Testy grafy, teoria, prax
Napísané: Streda, 23. Septembra 2020, 21:02
Potreboval by som vedieť ktorá forma testu je graficky najvhodnejšia, forma ktorú by som mohol prikladať k testom kaziet k môjmu popisu.
Pred časom som tu už s niektorými konzultoval staré texty, kde je aj veľa somarín, alebo nepresností, tak to chcem uviesť na pravú mieru, teda opraviť a vylepšiť toto:
https://ez647.sk/cc/tape.html
Obzvlášť žiadam užívateľa orhore k vyjadreniu.
takže mám tú testovací súbor .wav s frekvenciami:
klasický priebeh, kde bude možné potom na nahrávke z kazety veľmi dobre vidieť rozdiely úrovne pri rôznych frekvenciách. *
vyobrazenie spektra, teda čím vyššie, tým vyššia frekvencia *
teraz kazeta Maxell UDI-CD 90 čo je najbližší ekvivalent predpísanej pre stroj Akai DX-57, dolby vypnuté
vstup je 0db *
na spektre je vidieť parazitné frekvencie, ako mi bolo pvoedané pri tak silnom vybudení vysokých frekvencií sa toto deje v záznamových obvodoch, hlavách, aj páske, ale čo je ta aura tam? šum? zajtra ukážem že je to tam aj pri dolby B, alebo dolby C *
teraz rovnaký signál pri vstupe -20db, po nahratí do pc digitálne posilnený o +10db z dôvodu že graf bol tak nízky, žeby tam toho nebolo veľa vidieť *
spektrum pri -20db, naozaj parazitné frekvencie sú zmenšené, to čo som považoval za šum je tam stále *
vyhovovalo by teda grafické zobrazenie týmto štýlom? alebo by to bolo lepšie inak, iné hodnoty, iný program?
ďalej má naozaj zmysel pchať tam -20db pri teste? aspoň pre mňa optický rozdiel medzi testom 0db a -20db je v prospech -20db menšie parazitné frekvencie, ale za to horšie rozoznanie úrovní, hlavne medzi jednotlivými kazetami, a nutnosť to aj tak v pc posilniť o nejaké db, aby tam bolo niečo vidieť, osobne mi príde že zobrazenie pri 0db by bolo prospešnejšie. Nemám dosť dobrú techniku a stroje aby som to vedel pri nízkej vstupnej úrovni oceniť.
ďalej ako sa teda určuje frekvenčný rozsah tape decku a audio pásky? keď napriek tomu všetkému v oboch testoch 0 aj -20db to tam ide až do konca, teda až po 20kHz?
teraz utekám do práce, ale zajtra ešte pre porovnanie pridám aj priebehy s dolby
inak kalibrácia bias je 0, považujem za vhodné pri teste nechať bias vždy nulový, aby bol jasne viditeľný grafický rozdiel medzi jednotlivými kazetami v spojení s konkrétnym deckom.
Pred časom som tu už s niektorými konzultoval staré texty, kde je aj veľa somarín, alebo nepresností, tak to chcem uviesť na pravú mieru, teda opraviť a vylepšiť toto:
https://ez647.sk/cc/tape.html
Obzvlášť žiadam užívateľa orhore k vyjadreniu.
takže mám tú testovací súbor .wav s frekvenciami:
klasický priebeh, kde bude možné potom na nahrávke z kazety veľmi dobre vidieť rozdiely úrovne pri rôznych frekvenciách. *
vyobrazenie spektra, teda čím vyššie, tým vyššia frekvencia *
teraz kazeta Maxell UDI-CD 90 čo je najbližší ekvivalent predpísanej pre stroj Akai DX-57, dolby vypnuté
vstup je 0db *
na spektre je vidieť parazitné frekvencie, ako mi bolo pvoedané pri tak silnom vybudení vysokých frekvencií sa toto deje v záznamových obvodoch, hlavách, aj páske, ale čo je ta aura tam? šum? zajtra ukážem že je to tam aj pri dolby B, alebo dolby C *
teraz rovnaký signál pri vstupe -20db, po nahratí do pc digitálne posilnený o +10db z dôvodu že graf bol tak nízky, žeby tam toho nebolo veľa vidieť *
spektrum pri -20db, naozaj parazitné frekvencie sú zmenšené, to čo som považoval za šum je tam stále *
vyhovovalo by teda grafické zobrazenie týmto štýlom? alebo by to bolo lepšie inak, iné hodnoty, iný program?
ďalej má naozaj zmysel pchať tam -20db pri teste? aspoň pre mňa optický rozdiel medzi testom 0db a -20db je v prospech -20db menšie parazitné frekvencie, ale za to horšie rozoznanie úrovní, hlavne medzi jednotlivými kazetami, a nutnosť to aj tak v pc posilniť o nejaké db, aby tam bolo niečo vidieť, osobne mi príde že zobrazenie pri 0db by bolo prospešnejšie. Nemám dosť dobrú techniku a stroje aby som to vedel pri nízkej vstupnej úrovni oceniť.
ďalej ako sa teda určuje frekvenčný rozsah tape decku a audio pásky? keď napriek tomu všetkému v oboch testoch 0 aj -20db to tam ide až do konca, teda až po 20kHz?
teraz utekám do práce, ale zajtra ešte pre porovnanie pridám aj priebehy s dolby
inak kalibrácia bias je 0, považujem za vhodné pri teste nechať bias vždy nulový, aby bol jasne viditeľný grafický rozdiel medzi jednotlivými kazetami v spojení s konkrétnym deckom.