EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic

деки и дальше плееры - цд, грамо vintage hifi stereo

Moderátor: AdmineR

Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10174
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic

Príspevok od používateľa EZ647 »

musíme šetriť lesy :D si ani nedokážem predstaviť to množstvo papiera čo by na to padlo

hmm s tými Emtec cievkami je zaujímavé to že, niektoré dobové Emtec sú v poriadku a niektoré sa pokazili pár rokov od kúpy, možno ešte počas prvého roku že som ani nestačil dokončiť nahrávku celej kazety :D


hmm ja som myslel že nemáš rád dlhé kazety, lebo nie sú kvalitné a spoľahlivé, nie preto že by si nevydržal tak dlho počúvať :D

dobrá hudba sa vždy nájde a keď je kvalitná nahrávka a pekne to cinká, tak zvládnem aj menej žiadanú hudbu pre mňa
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10174
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic

Príspevok od používateľa EZ647 »

Po ďalších troch týždňoch znovu počúvanie na tomto zázraku, premiéra v druhej miestnosti po presune techniky a bordelu o izbu vedľa.
Vyskytli sa aj problémy samozrejme, vtedy som mal napájacie zdroje cez 1meter napravo, teraz necelý pol meter vľavo, je to viac po ruke a neprekáža tak kabeláž ako predtým, ale vyskytuje sa jemný brum ak je hlasitosť nastavená jemne vyššie, tak je to počuteľné, pokiaľ mechaniku fyzicky vzdialim o niekoľko desiatok cm, tak to postupne zmizne, asi by to chcelo nejakú ochranu, predsa čipy a tranzistory toho nedokonalého primitívneho predzosíka sú voľne prístupné bez kovovej ochrany, tak sa na to niekedy pozriem.

Dnešná (tohotýždňová) päťka:
1. kategória použitých kaziet
Cher /1987/
Ja mám všeobecne takú nechuť k priehľadným kazetám s tmavými fóliami, čo je spôsobené ošiaľom 90tych rokov u nás, to mal proste doma každý a väčšina vyzerala rovnako, čo sa mi nepáčilo. Je pravda že biela potlač celkom vynikla, ale boli kazety aj s čiernou potlačou, to bola katastrofa.
Takže k našej postaršej pani, zvukovo ja neviem, radšej by som počúval Opusku, Supraphonku, a pod, toto mi nepríde svetoborné, síce ani najhoršie, ale vyváženosť zvuku akoby chýbala, výšky ako dajme tomu, ale stredy ukričané.
Čo do kvality a opotrebovania pásky a kazety, páska celkom vyťahaná, zvukovo trochu ťahalo výšky aj stredy do strany, občas jemné kolísanie stopy, na Akai nehrala o nič lepšie, ale ak používali základné ferro Basf, tak dajme tomu, ako pri správnej kalibrácii vedia tieto pásky zahrať pekne hlavne aj čo sa výšok týka, ale hromadná duplikácia, proste to ma neberie, len ako technická zaujímavosť.
Kazeta má dizajn tela, ako by ju vyrábali podľa Čínskeho vzoru s tými šikmými Tatranskými strieškami na okienka.
Cievky dostanú najviac kritiky, sú už jemne deformované, síce to nebráni plynulému pohybu zatiaľ, ale páska je značne vlnitá občas a je to aj počuť hlavne na koncoch.
Kvalita cievok a kazety je vlastne to čo bolo na originálkach prevedené najhoršie, za čo som ich vyslovene nenávidel, keď to človek pretáčal na rádiokazeťáku tak mal občas pocit že začala žmýkať práčka, alebo niekto niekde začal búchať, preto som sa originálkam až na pár výnimiek vždy vyhýbal, veľa peňazí za málo muziky. Samozrejme česť tým firmám čo tam pchali aspoň cievky starého dizajnu Basf, to vydržalo aspoň niečo.
No a presvetlenie na mechanike, samozrejme celá kazeta dobre svieti a je vidieť potlač kompletne, ale z pásky a cievok toho uvidíte asi minimum, toľko origošky - stereotyp MC kaziet.
No a cievky v origoškách asi nebudem meniť, aspoň nie vždy, nakoľko sa nejedná o také super kazety, ani k nim nemám až taký vzťah, samozrejme aspoň do doby kým funguje ako tak, no a je zvarená/lepená, nechám si zásoby cievok radšej na moje dobové kazety.
IMAG0092.JPG
IMAG0094.JPG
IMAG0097.JPG
*
2. kategória druhého počúvania už raz prehratých kaziet, cez Kossy Porty
Emtec Chrome Super Quality II 90 deň výroby 344 roku 2001.
Už to videl každý, Emtec kazeta v Denonovskom tele s panoramatickým oknom, ale slabými cievkami Emtec.
Po stránke presvetlenia na tejto mechanike je to jeden z ideálnych dizajnov, a veľká spokojnosť, len tie cievky sú proste škaredé a do dizajnu Denon pasujú spolu ako slanina s cukrom.
Po stránke funkčnosti, to boli jedny z mála cievok ktoré neboli pokrivené, celá strana A prešla mechanicky ukážkovo, a keď som druhý deň pokračoval stranou B, tak sa cievka nejako začala vlniť a navinutá páska spravila hrb, nie kritický, ale už som spravil fotku s návinom, kde je vidieť že to nie je dobre, fascinuje ma to, pri prvej strane nič obe cievky v poriadku a po druhej strane už je zle, no nemenil som cievku, keď už je kazeta prejdená oboma stranami, ale do budúcna pri ďalšom použití si na to spomeniem.
Kazeta je z nahrávok z Technics 575, predstavená v obaloch kaziet, samozrejme kalibrovaná ATC do 0db, občas nejaká špička +2db, ale neviem proste, zvukovo mi výšky prišli intenzívne a prenikavé spôsobom ako som zvyknutý, ale proste niečo sa mi na tom nezdalo, akoby boli trochu umelé a syntetické, neviem či je to páskou, nahrávkou, alebo masterom, za to druhá strana kde je pani Lenka F. bola nádherná, takže asi skôr ten mastering albumu na prvej strane. No a ďalší fakt že basy sú dosť skreslené, a boli aj vtedy, pretože Technics túto kazetu Emtec aj Emtec CEII po kalibrácii nahral nejako precitlivelo, aj keď sa dodržal výkon, tak niektoré skladby a žánre to proste nepobralo, a všimnite pásku, aká je krásna hnedá, ten nápis Chrome Super Quality obsahuje viac chrómu než ten pás, no proste Emtec, viete na kvalite sa nič nezmení, len značka :)
Napriek tomu, vďaka za nahrávku druhej strany to považujem za asi najkrajší zvukový zážitok tohto týždňa.
IMAG0100.JPG
IMAG0102.JPG
IMAG0104.JPG
IMAG0115.JPG
*
3. kategória novo nahratých
Maxell UDI-CD 120min rok1994 Made in England
Z novo nahratých cez moje dlhé voľno vyšla na tento týždeň len jedna kazeta, keďže striedam tri druhy kategórii kaziet, tak na niektorú vždy vyjde len jedno počúvanie. Preto pri tomto tempe môjho rituálu mi zásoba nahratých kaziet za tri voľné mesiace vystačí na veľmi dlho :)
Dizajn týchto Maxellov je pre osvetlenie mechaniky nevhodný, ale s prídavnými LED je aspoň pekne vidieť striedajúcu sa svorku v okienku na cievkach, aspoň svetlo v medzerách teda :D
Inak je to také potemnelejšie, ale Maxell v tomto dizajne som tu hral už naozaj veľmi veľa kusov po technickej stránke sa vždy osvedčili.
Po zvukovej stránke, ako presná, priestorová, ostrá, kvalitná nahrávka, ale nie tak výrazne ostrá a prenikavá ako som sa tešil, čo môže byť aj následkom toho že Sony deck asi nechcel veľmi výškovať na C120 (podľa textov k nahrávke výškovala veľmi dobre), alebo proste som sa nejako rozmaznal po tých niekoľko posledných "chromkách" ktoré som počúval predtým, ale zato jeden z najlepších adeptov kvality (hej to bude ten rozdiel 120 a 70uS v nahrávke). Hlavne sledovať tú presnosť ťahu, cievok a pásky je nádhera v porovnaní s tými Emtec, alebo originálkami.
IMAG0109.JPG
IMAG0111.JPG
IMAG0112.JPG
IMAG0113.JPG
IMAG0114.JPG
*
4. z použitých kaziet
Modern Talking - Alone /1999/
Ako ja mám ich hudbu rád, aj keď novšie albumy sú viac nabasované a hraničia s loudness war, ale napriek tomu som si pred rokmi doplnil tieto albumy na metalky, keď som mal Akai prvé roky doma. Tento album sa u mňa dostal na kazetu That´s MG-X 100 1989, ktorú som predstavil už na fóre a nahrával som vtedy na +8db bias 0 a bol som mimoriadne spokojný, samozrejme som to tiež prehnal, ale mohol som porovnávať so spomienkami z počúvania s počúvaním tejto originálky. A je to smutné ale tá kazeta žiadny zázrak zvuku nerobí, v podstate by som o nej povedal to čo o Cher, veľmi ukričané stredy, výšky aby sa nepovedalo, cievky polovične krivé, na jednej je celkom hrb, sú rovnako duté ako na kazete Cher, len dizajn kazety nie je identický, ale mierne odlišný taktiež veľmi často používaná koncepcia v originálkach. Napriek tomu že je od Cher asi o 12rokov novšia z doby keď sa už kazety chystali do dôchodku, tak sa toho veľa nezmenilo, len vďaka CD sa albumy natiahli a tak má táto kazeta cca takmer 80minút, takže museli použiť pás hrúbky C90 a to veľmi nerobí dobre vďaka tým cievkam a výlisku kazety, páska je tiež vyťahaná, ale celkový dojem je o niečo lepší než na Cher. Ale bola zle skladovaná, dostal som ju spolu s inými originálkami, 4kusy, kde sa u jednej vyskytli závažné problémy a netuším ako si s tým najbližšie poradím. Niečo som o tom písal aj na fóre. Tiež to vyzerá na Basf ferro tape.
Presvetlenie ako u Cher, kazeta svieti, potlač je vidieť, cievky veľmi nie, ale silueta plnej cievky hore ako poskakuje na hrboch čo sa tam spravili, to hej. Keď to niekto počúval v aute tak sa nemusel trápiť poskakovaním a hrboľmi na cievkach a nerovnomerne navinutej páske, ale sa v kľude sústredil len na hudbu a krásnu rovnú cestu (hahaha)
IMAG0131.JPG
IMAG0133.JPG
IMAG0139.JPG
*
5. kategória druhého počúvania už raz prehratých kaziet, cez Kossy Porty
Fuji CDFan1 74min rok 1998 Made in Korea by Saehan
Je to zvláštny pocit, mať v zbierke obrovské množstvo kaziet a deliť si kazety na rôzne počúvania, nahrávky a rituály a napriek tomu sa dve kazety takto stretnú, ako CDFan1 mám tri kusy, práve včera som prezentoval C46 verziu v danom vlákne a dneska som načal počúvanie prvej strany na verzii C74, ktorú mám nahratú kompletne na Technicse 575 s ATC priemerne na 0db, popísanú už v obaloch kaziet aj s tým vtipným nákupom z výkladu neznámeho obchodu.
Že sa takto stretnú dve kazety spolu pri dvoch rôznych činnostiach, cítim sa akoby som uhádol čísla športky, ale zabudol ju podať....
Tak čo povedať? presvetlenie týchto kaziet Saehan je vždy dosť dobré, mierne zelený nádych trochu menili farby prídavných LED, konkrétne ružová LEDka v pravom hornom rohu kazety zmenila jemnú zelenú farbu tela na výraznú modrú. Na fotke je to ale nevýrazné :D
Okrem toho že som kazetu veľmi olepil, pretože som bol fascinovaný tou ponukou nálepiek a dizajnom obalu, že som jej aj zveril vtedy dôležitejšie nahrávky. Aj keď kazeta zvukovo bola taká viac priemerná, výškovo bola mierne lepšia od priemeru, povedzme na základnú ferro dobrý zvuk, aj vtedy na Technicse aj na mechanike teraz, výšky mohli byť ešte viac ostré, ale aj tak celkom spokojnosť. No niekoľko minút pred koncom tradične kolísanie po otlakoch svorky, už na Technicse som s tým nebol spokojný, a na nových kazetách som to nepovažoval za tak veľký problém, ale v tej dobe ma to na tejto Fuji prekvapilo, považoval som ju za odležanú kazetu na slnku vo výklade, jedno z najhorších miest na skladovanie, ktovie ako dlho ju tam mali, veď aj na booklete sú vyťahané miesta od slnka.
Ale chod cievok aj pásky je v poriadku.
IMAG0158.JPG
IMAG0160.JPG
IMAG0161.JPG
IMAG0162.JPG
IMAG0164.JPG
*
Záverom, takže najlepšie boli Maxell UDI-CD 120 a použitá Emtec CSQII, ako neviem sa rozhodnúť.
Tesne v závese by mohla byť tá Fuji CDFan1 pretože z nej Technics vtedy vytiahol celkom dobré výšky napriek pochybnostiam o pôvode pásky.
A posledné miesta spolu obsadia obe originálky, ktoré sú nahraté priemerne až podpriemerne, čo je dosť hanba, s kľudom poviem že naše ČeskoSlovenské originálky boli nahraté kvalitnejšie, tam často zaostávala mechanická časť kazety čo ich zrazila k zemi.
Keď sa nad tým zamyslím koľko v 90tych rokov stáli také prestížne albumy na kazete a CD, tak ľudia, za tie prachy ste mohli mať jednu novú TDK MA-XG čo chceli za origošku Modernov a iných kapiel a výberov. Je to hanba, ich nekvalita u časti populácie prispievala k piráteniu hudby už v tej dobe, ako neskôr k tomu prispievali prehnané ochrany audio CD, DVD a nezmyselné reklamy na DVD.
Jediné na čo fakt ľudí asi nalákali bol pekný booklet na originálnej kazete, alebo CD, tam sa občas naozaj vybláznili.
Považujem to za taký priemerný týždeň.
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3622
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic

Príspevok od používateľa Nstar »

ja to teda považujem zasa za veľmi slušný článok, perfektne som si počítal a relaxoval.
Cher by som teda počúvať nechcel aj keď ja zasa celkom mám rád tieto originálky s tou tmavou fóliou tak by som rozhodne dal prednosť Modern Talking, a v tej mechanike to podľa mňa vyzerá dobre. Čudujem sa, že ani bez dolby ti nestačili výšky, teda predpokladám, že tie origošky sú nahraté s dolby.
Maxell je môj obľúbený dizajn ale tu asi naozaj nemá veľa čo predviesť a 60minút na jednu stranu by som nevydržal. Basf verím, že má pekný zvuk ale tie cievky to fakt kazia a dizajn ma stále nepresvedčil aj keď občas sa to dá zniesť ale tu aj keď to svieti, tentokrát rozhodne vyhráva kazeta, ktorá sa mi včera nepáčila, tie nálepky proste treba použiť a svedčí jej to v tej mechanike.
Takže opäť raz pekný článok, fotky ako vždy výživné a čítanie zábavné.
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10174
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic

Príspevok od používateľa EZ647 »

keď ten rozdiel bez dolby a dolby B mi príde veľmi jemný, dávno zožratý časom na výškach :D
Ale tie nahrávky sú vyslovene odfláknuté, idú hlavne na stredoch, ktoré sa derú cez možnosti výkonu smerom hore až do skreslenia.

A Maxell 120 bola super, som rád že mám ešte jednu podobnú v zásobe.
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3622
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic

Príspevok od používateľa Nstar »

ale ano, že je super mi je jasné, len to už je podľa mňa harddisk
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10174
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic

Príspevok od používateľa EZ647 »

Nstar: to si musíš kúpiť ten dvojrýchlostný deck a používať C120 ako C60 a k tomu budeš mať kvalitu ako na CD :D
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3622
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic

Príspevok od používateľa Nstar »

áno to už by sa dalo zniest ale ideal by boli na tom 46min, ja proste rád mením kazety
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10174
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic

Príspevok od používateľa EZ647 »

to si môžeš nakúpiť veľa C10 kaziet

aj ja rád mením, ale keď som na niečom pracoval, ako hranie s elektronikou a tak, zabralo mi to celý deň a bol som vďačný za dvojitý Technics, kde som dal dve C120 a mal som 4hodiny pokoj od výmeny, bez toho aby som len prstom pohol.
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3622
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic

Príspevok od používateľa Nstar »

ja zasa nemôžem počúvať hudbu ako krovie, ale pripúšťam počúvanie ako soundtrack k niečomu a hlavne neviem ako by som namixoval 120min, to je proste moc na mňa. Jedine nejaké relácie alebo hovorené slovo
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10174
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic

Príspevok od používateľa EZ647 »

Zase sme o tri týždne starší, bol to mimoriadne náročný týždeň, pretože sa občas stáva že pri poobedných smenách je všetko vybavovanie nutné spraviť doobedu, veci ktoré sa už pri iných smenách proste nestíhajú, potom sa občas aj stáva že sa nejaké to počúvanie vynechá, a doháňam ďalšie dva dni dvojitou dávkou....ale dosť už na úvod, nebudem nikoho strašiť čo sa stalo alebo sa stať mohlo, hlavne že veci sú čiastočne vyriešené a ani ma nehne najbližšie dva týždne sa týmto zaoberať.

Toho týždňová päťka:
1. kategória novo nahratých kaziet:
Raks RX 100min rok 1993 Made in Turkey
Kto pozorne sledoval moje nahrávky cez leto každý deň, tak si tu poradie čerstvo nahratých kaziet môže kľudne odsledovať nadlho dopredu. Rakska bola zvukovo veľmi príjemná, výškovo nie prehnaná, viac prirodzená a vyvážená, viem že na decku počas nahrávky výškovo neexcelovala, ale vedel som že na mechanike sa to bude kompenzovať vďaka vyzdvihnutým výškam a detailom. Páska je naozaj dôstojný materiál pre nenáročné veci a moja spokojnosť bola veľmi vysoká. Sledovanie presvetlenej, trochu mi chýbala istá farebnosť a protikus na cievkach v pohybe a trochu až možno príliš nepríjemne matná, ani foťáku sa to nechcelo zabrať dobre, ale nevadí, posluch príjemný.
IMAG0471.JPG
IMAG0473.JPG
IMAG0474.JPG
IMAG0475.JPG
IMAG0478.JPG
*
2. kategória použitých kaziet:
Bad Boys Blue - ...Continued /1999/ viewtopic.php?p=23743#p23743
Rovnaký odkaz ako v prípade albumu Modernov pred troma týždňami, kazety z jedného roku, od jedného vydavateľa, dokonca technicky, konštrukčne zhodné. No záznam sa mi zvukovo pozdával o trochu viac než na Modernoch, nie z hudobného hľadiska, ale z ohľadu masteringu aj nahrávky na pás, hralo to naozaj niečo lepšie, prvá strana bola ako tak slušná výškovo aj výkonovo, aj keď sa jedná o pomerne nový a výrazne prebasovaný album, tak to bolo príjemné počúvanie, no druhá strana bola horšia, tam jeden kanál stále chrčal mierne na výškach, páska sa neprirodzene vlnila, verím že použili štandardný základný Basf ferro pás na duplikáciu, ale tá kazeta tak ako aj v prípade Modernov je proste nedostatočná. Cievky rovnaký dutý typ, ktoré sa mierne vlnili, páska mierne s vlnitými okrajmi, a jedna kladka proste sa neotáča, len pod tlakom navíjania ak je na strane navíjacej cievky, potom sa to samozrejme otočilo.
Presvetlené tak ako je zvykom u týchto origináliek, kazeta svieti celá, vidieť celú potlač, ale z cievok len silueta navinutej pásky.
Páska taktiež asi použitá hrúbky C90, jedna strana mi vyšla na presne 35min, teda spolu 70min.
IMAG0495.JPG
IMAG0497.JPG
IMAG0498.JPG
IMAG0501.JPG
*
3. kategória druhého počúvania už raz prehratých kaziet, cez Kossy Porty
Fuji DR 90min rok 1998 Made in China, zrejme by SKC
Kazeta predstavená vo vlákne obalov kaziet, jej nákup aj nahrávka na Technics 575, najprv som pásku kontroloval a zľakol som sa pretože prvé úseky pásu mali mierne biele fľaky, ako keď pásky majú plesne, alebo začína odchádzať spojivo, u tých Čínskych SKC si nikdy človek nemôže byť istý čo čakať, ale tak kontrolne som si prehral niekoľko minút na Technicse 575 a keď som počul že zvuk je ako má byť, bez dropov a s riadnymi výškami ako vtedy a hlavy ostali čisté, tak som bol kľudnejší.
Na mechanike to zahralo veľmi pekne, výškovo aj basovo na Portoch Pro nastavené extra pre tieto slúchadlá, ak som to nikdy nespomínal tak mám to zapojené na výstupe mierne inak že sa bassy zvýraznia podstatne viac než v pôvodnom zapojení (extra len pre druhé počúvanie cez Kossy), takže zvuk cinkal aj výškoval ako za mlada, páska nič nestratila za tie roky a hrala veľmi dobre, tam bola spokojnosť. Čo do presvetlenia, je naozaj veľmi tmavá, ale za to tie cievky Fuji s troma otvormi až priam hypnotizovali, takže príjemné vo všetkých ohľadoch.
Páska sa občas v dráhe mierne vlnila, ale tak je to lacné telo, ktoré sa tvári zaujímavo, no problémy s kolísaním stopy neboli.
IMAG0515.JPG
IMAG0517.JPG
IMAG0518.JPG
IMAG0519.JPG
*
4. druhá z kategórie novo nahratých kaziet bola
Sony CDit USA 74min rok 1992 Made in Mexico, Japan, USA.
Po rozboroch a zisťovaní skutočností o tejto "nebezpečnej" rade kaziet, ešte pred nahrávkou, som usúdil že tento ročník používa ešte pôvodné Japonské pásy Sony UX, len kazeta je vyrobená a montovaná v Mexiku, tak som sa nebál ju prehrať aj na tejto mechanike.
Zvukovo veľká spokojnosť, ako som bol spokojný so Sony UX 100 USA pred troma týždňami tak zvukovo aj toto nadmieru ostré a precízne, keďže je to typ II, jediný v tomto týždni. Samozrejme problémy boli trochu len s kolísaním a poruchami ohľadne konca a začiatku pásky, kde to proste trochu viac flákali pri výrobe v tom Mexiku, ako aj ostatné Mexické Sony.
Na presvetlenie mechaniky sa celkom tento dizajn nehodí, ale niečo tam vidieť je, trochu cievky a tak, hlavne kraje úzkeho otvoru okna, ale v celku ešte prijateľné, zvukové podanie spríjemnilo to nepohodlie sledovania.
Stále pripomínam že tento kus z tohto roku je bezpečný na používanie.
IMAG0522.JPG
IMAG0524.JPG
IMAG0526.JPG
*
5. Posledná piata kazeta padla z kategórie použitých kaziet a zase originálka, tých bude ešte niekoľko do budúcna:
Ciao Bella Italia /1999/ - výber Talianskej music viewtopic.php?p=23739#p23739
Ten rok je síce neistý, lebo ani na nete to nie je poriadne uvedené tak cca 1996-1999, je zase originálka klasickej konštrukcie, priehľadná a tmavé fólie, čierne cievky, kde je presvetlenie ako u tých predošlých popísaných. No aspoň použili Basfácky vzhľad starších cievok, tak sa tak nevlnia, ale mechanicky je kazeta aj tak jednoduchá a biedna, tentokrát sa nejedná o zhodnú konštrukciu ako u Bad Boys Blue či Modernov, ale mierne odlišnú, nemá ani osky vedenia pásky na kladky, a zase jedna kladka stuhnutá a druhá sa vlní ako vajce. Celkovo vedenie pásky nič moc. Zvukovo ako snaha by bola, ale výškovo niečo menej výrazné, zase ma až tak neohúrila, aj sklady, možno úspešné ale niektoré pre mňa viac nudné, niektoré lepšie, ale stále sa to celkom dalo počúvať. Páska zase zrejme z klasických Basf, alebo tak.
Aj tento výber je natiahnutý až takmer do 80min, teda zase tenká páska.
IMAG0550.JPG
IMAG0552.JPG
IMAG0557.JPG
*
Záverom celkové hodnotenie, asi tak že najlepšie hrala asi uvedená Sony CDit, pretože typ II hehe.
Ďalšie dve Raks RX 100 a použitá Fuji DR 90 1998 obe mali veľmi príjemný zvuk a čosi do seba, tesné druhé miesto, dobrá vyváženosť a spokojnosť.
Predposledná bola Bad Boys Blue, pretože aj keď sa zvukovo snažila, tak originálky nikdy akosi nemajú tú výškovú precíznosť a detail ako keď si ja niečo nahrám aj na dvojhlavom Technicse. Samozrejme sa nájdu výnimky, ale toto je taký priemer kvality, no a tá druhá strana to dosť pokazila.
Posledná je tá s Talianskymi skladbami, ako stále ten mastering a záznam je počúvateľný, ale proste mohli sa snažiť viac ten detail a precíznosť na výškach mi vyslovene chýba. Zase hovorím, originálka do zbierky, ale kvalitný záznam si spravte na kvalitnú kazetu na riadnom decku.
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3622
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic

Príspevok od používateľa Nstar »

za mňa teda rozhodne tá Sony aj keď je nepriehľadná veľmi sa mi páči ale naživo by som si pozrel DR, tam tie kotúčakovité cievky vyzerajú asi dobre. Raks má tretie miesto ale zasa možno ten foťák to nepodal presne a originálky sú proste vždy dobré ale tá talianska je taká neobvyklá. Viem si predstaviť to počúvanie s takto podsvietenými kazetami, musí to mať svoje...ako máš zapojené tie sluchátka, že to zvýrazňuje bass?
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10174
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic

Príspevok od používateľa EZ647 »

oni tie bassy tam v podstate sú, ale výstup EQ čo k tomu pripíjam (tiež robený) tak neznesie impedanciu, alebo výkonovú záťaž slúchadiel, tak bassy chýbajú, ale keď medzi slúchadlá a EQ dáš potenciometer, tak sú už aj bassy a kossy porty ešte zvýrazňujú tak sa to hodí, samozrejme nehrá to ako na veľkom decku, alebo riadnom zariadení, ale je to sranda počuť hudbu aj inak :D
Napísať odpoveď

Návrat na "Decky, kotúčáky, gramofóny, CD a iné prehrávače"