrack
kanika_ur60cu.jpg
kanika_ur60cu.jpg (14.9 KiB) 1255 zobrazení
+2db, špičky +4db, bias -12, výstup z pásky slabší o necelé 4db
Výkon je trochu horší, je tam výraznejší zvukový prepad oproti zdroju vo výkone, páska je pomerne tenká. Priestor je dosť dobrý, poruchy len občas, nie trvalé, ale ako zhluky pokrčenej pásky keď to chvíľu ide dobre a potom je to na výškach akoby "rapkavé".
Výkonový pokles na výškach je teda menší, dolby sa tvári že je to v poriadku, ale zvukovo ten rozdiel proste počuť je.
Ešte ako tak schopná páska. Vyzerá to na výrobu Meltrack India, čo je pomerne neznáma firma, prezentoval ju asi najviac Tony na youtube z Cassette Comeback.com.
Typ tela používa priehľadný, zvaný Kolormagnetics, čo používali aj kazety Dessau, alebo len rovnaký dizajn. Ľahké duté cievky zatiaľ držia tvar.
Kazeta paroduje, kopíruje dizajn obalu Sony UX 90 1990 EU.
Jemný hnedý oter na okrajoch hláv aj kladiek.
Bez poškodenia pásky po teste.

Maxell Low Noise 60min rok 1980 Made in Japan, Iránsky trh, dátum výroby 10.7.1984
maxell_ln6080ircu.jpg
maxell_ln6080ircu.jpg (12.06 KiB) 1255 zobrazení
+4db, bias -12, výstup z pásky slabší o 2db
Tak až na výšky je všetko dobré, na tak starú základnú pásku, výkon je dobrý, priestor tiež, žiadne poruchy ani kolísanie, presný ťah. Výkonovo výnimočne skočí v špičkách aj na +6db.
Výškový pokles tam je len čiastočný, ale zreteľný, dolby sa tvári že by ešte aj fungovalo na hrane možností, zvuk je ale dosť hutný a príjemný, je cítiť že sa jedná o starú kvalitu Maxellu.
Bez poškodenia pásky po teste.

PDMagnetics CD 90min rok 1990 Made in Singapore by General Magnetics (That´s)
pdm_cd9090tycu.jpg
pdm_cd9090tycu.jpg (13.29 KiB) 1255 zobrazení
+2db, bias 0, výstup z pásky slabší o 2db
Zvuk je výkonovo veľmi na hrane, páska je mimoriadne citlivá na prehnaný výkon a skoro skreslí basy.
Výškovo je podozrivo vysoko a bias netreba vôbec regulovať. Bez porúch a kolísania, priestor je výborný.
Celkom ma šokuje ten výrazný basový prepad, ako keď nahrávate C120, alebo ešte horšie. Všeobecne prepad výkonu je malý, ale basy sú extra k tomu akoby výrazne stiahnuté, akoby ste ubrali na EQ basy o polovicu, prípadne viac. Pritom sa páska vôbec nezdá tenká podľa navinutej cievky. No napriek tomu s malým výkonom rozhodne slušný zvuk.
Kazeta je sama o sebe veľkou raritou, pretože PDM tieto kazety štandardne nakupoval od ICM alebo SKC, ale That´s - GMS je v tomto prevedení veľmi netypická.
Priame porovnanie by som robil s kazetami That´s VX a VX-A poslednej generácie v priehľadnom prevedení. Ale u VX sa mi nepáčil zvuk, buď bol skreslený na výškach, uslintaný, alebo páska kolísala v priestore, balance, azimut a pod., ale u tejto je priestor aj zvuk v poriadku, možno práve preto pomáha dual capstan s novými kladkami.
Vzhľad pásky sa ale dokonale zhoduje s menovanými VX.
Bez poškodenia pásky po teste.

Pyral Optima Cobalt 90min rok? Made in France
pyral_optimacobalt90cu.jpg
pyral_optimacobalt90cu.jpg (14.23 KiB) 1255 zobrazení
+6db, špičky +8db, bias -12, výstup z pásky je slabší o necelé 2db
Po minulej Pyral ferro som bol veľmi zvedavý na túto kobaltom vylepšenú superferro verziu.
No a bolo prekvapenie aj sklamanie zároveň.
Výkon je u týchto kaziet zrejme veľkým plusom, je monumentálny, boli skladby kde sa nechali prebudiť ako nič na +10db, ale špičky +8db sú všeobecne prijateľné u tejto kazety, bezpečné nahrávanie u väčšiny hudby bude v rozsahu +4 až +6db zaručene. Priestor je výborný, žiadne poruchy ani kolísanie.
No a teraz tie výšky, tak ako boli mizerné na verzii ferro, tak sú mizerné aj tu. Veľmi výrazný pokles, náznak tam síce je, ale dolby sa už nehodí, no ktovie ako hrala za čerstva.
Kazeta má Maxellovský vzhľad okna, ale nechali sa len inšpirovať, vnútro ako výstuhy kazety a vedenie pásu je riešené veľmi odlišne, cievky sú len veľmi obyčajné, ľahké, duté, ale zatiaľ držia tvar.
Bez poškodenia pásky po teste.

Saehan Media MM 90min rok 1990 Made in Korea
saehan_mm9090cu.jpg
saehan_mm9090cu.jpg (13.97 KiB) 1255 zobrazení
+4db, špičky +6db, bias -12, výstup z pásky slabší o necelý 1db
Zvukovo je nadmieru dobrá, až som prekvapený, asi dobrý stav.
Priestor ako zdroj, pokles je extrémne malý, na výšky treba podbiasovať, ale potom bez prepínania tape/source nejde poznať rozdiel. Žiadne poruchy ani kolísanie, proste to nejako veľmi dobre sadlo tentokrát, na Saehan až podozrivo dobrý výsledok, možno v sykavkách sa nájde pokles, ale za to neslintá a to ma celkom fascinuje, asi to chce len vhodne nevhodnú skladbu :D
Dizajn je totožný s kazetami Samsung MM tejto verzie, problém Saehan a Samsung je v tom že svoje kazety v rôznych prevedeniach predávali pod najrôznejšími značkami od výmyslu sveta, pre našincov by mohli byť zaujímavé ich kazety značky Sensus :D
Bez poškodenia pásky po teste.

SKC GX 90min rok 1990 Made in Korea
skc_gx9090altcu.jpg
skc_gx9090altcu.jpg (17.81 KiB) 1255 zobrazení
+4db, bias -12, výstup z pásky slabší o 2db
Teda čakal som to horšie, ale ani ideálne to nie je, výkon je na hrane, ale celkom postačuje, výškovo je len nepatrne slabšia, no ľavý kanál je mierne tlmenejší, čo nie je cítiť ako výkonový pokles všeobecne, ale jemný posun priestoru do pravej strany vo výškovom zmysle. Inak nekolíše, no mohla zahrať aj lepšie, poruchy nie sú, ale zvuk mi nie je až tak príjemný ako na iných páskach, no stále je to použiteľné.
Jedná sa o staršie balenie GX verzie 1990 v hrubej krabičke s inými cievkami než tie ostatné dve čo mám na webe. U SKC toto bolo celkom bežné meniť za pochodu v jednej verzii komponenty a dizajny ako im prišlo.
Bez poškodenia pásky po teste.

Sony CHF 60min rok 1978 Made in Japan, Iránsky trh
sony_chf6078ircu.jpg
sony_chf6078ircu.jpg (14.71 KiB) 1255 zobrazení
+4db, občasné špičky +6db, bias -12, výstupná úroveň z pásky zhodná so zdrojom
Pokles je hlavne na výškach, asi štvrtinový, aj keď sa dolby tvári že je to skoro dobre, priestor dobrý, bez porúch a kolísania.
Je to podobný jav ako na dnešnej Maxell LN, má to istú hutnosť a presnosť, ale proste výškovo už nestačí, no stále je cítiť že sa jednalo o veľmi slušný materiál.
Bez poškodenia pásky po teste.

TDK AD 50min rok 1991 Made in Japan, verzia pre Japonský trh, reálne vyrobená v roku 1990*
tdk_ad5091jcu.jpg
tdk_ad5091jcu.jpg (10.62 KiB) 1255 zobrazení
+4db, špičky +6db, bias -8, výstupná úroveň z pásky zhodná so zdrojom
Veľmi dobrý výsledok, od AD som nič iné ani nečakal, no priestor je len dobrý, výškovo pri strednom podbiasovaní hrá ako zdroj, bez porúch a kolísania. Veľmi slušná páska, výborný zvuk, veľká spokojnosť.
Bez poškodenia pásky po teste.
*Problém s uvedenými rokmi, bez katalógov sa to zle odhaduje, ale na webe mám dve Japonské verzie, ktoré sú na vintagecassette uvedené ako rok 1990 a dnešná ako rok 1991, no fyzicky majú oba kusy v mojej zbierke na sériovom čísle rok výroby 1990 :)

TDK CDing IV 50min rok 1990 Made in Japan, Japonská verzia. Reálne vyrobená v roku 1990.
tdk_cdingiv5090jcu.jpg
tdk_cdingiv5090jcu.jpg (10.43 KiB) 1255 zobrazení
+4db, špičky +6db, bias -6, výstupná úroveň z pásky zhodná so zdrojom
Zvuk je skoro dokonalý, sú len jemné detaily čo ho trošku degradujú, v celku by z toho mohla byť mimoriadne dobrá nahrávka.
Výkon je veľmi silný, bez poklesov, dá sa ľahko prebudzovať, okolo +6db sa to dá u mnoho skladieb solídne držať, v celku sa dá vyblázniť na tejto páske.
Priestor je dobrý, poruchy veľmi nie sú, teda mal som občas dojem miernej strapatosti výšok, ale mimoriadne jemný, no prešlo to, on tam bude biely prášok tak preto.
Výškový pokles je tam extrémne malý až nepoznateľný, trochu podbiasovania a hrá ako zdroj, ja keď charakter výšok je veľmi mierne odlišný od zdroja, no hrá nádherne.
Pri biase 0 je to taktiež skoro zhoda, u metalky.
Teda MA pás ešte poctivejšej výroby, rovnako tak priehľadná kazeta z poctivejších časov TDK.
Fyzicky vzhľadovo to vyzerá na menší výskyt bieleho prášku na tejto metalke, no na hlavách ho bolo pomerne dosť.
Bez poškodenia pásky po teste.

TDK NaNa 90min rok 2000 Made in Thailand, Japonský trh, reálny rok výroby 2003
tdk_nana9000cu.jpg
tdk_nana9000cu.jpg (10.52 KiB) 1255 zobrazení
+4db, bias -8, výstupná úroveň z pásky zhodná so zdrojom
Výkon je dosť na hrane a pritom sa ľahko nechá prebudiť.
Bez porúch, nekolíše, ale výšky na ľavej strane sú mierne tlmenejšie, inak by to bol veľmi dobrý výsledok.
Klasicky SF/SR pás v novej mliečnej kazete? No s týmito lacnými kazetami boli často rozporuplné výsledky, hlavne čo do presnosti vedenia pásky a stability azimutu. Použiteľné to je, časom zistím ako na iných strojoch.
Celkovo mám tri kusy tejto kazety (74, 90, 120min) v zbierke, vyrobené v rokoch 2002-2003 v Thajsku.
Mám ale pochybnosti o tej SF páske, vyzerá divne, nemá hnedý náznak odtieňu, len čierny, čo mi na SF nesedí, ale zase je zhodne priesvitná ako SF, takže Mexico Aurex je vylúčený.
Teda buď zvláštna výrobná šarža TDK, alebo neznámy OEM.
Zvláštnejšia vec, po teste síce bez fyzickej deformácie po Akai, žiadne ryhy, ale na páske ostal v strede asi polovičný úsek tmavšieho miesta, ako tmavý otlak neviem po čom, mimo testu Akai sa tento tmavý pás nenachádza. Ešte som nikdy nič podobné nevidel a to detailne kontrolujem po teste na Akai každú jednu pásku. Hlavy a kladky sú pritom čisté.
Až sa to bude opakovať častejšie aj na iných kazetách, budem tomu venovať viac pozornosti.

Pre ostatných čitateľov fóra, v tomto teste sa nenachádzajú žiadne kazety dĺžky C46, C100, ani C120, takže bude potrebné vyčkať pre pravidelný seriál zase do ďalšieho testu, tam budú potom asi síce len tri kusy vhodných kaziet, ale postupne.
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10178
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: katalóg - web EZ647

Príspevok od používateľa EZ647 »

Testy audio kaziet z aktualizácie 24.9.2021
https://ez647.sk/cc/b/IMAG0223.JPG
Akai DX-57 dolby off/dolby C NR, testy spravené 1.6.2022


Ďalšie testy smerom dozadu sú za september 2021
(13kusov kaziet, 1,5hodiny test, 1,5 hodiny písanie.)

Denon DX7 80min rok 1982 Made in Japan, verzia pre Japonský trh
denon_dx78082cu.jpg
denon_dx78082cu.jpg (10.71 KiB) 1224 zobrazení
+2db, špičky, +4db, bias -8, výstupná úroveň z pásky zhodná so zdrojom
Musím povedať že sa páska pomerne snaží, je tam istý pokles výšok, ktoré už nejdú dostať na pásku, ale je to len v malej miere, priestor je dobrý, kolísanie nie je, poruchy možno malý dojem strapatosti zvuku na výškach, ale veľmi jemne. Výkonovo je to dosť na hrane, vhodné držať okolo +2db, občasné špičky viac nevadia.
V celku ako tak dobrý zvuk, stále aj s dolby použiteľná páska.
Malo by sa jednať už o dvojvrstvový FeCo pás, asi predchodca HD7, prípadne HD6.
Bez poškodenia pásu po teste.

Exel Ferro 60min rok 1989 Made in Germany by Agfa (Agfa HR)
exel_ferro6089cu.jpg
exel_ferro6089cu.jpg (11.25 KiB) 1224 zobrazení
+4db, špičky +6db, bias -12, výstupná úroveň z pásky zhodná so zdrojom
Jedná sa teda o kazetu Agfa HR z roku 1989 v priehľadnom tele.
Naozaj veľmi príjemný zvuk, vysoký výkon, čistota výšok, žiadne poruchy ani kolísanie, priestor výborný. Nepovedal by som to ale zvuk je celkovo veľmi dobrý na základnú ferro, si nespomínam na tak výborné výsledky na základnej Agfe, na nerozoznanie aj pri prepínaní tape/source.
Bez poškodenia pásu po teste.

Maxell UDI 150min rok 1995 Made in Japan, Japonská verzia, dátum výroby 20.2.1995
maxell_udi15096jcu.jpg
maxell_udi15096jcu.jpg (11.52 KiB) 1224 zobrazení
+2db, bias -12, výstup z pásky slabší o 3db
Po minulých skúsenostiach s C150 som trochu prehodnotil nastavenia a objavil novinku, že regulátor bias funguje ako regulátor basov :D Zrejme stav a vek pásky budú na toto ale veľmi vplývať, ako to bude alebo nebude vo výsledku fungovať.
Najprv priestor, ten je výborný, kolísanie ani poruchy žiadne, toto si tieto Maxellky držia priam ukážkovo a to som sa tak bál C150 na dual capstane.
No a teraz výkon, pri biase 0 je tak 0db, pri biase -12 je +2db, basová zložka je veľmi oslabená, ale nízkym biasom sa aspoň trochu vráti jej časť, aj keď oproti zdroju je stále zvuk slabší a jemnejší basovo, takto sa to dá solídne počúvať. Výšky sú veľmi dobré pri biase 0 aj pri biase -12, ale celé je to také zvláštne, pri biase 0 ako je celý zvuk basov a stredov v pozadí a výšky do toho vyslovene prenikajú, ako keď na EQ dáte výšky na max a ostatné na low.
No a pri biase -12 sa zdá, že to hrá celkom obstojne, dolby funkčné, bez neho páska zvláštne šumí.
Čo sa týka skreslenia, vo vokáloch som občas počul také zapraskanie ako keď je prebudený mikrofón, podobne aj pri iných zvukoch v okolí stredov.
Myslel som si že ju dual capstan hneď zničí, ale nie, no bez ujmy to nebolo, asi nebude vhodná na časté hranie v takom stroji, po Akai sa spravili jemne vlnité oba okraje a jemný náznak stredovej čiary.

Memorex DBS+ 60min rok 1989 Made in Korea by Saehan, EU trh
memorex_dbsplus6089cu.jpg
memorex_dbsplus6089cu.jpg (13.82 KiB) 1224 zobrazení
+4db, bias -12, výstupná úroveň z pásky zhodná so zdrojom
Výkon je trochu na hrane, priestor je dobrý, žiadne poruchy ani kolísanie, obstojný stav. Aj keď displej neukazuje pokles výkonu, tak zvuk z pásky je mierne jemnejší v úrovni, trochu slabší v basoch, ale nič tragické, je to pomerne slušné a použiteľné, ale výškovo je kazeta dosť schopná, dolby použiteľné.
Vraj sa jedná o sériu Memorexu pre Európsky trh, také nezmyselné značenie modelu, k tomu rôzne šarže výrobcov pod jedným obalom, teraz sa jedná o Saehan staršej výroby so starým typom cievok.
Bez poškodenia pásu po teste.

Memorex DBS+ 100min rok 1989 Made in Korea by SKC, EU trh
memorex_dbsplus10089cu.jpg
memorex_dbsplus10089cu.jpg (14.09 KiB) 1224 zobrazení
+4db, bias -12, výstupná úroveň z pásky zhodná so zdrojom
Teda celkom sa snaží, je tam nepatrný priestor na špičky +6db, ale nie tak veľmi aby sa mi to chcelo uviesť do tabuľky výkonu, v podstate na to že je to C100 tak takmer žiadne poklesy nepočuť, priestor je dobrý, žiadne poruchy ani kolísanie.
Výškovo schopná, aj keď nepatrný rozdiel od zdroja je, napriek tomu veľmi dobrý výsledok, dolby použiteľné.
Obe verzie kazety Saehan aj SKC hrajú veľmi slušne a neviem ktorá z nich je lepšia v tomto prípade.
Jemný náznak hnedého okraju hláv po teste.
Jemný náznak stredovej čiary na páse po Akai.

Raks SP1 74min rok 1998 Made in Turkey
raks_sp17498cu.jpg
raks_sp17498cu.jpg (13.68 KiB) 1224 zobrazení
+4db, bias -12, výstupná úroveň z pásky zhodná so zdrojom
Teda nie je to najhoršie, ale Saehan a SKC tu boli nepatrne čistejšie, napriek tomu že som celé roky vždy fandil viac Raksu pred tými Kórejcami.
Priestor je dobrý, bez porúch a kolísania, výkon dobrý, výšky takmer dokonalé, dolby použiteľné, podbiasovanie dostatočné, keď si to priamo nebudeme porovnávať s CD tak to bude veľmi dobré, stále schopná páska.
Bez poškodenia pásky po teste.

Raks SP1 100min rok 1998 Made in Turkey
raks_sp110098cu.jpg
raks_sp110098cu.jpg (14.09 KiB) 1224 zobrazení
+4db, bias -12, výstup z pásky slabší o 2db
Oproti verzii C74 je toto mierne slabšie, malý pokles výkonu, prijateľný, ale na basoch to počuť trochu viac než na zvyšku zvuku, aj tak v celku schopné.
Priestor je dobrý, bez porúch a kolísania.
Výšky sú dobré, ak je tam minimálny rozdiel v podaní výšok, tak je to rovnaké ako u verzie C74, stále "jedlá" kazeta.
Bez poškodenia pásky po teste.

SKC SE 90min rok 2001 Made in China
skc_se9001cu.jpg
skc_se9001cu.jpg (13.79 KiB) 1224 zobrazení
+4db, bias -12, výstup z pásky slabší o 4db
Že SKC používa rôzne šarže pásov je teraz viac než jasné, táto páska je totálne nepoužiteľná, ale najprv nejaké parametre.
+4db je bežný očakávaný výkon, to je v poriadku, len do nej treba nejako veľa tlačiť, čo by tiež tak nevadilo.
Bias -12 je tiež u starých ferro už celkom bežná vec, ale po chvíľke hrania výšky poklesli viac než o polovicu, viac než pri spustení nahrávania, takže toto nefunguje celkom dobre.
Ten výkonový pokles je u bežnej ferro kazety zvláštny ako u lacných Čínskych šmejdov. Poruchy zvuku ako také nie sú, ale priestor nie je možné definovať, nakoľko začalo krátko po spustení dochádzať ku silnému kolísaniu zvuku, ťahu a rýchlosti pásu.
Takže si zapisujem do denníčka, rozklad spojiva a lepkavosť pásky celkom ale isto postihuje pomaly aj SKC značku, je to môj druhý prípad výrobku SKC kde nastal takýto problém.
Pri vyskúšaní druhej strany sa to okamžite vypne.
Príde možno čas keď spravím na web veľký zoznam všetkých kaziet s magnetickou páskou a jej popis rozkladu spojiva a jej vek.
Ale ešte nebudem zavrhovať značku SKC, nakoľko ako som spomínal čo ferro vrstva to unikát u nich, často sa to veľmi odlišuje, napríklad v dnešnom teste Memorex z roku 1989 bola kvalitatívne ukážková SKC, ale táto novšia z roku 2001 je presný opak.
Aj pás vyzerá odlišne, niektoré SKC sú svetlo hnedé železité ako Agfa, Basf, ale táto je farbou sivohnedá, stredne tmavá, úplne odlišná. A to je problém že aj základný model SKC GX mal často krát veľmi odlišné pásky.
Bez poškodenia pásu po teste.
Silný oter na hlavách po celej ploche hlavy, bielohnedý.

Sony HF 90min rok 1992 Montáž Mexico, páska zrejme Japonsko, EU trh
sony_hf9092eumexcu.jpg
sony_hf9092eumexcu.jpg (12.49 KiB) 1224 zobrazení
+4db, bias -12, výstup z pásky slabší o 2db
Výkon je dobrý, priestor na začiatku sa mi zdal posunutý, ale ustálilo sa to, nekolíše, bez porúch.
Výškovo mohla byť lepšia, je tam čiastočný pokles aj pri nízkom biase, dolby je na hrane.
Čakal som trochu viac od tejto kazety, ale aj tak stále použiteľná.
Zvláštnosťou tejto verzie je, že sa jedná o bežný a známy Európsky model, ale tento kus je vyrobený v Mexiku ako USA verzie kaziet Sony, asi využívali výrobné kapacity. Páska bude zrejme z Japonskej fabriky Sony.
Bez poškodenia pásu po teste.

Sony XI 90min rok 1991 Made in Japan, Japonský model
sony_xi9091cu.jpg
sony_xi9091cu.jpg (11.66 KiB) 1224 zobrazení
+4db, špičky +6db, bias -8, výstupná úroveň z pásky zhodná so zdrojom
Veľmi dobrý zvuk, vysoký výkon, bez rozdielov medzi zdrojom a páskou, stredné podbiasovanie a výšky sú výborné, priestor je výborný, bez porúch a kolísania, malo by sa jednať o HF-S pás v dobrej kondícii, proste zvuk je úžasný a výborná kazeta na kvalitné nahrávky aj dnes.
Akai nechal jemný náznak čiary na okraji pásu po teste.

TDK SA 90min rok 1983/85 Made in Japan, EU verzia
tdk_sa9083cu.jpg
tdk_sa9083cu.jpg (9.57 KiB) 1224 zobrazení
+4db, bias -8, výstup z pásky slabší o necelý 1db
Veľmi dobrý zvuk, bez porúch a kolísania, priestor je dobrý, výšková odozva je veľmi dobrá, rozdiel medzi zdrojom a páskou by som povedal je vo veľmi malom basovom podaní v neprospech pásky.
Inak excelentné.
Kazeta je prechodová verzia, má to modernejšie telo 1985-87, ale obal a uvedený rok na ňom je 1983. Fyzicky podľa sériového čísla je vyrobená v roku 1985.
Akai opäť nechal stredovú čiaru už viac výraznú než na predošlých kusoch.

Travellers Sound Chromdioxid II 60min rok 19xx? Made in Germany, zrejme Agfa
travellerssound_chromdioxidii60cu.jpg
travellerssound_chromdioxidii60cu.jpg (12.81 KiB) 1224 zobrazení
-2db, bias -8, výstup z pásky je slabší o 4db
Jedná sa o klasický chromdioxid, ale len s jemnou arómou, výstup má veľký výkonový prepad, ale páska je v mimoriadne dobrom stave, s akým sa dneska často u chrómu nestretávam. To znamená že budenie je naozaj veľmi malé, výšková sviežosť je ale mimoriadne dobrá, ako na zdroji, čo som prekvapený, dolby sa ale použiť nedá pri nahrávke pod nulu, je to okusané na výškach.
Šum tam nejaký je, lebo musíte dať viac hlasitosti do repro či slúchadiel, aby to hralo ako iné pásky, ale šum nie je väčší než na bežnej ferro páske budenej na +4db.
Priestor sa drží dobre a ukážkovo je pás aj bez porúch a bez kolísania.
Na obale je uvedené že pás vyrobila Agfa v Nemecku, ale po otvorení kazety som videl konštrukčné zhody s Agfou aj jej duté cievky s krehkými stenami okrajov, ktoré sa často radi vylamujú u Agfy a cievky potom vypadávajú mimo osy. Tu sú cievky v poriadku a bez pokrivenia zatiaľ.
Páska je čistá, ako nová, žiadny prach, ani oter.
Bez poškodenia pásu po teste.

Watson Ferro Fe I 90min rok? Made in China zrejme
watson_ferrofei90cu.jpg
watson_ferrofei90cu.jpg (14.75 KiB) 1224 zobrazení
-4db, bias -12, výstup z pásky slabší o 6db
Z dnešného testu asi najhoršia kazeta, keď nepočítam SKC SE.
Watson bežne používal kazety ICM, neviem čo ich to napadlo ísť do Číny, ale jedná sa o klasickú Čínsku kazetu s dizajnom cievok falošných Sony, kde som lepil jeden vylomený zub.
Výkonový prepad je extrémny. Pri budení na -2db už basy nestíhajú a dochádza k skresleniu, bias regulovať nemá celkom zmysel, nakoľko je celkom poruchová na výškach, strapatá, šum je veľký, ale fascinuje ma že zvuk nekolíše a drží aj priestor, to bude asi tým dual capstanom :)
Ten chromdioxid od Agfy vyššie je sto krát lepšia voľba na nahrávky než toto.
No ale boli a budú tu aj oveľa horšie kazety samozrejme.
Páska síce nezašpinila hlavy, ale kladky po nej boli mierne svetlejšie.
Bez poškodenia pásky po teste.
Nec
stará páka
Príspevky: 616
Dátum registrácie: Sobota, 29. Augusta 2020, 19:35

Re: katalóg - web EZ647

Príspevok od používateľa Nec »

Parádne čítanie ako vždy.
Saehan MM. Mám dva kusy Samsung verzie. Ani som nemal v pláne ju nahrať ale tvoje poznatky z toho robia zaujímavosť. :)
Ďalej potešila Sony X1. Tú mám nachystanú na nahrávanie. Muziku na ňu budem starostlivo vyberať.
Stará SA tiež super. Pyral je tiež vždy zaujímavá, keďže na jej troskách vyrástlo RTM.
A tak by sa dalo pokračovať... kto má rád kazety, svoje info si nájde.
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10178
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: katalóg - web EZ647

Príspevok od používateľa EZ647 »

Testy audio kaziet z aktualizácie 30.8.2021
https://ez647.sk/cc/b/IMAG0967.JPG
Akai DX-57 dolby off/dolby C NR, testy spravené 1.6.2022


Ďalšie testy smerom dozadu sú za august 2021
(12kusov kaziet, 1hod 15min test, 1 hodina písanie.)

Axia JP-F 54min, rok 1988 Made in Japan, Japonský trh, veľké cievky
axia_jpf5488cu.jpg
axia_jpf5488cu.jpg (14.93 KiB) 1204 zobrazení
+2db, špičky +4db, bias -12, výstup z pásky slabší o 2db
Jedná sa o základnú ferro od Fuji aj keď v elegantnom veľkocievkovom farebnom prevedení.
Výkon síce +4db dá, ale nie je to dobre, lepšie budiť menej.
Výšky sú skoro ako zdroj, je tam malý pokles, dolby ešte funguje, bez porúch a kolísania, stále slušne použiteľná kazeta.
Niečo škrípe z mechaniky pri prevádzke, dúfam že kovová oska kladiek a nie spojivo :D Ale to by sa hneď prejavilo na zvuku.
Verzia kazety s reklamným bookletom formuly 1.
Bez poškodenia pásky po teste.

Basf Performance Series 90min rok 1976 Made in USA, USA model
basf_performanceseries9076cu.jpg
basf_performanceseries9076cu.jpg (12.02 KiB) 1204 zobrazení
+2db, bias -12, výstup z pásky slabší o 2db
Prekvapením je že neškrípe, že drží priestor, nekolíše a poruchy nie sú, výkon je menší, ale stále dostatočný.
Výškovo chýba asi štvrtina, dolby je nevhodné, no na nenáročné veci použiteľné, na tak starú Basf je to tiež prekvapenie.
Starý dizajn kazety, s SM mechanizmom, ale varovanie je špongiový rozpadnutý vankúš, čo na dual capstane samozrejme nevadí. (USA staré kusy používali špongie)
Bez poškodenia pásky po teste.

Denon GX-II 54min rok 1992 Made in Japan, model pre Japonský trh
denon_gxii5492cu.jpg
denon_gxii5492cu.jpg (12 KiB) 1204 zobrazení
+2db, špičky +4db, bias -8, výstupná úroveň z pásky zhodná so zdrojom
Páska je veľmi citlivá na výkon a prebudenie, občasné špičky vyššie nevadia, bez porúch a kolísania, priestor výborný.
Výškovo veľmi dobrá pri strednom podbiasovaní, hrá ako zdroj, rozdiel je poznať až pri priamom porovnávaní.
Malo by sa jednať o triedu pásky HD7, teda extra čierna páska FeCo.
Bez poškodenia pásky po teste.

Denon HD 54min rok 1987 Made in Japan, Japonský model, veľké cievky
denon_hd5487cu.jpg
denon_hd5487cu.jpg (12.1 KiB) 1204 zobrazení
+2db, špičky +4db, bias -8, výstupná úroveň z pásky zhodná so zdrojom
Zvuk je veľmi slušný, bez porúch a kolísania, mám dojem že priestor sa veľmi jemne posúva vľavo, ale nekolíše.
Zvuk je živý a ostrý, rozdiel medzi zdrojom a páskou je minimálny, výškovo veľmi svieže pri strednom podbiasovaní.
Páska tmavá hnedá by mala zodpovedať vstupnej triede typu II Denon HD6.
Bez poškodenia pásky po teste.

Maxell Cologne 50min rok 1987, Made in Japan, Japonský model, veľké cievky
maxell_cologne50blackcu.jpg
maxell_cologne50blackcu.jpg (10.26 KiB) 1204 zobrazení
+4db, špičky +6db, bias -12, výstup z pásky je mierne silnejší o necelé +2db
Veľmi dobrý zvuk, výkon je vysoký, výšky ako zdroj aj keď s veľkým podbiasovaním, ale od zdroja je zvuk na nerozoznanie, priestor výborný, žiadne poruchy ani kolísanie.
Posilnenie nie je tak veľmi počuť, ale displej ukazuje proste viac, keď nastavím na páske +4db vstup, tak z pásky ide +6db.
Podľa popisu na obale sa jedná o UD pásku, v roku 1987 je otázne či je to ešte staršia Ferri Crystal páska UD, alebo už nová Epitaxial FeCo.
Jedná sa o novšiu verziu balenia v čiernej fólii, kazeta je vyrobená 3.8.1987, od verzie v predošlom obale majú vekový rozdiel len 2 mesiace, takže všetky sú v podstate ročník 1987.
Bez poškodenia pásky po teste.

Memorex GX 90min rok 1980-83cca Made in Japan by SNC?
memorex_gx60cu.jpg
memorex_gx60cu.jpg (13.02 KiB) 1204 zobrazení
+2db, špičky +4db, bias -12, výstup z pásky slabší o 2db
Zvuk je skoro dobrý, výšková odozva je takmer ako zdroj, dolby ako tak funguje, pokles je zanedbateľný, priestor je dobrý, poruchy som mal dojem, že trošku to celé plávalo chvíľku po spustení, ale teraz je to v poriadku, zvukovo stále použiteľné. Jedná sa vraj o Japonskú výrobu firmy Soda Nikka, aj keď je dizajnovo zhodná so Saehan Korea, zatiaľ mi nikto nebol schopný vysvetliť rozdiely, čo prečo a ako.
Na kazete sú dve samolepky, pod Memorex modrou je červená JVC FI alebo GI, ktovie prečo k tomu došlo.
Na túto kazetu Memorex sa hierarchicky nechytá žiadny zberateľský web.
Na páske sú na okraji návinu cievky biele fľaky, ale oter na hlavách neostal.
Akai nechal jemný stredový prehyb na páske.

Panasonic GX 54min rok 1989 Made in Japan by TDK, Japonský trh
panasonic_gx5489cu.jpg
panasonic_gx5489cu.jpg (12.45 KiB) 1204 zobrazení
+4db, špičky +6db, bias -4, výstupná úroveň z pásky zhodná so zdrojom
Mimoriadne dobrý zvuk s malým podbiasovaním hrá ako zdroj, výkon, výšky, priestor, všetko je dokonalé, žiadne poruchy, výborný zvuk aj kazeta, myslím že by sa malo jednať o TDK AD pás.
Na zákazku extra dizajn TDK pre Panasonic s rovným veľkým dlhým oknom, ktoré sa v TDK nevyskytuje, sivé prevedenie, presný rok výroby sedí 1989.
Bez poškodenia pásky po teste.

Sony CDix I 50min rok 1990 Made in Japan, Japonský model
sony_cdixi5090cu.jpg
sony_cdixi5090cu.jpg (15.33 KiB) 1204 zobrazení
+4db, špičky +6db, bias -12, výstup z pásky silnejší o +2db
Pomerne vysoký výkon, mierne silnejší basový výstup, posilnenie výkonu o necelé 2db
Výšky sú skoro dokonalé, je tam nepatrný rozdiel, poruchy nie sú, ani kolísanie, ale priestor je nepatrne posunutý vľavo, inak veľmi dobrý výsledok, stále výborne použiteľná kazeta, v tomto roku mali stále používať HF-S pás do CDix normal.
Bez poškodenia pásky po teste.

TDK MA 80min rok 1992 Made in Japan, Japonská verzia
tdk_ma8092jcu.jpg
tdk_ma8092jcu.jpg (10.68 KiB) 1204 zobrazení
+4db, špičky +6db, bias -8, výstupná úroveň z pásky zhodná so zdrojom
Veľmi dobrý zvuk, aj keď na výšky potreboval trochu viac podbiasovať, tak sa na tejto kazete dá vyblázniť s výkonom, výšky výborné, priestor tiež, poruchy nie sú, ani kolísanie.
Stále poctivá MA páska pre Japonský trh, aj keď biely prášok MA má :D
Katalóg uvádza rok 1992, sériové číslo zase rok výroby 1991.
Prášku na páske je opticky zdanlivo veľmi málo, na hlavách len veľmi jemne, ale veľa sa zachytilo na plastovom vodítku pomocnej kladky.
Po Akai ostala na páse stredne výrazná stredová čiara.

That´s FX-XP 46min rok 1987-1992 Made in Japan, Japonský model
thats_fxxp4687cu.jpg
thats_fxxp4687cu.jpg (12.25 KiB) 1204 zobrazení
+4db, bias -10, výstup z pásky je silnejší o +2db
Toto je veľmi monumentálna páska typu normal, čo sa týka zvuku. Výškovo síce už potrebovala veľmi podbiasovať, ale hrá ako zdroj, je tam nepatrná zmena farby zvuku a celkového dojmu, veľmi cítiť posilnené basy, ktoré hrajú výrazne mohutnejšie na tej páske aj so stredmi, výstup sa ťahá o nejaké tie dB vyššie než je vstup, priestor je dobrý, žiadne poruchy ani kolísanie.
Toto by mala byť Japonská verzia staršieho modelu FX, ako najvyššia trieda superferro That´s dlhšie obdobie.
Kazeta je vyrábaná viac generácii bez zmien, ale staršie majú na trojuholníkovom okne stredovú mrežu a novšie šarže ako dnešná tam má len krátke čiarky.
Bez poškodenia pásu po teste.

That´s Sound Individual Extra Sound 46min rok 1984 Made in Japan, Japonský model
thats_siex4684cu.jpg
thats_siex4684cu.jpg (11.52 KiB) 1204 zobrazení
+4db, bias -12, výstupná úroveň z pásky zhodná so zdrojom
Výkon je celkom dobrý, výškovo by to trochu chcelo ešte zlepšiť, ľavý kanál je výškovo nepatrne oslabený viac, celkový zvuk je nepatrne jemnejší od zdroja vo výkone aj basoch, ale displej ukazuje rovnaké hodnoty ako zdroj.
Poruchy nepočuť, priestor je skoro dobrý.
Výšky majú ešte tendenciu byť skreslené a rozslintané, čo som už dlhšie nepočul v testoch. Zaujímalo by ma či k tomu prispieva aj tlak cez hlavy na dualcapstane a lepší kontakt s páskou pre výšky, alebo je to čisto záležitosť stavu a kvality pásu po rokoch.
Jedná sa o Japonský reklamný model kazety v extra tmavom priehľadnom prevedení kazety, ktorá je vlastne dizajnovka základného ferro modelu RX.
Na navinutej páske na cievke je vidieť veľmi výrazné fľaky plesní či spojiva po celej ploche návinu z oboch strán, preto som myslel že bola páska skladovaná extrémne zle a že bude nepoužiteľná čo sa zvuku týka, ale všetky menované problémy sú len v jemnej miere, k tomu bez porúch aspoň počas testu čo ma veľmi prekvapilo.
Oter na okrajoch hláv bol pomerne výrazný, ale najhorší bol na vodítku pomocnej kladky, kde doslova odpadávali kusy neznámej hmoty.
Bez poškodenia pásu po teste.

Vision SH 60min rok 1982cca Made in Korea by SKC
vision_sh6082cu.jpg
vision_sh6082cu.jpg (13.13 KiB) 1204 zobrazení
0db, bias -12, výstup z pásky je slabší o 4db.
Tento model ak si odmyslíme neznámu značku Vision tak sa presne zhoduje s kazetou SMAT SH pre tento rok v dizajne. A jedná sa o priameho nástupcu modelu LN, teda je to jeho novšia verzia základnej ferro, v podstate skoro typ 0 kvality pásky.
Zvuk je výrazne slabší než zdroj, výšky sú ako tak schopné, ale dolby sa už nehodí, je tam hlavne pokles na výkone, poruchy veľmi nevnímam, ani kolísanie, priestor je tiež dobrý, ale malo by sa jednať teda o najslabšiu možnú pásku pre daný ročník výrobcu Sunkyong Korea (SKM), takže presne tak to aj hrá ako LN.
No stále je to použiteľné na nenáročné veci pri správnej kalibrácii.
Bez poškodenia pásu po teste.

Uzatváram testy pre rok 2021, všetko čo chýbalo je spravené, najbližšie sa budem venovať kazetám 04 a 05/2022 až bude zase čas.
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10178
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: katalóg - web EZ647

Príspevok od používateľa EZ647 »

Nec: díky aj keď niektorí by radšej dokonalé objektívne a grafické zobrazenie frekvenčnej odozvy, než len prázdne reči :D
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3622
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: katalóg - web EZ647

Príspevok od používateľa Nstar »

dobré čítanie, kopec pekných kaziet a veľa odvedenej roboty a zábavy. Celkom zaujímavý nápad vynechávať tie, ktoré sa budú podrobnejšie preberať podľa jednotlivých dĺžok
dotaz, na tej kórejskej resp pod tou nálepkou je ešte jedna nálepka od JVC?
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10178
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: katalóg - web EZ647

Príspevok od používateľa EZ647 »

nevynechával som žiadnu myslím, tie C46 a pod do tých podrobnejších len skopírujem ten text z testov :D

hej presne tak pod Memorex nálepkou je ešte jedna JVC, akoby to mali už vyrobené a niekto si to rozmyslel a prelepili to
Prílohy
IMAG0101.JPG
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3622
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: katalóg - web EZ647

Príspevok od používateľa Nstar »

toto som myslel, citujem: "Pre ostatných čitateľov fóra, v tomto teste sa nenachádzajú žiadne kazety dĺžky C46, C100, ani C120, takže bude potrebné vyčkať pre pravidelný seriál zase do ďalšieho testu, tam budú potom asi síce len tri kusy vhodných kaziet, ale postupne."

K tej nálepke, možno to na linke niekto pokakal a na rýchlej porade niekto prišiel s nápadom, že to prelepia
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10178
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: katalóg - web EZ647

Príspevok od používateľa EZ647 »

jaj to som myslel tak že v tom mesiaci v update neboli žiadne kazety ktoré by som mohol použiť do vlákien C46, C100 a C120
takže som nemohol pokračovať v každodennom seriály kým nespravím ďalšiu várku

inak zo zbierania CD a DVD prázdnych diskov bola celkom bežná praktika pretlačovania značiek, horšie kusy, alebo kvalitatívne nevyhovujúce sa pretlačovali zo značkových na lacné no name značky
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3622
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: katalóg - web EZ647

Príspevok od používateľa Nstar »

a ako si na to prišiel, že je tam pretlač?
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10178
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: katalóg - web EZ647

Príspevok od používateľa EZ647 »

ak myslíš na kazete tak presvitali tie červené okraje
na pravej strane je to vidieť https://ez647.sk/cc/memorexi/b/memorex_gx60c.jpg

u CD a DVD väčšinou v odlesku hrubej farby a nerovností no a potom boli značky, ktoré boli vyslovene vytvorené len za tým účelom, kde bola hrubá vrstva farby s chaotickým vzorom ako tu u týchto dvoch značiek:
https://ez647.sk/extreme.html
https://ez647.sk/tuffdisc.html
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10178
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: katalóg - web EZ647

Príspevok od používateľa EZ647 »

Testy audio kaziet z aktualizácie 29.4.2022
https://ez647.sk/cc/b/IMAG0668.JPG
Akai DX-57 dolby off/dolby C NR


Testy spravené 5.6.2022, 16kusov kaziet, vynechaná duplicita Axia J´z2 54.

Agfa CRX 90min rok 1988 Made in Germany
agfa_crx9087cu.jpg
agfa_crx9087cu.jpg (11.28 KiB) 1146 zobrazení
-2db, bias -8, výstup z pásky je slabší o 4db
Zvukovo je naozaj dobrá, výškovo možno neexceluje, ale je to takmer ako zdroj, rozdiel je zanedbateľný, pre pedantov, žiadne poruchy ani kolísanie. Priestor je dobrý, zvuk je proste slabší výkonovo, dolby sa nehodí, ale hrá veľmi pekne keď sa to vhodne nastaví, nebude to na super extra dynamické skladby, ale na niečo skromnejšie bude výborná.
Pravý chromdioxid, aromatický. Na hlavách oter nebol, len trochu na plastovej vodiacej časti druhej kladky.
Bez poškodenia pásu po teste.

Agfa Low Noise 90min rok 1980cca, alebo novšia, Nemecká výroba to asi nebude, niečo mi hovorí že sa jedná o OEM. (doplnené: jedná sa o starý Saehan Media Korea)
agfa_ln9080cu.jpg
agfa_ln9080cu.jpg (18.59 KiB) 1146 zobrazení
+2db, špičky +4db, bias -12, výstup z pásky slabší o 2db
Snaží sa, zvuk je celkom dynamický, výšky sú skoro ako zdroj, pokles je malý, dolby sa ešte dá použiť, ale priestor mi príde nepatrne posunutý, je to nerovnováhou ľavého kanálu, ktorý nehrá úplne čisto, nekolíše, ale občas sa nejaká tá porucha objaví, no stále v celku použiteľné.
Vzhľad kazety nezodpovedá pravej Agfe, po otvorení cievky vyzerali ako na starých Saehan alebo SNC, kľudne je možná Kórejská výroba, viem že som niečo také na fórach raz zachytil ohľadne Agfy.
Páska nemá železitú farbu, úplne odlišná od ferro Agfy.
Bez poškodenia pásky po teste.

Axia J´z1 80min rok 1997 Made in Japan, značka pre Japonský trh
axia_jz18097cu.jpg
axia_jz18097cu.jpg (12.16 KiB) 1146 zobrazení
+4db, špičky +6db, bias -8, výstupná úroveň z pásky je zhodná so zdrojom
Je tam nepatrný posun priestoru vľavo, inak je excelentná, žiadne kolísanie ani poruchy, zvuk je excelentný, nebyť toho detailu, tak je to dokonalosť sama. Basovosť je silná a výšky tiež. Myslím že v basoch je trochu mohutnejšia než zdroj. Takže v podstate Axia nesklamala ani v roku 2022.
Bez poškodenia pásky po teste.

Axia PS Metal 90min rok 1992 Made in Japan, značka pre Japonský trh
axia_psmetal9092cu.jpg
axia_psmetal9092cu.jpg (10.31 KiB) 1146 zobrazení
+4db, špičky +6db, bias -8, výstupná úroveň z pásky je zhodná so zdrojom
Teda toto hrá veľmi dobre, monumentálny výkon, rozdiel medzi zdrojom v podaní zvuku, priestore a výkone nejde poznať, takmer ani pri priamom porovnávaní tape/source. Axia a jej dokonalosť ma nikdy neprestane udivovať.
Napriek tomu musím aj kritiku, kazeta bola zle skladovaná, sú tam stopy fľakov a niečo ako plesne, na plastovej krabičke, booklete, tele kazety a hlavne na návine pásky na cievke, zrejme som testoval v lepších úsekoch, pretože sa to na zvuku vôbec neprejavilo.
Páska nechala jemný biely oter na hlavách. Tieniaci plech pod vankúšom je takmer celý hrdzavý.
Akai nechal rysku na okraji pásu.

Basf Compusette II rok 1986, Made in Germany? dátová kazeta s detekčným otvorom.
basf_compusetteii86cu.jpg
basf_compusetteii86cu.jpg (14.82 KiB) 1146 zobrazení
+2db, špičky +4db, bias -12, výstup z pásky slabší približne o 5db
Zvuk je výrazne dutejší bez výšok, asi o polovicu, priestor by bol skoro dobrý, bez porúch.
Kolíše ale rýchlosť posuvu, spojivo je v rozklade, páska lepí hlavy, ale žiadny škripot typický pre staré Basf, druhá strana šla dobre chvíľu.
Neviem čo k tejto kazete povedať, jedine že patrí do regulárnych data kaziet, nie tých audio s krátkou dĺžkou čo sa predáva ako Computer cassette. Basf tu neuviedol pôvod, ani dĺžku, ani v stopách. No a použitá páska? Keď sa zlé typy II nahrajú ako normal pre lepšie výšky, tak tu to rozhodne nefunguje, no metalka to tiež nie je, teda ani chromka. Vzhľad je hnedý, ale pás je totálne nepriesvitný, žiadna železitosť. Sériové číslo hovorí o dni 272 roku 1986. Tento formát bol určený na jednostranný 4stopový záznam dát, teda ochrana proti zmazaniu mala byť len v rámci jedného okienka, tu sú obe.

Basf High Performance II 90min verzia Superman, rok 1995-96 Made in Germany, 2kusy kazety.
basf_hpii90sup951cau.jpg
basf_hpii90sup951cau.jpg (39.13 KiB) 1146 zobrazení
prvý kus, vyrobený v dni 324 roku 1995
+4db, špičky +6db, bias -4, výstupná úroveň z pásky je zhodná so zdrojom
druhý kus vyrobený v dni 325 roku 1995
+4db, bias -4, výstup z pásky slabší o necelé 2db
V prípade prvej kazety je Superman naozaj veľmi silný. Zvuk je prekvapivo dobrý, neviem či to naozaj robí ten dual capstan, ale zvuk je na nerozoznanie od zdroja, prehnane čistý, presný priestor, žiadne poruchy ani kolísanie. Tak dobré výsledky som nemal na predošlých testoch týchto kaziet.
Druhý kus kazety je síce tiež veľmi dobrý, ale je tam malý pokles výkonu a čistoty zvuku, ostatné je zhodné s vyššie uvedeným, takže najskôr rozdielny stav po rokoch.
Páska je rozhodne v oboch prípadoch FeCo, žiadny chrome plus sa nekoná. Aj práve vďaka týmto edíciám som si konečne mohol urobiť jasno v rozdieloch aj medzi Chrome Plus od Basfu a čistým FeCo pásom Basf.
Bez poškodenia pásov po teste.

Basf LH 120min rok 1970 Made in Germany, balenie typ kniha,
basf_lh12070cu.jpg
basf_lh12070cu.jpg (16.17 KiB) 1146 zobrazení
-4db, bias -12, výstup z pásky slabší o 8db
Tak ako je tam extrémny výkonový prepad, výškovo asi štvrtinu dole, dolby sa nehodí, ale nie je to extrémne zle, na ľahké počúvanie to bohate stačí.
Ľavý kanál je oslabený o ďalšie 2db, ale trvale, páska nekolíše, poruchy nie sú, priestor je skoro dobrý až na ten posun. Vlastne to celé ide veľmi stabilne, ani náznak zlého spojiva, škrípania, kolísania rýchlosti, vie mi to niekto vysvetliť prečo novšie Basf takmer všetky s tým musia mať problémy a tieto extra staré nie?
Kazeta je bez SM mechanizmu, veľký prepad návinu pásky na plochej svorke typu C na cievke, ťažký chod mechanizmu.
Oter minimálny, náznak hnedej farby na jednom okraji hlavy.
Akai nechal jemne vlnitý okraj pásu.

Hitachi UD-V 60min rok 1990 Made in Japan, Japonský model, dátum výroby 6.11.1992
hitachi_udv6090cu.jpg
hitachi_udv6090cu.jpg (12.87 KiB) 1146 zobrazení
+4db, bias -8, výstupná úroveň z pásky je zhodná so zdrojom
Rozdiel medzi páskou a zdrojom je minimálny, takmer zanedbateľný, úžasný zvuk pri stredom podbiasovaní, ostrý, precízny, priestor je výborný, výkon slušný, žiadne poruchy ani kolísanie. Kvalita Maxell v plnej sile aj po rokoch. Síce mi nie je jasné či kazeta zakladá na páse kvality UDII alebo XLII, pretože obe vedeli zahrať veľmi slušne.
Výroba v prechodovom období, takže to môže byť už aj Black Magnetite, páska má len veľmi jemný hnedý nádych, inak je takmer čierna.
Bez poškodenia pásu po teste.

JVC DA3 90min rok 1983 Made in Japan by Denon (DX3)
jvc_da39083cu.jpg
jvc_da39083cu.jpg (13.03 KiB) 1146 zobrazení
+2db, špičky +4db, bias -12, výstupná úroveň z pásky je zhodná so zdrojom
Ako nie je to zlé, priestor je dobrý, bez porúch a kolísania, už je ale citlivejšia na výkon, netreba veľmi prebudzovať.
Výškovo, ako časť výšok je dobrá, ale časť sa akoby schováva pod dekou a to aj bez dolby, a dolby samotné sa tvári že to tak má byť, že je to v poriadku, ale výšky nie sú ako zdroj, je to mierne tlmenejšie, inak hrá skoro dokonale, stále použiteľný materiál. Mechanicky sa to zdá byť veľmi schopná a kvalitná Denonka.
Páska je mimoriadne svetlá a extrémne červeno železitá, podľa popisu sa jedná ešte o staršie zloženie dvojitého ferroxidu bez kobaltu, až neskôr prešiel Denon v modeli DX3 na single FeCo pás.
Akai nechal celú sadu jemných náznakov čiar, ktoré ale vidieť iba v odlesku svetla, 4 čiary celkovo, ako štvorstopový záznam :D

Magna Chromdioxid II S 90min rok 1984 Made in Germany
magna_chromdioxidiis9084cu.jpg
magna_chromdioxidiis9084cu.jpg (18.06 KiB) 1146 zobrazení
-2db, bias -8, výstup z pásky slabší o 8db
Opäť klasický pravý chromdioxid s typickou arómou, zvukovo je zase výrazne slabší, ale výškovo sa celkom snaží, hrá skoro tak dobre ako dneska testovaná Agfa CRX, no dobre, možno má trochu medzery, ale dá sa to. Priestor je výborný, žiadne poruchy ani kolísanie, zase použiteľné, ale len pre milovníkov pravého chromdioxidu, kvôli veľkému výkonovému prepadu a malému budeniu, kde sa dolby nehodí, ani prehnane dynamická hudba.
Páska vyzerá opticky trochu odlišne od Agfa či Basf.
Bez poškodenia pásu po teste.

MagnaSound Ultra Dynamic UDX 90min, Made in China, alebo iné?
magnasound_udx60cu.jpg
magnasound_udx60cu.jpg (15.02 KiB) 1146 zobrazení
+2db, bias -12, výstup z pásky slabší o 2db
Zrejme sa jedná o ďalšiu Čínsku výrobu s honosným názvom, alebo nie?
Chvíľu po spustení to hralo v celku dobre, ale ...no tak pekne za radom..
+2db je na hrane možností, tu by sa možno hodilo aj 0db, ale stále dostatočné a použiteľné.
Výškovo je to mierne tlmenejšie aj pri podbiasovaní, dolby sa nehodí, ale počúvateľné to je, priestor ale nedrží, ľavý kanál trochu pláva v úrovni signálu, mierne objavovanie zhlukov porúch na ľavej strane. Kolísanie úrovne v poklesoch 2db na ľavej strane.
Jedná sa o nie presne identifikovateľný dizajn tela kazety, ktorá pôsobí niečo medzi Raksom, a Čínskou kópiou Japonských dizajnov kaziet staršej výroby. Cievky sú ale plne Čínskeho dutého dizajnu s veľkou svorkou, ale zatiaľ držia tvar. Celá kazeta je vyrobená pomerne slušne a presne.
Chod cievok je mimoriadne ľahký, páska vyzerá presvedčivo a slušne.
Bez poškodenia pásu po teste.

Memorex MRX I 90min rok 1985 Made in USA by Tandy SantaClara, CA
memorex_mrxi9085cu.jpg
memorex_mrxi9085cu.jpg (13.16 KiB) 1146 zobrazení
+6db, bias -12, výstupná úroveň z pásky je zhodná so zdrojom
Celkom som prekvapený vysokým výkonom tejto pásky, priestor drží dobre, žiadne poruchy ani kolísanie.
Výškovo je tam nepatrný pokles, ešte sa zdá že dolby to celkom nevadí.
Po chvíľke hrania sa to trochu začalo kaziť, začala kolísať, ale nie rýchlosť, ale priestor, úrovne kanálov sa menili na výškach a oslabovali, dokonca ľavý kanál poklesol náhle aj o 4db a potom sa vrátil späť, žiadne náhle prechody, ale veľmi postupné a plynulé. Ak by nekolísala, bola by to veľmi schopná kazeta.
Keďže to vyrába Tandy USA, tak by som ju priradil rodinne ku kazetám Realistic Supertape XR (žltý obal), akurát tieto Memorex majú precíznejší dizajn povrchu tela, ale vnútro by malo byť identické.
Akai nechal náznak jednej čiary na okraji pásu.

PDMagnetics Tri-Oxide Ferro 90min rok 1983 Made in Switzerland by ICM.
pdm_trioxideferro9083cu.jpg
pdm_trioxideferro9083cu.jpg (14.55 KiB) 1146 zobrazení
Výroba v dni 106 roku 1984, pravdepodobne použitá páska Agfa Fe3O4 magnetit.
+2db, bias 0, výstup z pásky slabší o 2db
Výkon je síce nižší a dosť citlivý, ale výšky sú veľmi svieže a silné, to aj bez regulácie biasu, čo sa správa presne ako väčšina kaziet Agfa superferro s Magnetitom.
Zvuk je mierne slabší s jemnejším basovým prednesom, ale pomerne agresívnym výškovým podaním, dneska je to veľmi zaujímavá kazeta. Žiadne poruchy ani kolísanie, priestor dobrý.
Bez poškodenia pásu po teste.

TDK AD 60min rok 1989 Made in Japan, Japonská verzia, presný rok výroby sedí 1989
tdk_ad6089jcu.jpg
tdk_ad6089jcu.jpg (12.41 KiB) 1146 zobrazení
+4db, špičky +6db, bias -8, výstup z pásky silnejší o necelé +2db
Zvukovo je táto kazeta priam monumentálna, stredné podbiasovanie a výškovo je dokonalá, priestor výborný, bez porúch a kolísania.
Basový prednes je mohutnejší, vďaka čomu viac skáče do plusu než zdroj, excelentná kazeta, výborný stav.
Bez poškodenia pásu po teste.

Teac CT-90 Instrumentation Tape rok cca 1987-1991 Made in Japan by Maxell.
teac_ct90cau.jpg
teac_ct90cau.jpg (12.71 KiB) 1146 zobrazení
U týchto datových Maxelliek mi tie dátumy v číslach nesedia.
Jedná sa o opäť o dátovú kazetu Streamer cassette (D/CAS)
+4db, bias -8, výstupná úroveň z pásky je zhodná so zdrojom
Zvuk je monumentálny, ako na staršej UDI, alebo niečo podobné, stredné podbiasovanie a hrá takmer ako zdroj, rozdiel je malý i keď zisťujem po chvíľke hrania že na niektorých skladbách vyslovene presykávajú výšky a slintajú. Vysoký výkon, žiadne poruchy ani kolísanie, je to asi prvá dátová kazeta s identifikačným otvorom čo hrá tak dobre, proste Maxell.
U druhej Teac v zbierke je asi pás Metal, v tomto prípade to vyzerá vzhľadovo aj zvukovo naozaj na superferro niečo okolo UDI modelu.
Popis tejto kazety je na Agfabasf.com viac než zaujímavý
Ja len dodám že oproti ostatným data kazetám tohto formátu je tu niekoľko zvláštností, tento typ kaziet je robený na jednostranný záznam po celej šírke, a preto Maxell pre Teac robil tieto kazety len s okienkom na jednej strane, tu je ale na oboch stranách. Taktiež označenie dĺžky v minútach sa u tohto formátu nepoužíva, takže čo bolo pravým účelom tejto kazety mi nie je jasné, aj keď by to mohla byť istá forma univerzálnosti oboch formátov data aj audio.
Kazeta je vybavená plnými cievkami Maxell, dvojitým osadením vodiacich kladiek, miesto single kladky s oskou nábehu pásky na kladku. Extra široký prítlačný vankúš.



Testy audio kaziet z aktualizácie 29.4.2022
https://ez647.sk/cc/b/IMAG0727.JPG
Akai DX-57 dolby off/dolby C NR


Testy spravené 5.6.2022, 6kusov kaziet.

Axia Be2 60min rok 1996 Made in Japan, značka pre Japonský trh
axia_be25096cu.jpg
axia_be25096cu.jpg (10.97 KiB) 1146 zobrazení
+2db, špičky +4db, bias -4, výstup z pásky slabší o 2db
Zvukovo je to zážitok, malé podbiasovanie a hrá ako zdroj, ten výkonový pokles vôbec nie je počuť, len to displej tvrdí, inak by som tomu ani neuveril.
Zvuk je čistý, presne ostrý, len je páska citlivejšia na výkon čo je poslednú dobu pomerne bežné u typov II. Priestor dobrý, žiadne poruchy ani kolísanie. Axia stále výborná aj dneska.
Bez poškodenia pásky po teste.

Konica XR1 10min rok 1993 Made in China by Forward, Tape asi Australia GreenCorp, Japonská verzia balenia
konica_xr11093jcu.jpg
konica_xr11093jcu.jpg (12.96 KiB) 1146 zobrazení
+4db, bias -12, výstup z pásky slabší o 2db
Zvukovo je to veľmi dobré, pri hlbokom podbiasovaní hrá takmer ako zdroj, priestor dobrý, bez porúch a kolísania, stále zvukovo schopná páska. Napriek zlým výsledkom s týmito Forward kazetami a páskami GreenCorp ohľadne rozkladu spojiva, sa pri teste nevyskytol žiadny problém.
Akai nechal jemný prehyb na okraji pásky.

Maxell UD1 80min rok 1998 Made in Japan, Japonská verzia, dátum výroby 15.12.1997
maxell_ud18099jcu.jpg
maxell_ud18099jcu.jpg (11.82 KiB) 1146 zobrazení
+6db, špičky +8db, bias 0, výstup z pásky slabší o necelé 2db
Zvuk je opäť monumentálny a basový, priestor výborný, žiadne poruchy ani kolísanie, páska je úžasná, rozdiel medzi zdrojom a páskou je že na páske stredy menej kričia, inak je dokonalá, takže kvalita v každom ohľade.
Kazetu som mal duplicitne a neuvedomil som si to pri rozbaľovaní, že už som pred časom pridával na web a testoval presne rovnakú kazetu s rovnakou dĺžkou 80min, kde bol ale dátum výroby 22.1.1998, teda bola o 1,5mesiaca novšia a výsledky boli úplne totožné, napriek tomu že to vtedy bolo na Akai s jednou kladkou.
U dnes testovanej Akai nechal jemnú stredovú rysku, jej jemný náznak.

Maxell UD2 70min rok 1998 Made in Japan, Japonská verzia, dátum výroby 4.2.1998
maxell_ud27099cu.jpg
maxell_ud27099cu.jpg (11.97 KiB) 1146 zobrazení
+4db, bias -4, výstupná úroveň z pásky je zhodná so zdrojom
Ako zo všetkých troch testovaných UD je táto najslabšia vo zvuku, ale naozaj len minimálne, +4db sú dosť na hrane možností, ale postačuje to, výškovo je jediná čo potrebuje malé podbiasovanie, aj tak mám pocit že necinká presne ako zdroj, ale takmer ako zdroj, no snaha tam je, priestor a zvukové podanie sú veľmi dobré, stále výborná kazeta, kvalita Maxellu sa ktorú sa netreba hanbiť ani po toľkých rokoch.
Bez poškodenia pásky po teste.

Maxell Metal UD 90min rok 1998 Made in Japan, Japonský model, dátum výroby 12.2.1998
maxell_metalud9099cu.jpg
maxell_metalud9099cu.jpg (12.37 KiB) 1146 zobrazení
+6db, bias 0, výstupná úroveň z pásky je zhodná so zdrojom
Excelentný, veľmi monumentálny zvuk, výškovo úžasný, pre prípad potreby je vždy možné trochu znížiť bias, žiadne poruchy ani kolísanie, priestor výborný, toto je zvuk hodný metalky, dokonalosť sama.
Jedná sa teda o najčerstvejšie vyrobenú metalku Maxell, nič lepšie asi nemôžete získať v dnešnej dobe.
Páska má celkom výrazný zmysel pre samoskrúcanie, preto nie je vhodné ju veľmi nechať uvoľnenú, jemné kryštáliky Maxell metal sú tam len vo veľmi malej miere, hlavy a dráha čisté.
Bez poškodenia pásu po teste.

Sony HF 10min rok 1993-1996 Made in Japan/Thailand, Japonská verzia
sony_hf1096jcu.jpg
sony_hf1096jcu.jpg (14.6 KiB) 1146 zobrazení
+4db, špičky +6db, bias -10, výstupná úroveň z pásky je zhodná so zdrojom
Veľmi slušný zvuk, výšková odozva aj priestor sú výborné, síce mám dojem akoby občas náznak poruchy, ale asi len dojem, bez kolísania, výkon je výborný a páska je tiež výborná z tých vydarenejších moderných HF, predtým než to začali kaziť z Thajskom a krížením tiel TDK a Sony, tak ako u poslednej generácie HF Japan.
Bez poškodenia pásu po teste.


Testy audio kaziet z aktualizácie 29.4.2022
https://ez647.sk/cc/b/IMAG0671.JPG
Akai DX-57 dolby off/dolby C NR


Testy spravené 5.6.2022, 2kusy kaziet, vynechaná duplicita Sony EF 60.

Columbia KX 18min rok 198x Made in Japan, Japonský model (Denon)
columbia_kx18cu.jpg
columbia_kx18cu.jpg (15.54 KiB) 1146 zobrazení
+4db, bias -12, výstupná úroveň z pásky je zhodná so zdrojom
Výkon je tak akurát na hrane uvedeného, čo bohate stačí, výšky majú malý pokles, ale sú rozslintané sykavky a to veľmi výrazne, čo sa poslednú dobu veľmi často nestáva, priestor je dobrý, poruchy žiadne, teda snaží sa ak je to pôvodné zloženie Purix kazety Denon DX1, teda základný pás ferro zo začiatku 80tych rokov, tak ako celkom dobrý stav.
Kazeta má extra krátku zavádzaciu pásku v pastelovej zelenej farbe značenia.
Bez poškodenia pásu po teste.

Maxell MX-S 46min rok 1996 Made in England, pre Európu, dátum výroby 19.8.1996
maxell_mxs4696cu.jpg
maxell_mxs4696cu.jpg (9.28 KiB) 1146 zobrazení
+6db, špičky +8db, bias 0, výstupná úroveň z pásky je zhodná so zdrojom
Ďalšia pecka v dnešnom teste, jedna z osvedčených, mimoriadne výkonných a kvalitných metal kaziet od Maxellu, ľahko sa nechá prebudiť až na +10db, ale nehodí sa to.
Priestor, výšky, všetko je výborné, takmer nejde poznať rozdiel od zdroja ani pri priamom prepínaní tape/source. Úplná zvuková dokonalosť, úžasná kazeta, tiež z posledných dostupných modelov pre náš trh od Maxell, aj keď táto šarža je z tých skorších, tak sa vyrábala ešte niekoľko rokov, táto má ešte veľký J booklet.
Pás ešte nemá typické Maxellovské kryštáliky na metalkách, je úplne čistý a hlavy tiež.
Bez poškodenia pásu po teste.

Takže sa jednalo o predposledný balík testov kaziet, ktorý som dlhoval internetu, ostáva posledná várka 05/2022, ktorá bude asi tak o týždeň cca.
Napísať odpoveď

Návrat na "Katalóg kaziet (Biggest Catalogue of blank cassettes in Central Europe) Vintage Cassettes catalogue / audio / video / other"