EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic
Moderátor: AdmineR
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10241
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic
nejaké náhodné fotky kaziet čo už hrali skôr
Axia Metal 54
Sony CHF 90
Axia J´z1 Color red 54
RTM FOX C60
Axia Metal 54
Sony CHF 90
Axia J´z1 Color red 54
RTM FOX C60
- Prílohy
-
- IMAG0001.JPG (131.91 KiB) 1051 zobrazení
-
- IMAG0018.JPG (131.76 KiB) 1051 zobrazení
-
- IMAG0053.JPG (134.2 KiB) 1051 zobrazení
-
- IMAG0278.JPG (138.3 KiB) 1051 zobrazení
- Kazetowich
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 8761
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 16:18
- Bydlisko: polia, lúky a háje SR
- Kontaktovať používateľa:
Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic
To je ako na vianoce
Sansui 331 klub czechoslovakia, old Pioneer receivers
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10241
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic
Jedenáste tohoročné počúvanie.
Aj keď ešte nie je sobota, dneska potrebujem ísť preč a tak som to mierne nahustil. Takže 6 kaziet, pretože jedna bola čistiaca, to je len taký bonus.
1. kategória druhého počúvania cez Kossy Porty
Nerez - Na vařený nudli /1988/
Toto je v podstate rodinný poklad čo sme mali doma kedysi, jedna z asi desiatich kaziet čo som počúval stále dokola v úplných začiatkoch, som rád že sa zachovala, aj keď bez bookletu a originálnej krabičky, pretože bola požičaná, ako inak.
Presvetlená dobre, pretože je biela, zvukovo no dajme tomu výšky tam sú, ale viac zadropované, nakoľko je to neskutočne ohraná páska, tremolo bolo na nej najväčšie a občas niečo ako zdanlivé zadrhnutia a silnejšie zakolísania, cievky stredne krivé.
No a keďže je to v podstate dizajn posledných Emgeton kaziet, je tam asi aj Emgeton páska, ktorá podobne ako Basf trpí škrípaním. Pri digitalizácii na veľkých deckoch z prvej strany ide v poriadku asi štvrtina a druhá podobne, na mechanike prvá strana v poriadku, na druhej jemné škrípanie posledných asi 5min, ktoré bolo výrazne eliminované jemným zatlačením rohu kazety smerom dole, takže prehratá celá.
Ten album mám proste rád a je to také veľmi odlišné od všetkého čo bežne počúvam, keby som na tom nevyrastal, asi by som to dneska počúvať nechcel, neviem
Našťastie kazeta je už digitalizovaná a medzičasom sa mi podarilo zohnať aj vinyl, takže som celkom spokojný. *
2. kategória novonahratých kaziet, z letnej várky 2021
TDK CD Bass 120min rok 1999 Made in USA/Japan
Tak táto pomerne prekvapila zvukom, presvetlenie dobré, aj keď viac matné, ale šlo to, nudnejšie to je bez tej farebnej svorky.
Zvukovo je to ostré a mohutné ako britva, trochu skoro ako typ II, kazeta hrala mimoriadne dobre, keďže by tam mala byť AD páska, že je to C120 vôbec nevadilo, plynulý chod, tremolo len občasne v jemnom náznaku kvôli asi tomu motorčeku, vlastne to hralo viac než dobre, niekoľko dobrých skladieb a tie dve hodiny zbehli ani neviem ako. Kolísanie a poruchy, nič také tu nebolo. *
3. kategória použitých kaziet, z tej použitej várky kde malo byť potom 10kusov a predtým bola posledná Basf červená, ale našiel som ešte jednu, teraz už fakt poslednú
Philips Ferro C60 1982 Belgium
Presvetlenie mizerné, Philips či už základný dizajn, alebo tento pokročilejší kde je stupnica otočená, je v čiernom prevedení pre moju mechaniku veľmi nezáživný, nevidieť takmer nič s prídavným LED sa dá odhadnúť čas do konca celkom dobre.
Mechanicky no neviem, tie Philips idú vždy tak ťažkopádne, páska síce neškrípe, ale nechala trošku hnedého okraju na kladke, inak je celkom dobrý stav na to že je to z tej várky horších kaziet. Ale tiež bez krabičky. Aj keď som písal že páska neškrípe, tak v nej škrípali cievky a vodiace kladky celú dobu, akoby tam boli inštalované vtáčiky, bolo to dosť otravné.
Kvalita nahrávok mizerná, na Akai to ukazovalo do -8db, pretože nekvalitný záznam a zle skladovaný v magnetických poliach, takže ozveny a výpadky zvuku, kamarátove pokusy na DC Sony decku to trochu osviežili, ale inak pôvodný záznam boli nejaké nezáživné Nemecké ľudovky, alebo možno aj niečo horšie
Tremolo neviem či bolo, nevedel som to rozlíšiť od toho záznamu a charakteru zvuku. *
4. kategória druhého počúvania cez Kossy Porty
Natalia Oreiro – Natalia Oreiro /1998/ Ariola
Ako som spomínal minule, došlo na to teraz, čakajú ma tri originálky od tejto speváčky, kazety od sestry, toto bola prvá, ďalšie dve v ďalšom počúvaní. (všetky tri vidieť na danom odkaze hore)
Ako album aj keď som tieto veci veľmi nemusel, tak po tej Philipske a jej Nemeckej ľudovej vložke bolo toto celkom osviežujúce
Album mal 12skladieb, tak sa to dalo celkom prežiť.
Presvetlenie klasickej originálky je už na mechanike celkom známa záležitosť, takže to celkom šlo.
Technický stav je mizerný, jednak nahrávka dynamika taká stredná výškovo slabé až totálne biedne. Jedna cievka, neskutočne krivá že sa vlnila ako stará platňa na gramci a len bolo z mechaniky celú dobu počut chhhs, chhhs, chhhs, chhhs v pravidelných intervaloch. Cievky použité tie najhoršie, duté, čo sa týka prevedenia drahých originálnych kaziet tak ich kvalita stála väčšinou často totálne za houby, preto som ich takmer nikdy nekupoval.
Kvôli tej cievke je páska zvlnená v pravidelných častiach, azimuth vôbec nedrží a celý zvuk pochoduje jemne hore a dole. No a tá absencia výšok neviem či je už v rámci nekvalitného rýchlo kopírovania vo firme, alebo sa umazali častým hraním na kazeťákoch s pevným magnetom, na druhú stranu ako veľmi často sa nadávalo na kvalitu nahrávok našich komunistických kaziet, tak dneska zmienená Panton - Nerez je na tom tisíckrát lepšie zvukovo aj výškovo a to bola hraná sto krát viac minimálne, výhradne len na kazeťákoch s magnetom, takže kde je chyba?
Ak si spomeniem na nedávne počúvanie Maxell Wild 74 od sestry, čo som jej nahrával túto speváčku z CD tak ten rozdiel je neskutočne priepastný v kvalite nahrávky a to sa pohybujeme stále len v základnej ferro triede, žiadne super kobalt chrome nič také.
Tremolo na tejto kazete malé, na nekvalitných nahrávkach to tak veľmi nepočuť. *
5. bonus čistiaca kazeta, ktorá sa čas od času objaví v zbierke, treba ju prejsť samozrejme
Socimag CL-S1 Spanielsko
Je to kazeta čo som raz na fórum fotil že má chybné detekcie typu, pol okienka detekcie typu II bolo odkryté a polka zakrytá, na mechanike mi to svietilo ako typ I červenou ledkou
Presvetlenie kazety nie je tak dôležité, malé okno, ale takmer žiadna páska a hneď bol koniec. Kazeta obsahuje zelenú čistiacu pásku, ako som sa dozvedel z Nemeckých fór, práve asi len Európske kazety obsahovali takúto pásku, nakoľko sa vyrábala z chrómu, ktorý je v surovom prášku zelený a má čistiace účinky, no neviem, posledné roky mi tieto pásky nechajú vždy zelený povlak na kladke, táto nechala biely, takže po nej som musel čistiť klasicky
Okrem toho bolo počuť zvýšený šum a pukanie vo zvuku pri jej hraní, no je to zaujímavosť, ale ako na bežné používanie vôbec neodporúčam, to radšej klasickú chromdioxidovú pásku v dobrom stave s dobrou nahrávkou čo poslúži lepšie na účel čistenia, preto zdôrazňujem to v dobrom stave.
Bez tremola, ten šum bol nejak veľmi dobre podaný bez kolísania *
6. kategória novonahratých kaziet, z letnej várky 2021
Maxell XLII 90 1992-96 USA verzia, Made in Japan
Dátum výroby kazety 23.7.1992
Tak ako presvetlenie je horšie než v klasických typoch tohto okna, ale kvôli čiernym cievkam nevidieť naozaj nič, prídavné LED na orientačný stav pásky pomohli.
Po technickej stránke je to takmer dokonalosť. Mechanicky úžasné, zvukovo mi to doslova vyrazilo dych, hneď som musel uberať hlasitosť, výšky naozaj ako typ II, žiadne maskovanie, extrém. Žiadny ani náznak poruchy, ani kolísanie, nič, ani tremolo, proste dokonalá po všetkých stránkach, maximálna maxellovská spokojnosť. *
Tohotýždňové skóre:
1. TDK CD Bass 120, tak akože sa poriadne neviem rozhodnúť či ten Maxell XLII USA alebo táto TDK, nakoľko obe hrali úžasne, ale Maxell o niečo lepšie, no TDK to vyhrala aj po optickej stránke
2. Maxell XLII 90 1992 USA, zvuková pecka, len škoda že som tam nič nevidel v pohybe
3. Nerez, Panton, pre spomienky, jeden z najepickejších albumov čo poznám, kvalita prevýšila Oreiro aj Philips s Nemeckým obsahom
4. Socimag čistiaca kazeta, pretože hrala lepšie než Oreiro
5. Natalia Oreiro, pretože sa to dalo počúvať ako tak, ale pozerať na tie krivé cievky to bolo utrpenie
6. Philips Ferro Belgium vyhráva kategóriu hudobné utrpenie týždňa
Takže tento týždeň bol slabý na optické zážitky, ale zvukovo to silne ťahali dve novonahraté kazety a s Nerezom som bol veľmi spokojný, silné spomienky majú často krát väčšiu energiu než nové veci.
V budúcom počúvaní to vidím na nejaké novonahraté kazety Raks, dve Natalie Oreiro a uvidíme čo prinesie výber použitých kaziet
Aj keď ešte nie je sobota, dneska potrebujem ísť preč a tak som to mierne nahustil. Takže 6 kaziet, pretože jedna bola čistiaca, to je len taký bonus.
1. kategória druhého počúvania cez Kossy Porty
Nerez - Na vařený nudli /1988/
Toto je v podstate rodinný poklad čo sme mali doma kedysi, jedna z asi desiatich kaziet čo som počúval stále dokola v úplných začiatkoch, som rád že sa zachovala, aj keď bez bookletu a originálnej krabičky, pretože bola požičaná, ako inak.
Presvetlená dobre, pretože je biela, zvukovo no dajme tomu výšky tam sú, ale viac zadropované, nakoľko je to neskutočne ohraná páska, tremolo bolo na nej najväčšie a občas niečo ako zdanlivé zadrhnutia a silnejšie zakolísania, cievky stredne krivé.
No a keďže je to v podstate dizajn posledných Emgeton kaziet, je tam asi aj Emgeton páska, ktorá podobne ako Basf trpí škrípaním. Pri digitalizácii na veľkých deckoch z prvej strany ide v poriadku asi štvrtina a druhá podobne, na mechanike prvá strana v poriadku, na druhej jemné škrípanie posledných asi 5min, ktoré bolo výrazne eliminované jemným zatlačením rohu kazety smerom dole, takže prehratá celá.
Ten album mám proste rád a je to také veľmi odlišné od všetkého čo bežne počúvam, keby som na tom nevyrastal, asi by som to dneska počúvať nechcel, neviem
Našťastie kazeta je už digitalizovaná a medzičasom sa mi podarilo zohnať aj vinyl, takže som celkom spokojný. *
2. kategória novonahratých kaziet, z letnej várky 2021
TDK CD Bass 120min rok 1999 Made in USA/Japan
Tak táto pomerne prekvapila zvukom, presvetlenie dobré, aj keď viac matné, ale šlo to, nudnejšie to je bez tej farebnej svorky.
Zvukovo je to ostré a mohutné ako britva, trochu skoro ako typ II, kazeta hrala mimoriadne dobre, keďže by tam mala byť AD páska, že je to C120 vôbec nevadilo, plynulý chod, tremolo len občasne v jemnom náznaku kvôli asi tomu motorčeku, vlastne to hralo viac než dobre, niekoľko dobrých skladieb a tie dve hodiny zbehli ani neviem ako. Kolísanie a poruchy, nič také tu nebolo. *
3. kategória použitých kaziet, z tej použitej várky kde malo byť potom 10kusov a predtým bola posledná Basf červená, ale našiel som ešte jednu, teraz už fakt poslednú
Philips Ferro C60 1982 Belgium
Presvetlenie mizerné, Philips či už základný dizajn, alebo tento pokročilejší kde je stupnica otočená, je v čiernom prevedení pre moju mechaniku veľmi nezáživný, nevidieť takmer nič s prídavným LED sa dá odhadnúť čas do konca celkom dobre.
Mechanicky no neviem, tie Philips idú vždy tak ťažkopádne, páska síce neškrípe, ale nechala trošku hnedého okraju na kladke, inak je celkom dobrý stav na to že je to z tej várky horších kaziet. Ale tiež bez krabičky. Aj keď som písal že páska neškrípe, tak v nej škrípali cievky a vodiace kladky celú dobu, akoby tam boli inštalované vtáčiky, bolo to dosť otravné.
Kvalita nahrávok mizerná, na Akai to ukazovalo do -8db, pretože nekvalitný záznam a zle skladovaný v magnetických poliach, takže ozveny a výpadky zvuku, kamarátove pokusy na DC Sony decku to trochu osviežili, ale inak pôvodný záznam boli nejaké nezáživné Nemecké ľudovky, alebo možno aj niečo horšie
Tremolo neviem či bolo, nevedel som to rozlíšiť od toho záznamu a charakteru zvuku. *
4. kategória druhého počúvania cez Kossy Porty
Natalia Oreiro – Natalia Oreiro /1998/ Ariola
Ako som spomínal minule, došlo na to teraz, čakajú ma tri originálky od tejto speváčky, kazety od sestry, toto bola prvá, ďalšie dve v ďalšom počúvaní. (všetky tri vidieť na danom odkaze hore)
Ako album aj keď som tieto veci veľmi nemusel, tak po tej Philipske a jej Nemeckej ľudovej vložke bolo toto celkom osviežujúce
Album mal 12skladieb, tak sa to dalo celkom prežiť.
Presvetlenie klasickej originálky je už na mechanike celkom známa záležitosť, takže to celkom šlo.
Technický stav je mizerný, jednak nahrávka dynamika taká stredná výškovo slabé až totálne biedne. Jedna cievka, neskutočne krivá že sa vlnila ako stará platňa na gramci a len bolo z mechaniky celú dobu počut chhhs, chhhs, chhhs, chhhs v pravidelných intervaloch. Cievky použité tie najhoršie, duté, čo sa týka prevedenia drahých originálnych kaziet tak ich kvalita stála väčšinou často totálne za houby, preto som ich takmer nikdy nekupoval.
Kvôli tej cievke je páska zvlnená v pravidelných častiach, azimuth vôbec nedrží a celý zvuk pochoduje jemne hore a dole. No a tá absencia výšok neviem či je už v rámci nekvalitného rýchlo kopírovania vo firme, alebo sa umazali častým hraním na kazeťákoch s pevným magnetom, na druhú stranu ako veľmi často sa nadávalo na kvalitu nahrávok našich komunistických kaziet, tak dneska zmienená Panton - Nerez je na tom tisíckrát lepšie zvukovo aj výškovo a to bola hraná sto krát viac minimálne, výhradne len na kazeťákoch s magnetom, takže kde je chyba?
Ak si spomeniem na nedávne počúvanie Maxell Wild 74 od sestry, čo som jej nahrával túto speváčku z CD tak ten rozdiel je neskutočne priepastný v kvalite nahrávky a to sa pohybujeme stále len v základnej ferro triede, žiadne super kobalt chrome nič také.
Tremolo na tejto kazete malé, na nekvalitných nahrávkach to tak veľmi nepočuť. *
5. bonus čistiaca kazeta, ktorá sa čas od času objaví v zbierke, treba ju prejsť samozrejme
Socimag CL-S1 Spanielsko
Je to kazeta čo som raz na fórum fotil že má chybné detekcie typu, pol okienka detekcie typu II bolo odkryté a polka zakrytá, na mechanike mi to svietilo ako typ I červenou ledkou
Presvetlenie kazety nie je tak dôležité, malé okno, ale takmer žiadna páska a hneď bol koniec. Kazeta obsahuje zelenú čistiacu pásku, ako som sa dozvedel z Nemeckých fór, práve asi len Európske kazety obsahovali takúto pásku, nakoľko sa vyrábala z chrómu, ktorý je v surovom prášku zelený a má čistiace účinky, no neviem, posledné roky mi tieto pásky nechajú vždy zelený povlak na kladke, táto nechala biely, takže po nej som musel čistiť klasicky
Okrem toho bolo počuť zvýšený šum a pukanie vo zvuku pri jej hraní, no je to zaujímavosť, ale ako na bežné používanie vôbec neodporúčam, to radšej klasickú chromdioxidovú pásku v dobrom stave s dobrou nahrávkou čo poslúži lepšie na účel čistenia, preto zdôrazňujem to v dobrom stave.
Bez tremola, ten šum bol nejak veľmi dobre podaný bez kolísania *
6. kategória novonahratých kaziet, z letnej várky 2021
Maxell XLII 90 1992-96 USA verzia, Made in Japan
Dátum výroby kazety 23.7.1992
Tak ako presvetlenie je horšie než v klasických typoch tohto okna, ale kvôli čiernym cievkam nevidieť naozaj nič, prídavné LED na orientačný stav pásky pomohli.
Po technickej stránke je to takmer dokonalosť. Mechanicky úžasné, zvukovo mi to doslova vyrazilo dych, hneď som musel uberať hlasitosť, výšky naozaj ako typ II, žiadne maskovanie, extrém. Žiadny ani náznak poruchy, ani kolísanie, nič, ani tremolo, proste dokonalá po všetkých stránkach, maximálna maxellovská spokojnosť. *
Tohotýždňové skóre:
1. TDK CD Bass 120, tak akože sa poriadne neviem rozhodnúť či ten Maxell XLII USA alebo táto TDK, nakoľko obe hrali úžasne, ale Maxell o niečo lepšie, no TDK to vyhrala aj po optickej stránke
2. Maxell XLII 90 1992 USA, zvuková pecka, len škoda že som tam nič nevidel v pohybe
3. Nerez, Panton, pre spomienky, jeden z najepickejších albumov čo poznám, kvalita prevýšila Oreiro aj Philips s Nemeckým obsahom
4. Socimag čistiaca kazeta, pretože hrala lepšie než Oreiro
5. Natalia Oreiro, pretože sa to dalo počúvať ako tak, ale pozerať na tie krivé cievky to bolo utrpenie
6. Philips Ferro Belgium vyhráva kategóriu hudobné utrpenie týždňa
Takže tento týždeň bol slabý na optické zážitky, ale zvukovo to silne ťahali dve novonahraté kazety a s Nerezom som bol veľmi spokojný, silné spomienky majú často krát väčšiu energiu než nové veci.
V budúcom počúvaní to vidím na nejaké novonahraté kazety Raks, dve Natalie Oreiro a uvidíme čo prinesie výber použitých kaziet
- Kazetowich
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 8761
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 16:18
- Bydlisko: polia, lúky a háje SR
- Kontaktovať používateľa:
Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic
Natalia Oreiro
- Prílohy
-
- srcco.png (224.67 KiB) 993 zobrazení
Sansui 331 klub czechoslovakia, old Pioneer receivers
Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic
Pre mňa je to tiež dnes TDK na prvom mieste a keď čítam tie tvoje články tak by som naozaj jednu 120 prijal alebo krabicu
Nerez nepoznám ale je to na 2. priečke, pretože takéto kazety sú proste pecka
3. priečka pre Maxell ale to je asi len pre tvoje dojmy z posluchu, zaujalo ma ale, že pri tejto kazete nepočuť trémolo, takže tam by som hľadal kľúč
4. Natalia Oreiro, premýšľam ale neviem čo k tomu poviem...chceš mám jednu doma, taký album nemáš
5.
bonusová čistiaca kazeta dnes všetko prebila, proste ti prefarbí mechaniku na zeleno a hotovo, ale mohol by si mi ju požičať namám zrkadlovú kazetu
Veľmi pekné vydanie, díky
Nerez nepoznám ale je to na 2. priečke, pretože takéto kazety sú proste pecka
3. priečka pre Maxell ale to je asi len pre tvoje dojmy z posluchu, zaujalo ma ale, že pri tejto kazete nepočuť trémolo, takže tam by som hľadal kľúč
4. Natalia Oreiro, premýšľam ale neviem čo k tomu poviem...chceš mám jednu doma, taký album nemáš
5.
čo horšie prosím Ťa? rakúske ľudovky?
bonusová čistiaca kazeta dnes všetko prebila, proste ti prefarbí mechaniku na zeleno a hotovo, ale mohol by si mi ju požičať namám zrkadlovú kazetu
Veľmi pekné vydanie, díky
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10241
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic
Nstar:
tak C120, pokiaľ to bude superferro, alebo typ II tak to celkom stojí za to, ale neviem či teraz mám voľnú takú C120, asi mám len základné, ale niekde začať treba
Maxell XLII je naozaj super kazeta, ak je v dobrom stave, je to balada na uši, dnešná doba internetov a digitálu ju môže závidieť
Natalia Oreiro, neviem či chcem
A čo je horšie, niekedy v nejakom vhodnom vydaní pripomeniem
tak C120, pokiaľ to bude superferro, alebo typ II tak to celkom stojí za to, ale neviem či teraz mám voľnú takú C120, asi mám len základné, ale niekde začať treba
Maxell XLII je naozaj super kazeta, ak je v dobrom stave, je to balada na uši, dnešná doba internetov a digitálu ju môže závidieť
Natalia Oreiro, neviem či chcem
A čo je horšie, niekedy v nejakom vhodnom vydaní pripomeniem
Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic
základnú 120 mám TDK D ale nejak neviem či ju odbaľovať, je to zhruba 95 rok, skôr by som prijal nejaké 120 AD vo viacerých exemplároch ale ako som pozeral tie ceny...
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10241
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic
Dvanáste tohoročné počúvanie.
Myslím že trochu slabší výber, veľa Natalie a málo nových kusov, ale pekne poporiadku, nabudúce to bude možno lepšie.
1. kategória použitých kaziet, kde vyšla jedna použitá z nákupu hifibazáru KE
Sony Low Noise C120 rok 1973 Made in Japan, Japonská verzia
1,5strany bolo nahraté a zvyšok som donahrával na decku Sony.
Čo sa týka presvetlenia, aj keď je to prvotný Philips dizajn kazety, tak v bielom prevedení je to celkom dobre viditeľné aj odhad pásky do konca cez to malé okienko, aj bez prídavného osvetlenia, ale zase sa nejedná o pôžitok zo sledovania pásky v pohybe.
Nahrávka, teda tá pôvodná bola zrejme cez diktafón, alebo iným spôsobom zaznamenané hovorené slovo, samozrejme celé to bolo po Japonsky, jednalo sa o nejakú prednášku a z popisov na kazete a následného prekladu, nie cez OCR, bolo zistené že je to prednáška o gynekológií, možno pred študentmi. Takže sa cítim múdrejší haha. V podstate som nerozumel nič ako inak, ale mohol som relaxovať a myslieť na iné veci, presne o to ide či nie? No a stále sa nejedná o to najhoršie čo som si kedy musel vytrpieť pri počúvaní kazety, až na to príde dám vedieť...
Vlastne to bolo celkom v pohode, kvalita záznamu bola stredná v rámci možnosti, na pozadí bol celkom hluk, teda brum a šum, ale zrozumiteľnosť by bola takmer aj celkom dobrá, myslím že na tú dobu to je viac než dobrá kvalita.
Ohľadne mojej donahrávanej strany B, kde nahrávka tvorila cca 27min a 10sekúnd, bola dynamika celkom prijateľná, šum nebol agresívny a kvalita zvuku mi prišla slušná, výškovo sa snaha cenila, celkovo spokojnosť v rámci možností, nie je to superhifi na výšky, ale to nevadí.
Mechanicky fungovala kazeta bezproblémov celá, jemný sivohnedý povlak na kladke, ktorý som musel čistiť to bolo jediné čo by som vytkol, ale po toľkých rokoch mi príde kvalita veľmi vydarená. *
2. kategória druhého počúvania cez Kossy Porty
Natalia Oreiro – Tu Veneno /Ariola/
Druhý kus kazety na odkaze.
Takže ako som minule začal a načal, že Natalie budú hneď tri po sebe, kazety od sestry, tak dneska pokračujem zvyšnými dvoma. Tento album je o dva roky novší, pre mňa je kupodivu aj počúvateľnejší a aspoň štvrtina skladieb je vyslovene dobrá.
Len je tam niekoľko technicko-byrokratických zádrhelov, album sa volá Tu Veneno na obale, ale na kazete píšu Tu Veneo. Ako pozerám na google, tak práve ten popis na kazete je nesprávny. Aj tak som tomu vždy hovoril "Tuvemeno".
Presvetlenie kazety je už štandard u origináliek, kde krásne svieti potlač kazety a je dobre sledovateľný stav pásky aj vedenie pásky, ale žiadne cievkové orgie sa nekonajú.
Inak dizajn a telo kazety je 100% identické s predošlou Natialiou, teda čo najjednoduchšie, šikmé strieškové okienka na Čínsky spôsob a duté ľahké cievky, ktoré majú len mierne zvlnenie. Mechanicky bol ale zrejme problém s vedením pásky, nakoľko začiatok je preložený pozdĺžne na polovicu a pokrčený, to robia lacné kazeťáky so zlou kladkou bežne, lepšie kazeťáky s tvrdšou kladkou, ale u origináliek sa to stáva extrémne často, nakoľko vedenie pásky je totálne mizerné, no a ja som mal teraz tiež problém na mechanike, pretože kladka nie je nová, je staronová, a ten zlý úsek sa nedokázal udržať, najprv šla páska z kladky preč hore a zrazu dolným okrajom na striedačku, čo je celkom extrém, pri utekaní pásu to vždy ide len do jednej strany, tu teraz na vemene do oboch no. Mechanika sa správnemu chodu potom trochu bránila aj ďalej, preto som pás podvliekol pod reverznú osku čo zvyknem robiť pri problémoch, strana dohratá v poriadku, druhá strana bez problémov. Páska až na ten začiatok bola mierne zvlnená po okrajoch inak by to celkom šlo mechanicky, vzhľadom k tomu že tento album bol podstatne dlhší než ten predošlý, mal cez 70min, tak museli asi použiť veľmi tenký pás C90, čo v nekvalitnej mechanike bude mať svoju daň.
Zvukovo, keďže to nie je fejk originálka (niekedy o tom pochybujem) tak jedine páska bola kvalitná, použitá Basf ferro od pohľadu, žiadny oter, hladký chod, veľmi silná dynamika, výškovo to bolo ale také mdlé, nevýrazné, od tej predošlej starej Sony LN bol rozdiel len mierne k lepšiemu, pás je to jediné kvalitné, ale v totálne zlej, príšernej kazete. Proste takto sa robila drvivá väčšina origináliek, takže ste platili album, kazetu a pás ste dostali ako bonus v najnižšej možnej kvalite, proste za toto sa môžu vydavateľstvá hanbiť.
Naozaj rozdiel medzi fejk Poľskou origoškou a pravou je v krajšom booklete, kde sa v popisoch aj tak nájde nejaký ten fail a v použitej páske. Tie kazety mi prídu mechanicky podobne mizerné. Už aj Opusky boli niekedy lepšie a hlavne aj lepšie nahraté než toto.
A ešte jedno fopá musím spomenúť. Na obale je uvedených 15skladieb, teda 8 strana A a 7 strana B. Realita bola že na strane A bolo skladieb 10, teda aj prvé dve čo mali byť na strane B.
Na strane B bolo potom podľa zoznamu tých zvyšných 5 skladieb a tri skladby boli z iného asi strašieho albumu. Ako bonus pre zákazníka? ako ospravedlnenie za nepresný booklet alebo mizernú kvalitu mechanického prevedenia? no neviem či by mi to stačilo. *
3. kategória novonahratých kaziet, z letnej várky 2021, tento týždeň vyšiel len jeden kus, ale nevadí
Raks HD-XII 90min rok 1988 Made in Turkey
Takže dizajnovo, presvetlenie, stále malé okno, aj keď nie tak extrémne, niečo vidieť je a prídavnými LED je odhad do konca slušný, veľký odlesk z metalického štítku aj keď je to v takmer temnom prostredí, celkový dojem na prvý pohľad je že hrám TDK SA 1985/86 s celoplošným metalickým polepom, ale chýbal tomu ten temný efekt prelínajúcej červenej svorky cez okienko v pohybe, to u Raks proste nie je a nikdy nebolo ani nebude.
Mechanicky dobré, aj keď som už v testoch písal že Raks mal niekoľko zádrhelov v plynulom pohybe cievok a dobrom navíjaní pásky, kde musela firma ešte zapracovať a v nových modeloch od roku 1990 to bolo dotiahnuté k dokonalosti.
Tu je to ešte v takom stave že sa firma pomaly učila čo a ako spraviť, na fotkách okrem toho môžete vidieť množstvo prvkov, ktoré odkopírovali zo zmienených kaziet TDK.
Po zvukovej stránke teda neviem, mierne sklamanie, ako dobre mi vyšiel test s nahrávkou, tak tu to výškovo bolo poslabšie, ale postupne sa to akoby rozbehlo, nebolo to až tak mdlé ako originálka Natalie, ale predsa čakal som viac, rozmaznaný kazetou Maxell XLII z minulého týždňa kde som mal výškové orgie, mi toto pripomínalo priemernú normal kazetu, keďže je táto mechanika zaťažená na výšky tak by to malo prenikať, obzvlášť na type II, ale nie. Na druhej strane zase to bolo o dosť lepšie výškovo, no zase, neviem prečo, ale trochu akoby nechceli sedieť dobre kanály, mal som stále pocit veľkého zvýraznenia ľavej strany na výškach aj celkovom MOL. Dropy veľmi neboli, len niečo po starých testoch a na konci strany sa mi zdalo že je to horšie, než som popisoval v testoch, hlavne začiatok strany B bol taký nesvoj.
Zase jemný svetlejší sivý povlak na kladke, bolo nutné očistiť, si myslím že aj tak v celku dobre. *
4. kategória použitých kaziet, kde mám dve kazety ako bonus použité k nákupu od jedného člena fóra.
TDK AE 10min presný rok výroby 2005 Thajsko, zrejme Japonská páska TDK, Japonský model
Konkrétny kus na obrázku C10, model AE bol základný pre Japonsko, používal identickú pásku ako u nás model D, teda Grained Ferric, do posledných modelov sa dávala buďto pravá D páska, alebo OEM Kórejská, ja myslím žeby tam mohla byť ešte tá pravá, nakoľko som nevidel fóliu k tomuto kusu.
Presvetlenie je dokonalé, tam vidieť všetko, pásky je tak málo že ju musíte hľadať
Mechanicky dobré, aj keď nový kus TDK s poslednou známou konštrukciou kazety z Thajska, za tu krátku dobu sa nestihlo nič pokaziť.
Zvukovo, keďže bola použitá, bola tam nahratá až jedna Japonská skladba, potom strana A mala 54sekúnd prázdneho miesta a strana B bola prázdna celá, veľmi som sa s tým nebavil, ešte dneska v noci o 2.45 som dokončoval nahrávanie oboch strán, necítil som potrebu to pchať do vlákna s testami ako tú Sony LN C120.
Proste na Akai tak ako bolo, CD aké bolo v prehrávači a krátky test na nastavenie a potom naostro.
Vyšlo mi to na +4db v špičkách a bias -12 na Akai DX-57 so zvukom takmer ako zdroj, len malý rozdiel v prednese výšok a dynamiky, myslím že Japonská TDK D páska sa potvrdila.
Na mechanike potom pôvodná Japonská skladba bola trochu nabudená s veľkým zvýraznením stredov a málo výškami, obsah skladby netuším, je tam nejaký Japonský popis na booklete, ktorý som si neprekladal, ale bolo to mierne desivé, ako niečo staré či ľudové? hehe neviem čo na to povedať.
Moje nahrávky z Akai boli síce výškovo svieže, ale prišli mi menej dynamické, no ale než som si stihol uvedomiť všetky kvality a nekvality tak bol koniec *
5. kategória druhého počúvania cez Kossy Porty
Natalia Oreiro – 2001 Fans Edition /2001/ Ariola, BMG
Tretia kazeta na odkaze
Ako som sľúbil, posledná verzia Natalie. Neviem čo je Fans edition, alebo ako to vzniklo, ale časť skladieb bola z predošlého albumu a časť z prvého a zvyšok som nepoznal.
Presvetlenie zase platí ako vždy pre originálky, potlač svieti, pásku vidíte, cievky nie.
Kvalita, telo je odlišné od predošlých dvoch Natálií, vlastne je to takmer identické s tým čo ponúka Taliansky MusicBox či ako sa volajú, predávali aj pre FOX RTM, telo má totožné vedenie pásky, okienka pre ochranu zápisu a pod.
Ale cievky sú rovnako mizerné, vlastne jedna cievka bola pokrivená tak do extrémov, že som po prehratí kazety proste musel cievky vymeniť, ako mi bolo ľúto tej extrémne zvlnenej pásky, musel nasilu otvoriť kazetu (zvarená) a dať biele cievky z mojich zásob, vyzerá to divne, ale funguje. Pôvodná cievka sa vlnila a šúchala o steny kazety, páska je z toho extrémne zvlnená a zničená, čo je na zvuku extrémne počuť. Odvíjacia cievka sa vlnila tak extrémne, že sa okraje, rohy tmavej trecej fólie sťahovali dovnútra, na fotke to nie je vidieť, čo je škoda, ale je to zaujímavý efekt.
Master je po kvalitatívnej stránke ako ten predtým, dynamika áno, výškovo poslabšie, ale dajme tomu, silné kolísanie stopy, azimutu kvôli zničeným okrajom pásu, v takomto extréme to už nie sú len okraje pásky, ale cela plocha je zvlnená. Pás taktiež vyzerá na štandardný ferro od Basf, takže slušný pás zničený mizernou konštrukciou.
Hej vydavateľstvá, sa môžete hanbiť za mechanickú kvalitu kaziet čo ste predávali ľuďom, nikdy v živote by som si to nekúpil!
Kazetový obal, krabička bez stredoviek, vie mi niekto vysvetliť čo to bol za hlúpy nápad? *
Dnešné poradie, tak neviem, musím popremýšľať.
1. Raks HD-XII 90 1988, síce zvuk mohol byť lepší, ale dobrý dizajn, dobré skladby a čerstvá nahrávka na nezničenej kazete
2. TDK AE 10, to bola vyslovene sranda
3. Natalia vemeno, niektoré skladby boli dobré, kvalita mohla byť lepšia
4. Natiala fans, niektoré skladby boli dobré, kvalita mohla byť zúfalo lepšia
5. Sony LN C120, nebola najhoršia, ale nerozumel som prednáške
Nabudúce ešte ostaneme pri Raks, bude nejaká Poľská originálka, myslím že nejaká That´s a z použitých musím dať dokopy poradie, takže sa nechám prekvapiť.
Inak čo sa týka stavu mechaniky a tremola, najviac ho bolo počuť na Sony C120 a oboch origoškách, najmenej až takmer vôbec na novej nahrávke Raks a TDK C10.
Myslím že trochu slabší výber, veľa Natalie a málo nových kusov, ale pekne poporiadku, nabudúce to bude možno lepšie.
1. kategória použitých kaziet, kde vyšla jedna použitá z nákupu hifibazáru KE
Sony Low Noise C120 rok 1973 Made in Japan, Japonská verzia
1,5strany bolo nahraté a zvyšok som donahrával na decku Sony.
Čo sa týka presvetlenia, aj keď je to prvotný Philips dizajn kazety, tak v bielom prevedení je to celkom dobre viditeľné aj odhad pásky do konca cez to malé okienko, aj bez prídavného osvetlenia, ale zase sa nejedná o pôžitok zo sledovania pásky v pohybe.
Nahrávka, teda tá pôvodná bola zrejme cez diktafón, alebo iným spôsobom zaznamenané hovorené slovo, samozrejme celé to bolo po Japonsky, jednalo sa o nejakú prednášku a z popisov na kazete a následného prekladu, nie cez OCR, bolo zistené že je to prednáška o gynekológií, možno pred študentmi. Takže sa cítim múdrejší haha. V podstate som nerozumel nič ako inak, ale mohol som relaxovať a myslieť na iné veci, presne o to ide či nie? No a stále sa nejedná o to najhoršie čo som si kedy musel vytrpieť pri počúvaní kazety, až na to príde dám vedieť...
Vlastne to bolo celkom v pohode, kvalita záznamu bola stredná v rámci možnosti, na pozadí bol celkom hluk, teda brum a šum, ale zrozumiteľnosť by bola takmer aj celkom dobrá, myslím že na tú dobu to je viac než dobrá kvalita.
Ohľadne mojej donahrávanej strany B, kde nahrávka tvorila cca 27min a 10sekúnd, bola dynamika celkom prijateľná, šum nebol agresívny a kvalita zvuku mi prišla slušná, výškovo sa snaha cenila, celkovo spokojnosť v rámci možností, nie je to superhifi na výšky, ale to nevadí.
Mechanicky fungovala kazeta bezproblémov celá, jemný sivohnedý povlak na kladke, ktorý som musel čistiť to bolo jediné čo by som vytkol, ale po toľkých rokoch mi príde kvalita veľmi vydarená. *
2. kategória druhého počúvania cez Kossy Porty
Natalia Oreiro – Tu Veneno /Ariola/
Druhý kus kazety na odkaze.
Takže ako som minule začal a načal, že Natalie budú hneď tri po sebe, kazety od sestry, tak dneska pokračujem zvyšnými dvoma. Tento album je o dva roky novší, pre mňa je kupodivu aj počúvateľnejší a aspoň štvrtina skladieb je vyslovene dobrá.
Len je tam niekoľko technicko-byrokratických zádrhelov, album sa volá Tu Veneno na obale, ale na kazete píšu Tu Veneo. Ako pozerám na google, tak práve ten popis na kazete je nesprávny. Aj tak som tomu vždy hovoril "Tuvemeno".
Presvetlenie kazety je už štandard u origináliek, kde krásne svieti potlač kazety a je dobre sledovateľný stav pásky aj vedenie pásky, ale žiadne cievkové orgie sa nekonajú.
Inak dizajn a telo kazety je 100% identické s predošlou Natialiou, teda čo najjednoduchšie, šikmé strieškové okienka na Čínsky spôsob a duté ľahké cievky, ktoré majú len mierne zvlnenie. Mechanicky bol ale zrejme problém s vedením pásky, nakoľko začiatok je preložený pozdĺžne na polovicu a pokrčený, to robia lacné kazeťáky so zlou kladkou bežne, lepšie kazeťáky s tvrdšou kladkou, ale u origináliek sa to stáva extrémne často, nakoľko vedenie pásky je totálne mizerné, no a ja som mal teraz tiež problém na mechanike, pretože kladka nie je nová, je staronová, a ten zlý úsek sa nedokázal udržať, najprv šla páska z kladky preč hore a zrazu dolným okrajom na striedačku, čo je celkom extrém, pri utekaní pásu to vždy ide len do jednej strany, tu teraz na vemene do oboch no. Mechanika sa správnemu chodu potom trochu bránila aj ďalej, preto som pás podvliekol pod reverznú osku čo zvyknem robiť pri problémoch, strana dohratá v poriadku, druhá strana bez problémov. Páska až na ten začiatok bola mierne zvlnená po okrajoch inak by to celkom šlo mechanicky, vzhľadom k tomu že tento album bol podstatne dlhší než ten predošlý, mal cez 70min, tak museli asi použiť veľmi tenký pás C90, čo v nekvalitnej mechanike bude mať svoju daň.
Zvukovo, keďže to nie je fejk originálka (niekedy o tom pochybujem) tak jedine páska bola kvalitná, použitá Basf ferro od pohľadu, žiadny oter, hladký chod, veľmi silná dynamika, výškovo to bolo ale také mdlé, nevýrazné, od tej predošlej starej Sony LN bol rozdiel len mierne k lepšiemu, pás je to jediné kvalitné, ale v totálne zlej, príšernej kazete. Proste takto sa robila drvivá väčšina origináliek, takže ste platili album, kazetu a pás ste dostali ako bonus v najnižšej možnej kvalite, proste za toto sa môžu vydavateľstvá hanbiť.
Naozaj rozdiel medzi fejk Poľskou origoškou a pravou je v krajšom booklete, kde sa v popisoch aj tak nájde nejaký ten fail a v použitej páske. Tie kazety mi prídu mechanicky podobne mizerné. Už aj Opusky boli niekedy lepšie a hlavne aj lepšie nahraté než toto.
A ešte jedno fopá musím spomenúť. Na obale je uvedených 15skladieb, teda 8 strana A a 7 strana B. Realita bola že na strane A bolo skladieb 10, teda aj prvé dve čo mali byť na strane B.
Na strane B bolo potom podľa zoznamu tých zvyšných 5 skladieb a tri skladby boli z iného asi strašieho albumu. Ako bonus pre zákazníka? ako ospravedlnenie za nepresný booklet alebo mizernú kvalitu mechanického prevedenia? no neviem či by mi to stačilo. *
3. kategória novonahratých kaziet, z letnej várky 2021, tento týždeň vyšiel len jeden kus, ale nevadí
Raks HD-XII 90min rok 1988 Made in Turkey
Takže dizajnovo, presvetlenie, stále malé okno, aj keď nie tak extrémne, niečo vidieť je a prídavnými LED je odhad do konca slušný, veľký odlesk z metalického štítku aj keď je to v takmer temnom prostredí, celkový dojem na prvý pohľad je že hrám TDK SA 1985/86 s celoplošným metalickým polepom, ale chýbal tomu ten temný efekt prelínajúcej červenej svorky cez okienko v pohybe, to u Raks proste nie je a nikdy nebolo ani nebude.
Mechanicky dobré, aj keď som už v testoch písal že Raks mal niekoľko zádrhelov v plynulom pohybe cievok a dobrom navíjaní pásky, kde musela firma ešte zapracovať a v nových modeloch od roku 1990 to bolo dotiahnuté k dokonalosti.
Tu je to ešte v takom stave že sa firma pomaly učila čo a ako spraviť, na fotkách okrem toho môžete vidieť množstvo prvkov, ktoré odkopírovali zo zmienených kaziet TDK.
Po zvukovej stránke teda neviem, mierne sklamanie, ako dobre mi vyšiel test s nahrávkou, tak tu to výškovo bolo poslabšie, ale postupne sa to akoby rozbehlo, nebolo to až tak mdlé ako originálka Natalie, ale predsa čakal som viac, rozmaznaný kazetou Maxell XLII z minulého týždňa kde som mal výškové orgie, mi toto pripomínalo priemernú normal kazetu, keďže je táto mechanika zaťažená na výšky tak by to malo prenikať, obzvlášť na type II, ale nie. Na druhej strane zase to bolo o dosť lepšie výškovo, no zase, neviem prečo, ale trochu akoby nechceli sedieť dobre kanály, mal som stále pocit veľkého zvýraznenia ľavej strany na výškach aj celkovom MOL. Dropy veľmi neboli, len niečo po starých testoch a na konci strany sa mi zdalo že je to horšie, než som popisoval v testoch, hlavne začiatok strany B bol taký nesvoj.
Zase jemný svetlejší sivý povlak na kladke, bolo nutné očistiť, si myslím že aj tak v celku dobre. *
4. kategória použitých kaziet, kde mám dve kazety ako bonus použité k nákupu od jedného člena fóra.
TDK AE 10min presný rok výroby 2005 Thajsko, zrejme Japonská páska TDK, Japonský model
Konkrétny kus na obrázku C10, model AE bol základný pre Japonsko, používal identickú pásku ako u nás model D, teda Grained Ferric, do posledných modelov sa dávala buďto pravá D páska, alebo OEM Kórejská, ja myslím žeby tam mohla byť ešte tá pravá, nakoľko som nevidel fóliu k tomuto kusu.
Presvetlenie je dokonalé, tam vidieť všetko, pásky je tak málo že ju musíte hľadať
Mechanicky dobré, aj keď nový kus TDK s poslednou známou konštrukciou kazety z Thajska, za tu krátku dobu sa nestihlo nič pokaziť.
Zvukovo, keďže bola použitá, bola tam nahratá až jedna Japonská skladba, potom strana A mala 54sekúnd prázdneho miesta a strana B bola prázdna celá, veľmi som sa s tým nebavil, ešte dneska v noci o 2.45 som dokončoval nahrávanie oboch strán, necítil som potrebu to pchať do vlákna s testami ako tú Sony LN C120.
Proste na Akai tak ako bolo, CD aké bolo v prehrávači a krátky test na nastavenie a potom naostro.
Vyšlo mi to na +4db v špičkách a bias -12 na Akai DX-57 so zvukom takmer ako zdroj, len malý rozdiel v prednese výšok a dynamiky, myslím že Japonská TDK D páska sa potvrdila.
Na mechanike potom pôvodná Japonská skladba bola trochu nabudená s veľkým zvýraznením stredov a málo výškami, obsah skladby netuším, je tam nejaký Japonský popis na booklete, ktorý som si neprekladal, ale bolo to mierne desivé, ako niečo staré či ľudové? hehe neviem čo na to povedať.
Moje nahrávky z Akai boli síce výškovo svieže, ale prišli mi menej dynamické, no ale než som si stihol uvedomiť všetky kvality a nekvality tak bol koniec *
5. kategória druhého počúvania cez Kossy Porty
Natalia Oreiro – 2001 Fans Edition /2001/ Ariola, BMG
Tretia kazeta na odkaze
Ako som sľúbil, posledná verzia Natalie. Neviem čo je Fans edition, alebo ako to vzniklo, ale časť skladieb bola z predošlého albumu a časť z prvého a zvyšok som nepoznal.
Presvetlenie zase platí ako vždy pre originálky, potlač svieti, pásku vidíte, cievky nie.
Kvalita, telo je odlišné od predošlých dvoch Natálií, vlastne je to takmer identické s tým čo ponúka Taliansky MusicBox či ako sa volajú, predávali aj pre FOX RTM, telo má totožné vedenie pásky, okienka pre ochranu zápisu a pod.
Ale cievky sú rovnako mizerné, vlastne jedna cievka bola pokrivená tak do extrémov, že som po prehratí kazety proste musel cievky vymeniť, ako mi bolo ľúto tej extrémne zvlnenej pásky, musel nasilu otvoriť kazetu (zvarená) a dať biele cievky z mojich zásob, vyzerá to divne, ale funguje. Pôvodná cievka sa vlnila a šúchala o steny kazety, páska je z toho extrémne zvlnená a zničená, čo je na zvuku extrémne počuť. Odvíjacia cievka sa vlnila tak extrémne, že sa okraje, rohy tmavej trecej fólie sťahovali dovnútra, na fotke to nie je vidieť, čo je škoda, ale je to zaujímavý efekt.
Master je po kvalitatívnej stránke ako ten predtým, dynamika áno, výškovo poslabšie, ale dajme tomu, silné kolísanie stopy, azimutu kvôli zničeným okrajom pásu, v takomto extréme to už nie sú len okraje pásky, ale cela plocha je zvlnená. Pás taktiež vyzerá na štandardný ferro od Basf, takže slušný pás zničený mizernou konštrukciou.
Hej vydavateľstvá, sa môžete hanbiť za mechanickú kvalitu kaziet čo ste predávali ľuďom, nikdy v živote by som si to nekúpil!
Kazetový obal, krabička bez stredoviek, vie mi niekto vysvetliť čo to bol za hlúpy nápad? *
Dnešné poradie, tak neviem, musím popremýšľať.
1. Raks HD-XII 90 1988, síce zvuk mohol byť lepší, ale dobrý dizajn, dobré skladby a čerstvá nahrávka na nezničenej kazete
2. TDK AE 10, to bola vyslovene sranda
3. Natalia vemeno, niektoré skladby boli dobré, kvalita mohla byť lepšia
4. Natiala fans, niektoré skladby boli dobré, kvalita mohla byť zúfalo lepšia
5. Sony LN C120, nebola najhoršia, ale nerozumel som prednáške
Nabudúce ešte ostaneme pri Raks, bude nejaká Poľská originálka, myslím že nejaká That´s a z použitých musím dať dokopy poradie, takže sa nechám prekvapiť.
Inak čo sa týka stavu mechaniky a tremola, najviac ho bolo počuť na Sony C120 a oboch origoškách, najmenej až takmer vôbec na novej nahrávke Raks a TDK C10.
Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic
veľká paráda, veľmi dobré čítanie
vyhráva u mňa TDK 10minútová, toľko zábavy s takou kazetou, som myslel že pri tom neobsedíš. Chápem správne, že si donahrával na jednej strane 54sek?
nasleduje C120 od Sony, už teda za tú kvalitu. Ešteže to nebola originálka s bookletom
RAKS je a treťom mieste aj keď sa mi páči najviac z celého vydania
Natalie sú na posledných priečkach ale jedno viem s takmer 100% určitosťou, budeš jediný poslucháč na svete, ktorý teraz vymieňal cievky na origoške kazety Natalie Oreiro
Ty si vravel, že máš už drážku na tejto hlave a keď šteluješ azimut nerobí to poruchy na páse?
Díky za ďalšie vydanie, ja som si veľmi dobre oddýchol a počítal si. Špica
vyhráva u mňa TDK 10minútová, toľko zábavy s takou kazetou, som myslel že pri tom neobsedíš. Chápem správne, že si donahrával na jednej strane 54sek?
nasleduje C120 od Sony, už teda za tú kvalitu. Ešteže to nebola originálka s bookletom
RAKS je a treťom mieste aj keď sa mi páči najviac z celého vydania
Natalie sú na posledných priečkach ale jedno viem s takmer 100% určitosťou, budeš jediný poslucháč na svete, ktorý teraz vymieňal cievky na origoške kazety Natalie Oreiro
Ty si vravel, že máš už drážku na tejto hlave a keď šteluješ azimut nerobí to poruchy na páse?
Díky za ďalšie vydanie, ja som si veľmi dobre oddýchol a počítal si. Špica
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10241
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic
donahrával som, keďže 54sekúnd je na 10min kazete celkom veľké percento
nikdy som nad tou drážkou nepremýšľal žeby to niečo robilo s páskou, keď ten rozsah otočenia nebude asi tak veľký aby to spravilo nejakú zlosť, takže som si nikdy nič nevšimol a nechce sa mi prezerať celý pás že či náhodou
nikdy som nad tou drážkou nepremýšľal žeby to niečo robilo s páskou, keď ten rozsah otočenia nebude asi tak veľký aby to spravilo nejakú zlosť, takže som si nikdy nič nevšimol a nechce sa mi prezerať celý pás že či náhodou
Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic
a čo si tam prosím ťa donahral, to by ma zaujímalo