EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic
Moderátor: AdmineR
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10265
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic
ja som práve mal tie mechaniky kde bolo veľa častí odlomených, takých tých čo sú zalisované napevno, ako podpery kazety aj horné podpery, na mojej mechanike by preto nešla na play požiť pravá strana, kde je len pretáčanie aktuálne
aj na tom torze je vidieť mnoho odlomených častí
ono je to smutné ale keď ten plast skrehne natoľko že sa začne lámať, niečo mi hovorí že ani tie náhradné diely nebudú moc fungovať už
aj na tom torze je vidieť mnoho odlomených častí
ono je to smutné ale keď ten plast skrehne natoľko že sa začne lámať, niečo mi hovorí že ani tie náhradné diely nebudú moc fungovať už
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10265
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic
Síce nemám veľkocievkovú Victor RZI 46, ale aspoň mám tú novšiu verziu 60min z roku 1990.
Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic
naživo to asi pôsobí lepšie ale ten dizajn je parádny aj keď vlastne všetko je tam rovnaké okrem cievok
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10265
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic
presne tak, hlavne cievky nepresvitajú tak to tam skoro vôbec nie je vidieť
ale ako kvalita zvuku bola dokonalá
ale ako kvalita zvuku bola dokonalá
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10265
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic
Ôsme tohoročné počúvanie s Maxell, TDK, Basf a zase jednou zdravotne postihnutou Maxell trpiacou ťažkou Emtec obrnou.
1. kategória druhého počúvania cez Kossy Porty
Maxell UR 120min dátum výroby 24.2.1998, Made in Japan, alebo Korea, alebo Indonesia.
Kazeta predstavená vo vlákne C120, konkrétne tento kus.
Chcel som tu dať odkaz aj na obaly kaziet a tie články, ale nenašiel som konkrétne príbeh k tejto C120, len k C90, takže si nespomeniem či som to tam niekde inde písal, ale asi to dohodím tu, ale najprv:
Mechanicky je to schopná kazeta, presvetlená tiež dobre, aj keď trochu prekážajú tie červené štvorce a nálepka, inak fajn. Mechanicky som zistil jeden problém čo platí hlavne pre tenké pásky ako C120, že aj najkvalitnejšia mechanika a najpresnejšie cievky nepomôžu niekedy pri zlom návine, konkrétne som fotil dodatočne hrb na návine, ktorý bol spôsobený drobným prachom alebo špinou čo sa dostala na pásku a do závitov pásky, samozrejme je to jemné a katastrofa ako u Emtec sa nekoná, ale je potrebné na to myslieť aké je to celé citlivé na čistotu a všetko u týchto tenkých pásov.
Zvukovo no čojaviem, asi teraz nahodím najprv ten dobový príbeh, keď som moju C90 už vlastnil, neskôr som kúpil sestre k narodeninám C120, bola to jej prvá kazeta a chcela vždy len 120min, pretože hrajú najdlhšie a chcela tam vlastný výber, samozrejme z kaziet ktoré som mal ja. Bolo to v dobe keď som nakupoval v Elektro Astre, ako iné kusy a to bola najlepšia C120 za cenu asi 49Sk so super kvalitou, lepšie už boli len UDI-CD a UDII-CD, v iných obchodoch TDK D a Sony HF 120 boli samozrejme drahšie než tie Maxell UD
Obal som si teda asi neodkladal, pretože mi stačil ten z C90, ale mohlo to byť tiež v rokoch 1998/99 keď som tú kazetu kupoval.
Nahral som ju celú doma na mojej dvojkazetovej Aiwe CS-W320, kto si spomína texty z obalov, takže kvalita nič moc, vtipné je to že som ju neskôr nahral nanovo na veži Sony, ktorú už tiež poznáte, taktiež z rovnakých kaziet, to hralo už o niečo lepšie, ale tá veža nemala v poriadku kladky takže stopa a azimuth neboli niekedy vôbec dobré a myslím že v dobe Technicsu 575 som ju asi skúšal nahrať na novo tretí krát, ale už si nespomínam či celú, alebo len vybrané skladby. Ako som ju počúval tak niektoré kolmosti skladieb boli odlišné, keďže na mechanike mám flexibilnú možnosť fyzickej kolmosti, niektoré skladby hrali veľmi nacinkane a čisto, niektoré mali horší ľavý kanál a bolo extrémne počuť ako bol vždy priestor posunutý medzi skladbami, podľa toho z akej pásky sa robila kópia, čo je asi najväčšia bolesť kópie z kazety na kazetu, že ten priestor je takmer nemožné dodržať, jedine za predpokladu že zdrojová mechanika naozaj kvalitne sedí s nahrávkou danej kazety. Okrem toho bola páska šialene opotrebovaná, niekoľko násobne viac vlnitá a čiarovaná pozdĺžne než moje staršie dobové C120 UR.
Napriek tomu stále slušné, ale sestra túto kazetu naozaj veľmi hrala v kdečom. (primárne moja Aiwa, neskôr ten CD Kazetový Panasonic RXD12, medzi tým walkmany, či zmienená veža Sony, Technics a pod.) *
2. kategória novonahratých kaziet, z letnej várky 2021
TDK CDing2 90min rok výroby 2001 Luxemburg
Presvetlená výborne a jasne, chýba ten čierny protikus svorky, čo je veľmi nová výrobná šarža. Zvukovo no hmm...., hrá to dynamicky, ale výšky nie sú tak presvedčivé, ako som mal u TDK SA 1994 v minulých počúvaniach, ako nie je to najhoršie, ale občas nepresné, trochu skreslené či slintavé, také jednoliate menej precízne výškové podanie, ale stále v rámci možností hodnotenia dobré.
Ako si čítam priebežne aj texty z nahrávky, ako je odkaz vyššie, tak som spomínal kolísanie kanálov na konci, takže je to pravda, na mechanike sa to tiež prejavilo, asi posledná štvrtina bol ľavý kanál viac oslabený a trochu nestabilný, čo dosť kazilo dojem.
Druhý problém bol na druhej strane že navíjacia cievka sa mierne pokrivila, nie je to katastrofa ako u Emtec, ale na TDK cievky nadávky boli, niektorý ich dokonca museli meniť, ja som pozoroval zatiaľ len vodorovné prepady tam kde sú tie prázdne plochy, nikdy nie krivosť do strany, takže mierne to tam je, a návin plnej cievky je zlý, ale ešte funkčný, nie je to v mojich kusoch bežné u TDK, ale stáva sa, možno v tomto roku už mleli v tom Luxemburgu z posledného. Napriek tomu kazeta je viac jednoduchá, svetlá, potlač vôbec neprekáža sledovaniu. *
3. kategória použitých kaziet z várky asi 8kusov v horšom stave, ale s krabičkami
Basf Ferro Extra I 90min výroba v dni 160 roku 1989
Keďže sa jedná o prevedenie kazety, ktorú som predčasom fotil na mechanike, tak dávam len symbolicky jednu fotku, a taký kus kazety budem mať nabudúce ešte jeden. Prevedenie kazety s potlačou okna sa jedná o zhodu s touto Basf.
Samozrejme hraný kus je z várky v horšom stave, kazeta je veľmi špinavá, páska špiní aj po opakovanom prehratí, ale kupodivu neškrípe ako je bežné u starých, alebo zle skladovaných Basf ferro. Nálepky sú popísané škaredo a cez seba, dostal som ju v krabičke modernej TDK bez bookletu. Aj keď kazety samé o sebe sú pomerne slušnej kvality, musíte sa o nich aj patrične starať, inak to dopadá aj takto nepekne. Presvetlenie sa u týchto dizajnov s mojou mechanikou samozrejme vôbec nekamaráti, tá matnosť a špinavosť na okne samozrejme všetko zhoršuje. Páska nie je veľmi poničená opotrebením, ako tým zlým skladovaním, nahrávky sú ale nekvalitné výškovo, myslím že to pochádza z rovnakých zdrojov ako tie tri Emtec verzie z minulých týždňov, obsah kazety bol Nirvana a Ramstein, ako popočúvam, ale nutne nevyhľadávam. *
4. kategória druhého počúvania cez Kossy Porty
Maxell UR 90min vyrobená Emtecom, deň výroby 301 roku 2001
Proste to nie je možné, asi sa tých škaredých Emtec kaziet len tak nezbavíme, ale minule to boli kazety z várky v horšom stave, teraz sa jedná o kus, ktorý som kupoval sestre. Kazeta v obaloch kaziet bola už popísaná.
Obrázok konkrétnej kazety je aj priamo na webe.
Takže presvetlená dobre a potlač medzi cievkami na mojej mechanike vôbec neprekáža sledovaniu.
K nahrávke, ak si prečítate čo som písal v obaloch kaziet na odkaze vyššie, tak doplním že na Technicse 575 sa ju podarilo nahrať naozaj veľmi kvalitne, krásne hrala s dolby C a pás je slušný Basf FEI. Ale ako som počúval zistil som že asi polovicu kazety som nahrával zase z iných kaziet, takže priestor a výšky neboli využité dobre. Nahrávky čo som robil priamo z CD síce cinkali pekne, ale veľmi kolísal priestor, pretože je páska zo zvlnenými okrajmi a nekľudným chodom, jedna cievka je veľmi krivá a už to bolo tisíckrát napísané a milión krát ešte bude, že je to proste šmejd, kazeta a cievky čo zničia kvalitnú pásku, len nechápem že skoro vždy tým trpí len jedna cievka, inak by to bolo fajn počúvanie. A ja dúfam že si dám na dlhší čas pokoj s krivými cievkami, pretože ako mám poradie troch kategórii riešené samostatne, tak ma vždy fascinuje ako sa tam niekedy zbehnú rovnaké kazety aj naprieč oddeleným kategóriám. *
5. kategória novonahratých kaziet, z letnej várky 2021
TDK CDing2 90min rok výroby 2001 Made in Thailand, ale Japonská trhová verzia.
Dobre druhá CDing2 v počúvaní, vyrobená v rovnakom roku ako tá Európska, takže aký je rozdiel? Obrovský!
Presvetlenie mi príde trochu epické u tejto kazety, len so základnými zelenými LED vyzerá bezfarebne, teda zeleno, akoby ste len mali tmavšiu priehľadnú kazetu bez farby. Ale s prídavnými LED sa rozžiari totálne na modro a rohová ružová LED robí po celej kazete silný modrý efekt s výnimkou vodiacej kladky, ktorá ostala ružová. Potlač s delfínmi taktiež vôbec neprekáža, ale je veľmi fotogenická, celkovo najlepšie vyzerajúca kazeta za posledné obdobia. Už mi naozaj chýba len ten čierny protikus na cievke.
Kazeta má to rovné priehľadné telo Japonského typu, ktoré funguje by som povedal podstatne lepšie než EU verzia.
Aj keď je kazeta vyrobená v Thajsku, je citeľne, dizajnovo, zvukovo niekoľko násobne lepšia než EU verzia.
Zvuk síce neexceluje, oproti SA má ešte rezervy, ale výšky sú lepšie, slintanie a nepresnosti boli len na niektorých skladbách a celkovo mi príde tá páska mierne odlišná od EU pásu v CDing kazete. Je viac hnedšia a viac priesvitná.
Vedenie pásky je tiež veľmi dobré, myslím že som na celej strane nepočul jediné zakolísanie kanálov, veľká spokojnosť. *
Poradie:
1. TDK CDing2 90 Japonská modrá verzia s delfínmi, za dizajn a kvalitný zvuk, aj keď nie tak špičkový ako u iných vyšších modelov.
2. TDK CDing2 90 Luxemburská verzia, ono nie je vždy veľmi z čoho vyberať že, ako snaha tam bola, nové nahrávky sú skoro vždy lepšie než staré opotrebované kazety, ale tu to má proste medzery, vzhľadovo pekná aj keď je to oproti Japonsku veľmi chudobné pre oko
3. Maxell UR 120 1998, nevedel som sa rozhodnúť čo je lepšie alebo horšie či táto URka, alebo tá Emtecovská, ale táto je technicky lepšia, nahrávky sú viac odfláknuté zvukovo než na tej Emtec.
4. Maxell UR 90 by Emtec, novšie a kvalitnejšie nahrávky na Technics, ale opotrebenie pásky kvôli zlým cievkam je niečo neodpustiteľné
5. Basf FEI 90 1989 v špinavom stave, tu by som hodnotil kvalitu zvuku, ktorá je jednoznačne najhoršia zo všetkých kaziet, kladky sa od pásky očistia, výber hudby aj keď nie je srdcový, je dobrý a nemá negatívny vplyv na hodnotenie a poradie u tejto kazety, len kvalita nahrávky, ja proste nenávidím bezvýškový zvuk so stredmi ukričanými ako chlap čo sadol na kaktus, či duchársku nereálnu siluetu basov, dosť že nemám silné basy na tej mechanike, tak ešte aj tá nahrávka to kazí.
Nabudúce ešte budem musieť stráviť jednu takú špinavú Basf, ale budú nejaké Maxell a TDK, no uvidíme ešte
Tremolo:
Ako od poslednej výmeny remienkov a mojich negatívnych recenzií na tremolo by som trochu pritvrdil, občas to šlo do extrémov tak že to už celkovo naťahovalo a neostalo len u tremola, niekedy mám chuť z tej mechaniky tie gumičky povytrhávať, asi to niekedy znovu celé rozoberiem. Mám pocit, že sa to len zhoršuje.
Na druhú stranu ma to fascinuje, pretože použité kazety Maxell UR 120 a Emtec verzia tým trpeli asi najviac, ale taká TDK CDing2 EU verzia len veľmi jemne a na tej Japonskej som tremolo nepočul ani raz. Ja si tým ešte niesom celkom istý, že či je to aj následok veľkej vyťahanosti a opotrebovaní pásov v starých kazetách, alebo sú tie nové nahrávky až o toľko lepšie, je mi to záhada.
Výnimka je ta stará špinavá Basf FEI, kde tá nekvalita nahrávky tremolo proste nepodporuje
No dám vedieť ak bude niečo nové.
Ešte taký postreh či nevyslovené prianie, keby že sa chod mechaniky zadrhne do extrémov tak že to už nebude fungovať skoro vôbec, tak sa oveľa ľahšie by som našiel komponent ktorý to spôsobuje, než keď sa jedná len o "jemnú arómu kolísania ťahu"
1. kategória druhého počúvania cez Kossy Porty
Maxell UR 120min dátum výroby 24.2.1998, Made in Japan, alebo Korea, alebo Indonesia.
Kazeta predstavená vo vlákne C120, konkrétne tento kus.
Chcel som tu dať odkaz aj na obaly kaziet a tie články, ale nenašiel som konkrétne príbeh k tejto C120, len k C90, takže si nespomeniem či som to tam niekde inde písal, ale asi to dohodím tu, ale najprv:
Mechanicky je to schopná kazeta, presvetlená tiež dobre, aj keď trochu prekážajú tie červené štvorce a nálepka, inak fajn. Mechanicky som zistil jeden problém čo platí hlavne pre tenké pásky ako C120, že aj najkvalitnejšia mechanika a najpresnejšie cievky nepomôžu niekedy pri zlom návine, konkrétne som fotil dodatočne hrb na návine, ktorý bol spôsobený drobným prachom alebo špinou čo sa dostala na pásku a do závitov pásky, samozrejme je to jemné a katastrofa ako u Emtec sa nekoná, ale je potrebné na to myslieť aké je to celé citlivé na čistotu a všetko u týchto tenkých pásov.
Zvukovo no čojaviem, asi teraz nahodím najprv ten dobový príbeh, keď som moju C90 už vlastnil, neskôr som kúpil sestre k narodeninám C120, bola to jej prvá kazeta a chcela vždy len 120min, pretože hrajú najdlhšie a chcela tam vlastný výber, samozrejme z kaziet ktoré som mal ja. Bolo to v dobe keď som nakupoval v Elektro Astre, ako iné kusy a to bola najlepšia C120 za cenu asi 49Sk so super kvalitou, lepšie už boli len UDI-CD a UDII-CD, v iných obchodoch TDK D a Sony HF 120 boli samozrejme drahšie než tie Maxell UD
Obal som si teda asi neodkladal, pretože mi stačil ten z C90, ale mohlo to byť tiež v rokoch 1998/99 keď som tú kazetu kupoval.
Nahral som ju celú doma na mojej dvojkazetovej Aiwe CS-W320, kto si spomína texty z obalov, takže kvalita nič moc, vtipné je to že som ju neskôr nahral nanovo na veži Sony, ktorú už tiež poznáte, taktiež z rovnakých kaziet, to hralo už o niečo lepšie, ale tá veža nemala v poriadku kladky takže stopa a azimuth neboli niekedy vôbec dobré a myslím že v dobe Technicsu 575 som ju asi skúšal nahrať na novo tretí krát, ale už si nespomínam či celú, alebo len vybrané skladby. Ako som ju počúval tak niektoré kolmosti skladieb boli odlišné, keďže na mechanike mám flexibilnú možnosť fyzickej kolmosti, niektoré skladby hrali veľmi nacinkane a čisto, niektoré mali horší ľavý kanál a bolo extrémne počuť ako bol vždy priestor posunutý medzi skladbami, podľa toho z akej pásky sa robila kópia, čo je asi najväčšia bolesť kópie z kazety na kazetu, že ten priestor je takmer nemožné dodržať, jedine za predpokladu že zdrojová mechanika naozaj kvalitne sedí s nahrávkou danej kazety. Okrem toho bola páska šialene opotrebovaná, niekoľko násobne viac vlnitá a čiarovaná pozdĺžne než moje staršie dobové C120 UR.
Napriek tomu stále slušné, ale sestra túto kazetu naozaj veľmi hrala v kdečom. (primárne moja Aiwa, neskôr ten CD Kazetový Panasonic RXD12, medzi tým walkmany, či zmienená veža Sony, Technics a pod.) *
2. kategória novonahratých kaziet, z letnej várky 2021
TDK CDing2 90min rok výroby 2001 Luxemburg
Presvetlená výborne a jasne, chýba ten čierny protikus svorky, čo je veľmi nová výrobná šarža. Zvukovo no hmm...., hrá to dynamicky, ale výšky nie sú tak presvedčivé, ako som mal u TDK SA 1994 v minulých počúvaniach, ako nie je to najhoršie, ale občas nepresné, trochu skreslené či slintavé, také jednoliate menej precízne výškové podanie, ale stále v rámci možností hodnotenia dobré.
Ako si čítam priebežne aj texty z nahrávky, ako je odkaz vyššie, tak som spomínal kolísanie kanálov na konci, takže je to pravda, na mechanike sa to tiež prejavilo, asi posledná štvrtina bol ľavý kanál viac oslabený a trochu nestabilný, čo dosť kazilo dojem.
Druhý problém bol na druhej strane že navíjacia cievka sa mierne pokrivila, nie je to katastrofa ako u Emtec, ale na TDK cievky nadávky boli, niektorý ich dokonca museli meniť, ja som pozoroval zatiaľ len vodorovné prepady tam kde sú tie prázdne plochy, nikdy nie krivosť do strany, takže mierne to tam je, a návin plnej cievky je zlý, ale ešte funkčný, nie je to v mojich kusoch bežné u TDK, ale stáva sa, možno v tomto roku už mleli v tom Luxemburgu z posledného. Napriek tomu kazeta je viac jednoduchá, svetlá, potlač vôbec neprekáža sledovaniu. *
3. kategória použitých kaziet z várky asi 8kusov v horšom stave, ale s krabičkami
Basf Ferro Extra I 90min výroba v dni 160 roku 1989
Keďže sa jedná o prevedenie kazety, ktorú som predčasom fotil na mechanike, tak dávam len symbolicky jednu fotku, a taký kus kazety budem mať nabudúce ešte jeden. Prevedenie kazety s potlačou okna sa jedná o zhodu s touto Basf.
Samozrejme hraný kus je z várky v horšom stave, kazeta je veľmi špinavá, páska špiní aj po opakovanom prehratí, ale kupodivu neškrípe ako je bežné u starých, alebo zle skladovaných Basf ferro. Nálepky sú popísané škaredo a cez seba, dostal som ju v krabičke modernej TDK bez bookletu. Aj keď kazety samé o sebe sú pomerne slušnej kvality, musíte sa o nich aj patrične starať, inak to dopadá aj takto nepekne. Presvetlenie sa u týchto dizajnov s mojou mechanikou samozrejme vôbec nekamaráti, tá matnosť a špinavosť na okne samozrejme všetko zhoršuje. Páska nie je veľmi poničená opotrebením, ako tým zlým skladovaním, nahrávky sú ale nekvalitné výškovo, myslím že to pochádza z rovnakých zdrojov ako tie tri Emtec verzie z minulých týždňov, obsah kazety bol Nirvana a Ramstein, ako popočúvam, ale nutne nevyhľadávam. *
4. kategória druhého počúvania cez Kossy Porty
Maxell UR 90min vyrobená Emtecom, deň výroby 301 roku 2001
Proste to nie je možné, asi sa tých škaredých Emtec kaziet len tak nezbavíme, ale minule to boli kazety z várky v horšom stave, teraz sa jedná o kus, ktorý som kupoval sestre. Kazeta v obaloch kaziet bola už popísaná.
Obrázok konkrétnej kazety je aj priamo na webe.
Takže presvetlená dobre a potlač medzi cievkami na mojej mechanike vôbec neprekáža sledovaniu.
K nahrávke, ak si prečítate čo som písal v obaloch kaziet na odkaze vyššie, tak doplním že na Technicse 575 sa ju podarilo nahrať naozaj veľmi kvalitne, krásne hrala s dolby C a pás je slušný Basf FEI. Ale ako som počúval zistil som že asi polovicu kazety som nahrával zase z iných kaziet, takže priestor a výšky neboli využité dobre. Nahrávky čo som robil priamo z CD síce cinkali pekne, ale veľmi kolísal priestor, pretože je páska zo zvlnenými okrajmi a nekľudným chodom, jedna cievka je veľmi krivá a už to bolo tisíckrát napísané a milión krát ešte bude, že je to proste šmejd, kazeta a cievky čo zničia kvalitnú pásku, len nechápem že skoro vždy tým trpí len jedna cievka, inak by to bolo fajn počúvanie. A ja dúfam že si dám na dlhší čas pokoj s krivými cievkami, pretože ako mám poradie troch kategórii riešené samostatne, tak ma vždy fascinuje ako sa tam niekedy zbehnú rovnaké kazety aj naprieč oddeleným kategóriám. *
5. kategória novonahratých kaziet, z letnej várky 2021
TDK CDing2 90min rok výroby 2001 Made in Thailand, ale Japonská trhová verzia.
Dobre druhá CDing2 v počúvaní, vyrobená v rovnakom roku ako tá Európska, takže aký je rozdiel? Obrovský!
Presvetlenie mi príde trochu epické u tejto kazety, len so základnými zelenými LED vyzerá bezfarebne, teda zeleno, akoby ste len mali tmavšiu priehľadnú kazetu bez farby. Ale s prídavnými LED sa rozžiari totálne na modro a rohová ružová LED robí po celej kazete silný modrý efekt s výnimkou vodiacej kladky, ktorá ostala ružová. Potlač s delfínmi taktiež vôbec neprekáža, ale je veľmi fotogenická, celkovo najlepšie vyzerajúca kazeta za posledné obdobia. Už mi naozaj chýba len ten čierny protikus na cievke.
Kazeta má to rovné priehľadné telo Japonského typu, ktoré funguje by som povedal podstatne lepšie než EU verzia.
Aj keď je kazeta vyrobená v Thajsku, je citeľne, dizajnovo, zvukovo niekoľko násobne lepšia než EU verzia.
Zvuk síce neexceluje, oproti SA má ešte rezervy, ale výšky sú lepšie, slintanie a nepresnosti boli len na niektorých skladbách a celkovo mi príde tá páska mierne odlišná od EU pásu v CDing kazete. Je viac hnedšia a viac priesvitná.
Vedenie pásky je tiež veľmi dobré, myslím že som na celej strane nepočul jediné zakolísanie kanálov, veľká spokojnosť. *
Poradie:
1. TDK CDing2 90 Japonská modrá verzia s delfínmi, za dizajn a kvalitný zvuk, aj keď nie tak špičkový ako u iných vyšších modelov.
2. TDK CDing2 90 Luxemburská verzia, ono nie je vždy veľmi z čoho vyberať že, ako snaha tam bola, nové nahrávky sú skoro vždy lepšie než staré opotrebované kazety, ale tu to má proste medzery, vzhľadovo pekná aj keď je to oproti Japonsku veľmi chudobné pre oko
3. Maxell UR 120 1998, nevedel som sa rozhodnúť čo je lepšie alebo horšie či táto URka, alebo tá Emtecovská, ale táto je technicky lepšia, nahrávky sú viac odfláknuté zvukovo než na tej Emtec.
4. Maxell UR 90 by Emtec, novšie a kvalitnejšie nahrávky na Technics, ale opotrebenie pásky kvôli zlým cievkam je niečo neodpustiteľné
5. Basf FEI 90 1989 v špinavom stave, tu by som hodnotil kvalitu zvuku, ktorá je jednoznačne najhoršia zo všetkých kaziet, kladky sa od pásky očistia, výber hudby aj keď nie je srdcový, je dobrý a nemá negatívny vplyv na hodnotenie a poradie u tejto kazety, len kvalita nahrávky, ja proste nenávidím bezvýškový zvuk so stredmi ukričanými ako chlap čo sadol na kaktus, či duchársku nereálnu siluetu basov, dosť že nemám silné basy na tej mechanike, tak ešte aj tá nahrávka to kazí.
Nabudúce ešte budem musieť stráviť jednu takú špinavú Basf, ale budú nejaké Maxell a TDK, no uvidíme ešte
Tremolo:
Ako od poslednej výmeny remienkov a mojich negatívnych recenzií na tremolo by som trochu pritvrdil, občas to šlo do extrémov tak že to už celkovo naťahovalo a neostalo len u tremola, niekedy mám chuť z tej mechaniky tie gumičky povytrhávať, asi to niekedy znovu celé rozoberiem. Mám pocit, že sa to len zhoršuje.
Na druhú stranu ma to fascinuje, pretože použité kazety Maxell UR 120 a Emtec verzia tým trpeli asi najviac, ale taká TDK CDing2 EU verzia len veľmi jemne a na tej Japonskej som tremolo nepočul ani raz. Ja si tým ešte niesom celkom istý, že či je to aj následok veľkej vyťahanosti a opotrebovaní pásov v starých kazetách, alebo sú tie nové nahrávky až o toľko lepšie, je mi to záhada.
Výnimka je ta stará špinavá Basf FEI, kde tá nekvalita nahrávky tremolo proste nepodporuje
No dám vedieť ak bude niečo nové.
Ešte taký postreh či nevyslovené prianie, keby že sa chod mechaniky zadrhne do extrémov tak že to už nebude fungovať skoro vôbec, tak sa oveľa ľahšie by som našiel komponent ktorý to spôsobuje, než keď sa jedná len o "jemnú arómu kolísania ťahu"
Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic
dnes to bolo trošičku z iného súdka, samozrejme paráda, a kvalita článku a zábavy naďalej vysoko
U mňa vyhrala UR120, za to, že je sestrina, za to, že má históriu a že je opotrebovaná. Parádny prístup, nech to hrá čo najdlhšie, pre mňa to je skoro nové
CD Ing Japan je druhá, vyzerá dobre, mohol si si tam nahrať Aqua,
CD Ing Europe, no viem čo myslíš tým zvukom. Ja neviem prečo to niekedy s nimi takto vyjde. Aký žáner tam je?
Ešte k tým CD Ing, píšeš že to neni taká špica ako vyššie triedy, no keby to bola tak je to vyššia trieda
BASF, tak tá je proste ukážková, takto väčšina ľudí pozná kazety
Emtec, no zaujímalo by ma ktorá cievka tým trpí, prázdna alebo plná?
K stavu mechaniky,najlepšie by bolo keby sa to pokazí durch a vieš nájsť jednoznačne poruchu
... dobré by bolo vyskúšať jednu zaručenú 60 a 90 minut kazetu, o ktorých vieš že hrajú bezchybne a pozoravať či to robí od začiatku dokonca
paráda, perfektný článok, už nech máš mechaniku v poriadku
U mňa vyhrala UR120, za to, že je sestrina, za to, že má históriu a že je opotrebovaná. Parádny prístup, nech to hrá čo najdlhšie, pre mňa to je skoro nové
CD Ing Japan je druhá, vyzerá dobre, mohol si si tam nahrať Aqua,
CD Ing Europe, no viem čo myslíš tým zvukom. Ja neviem prečo to niekedy s nimi takto vyjde. Aký žáner tam je?
Ešte k tým CD Ing, píšeš že to neni taká špica ako vyššie triedy, no keby to bola tak je to vyššia trieda
BASF, tak tá je proste ukážková, takto väčšina ľudí pozná kazety
Emtec, no zaujímalo by ma ktorá cievka tým trpí, prázdna alebo plná?
K stavu mechaniky,najlepšie by bolo keby sa to pokazí durch a vieš nájsť jednoznačne poruchu
... dobré by bolo vyskúšať jednu zaručenú 60 a 90 minut kazetu, o ktorých vieš že hrajú bezchybne a pozoravať či to robí od začiatku dokonca
paráda, perfektný článok, už nech máš mechaniku v poriadku
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10265
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic
asi to bude naozaj tým motorom, kladku moc nepodozrievam, oni tremolo asi nebudú robiť kým nebudú naozaj veľmi zlé
hudba na tie nové letné nahrávky, stále ten starý výber 80tych rokov, tam to mám na niekoľko stovák CD
Ako vyššia trieda CDing nie je, ale ani rozpočtová, no možno rozpočtová, ale typ II žeby bola horšia než SF, alebo D Super? aj tak mi tie staršie CDing prišli kvalitnejšie, som proste nahral naozaj dosť novú a nie už tak dobre vyrobenú kazetu.
fakt z nejakého dôvodu to na nových kazetách robí podstatne menej než na starých... ja to niekedy ešte skontrolujem nejak, aj to usadenie remienkov
na Emtec s tými cievkami je to rôzne tu to bola až tá druhá cievka, ale na tých skôr hraných zase tá prvá, že som mohol po prvej strane vymeniť cievku, tu až po druhej
hudba na tie nové letné nahrávky, stále ten starý výber 80tych rokov, tam to mám na niekoľko stovák CD
Ako vyššia trieda CDing nie je, ale ani rozpočtová, no možno rozpočtová, ale typ II žeby bola horšia než SF, alebo D Super? aj tak mi tie staršie CDing prišli kvalitnejšie, som proste nahral naozaj dosť novú a nie už tak dobre vyrobenú kazetu.
fakt z nejakého dôvodu to na nových kazetách robí podstatne menej než na starých... ja to niekedy ešte skontrolujem nejak, aj to usadenie remienkov
na Emtec s tými cievkami je to rôzne tu to bola až tá druhá cievka, ale na tých skôr hraných zase tá prvá, že som mohol po prvej strane vymeniť cievku, tu až po druhej
Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic
práve, čo by mal motor spoločné s vekom kazety ale treba vyskúšať 60 vs 90, ale takú 60 čo neni robená z 90
prípadne nejakú menej opracovanú 60min., nejaku Saehan Fuji DR z 80´s
Keď u tohoto mechanizmu je to presne ten Panasonic prístup, kvalita všetko v poriadku, dlho to vydrží fungovať ale potom je to už ťažko dať dokopy, myslím, že to nebolo ani v pláne opravovať
Zotrváky sú tu neni, motor je jeden a treba to asi preliezť celé, očistiť namazať aj kapstan a motor je pravdepodobne minimálne suchý až nie zlý, ale ten by sa dal nahradiť, tam to neni nejaká extra vec, možno máš aj nahrádný
a ešte detail, nemôže to robiť už prílišná drážka na hlave?
prípadne nejakú menej opracovanú 60min., nejaku Saehan Fuji DR z 80´s
Keď u tohoto mechanizmu je to presne ten Panasonic prístup, kvalita všetko v poriadku, dlho to vydrží fungovať ale potom je to už ťažko dať dokopy, myslím, že to nebolo ani v pláne opravovať
Zotrváky sú tu neni, motor je jeden a treba to asi preliezť celé, očistiť namazať aj kapstan a motor je pravdepodobne minimálne suchý až nie zlý, ale ten by sa dal nahradiť, tam to neni nejaká extra vec, možno máš aj nahrádný
a ešte detail, nemôže to robiť už prílišná drážka na hlave?
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10265
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic
motor už iný asi nemám, myslím že som zložil asi jeden funkčný z viacerých, hlavne boli polámané tvrdé plastové remeničky, či zničený kryt s kefkami na rotor, alebo poškodené dosky spojov v motore
spomínaš pred časom na tú origošku kazetu Rojčeka? tá bola tak krátka možno 5-7min a aj tam bolo tremolo, aj keď so starými gumkami
hlava je taká ako som raz fotil a postoval
inak ako sa vlastne maže ložisko capstanu? aby sa to nedostalo po hriadeli až na pásku?
spomínaš pred časom na tú origošku kazetu Rojčeka? tá bola tak krátka možno 5-7min a aj tam bolo tremolo, aj keď so starými gumkami
hlava je taká ako som raz fotil a postoval
inak ako sa vlastne maže ložisko capstanu? aby sa to nedostalo po hriadeli až na pásku?
Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic
ak je tá páska drsnejšia a funguje to tak to vyzerá na kladku ak je tenšia alebo príliš hladká tak začne robiť tieto blbosti
ja to robím len tak, že vyberiem hriadel von, očistím, nechám odpariť a veľmi malý film oleja dám zhruba do miest kde je usadený v ložisku a samozrejme trčiacu časť riadne znovu očistiť
ešte aby neušlo tvojej pozornosti to napínacie kolečko, tam vybrať tu remeničku a vyčistit a namazat osku (taká tá napínacia remenička biela bokom)
motorček skús v rukách potočiť ako sa ti zdá jeho chod, zakývať trochu s oskou či neni príliš vyheglaná
ja to robím len tak, že vyberiem hriadel von, očistím, nechám odpariť a veľmi malý film oleja dám zhruba do miest kde je usadený v ložisku a samozrejme trčiacu časť riadne znovu očistiť
ešte aby neušlo tvojej pozornosti to napínacie kolečko, tam vybrať tu remeničku a vyčistit a namazat osku (taká tá napínacia remenička biela bokom)
motorček skús v rukách potočiť ako sa ti zdá jeho chod, zakývať trochu s oskou či neni príliš vyheglaná
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10265
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic
biela remenička? mám to niekde na foto aby som vedel?
Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic
prepáč, čierna, som mal v pamäti moj Panasonic, na predošlej strane ju máš na foto, taký napínak
aby som nezabudol, treba vyčistiť a namazať všetko pohyblivé aj pre druhú stranu aj keď to asi vieš a ja vlastne neviem či to máš ty spriahnuté
aby som nezabudol, treba vyčistiť a namazať všetko pohyblivé aj pre druhú stranu aj keď to asi vieš a ja vlastne neviem či to máš ty spriahnuté