EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic
Moderátor: AdmineR
- Kazetowich
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 8761
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 16:18
- Bydlisko: polia, lúky a háje SR
- Kontaktovať používateľa:
Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic
toto je to pravé orechové o kazetách, ktoré nikde inde nenájdeš, vrátane fotiek.
Z nich dýcha aspon takto sprostredkovane to materiálno - že kazeta nie je len o kvalite pásky, ale i priesvitnom svetelnom či povrchovom vneme keď ju máš v ruke. Toto je na hony vzdialené strímovaniu či hi-resu ..O kazetách sa nikde a nikdy takto nepísalo a ani nepíše. Iba tu
Z nich dýcha aspon takto sprostredkovane to materiálno - že kazeta nie je len o kvalite pásky, ale i priesvitnom svetelnom či povrchovom vneme keď ju máš v ruke. Toto je na hony vzdialené strímovaniu či hi-resu ..O kazetách sa nikde a nikdy takto nepísalo a ani nepíše. Iba tu
Sansui 331 klub czechoslovakia, old Pioneer receivers
Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic
Kazetovich podpisujem. Tento web má dušu.
Už je otázka na EZ čo všetko chce zdieľať. Času to musí zaberať naozaj mnoho. Každopádne ja to čítam rád.
Už je otázka na EZ čo všetko chce zdieľať. Času to musí zaberať naozaj mnoho. Každopádne ja to čítam rád.
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10260
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic
super, tak pokračujem relatívne
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10260
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic
Šestnáste tohoročné počúvanie, tento diel je za posledný októbrový týždeň (malo vyjsť 29.10.2022), len nestíham písať, alebo si povedzme pravdu, nechce sa mi tak ako kedysi... no a kvôli rôznym udalostiam v práci som mal dva týždne poobedné zmeny po sebe, takže po tomto za krátko napíšem ešte jeden diel za uplynulý týždeň.
Tentokrát uzavriem Sony What´s up, a vrhnem sa možno aj na nudnejšie témy počúvania, ale nikto z vás to počúvať nemusí, takže čítanie bude štandardné
1. kategória novo nahratých kaziet, z letnej várky 2021, pre tento týždeň posledná What´s up kazeta Sony
Sony What´s up? ... 46min rok 1985 Žltá verzia s tmavými cievkami.
Po zvukovej stránke opäť strana A nahratá na decku Sony je dynamicky dravá a strana B tuším z decku Pioneer je viac jemná, ale precíznejšia na výškach a detailoch, ale aby som to uzavrel, celá štvorka týchto Sony kaziet aj keď neboli excelentné na deckoch a bolo cítiť pokles kvality hlavne na výškach vekom, tak tu na mechanike zahrali všetky štyri nádherne a bol som veľmi spokojný.
Spokojný aj s estetickým výkonom veľkých cievok, u žltej verzie už výraznejšie presvitali obrysy kazety. *
2. kategória použitých kaziet, z extra várky kaziet na odpis, ako som spomínal naposledy, čakali ma dve TDK D 60min, ktoré som preskočil a vtedy šiel rovno na zelenú originálku draka Tabaluga.
Ide o to, že väčšina nahratých kaziet z balíčkov na odpis (v rátane veľkej plnej igelitky, ktorej čas na mechanike sa pomaly ale isto približuje) obsahuje hovorené slovo s náboženskou tematikou v Nemčine. No a ja väčšinou nechám pôvodné nahrávky aj keď tam sú akékoľvek nezmysly, donahrávam len konce kazety, ktoré obe TDK potrebovali "uzavrieť" aby som to mal kompletné. Kaziet na nové nahrávky je v podstate dosť, takže už nie som nútený premazávať staré kazety pochybného stavu.
A teraz k tej konkrétnej kazete:
TDK D 60min rok 1991, Made in Luxemburg, alebo Nemecko, klasická Európska verzia.
Jedná sa presne o tento kus kazety
Sériové čísla pri prechode z Nemeckej pobočky do Luxemburskej boli totožné, takže sa to zle rozlišuje kde bola vyrobená, okrem toho táto má číslo AFIG115, ktoré ešte nie je v zozname rozlúštených, viem len že rok výroby je presne 1991.
Teda klasická TDK D obdobia 1990-1993, veľká zvláštnosť sú čierne vodiace kladky, čo je u TDK celkom vzácne, ale stretol som sa už s tým.
Po technickej stránke bola kazeta v mierne viac obitom stave, ale inak nepoškodená, páska na pohľad vyzerá vo veľmi dobrom stave, napriek tomu jemne biely povlak na kladke ostane, preto vhodné čistiť.
Presvetlenie klasických TDK D na mechanike je dobré, kontrastné, dobre sledovateľné, ale pri veľkom množstve TDK D sa to proste rýchlo opozerá. No považujem to za klasiku priehľadného dizajnu.
K nahrávke, hovorené slovo Nemecky s náboženskou tematikou, magneticky poškodené, ozveny a kolísanie úrovne v nahrávke, podľa Akai sa jedná o špičky nahrávky do -10db viac z pôvodného zvuku nejde dostať, na mechanike je každý zvuk, detail a ozvena pomerne výrazne počuteľná.
Na kazete ostalo na strane A prázdnych 5min a na strane B až asi 20min, takže som to donahrával na Sony TC-KE600S, kde vyšla kalibrácia na:
H: -6 až -7
L: -4
Vyrovnať to šlo veľmi dobre, s miernym skreslením šla nabudiť až na +8db, nahrávku som nechal do +4db, výškovo takmer ako zdroj, celkovo donahrávanie bolo mimoriadne kvalitné na stav kazety a na mechanike to zahralo veľmi presvedčivo, hlavne výškovo aj priestorovo a celkový dojem bol výborný. Z čoho vyplýva že páska v dobrom stave fyzicky, ale s poškodeným záznamom magneticky sa dá vždy nahrať nanovo vo vysokej kvalite, za predpokladu že pás neutrpel nejaké teplotné šoky a pod. Napríklad chromdioxid z týchto várok kaziet na odpis sa už nedá nahrať ani tak dobre ako novorozbalená chromdioxidová kazeta z fólie.
Takže TDK D je výborný materiál aj po rokoch aj po horšom skladovaní, no a prečo počúvam náboženské keci Nemecky ktorým nerozumiem? pretože je to kazetový rituál
Naozaj každé desiate slovo aj rozumiem, ale kto nie je fanatik do takých vecí, tak by tie kazety premazal, vyhodil, alebo posunul ďalej, jednoduchá vec. Napriek tomu som pri tom mierne pospal, oddýchol a nie je to najhoršie čo som kedy počúval.
Ešte k stavu kazety, je tam jedna samolepka popísaná perom kde je uvedené "Gottes Weseu ist Liebe" Auskor/ Kopfermann *
3. kategória druhého počúvania cez Kossy Porty
Raks ED-X 90min rok 1990 Made in Turkey
Toto je trochu obsahový extrém, takže najprv ku kazete samotnej.
Jedná sa o dve rovnaké použité kazety, druhá bude (bola) v ďalšej várke, čo mi tu nechal jeden kamarát ako pozostatok doby keď to malo zmysel, ale dneska už kazety majú zmysel len pre bláznov ako my tu...
Kazeta je veľmi dobre presvetlená, jasná, dobre sledovateľná, mriežkovaným cievkam Raks vždy chýba nejaký tmavší protikus na sledovanie v pohybe, ale dajme tomu, tieto kazety sú také a iné už nikdy neboli.
Stav pásky je dobrý, žiadny oter, žiadne škrípanie, hladký chod, aj keď sa zdalo že magnetická vrstva má jemnú pigmentáciu, čo som si na druhom kuse tejto kazety nevšimol, tak zdá sa že je pomerne kvalitná, celé obdobie skladovaná v izbovej teplote.
Nikdy som presne nechápal hierarchiu kaziet Raks, keďže v roku 1990 v tých priehľadných ferro kazetách mali SX, ED-X a CD-X, ak správne chápem SX bol rozpočet, ED-X asi základ a CD-X niečo ako superferro, alebo mierne lepšia ferro, až po nich šli pecky vo veľkooknových telách ako ED-SX a CD-SX. Takže povedzme že ED-X je základný ferro a po rokoch skladovania stále funguje mechanicky ukážkovo.
A teraz ten obsah, je tam záznam pre počítače Atari, proste to nie je určené na posluch! ale ja som v tomto blázon, hlasitosť na minimum, aby som len vedel že tam nejaký zvuk je a nechal som to chrčať a pískať, pretože je to rituál, aj tá kazeta sa občas potrebuje prevetrať v ťahu, nie len pretáčaním. Našťastie takých kaziet nemám veľa, len tieto dve, šesť ďalších čo som mal som posunul jednému fanatikovi aj s celým Atari to putovalo do Česka a bohvie čo s tým je teraz, ale tieto dve Raks kazety mi ostali, pretože ich majiteľ bola iná osoba než majiteľ Atari so šiestimi kazetami, ktoré som mal dlhodobo požičané a posun do ČR bol ním schválený.
No a dodám len že nahrávky tohto typu sú z nejakého dôvodu len v pravom kanáli, chrčanie a pískanie malo výškovo ostré pozadie, bez kolísania stopy, čo tiež značí stálosť materiálu a to najdôležitejšie, stále to nie je to najhoršie čo som musel/chcel počúvať! *
4. kategória novo nahratých kaziet, z letnej várky 2021
Fuji DR-II 90min rok 1998 Made in China, zrejme v spolupráci so SKC
Kazeta je vzhľadovo v podstate identická s DR roku 1998, ktorú som prezentoval pred časom v mechanike a počúvaní, aj tu je vzhľad podsvietenia tmavší, ale cievky s efektom trojzubca pôsobia veľmi dobre.
Akurát mi pri tejto kazete samozrejme svieti LEDka že je to typ II, kto si spomína začiatok vlákna, kde som robil takéto články o tom čo a ako v tej mechanike funguje a že tam sú tri ledky na indikáciu typu kazety.
Zvukovo je to celkom schopné, predpoklad na SKC QX pásku, materiál je základne až stredne kvalitný, niektoré skladby hrali krásne, niektoré mi prišli mierne výškovo rozpité a presykané, ale inak celkovo dobré a chod pásky stredne dobrý.
So SKC typom II som nikdy nebol 100% spokojný čo do kvality superhifi nárokov, ale svoju prácu to urobí na menej náročné veci, na mechanike sa potom detaily všetkého zvýraznia viac v rátane výšok a dojmu z priestoru.
Ale mechanické výhrady by som mal dve, jedna vodiaca kladka bola ako vajce, takže páska veľmi nekľudne poskakovala, to proste vo väčšine veľkých deckov neuvidíte.
Druhá že presnosť výlisku na svorke jednej cievky nebola tak dobrá a na návine sa robili hrby, síce to nie je tak kritické ako u Čínskych lacných kaziet, alebo u posledných Maxell UR z Malajzie, ale už je táto Fuji Čínsky produkt a presne kvalita spracovania kazety smeruje jasne...
Čo sa týka obáv z ničenia hláv ako pásu SKC QX ako druhý najnebezpečnejší na svete po Mexických Sony type II, tak sa to tu nepotvrdilo zatiaľ. *
5. kategória použitých kaziet, z extra várky kaziet na odpis, ako som spomínal naposledy, čakali ma dve TDK D 60min a toto je druhá z nich.
TDK D 60min rok výroby 2000, Luxembursko
Na uvedenom odkaze na danú kazetu mám len novú C60 je to viacmenej ilustračne.
Aby som vniesol trochu svetla do chaosu na odkaze, tak TDK D s červenými svorkami pochádzajú v tomto období výhradne z Luxemburskej pobočky a tie s bielymi svorkami sú už Thajské, preto je veľmi vhodné porovnávať presný dizajn kazetového tela, kde tie Thajské boli odlišné v detailoch a používali biele svorky na 90%, pretože výnimky sa môžu nájsť, ale zase sériové číslo je nekompromisné v tomto a všetky TDK kazety začínajúce na AV... alebo ZV... sú Thajské, detaily môžeme riešiť v iných vláknach. Ešte perlička, TDK D s čiernymi svorkami ako mám tu sú poslednou známou verziou z Luxemburska a čierne svorky sa v týchto kusoch vyskytovali približne v období rokov 2000-2002. K tomu sa tiež dostaneme v budúcnosti na mechanike.
V prípade kazety, ktorú som počúval na mechanike, je tam celoplošný domáci polep s vytlačeným textom na tlačiarni, opäť sa jedná o náboženskú tematiku v Nemčine, naozaj by ma zaujímalo kto tie kazety vlastnil, alebo nahrával.
Presvetlenie kazety je výborné, ako vždy hovorím klasika TDK D, ktoré nesklame, len sa skoro opozerá. No a do budúcna bude veľké množstvo práve takých kaziet.
Nahrávka a stav:
Jedná sa o kus vyrobený v roku 1998 v Luxembursku, na strane A je domáci celoplošný polep, predpokladám že sa dali niekde zakúpiť vyrezané samolepky v tvare pre kazety a tlačilo sa to bežne na tlačiarňach a kopírkach, alebo sa takéto rezali či vystrihovali dodatočne ručne, či strojovo na zákazku, ale proste existovalo to.
Polep je teda len na strane A, kde je uvedené Erfahrungen in Auschwitz Jakob Krämer 13.6.1999 Gottesdienst
Nahrávka je už klasicky poškodená magneticky zo zlého skladovania, alebo vysokej teploty, ozveny a kolísanie úrovne, výkon najviac -10db pôvodného zvuku. Kazeta a páska sú opticky v relatívne dobrom stave, zase len jemný náznak bieleho oteru na kladke, minimálny.
Strana A bola kompletná, na strane B som donahrával na Akai DX-57 posledné 2minúty.
Pri bias -12 do +4db som sa zase utvrdil v tom že páska je naozaj schopná, kvalitná a výkonná, proste stálo za to ju na mechanike prehrať, aby som sa dočkal posledných dvoch minút kvalitného záznamu
No a stále to nebolo to najhoršie čo som musel počúvať... *
Takže zhrnutie tohto počúvania číslo 16. v roku 2022.
1. rozhodne Sony What´s up žltá za skvelý dizajn a skvelú kvalitu, ako zvukovo tak mechanicky
2. Fuji DR-II pre kvalitu nahrávok a výber hudby, už nič lepšie tu nie je.
ďalej to veľmi nemá zmysel, aj keď premýšľam čo bolo menšie zlo či nahrávky Atari alebo náboženské veci, asi som viac za to Atari, ale donahrávky na TDK D boli veľmi výživné a epické, hlavne že takto doma na páskach premiérujem Dual CD player od Romana, ale jeho čas ešte príde....
Totiž medzi tými použitými kazetami na odpis je veľa kaziet vo veľmi zlom stave, alebo s náboženskou tematikou a bude ešte jedna várka kaziet a potom tá plná igelitka čo som zopár rokov dozadu prezentoval na fóre pomerne podrobne s detailným popisom a fotkami, hudobne to bude väčšinou nezáživné, ale technicky pre mňa ako povinnosť, keďže som na Akai prešiel takmer všetky tieto kazety už skôr a zostalo ich naozaj len zopár kusov a jedna zvláštna várka...ale o tom neskôr
Behom dní ešte spíšem číslo 17, ktoré som si odpočúval posledný týždeň, aj v rátane druhého kusu Atari Raks kazety, ale o niečo lepší výber kaziet než teraz v tomto príspevku.
Takže kazetám zdar.
Tentokrát uzavriem Sony What´s up, a vrhnem sa možno aj na nudnejšie témy počúvania, ale nikto z vás to počúvať nemusí, takže čítanie bude štandardné
1. kategória novo nahratých kaziet, z letnej várky 2021, pre tento týždeň posledná What´s up kazeta Sony
Sony What´s up? ... 46min rok 1985 Žltá verzia s tmavými cievkami.
Po zvukovej stránke opäť strana A nahratá na decku Sony je dynamicky dravá a strana B tuším z decku Pioneer je viac jemná, ale precíznejšia na výškach a detailoch, ale aby som to uzavrel, celá štvorka týchto Sony kaziet aj keď neboli excelentné na deckoch a bolo cítiť pokles kvality hlavne na výškach vekom, tak tu na mechanike zahrali všetky štyri nádherne a bol som veľmi spokojný.
Spokojný aj s estetickým výkonom veľkých cievok, u žltej verzie už výraznejšie presvitali obrysy kazety. *
2. kategória použitých kaziet, z extra várky kaziet na odpis, ako som spomínal naposledy, čakali ma dve TDK D 60min, ktoré som preskočil a vtedy šiel rovno na zelenú originálku draka Tabaluga.
Ide o to, že väčšina nahratých kaziet z balíčkov na odpis (v rátane veľkej plnej igelitky, ktorej čas na mechanike sa pomaly ale isto približuje) obsahuje hovorené slovo s náboženskou tematikou v Nemčine. No a ja väčšinou nechám pôvodné nahrávky aj keď tam sú akékoľvek nezmysly, donahrávam len konce kazety, ktoré obe TDK potrebovali "uzavrieť" aby som to mal kompletné. Kaziet na nové nahrávky je v podstate dosť, takže už nie som nútený premazávať staré kazety pochybného stavu.
A teraz k tej konkrétnej kazete:
TDK D 60min rok 1991, Made in Luxemburg, alebo Nemecko, klasická Európska verzia.
Jedná sa presne o tento kus kazety
Sériové čísla pri prechode z Nemeckej pobočky do Luxemburskej boli totožné, takže sa to zle rozlišuje kde bola vyrobená, okrem toho táto má číslo AFIG115, ktoré ešte nie je v zozname rozlúštených, viem len že rok výroby je presne 1991.
Teda klasická TDK D obdobia 1990-1993, veľká zvláštnosť sú čierne vodiace kladky, čo je u TDK celkom vzácne, ale stretol som sa už s tým.
Po technickej stránke bola kazeta v mierne viac obitom stave, ale inak nepoškodená, páska na pohľad vyzerá vo veľmi dobrom stave, napriek tomu jemne biely povlak na kladke ostane, preto vhodné čistiť.
Presvetlenie klasických TDK D na mechanike je dobré, kontrastné, dobre sledovateľné, ale pri veľkom množstve TDK D sa to proste rýchlo opozerá. No považujem to za klasiku priehľadného dizajnu.
K nahrávke, hovorené slovo Nemecky s náboženskou tematikou, magneticky poškodené, ozveny a kolísanie úrovne v nahrávke, podľa Akai sa jedná o špičky nahrávky do -10db viac z pôvodného zvuku nejde dostať, na mechanike je každý zvuk, detail a ozvena pomerne výrazne počuteľná.
Na kazete ostalo na strane A prázdnych 5min a na strane B až asi 20min, takže som to donahrával na Sony TC-KE600S, kde vyšla kalibrácia na:
H: -6 až -7
L: -4
Vyrovnať to šlo veľmi dobre, s miernym skreslením šla nabudiť až na +8db, nahrávku som nechal do +4db, výškovo takmer ako zdroj, celkovo donahrávanie bolo mimoriadne kvalitné na stav kazety a na mechanike to zahralo veľmi presvedčivo, hlavne výškovo aj priestorovo a celkový dojem bol výborný. Z čoho vyplýva že páska v dobrom stave fyzicky, ale s poškodeným záznamom magneticky sa dá vždy nahrať nanovo vo vysokej kvalite, za predpokladu že pás neutrpel nejaké teplotné šoky a pod. Napríklad chromdioxid z týchto várok kaziet na odpis sa už nedá nahrať ani tak dobre ako novorozbalená chromdioxidová kazeta z fólie.
Takže TDK D je výborný materiál aj po rokoch aj po horšom skladovaní, no a prečo počúvam náboženské keci Nemecky ktorým nerozumiem? pretože je to kazetový rituál
Naozaj každé desiate slovo aj rozumiem, ale kto nie je fanatik do takých vecí, tak by tie kazety premazal, vyhodil, alebo posunul ďalej, jednoduchá vec. Napriek tomu som pri tom mierne pospal, oddýchol a nie je to najhoršie čo som kedy počúval.
Ešte k stavu kazety, je tam jedna samolepka popísaná perom kde je uvedené "Gottes Weseu ist Liebe" Auskor/ Kopfermann *
3. kategória druhého počúvania cez Kossy Porty
Raks ED-X 90min rok 1990 Made in Turkey
Toto je trochu obsahový extrém, takže najprv ku kazete samotnej.
Jedná sa o dve rovnaké použité kazety, druhá bude (bola) v ďalšej várke, čo mi tu nechal jeden kamarát ako pozostatok doby keď to malo zmysel, ale dneska už kazety majú zmysel len pre bláznov ako my tu...
Kazeta je veľmi dobre presvetlená, jasná, dobre sledovateľná, mriežkovaným cievkam Raks vždy chýba nejaký tmavší protikus na sledovanie v pohybe, ale dajme tomu, tieto kazety sú také a iné už nikdy neboli.
Stav pásky je dobrý, žiadny oter, žiadne škrípanie, hladký chod, aj keď sa zdalo že magnetická vrstva má jemnú pigmentáciu, čo som si na druhom kuse tejto kazety nevšimol, tak zdá sa že je pomerne kvalitná, celé obdobie skladovaná v izbovej teplote.
Nikdy som presne nechápal hierarchiu kaziet Raks, keďže v roku 1990 v tých priehľadných ferro kazetách mali SX, ED-X a CD-X, ak správne chápem SX bol rozpočet, ED-X asi základ a CD-X niečo ako superferro, alebo mierne lepšia ferro, až po nich šli pecky vo veľkooknových telách ako ED-SX a CD-SX. Takže povedzme že ED-X je základný ferro a po rokoch skladovania stále funguje mechanicky ukážkovo.
A teraz ten obsah, je tam záznam pre počítače Atari, proste to nie je určené na posluch! ale ja som v tomto blázon, hlasitosť na minimum, aby som len vedel že tam nejaký zvuk je a nechal som to chrčať a pískať, pretože je to rituál, aj tá kazeta sa občas potrebuje prevetrať v ťahu, nie len pretáčaním. Našťastie takých kaziet nemám veľa, len tieto dve, šesť ďalších čo som mal som posunul jednému fanatikovi aj s celým Atari to putovalo do Česka a bohvie čo s tým je teraz, ale tieto dve Raks kazety mi ostali, pretože ich majiteľ bola iná osoba než majiteľ Atari so šiestimi kazetami, ktoré som mal dlhodobo požičané a posun do ČR bol ním schválený.
No a dodám len že nahrávky tohto typu sú z nejakého dôvodu len v pravom kanáli, chrčanie a pískanie malo výškovo ostré pozadie, bez kolísania stopy, čo tiež značí stálosť materiálu a to najdôležitejšie, stále to nie je to najhoršie čo som musel/chcel počúvať! *
4. kategória novo nahratých kaziet, z letnej várky 2021
Fuji DR-II 90min rok 1998 Made in China, zrejme v spolupráci so SKC
Kazeta je vzhľadovo v podstate identická s DR roku 1998, ktorú som prezentoval pred časom v mechanike a počúvaní, aj tu je vzhľad podsvietenia tmavší, ale cievky s efektom trojzubca pôsobia veľmi dobre.
Akurát mi pri tejto kazete samozrejme svieti LEDka že je to typ II, kto si spomína začiatok vlákna, kde som robil takéto články o tom čo a ako v tej mechanike funguje a že tam sú tri ledky na indikáciu typu kazety.
Zvukovo je to celkom schopné, predpoklad na SKC QX pásku, materiál je základne až stredne kvalitný, niektoré skladby hrali krásne, niektoré mi prišli mierne výškovo rozpité a presykané, ale inak celkovo dobré a chod pásky stredne dobrý.
So SKC typom II som nikdy nebol 100% spokojný čo do kvality superhifi nárokov, ale svoju prácu to urobí na menej náročné veci, na mechanike sa potom detaily všetkého zvýraznia viac v rátane výšok a dojmu z priestoru.
Ale mechanické výhrady by som mal dve, jedna vodiaca kladka bola ako vajce, takže páska veľmi nekľudne poskakovala, to proste vo väčšine veľkých deckov neuvidíte.
Druhá že presnosť výlisku na svorke jednej cievky nebola tak dobrá a na návine sa robili hrby, síce to nie je tak kritické ako u Čínskych lacných kaziet, alebo u posledných Maxell UR z Malajzie, ale už je táto Fuji Čínsky produkt a presne kvalita spracovania kazety smeruje jasne...
Čo sa týka obáv z ničenia hláv ako pásu SKC QX ako druhý najnebezpečnejší na svete po Mexických Sony type II, tak sa to tu nepotvrdilo zatiaľ. *
5. kategória použitých kaziet, z extra várky kaziet na odpis, ako som spomínal naposledy, čakali ma dve TDK D 60min a toto je druhá z nich.
TDK D 60min rok výroby 2000, Luxembursko
Na uvedenom odkaze na danú kazetu mám len novú C60 je to viacmenej ilustračne.
Aby som vniesol trochu svetla do chaosu na odkaze, tak TDK D s červenými svorkami pochádzajú v tomto období výhradne z Luxemburskej pobočky a tie s bielymi svorkami sú už Thajské, preto je veľmi vhodné porovnávať presný dizajn kazetového tela, kde tie Thajské boli odlišné v detailoch a používali biele svorky na 90%, pretože výnimky sa môžu nájsť, ale zase sériové číslo je nekompromisné v tomto a všetky TDK kazety začínajúce na AV... alebo ZV... sú Thajské, detaily môžeme riešiť v iných vláknach. Ešte perlička, TDK D s čiernymi svorkami ako mám tu sú poslednou známou verziou z Luxemburska a čierne svorky sa v týchto kusoch vyskytovali približne v období rokov 2000-2002. K tomu sa tiež dostaneme v budúcnosti na mechanike.
V prípade kazety, ktorú som počúval na mechanike, je tam celoplošný domáci polep s vytlačeným textom na tlačiarni, opäť sa jedná o náboženskú tematiku v Nemčine, naozaj by ma zaujímalo kto tie kazety vlastnil, alebo nahrával.
Presvetlenie kazety je výborné, ako vždy hovorím klasika TDK D, ktoré nesklame, len sa skoro opozerá. No a do budúcna bude veľké množstvo práve takých kaziet.
Nahrávka a stav:
Jedná sa o kus vyrobený v roku 1998 v Luxembursku, na strane A je domáci celoplošný polep, predpokladám že sa dali niekde zakúpiť vyrezané samolepky v tvare pre kazety a tlačilo sa to bežne na tlačiarňach a kopírkach, alebo sa takéto rezali či vystrihovali dodatočne ručne, či strojovo na zákazku, ale proste existovalo to.
Polep je teda len na strane A, kde je uvedené Erfahrungen in Auschwitz Jakob Krämer 13.6.1999 Gottesdienst
Nahrávka je už klasicky poškodená magneticky zo zlého skladovania, alebo vysokej teploty, ozveny a kolísanie úrovne, výkon najviac -10db pôvodného zvuku. Kazeta a páska sú opticky v relatívne dobrom stave, zase len jemný náznak bieleho oteru na kladke, minimálny.
Strana A bola kompletná, na strane B som donahrával na Akai DX-57 posledné 2minúty.
Pri bias -12 do +4db som sa zase utvrdil v tom že páska je naozaj schopná, kvalitná a výkonná, proste stálo za to ju na mechanike prehrať, aby som sa dočkal posledných dvoch minút kvalitného záznamu
No a stále to nebolo to najhoršie čo som musel počúvať... *
Takže zhrnutie tohto počúvania číslo 16. v roku 2022.
1. rozhodne Sony What´s up žltá za skvelý dizajn a skvelú kvalitu, ako zvukovo tak mechanicky
2. Fuji DR-II pre kvalitu nahrávok a výber hudby, už nič lepšie tu nie je.
ďalej to veľmi nemá zmysel, aj keď premýšľam čo bolo menšie zlo či nahrávky Atari alebo náboženské veci, asi som viac za to Atari, ale donahrávky na TDK D boli veľmi výživné a epické, hlavne že takto doma na páskach premiérujem Dual CD player od Romana, ale jeho čas ešte príde....
Totiž medzi tými použitými kazetami na odpis je veľa kaziet vo veľmi zlom stave, alebo s náboženskou tematikou a bude ešte jedna várka kaziet a potom tá plná igelitka čo som zopár rokov dozadu prezentoval na fóre pomerne podrobne s detailným popisom a fotkami, hudobne to bude väčšinou nezáživné, ale technicky pre mňa ako povinnosť, keďže som na Akai prešiel takmer všetky tieto kazety už skôr a zostalo ich naozaj len zopár kusov a jedna zvláštna várka...ale o tom neskôr
Behom dní ešte spíšem číslo 17, ktoré som si odpočúval posledný týždeň, aj v rátane druhého kusu Atari Raks kazety, ale o niečo lepší výber kaziet než teraz v tomto príspevku.
Takže kazetám zdar.
Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic
no tak to si naozaj neopovážim tipnúť čo je to najhoršie čo si z nahrávok počul keď nezaberá nemecká polka, Atari hry ani náboženské a dokonca ani Fil Kolíns
U mňa je poradie tentokrát podľa vzhľadu a "značky"
1. Raks
2 Sony
a ostatné
U mňa je poradie tentokrát podľa vzhľadu a "značky"
1. Raks
2 Sony
a ostatné
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10260
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic
Nstar:
asi to bude podľa osobného vkusu u každého iné, ale predsa sú hudobné diela, ktoré nedokážem vystáť a pritom som si myslel že môžem všetko no k tomu sa skôr či neskôr dostaneme
Okrem toho na predošlých stránkach, sú tu ešte dva príspevky počúvania ku ktorým mi dlžíš odpoveď
Hlavne tie s Philipskami, tam sa nevyjadril nikto a pritom to tak dobre vyzerá
asi to bude podľa osobného vkusu u každého iné, ale predsa sú hudobné diela, ktoré nedokážem vystáť a pritom som si myslel že môžem všetko no k tomu sa skôr či neskôr dostaneme
Okrem toho na predošlých stránkach, sú tu ešte dva príspevky počúvania ku ktorým mi dlžíš odpoveď
Hlavne tie s Philipskami, tam sa nevyjadril nikto a pritom to tak dobre vyzerá
Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic
Mne sa skrátka páčia RAKS kazety a to asi všetky, takže pôsobí to na mňa veľmi osviežujúco vždy keď sa niekde mihne nejaká ich kazeta. Veľmi dobre vyzerá ta čistiaca to naozaj nemá chybu, teda iba že to nehrá. Čo sa týka Philips tomu som sa chcel venovať viacej ale keď si to načal. Pred nedávnom som si zrovna doniesol kazety, ktoré som nahrával v čase ich aktuálnosti a mám tam Extru a veľmi dobre som si pamätal jej ostrý zvuk a keďže tam mám aj dobrú hudbu tak som sa na ňu tešil. Zvuk stále ostrý ale z obsahu som asi trochu odrástol aj keď stále sa mi tam všeličo páčilo, kazeta stále ako nová, zvukovo tiež a kladku zašpinila len trochu, niekto by si to ani nevšimol. Ale je to jediná Extra ktorú som kedy nahrával takže dnes keď ju niekto odbalí, neviem. Na druhú stranu mám NOS krabicu CD Master, a tie sú znamenité až tak, že si ich šetrím na tie najlepšie nahrávky
Philips kazety sú veľmi zvláštne, páči sa mi ich dizajn, ak sú v dobrom stave hrajú často nadpriemerne dobre ale môže to byť s nimi aj presne naopak.
Chcel som sa venovať aj poľským originálkam ale keď som to načal... skrátka dali sa kúpiť "originálky" ale aj originálky. Mám asi oboje ale tie bez úvodzoviek sú podľa mňa plne uspokojivé aj po zvukovej stránke aj čo sa bookletu a odolnosti týka
Philips kazety sú veľmi zvláštne, páči sa mi ich dizajn, ak sú v dobrom stave hrajú často nadpriemerne dobre ale môže to byť s nimi aj presne naopak.
Chcel som sa venovať aj poľským originálkam ale keď som to načal... skrátka dali sa kúpiť "originálky" ale aj originálky. Mám asi oboje ale tie bez úvodzoviek sú podľa mňa plne uspokojivé aj po zvukovej stránke aj čo sa bookletu a odolnosti týka
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10260
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic
Nstar:
kľudne sa môžeš ešte rozpísať, ja zase behom dneska, alebo dní v tomto týždni pripravím ešte jeden článok z počúvania, ktorý som sľuboval v poslednom príspevku
kľudne sa môžeš ešte rozpísať, ja zase behom dneska, alebo dní v tomto týždni pripravím ešte jeden článok z počúvania, ktorý som sľuboval v poslednom príspevku
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10260
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic
Sedemnáste tohoročné počúvanie na rituálnej mechanike, za uplynulý týždeň, keďže som mal dve poobedné zmeny po sebe, tak som musel využiť príležitosť.
1. kategória druhého počúvania cez Kossy Porty
Raks ED-X 90min rok 1990 Made in Turkey
Jedná sa o druhý kus s nahrávkami pre Atari, ako som popisoval minule dôvody prečo to púšťam a všetky ostatné detaily, toto je kazeta číslo 2. Keďže je už odprezentovaná, tak len symbolicky jedna fotka. Kvalita a všetko je zhodné s tou predošlou. *
2. kategória novo nahratých kaziet, z letnej várky 2021
Scotch XSII 90min rok 1983 Made in Japan by Denon DX7.
Presvetlenie je slabšie s tým malým oknom, ale s prídavnými LED je to dostatočné, okrem toho odlesk metalického štítku je dosť extrémny aj v relatívnej tme.
Mechanicky je kazeta na jedničku, chod a stav cievok je veľmi dobrý.
Zvukovo je už naozaj zostarnutá, ale poskytne stále dostatok detailu a kvality, v podstate hrá lepšie než predošlá Fuji DRII so SKC páskou, ale nie až tak dobre ako tie najkvalitnejšie typy II, takže stále priemer, ale veľmi slušné prevedenie, no jedná sa nám o Denon kazetu, na to nezabúdať. *
3. kategória použitých kaziet, ešte než sa dostanem k igelitke plnej kaziet na odpis, je tu ešte jedna várka takýchto kaziet, ktorú som dostal skôr a totálne som na ňu zabudol, ani som ju nezaevidoval do zoznamu, ani som nepridal na web kusy ktoré tam chýbajú, aj pre ich zlý stav, možno to neskôr napravím, ale v tejto várke kaziet na odpis sa nachádza 7ks, z toho sú štyri kusy len TDK D.
Ale abecedne, takže prvá bude:
Basf Chrome Maxima II 60min rok 1992. Ilustračne sa jedná o tento model
C60 na webe nie je, táto je mimoriadne poničená a bola vo veľmi zlom a špinavom stave, viem že som ju čistil rozobratú, obe časti kazety samostatne.
Na fotke nevyzerá tak dobre, lebo okno pôsobí matne, ako je ošúchané a poničené, ale inak je to veľmi pekná kazeta a v mechanike tieto Basf vyniknú vždy veľmi dobre aj so základným osvetlením, cievky vyzerajú v pohybe mimoriadne efektne.
Páska bola špinavá, nejaký biely oter nechala, jedná sa o pravý chromdioxid, kazeta je vyrobená dňa 233 roku 1992.
Nahraté tam sú Nemecké skladby, zase niečo viac ľudové, alebo napoli moderné, sa v tom nevyznám
Magneticky je poškodená tiež, s tým že zvuk nepláva v úrovni, ale sú tam silné ozveny a prekopírovanie je mimoriadne silné, čo sa presne deje pri chromdioxidoch v zlom tepelnom skladovaní.
Výkon je max -10db pôvodnej nahrávky, keďže je kompletne nahratá, nemusel som nič dokončovať na decku a teda ani neviem ako by sa správala.
Na samolepkách je ceruzkou uvedené:
Nock olm Quintett
Nockalm Quintett Volkstumbliche Schleoer *
4. kategória druhého počúvania cez Kossy Porty, dneska zase po čase Poľská originálka, ktoré sa tu čas od času objavia proste len tak
Scorpions – Crazy World /1990/ Takt music na kazete a na obale Poker
Kazetu mám tentokrát od babky, ale patrila ujovi, ktorý ju nechal na Slovensku keď odchádzal do ČR, ale teraz som si ju vzal trvale do opatery ja, pretože by to aj tak vyhodili.
Zvláštnosť tejto kazety je že obsahuje čierne cievky General Magnetics, teda firmy ktorá prevzala výrobu That´s firmy Taiyo Yuden a občas používala ich a občas tieto vlastné cievky, vyzerajú veľmi dobre, s tými okami veľmi evokujú Sony, ale pritom je to klasický GMS. Telo kazety a kvalita pásky je už ale niekde mimo GMS, na tele sú naznačené metal otvory, ale vylisované nie sú, inak generické telo so šikmými strieškami okienok detekcie typu II, k nálepke TAKT si ujo dolepil aj nálepky z TDK D 1988 kde napísal album a skupinu.
Páska nie je z tých kvalitných, necháva jemný oter na kladkách, síce vyslovene nezanáša, ale kvalita nahrávky je veľmi mizerná, výškovo sa o tom nedá veľmi hovoriť, tie sú tam len náznakom, celkovo dosť nekvalitný, prekričaný a skreslený zvuk.
Presvetlenie v mechanike je ale ukážkové, veľmi sa mi páči že kazeta "netrpí" tmavými trecími fóliami. *
5. kategória novo nahratých kaziet, z letnej várky 2021
Basf by Emtec Chrome Super Quality II 90min vyrobená v dni 230 roku 2000
Už som tu skôr prezentoval Chrome Super II v tomto dizajne, že okno je síce presvetlené ale v podstate vidieť len siluety cievok ako sa mení veľkosť návinu pásky, s prídavným LED je vidieť viac cez špáry a detaily a tak po obvode zakrytej cievky chodí taká tmavá čiarka dokola, čo by tmavá svorka v cievke
Kazeta je z novej série keď asi od roku 1994 sa tento typ tela neskrutkuje a taktiež má čiastočnú priesvitnosť voči silnému svetlu.
Po zvukovej stránke prekvapila ako najlepší zvuk za posledné dva týždne, prekonala všetky tie chrome kazety čo som mal čerstvo nahraté, v podstate hrala aj niečo lepšie než Sony What´s up. V teste som tuším kritizoval že pás zanáša a výšky s postupom dĺžky výraznejšie klesajú, čo je dosť nepríjemné, ale na mechanike sa mi zdala veľmi ostrá, detailná, kvalitná a bez skreslení a presykávania, veľmi veľká spokojnosť. Takže prekvapila.
Inak prehnane veľa zlatej potlače pri tejto mechanike neprekáža, väčšinou je schovaná v temnote a občas je tam nejaký ten odlesk. *
Takže dnešné poradie by bolo:
1. Basf CSQII za nečakanú a najlepšiu kvalitu zvuku, aj keď počas nahrávky som bol vyslovene nespokojný.
2. Scotch XSII by Denon za zaujímavý metalický dizajn a stále obstojnú kvalitu zvuku a výbornú mechanickú kvalitu.
3. Basf CMII 60 1992 poničená, ale za výborný optický efekt
4. Scorpions Poľská originálka, pre spomienky a zaujímavý dizajn cievok
5. to už z nutnosti druhá Raks ED-X s Atari, som rád že dlho nebude naplánovaná žiadna počítačová kazeta
Do najbližšieho hrania, ktoré presne neviem či bude o tri týždne, alebo inak, podľa zmien v práci, tak sú plánované Scotch XSII-S od SKC s veľkým oknom a Basf CRMII s malým oknom, podľa poradia v testoch a nahrávkach z minulého roku. Z použitých sa dostanem tentokrát asi k nejakým lacnejším Sony a pomaly sa druhé kolo počúvania uzatvára s kazetami Sony typu II s čiernou páskou....
1. kategória druhého počúvania cez Kossy Porty
Raks ED-X 90min rok 1990 Made in Turkey
Jedná sa o druhý kus s nahrávkami pre Atari, ako som popisoval minule dôvody prečo to púšťam a všetky ostatné detaily, toto je kazeta číslo 2. Keďže je už odprezentovaná, tak len symbolicky jedna fotka. Kvalita a všetko je zhodné s tou predošlou. *
2. kategória novo nahratých kaziet, z letnej várky 2021
Scotch XSII 90min rok 1983 Made in Japan by Denon DX7.
Presvetlenie je slabšie s tým malým oknom, ale s prídavnými LED je to dostatočné, okrem toho odlesk metalického štítku je dosť extrémny aj v relatívnej tme.
Mechanicky je kazeta na jedničku, chod a stav cievok je veľmi dobrý.
Zvukovo je už naozaj zostarnutá, ale poskytne stále dostatok detailu a kvality, v podstate hrá lepšie než predošlá Fuji DRII so SKC páskou, ale nie až tak dobre ako tie najkvalitnejšie typy II, takže stále priemer, ale veľmi slušné prevedenie, no jedná sa nám o Denon kazetu, na to nezabúdať. *
3. kategória použitých kaziet, ešte než sa dostanem k igelitke plnej kaziet na odpis, je tu ešte jedna várka takýchto kaziet, ktorú som dostal skôr a totálne som na ňu zabudol, ani som ju nezaevidoval do zoznamu, ani som nepridal na web kusy ktoré tam chýbajú, aj pre ich zlý stav, možno to neskôr napravím, ale v tejto várke kaziet na odpis sa nachádza 7ks, z toho sú štyri kusy len TDK D.
Ale abecedne, takže prvá bude:
Basf Chrome Maxima II 60min rok 1992. Ilustračne sa jedná o tento model
C60 na webe nie je, táto je mimoriadne poničená a bola vo veľmi zlom a špinavom stave, viem že som ju čistil rozobratú, obe časti kazety samostatne.
Na fotke nevyzerá tak dobre, lebo okno pôsobí matne, ako je ošúchané a poničené, ale inak je to veľmi pekná kazeta a v mechanike tieto Basf vyniknú vždy veľmi dobre aj so základným osvetlením, cievky vyzerajú v pohybe mimoriadne efektne.
Páska bola špinavá, nejaký biely oter nechala, jedná sa o pravý chromdioxid, kazeta je vyrobená dňa 233 roku 1992.
Nahraté tam sú Nemecké skladby, zase niečo viac ľudové, alebo napoli moderné, sa v tom nevyznám
Magneticky je poškodená tiež, s tým že zvuk nepláva v úrovni, ale sú tam silné ozveny a prekopírovanie je mimoriadne silné, čo sa presne deje pri chromdioxidoch v zlom tepelnom skladovaní.
Výkon je max -10db pôvodnej nahrávky, keďže je kompletne nahratá, nemusel som nič dokončovať na decku a teda ani neviem ako by sa správala.
Na samolepkách je ceruzkou uvedené:
Nock olm Quintett
Nockalm Quintett Volkstumbliche Schleoer *
4. kategória druhého počúvania cez Kossy Porty, dneska zase po čase Poľská originálka, ktoré sa tu čas od času objavia proste len tak
Scorpions – Crazy World /1990/ Takt music na kazete a na obale Poker
Kazetu mám tentokrát od babky, ale patrila ujovi, ktorý ju nechal na Slovensku keď odchádzal do ČR, ale teraz som si ju vzal trvale do opatery ja, pretože by to aj tak vyhodili.
Zvláštnosť tejto kazety je že obsahuje čierne cievky General Magnetics, teda firmy ktorá prevzala výrobu That´s firmy Taiyo Yuden a občas používala ich a občas tieto vlastné cievky, vyzerajú veľmi dobre, s tými okami veľmi evokujú Sony, ale pritom je to klasický GMS. Telo kazety a kvalita pásky je už ale niekde mimo GMS, na tele sú naznačené metal otvory, ale vylisované nie sú, inak generické telo so šikmými strieškami okienok detekcie typu II, k nálepke TAKT si ujo dolepil aj nálepky z TDK D 1988 kde napísal album a skupinu.
Páska nie je z tých kvalitných, necháva jemný oter na kladkách, síce vyslovene nezanáša, ale kvalita nahrávky je veľmi mizerná, výškovo sa o tom nedá veľmi hovoriť, tie sú tam len náznakom, celkovo dosť nekvalitný, prekričaný a skreslený zvuk.
Presvetlenie v mechanike je ale ukážkové, veľmi sa mi páči že kazeta "netrpí" tmavými trecími fóliami. *
5. kategória novo nahratých kaziet, z letnej várky 2021
Basf by Emtec Chrome Super Quality II 90min vyrobená v dni 230 roku 2000
Už som tu skôr prezentoval Chrome Super II v tomto dizajne, že okno je síce presvetlené ale v podstate vidieť len siluety cievok ako sa mení veľkosť návinu pásky, s prídavným LED je vidieť viac cez špáry a detaily a tak po obvode zakrytej cievky chodí taká tmavá čiarka dokola, čo by tmavá svorka v cievke
Kazeta je z novej série keď asi od roku 1994 sa tento typ tela neskrutkuje a taktiež má čiastočnú priesvitnosť voči silnému svetlu.
Po zvukovej stránke prekvapila ako najlepší zvuk za posledné dva týždne, prekonala všetky tie chrome kazety čo som mal čerstvo nahraté, v podstate hrala aj niečo lepšie než Sony What´s up. V teste som tuším kritizoval že pás zanáša a výšky s postupom dĺžky výraznejšie klesajú, čo je dosť nepríjemné, ale na mechanike sa mi zdala veľmi ostrá, detailná, kvalitná a bez skreslení a presykávania, veľmi veľká spokojnosť. Takže prekvapila.
Inak prehnane veľa zlatej potlače pri tejto mechanike neprekáža, väčšinou je schovaná v temnote a občas je tam nejaký ten odlesk. *
Takže dnešné poradie by bolo:
1. Basf CSQII za nečakanú a najlepšiu kvalitu zvuku, aj keď počas nahrávky som bol vyslovene nespokojný.
2. Scotch XSII by Denon za zaujímavý metalický dizajn a stále obstojnú kvalitu zvuku a výbornú mechanickú kvalitu.
3. Basf CMII 60 1992 poničená, ale za výborný optický efekt
4. Scorpions Poľská originálka, pre spomienky a zaujímavý dizajn cievok
5. to už z nutnosti druhá Raks ED-X s Atari, som rád že dlho nebude naplánovaná žiadna počítačová kazeta
Do najbližšieho hrania, ktoré presne neviem či bude o tri týždne, alebo inak, podľa zmien v práci, tak sú plánované Scotch XSII-S od SKC s veľkým oknom a Basf CRMII s malým oknom, podľa poradia v testoch a nahrávkach z minulého roku. Z použitých sa dostanem tentokrát asi k nejakým lacnejším Sony a pomaly sa druhé kolo počúvania uzatvára s kazetami Sony typu II s čiernou páskou....
Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic
podľa mňa 1. miesto zasa RAKS a zároveň ochota počúvať záznam pre počítače
ďalšie miesta neviem priradiť, pretože zošúchaná Maxima, to je taká zvláštnosť
zasa tá Emtec čo prekvapila sa mi moc nepáči ale ...
Poker, je svoj
a posledné miesto Scotch ale neviem prečo
ďalšie miesta neviem priradiť, pretože zošúchaná Maxima, to je taká zvláštnosť
zasa tá Emtec čo prekvapila sa mi moc nepáči ale ...
Poker, je svoj
a posledné miesto Scotch ale neviem prečo
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10260
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic
nechceš tú ošúchanú Basf do zbierky?
Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic
nie ale daj na inzerát dnes to niekto kúpi, napíš rarita jediná zošúchaná Maxima a uvoľníš zo zbierky
čo pôjde na Go for it?
čo pôjde na Go for it?