Prvé fejky kaziet - kuriózny príbeh (Walkman Archive)

винтаж кассеты для магнитофона, ртр, 8трак ... vintage hifi stereo

Moderátori: EZ647, AdmineR

Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3622
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: Prvé fejky kaziet - kuriózny príbeh (Walkman Archive)

Príspevok od používateľa Nstar »

no veď práve, možné je všetko aj to že ozaj vyrábali niečo také odlišné od ich zvyklostí
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10174
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Prvé fejky kaziet - kuriózny príbeh (Walkman Archive)

Príspevok od používateľa EZ647 »

to mi pripomína túto kazetu keď som ju prvýkrát videl, tak som si to porovnával s webmi a vedel som že to nebude asi pravá, ale nejaký fejk
Obrázok


ale keď som to rozbalil, som sa smial ešte polhodinu, a predstavil si tam Japonca s mečom ako kričí Sakura! :D :D :D

Obrázok


https://ez647.sk/cc/international_panas ... jk_ln.html
Nec
stará páka
Príspevky: 616
Dátum registrácie: Sobota, 29. Augusta 2020, 19:35

Re: Prvé fejky kaziet - kuriózny príbeh (Walkman Archive)

Príspevok od používateľa Nec »

Vyhráva súťaž o najkrivšiu nálepku.
Aj Nstarova AGFA CRX bledne závisťou. :D
No ale mňa vytočí aj fólia nakrivo. :lol:
jhradec
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 1016
Dátum registrácie: Piatok, 12. Októbra 2018, 15:51

Re: Prvé fejky kaziet - kuriózny príbeh (Walkman Archive)

Príspevok od používateľa jhradec »

Já bych se vrátil k tomu původnímu článku-> jeho interpretaci:
1) takhle rovná kmitočtová charakteristika se nasnímá při - 20 db -> dynamika je tedy 52 db což je rozhodně použitelné
2) kmitočtová charakteristika u kazety
Požadavek na reprodukci 18 kHz -> při 4,75 cms-1 je vlnová délka( mechanická) pro 18kHz cca 2,6 um (mikrometrů). Aby se to dalo rozumně snímat musí být EFEKTIVNÍ šířka štěrbiny (hlavy) poloviční- tedy 1,3 um. Jinak se budou kladná a záporná půlvlna odčítat. Efektivní šířka je (zjednodušeně) promítnutá do aktivní vrstvy -> takže je vždycky větší než fyzická. Ten 1,3 um je u tříhlavého kazetofonu na hranici realizovatelnosti ( u dvouhlavého je to pitomost - pásek by se takhle úzkou štěrbinou špatně promoduloval ), ale není to stabilně udržitelné-> s opotřebením se bezvadný kontakt s hlavou zhoršuje (a tím se efektivní štěrbina rozšíří ). Zároveň se zhorší i zkreslení dynamickÝch špiček. Pro kvalitu je totiž kontakt aktivní vrstvy pásku s hlavou zcela rozhodující.
3)kazety obvykle používáme k záznamu hudby a hudební signál se od sinusového zásadně liší. Impulzní charakteristika záznamu při takhle nízké posuvné rychlosti je mizerná a bude o to mizernější když záznamovou korekcí vyženeme kmitočtový rozsah na maximum( 18 kHz ). Optimalizací impulzní odezvy dostaneme lepší zvuk ( a asi 12-13 kHz - a to mluvíme o úzké stereostopě ). Proto se ve studiu používalo 38 cms-1 s kmitočtovým rozsahem do 15 - 22 kHz (jak u kterého stroje) . Srovnejte si to s vlnovou délkou záznamu!! A zkuste změřit kmitočtovou charakteristiku na plné záznamové úrovni
0 db.

Takže když to vyhodnotíme, je kontakt hlavy s aktivní vrstvou u fake horší a asi to bude i vidět. Když né prostým okem, tak pod mikroskopem určitě . Nicméně si myslím, že konkrétně tato kazeta-> pokud bude mechanika jen trochu stabilní - bude použitelná.
Pro posouzení vlastností záznamu jsou třeba kompletní charakteristiky ( závislosti na předmagnetizaci ) a né charakteristiky vytržené ze souvislostí.
Napísať odpoveď

Návrat na "Kazety, pásy, CD, MD, DCC, 8 tracky a iné nenahraté média"