C120 kazety (vlakno od dlzky C110, C120, C150, C180 a podobne)

винтаж кассеты для магнитофона, ртр, 8трак ... vintage hifi stereo

Moderátori: EZ647, AdmineR

Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10174
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C120 kazety (vlakno od dlzky C110, C120, C150, C180 a podobne)

Príspevok od používateľa EZ647 »

FirstMusic SG 120min roky približne 1996-2001 Made in Korea by SKC, Japonský trh
https://ez647.sk/cc/firstmusic_sg.html

Táto kazeta od SKC technicky v identickom prevedení tu už raz bola ako skôr prezentovaná Keep XG 120.

Značka mi pripomína FirstAustria elektroniku z Vietnamskej tržnice a pod značky a kvality, ale je to určené pre Japonský trh, takže je to zaujímavé, SKC sú väčšinou stále použiteľné pásky, aj keď na kvalitu C120 by som za ideál základnej ferro považoval Maxell.

Balenie:
Slim zaoblená, tmavá krabička bez loga, štandard SKC.
Biela fólia so sivým textom a jemným modrým nejakým logom v Japončine a do očí bijúce veľké farebné číslo dĺžky 120. Na prvý pohľad pôsobí skôr lacno a genericky.
Zadná strana opäť biela s výhľadom na kazetu, kde bezpečne identifikujeme SKC cievky.
Japonská tabuľka výroby uvádza pôvod kazety Made in Korea, teda SKC je viac než potvrdené.
Na druhú stranu veľmi chválim tieto údaje aj na neznámych značkách kaziet z Japonska, kde si môžete urobiť predstavu o výrobku, hlavne v prípade ak nie je vidieť vôbec na kazetu cez obal.
Booklet je krátky typ J, jednoduchšie a zároveň jemne pestré prevedenie, predná strana má dĺžku a čiary pod popisom nahrávky farebne a vnútro je zase s bledo a tmavo modrou grafikou.
Nálepky taktiež v odtieňoch modrej sa mi veľmi páčia, hlavne ten font a štýl sa pýtajú vyslovene pre tie kazeťáky z tržnice :D

Kazeta:
Priehľadné telo kazety v pomerne dymovom odtieni, je takmer totožné s vyššie uvedenou Keep XG, kde je aj forma potlače a textu veľmi podobná.
Telo SKC je z tých štandardných s matným čiarkovaním po obvode kazety s prerušeniami a typickým výrezom s čírou plochou okolo hláv, sa mi mimoriadne páči, na kontrolu či si páska neodnáša úlomky hlavy zo sebou :D
Štandardné SKC cievky v klasických farbách snehovej bielej s červenou svorkou, je ich klasická farebnosť.
Už zmienená jednoduchá potlač stále vyzerá ako keby mala jemne ružový nádych na fotkách aj na skene, ale pritom je naozaj biela, zrejme za to môže aj ten temný podklad plastového tela.
Zavádzacie pásky u SKC sú značené rôzne, jedna z možností sú dvojice šikmých čiar vo farbe dĺžky, kde SKC používa žltú pre C120.

Páska:
Toto je veľmi dobrý príklad svetlej, ale sýto železitej pásky, podobnej Basf, alebo iným Európskym výrobcom, jasne priesvitná, s jemne matným nádychom priesvitnosti, ale mimoriadne lesklým povrchom.

Kazetu som získal v 10/2022, test len Akai, myslím že nejaké dlhé výberovky by sa na ňu hodili.

Akai DX-57, 12.3.2023:
Prevedenie kazety je takmer identické s Keep XG 120 od SKC, ktoré mám na webe.
+2db, bias -12, výstup z pásky je slabší o 4db
Výkonovo aj s poklesom je to bežné u SKC C120 a použiteľné, slušné primerané budenie je vhodné.
Výškovo pri veľkom podbiasovaní to funguje pomerne precízne, aj dolby sa chytá, bez neho je šum stredný.
Poruchy nie sú, kolísanie áno.
Na dual capstane, ľavý kanál sa oslabuje a vracia v rozsahu 4db smerom dole, kolísanie je občas sprevádzané jemným poskočením zvuku, alebo drobnou poruchou, čo by som videl na utekanie pásky medzi kladkami a nevhodnosti tejto kazety pre tento stroj. Žiadne iné poruchy sa nevyskytli a nebyť toho problému, tak je zvuk dosť schopný, kazeta vhodná pre iný tape deck.
Kontroloval som poškodenie pásky po teste, k prehybom pásu nedošlo, len k jemnému zvlneniu okrajov pásky v nepravidelných úsekoch, nie v celej dĺžke testovanej pásky.
Jemne hnedý oter z pásu na okrajoch hláv po teste.

Takže do zbierky je to ako zaujímavosť, na nahrávky stále použiteľná, klasická ferro SKC kazeta, kde pri takejto dĺžke má SKC väčší pokles výkonu a vyššie požiadavky na kalibráciu, ale aj na správne zladenie dualcapstanov, alebo singlecapstanov, inak by som ju aj celkom odporučil na nahrávky, na nenáročné veci.
Prílohy
IMAG0068.JPG
IMAG0068.JPG (105.59 KiB) 1831 zobrazení
IMAG0069.JPG
IMAG0069.JPG (120.88 KiB) 1831 zobrazení
IMAG0209.JPG
IMAG0209.JPG (135.93 KiB) 1831 zobrazení
IMAG0210.JPG
IMAG0210.JPG (118.55 KiB) 1831 zobrazení
IMAG0211.JPG
IMAG0211.JPG (127.44 KiB) 1831 zobrazení
IMAG0212.JPG
IMAG0212.JPG (134.06 KiB) 1831 zobrazení
IMAG0213.JPG
IMAG0213.JPG (136.24 KiB) 1831 zobrazení
IMAG0214.JPG
IMAG0214.JPG (113.15 KiB) 1831 zobrazení
IMAG0215.JPG
IMAG0215.JPG (119.84 KiB) 1831 zobrazení
IMAG0216.JPG
IMAG0216.JPG (87.81 KiB) 1831 zobrazení
IMAG0217.JPG
IMAG0217.JPG (95.17 KiB) 1831 zobrazení
IMAG0218.JPG
IMAG0218.JPG (106.79 KiB) 1831 zobrazení
IMAG0219.JPG
IMAG0219.JPG (111.9 KiB) 1831 zobrazení
IMAG0220.JPG
IMAG0220.JPG (99.37 KiB) 1831 zobrazení
IMAG0221.JPG
IMAG0221.JPG (81.52 KiB) 1831 zobrazení
IMAG0222.JPG
IMAG0222.JPG (109.07 KiB) 1831 zobrazení
SilverFox•NSK
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 2850
Dátum registrácie: Piatok, 14. Septembra 2018, 18:29

Re: C120 kazety (vlakno od dlzky C110, C120, C150, C180 a podobne)

Príspevok od používateľa SilverFox•NSK »

Hmm, jsem jediný nebo i někomu přijde ten design nálepek u FirstMusic SG 120 až podezřele povědomý :-D ? Pro nápovědu, zkuste zaměnit tyrkysovou za červenou.
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10174
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C120 kazety (vlakno od dlzky C110, C120, C150, C180 a podobne)

Príspevok od používateľa EZ647 »

Maxell UR 150min dátum 17.4.2003 Made in Japan, Japonská verzia modelu
https://ez647.sk/cc/maxell_ur.html#99j

Po dlhšej dobe tu máme 150min kazetu, Maxell UR má v tejto dĺžke premiéru, ale po teste ju považujem za najlepšiu a celkovo Maxell za najlepšiu voľbu v prípade ak má niekto chuť, túžbu vyskúšať takto dlhé kazety.
Z tohto ročníku Japonských UR som tu už predstavil kazety v dĺžkach:
C46
C120

V tomto dizajnovom prevedení začal Maxell predávať základný model UR už od polovice 90tych rokov, boli tam aj drobné a väčšie zmeny v type balenia, ako je vidieť aj na mojom webe pri rôznych dĺžkach z rôznych období, tak sa pozrieme zase len na konkrétny kus tejto kazety a to vo veľmi exotickej dĺžke.
Kazetu som získal rozbalenú z viacpacku, teda bez fólie, keby som vedel, že bude takto dobrá, asi si zaobstarám celý pack a rozpošlem, ale možno inokedy.

Balenie:
Zaoblená, hrubá krabička, tmavá s úzkymi stredovkami, ale logom maxell. Je vidieť Japonská kvalita a prevedenie.
Aj keď fóliu nemám, tak si urobíte predstavu z obrázkov ostatných dĺžok a z fotky bookletu, nakoľko sa na fólii menila farba čísel pri každej dĺžke a niektoré verzie ako táto mala booklet urobený podľa fólie, na zadnej strane potom očakávajte v Japonskej tabuľke aj krajinu pôvodu, extra pre pásku a montáž, ak sa nezhodujú.
Booklet je veľký skladací typ J, 1,5strany v jednoduchej grafike v modrej farbe a štvrtina je s grafikou podľa fólie, kde je na mramorovom podklade veľké označenie dĺžky 150 v červených odtieňoch, s výhľadom na kazetu, na booklete je len fotka, čo je vtipné, ale na fotke sú ešte okrúhle Maxell stredovky obalu.
Taktiež je zaujímavé, že len niektoré verzie sa takto vyrábali a iné s jednoduchým bookletom bez tejto grafiky.
Nálepky aj keď sú jednoduché, pridali aspoň piktogramy, v modrej a ružovej farbe :D
Na druhú stranu, kazeta má predtlačenú plochu na popis.

Kazeta:
Staršie UR v tomto obale využívajú jednoduché telo Maxell s hladkými rovnými a hrubými stenami, potom novšie kusy boli s tenkými stenami, ale dvoma hrubšími čiarami vo vnútri kazety, čo občas robilo zlobu pri prevádzke.
Zistil som, že aj niektoré moderné Maxell tohto typu, alebo lacné modely Maxell pre Japonský trh boli naozaj vyrábané v Japonsku aj v pomerne neskorej dobre a na hrane vodiacej časti je tak veľmi nenápadný nápis MADE IN JAPAN.
Táto C150 je presne tento prípad, kazeta s tými čiarami, bez skrutiek, pomerne tmavá, priehľadná, ale je kompletne vyrobená v Japonsku, čo veľmi chválim.
Cievky sú už tie moderné a biele, ale nevadí, je vyrobená výborne a to všetko v roku 2003!
Zavádzací pás je ten s novou jednotnou modrou schémou, takže sa nedozviem akú farbu by Maxell použil pre starší pásik C150.
Potlač je biela s predtlačenou plochou na popis fixkou, čo je na UR asi jediná verzia takto riešená.

Páska:
C150 sa zrejme vyrábali takmer výhradne v Japonsku, takže som si celkom istý že sa jedná o pravý pôvodný recept Maxell UR s veľmi tenkým náterom na veľmi tenkom filme, pás je stredne hnedý, pomerne železitý a veľmi priesvitný, jemný prehyb pásky smerom dovnútra stredovou časťou.

Kazetu som získal v 09/2022, test len Akai, vzhľadom ku kvalite si na nej nejaký dlhý výber iste nájde miesto.

Akai DX-57, 12.3.2023:
Kazeta bola rozbalená z viacpacku, preto ju mám bez fólie, komplet pack nemám.
-2db, špičky 0db, bias -8, výstup z pásky je slabší o 6db
Takže máme tu zase 150min kazetu, kde je to zase kalibračné peklo, takže sa tomu povenujem trochu viac.
Najprv musím napísať, aj keď je to úplne nový dizajn kazety UR, má na sebe priamo uvedené Made in Japan a to je pomerne nový kus.
Kalibrácia:
keďže sme zvyknutý na to že bias v mínuse pridá výškovú čistotu a v pluse zase uberie výšky ale pridá možnosť väčšieho vybudenia bez skreslenia, tak u tenkých pásov ako C120 a najvýraznejšie u C150 sa to správa ako Volume, toto je niečo čo by som naozaj každému odporučil vyskúšať, kto má doma aspoň základne možnosti kalibrácie decku ako Bias a level.
Pás sa správa pri rôznych nastaveniach nasledovne:
Bias 0 * 0db * výstup z pásky slabší o 8db - výškovo veľmi presýtené a skreslené
Bias -20 * špičky +2db * výstup z pásky slabší o 4db - výškovo extrémne presýtené, skreslí špičky výšok, ktoré sú mimoriadne prebudené v elektronike zosilňovačov
Bias +20 *-2db* výstup z pásky slabší o 10db - výšky sú len mierne slabšie a stále mimoriadne presýtené, aj keď je to viac prijateľné, ale výstup z pásky je mimoriadne slabý a je potreba do vstupu neskutočne tlačiť signál aby niečo z pásky vyliezlo, čo zase dáva priestor na iné formy skreslenia
Na toto hlavy decku a elektroniky či kalibrácia naozaj nie sú stavané.
Za mňa pre môj Akai je kompromisom nastavenie, ktoré som uviedol v hlavičke ako hlavné pri bias -8.
Zvuk ma okrem toho od zdroja aj dosť odlišný charakter, basy sú výrazne oslabené, ako keď uberiete na EQ takmer na minimum, teda nie skreslené, nechrčia ale proste len nie sú.
Okrem výšok sú aj vokály nejako viac ukričané.
Vyslovene by som povedal že tento typ pásu je robený vyslovene na stroje čo nevedia výšky a nevedia kalibrovať, inak by som videl veľmi dobré riešenie, ak to niekto vyskúša, zaradiť EQ pred vstup decku a výšky vhodne obmedziť a vyvážiť celé spektrum, ak si chce dať niekto záležať na nahrávke na tento typ pásu, tak by to stálo za pokus. Vzhľadom k tomu že sa C150 vyrábali aj pásky superferro a typ II tak zrejme počítali aj s nahrávkami hudby, samozrejme u týchto je zvuk o niečo lepší, ale to už som písal veľa krát u prehľadov dlhých kaziet.
Ešte dodám že zvukovo má zase dosť odlišný charakter od pásov C150 Sony HF, alebo TDK AE.
Teraz mechanická časť, ako mnohí čakajú tak môj opotrebovaný Akai s dualcapstanom si vyslovene pochutil na tejto páske a prežul ju aspoň tisíckrát :D
Tak nie, žiadne poruchy ani kolísanie aj priestor sedí presne.
Hral som 10minút, kým som si to všetko napísal a vyskúšal a behom tej doby ani raz nezakolísal kanál, stopa, proste nič. Odkedy mám dual capstan plne osadený, tak s C150 si poradil len s Maxellkami, touto UR a UDI, kazety Sony HF Thajsko dostalo okamžite šikmé prehyby pásu a TDK AE Japan kolísanie azimutu.
Pás je tak priesvitný, žeby sa cez neho dali čítať novinky na mobile, možno aj na papieri.
Poškodenie pásu po Akai, síce žiadne ryhy, ale veľmi jemné zvlnenie okrajov pásu.

Takže do zbierky možno, ale na nahrávky na mechanicky nie tak náročnom stroji ako dualcapstan, prípade veľmi dobre zladených, sa celkom hodí, asi najlepšia voľba základných kaziet z dĺžky C150 bude práve táto Japonská Maxell Made in Japan, Sony ani TDK ferro C150 sa tých kvalít nechytajú.

SilverFox: netuším s tými nálepkami na FirstMusic
Prílohy
IMAG0309.JPG
IMAG0309.JPG (148.29 KiB) 1761 zobrazení
IMAG0310.JPG
IMAG0310.JPG (155.97 KiB) 1761 zobrazení
IMAG0311.JPG
IMAG0311.JPG (154.51 KiB) 1761 zobrazení
IMAG0312.JPG
IMAG0312.JPG (134.52 KiB) 1761 zobrazení
IMAG0313.JPG
IMAG0313.JPG (145.84 KiB) 1761 zobrazení
IMAG0314.JPG
IMAG0314.JPG (115.45 KiB) 1761 zobrazení
IMAG0315.JPG
IMAG0315.JPG (118.15 KiB) 1761 zobrazení
IMAG0316.JPG
IMAG0316.JPG (73.43 KiB) 1761 zobrazení
IMAG0317.JPG
IMAG0317.JPG (105.56 KiB) 1761 zobrazení
IMAG0318.JPG
IMAG0318.JPG (114.23 KiB) 1761 zobrazení
IMAG0319.JPG
IMAG0319.JPG (121.9 KiB) 1761 zobrazení
IMAG0320.JPG
IMAG0320.JPG (88.72 KiB) 1761 zobrazení
IMAG0321.JPG
IMAG0321.JPG (110.1 KiB) 1761 zobrazení
IMAG0322.JPG
IMAG0322.JPG (127.07 KiB) 1761 zobrazení
SilverFox•NSK
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 2850
Dátum registrácie: Piatok, 14. Septembra 2018, 18:29

Re: C120 kazety (vlakno od dlzky C110, C120, C150, C180 a podobne)

Príspevok od používateľa SilverFox•NSK »

EZ647: Tak možná jsem v tom sám, ale byla to ta první věc, co mě doslova okamžitě napadla při pohledu na ty nálepky.

Tady jsou ty FirstMusic
http://ez647.sk/cc/bb/firstmusic_sg120n.JPG
a zde ty, co se mi hned vybavily
http://ez647.sk/cc/bb/tdk_d4694n.JPG


Já vím, teď v přímém porování tam jsou značné rozdíly, ale jak říkám, hned jsem viděl tu TDK D v tyrkysové variantě.


Jinak pěkná Maxellka, ta by se mi celkem líbila :-).
Jen mě dost zaráží, že ač to dělali kvůli ušetření peněz, tak zrovna v případě tak tenké pásky nedali do té kazety šroubky pro případné opravy.. To mě naštvalo už i u té Raks Metal od TDK. Ale tady aspoň nemá ten pásek tendenci se kroutit, takže je to o něco bezpečnější pro používání.
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10174
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C120 kazety (vlakno od dlzky C110, C120, C150, C180 a podobne)

Príspevok od používateľa EZ647 »

fakt s TDK nálepkami tam je tá podobnosť, že sa asi inšpirovali, ale inak by ma to nenapadlo :D
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10174
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C120 kazety (vlakno od dlzky C110, C120, C150, C180 a podobne)

Príspevok od používateľa EZ647 »

Smat SD 120min rok približne 1988 Made in Korea, verzia pre Kórejský trh
https://ez647.sk/cc/smat_sd.html#88

Smat je druhá značka, prevažne pre rôzne trhy firmy SKM, ich hlavná značka pre nás je SKC, kto by nevedel.
Ale v ich modeloch je pomerne ťažké sa orientovať oproti SKC, ktorá je celkom jednoduchá.
Ak vezmem len typ I tak u SKC to bolo štandardne, mimo nejakých okrajových extra modelov takto:
LX - rozpočtový model
GX - základný model
AX - superferro

Ak by som mal Smat vziať nejako poporiadku, tak je starší než značka SKC, začal už v roku 1974:
LN - ako nízkošumový model, neprekvapí, len pod značkou Smat asi hej :D
SD - to je ten model ktorý sa dneska pokúsim zaradiť, už vtedy bol ako vyšší, teda len nejaký lepší ferro, alebo už superferro? (SD je vraj Super Dynamic)
SK - hej toto by mal byť superferro, alternatíva k budúcej SKC AX

od roku 1978
zmena nastala že sa model LN zmenil na SH, tak dajme tomu

od roku 1984
pribudol ďalší superferro SK-X, teda výrobca mal dve verzie superferro, čo som u SKC nikdy nevidel

od roku 1988
sa SH zmenil na SH-X, ale žeby to tomu nejako veľmi pomohlo, asi sa naozaj jednalo o ľahký ferro model
no a celkovo sa mi dizajn obalov rady 1988 veľmi páči:
http://www.vintagecassettes.com/skc/skc ... smat88.htm
http://agfabasf.com/catalog/skcsamsungs ... t-1988-90/

V ďalšom rozpise sa mi zatiaľ nechce pokračovať, nakoľko sme sa dostali až k nášmu ročníku a potom sa to ďalej ešte viac zamotáva, menia názvy a dizajny fólii a to celkom extrémne, takže zase nabudúce.
V skratke by sa dalo povedať že SD je niečo ako trošku lepšia ferro nad LN, čo by dneska zodpovedalo nejakej klasickej ferro v porovnaní so starými LN kazetami.

Dnešná kazeta, balenie:
Hranatá, svetlá krabička s typickým ľahkým dizajnom SKC, bez loga.
Fólia sa mi veľmi páči, nakoľko je dizajnovaná v jednoduchosti 80tych rokov, kde vidíte vľavo časť kazety a veľký nápis dĺžky 120 je tiež priehľadný, spodok rozdelený na bielu a sivú, resp. matnú striebornú a sivú s logom značky a základným popisom, vrchná časť je krásne farebná s pastelovými zelenými bodkami a tmavou modrou, práve v mojom obľúbenom odtieni. Červený nápis New to ešte doplňuje.
Zadná strana už len v dvoch odtieňoch sivej, všetko je Kórejsky, kde sa naozaj s istotou nedá povedať prečo niektoré Smat sú pre ich trh, ale zároveň iné s touto značkou sú aj pre Európu, aj pre USA, pritom sú aj kazety SKC pre Kóreu, Európu aj USA, dokonca aj Japonsko, takže je to celkom chaotické delenie značiek.
Na zadnej strane je nápis Made in Korea, veľký názov Sunkyong, čo je vlastne skratka výrobcu SKM (aby ste chápali, SKC a Smat sú len značky výrobcu SKM teda Sunkyong Limited, podobne ako That´s je značka firmy Taiyo Yuden)
Máme tam aj jednoduchý graf, ktorý zrejme priamo hovorí že sa jedná o základnú ferro, netrpí vyrážkami :D
Booklet je krátky typ J, predná strana si prebrala časť grafiky s tými odtieňmi sivej, vnútorná je pomerne jednoduchá, obe strany s riadkami na popis, stále mám pocit akoby niektoré prvky vzali od veľkých výrobcov, no ja som zase sklamaný že na booklete, nie je nikde ten tmavý modrý odtieň, bez toho vyzerá odbalená kazeta v krabičke tak chudobne a nefarebne,
Nálepky veľké, široké so stranami A, B a tretie si môžete zvoliť sami :)

Podarilo sa mi aj OCR z Kórejčiny, takže trochu vtipu, z prekladu vyberám niektoré odseky:
"Normálny pruh, ktorý minimalizuje šum a zlepšuje dynamický rozsah.
Druh = ušná páska.
Široko používaný od všeobecnej komédie až po ľahkú hudbu, popové piesne atď.
Na 120 minút nie je páska hrubá, preto by mala byť navinutá voľne.
Vyhnite sa skladovaniu výrobku na mieste, kde sa to neočakáva."

Kazeta:
Ako je celkom u SKC zvykom, tak pre ich balenia a kazety sú zásadné dve veci:
Často kopírujú dizajny iných výrobcov.
Nie sú konzistentný v baleniach.
To znamená že v dnešnom prípade balenie obsahuje kazetu s malým oknom typu Denon Pocket, ktorý proste skopírovali od firmy Denon.
Obrázok
Obrázok
Druhý fakt, že ak v tomto balení a uvidíte aj iné kazety ako klasickú SKC s malým oknom, priehľadnú, alebo veľkooknovú, nepodliehajte panike, je to normálne u nich, ak ste zberateľ tak panike podliehajte, pretože to ani bohovi do konca života všetko nezozbierate :D
Čo robí dizajn tejto kazety zvláštne je len niekoľko prvkov textúr na povrchu tela, inak sa jedná o pomerne štandardnú čiernu kazetu s malým oknom, typické prerušované čiarkovanie okrajov kazety je aj u originál Denon, aj u SKC, ale v stredovej ploche na okrajoch je plocha s výraznou šikmou čiarou, akurát Denon v originále tam má logo A, zrejme stranu kazety, neviem ako vyzerá druhá strana pravej Denon, nakoľko je tento dizajn pomerne vzácny, ale SKC to áčko tam nemá. Denon okrem toho robí tieto kazety aj v žltej a červenej farbe.
Zrejme SKM hľadali inšpiráciu zase u konkurencie, pretože asi nemali vlastných dizajnérov? , alebo neviem aký príbeh k tomuto vymyslieť.
Kazeta je osadená štandardnými SKC cievkami s otvormi v snehovej farbe s červenou C svorkou.
V hornej časti kazety je miesto pre široký polep, a spodok je predlepený of výroby úzkym štítkom s modelom, ktorý je tiež čierny a tak to vyzerá akoby text bol priamo na kazete, ale nie je.
Teraz si uvedomujem že to označenie strany A, B na Smat je vlastne miniatúrne v rohu tej šikmej čiary, u Denon je to mierne odlišné.
Kazeta ale vyzerá aj pôsobí dobre, tak exoticky.
Kazeta obsahuje zaujímavý svetlo zelenkavý vankúš, plsť.

Páska:
Je svetlá hnedá, výrazne železitá, a jej priesvitnosť je taktiež veľmi vysoká. O istej forme nekonzistentnosti ich používaných pásov v rámci jednej triedy, modelu a ročníku budem mať niekedy rozsiahlejší príhovor až sa raz pustím do nejakého hromadného testu SKC kaziet.

Kazetu som získal v 09/2022, test len Akai, dlhé výbery sa do budúcna plánujú a pomerne aj hodia na túto kazetu, inak to nevidím :D

Akai DX-57, 12.3.2023:
Typ tela malého okna, kópia dizajnu Denon Pocket.
0db, špičky +2db, bias -12, výstup z pásky je slabší o 2db
Výkonovo je to pomerne slušné na C120 od SKM, ešte tak starú.
Výškovo je to skoro ako zdroj, pri hlbokom biase je to celkom svieže, ale dolby C sa už nehodí, šum je aj mierne vyšší, ale žiadne poruchy ani kolísanie, priestor sa tu celkom dobre drží a zvuk je veľmi príjemný keď sa veľmi netlačí na výkon.
Malo by sa jednať buď o vyššiu radu ferro, alebo je to len základná, v tých Smat kategóriách je pomerne náročne sa vyznať. Oproti SKC bolo pod značkou Smat niekoľko viac modelov typu I.
Po teste nechal Akai na páse dve jemné čiary vedľa seba na okraji pásu.

Takže do zbierky je pekná, ale na nahrávky pri správnej kalibrácii stále použiteľná, ja odporúčam aspoň na vyskúšanie, ako základnú triedu ferro.
Prílohy
IMAG0057.JPG
IMAG0057.JPG (118.68 KiB) 1684 zobrazení
IMAG0058.JPG
IMAG0058.JPG (136.11 KiB) 1684 zobrazení
IMAG0323.JPG
IMAG0323.JPG (138.2 KiB) 1684 zobrazení
IMAG0324.JPG
IMAG0324.JPG (101.35 KiB) 1684 zobrazení
IMAG0325.JPG
IMAG0325.JPG (144.87 KiB) 1684 zobrazení
IMAG0326.JPG
IMAG0326.JPG (120.35 KiB) 1684 zobrazení
IMAG0327.JPG
IMAG0327.JPG (130.08 KiB) 1684 zobrazení
IMAG0328.JPG
IMAG0328.JPG (110.18 KiB) 1684 zobrazení
IMAG0329.JPG
IMAG0329.JPG (94.22 KiB) 1684 zobrazení
IMAG0330.JPG
IMAG0330.JPG (75.57 KiB) 1684 zobrazení
IMAG0331.JPG
IMAG0331.JPG (91.96 KiB) 1684 zobrazení
IMAG0332.JPG
IMAG0332.JPG (77.34 KiB) 1684 zobrazení
IMAG0333.JPG
IMAG0333.JPG (117.25 KiB) 1684 zobrazení
IMAG0334.JPG
IMAG0334.JPG (141.08 KiB) 1684 zobrazení
IMAG0335.JPG
IMAG0335.JPG (106.84 KiB) 1684 zobrazení
IMAG0336.JPG
IMAG0336.JPG (202.78 KiB) 1684 zobrazení
IMAG0337.JPG
IMAG0337.JPG (133.36 KiB) 1684 zobrazení
IMAG0338.JPG
IMAG0338.JPG (111.45 KiB) 1684 zobrazení
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10174
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C120 kazety (vlakno od dlzky C110, C120, C150, C180 a podobne)

Príspevok od používateľa EZ647 »

Sony CDix I 110min rok 1989 Made in Japan, Japonský trh
https://ez647.sk/cc/sony_cdixi.html

Nekonečnú radu CDix od Sony tu doplním len o dve kazety.
Dneska sa bude jednať o prvý model CDix I, ktorý som na fóre ešte neprezentoval, zároveň je to jediný model, kde je jasne vzadu uvedené, že obsahuje pás HF-S. Kazeta je v dizajne ako limitka Sony Firma pre Európu, inak sa tento typ kazety asi viac nepoužíval.
V tých prvých sériách CDix boli dĺžky trochu chudobnejšie a veľmi netypické v porovnaní s tými novými, ale 110min bola v tomto ročníku najväčšia. (pre tento ročník CDix I som zistil nasledovné dĺžky, na koľko na obale nie sú uvedené: 20, 50, 70, 110min, predpokladám že bude aj C40.)

Balenie:
Hranatá, hrubá, tmavá krabička s logom SONY.
Fólia má taký jednoliaty modrastý ľadový odtieň, kde je veľké hrubé číslo dĺžky, ktoré slúži ako okno na výhľad s kazetou, kde hneď uvidíme že má kazeta akýsi netypický dizajn. Farebnosť obalov podľa dĺžok je veľmi chabá, ako pozerám, odtiene sú takmer identické, niektoré sú viac sivé, takže presnejšie budem vedieť až sa ku mne dostanú osobne :)
Ešte na prednej strane je celkom podstatný nápis a to Super High Fidelity, čo tiež značí použitie HF-S pásu.
Zadná strana je len čierna s Japonským textom, kde sa to HF-S priamo uvádza, aj niečo s digitálnym strihom. Jemne bledomodré časti textov s grafom označeným v rovnakej farbe sú asi hlavné farby dĺžky, nakoľko to sa u ostatných výraznejšie odlišuje, graf mi toho ale veľa nehovorí v tomto prípade. Nechýba nápis Made in Japan a Japonská pečať kvality.
Booklet je veľký skladací typ J, vonkajšia strana s čiernou grafikou a číslo dĺžky v bledomodrej ľadovej farbe, potom už len riadky na popis a štvorčeky, trochu zvláštne podelené na prednej strane.
Nálepky v odtieňoch sivej, majú zaujímavo delené čísla, zadná strana nálepiek s inštrukciami na zelenom podklade. Hovorí sa tam aj o tom že čiary po lisovaní na tele kazety nie sú chyba, myslím len tie jemné, označené na obrázku.

Kazeta:
Ako som už pri kazete Sony Firma hovoril, toto je taká prelomová novinka, kazeta je priehľadná, extra tmavá, ale vnútorná konštrukcia by mala zodpovedať klasickým Sony HF a povrch je upravený s veľkou vrúbkovanou plochou, kde len vodiaca časť a miesto pre úzku nálepku sú matné, lesklá je len stredová časť na sledovanie pásky.
Potlač je mimoriadne jednoduchá, aby nerušila na tak komplikovanej kazete.
Kazeta štandardne obsahuje skrutky, klasické cievky Sony sú aj v tomto prípade čierne s bielymi svorkami, alebo možno sivými, k tomu čierne vodiace kladky.
Zavádzací pás má také jemné azúrové značenie začiatku, myslím že Sony používa na C110 rovnaký typ farby ako na C120.
Zaujímavosť je sériové číslo, síce nekvalitne vytlačené, ale uvádza rok výroby 1988, ak som to zle prečítal, alebo model začal naozaj už v roku 1988, aby bol medzi novšou verziou dvojročný rozostup, než to začali búchať každý rok s iným dizajnom.

Páska:
Svetlo až stredne hnedá pomerne silne železitá páska, vysoko priesvitná, roky 1988-89 boli obdobím, kedy sa menilo zloženie HF-S z Crystal Gamma na Cobalt Crystal Gamma, takže niečo z toho si vyberte :D

Kazetu som získal v 09/2022, test len Akai, teším sa na nejaké dlhé výbery.

Akai DX-57, 12.3.2023:
Jedná sa o prvý model CDix I, sériové číslo ale hovorí o roku výroby 1988.
Zase C110 navinutá samozrejme z hrúbky C120. Jediná verzia CDix I, kde sa na obale vyslovene uvádza, že používa HF-S pás.
+2db, špičky +4db, bias -8, výstup z pásky slabší o 3db
Výkon je dobrý a väčší pokles u tenkej pásky nie je tak strašný.
Výškovo pri strednom biase je to skoro dobré, ale bez dolby jedine. Šum je mierne nižší od bežných ferro.
Poruchy nie sú, ani kolísanie, ale vyslovene tomuto dual capstanu tento pás nechutí, zase sa to v azimute správa nekorektne, presne ako nedávno testovaná verzia 1990 rovnakej kazety, kolísanie kanálov a výšok, chvíľu to hrá dobre, potom sa zvuk posunie doľava, celé to poskočí a náhle sa to vráti späť, proste páska na tých kladkách nedrží, ale nikdy som nepochopil tú vyberavosť, niektoré z kladiek utekajú, a Maxell UR 150 s tým problémy nemá, ako je to možné?
Pás má niekoľko každých cm úsek s výraznejšie zvlnenými oboma okrajmi pásu, znepokojivé je to že je to aj na netestovaných úsekoch, ako som kontroloval teraz Akai k tomu nič nepridal, takže ak je pás v horšom stave, od výroby, alebo po rokoch, tak to tiež nemusí robiť dobre dualcapstanu.

Do zbierky zaujímavosť, na nahrávky odporúčam, aj keď nechutil práve môjmu dualcapstanu, po zvukovej stránke bude z tých lepších, síce veľmi tenká, ale stále HF-S superferro je dneska veľmi schopná a žiadaná páska, pri troche či viac kalibrácie podá iste slušné výsledky.
Až ju raz budem nahrávať, tak iste rozpíšem aj testy z iných strojov, ale to je ešte pomerne vzdialená budúcnosť.
Prílohy
IMAG0037.JPG
IMAG0037.JPG (113.03 KiB) 1639 zobrazení
IMAG0038.JPG
IMAG0038.JPG (143.54 KiB) 1639 zobrazení
IMAG0339.JPG
IMAG0339.JPG (171.08 KiB) 1639 zobrazení
IMAG0340.JPG
IMAG0340.JPG (113.32 KiB) 1639 zobrazení
IMAG0341.JPG
IMAG0341.JPG (168.32 KiB) 1639 zobrazení
IMAG0342.JPG
IMAG0342.JPG (140.06 KiB) 1639 zobrazení
IMAG0343.JPG
IMAG0343.JPG (140.88 KiB) 1639 zobrazení
IMAG0344.JPG
IMAG0344.JPG (110.95 KiB) 1639 zobrazení
IMAG0345.JPG
IMAG0345.JPG (108.89 KiB) 1639 zobrazení
IMAG0346.JPG
IMAG0346.JPG (69.17 KiB) 1639 zobrazení
IMAG0347.JPG
IMAG0347.JPG (113.3 KiB) 1639 zobrazení
IMAG0348.JPG
IMAG0348.JPG (102.3 KiB) 1639 zobrazení
IMAG0349.JPG
IMAG0349.JPG (155.79 KiB) 1639 zobrazení
IMAG0350.JPG
IMAG0350.JPG (112.31 KiB) 1639 zobrazení
IMAG0351.JPG
IMAG0351.JPG (153.06 KiB) 1639 zobrazení
IMAG0352.JPG
IMAG0352.JPG (133.59 KiB) 1639 zobrazení
IMAG0353.JPG
IMAG0353.JPG (127.77 KiB) 1639 zobrazení
Používateľov profilový obrázok
Kazetowich
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 8761
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 16:18
Bydlisko: polia, lúky a háje SR
Kontaktovať používateľa:

Re: C120 kazety (vlakno od dlzky C110, C120, C150, C180 a podobne)

Príspevok od používateľa Kazetowich »

Tá je peknučká :shock:
Prílohy
IMAG0339.JPG
IMAG0339.JPG (169.86 KiB) 1622 zobrazení
IMAG0037.JPG
IMAG0037.JPG (110.04 KiB) 1622 zobrazení
IMAG0341.JPG
IMAG0341.JPG (167.12 KiB) 1622 zobrazení
Sansui 331 klub czechoslovakia, old Pioneer receivers
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10174
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C120 kazety (vlakno od dlzky C110, C120, C150, C180 a podobne)

Príspevok od používateľa EZ647 »

Sony CDix I 110min rok 1990 Made in Japan, Japonský trh
https://ez647.sk/cc/sony_cdixi.html#90

Druhá generácia CDix I od jej vzniku, verzia ktorú som na fóre prezentoval už vo vlákne C50.

Balenie:
Ultraslim tmavá krabička s logom SONY.
Fólia je jednoliata fialová s bielym a žltým textom. Na odkaze C50 vyššie som dal rozpis farieb pre rôzne dĺžky, pretože každá má inú farebnú kombináciu.
To čo som si predtým neuvedomil, je že na prednej strane je nápis Super High Fidelity, aj keď sa vzadu už neuvádza v texte prítomnosť HF-S pásky, uvedený nápis na prednej strane to jasne dokazuje.
Zadná strana s výhľadom na kazetu, rozpis piatich dĺžok, kde je dnešná C110 zatiaľ najväčšia, Japonská pečať kvality aj nápis Made in japan.
Booklet je veľký skladací typ J, skrátený pre extra tenký obal, predná strana s riadkami s jednoduchou grafikou v žltej a fialovej farbe a vnútorná so štvorčekmi s červeným vrchom.
Ako pozerám tie vnútorné strany sú farebne rovnaké medzi dĺžkami, rovnako tak sú aj nálepky totožné pre všetky dĺžky biele s červeným textom.

Zaujímavosť, maximálne dĺžky od roku:
...........CDix I / CDix II / CDix IV
1988...110min/80min..............
1990................................/80min
1992...120min..............................
1995...150min/120min/.........
1997................................/90min

Kazeta:
Tu je prvýkrát použité to štandardné rovné telo s hrubými stenami pre CDix radu až do polovice 90tych rokov (1990-1996), v tmavej priehľadnej farbe, s čiernymi cievkami Sony klasického tvaru s červenou svorkou a červenými vodiacimi kladkami.
Celoplošná potlač je tu ešte v jednoduchej verzii "rozhádzaného" textu v červenej farbe, spodok v bielej farbe v mieste pre nálepky.
Tento typ tela je typický pre absenciu skrutiek, čo je bežné, ale hlavné prvky sú, zachované vedenie pásky ako u veľkooknových dizajnov, typická stredová mriežka, veľmi jemná, úzky výrez pre samolepku tesne nad vodiacou časťou pásu.
Zavádzací pás je s azúrovým značením ako u C120.
U rady normal CDix I Sony používa väčšinou ten klasický prítlačný vankúš.

Páska:
Sony HF-S majú stredne až mierne tmavší hnedý odtieň, ale pomerne železitý, páska je pomerne lesklá a výrazne priesvitná.

Kazetu som získal v 11/2022, test len Akai, mimoriadne vhodná na dlhé výbery.

Akai DX-57, 11.3.2023:
+2db, špičky +4db, bias -8, výstup z pásky slabší o 2db
Výkonovo je to myslím slušné, netreba prehnane tlačiť, že je výstup slabší je pochopiteľné, ale len o 2db, pretože superferro. Aj tak si myslím že táto C110 je vyrobená z klasickej hrúbky C120, pretože nikto by sa neobťažoval robiť extra film a náter výhradne pre C110, čo je na veľkosti navinutej cievky vidieť pomerne jasne.
Výškovo pri strednom podbiasovaní je to veľmi slušné, ako zdroj, žiadne poruchy, ani kolísanie, priestor je dobrý, tento tenký pás je veľmi schopný vo svojej triede.
Dolby funguje, bez neho je šum malý.
Ešte k tej stabilite chodu na dual capstane, celý posluch bol asi 5minút, ale po spustení boli zle výšky, zrazu nachvíľu zakolísal ľavý kanál a výšky sa "opravili", zvyšok testu bez chyby. Mám obavy že došlo k bočnému pohybu pásu na kladkách a hlavách, zrejme po spustení a prvotnom usadení pásky v ťahu, kým sa to stabilizovalo, tak som to skúsil znovu a správalo sa to podobne. Pás som skontroloval, Akai necháva trvale mierne výraznejší stredový prehyb na páse a jemne zvlnenú jednu stranu pásky, po zakolísaní pri spustení sa výraznejšie poškodenie nenašlo, ale napriek tomu sa to nespráva korektne, takže odporúčam opatrnosť, alebo iný stroj pre tenké pásky.

Veľmi pekná a dizajnovo zdarená kazeta do zbierky, ale vhodná aj na nahrávky, len je nutný dobrý stav ako vždy a trochu lepšie nastavený dualcapstan než mám ja, alebo single capstan stroj, zvukovo veľmi dobrá na tenký pás, ale v kratších dĺžkach tiež poteší, rozhodne odporúčam, stále vysoké kvality Sony superferro pásu aj kazetovej mechaniky, kde sa netreba nechať odradiť tým že je celopriehľadná.
Prílohy
IMAG0017.JPG
IMAG0017.JPG (141 KiB) 1492 zobrazení
IMAG0018.JPG
IMAG0018.JPG (140.31 KiB) 1492 zobrazení
IMAG0253.JPG
IMAG0253.JPG (163.44 KiB) 1492 zobrazení
IMAG0254.JPG
IMAG0254.JPG (114.02 KiB) 1492 zobrazení
IMAG0255.JPG
IMAG0255.JPG (148.36 KiB) 1492 zobrazení
IMAG0256.JPG
IMAG0256.JPG (140.57 KiB) 1492 zobrazení
IMAG0257.JPG
IMAG0257.JPG (135.27 KiB) 1492 zobrazení
IMAG0258.JPG
IMAG0258.JPG (113.08 KiB) 1492 zobrazení
IMAG0259.JPG
IMAG0259.JPG (122.72 KiB) 1492 zobrazení
IMAG0260.JPG
IMAG0260.JPG (88.01 KiB) 1492 zobrazení
IMAG0261.JPG
IMAG0261.JPG (111.29 KiB) 1492 zobrazení
IMAG0262.JPG
IMAG0262.JPG (78.48 KiB) 1492 zobrazení
IMAG0263.JPG
IMAG0263.JPG (88.22 KiB) 1492 zobrazení
IMAG0264.JPG
IMAG0264.JPG (116.22 KiB) 1492 zobrazení
IMAG0265.JPG
IMAG0265.JPG (102.5 KiB) 1492 zobrazení
IMAG0266.JPG
IMAG0266.JPG (104.35 KiB) 1492 zobrazení
IMAG0267.JPG
IMAG0267.JPG (117.97 KiB) 1492 zobrazení
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10174
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C120 kazety (vlakno od dlzky C110, C120, C150, C180 a podobne)

Príspevok od používateľa EZ647 »

TDK AE 150min ročník 1989-93, Made in Japan, Japonský trh, rok výroby tohto kusu 1993
https://ez647.sk/cc/tdk_ae.html#89

Zatiaľ moja posledná kazeta s takouto exotickou dĺžkou, zase jedinečná v zbierke v tom, že som nemal iné TDK C150 poctivej staršej Japonskej výroby, jedine nové Thajské.
Verziu som prezentoval už ako C120, ale bola vyrobená o niečo skôr, presne v 1991, takže sa nájdu nejaké rozdiely, ktoré tiež uvediem do textu.

Model AE ako základný ferro model firmy TDK pre Japonský trh, bol asi aj prvou kazetou na svete, ktorá prišla s dĺžkou C150, alebo inak povedané, TDK bola prvá firma čo zaviedla tento štandard v 90tych rokoch zrejme len pre Japonsko, oni už mali skúsenosti s kazetami C180 z podstatne skoršej doby a je škoda že pri tom neostali, bolo by to pestrejšie a zaujímavejšie. Ďalší traja Japonský výrobcovia sa s dĺžkou C150 pridali až neskôr behom 90tych rokov, až po TDK a to konkrétne Axia, Maxell a Sony.
Môj predpoklad je, že TDK chcelo oživiť starý koncept dlhých audiokaziet, že až vtedy boli technologicky na tom tak dobre aby to znovu ponúkli do predaja a pustili sa aj priamo do dlhých kaziet nielen v oblasti ferro, ale aj superferro a High typ II.
Čo u TDK znamená že okrem základného pásu sa C150 objavila aj ako AD a základný Avilyn (AD2, CDing2 a pod.)
Čo vlastne praktizovali aj zmienený traja výrobcovia C120 s výnimkou Sony, kde som si uvedomil že typ II C150 u nich neexistuje.
V neposlednom rade, neviem či táto verzia TDK AE obsahovala dĺžku C150 už od svojho vzniku na konci 80tych rokov, alebo to pridali až v priebehu výroby, nakoľko som získal práve posledný výrobný rok pred zásadnou zmenou dizajnu.
No a zase mi nedá nespomenúť fakt, že všetci výrobcovia čo kedy vyrábali mikrokazety pre diktafóny v dĺžke MC90, majú technológiu pásky C180 zvládnutú už dávno, ak to používali do mikrokaziet, tak mohli aj do audiokaziet, len sa asi nikomu nechcelo riešiť isté problémy s tým spojené navyše oproti MC. A to myslím aj výrobcov, ktorý nespadajú do klasickej Japonskej štvorky C150.

Balenie:
Hrubá, zaoblená, svetlá krabička s logom TDK MADE IN JAPAN.
Fólia v mojom prípade pre C150 je 2-pack, kde je jedna spoločná fólia pre obidve kazety.
Klasický dizajn AE, podobný s Európskou aj USA verziou TDK D pre rok 1988, je v bielej, čiernej a červenej, jednoduchej grafike s veľkým výhľadom na kazetu, kde sú na verzii C150 žlté upozornenia na C150 dĺžku aj žltý roh označujúci viac pack.
OCR preklad prednej strany uviedol, že sa jedná o "dlhšie nahrávanie".
Na zadnej strane je jednoduchý graf, ktorý s ničím neporovnáva a tak nepriamo hovorí o tom že toto je vstupná základná kazeta. Uvedený MOL +3,0dB platí pre C90 a hlavne pre verziu 1989 vzniku modelu.
Tu sa dostávame mierne do konfliktu verzií, nakoľko ako som spomínal tento dizajn sa vyrábal asi 4 roky a tak sa veci v priebehu toho menili, napríklad balenie C120 z roku 1991 je v hranatej krabičke a nie v zaoblenej a taktiež si myslím že vývoj a zloženie pásky prebiehalo počas týchto rokov, takže tie staré technické údaje sú viacmenej orientačné. Z pohľadu zákazníka to nie je celkom spravodlivé, pretože zákazník má právo vedieť o technických parametroch aj iných dĺžok, nie len C90, hlavne ak sa jedná o extrémy C120 a C150, je tento údaj viac než zaujímavý. Vo veľmi starých technických tabuľkách výrobcovia niekedy uvádzali MOL a ďalšie podstatné údaje extra pre C60 a C90, potom sa to zjednotilo. Napríklad taký Maxell UR 1994 pre Európu má na zadnej strane bookletov hodnoty dynamiky podľa reálnej dĺžky, čo veľmi chválim, ale potom sa na to tiež vykašľali. (Dobre pozrel som sa a dali si teda len námahu odlíšiť C120, jedná sa o dynamický rozsah).

Ešte k informáciám na našej TDK AE 150, podľa prekladov textu zadnej strany sa tam píše, že pás obsahuje novo vyvinutú základnú fóliu, ktorá je odolná voči opotrebovaniu s vysoko presnými kazetovými mechanizmami v ráde mikrónov. Dobre s tou fóliou a presnosťou výlisku teraz niektorý ľudia popadali od smiechu zo stoličiek, pretože povestné TDK pozdĺžne ryhy sa historicky datujú od skorej výroby až po posledné existujúce kusy, kde sa vedú stále dohady či sa jedná o nekvalitný základný film, alebo nepresnosť výliskov s ostrými hranami kde vzniká čiara.
Booklet je krátky typ J vo farbách modelu na vrchu v sivej, čiernej a červenej, zvyšok prednej strany je s riadkami a vnútro so sivými štvorcami, čo je typické pre TDK, no a podobnosti s našimi TDK D 1988 sú tam viac než jasné.
Nálepky sú celkom bohaté, ale robené už na ten moderný štýl novej generácie, piktogramy, s červenými a sivými plochami, rozdiel medzi C120 v nálepkách je asi najväčší v príslušenstve balenia.

Kazeta:
Okrem toho že je to celopriehľadná kazeta, mierne tmavá, obsahujúca mriežkované cievky TDK v bielej farbe s červenou svorkou, je tu najväčší rozdiel medzi výrobnou šaržou 1991 a 1993, u tej staršej je klasické rovné hladké telo s hrubými stenami a piatimi skrutkami, u novej C150 1993 to je moderné telo s polooblúkom vo vnútri a štyrmi skrutkami, známe z klasických moderných TDK D kaziet, čo je trochu obava o bezpečný chod takto tenkej pásky.
Potlač kazety je dvojfarebná, trochu bohatšia na text.
Prítlačný vankúš je na klasickom pliešku, obsahuje modrú plsť.
Zavádzací pás je v týchto kazetách matný bez značenia.

Páska:
Svetlá hnedá, má taký bledoželezitý odtieň, porovnateľná so všetkými generáciami TDK D, kde sa menilo zloženie asi len mierne, táto je samozrejme mimoriadne priesvitná.

Kazetu som získal v 11/2022, test len Akai, na vhodné dlhé výbery sa hodí, ešte k nej nájsť aj vhodný deck.

Akai DX-57, 11.3.2023:
2-pack, typ balenia s jednou spoločnou fóliou pre obe kazety.
Použitý pás je klasický Dynamic (Grained ferric) len veľmi tenký.
Telo kazety je to nové s vnútorným oblúkom 4-skrutkové, kazeta bola vyrobená tesne pred zmenou na nový ročník a generáciu, cievky osadené staršie, ale skoršie šarže majú štandardne 5-skrutkové rovné telo s hrubými stenami, ako mám na webe verziu C120 vyrobenú v roku 1991.
0db, špičky +2db, bias -12, výstup z pásky je slabší o 4db, alebo bias +20 a výstup z pásky je slabší o viac než 10db
Takže sme zase pri tej alchýmii supertenkých pásov a správnej kalibrácie, nehovoriac o nevhodnosti pre dual capstany.
Pás sa nechá prebudiť až na +4db, ale pri vysokom biase je vhodné nahrávať na -2db, v špičkách 0db, pri nízkom biase zase zvládne aj celých +2db, samozrejme s oslabením v basovej časti a celkového výkonu v celom spektre.
Pri biase +20 má tendenciu skresliť v basoch aj stredoch. Pri nízkom biase sú niektoré špičky výšok veľmi presýtené, musíte nájsť rovnováhu :)
Výškovo je každopádne veľmi nasýtená takmer pri akomkoľvek biase, ale farba zvuku sa dosť mení a hlasitosť, teda úroveň vybudenia pri rôznom biase taktiež.
Žiadne poruchy zvuku. Šum je stredný, možno mierne väčší, dolby C sa tu nespráva korektne.
Kolísanie na dualcapsane je samostatná kategória.
Z testov mám skúsenosti že C150 môžu aj tu fungovať korektne, napríklad test Maxell UD1 150 prebehol v poriadku, ale test Thajskej Sony HF 150 bol s priečnymi deformáciami pásky.
V tomto prípade TDK AE 150 je problém stredne závažný, ale odporučiť túto verziu kazety nemôžem na tomto stroji. Dialo sa to že chvíľu to hrá čisto a ostro so správnym azimutom, potom sa začne posúvať do strany celý zvuk ako keď páska ide dole z kladky, ale v zapätí to akoby poskočí a náhle sa vráti späť na ostrý zvuk. Kontroloval som pás a prehyb sa nevytvoril, len mierne zvlnenie okrajov pásky, takže nedošlo k fatálnej deformácii, ale aj tak, je vôbec možné zladiť dual capstan pre takýto typ pásov?
Okrem uvedeného sa nevyskytli ďalšie poškodenia pásky na Akai, ani žiadne čiary, ryhy ani náznak.

Takže do zbierky zaujímavosť, na nahrávky to je trochu problém, TDK ferro pás je vždy kvalitný, otázne je ako správne kalibrovať a aký mechanizmus bude dosť jemný, pretože TDK nepovažujem za etalón kvality vo vedení pásky, kvôli ryhám a problémom s azimutom u niektorých kusov, no na vyskúšanie odporúčam každému, kto je na to aspoň trochu zvedavý :D
Predsa sa jedná ešte o model z Japonskej doby výroby a nie Thajska.
Prílohy
IMAG0056.JPG
IMAG0056.JPG (129.01 KiB) 1274 zobrazení
IMAG0057.JPG
IMAG0057.JPG (131.72 KiB) 1274 zobrazení
IMAG0058.JPG
IMAG0058.JPG (120.14 KiB) 1274 zobrazení
IMAG0268.JPG
IMAG0268.JPG (161.74 KiB) 1274 zobrazení
IMAG0269.JPG
IMAG0269.JPG (122.26 KiB) 1274 zobrazení
IMAG0270.JPG
IMAG0270.JPG (153.62 KiB) 1274 zobrazení
IMAG0271.JPG
IMAG0271.JPG (137.39 KiB) 1274 zobrazení
IMAG0272.JPG
IMAG0272.JPG (147.94 KiB) 1274 zobrazení
IMAG0273.JPG
IMAG0273.JPG (107.83 KiB) 1274 zobrazení
IMAG0274.JPG
IMAG0274.JPG (117.04 KiB) 1274 zobrazení
IMAG0275.JPG
IMAG0275.JPG (67.5 KiB) 1274 zobrazení
IMAG0276.JPG
IMAG0276.JPG (100.79 KiB) 1274 zobrazení
IMAG0277.JPG
IMAG0277.JPG (93.56 KiB) 1274 zobrazení
IMAG0278.JPG
IMAG0278.JPG (120.01 KiB) 1274 zobrazení
IMAG0279.JPG
IMAG0279.JPG (106.75 KiB) 1274 zobrazení
IMAG0280.JPG
IMAG0280.JPG (118.23 KiB) 1274 zobrazení
IMAG0281.JPG
IMAG0281.JPG (118.36 KiB) 1274 zobrazení
Napísať odpoveď

Návrat na "Kazety, pásy, CD, MD, DCC, 8 tracky a iné nenahraté média"