EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic

деки и дальше плееры - цд, грамо vintage hifi stereo

Moderátor: AdmineR

Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10273
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic

Príspevok od používateľa EZ647 »

SilverFox: dneska, alebo zajtra, alebo tak nejak, budem písať ďalšie číslo

Vyjadrím sa k tej lepke, teda na audiokazete som sa s tým nikdy nestretol, pretože z videí na youtube viem, že pri plnení audio aj videokaziet sa zvyšok, ktorý nevyjde z plniacej cievky na celú kazetu, proste vyhodí, resp niektoré firmy si neskôr z toho spravili biznis ako vyrábať lacné videokazety, ako Brownie a pod. ale u audiokazety som sa s tým nikdy nestretol
je možné že už to bolo v dobe keď sa na to nedbalo a výraznejšie sa šetrilo
dobre spravená lepka ak je zo spodnej strany, tak by asi možno nenechala vždy dosť silnú poruchu aby si to človek zakaždým všimol, kdežto u VHS, hlavne Hifi to bolo niečo nemysliteľné

No a T1 boli naozaj o niečo skôr v predaji než FE Ferric

s tými AP nebudem provokovať, playlisty tu nehrozia, hlavne k väčšine kaziet ich aj tak nemám, len k tým čo nahrávam a to by zase bola práca navyše
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10273
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic

Príspevok od používateľa EZ647 »

Pätnáste tohoročné počúvanie, mám tu omeškanie z pred troch týždňov, pretože absolútne nebol čas čokoľvek písať, tak to nejako dobehnem. Opäť tu budú prevažne základné pásky, dalo by sa to nazvať nejakou uhorkovou sezónou, kde všade musia byť základné a slabšie typy I, hlavne TDK D, no nebude ani teraz tomu inak.
Ak si odmyslím že v druhom počúvaní vynechávam kazety ku ktorým už nemám prístup, keď som s touto mechanikou začal okolo roku 2000/2001 tak som mal mnoho požičaných kaziet od kamarátov, spolužiakov, rodiny a pod, takže teraz preskakujem celé desiatky TDK D, FE, T1, Sony EF, HF a pod. Už len z toho čo mi ostalo + nové prírastky.

1. kategória druhého počúvania cez Kossy Porty, vyšlo na kazetu od sestry opäť to bude TDK D 90
TDK D 90 verzia balenia 1998, ale...
To čo zatiaľ nie je na mojom webe, ani v detailoch o TDK D, ani tu na fóre, je že táto kazeta sa v závere vyrábala v Thajsku, ale v pôvodnom dizajne, teda pôvodný odliatok tela TDK D podľa Luxemburskej výroby, aj červené svorky, ale táto kazeta už neobsahovala magnetický tieniaci plech pod vankúšom a samotný vankúš bol štandardný, nie ten tvarovaný známy z druhej polovice 90tych rokov Luxemburskej výroby. Pás je samozrejme pravý TDK D, celkom iste Japonský, len mechanicky mi prišla menej precízna.
Bola to sestrina druhá TDK D 90 balenia verzie 1998, nedávno som ukazoval jej prvú aj s dobovou fotkou rozbaľovania, druhý kus si kúpila pri jednej návšteve Kauflandu, kde si od mami vyžobrala audiokazetu pre audio kópie záznamov VHS nahratých skladieb z hudobných staníc, alebo relácií. To by tak nevadilo, ale bolo to v dobe asi 2002/2003, teda krátko pred tým než sme zakúpili Panasonic Hifi VHS rekordér. Do tej doby sme mali doma VHS prehrávač GoldStar RN800AW s možnosťou monofónneho nahrávania len v reálnom čase, SP, len cez vstup chinch, teda bol závislý na kvalite spracovania video/audio signálu cez Scart/Video výstup z Tv prijímača. O tomto nie práve podarenom stroji, aj keď mal nejaké dobré vychytávky, som písal už vo vlákne obalov kaziet, kto chce si to dohľadá. Zmena VHS vybavenia bola vynútená aj nepríjemnou udalosťou v rodine, ale aj dosluhujúcim GoldStarom, o ktorý sme ale prišli, takže neviem ako a kedy skončil definitívne, alebo či ešte niekde u niekoho funguje.
Teda keď zakúpili túto TDK D v Kauflande v SNV, tak ma to nejako nenadchlo, hovorím si, mohlo byť aj horšie, mohli prísť s Brownie alebo podobne zlou kazetou, takže celkom v pohode. Na balení a kazete teda skoro všetko sedelo, krabička bola stále tmavá jemne dymová s logom TDK, booklet aj samolepky, kazeta súhlasila s tým čo som poznal, len ten obyčajný vankúš bez tieniaceho plechu ma trochu zaskočil, ale povedal som si že, zlacňovanie, ale to sériové číslo začínajúce na Z... a nie na A.. ako všetky TDK v tej dobe u nás ma prekvapilo a chvíľu som premýšľal nad fejkom, dneska je vec jasná a vtedy ešte tie orezané moderné Thajské TDK s novým telom kazety neboli v predaji, to prišlo až o niekoľko rokov.
Teda sériové číslo hovorí o Thajskej výrobe, rok 2000. Teda v tej dobe ešte stále fungovala aj Luxemburská pobočka TDK, ale záležalo zrejme od šarže, ktorú ste získali pri nákupe, pás bol kvalitný a spoľahlivý.
Môžete to brať ako taký menší popis detailov bežnej audiokazety, ktorý zatiaľ na weboch nie je jasne definovaný a proste sa o tom nevie.
Nahrávka spravená na vtedy novom Technicse RS-TR575MII, samozrejme podľa knižky ako vždy ATC, budenie okolo 0dB, dolby C NR, spojenie s monofónnym VHS GoldStar bolo ale žalostné.
Na jednej strane VHS mono stopa bola výrobne kalibrovaná tak aby pochopiteľne veľmi vyzdvihovala stredy a vokály, kvôli dobrej hlasovej zrozumiteľnosti, na hudbu, basy boli mierne tlmenejšie, ale boli, výšky boli katastrofálne, o šume ani nehovorím. Oni v návrhu lineárnej stopy VHS sa naozaj snažili získať maximum zvuku z tej nízkej milimetrovej rýchlosti posuvu pásu, takže ten EQ a dynamika bola taká zvláštna, udupaná, ukričaná v spojení s kvalitnejším Hifi prístrojom to znelo divne, ale dalo sa to. Použitie dolby C na audiokazete bol tak trochu výsmech, aby sa kvalitne nahral pôvodný šum VHSky 😊
Musím povedať že ale niektoré skladby vyzneli lepšie a niektoré horšie, myslím že neskôr po kúpe Hifi VHS som zistil že vysielanie audio programov v televízií malo občas samo o sebe dosť mizerný zvuk, dynamika udupaná, výšky občas mizerné a o stereu sa v niektorých prípadoch dalo hovoriť len symbolicky a u niektorých to šlo celkom schopne, takže ani Hifi VHS stopa by niekedy celkom nepomohla.
Takto som na Technics 575 nahral takmer celú kazetu a niečo sa v závere sa na tento kus dostalo aj z CD, kde som jasne počul že kvalita pásky bola stále nezmenená, keďže TDK D bol častý model užívaný na nahrávky pre známych a rodinu na Technicse 575, referencie boli dobré.
Taktiež som asi prvý a možno aj posledný krát využil funkciu Auto Rec Mute, aby som oddelil zliate skladby z VHS medzerami na audiokazete a dal tak možnosť aj TPS vyhľadávaniu sa ukázať, samozrejme nie všetky, niektoré skladby nahrávané za sebou sa mi nechcelo prerušovať. :D (pritom to má každý moderný tape deck a nikdy to nepoužívam :D )
Na mechanike pri počúvaní, zvukovo podľa možností zdroja samozrejme, pás po rokoch je stále v dobrej kondícií, nepúšťa, chod dobrý, len tuším jedna vodiaca kladka v kazete vykazovala cvakavý zvuk, to je proste to Made in Thailand....
Presvetlenie výborné, dobré sledovanie kazety, ale otrepaná klasika, už niekoľko krát fotená, takže symbolicky jeden obrázok postačí.
IMAG0542.JPG
IMAG0542.JPG (101.7 KiB) 1341 zobrazení
*

2. kategória novo nahratých kaziet, z letnej várky 2021
Sony HF 90min rok výroby 2011 Made in Thailand by TDK
Toto je asi posledná z nových kaziet čo sa predávali po funuse, z Thajskej série netypická Sony alias TDK Thailand.
Presvetlenie bolo dosť tmavé, ale také exotické a netypické, zatiaľ som z tejto série hral v minulosti len jeden kus na mechanike. Celkom dobre sa na to pozeralo aj bez farebného protikusu v pohybe.
Podľa testov na odkaze a popisov, stále potvrdzuje, toto je z tých Thajských, kde je asi Kórejská páska z tých najlepších, naozaj zvuk som si užil a nebol s tým žiadny problém, krásne vyvážené výšky, stredy na mojej mechanike, bol som mimoriadne spokojný s takouto lacnou a v podstate „slabou“ kazetou na konci kazetovej éry pred zánikom Thajskej výroby TDK, rok či dva pred povodňami.
Toto proste vyšlo.
IMAG0549.JPG
IMAG0549.JPG (109.25 KiB) 1341 zobrazení
IMAG0551.JPG
IMAG0551.JPG (99.57 KiB) 1341 zobrazení
IMAG0552.JPG
IMAG0552.JPG (87.44 KiB) 1341 zobrazení
IMAG0553.JPG
IMAG0553.JPG (74.3 KiB) 1341 zobrazení
IMAG0554.JPG
IMAG0554.JPG (51.05 KiB) 1341 zobrazení
IMAG0555.JPG
IMAG0555.JPG (83.83 KiB) 1341 zobrazení
IMAG0556.JPG
IMAG0556.JPG (120.39 KiB) 1341 zobrazení
IMAG0557.JPG
IMAG0557.JPG (99.53 KiB) 1341 zobrazení
IMAG0558.JPG
IMAG0558.JPG (80.86 KiB) 1341 zobrazení
*

3. kategória použitých kaziet, kazeta z tašky na vyhodenie, 16/89
Philips FE*I 90 1985 Made in Belgium
Odkaz je ilustračný, mám aj nový kus a tento z tašky na vyhodenie vo verzii C90.
Problém firmy Philips s audiokazetami nebol jediný, bolo ich hneď niekoľko.
Často krát ťažkopádny mechanizmus.
Nie vždy pôsobivý dizajn, ale povedzme si to snažili sa.
Nie vždy práve kvalita, ktorá by predčila veľkých výrobcov, ale so slušným deckom by to stálo za to v tej dobe, dneska tie kazety zostarli tak, že je častokrát slušný záznam na nich umením a vzácnosťou než realitou.
Ďalej fakt že mali extrémne veľké množstvo modelov základnej verzie ferro s rôznymi názvami a je ťažké sa v tom orientovať kde je aký rozdiel, a aj v tej skoršej dobe vyznávali OEM praktiky, teda nakúpiť od tretích strán audiokazety a zabaliť pod logo Philips, aby nebol potom zákazník prekvapený častými zmenami vo výrobe....takže ale späť k dnešnej kazete.
Rokom výroby je aj mojím rokom....ale model FE*I trochu paroduje Basf Ferro Extra I, ale len trochu, pretože Basf tento názov či skratku FEI uviedol až v roku 1988, dovtedy sme tým Basfkám nadávali LH-Extra I.
Philips tu používa už tú modernejšiu verziu malého okna, kazeta, ktorá prešla niekoľkými „faceliftami“ a hlavné rozdiely boli v stupnici na okienku, táto s dlhými vertikálnymi čiarami cez okno je to novšie prevedenie.
Presvetlenie pre moju mechaniku nevhodné, s prídavnými LED je približná orientácia zostávajúcej pásky dostatočná, ale radosť so sledovania sa nekoná, toto je vždy odsek ktorý píšem symbolicky, aj keď je to z dizajnu kazety už jasné každému.
Obsah a kvalita:
Nemecké skladby na ľudový štýl, nie veľmi záživné, ale dalo sa, Ďalej sa tam vyskytli aj veci ako disco, pop, 80te roky, Nemecky, Anglicky, známe veci, skladby z Hriešneho tanca, Elo a pod. Na strane B som postrehol nejakú Kylie M., Sandru, takže sa mi to potom aj páčilo.
Magnetické poškodenie pomerne silné, magnetické ozveny medzi závitmi, teda zvýraznené prekopírovanie z cudzieho magnetického poľa, kolísanie úrovne, kolmosť stále mimo rozsah, nerovnováha úrovní kanálov, šumy a hluk v pozadí s popískavaním.
Podľa Akai bola nahrávka Nemeckých ľudoviek do -8dB, nahrávka pod tým s pop výberom siahala do 0dB.
Mechanicky chod dobrý, pás na Akai nechal veľa bielej hmoty na hlavách a kladky len jemne hnedé, na mechanike už podstatne menej oteru na kladkách. Chod bol celkom dobrý, až na jednu krivú cievku, pretože ani Philips veľmi cievky nevystužoval, pás bez škrípania a drhnutia.
IMAG0560.JPG
IMAG0560.JPG (66.8 KiB) 1341 zobrazení
IMAG0562.JPG
IMAG0562.JPG (85.52 KiB) 1341 zobrazení
IMAG0563.JPG
IMAG0563.JPG (135.66 KiB) 1341 zobrazení
IMAG0564.JPG
IMAG0564.JPG (151.06 KiB) 1341 zobrazení
IMAG0565.JPG
IMAG0565.JPG (115.05 KiB) 1341 zobrazení
IMAG0566.JPG
IMAG0566.JPG (114.71 KiB) 1341 zobrazení
IMAG0567.JPG
IMAG0567.JPG (26.09 KiB) 1341 zobrazení
IMAG0569.JPG
IMAG0569.JPG (29.26 KiB) 1341 zobrazení
*

4. kategória druhého počúvania cez Kossy Porty, vyšlo na kazetu od tety opäť to bude TDK D 90
TDK D 90 verzia 1988 ilustračne.
Ako sme tu mali pred nedávnom jednu túto kazetu od tety kde bol dodatok na booklete „pomaly natoč.“ Tak teraz je tu druhá kazeta od tety, rovnaká verzia, ale na booklete je uvedené „POMALE-“ Čo tiež nie je celkom pravda, ale keďže teta mala tieto TDK D 90 1988 tri kusy a jedna sa rokmi stratila, je možné že tie booklety vôbec k sebe nepatria.
Nahrávky zase nie veľmi kvalitné, niektoré chrčali na basoch, hluk v pozadí, niektoré skladby boli dokonca monofónne, zrejme podobne nekvalitný stroj bol použitý na nahrávky ako na tú jej predošlú kazetu TDK D.
Napriek tomu mám túto kazetu rád, pretože aj tak som spoznával veci ako Bad Boys Blue, ale boli tam aj novšie 90tkové veci, ako ICE MC a jeho Easy, alebo nejaký mix na ten deväťdesiatkový štýl, ktorý mal súvisle 20-25minút, po ňom nejaký ten Dieter a jeho Blue System s Big Yellow Taxi a pod.
Chod pásky dobrý, presvetlenie výborné u týchto kaziet, ale fotku nechávam len jednu symbolicky, nakoľko sme to tu mali nedávno.
Stav pásky je mierne zvlnenie okraju, ale nič tragické, hlavne po tých rokoch hraná na kdečom, pás nepúšťa, stále kvalita TDK D pásky.
IMAG0571.JPG
IMAG0571.JPG (113.46 KiB) 1341 zobrazení
IMAG0610.JPG
IMAG0610.JPG (106.97 KiB) 1341 zobrazení
*

5. kategória novo nahratých kaziet, z letnej várky 2021
Basf Ferro Extra I 90min rok 1994cca Made in Germany?
Jedná sa o predposlednú kazetu z letnej várky 2021, odvtedy som naozaj nenahral nič ďalšie, maximálne donahrávanie použitých kaziet, stále som nepokročil, ale nebudem predbiehať, skôr improvizovať v ďalších týždňoch :D
Konečne sme sa dostali trochu od tej uhorkovej sezóny nových lacných kaziet a je tu trochu exotická pecka v Agfáckom tele pod Basfáckym menom, ale zrejme už vyrobená v ECP Rusko, čo som asi spomínal v odkaze na testy a popise o kazete.
Sledovanie kazety na mechanike je veľmi príjemné, exotické, výborne presvetlené, chod pásky je úžasný a tento pás nabušený vo verzii C90 až takmer po okraj tela.
Zvukovo som bol mimoriadne spokojný, v teste som popisoval istú absenciu výšok, ale na mechanike práve kvôli výškovému nadhodnoteniu zvuku táto kazeta neskutočne sadla, spokojnosť veľká, chod výborný, celkovo veľká spokojnosť.
Ak by mal niekto dojem že som v popisoch novo nahratých kaziet o dosť skromnejší než u tých použitých, tak je to hlavne pretože som bol rozsiahly v tých samotných popisoch nahrávky a testov ku ktorým vždy dávam odkaz, toto je už len také zhodnotenie spokojnosti po čase od nahrávky na nie práve kvalitnom stroji, ale s dojmami zvuku a vizuálu.
IMAG0573.JPG
IMAG0573.JPG (113.65 KiB) 1341 zobrazení
IMAG0575.JPG
IMAG0575.JPG (92.88 KiB) 1341 zobrazení
IMAG0576.JPG
IMAG0576.JPG (97.46 KiB) 1341 zobrazení
IMAG0581.JPG
IMAG0581.JPG (77.46 KiB) 1341 zobrazení
IMAG0582.JPG
IMAG0582.JPG (85.69 KiB) 1341 zobrazení
IMAG0583.JPG
IMAG0583.JPG (90.62 KiB) 1341 zobrazení
IMAG0584.JPG
IMAG0584.JPG (86.14 KiB) 1341 zobrazení
IMAG0585.JPG
IMAG0585.JPG (99.3 KiB) 1341 zobrazení
IMAG0593.JPG
IMAG0593.JPG (53.16 KiB) 1341 zobrazení
*

Takže poradie:
1. Basf FEI v Agfáckom tele, topovka týždňa.
2. Sony HF alias Thajská TDK je naozaj v tesnom závese za tou Basf, až som váhal.
3. Asi TDK D 90 1998 do tety s dobovými nahrávkami
4. TDK D 90 2000 Thajsko od sestry z VHS mono, zaujímavé spomienky, dobová hudba rokov 2001-2002 vo veľmi nízkej VHS kvalite
5. Philips FE*I 1985 kvôli stavu, ale niektoré skladby ma vyslovene potešili.

Behom týždňa by som chcel (haha) dopísať ešte dva príspevky čo dlhujem a kým prejde týždeň, budem mať ďalšie počúvanie za sebou, takže sa to celkom sype za radom pomerne často teraz, uvidíme dokedy ten pracovný režim poobede bude držať.

Týmto sa ešte ospravedlňujem Romanovi za neposlanie sľúbených kaziet, ale som časovo neschopný to urobiť, aj napriek víkendu, predpokladám do mesiaca to dám :D
Používateľov profilový obrázok
Kazetowich
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 8761
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 16:18
Bydlisko: polia, lúky a háje SR
Kontaktovať používateľa:

Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic

Príspevok od používateľa Kazetowich »

ja len že poznam jedneho stareho hifistu s drahym vybavenim a deckom nakamichi v cene 2000€, ktory pouziva temer vyhradne tdk D - hovori ze naka viac nepotrebuje hmmm
Sansui 331 klub czechoslovakia, old Pioneer receivers
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10273
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic

Príspevok od používateľa EZ647 »

Šestnáste počúvanie roku 2023 na rituálnej mechanike, zase doháňam z pred dvoch týždňov. Je to už mierne pestrejšie, ale základ TDK D tam proste musí byť aj teraz! :D
No postupne v druhom počúvaní odbúravam zásoby kaziet od tety aj sestry, ktorých v ďalších týždňoch bude len minimum.
Tak poďme na to!

1. kategória použitých kaziet, kazeta z tašky na vyhodenie, 17/89
Philips Ferro C60 ročník 1982
Tak túto kazetu som už na mechanike hral nedávno ako použitú, taktiež zo série na odpad, ale z menších várok, ako som popísal v minulosti, takže táto kazeta dostane len jednu skromnú fotku.
Kazetu mám označenú ako CC FOX, takže som ju nezaradil do svojej zbierky, nepotrebujem mať dve rovnaké, použité nie príliš kvalitné Philips Ferro C60 1982.
V skratke sa jedná taktiež o Belgickú Philips výrobu v tom staršom dizajne, ktorý je vlastne prerobený základný prvotný dizajn Philips, tým že otočili stupnicu na okienku a trochu mu zmenili veľkosť. Ale tento nový dizajn už výrobcovia audiokaziet neprevzali tak hromadne ako ten úplne prvý, resp. prevzali to len niektoré Čínske kópie.
Presvetlenie je mizerné aj s prídavnými LED je to slabé, resp. je tam niečo vidieť, ale dizajn neobľubujem.
Obsahovo a kvalitatívne:
Podľa Akai do -10dB záznam, kolísanie úrovne a ozveny z magnetického prekopírovania cudzím magnetickým poľom, alebo zvyšky predošlej nahrávky občas prenikajú cez ľavý kanál, asi nedokonalé mazanie, magnetické poškodenie nahrávky, mierne krivý chod cievok, strašne divné mechanické zvuky ako trvale pokrčená páska počas chodu oboch strán, pravdepodobne zvuk poškodenej alebo drhnúcej trecej fólie o cievky v kazete, nakoľko páska nevyzerala tak ako by ju v kuse niečo žuvalo.
Oter na Akai bol stredný na kladkách v bielom odtieni rozkladajúceho sa spojiva, alebo čo to je.
Pás je mierne zvlnený, oter na kladke mechaniky bol už len mierny oproti Akai.
Obsahovo tam boli nejaké gitarovky, Anglicky, ale dosť ma to nudilo.
Kazeta opticky v lepšom stave než sa zdalo na zvuku, bez popisu, ale hrubou modrou fixou označené strany 1 a 2.
IMAG0618.JPG
IMAG0618.JPG (73.21 KiB) 1278 zobrazení
*

2. kategória druhého počúvania cez Kossy Porty, vyšlo na kazetu od tety, už v úvode sľúbená TDK D.
TDK D 90 ročník 1998 Made in Luxemburg.
Opäť sa nám táto kazeta vrátila v podobe ďalšieho kusu, takže v skratke presvetlenie výborné, sledovanie tiež, chod výborný, bez oteru, dobre drží kvalitu aj po 25rokoch.
Táto TDK D patrí tete, ktorej som ju tuším kupoval v Elektro Astre v SNV v rámci nových nahrávok koncom 90tych rokov, ešte pred Technicsom, takže aj hudobný výber je dosť zodpovedajúci tej popovej dobe, aj zdroje CD a kazety, nahrávky prevažne na veži Sony, ktorú som tu spomínal často, alebo Technics s tou horizontálnou mechanikou.
Kazeta bola vyrobená presne v roku 1998, takže nákup bol asi v dobe keď bol tento moderný fuj dizajn obalu uvedený na trh.
Podľa niektorých skladieb by som predpokladal, že boli taktiež nahraté na Philips dvojkazeťáku s oddeliteľnými reproduktormi u spolužiaka zo základky, matne si na niečo také spomínam, čo som možno už spomenul vo vlákne obalov a keď nie, tak tento stroj mal taktiež magnet ako mazaciu hlavu, pretože to bolo lacné riešenie, ale dynamický kompresor nebol tak agresívny ako na mojej dvojkazetovej Aiwe, napriek tomu tam je hluk z magnetu v pozadí, dynamika je taká všelijaká a výšky sú len trochu až bezvýznamne lepšie než na mojej spomínanej Aiwe. Nahrávky z veži Sony a hlavne Technics boli pomerne slušné, povedal by som že kvality pásu boli využité a veľmi dobre držia doteraz. Naozaj podarené kazety.
IMAG0620.JPG
IMAG0620.JPG (111.83 KiB) 1278 zobrazení
*

3. kategória novo nahratých kaziet, z letnej várky 2021
Maxell XLI-S 60min rok 1994 EU, Made in England
Dobre síce je to už decembrová nahrávka a nie letná, ale z tej veľkej várky je to definitívne posledná z roku 2021 a posledná z novo nahratých kaziet, žiadnu ďalšiu aktuálne nemám pripravenú.
Zo zvuku a testov a nahrávky na Sony som bol veľmi spokojný, na mechanike to nie je tak dobré, pretože to je viac ukričané v celom spektre, napriek tomu áno dalo sa to, nahrávka je kvalitná, veľmi dynamická a živá, ale ten šum je proste o niečo väčší, pretože typ I. Dobre nejaké dropy po starých testoch sa našli, ale inak super.
Chod je excelentný, bez oteru samozrejme, ale dizajn mi nesedí k mechanike, toto presvetlenie je slabé, porovnateľné s najstaršími audiokazetami dizajnu Philips. A to som na mechanike hral nespočetné množstvo XLII-S v tomto dizajne, ale tu ostáva len zavrieť oči a vychutnávať si hudbu.
Možno som trochu nespravodlivý k hodnoteniu, ale ako som písal že to bola posledná novonahratá kazeta čo mám, tak CD s týmto obsahom ostalo v prehrávači a za celé obdobie od 12/2021 až do posledného testu niekedy na začiatku roku 2023 so používal výhradne len toto jediné CD a už mi to vyslovene lezie krkom, takže ten zvuk z mechaniky oproti otrepanému nekonečnému testovaniu je proste o dosť iný a zvláštny, to počuť takto. Aj to mi stále pripomína sa konečne rozhýbať v tomto smere a pokračovať, prázdnych kaziet tu mám asi viac než by som stihol za dva životy, tak nech stihnem aspoň polovicu a nie len nad tým stále premýšľať a reálne nerobiť nič už 1,5roku! Je to šialené, ale uvedomte si niekedy o koľko nás oberá práca o čas, do ktorej hlavne ak neradi chodíme tak je to o to horšie, času celej mladosti, ktorý nám nikto nevráti musíme obetovať kvôli peniazom, ktoré dneska považujem za najväčšiu špinavosť sveta...eh nechal som sa uniesť, proste robte čo vás baví, inak to nestojí za to.... tak pokračujeme
IMAG0621.JPG
IMAG0621.JPG (63.51 KiB) 1278 zobrazení
IMAG0623.JPG
IMAG0623.JPG (79.05 KiB) 1278 zobrazení
IMAG0624.JPG
IMAG0624.JPG (19.64 KiB) 1278 zobrazení
IMAG0625.JPG
IMAG0625.JPG (24.08 KiB) 1278 zobrazení
IMAG0626.JPG
IMAG0626.JPG (152.7 KiB) 1278 zobrazení
IMAG0627.JPG
IMAG0627.JPG (136.32 KiB) 1278 zobrazení
IMAG0628.JPG
IMAG0628.JPG (145.68 KiB) 1278 zobrazení
*

4. kategória použitých kaziet, kazeta z tašky na vyhodenie, 18/89
Philips SQ*I C60 ročník cca 1984
Ďalší z modelov Philipsu, kde SQ znamená Studio Quality, ale neznamená to že to je superferro, len ferro :D
Kazeta vyrobená v Belgicku, aj keď je v logu Philips of Holland, pretože je to Holandská firma, ale na obrázku zabalenej kazety je to malým písmom dole v ľavom rohu v červenom riadku uvedené.
Kazeta používa malé okno s otočenou stupnicou, teda presne tá novšia generácia od základnej prvotnej verzie, ako u vyššie uvedenej verzie FERRO. Takže presvetlenie na mechanike proste nie...
Obsahovo a kvalitatívne:
Perom je na štítku uvedený nejaký Ludwig Hirsh, Nemecké ale vtedy pre mňa nudné skladby, podľa Akai nahrávka maximálne na -15dB, magneticky extra poškodené s pravidelnými výpadkami zvuku a kolísaním, na Akai extra biely oter na kladkách a hlavách, na mechanike už len mierny. Chod inak dobrý, páska sa javí ako opticky čistá, tak neviem odkiaľ sa ten biely bordel berie.
Veľmi ošúchané a poničené štítky kazety.
Nedopatrením som zistil že druhá strana je od polovice prázdna, takže som mal čas na extra relax :D Neviem ako sa to pri mojich precíznych poznámkach pri kontrolnom hraní na Akai mohlo stať že som si takú podstatnú vec nezapísal :D, by som to donahrával na Sony decku, teraz už je to jedno...
IMAG0630.JPG
IMAG0630.JPG (68.81 KiB) 1278 zobrazení
IMAG0632.JPG
IMAG0632.JPG (75.02 KiB) 1278 zobrazení
IMAG0633.JPG
IMAG0633.JPG (25.89 KiB) 1278 zobrazení
IMAG0635.JPG
IMAG0635.JPG (128.26 KiB) 1278 zobrazení
IMAG0636.JPG
IMAG0636.JPG (157.05 KiB) 1278 zobrazení
IMAG0637.JPG
IMAG0637.JPG (141.08 KiB) 1278 zobrazení
IMAG0638.JPG
IMAG0638.JPG (173.27 KiB) 1278 zobrazení
*

5. kategória druhého počúvania cez Kossy Porty, ďalšia kazeta od tety
TDK DJ2 90 ročník 1998 Made in Luxemburg
Už v závere kaziet sa raz v letáku Kauflandu vyskytli tieto kazety v akcii, tuším 55Sk? Poslal som tetu, že ak chce ďalšiu kazetu, je to celkom zaujímavosť a ja som bol zvedavý na reputáciu kazety, keď mi na veži Sony prišla skreslená, čo s ňou spraví nový Technics 575.
Zase detail vo výrobe, ktorý na webe neuvidíte, je že do tejto novšej šarže dali čierne svorky do červenej cievky, čo kvôli tmavým farbám tela kazety nie je celkom jasne vidieť, tá pôvodná 1998 má svorky červené.
Táto novšia šarža nemá tieniaci plech pod vankúšom, ale vankúš samotný je na tvarovanej podpere podľa Luxemburských kaziet a výroba je taktiež Luxemburská, tento model som z Thajska nevidel (mimo Japonských samozrejme)
Tento kus kazety bol vyrobený až v roku 2001, ak to porovnám s mojim dobovým kusom, ten je naozaj 1998.
Presvetlenie kazety je zvláštne, fotky môjho kusu kazety som už použil v úvodných článkoch pri prezentácii mechaniky. Tetinu kazetu som nafotil ešte extra pre tento príspevok. Presvetlenie je teda čiastočné, kde vynikajú boky, ale lepšie sledovanie pohybu sa dosiahne pri tých prídavných LED, je to také exotické, ale nie celkom výrazné.
Podľa dostupných informácii je tam len páska triedy SF (SA iste nie) a iné horšie pásky typu II TDK veľmi nevyrábala, resp. v Japonsku mali viacero základných modelov s rôznymi šaržami a prevedeniami, asi experimentovali s receptami.
Technics 575 si s ňou poradil celkom dobre, ale stále som mal dojem že hrá horšie ako vtedy nahratá CDing2.
Nahrávanie klasicky cez ATC, Dolby C NR a budenie okolo 0dB, zdroj CD, a kazeta. CD klasicky už sto krát popisované zapojenie cez jack výstup rádiokazeťáka s CD Panasonic RX-D12, čo nebolo ideálne a z kazety v rámci Technicsu double decku klasickou rýchlosťou, rýchlo kopírovanie som nikdy reálne asi nepoužil, len na testy a hranie sa.
Stav pásky po rokoch je trochu zlý, páska má zvlnený okraj, vykazuje silné koľajnice a miestami je pokrčená, čo je zaujímavé, nakoľko som tete nahrával v tej dobe mnoho kaziet, všetky základné sú v super stave a táto akože lepšia je celkom prežutá s ryhami, zvlneným okrajom atď.
No napriek tomu počúvať sa to dalo celkom dobre, kvalita ostala zachovaná, len fyzický stav pásu dostal celkom zabrať.
IMAG0640.JPG
IMAG0640.JPG (84.38 KiB) 1278 zobrazení
IMAG0642.JPG
IMAG0642.JPG (74.83 KiB) 1278 zobrazení
IMAG0644.JPG
IMAG0644.JPG (87.32 KiB) 1278 zobrazení
IMAG0645.JPG
IMAG0645.JPG (92.43 KiB) 1278 zobrazení
IMAG0646.JPG
IMAG0646.JPG (22.48 KiB) 1278 zobrazení
IMAG0647.JPG
IMAG0647.JPG (63.12 KiB) 1278 zobrazení
IMAG0649.JPG
IMAG0649.JPG (135.78 KiB) 1278 zobrazení
IMAG0651.JPG
IMAG0651.JPG (149.68 KiB) 1278 zobrazení
*

Poradie dielu 16.
1. Maxell XLI-S 60 nič lepšie sa v tomto týždni nenašlo, zvuk super, presvetlenie nula
2. TDK DJ2. ale hej, šlo to
3. TDK D 90 1998, celkom schopné nahrávky
Xxxx miesto – obe použité Philips z tašky na vyhodenie, neviem ktorá je lepšia, alebo ktorá je horšia :D

Kazetowich: to je vtipné, ale nebavilo by ma to, je to ako mať jedno jedlo a nikdy nejesť nič iné, na druhú stranu musel mať dobre odladené tieto pásy a počuť každú drobnú výrobnú zmenu, pomaly už aj zmenenú potlač na kazete, že sa mu prejavila v rezonancii :D
Neviem čo spravil potom keď prešla výroba do Thajska....
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3650
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic

Príspevok od používateľa Nstar »

Dva články tak rýchlo po sebe, paráda. Ja som si porelaxoval. Toto a vlákno zošit je podľa mňa vlajková loď tohto webu.
Philips staré kazety pri všetkej úcte vôbec nie sú potrebné. A tuším ani tie novšie aj keď som veľký fanúšik ale rozpadajú sa. Staré ma veľmi nezaujímali nikdy.
TDK D je pásik, ktorý všetci vieme, že stačí ale proste sú lepšie kazety aj keď na dobrom kazeťáku je to určite perfektné. Univerzálne pravdy sa nedajú vyriecť, vždy záleží...žáner, hlasitosť posluchu, preferencie poslucháča atd
DJ2, keď som tie kazety kedysi kúpil tak som bol sklamaný zo zvuku a potom som kúpil aj také, s ktorými som bol veľmi spokojný. Ktovie čo tam všetko plnili.
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10273
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic

Príspevok od používateľa EZ647 »

Nstar: díky za reakciu po dlhej dobe, tak ako dlho TI bude trvať príspevok k všetkým zameškaným počúvaniam odkedy si písal naposledy? :D
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10273
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic

Príspevok od používateľa EZ647 »

Sedemnáste tohoročné počúvanie na rituálnej mechanike, je za predošlý týždeň, týmto som dobehol sklz príspevkov.
Namiesto novonahratých kaziet som do tejto kategórie použil ešte dve takmer posledné kazety od tety, ktoré na mechanike podľa popisov ešte nikdy nehrali, prečo, to uvediem extra pri oboch kazetách.

1. kategória „novonahratých kaziet“ kazeta od tety
TDK CDing 2 90min vyrobená v roku 2000, Colour edícia vo fialovej farbe, Made in Luxemburg,
Dobre 2.5.2023 som tu prezentoval hranie na mechanike presne rovnakú kazetu z mojej zbierky. Asi okolo roku 2004 dostali v Hypernove v SNV 5packy aj single edície týchto Colour CDing2 a jednu kazetu vybrala teta pre seba, taktiež fialovú verziu. Samozrejme aj tu vyšlo na Technics 575 s ATC , dolby C a budením okolo 0dB, CD z výstupu rádiokazeťáka a kópie z kaziet v rámci Double Technicsu.
Stále som mal pocit že zvukovo nie je tak dobrá ako moja CDing2, ale to mohlo byť aj mastrom použitej hudby. Opotrebovanie tu nejaké bolo, ale nie v takých extrémoch ako na predošlej DJ2.
Chod dobrý aj po rokoch.
Na kazetu sa dostali rôzne Slovenské a České skladby, celá nahrávka sa spravila akosi rýchlo a teta si hneď kazetu vzala domov, takže nebol čas už na dobové počúvanie na mechanike, preto až teraz, o takých 20rokov sa možno dostane do druhého počúvania cez Kossy porty, ktoré už budú asi niekde rozpadnuté ležať v krabici :D
Presvetlenie dobré, fotka postačí jediná.
IMAG0674.JPG
IMAG0674.JPG (112.73 KiB) 1225 zobrazení
*

2. kategória použitých kaziet, kazeta z tašky na vyhodenie, 19/89
Philips Ferro Chromium 90 ročník 1978 Made in Belgium
Teda typ III od Philipsu tu má premiéru, samozrejme iné trojky hrali na mechanike, hlavne Basf ferrochrom.
Chod je podozrivo dobrý, žiadne škrípanie, ani drhnutie, pás nelepí, ani sa neolupuje, ako sa obávajú zberatelia na weboch pri tomto modeli kazety.
Kazeta je zase s tým malým oknom s otočenou stupnicou, kde takmer nič nie je vidieť. Ale na vybranej fotke som chcel ukázať krásne pod uhlom že jedna navinutá cievka má hnedý ferro odlesk a druhá čierny chromdioxidový, na obrázku je to vidieť len veľmi jemne, ale reálne to bolo dosť kontrastné.
Biely oter na kladkách bol na Akai veľmi výrazný, na mechanike stredný, ale väčší než u ferro kaziet z tašky na vyhodenie.
Nahrávka to je vtip sám o sebe, takmer 1,5kazety sú tam nejaké detské veci po Nemecky, čo si niekto nahrával asi len tak, pod tým sú nejaké Nemecké ľudovky, premazanie je zlé, pretože pôvodná nahrávka občas preniká na povrch.
Úroveň do -8db tie hlasové a ľudovky do -4db.
Napriek tomu že typ III má mať koercivitu ako typ I kvôli kompatibilite, tak je pomerne málo poškodená magnetizmom, áno nejaké poklesy a ozveny tam sú, ale v podstatne menšej mierne než u predošlých ferro kaziet, nahrávka je aj extrémne ostrá a svieža, veľmi jasná a zrozumiteľná, čo ma tiež privádza k otázke, že to nahrával na nejakom klasickom rádiokazeťáku, alebo niečom ako typ I, pretože kto mal bežne doma stroj na typ III, alebo menšie kazeťáky to mali asi len vzácne alebo vôbec či?
Kazeta má taktiež veľmi ošúchaný štítok na oboch stranách a na boku má nálepku s neznámym popisom.
IMAG0680.JPG
IMAG0680.JPG (73.85 KiB) 1225 zobrazení
IMAG0682.JPG
IMAG0682.JPG (84.89 KiB) 1225 zobrazení
IMAG0684.JPG
IMAG0684.JPG (174.34 KiB) 1225 zobrazení
IMAG0685.JPG
IMAG0685.JPG (170.79 KiB) 1225 zobrazení
IMAG0686.JPG
IMAG0686.JPG (176.92 KiB) 1225 zobrazení
IMAG0687.JPG
IMAG0687.JPG (100.83 KiB) 1225 zobrazení
*

3. kategória druhého počúvania cez Kossy Porty, Poľská originálka od tety
Whitney Houston - The Best Songs
Jedná sa o na dlho poslednú Poľskú fejkovú originálku, a poslednú od tety, ktorá ich mala najviac.
Presvetlenie dizajnu kazety a sledovanie je výborné, páska je z tej série čo nešpiní, nahrávka je však výškovo mizerná, ostatné je znesiteľné, ale výšky sú naozaj katastrofa, myslím že to nikdy lepšie ani nebolo.
IMAG0694.JPG
IMAG0694.JPG (114.01 KiB) 1225 zobrazení
IMAG0696.JPG
IMAG0696.JPG (84.94 KiB) 1225 zobrazení
IMAG0698.JPG
IMAG0698.JPG (87.63 KiB) 1225 zobrazení
IMAG0700.JPG
IMAG0700.JPG (61.71 KiB) 1225 zobrazení
IMAG0701.JPG
IMAG0701.JPG (84.37 KiB) 1225 zobrazení
IMAG0702.JPG
IMAG0702.JPG (103.97 KiB) 1225 zobrazení
IMAG0703.JPG
IMAG0703.JPG (121.55 KiB) 1225 zobrazení
IMAG0704.JPG
IMAG0704.JPG (147.77 KiB) 1225 zobrazení
*

4. kategória „novonahratých kaziet“ kazeta od tety
Samsung SQC 90min rok 2002 Made in Korea
Presne túto kazetu sme tu mali na začiatku roku, ktorá pobavila fejkovou Madonnou :D
Bude to zrejme na dlhú dobu posledná kazeta od tety, predposledná, ktorú som jej nahrával na Technicse, konkrétne na Technicse 575, keďže kazeta bola aj poslednou novinkou v predaji v obchodoch za pomerne nízku cenu 19Sk, tak je jasné že ju trebalo vyskúšať nie len v mojej zbierke, neviem či ju teta kúpila sama, alebo som to kupoval ja. Predpokladám že to bolo niečo v zmysle, aha majú novú lacnú kazetu v predaji značky Samsung, ktorá tu ešte nebola a ona na to, tak jednu kúpime.
Na Technicse už klasicky podľa knižky ATC, dolby C, budenie okolo 0dB, zdroj CD, kde boli zase Slovenské skladby, ale nahrali sme iba 1,5strany a zvyšok je prázdny, tak som mal nedobrovoľný priestor na relax zase.
Ale podľa zvuku silného bzučaniu motora medzi skladbami, predpokladám že som nepoužil na nahrávky ten klasický výstup rádiokazeťáka Panasonic RX-D12, ale že došlo na discman, len neviem ktorý z nich, či Philips, alebo Technics, ale skôr si myslím že sa jednalo o Philips
Kde bol asi hlavný problém hlasitosť výstupu, ktorá nestačila na pokrytie displeja, alebo ledva, takže Volume muselo ísť naplno, čo mohlo spôsobiť tento efekt, napriek tomu že na slúchadlá hral veľmi dobre.
Myslím že som ho vyskúšal len niekoľko krát a mimo neho som radšej používal discman Technics, ktorý mal aj extra výstup bez regulácie hlasitosti pre adaptér autorádií.
Na discmanoch bez posilnenia basov bola lepšia frekvenčná charakteristika než u toho Rádiokazeťáka s CD, takže mi zvuk vyhovoval podstatne viac. Napriek tomu nahrávka niektorých skladieb trpí vysokou kompresiou, už som zistil že antishocky v discmanoch používajú kompresiu, resp. poškodzujú signál pri frekvenčnom teste, ale nevidel som orezanie vysokých frekvencií, preto predpokladám že chyba bola na zdrojovom CD, ktoré bolo nahraté z komprimovanej mp3, čo som v tej dobe veľmi neriešil, pretože som tomu nerozumel a bolo mi to jedno :D
Inak presvetlenie a chod kazety výborný, pás nie je poničený, nepúšťa, zase dobré skladovanie robí svoje. Polovica prázdnej strany bola tichá, bez akýchkoľvek artefaktov, alebo pridaných extra šumov, po vyše 20 rokoch skladovania v byte, takže je jasné ak nemá pás magneticky čo poškodiť, tak to tam ostane, kazety z tašky na vyhodenie sú práve ten opačný príklad, rovnako aj občasné zvuky novo odbalených kaziet na prázdnej páske, neznáme skladovanie, neznámy stav.
Kazeta bola nahratá približne v rokoch 2003-2004.
Kazeta na mechanike nehrala nikdy predtým, pretože som nepočúval kusy, ktoré neboli dokončené nahrávkami, vzhľadom k situácii sa tak u tejto kazety ani nikdy už nestane, teta sa zbavila kazeťákov položením ku kontajneru a kazety mi nechala, potom sa odsťahovala do iného mesta.
IMAG0709.JPG
IMAG0709.JPG (108.09 KiB) 1225 zobrazení
*

5. kategória použitých kaziet, kazeta z tašky na vyhodenie, 20/89
Philips FS Ferro 90 rok 1990 Made in Korea by SKC
Jedná sa o konkrétny kus na obrázku C90 pri ktorej nie je zabalená verzia, teda kazeta v strede z tých troch.
Že Philips nakupoval kazety a výrobky od tretích strán je vec známa, u audiokaziet to čiastočne robil takmer od začiatku, ale až v druhej polovici 80tych rokov s tým začal vo veľkom. V roku 1990 prakticky neexistuje vlastná Philips výroba, ale najbežnejšie produkty Philips zahŕňajú výrobcov ako SKC, Forward, Dessauer. V prechodnom období to bol hlavne ICM, kde boli často ešte vlastné pásy Philips, potom aj Agfa, alebo Basf.
V menšej miere nájdete pod značkou Philips aj kazety ako Basf, Emtec, GoldStar, That´s (GMS), Meltrack India, Magnex Italy a rôznych neznámych menších výrobcov.
V tomto prípade sa jedná o veľké zviera SKC, ktorá veselo pokrývalo základnú radu ferro značky Philips. Podľa detailov a rozdielov, je zjavné že sa robilo viacero prevedení a zmien v rámci jedného balenia, podľa šarže, táto kazeta má mierne odlišné usporiadanie textov a prvkov potlače na trecích fóliách kazety, než verzia čo mám na webe zabalenú, ktorú by som mohol v rámci zaujímavosti zaradiť do nahrávok v najbližšom období.
Kazeta z tašky na vyhodenie bola len mierne ošúchaná, bez popisov. Stav pásky bol taký že na Akai to nechalo pri prvom hraní extra biele kladky, ale pri druhom hraní na mechanike už bol oter minimálny, pás bez škrípania a iných problémov.
Nahrávka do -6dB, jednalo sa o vyučovaciu hodinu v Nemecku na nejakej, asi základnej škole, nahrávka je nekvalitná a magneticky veľmi poškodená, kde zvuk kolíše štýlom, niečo chvíľu počuť, potom je ticho a zase trošku niečo počuť, zrozumiteľnosť veľmi zlá, ale z atmosféry a ozvien by som povedal, akoby nejaké decko donieslo diktafón do školy a strčilo do lavice a nahrávalo možno aj potajme, čo mi prišlo chvíľu veľmi vtipné ak to porovnám s dnešnou dobou mobilov.
Napriek tomu je to jedna z najhorších a najnudnejších nahrávok čo som musel vytrpieť, už horšia bude len tá meditačná originálka čo som raz spomínal a ku ktorej sa v taške postupne dostanem.
Aby som doplnil, na strane B bola prvá polovica strany kópiou nejakej výučbovej kazety Nemčiny, alebo niečoho iného po Nemecky, kde bola zrozumiteľnosť lepšia, ale magnetické výpadky tam boli tiež, potom zase nahrávky z „lavice“ a v závere kazety asi 5min nejaká inštrumentálna hudba.
Presvetlenie a sledovanie pásky veľmi dobré v tomto dizajne, chod taktiež dobrý.
IMAG0711.JPG
IMAG0711.JPG (103.81 KiB) 1225 zobrazení
IMAG0713.JPG
IMAG0713.JPG (99.44 KiB) 1225 zobrazení
IMAG0714.JPG
IMAG0714.JPG (81.12 KiB) 1225 zobrazení
IMAG0715.JPG
IMAG0715.JPG (50.85 KiB) 1225 zobrazení
IMAG0717.JPG
IMAG0717.JPG (82.44 KiB) 1225 zobrazení
IMAG0718.JPG
IMAG0718.JPG (89.05 KiB) 1225 zobrazení
IMAG0719.JPG
IMAG0719.JPG (92.78 KiB) 1225 zobrazení
IMAG0722.JPG
IMAG0722.JPG (80.49 KiB) 1225 zobrazení
IMAG0723.JPG
IMAG0723.JPG (108.56 KiB) 1225 zobrazení
*

Hodnotenie časť 17:
1. TDK CDing2 fialová od tety, za stále veľmi dobrý zvuk po rokoch a menšie opotrebovanie než model DJ2 z minulého príspevku
2. Samsung SQC od tety, pretože už tu nič lepšie nie je :D
3. Poľská originálka s Whitney, pre spomienky a zaujímavý vzhľad, kvalita je príšerná, hudbu môžem
4. Philips FerroChromium, detské keci, ale kvalita zvuku a trvácnosť záznamu je lepšia než som čakal, typ III rarita
5. Philips FS Ferro najhorší záznam z celého týždňa, kazeta ako tak v pohode

Týmto som dobehol sklz a na konci týždňa by som mal dopísať ďalšie počúvanie, tak uvidíme ako vyjde čas :D
SilverFox•NSK
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 2863
Dátum registrácie: Piatok, 14. Septembra 2018, 18:29

Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic

Príspevok od používateľa SilverFox•NSK »

EZ647: Ahoj, tak jsem si ten svůj příspěvek nechal na konec této maxi-nálože, teda klobouk dolů :thumbup:.

Jo, já si to letos taky uvědomil, když jsem odfocoval jhradcovi ty své dva pancake s kazetovými pásky, tak jsem si všiml, že ten pásek je kousek u středovky už docela deformovaný, takže počítám, že takové deformace asi museli vzniknout i v takové fabrice jako je TDK a tím by nemohlo dojít k situaci, že jim dojde pásek na tom pancake, ale museli by ho střihnout dřív.
Otázkou je, jakým způsobem to plnili - pokud třeba kazeta byla plněna na pravou cívku strany A a pak byla převinuta zpátky na levou, aby byla připravena, tak by to možná ještě dávalo smyl, protože ta slepka byla pár minut před koncem první strany. Ale pokud to navíjeli přímo na ten hlavní levý kotouček (při straně A), aby si ušetřili to dodatečné převíjení, tak je to divný.

No ale každopádně mě to překvapilo, protože jsem dříve nic takového neviděl.
Ale nesetkal jsem se s tím ani u VHS a to jsem zrovna minimálně jednu Brownie kupoval. No asi jsem měl štěstí na neslepovaný kousek. Navíc tohle dělat zrovna u VHS, kde by to schytal nejvíc obraz, tak to je řádná čuňárna :mrgreen: .

Jo rozumím, však v pohodě, nemusíš tu dávat seznamy stop, byl to jen nápad ;-).



Poslech 15/2023
1) Tyhle příběhy se dobře čtou. Jen se obávám, že jsem se z dřívějších reakcí na tvé poslechy nějak vypsal, tak už asi nemám nějak co říct. Ale rozhodně pokračuj dál, i s těmi příběhy.
To vyhledávání skladeb jsem ze zvědavosti párkrát použil u toho svého Sony dokud ještě fungoval, ale běžně to vůbec nepoužívám. Dokonce i ten můj Dual to má, ale i tam jsem to jen vyzkoušel.

2) Jo tady ty "hybridní" kazety z posledních let jsou zajímavé a vždy mě tak nějak poutaly. Je to takový osvěžení od zaběhnutého vzhledu. Obzvlášť když jsem třeba narazil na Sony HF od Maxellu, jen mě štve, že se tak rychle vyprodaly, vědět to, tak jsem si jich tehdy nakoupil mnohem víc..a to přitom bylo jen před 11 lety :-|..

3) Ale v případě Philipsu je to co jsem psal teď spíš takový smutný. Vynálezce audiokazety a sám přejde brzy od svého vlastního výrobku na OEMka..
Nemůžu si pomoct, ale ty kazety z tašky na vyhození mě baví :-). Občas si ale říkám, když zmiňuješ ty nejrůznější i nejhrůznější obsahy :mrgreen: , co se skrývá na těch všech mých kazetách co jsem za ty roky pokoupil. Upřímně, sice by mě mnohem víc zajímaly soukromé nahrávky než hudba, ale i tu v posledních letech dost ocením - minimálně jako tipy na hudbu. Mám na mysli to, že bych rád poslouchal něco nového, protože ty hromady hudby co mám, jsem si za ty roky už popřehrával nesčetněkrát, jenže jak najít něco nového, když to neznám?
Počítám sice, že nejčerstvější nahrávky na kazetách co jsem nakoupil budou asi tak maximálně do roku 2010±, ale i to postačí :-).
Ještě jsem chtěl napsat, že nejvíc mě na přehrávkách kazet baví i ty co jsou dost zničené (nevím proč to tak mám, ale když by mě bavilo poslouchat i různé neznámé ruchy a defekty..), ale právě jsem si vzpomněl, že jak mi dříve Teslák poslal jeden pořádný balík, tak tam dal naštěstí i ty destrukční kazety (i když některé neušetřil od konce v koši), tak jsem jednu namátkou vytáhl a dal do diktafonu a zrovna tam byla nějaká pecka, která mě pořádně zaujala, o to víc, že jsem ji neznal. Jaká ironie, když byl průběžně záznam přerušován krátkými přemazy a brzy začal být pásek zničený. Pak jsem vzal namátkou jinou kazetu a tam zase jiná pecka a zrovna pásek taky fest doničený. No v tu chvíli mě moje obliba zničených kazet naštvala :lol: .

4) Tyhle TDK D jsou taky pěkné, ale moc jich nemám, já vyrůstal na těch novějších - no holt jsem taky jiný ročník.
Hm, některé ty megamixy z 90. let a milenia bývají celkem povedené a pokud se tam sejdou i skladby co máš oblíbené, tak to je teprve něco.
Když ještě byla šance venku najít vymotané pásky z kazet, tak se mi podařilo na jednom najít suprově zpracovaný mix devadesátkových skladeb a když jsem po mnoha letech měl šanci tu skladbu identifikovat, tak jsem se těšil, že si to poslechnu konečně v celé délce a z nezmačkaného pásku, ale byl jsem trochu zklamaný, protože ta nejlepší část byla zrovna skoro 3minuty od konce a těch prvních skoro 5min bylo pro mě trochu nezáživných. Na druhou stranu je dobře, že jsem objevil zrovna tu povedenou část, protože bych asi jinak nebyl možná na tu identifikaci zvědavý a tím bych ji ani neobjevil.
No a pro kompletnost, když už takto odbočuju :roll: (pardon), jde o "DJ Deep - Eurodance Megamix 2003 (Mixmaster Duke Remix)" s délkou ± 07:24.

5) Tohle je taky zajímavý kazetový kříženec. Ale jestli ji někde mám, netuším..



Poslech 16/2023
1) Tak to moc děkuji za přidání další kazety :-).
A jen bych se zeptal, co se myslí tou Plovoucí bezpečnostní fólií? Jinak možná tohle může právě způsobovat ty mačkavé zvuky pásky.

2) No jo, co dodat, oblíbená a rozšířená klasika :-).

3) Jo, tenhle pocit znám, když mám naposlouchanou nějakou skladbu nebo více skladeb tak extrémně, že znám v podstatě vše co tam je, tak je pak nezvyk si to pustit z jiného zdroje - pak už jen záleží jestli je to pozitivní či negativní.
Je to něco jako, když jsem od mala poslouchal jedno album skoro pořád dokola a pak se mi ho po x letech podařilo sehnat konečně i na vinylu, tak to byl dost nezvyk, ale příjemný. A když jsem sehnal i maxáče, kde to bylo zpracované trochu jinak a navíc tam byl třeba i Instrumental, který jsem vlastně ani neznal, tak to bylo něco těžko popsatelného.
A teď na mě čeká ještě i 7" singl, kde je Radio Edit jedné ze skladeb toho alba, který jsem myslím ještě neslyšel, tak se na něj těším.
K tomu závěru nemám co říct, napsal jsi to dokonale. Sám jsem si tohle prožil.
Mít jak, tak ti hned pomůžu, takhle ti můžu jen, ale naprosto upřímně, popřát pevné nervy, drž se.

4) Hm, zajímavé.. A to jsi ji celou už jednou přehával? Pokud ne, tak je možné, že se ten bílý bordel při dalším přehrání už nebude objevovat a pokud ano, tak aby to nakonec nevzalo i magnetickou vrstvu, páč se ten pásek zdá být opravdu čistý..
Tak chybička se někdy vloudí. A pokud v tom prázdném místě bylo krom šumového ticha třeba i nějaké pravidelné jemné popraskávání nebo vlny šumu, tak to opravdu můžeš u toho dost zrelaxovat. Mě už se při pár digitalizacích taky stalo, že kus strany byl prázdný a když tam byly i pravidelné stále se opakující ruchy, tak jsem po chvilce normálně začal usínat.

5) Hmm, tady ty TDK DJ2 se snažím sehnat, ale marně. Mám jen dva kousky z doby, kdy se prodávaly a jednu mám dost doničenou - svépomocí..
Ale je zajímavý a pěkný jak moc to prosvítá :-).



Poslech 17/2023
1) Je dost zajímavé a pěkné, že se ti dostala d premiéry kazeta, kterou jsi nahrával před 20 lety.
Hm, škoda, že jsem na tyto barevné kazety neměl zrovna štěstí, a to obecně, i co se týká barevných TDK D.

2) Hm, tak že se v té tašce objeví i FeCr jsem nečekal..nebo pokud jsi to zmiňoval, tak jsem to zapomněl.. Ale gratuluji ti k ní. I když je obsah nezáživný.

3) Jo no, klasika falešných originálek. Takových taky pár mám, otázkou je, jestli je aspoň pásek použitelný. Ale osobně bych si nechal i nekvalitní původní záznam než na ní nahrávat to samé z kvalitního zdroje. Holt jsem i archivář :-D.
Ale je pěkný, jak ta žlutá kladka kontrastuje s tou fialovou LEDkou.

4) Jo tohle byla pěkně levná kazeta a navíc s mým oblíbeným tělem kazety, ale tuhle jsem u nás v obchodech asi nikdy neviděl..
Hm, to je dost zajímavý poznatek, ale celkem prasárna, aby ta funkce dělala i kompresi zvuku..
A, takže další premiéra po 20 letech.
Nějak nevím, ale ten závěr na mě působil celkem smutně..

5) No jo, dneska jsou mobily všude, ale i já si na základce zkusil vzít diktafon a nahrát kousky z nějakého vyučování - na což jsem úplně zapomněl a připomnělo mi to teprve nedávné přehrání té dané kazety.. Mám ale pocit, že jsem to zkusil víckrát, ale zatím jsem na další takovou kazetu nenarazil, tak těžko říct. No každopádně ty kecy co nám tam říkali...
Škoda, že to máš německy, být to česky, tak by to mohlo být i zajímavé i přes ty průmazy.
Jo a tady mě zaujala ta fialová fotka, kde to dole lehce přechází do žluto-zelené barvy - taky pěkná fotka.



Ú, tak jsem se zase rozepsal..
No jestli ty moje romány zvládneš přečíst, tak grafuluji :-).
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3650
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic

Príspevok od používateľa Nstar »

Pecka tri diely za sebou a ešte aj slušný koment od FOXa. Díky páni parádne počteníčko. Prekvapila ma Philips FECr, zrovna keď som ich minule ohovoril.. Zaujala napodobenina SKC v podobe poľskej originálky. Keď už fejkovať tak riadne..
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10273
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic

Príspevok od používateľa EZ647 »

Nstar: dobre, ale ešte to chce dohnať Tvoje reakcie za minule :P
Poľská originálka má telo v podstate ako Emtec, SKC to robil lepšie.
No ale na dlho od nich bude kľud takže je to teraz už minulosť :D

SilverFox, aj tebe sa vyjadrím. potom :D

Ešte chystám ďalší text za uplynulý týždeň, takže sa máte na čo tešiť, ja tiež keď to budem písať :D
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3650
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic

Príspevok od používateľa Nstar »

to ja už nedoženiem aj tak by som sa len opakoval a ja nedokážem tak systematicky písať ako FOX
ale ďalšiu dať môžeš
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10273
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic

Príspevok od používateľa EZ647 »

Osemnáste tohoročné počúvanie na rituálnej mechanike. Pre absenciu nových nahrávok dočasne nechávam len dve kategórie, použitých kaziet, aktuálne z tašky na vyhodenie prišli na rad kazety Sony. Z druhého počúvania cez Kossy zase kazety, ktoré už na mechanike hrali pred mnohými rokmi, podľa poradia v zozname.

1. kategória druhého počúvania cez Kossy Porty, jedna z Mexických Sony, na ktorej som nedávno menil cievky
Sony FX 90min ročník 2004-2008cca Made in Mexico
Okrem toho že používanie týchto kaziet nie je dnes považované za bezpečné, nakoľko obsahujú Mexickú Aurex pásku, tak svoje dobové prehrám asi vždy s kľudom, uvidíme ako to bude ďalej.
Došlo len na výmenu cievok u dvoch Mexických Sony, ale Mexických bude do budúcna ešte celkom dosť.
Trochu som pátral po tom kedy som kúpil túto kazetu, našiel som obal v tom prvom zošite, ktorý som kedysi popisoval, aj keď v článkoch nebol, pretože bol osamotený medzi mnoho CD a DVD obalmi v tej dobe. Takže to napíšem sem.
Podľa toho kde bol u CD umiestnený, viem že kúpa bola v roku 2004 alebo 2005, ešte počas posledných rokov na strednej škole, bola to doba keď som už aktívne zbieral hlavne CD a DVD, aj keď do decembra 2003 to boli primárne kazety, potom už zase hlavne CD a DVD.
Samozrejme ak som videl kazetu čo som ešte nemal, tak šup s ňou do košíka, takto bolo aj v prípade tejto Mexickej Sony FX, po škole som často šiel do nejakého obchodu, v tomto prípade to bol Kaufland v SNV, bez ohľadu či som tam šiel každý deň, alebo raz za mesiac, vždy som prešiel uličku s médiami, keďže v tej dobe mali média celkom významný podiel v predaji, tak to malo zmysel. Mimo obzerania klasických CD a DVD som si všímal vždy aj kazety a zrazu som videl Mexickú Sony FX. Tento model som už poznal z tej staršej hranatej verzie balenia 1998, ktorý som popisoval v sérii obalov kaziet, a preto som sa podivil že ona existuje aj nová verzia, samozrejme fóliou vzhľadovo zhodná s tými novými Sony EF, HF, UX a UX-S sa mi to až tak nepáčilo, ale proste do zbierky som ju chcel, lebo som už žiadnu kazetu veľmi dlho nekúpil.
Doma prišlo prekvapenie aj sklamanie, mala doteraz nepoznaný aj keď ľahký vzhľad tela kazety a cievok, ktoré som u Sony nikdy nevidel. Ale prevedenie kvality bolo najnižšie možné na úrovni Čínskych kaziet. Dneska viem že je to plnohodnotný dizajn Mexického Aurexu, aj s ich páskou. Ak Stano často písal že kazety pre neho skončili s masívnejším rozšírením priehľadných základných aj vyšších modelov, tak ja som si uvedomil že to naozaj končí až ak som videl prvé Emtec verzie tela na Basf, Mexické Sony už potom len pridávali klince do rakvy audiokaziet.
Dnes sú cievky vymenené za SKC/Saehan z no name bielych kaziet, zo zásoby od Janvysa z pred pár rokov. Aj keď možno nie sú tieto cievky vystužené, zatiaľ sa zdajú byť z o niečo lepšieho materiálu než pôvodné Sony Mexico či Emtec.
Kazetu som asi v tej dobe ani netestoval, len odložil ak by niečo.
Nahrávka:
Strana A album Madonny z vinylu (teraz už originál :D) gramec Tesla s prenoskou VM, tape deck Tesla SM261
Strana B album Depeche Mode z vinylu gramec Tesla s prenoskou VM na prenosný MD rekordér Sony a odtiaľ na mojom Technics RS-TR575 s dolby C NR, ATC, budenie okolo 0dB
Donahrávanie koncov, taktiež na zmienenom Technicse, ale asi z vypálených mp3 na CD-R a hrané zrejme vtedy na jednom z mojich discmanov, i keď....musím pozrieť kedy som to vlastne zakúpil stolný CD Technics SL-PG570A.
Nahrávka 02/2007 strana A, 03/2007 zvyšok
Takže si kazeta počkala na svoj čas.
Ako k tomu prišlo? Počas mojej prvej práce/brigády som s partiou chodil k jednému staršiemu pánovi, ktorý bol v partii, neviem ako sa to celé dalo predtým dokopy, ale občas tam zájdem aj v tejto dobe, ak je čas, ktorý mal doma pomerne rozsiahlu zbierku vinylov, ale väčšinou nie popové veci, už zmienený magnetofón Tesla SM261, gramec Tesla s VM prenoskou, neviem už model, ale v tej dobe ešte žiadny PC doma, len taká jednoduchšia výbava, nejaké ďalšie veci od Tesly, ale väčšinou prerábky v rátane reprobední, ktoré tiež neviem uviesť, pretože v bedniach boli asi iné reproduktory než tie pôvodné, ale všetko fungovalo a vďaka takému tomu bežnému rozloženiu repro na horné časti vtedy klasickej obývačkovej steny, ktorá naozaj pokrývala celú dĺžku miestnosti mal najlepší zvuk a akustiku, než som kedy ja doma dosiahol, takže sa mi tam akékoľvek nahrávky z akéhokoľvek zdroja počúvali veľmi dobre, samozrejme časovo obmedzené v bytovke sa to nemôže asi veľmi do neskorých hodín. Vyslovene sme tam chodili kecať, popíjať, pojesť, počúvať hudbu, alebo sledovať filmy.
Keď som sa zaujímal o zbierku vinylov, (ktoré mimochodom v dlhodobom pláne chce rozpredať, aj kvôli zhoršujúcemu sa zdraviu a ďalším veciam) tak sa našlo aj niekoľko pre mňa zaujímavých vecí, ako vyššie zmienené tituly. Taktiež až pri týchto stretnutiach som sa naučil ten rozdiel a existenciu kryštálových a magnetodynamických prenosiek, odvtedy som už nechcel dať jedinú platňu pod nože kryštálky, nie ani tak pre ten zvuk, ako pre fyzické ničenie vinylu.
Keďže Technics sa mi nechcelo nosiť na miesto činu, dojednali sme sa že vyskúšame jeden album na Tesle. Hmm no neviem, tá nahrávka sa mi vôbec nepáčila, nepoužil som žiadne dolby, ale nahrávka je možno viac nabudená, so skreslením, ale nie len v basoch, aj stredoch, celé to bolo ako zo starej éry, keď sa zvuk nedal nahrať kvalitne, o absencii výšok ani nehovorím. Čo zase možno zodpovedá technickým parametrom, ktoré Tesla uvádzala v manuáli, že ten rozsah záznamu bol mizerný, ale pri prehrávaní moje nahrávky z Technicsu zase zneli na tej Tesle excelentne. Na druhú stranu, ako som mal požičaných niekoľko kaziet od toho pána, tak všetky ktoré boli typ II hrali až podozrivo dobre, neviem či všetky nahrával na zmienenej Tesle, ale asi tam bol priepastný rozdiel v kalibrácii stroja pre typ I a II. (Predpísaná kalibrácia na typ II pre tieto Tesly bola Basf chromdioxid, alebo CR-EII, už si presne nespomínam)
Mimochodom spomínaný gramec a tape deck Tesla už sú v zbernom dvore nejaký ten čas, tape decky mal dva jedna bola SM260 a druhý SM261, ktoré potrebovali viac než len servis, ale na moje dotazy ohľadne servisu a pomoci som nedostal žiadnu odozvu tu na fóre. Majiteľ to nevydržal, pretože sa čas od času nutne zbavuje nepotrebných vecí, aj kvôli miestu. Nehovoriac o tom že mám u neho odložené ešte dva Tesla stroje, ktoré patria niekomu inému a tiež potrebujú servis.
Namiesto gramca si zakúpil online nejaký z tých moderných Sony gramcov, aj keď mne zvuk príde dobrý, tak často sa stáva že ihla preskakuje drážky, či už chyba nejakého nastavenia, alebo uloženia nábytku.
Namiesto Tape decku som mu dlhodobo požičal a za tým účelom aj zakúpil deck Nakamichi, ktorý mi tu pred časom Roman ponúkal, ten hrá hlavne pri návštevách.
Druhý vinyl na strane B dnešnej popisovanej kazety Sony FX som nahrával na prenosný MD Sony, ktorý som tiež popisoval okrajovo vo vlákne obalov ako bonusový text, vtedy som to mal ako nový stroj, tam sme to vymysleli že som si niekoľko vinylov skopčil na MD médium cez výstup mini mix pultu čo tam mal pripojený, tie MD mám archivované doteraz, bez strihu aj s testovacími a nepodarenými úsekmi, nakoľko som sa na tom len učil a akýkoľvek riadny strih a pomenovanie stôp je síce na tom kráme možný, ale na mňa príliš komplikovaný a nekomfortný, podobne ako nenávidím prehliadanie a prácu na internete cez mobil, je to núdzovka, inak nič pre mňa.
Sony MD som potom pripájal cez Technics 575, ale potreboval som ho prehnať aj cez Technics SH-GE70 EQ, korekcie boli síce v poriadku, ale on vedel aj signálový zdvih bez korekcií v nejakom dB rozsahu, čo som proste použil ako zosilňovač signálu pre tape deck, pretože výstup z MD nestačil ani pri maximálnej hlasitosti na pokrytie 0dB displeja decku v nahrávke, v budúcnosti som to takto používal viac krát a vždy som bol so zvukom o dosť spokojnejší než výstup z discmanov napriamo, asi za tú cenu si Sony na tom prenosnom kráme dalo viac záležať než lacnejší discman, ktovie. Ale nevnímal som rušenie ani hluky motora a mechaniky, len ma iritovala vždy ta práca s kabelážou na zadnej strane Technicsov otočených k stene.
A to som ešte všetky vtedajšie nahrávky nevyčerpal z tých LP-MD ripov.
Na druhej strane ďalší známy ktorý rád používa rôzne média v rátanie kaziet a MD, mi tvrdil že nahrávky z vinylu na MD sú strašne zlé a nepáčia sa mu a to mal, alebo má doma viacero stolných MD rekordérov, no a ja som si vystačil s tým prenosným, buď je dobre spravený, alebo nie som tak náročný na kvalitu a mnoho z vás by to asi počulo tie nedostatky a rozdiely.
Prehrávanie tejto kazety na mojej mechanike:
Samozrejme na mechanike strana A z Tesly nič moc, ale nahrávka vinylu z MD bola dosť dobrá, napriek Mexickej páske som si zvuk užil, problém bola viac poškodená páska po veľmi krivých cievkach, už počas nahrávania v roku 2007, takže poruchy azimuthu, či kolísanie stôp a plávanie zvuku bolo silné, hlavne v začiatkoch oboch strán, aj koncoch.
Presvetlenie je veľmi jasné a svetlé, pás nezanechal obávané diery v hlave, ani oter na kladke.
Kazeta nebola tak často hraná, ale postupne sa dostávam k záveru nahrávok z Technicsu 575 čo by hlavný tape deck u mňa doma.
Ešte ich bude niekoľko desiatok takých kaziet, čo prišli v krátkom období náhle po sebe a zrazu zmena, ale o tom nabudúce.
Mimo to, roky 2004-2006 boli pre mňa práve tým kazetovým útlmom, keď som kazety kúpil len ak náhodou sa niečo vyskytlo, nahrávok minimum, počúvanie príležitostne, vtedy som sa viac venoval počúvaniu mp3 cez Windows Media player, potom Winamp a teraz VU Player, vždy len na pc, nikdy som nevlastnil ani netúžil po mp3 prehrávači, ani mobile, to mala sestra.
Zvrat nastal až v závere roku 2006, kedy som znovu precitol a to agresívnejšie než kedykoľvek predtým, hlavným dôvodom bol prístup na internet vo vtedajšej práci a dlhé časté chvíle kedy som mal pc s netom len pre seba, tak jedna z vecí bola že som si postupne vyhľadal a dozvedel sa o aukciách na kazety, aj o tom koľko akých modelov na svete existovalo, to bol pre mňa nový svet a zrazu som ich chcel mať všetky, začal som húfne agresívne vykupovať elektrá, čo ostalo z kaziet typu II a I a každý kus audiokazety čo som nemal, alebo v inej dĺžke aj z modernej výroby som musel mať hneď doma. To bol môj hlavný dôvod návratu, postupne po rokoch som sa vrátil aj k rituálu na tejto mechanike, ktorá mohla mať prestávku aj rok a čas od času som ju vybral a prevetral, ale vtedy sa už objavil ten prvý problém s kladkou, čo som ešte nevedel a kladku vymenil až niekoľko rokov na to...takže všetko postupne.
Aj keď seriál s obalmi kaziet skončil už pred troma rokmi, tak ďalšie zážitky a poznatku budú tu, postupne ako budem prechádzať staré kazety v druhom prehrávaní cez Kossy porty.
IMAG0773.JPG
IMAG0773.JPG (115.04 KiB) 1053 zobrazení
IMAG0775.JPG
IMAG0775.JPG (91.44 KiB) 1053 zobrazení
IMAG0776.JPG
IMAG0776.JPG (107.43 KiB) 1053 zobrazení
IMAG0777.JPG
IMAG0777.JPG (66.02 KiB) 1053 zobrazení
IMAG0778.JPG
IMAG0778.JPG (71.47 KiB) 1053 zobrazení
IMAG0779.JPG
IMAG0779.JPG (87.66 KiB) 1053 zobrazení
IMAG0780.JPG
IMAG0780.JPG (121.95 KiB) 1053 zobrazení
IMAG0781.JPG
IMAG0781.JPG (78.57 KiB) 1053 zobrazení
*

2. kategória použitých kaziet, kazeta z tašky na vyhodenie, 21/89
Sony HF 60min ročník 1992, pravdepodobne Made in Italy, alebo France.
Kus ktorý mám je veľmi špinavý zvnútra, zvonku vyzerá byť kazeta v pomerne slušnom stave, ale pás šialene špiní aj pri prvom aj pri druhom hraní. Keď som dostal tú tašku s kazetami, celú jednu nedeľu som všetky kazety čistil zvonku aj zvnútra, ale niektoré bezskrutkové som vynechal, rozlamoval som nasilu len tie čo potrebovali nejaký servis, alebo originálky čo som skenoval na web, práve Sony HF som vynechal. Kazeta má na sebe samolepky s popisom „Die 5 Tibeter Affirmationen“ na strane A, druhá strana „Die 5 Tibeter Musik pur“
Vankúš v dobrom stave, bez hrdze na tieniacom plechu, chod len mierne šúchavý po špine na cievkach a trecích fóliách.
V nahrávke je teda nejaká meditačná hudba s občasným hovoreným slovom po Nemecky, polovica prvej strany má takmer ticho kde je počuť niečo ako jemné búchanie do mikrofónu, ktorý zrejme zachytáva len veľmi hlasné zvuky.
Na Akai pri prvom hraní, do -10dB, kvalita nahrávky zlá, resp. magnetické poškodenie sa prejavuje v silnom kolísaní úrovne signálu od slabého zvuku po takmer úplné ticho, teda nie ticho, ale ozveny medzi závitmi kde prekopírovanie dostáva nový rozmer.
Bez toho stavu toto boli veľmi dobré kazety s tuhou a kvalitnou mechanikou, cievky vo výbornom stave, ani náznak krivosti.
Presvetlenie mierne temnejšie, ale dobré sledovateľné.
IMAG0783.JPG
IMAG0783.JPG (101.96 KiB) 1053 zobrazení
IMAG0785.JPG
IMAG0785.JPG (84.07 KiB) 1053 zobrazení
IMAG0786.JPG
IMAG0786.JPG (112.54 KiB) 1053 zobrazení
IMAG0787.JPG
IMAG0787.JPG (80.87 KiB) 1053 zobrazení
IMAG0788.JPG
IMAG0788.JPG (103.75 KiB) 1053 zobrazení
IMAG0789.JPG
IMAG0789.JPG (84.24 KiB) 1053 zobrazení
IMAG0792.JPG
IMAG0792.JPG (48.45 KiB) 1053 zobrazení
*

3. kategória druhého počúvania cez Kossy Porty, jedna z dvoch Basf a asi jediné dve kazety nahraté v roku 2006
Basf CMII 60min ročník 1997, vyrobená dňa 364 roku 1997, predpokladám originál pás Basf CMII chrome+kobalt, dual layer Made in Germany, kazeta a montáž France. (sériové číslo mi magicky zasahuje do môjho čísla 3647145100)
Kazetu som obohatil o SM kly pre jej veľkooknový vzhľad a možnosť uchytenia týchto komponentov, takmer vo všetkých pôvodných výrobkoch Basf 90tych rokov. No hlavne tento model mal vždycky skrutky ako jediná výnimka nových Basf, podobne ako to robil Maxell XLII-S, ktorá NIKDY nebola bez skrutiek.
Nákup:
Ako som spomínal na začiatku príspevku v tom dlhom odseku o kazete Sony FX Mexico, tak túto Basf som vzal nákupom v prvom záchvate chcenia všetkých kaziet na svete pri mojom kazetovom návrate v roku 2006 :D
V Elektro Astre v SNV, obchod ktorý som veľmi často navštevoval, znalci vlákna obalov kaziet vedia, som kúpil po kuse kazety Basf CMII 60, CSII 60, Maxell UDII-CD 60, z uvedených kaziet som vzal po kuse a v obchode mali z každej po dva kusy, kde zvyšné zostávajúce nakúpil môj známy z minulého textu s Teslou, kazety potom posunul ďalším ľuďom, ktorý o nich mali záujem.
Keďže moje precitnutie a návrat sa konalo na jeseň 2006, tesne v závere roku som s hrôzou zistil že rok 2006 by bol prvým rokom kedy som nenahral jedinú kazetu od doby kedy som sa o to začal zaujímať ako decko.
Takže som rýchlo doháňal a nahral túto Basf CMII 60 a CSII 60.
Nahrávka:
31.12.2006, Technics RS-TR575MII, dolby C NR, ATC, budenie okolo 0dB
Zdroj CD-R vytvorené z mp3, discman Technics, alebo Philips (je dosť možné že to bol Philips, pretože som jednu krátku dobu rád tvoril kompilácie hudby na CD-RW, ktorý tieto disky podporuje, takto sú kompilácie bez archívu na CD-R, ale neviem isto pretože prvé poznámky o nahrávkach a dátumoch som do pc začal robiť až od roku 2008, dovtedy len papier, alebo booklet), dohľadal som si info o nákupe prehrávača Technics SL-PG570A, tento prehrávač som zakúpil od jedného hihistu z Česka, s ktorým som sa skontaktoval cez nejaké České hifi fórum.
Nákup bol 06/2008, teda vyššie uvedenú Sony FX som ešte nedokončoval pomocou tohto prehrávača, ale pomocou discmanov, v rátane tých Basfov.
Mimochodom nákup ma vyšiel na 1000,50Sk na dobierku, za prístroj si pýtal 500KC, s poštovným to vyšlo na uvedenú sumu v Sk, odvtedy sa snažím vyhnúť dobierkam z Česka, lebo je to zlodejina :D
Kazetu som hral niekoľko rokov veľmi často, ako moju obľúbenú, neskôr som jej pridal tie SM kly, stav dobrý.
Zvukovo mi prišla teraz že niekde proste basy nestíhajú a trochu to kreslí, výškovo dobrá, ale mohlo to byť lepšie, ATC myslím že trochu ubíja výkon týchto pásov, na druhej strane dlhé roky vtedy a ešte aj potom som používal ako hlavný zdroj mp3 z internetu, bola to doba, keď tento formát začínal byť veľmi obľúbený, ale zároveň som trpel tými rôznymi bitratmi, keďže nebolo tak veľa bezstrátovej hudby na nete ako dneska, nebolo veľmi čo vybrať, bol som rád že to nejako hrá, viac ma to začínalo hnevať až podstatne neskôr.
Tam kde boli dobré výšky, teda aj vysoký bitrate, tak nahrávky mp3 trpeli často artefaktmi a praskaním, prerušeniami a pod. vecami, čo je na tejto kazete dosť počuť, je to mrzuté, je otázne ako to vzniká, poškodením súborov, sťahovaním cez rôzne siete, neustálou kompresiou dookola a konvertovaním hore a dole, alebo aj chybným čítaním zdrojového CD ak to niekedy pochádzalo z CD a niekto to dal na net, prvé mechaniky nemuseli byť dosť dobré a pri nesprávnom nastavení boli problémy v kvalite grabovania.
Hudbu v mojom prípade nebudem extra prezentovať, u mňa je to aj tak väčšinou disko, pop 80-90te roky, ako aj v tomto prípade, ak spomeniem že veľa Blue System, Modernov a pod. bol práve na tých dvoch zmienených Basf.
Chod na mechanike výborný, ale SM kly sa zasekávali, na odvíjanej cievke nebol dostatočný tlak pásky aby ju posúval k cievke, ale ostala vyklopená až po koniec pásky, čo môže byť aj horším chodom súčiastky v kazete, keďže tie kolíčky na uchytenie SM boli už len ako symbolická spomienka staršej doby, alebo by to chcelo trochu maziva molykote, podobne ako do horšie otáčajúcich sa kladiek, keďže výrobne sa na vodiace kladky mazivo dávalo, ale nie vždy kvalitné, dneska mnoho kaziet to má zoschnuté a rozdrobené po tele kazety a na páske, niektorý výrobcovia to majú stále pekne mokré, ako som sa raz presvedčil na jednej Sony Ala kazete z roku 1985, že oni to proste vedeli.
Inak chod výborný na mechanike a presvetlenie tiež.
IMAG0798.JPG
IMAG0798.JPG (87.45 KiB) 1053 zobrazení
IMAG0800.JPG
IMAG0800.JPG (92.77 KiB) 1053 zobrazení
IMAG0801.JPG
IMAG0801.JPG (33.94 KiB) 1053 zobrazení
IMAG0802.JPG
IMAG0802.JPG (53.92 KiB) 1053 zobrazení
IMAG0804.JPG
IMAG0804.JPG (50.13 KiB) 1053 zobrazení
IMAG0805.JPG
IMAG0805.JPG (43.29 KiB) 1053 zobrazení
IMAG0807.JPG
IMAG0807.JPG (102.18 KiB) 1053 zobrazení
IMAG0808.JPG
IMAG0808.JPG (90.2 KiB) 1053 zobrazení
IMAG0809.JPG
IMAG0809.JPG (103.84 KiB) 1053 zobrazení
IMAG0810.JPG
IMAG0810.JPG (162.53 KiB) 1053 zobrazení
IMAG0812.JPG
IMAG0812.JPG (127.17 KiB) 1053 zobrazení
*

4. kategória použitých kaziet, kazeta z tašky na vyhodenie, 22/89
Sony HF 90min vyrobená asi 1995, asi Made in Italy, alebo France
Toto je novšia generácia Sony HF, so stále výbornou kvalitou, ale môj kus je poničený viac než tá predošlá HF 60 1992.
Páska špiní rovnako dobre ako tá predtým, ale kazeta je veľmi ošúchaná a na mnohých miestach prasknutá, alebo vylomená.
Je v tak zlom stave, že ani jedná kladka sa neotáča, ani pod tlakom v ťahu pásky na navíjaciu cievku. Zase by to chcelo rozlámať, vyčistiť a zlepiť, ale pri tých prasklinách by to už mohol byť problém.
Na kazete namiesto samolepiek majiteľ, asi z Nemecka zase, použil hrubú zlatú fixu na popis po celej kazete aj cez exitujúcu potlač, kde je uvedené na oboch stranách „Summer nights“ na strane A „Hermann“ strane B „Boris“
Nahrávka, áno je tam nejaký pop 90tych rokov, ale miešaný aj so starými skladbami, no prevažne sa jedná o slaďáky a pomalé skladby.
To by mi tak nevadilo, ale stav a kvalita nahrávky magneticky poškodená je horšia než u predošlých kaziet z tejto várky, nakoľko úroveň kolíše s ozvenami do -8dB, ale narozdiel od predošlých kaziet s týmto magnetickým postihnutím, táto kolíše vo veľmi rýchlej frekvencii, ako deti sme často robili zle na rádiokazeťákoch a zosilňovačoch s častým a rýchlim krútením Volume hore a dole, no a táto páska presne takto hrá celá, z čoho som chytal už morskú chorobu :D
Zase cievky vo výbornom stave, ale bolo počuť ako pás šúcha cez ten všetok bordel a cez stojace vodiace kladky nasilu, to sú stavy keď to nemá veľmi zmysel opravovať, aj keď nejaké vyčistenie by sa dalo, ak by bol umožnený jednoduchý prístup do kazety.
IMAG0819.JPG
IMAG0819.JPG (109.05 KiB) 1053 zobrazení
IMAG0821.JPG
IMAG0821.JPG (80.36 KiB) 1053 zobrazení
IMAG0822.JPG
IMAG0822.JPG (127.6 KiB) 1053 zobrazení
IMAG0823.JPG
IMAG0823.JPG (108.71 KiB) 1053 zobrazení
IMAG0824.JPG
IMAG0824.JPG (120.93 KiB) 1053 zobrazení
IMAG0825.JPG
IMAG0825.JPG (133.75 KiB) 1053 zobrazení
IMAG0826.JPG
IMAG0826.JPG (86.55 KiB) 1053 zobrazení
IMAG0827.JPG
IMAG0827.JPG (99.7 KiB) 1053 zobrazení
IMAG0828.JPG
IMAG0828.JPG (55.84 KiB) 1053 zobrazení
*

5. kategória druhého počúvania cez Kossy Porty, jedna z dvoch Basf a asi jediné dve kazety nahraté v roku 2006
Basf CSII 60min ročník 1997, vyrobená dňa 357 roku 1997, Made in France, páska je neznáma. (doplnené, jedná sa o pravú Basf FeCo)
Basf do CSII používal taktiež pás dual layer chromdioxid, neskôr s kobaltom, ale zmes na páske vo výsledku bola vždy čierna, resp. sivočierna ako pravé chromdioxidy a u väčšiny týchto kaziet aj z toho obdobia to mám takto.
Ale tento kus obsahuje stredne hnedú až svetlú pásku, je to z obdobia Emtec a ten už nedával dôraz na kvalitu, takže sa nakupovali OEM pásky, pre rok 1997 ale vylučujem dodávateľov a výrobcov tohto pásu z dôvodov, že Maxell mal svoje Black Magnetite naozaj čierne, TDK v tej dobe mali naozaj veľmi temné hnedé pásy typu II a Aurex Mexico bol úplne čierny, viac než chromdioxidy.
Sony by veľmi teoreticky mohol byť výrobcom, ale aj napríklad Fuji, alebo hocikto kto mal v tej dobe stredne až svetlejšie hnedé pásy typu II, ale popravde netuším. Napríklad Emtec CSQII, ktorú som prezentoval skôr, ma tiež hnedý pás, ale odtieň sa vôbec nezhoduje s touto.
Takže neviem, ale kvalitatívne je veľmi dobrý, ak nie lepší než tá CMII pred tým. (do úvahy prichádza aj že je to nejaký z posledných pásov Made by Basf čisté FeCo bez chrómu)
Nahrávka:
30.12.2006, ostatné parametre zhodné s vyššie uvedenou CMII 60, takže na Technicse 575 z CD-R vytvorené z mp3 zdrojov, cez discman.
Túto kazetu som nahral zrejme ako prvú a CMII prišla po nej a pri počúvaní som to na mechanike buď prehodil, ale nesprávne zapísal poradie. Zoznam kaziet hraných na mechanike vznikol až neskôr, takže prvých asi 350kusov audiokaziet majú viacmenej náhodné a veľmi približné poradie, rovnako tak Sony FX zo začiatku príspevku bola nahratá až v roku 2007. (predtým bol zoznam v zošite, bez poradia, len abecedný)
Hranie na mechanike: povedal by som že naozaj má lepší zvuk tento nový a neznámy hnedý pás, ktorý supluje pôvodnú Basf CSII pásku, ale basy sú plné a výšky taktiež, žiadne náznaky skreslenia, poruchy, kolísania, veľká spokojnosť.
Hranie na mechanike výborné, presvetlenie stredné, ako som už prezentoval viac krát u tejto kazety v minulosti.
To boli moje jediné dve audiokazety z roku 2006, potom sa intenzita nahrávok zase začala pomaly ale isto u mňa stupňovať a som rád že som odvtedy nevynechal žiadny rok, aj keď je pravdou že rok 2022 bol len v znamení dokončovania načatých kaziet a žiadnej plnej, ale počítam aj to.
IMAG0831.JPG
IMAG0831.JPG (79.68 KiB) 1053 zobrazení
IMAG0833.JPG
IMAG0833.JPG (82.03 KiB) 1053 zobrazení
IMAG0834.JPG
IMAG0834.JPG (135.78 KiB) 1053 zobrazení
IMAG0835.JPG
IMAG0835.JPG (187.75 KiB) 1053 zobrazení
IMAG0837.JPG
IMAG0837.JPG (173.42 KiB) 1053 zobrazení
IMAG0838.JPG
IMAG0838.JPG (25.12 KiB) 1053 zobrazení
IMAG0839.JPG
IMAG0839.JPG (78.6 KiB) 1053 zobrazení
*

Poriadie, hodnotenie:
1. Basf CSII 60 1997 za najlepší zvuk z celého týždňa
2. Basf CMII 60 1997 zvukovo je v tesnom závese, alebo inak na chromdioxid na Technicse je na úkor výkonu
3. Sony FX Mexico, za dosť slušný zvukový prednes ale len nahrávky z Technicsu, aj keď sa jedná o mechanicky nebezpečnú pásku a mizernú kazetu
4. Sony HF 90 1995 zničená, aj keď kolíše zvukovo, aspoň tam bola hudba
5. Sony HF 60 1992 špinavá, aj keď nie je vyslovene rozbitá, meditačná hudba, alebo takmer nič, nie to bolo utrpenie, aj keď nie najhoršie čo som zažil

Takže sa nám to tu zaujímavo zbehlo, tri jednoduché Sony a dve lepšie Basf, nabudúce buď budem pokračovať v tomto trende, alebo niečo nahrám, no ak to nebude zajtra, tak zase nič.
Ďalšie číslo vyjde teoreticky ešte o týždeň a potom sa uvidí.
EZ


SilverFox: k tomu dlhému textu, díky, na všetko asi nebudem reagovať, ale pozrieme sa k čomu mám čo povedať:

Už som to tu možno písal aj Tebe, ale kazety sa nevyrábajú vždy navíjaním pásky do prázdnych kaziet, naopak, niektoré fotky, alebo dôkazy hovoria o vkladaní navinutých cievok do tela kazety. U TDK to bude väčšinou tento prípad, dokonca som to postrehol aj u SKC.
Ale ako sa navíjajú prázdne cievky bez kazety neviem, ani proces a zabezpečenie aby boli konce neponičené a aby nemuseli dávať lepku ak sa im minie zásobovacia páska v cievke.
To odpovedá aj na Tvoju otázku či plnili stranu A, alebo B a pretáčali, viem že niektorý výrobcovia dokázali predať kazety kde začínali stranou B.
Brownie bol odpad, to si niekto postavil biznis na zvyškoch pásov z plničky. Nebola to jediná značka kde bol tento problém.
Vyhľadávania skladieb na decku som kedysi používal veľmi často, hlavne keď nebol k dispozícii PC, ja som predtým nemal nikdy vlastný CD player, takže ak som niečo konkrétne chcel, alebo som mal návštevu, bolo to veľmi žiadané.
Dneska už takmer vôbec.
Philips je dosť zvláštny, oni veľa veci vymyslel a vyrábali a pritom extrémne množstvo robili OEM, elektroniku neviem presne popísať, ale také CD a DVD média, v jednom veľkom boxe sme našli niekedy aj troch výrobcov.
V starých Philips kazetách boli v niektorých modeloch naozaj dve fólie cez seba na oboch stranách, oni mali na to nejaké názvy a patenty, ako si spomínal, ale zrejme to len zhoršovalo ľahký chod cievok, v mojom prípade tam bolo asi veľa bordelu, alebo poničenia, tak sa to tam niekde krčilo, čo sa stáva občas aj pri nesprávnom zložení otvorenej kazety po oprave, ak sa nedá pozor na fólie.
Všetky kazety z tej tašky som už prehral na Akai s výnimkou tých Power Talk originálok, ale ak som mal možnosť kazetu otvoriť tak som očistil návin cievky z oboch strán, u týchto niektorých zvarených sa tak nestalo, ani očistenie kazety zvnútra nebolo možné, tak preto toľko bordelu, ako u tých Sony dnes, ale tie Philips som asi čistil všetky, možno :D
Nikdy som žiadnu originálku nepremazával kvôli kvalite, takže je aj bude pôvodná, pri kvalitách tých pásov tam použitých, je lepšie si ten titul zohnať a nahrať na riadnu kazetu kvalitne.

Nstar:
Predtým tu bola aj Tvoja TDK SA-X verzia, aj SA-XS, len tam nebolo toho vidieť toľko na fotkách, ale celkom detailne som cítil tie rozdiely medzi dobovými CDing2, SA, SA-X a SA-XS čo som sa snažil myslím aj popísať.
Potom tie TDK IF s veľkými cievkami boli zaujímavé a možno ešte nejaké, kľudne doplň :P
Napísať odpoveď

Návrat na "Decky, kotúčáky, gramofóny, CD a iné prehrávače"