Re: EZ - moja rituálna mechanika na kazety by Panasonic
Napísané: Sobota, 11. Septembra 2021, 10:22
Po ďalších troch týždňoch som uzavrel ďalšiu päťku kaziet na mechanike, teraz som bol s kvalitou a výberom o dosť spokojnejší než posledné mesiace.
1. Maxell SXI 90 1992, z novo nahratých kaziet, kto sledoval moje každodenné nahrávky od začiatku mojej marodky, teda od tej štvrtiny júla, tak bude vedieť poradie na dlhé mesiace dopredu v novo nahratých kazetách pre mechaniku. Musím povedať že toto je asi najviac TOP kazeta z celého týždňa, zvuk dynamický, čistota monumentálna, o chybách priestoru či azimutu sa nedá povedať ani písmeno, nie to ešte slovo, presvetlenie tmavšie mierne nudnejší monochromatický vzhľad, ale na stav pásky výborné. Zvuková dokonalosť, to že mám zníženú basovú odozvu na mechanike, sa tu čiastočne kompenzuje prehnane dynamickým prejavom pásky Epitaxial vyššej rady a basovým hrbom decku Sony. *
2. Z použitých kaziet z balíkov mala premiéru Sony Cadeau de Pop-ri 46min červené cievky. Áno, správne na túto kazetu naozaj vyšlo podľa môjho poradovníka použitých kaziet, z tohto extra modelu mám dva kusy a táto bola už použitá. Keby niekto nevedel jedná sa o verziu tela a pásky HF, telo asi najviac mliečne čo poznám, viac než rada ALA, a veľké cievky, základná HF páska, časom sa k tomu dostaneme v prehľade C46. Čo do zvuku nahrávky je tam nejaká opera alebo niečo na podobný štýl čo neviem presne pomenovať, jedná sa o čiste nehudobné, len vokálne veci eh, až na dva "tracky" to bolo skoro utrpenie a volume som musel ubrať o polovicu po Maxell SXI, pretože toto nebolo veľmi kvalitné, a vokály dosť vrieskali až rezonovali do skreslenia, aj pri kontrolnom posluchu na veľkom decku, tak do 0db, veľa šumu a rôzne úrovne šumu medzi stopami s typickým občasným puknutím, čo napovedá že bola zrejme robená kópia z inej audiokazety.
Zaujalo ma však pred začatím nahrávky také zvláštne zapípanie, skoro by som povedal ako značkovanie origináliek, niečo ako mal náš Opus a pod s tým skokovým šumom na konci či začiatku kazety, neviem to pomenovať, ale žeby značkovanie pre navíjanie origošiek? Rozhodne to začalo v zmysle že to puklo ako keď začne záznam, zvýši sa šum, čo značí kópiu z inej pásky a séria pípania a potom vokálne utrpenie
Čo do sledovania, mliečna kazeta pôsobí veľmi zvláštne, fotky vložím postupne s rozsvecovaním prídavným svetielok na mechanike, ale celé to pôsobí zvláštne ako silueta na papieri.
Pri počúvaní tohto záznamu na decku Sony v tom zelenom presvetlenom malom priezore, to vyzeralo ako silueta cievok premietaná niekde na papier.
Samotná páska stará Japonská HF v dobrom stave, vôbec nešpiní. *
3. z kategórie druhého počúvania už raz počutých kaziet na mechanike, je zase stara Poľská originálka od tety, jedná sa o titul Elton John - Sleeping With The Past (poľský vydavateľ) /1990/
viewtopic.php?p=23114#p23114
Kazeta používa Čínske telo Forward, ktoré som vtedy videl asi prvýkrát v živote a tie textúry na tele kazety boli pekné, ale inak je to šmejd, hlavne tá páska, Forward často používal Austrálsku GreenCorp pásku, o ktorej som tu už popísal veľa, alebo aj inú pásku, ale v tomto prípade na Akai pri hraní sa prejavil škripot pásky podobné Basfu zo zlého spojiva, čo je časom u GreenCorp tiež bežný problém, a neskutočne špiní hlavy (na mechanike bez škrípania). Hlava bola celá hnedá a po očistení som mal dojem že tam ostali nerovnosti v oblasti mimo štribiny, v tej prázdnej časti vedľa, teda nejde priamo o poškrabanie hlavy, ale neviem ani presne o čo, či to tam už bolo, alebo nie, ale ono sa to poddá, katastrofa sa nekoná, minimálne vo zvuku, pretože potom iné kazety hrali stále dobre.
Presvetlenie tejto kazety je veľmi dobré aj na sledovanie, škoda nekvality a titul od Eltna je tiež pre mňa pohodový, kvalita zvuku, záznamu je strašne zlá, žiadne výšky, kolísanie, občas tremolo len na tejto kazete v tomto výbere, a presykávanie a skreslenie, že na akomkoľvek rádiokazeťáku s magnetom získam lepší výsledok.
Prosím váš, neničte svoje stroje týmito hnusnými Poľskými originálkami, to sú tak neskutočne zlé kazety že je to až smutné a zlé boli už v dobe nového stavu. *
4. a sme znovu pri novo nahratej kazete podľa môjho zoznamu za posledných 2,5mesiaca, Maxell UDI-CD 90 1998 v priehľadnej novej verzii. Hlavy a kladka s IPO alkoholickou kúrou zbavená pachute Poľko Čínskeho brúsiča hláv a zvuk na tejto kazete Maxell je proste excelentný, no príde mi že model SXI s Epitaxial UDI páskou mal mierne navrch čo sa týka presnosti a detailu a mohutnosti a celkovej zvukovej fascinácie, ale táto Maxellka sa ťahá tesne na druhé miesto v zvukovej špičke počúvania tohto týždňa. Presvetlenie je excelentné, s mesiačikmi na cievkach s ledkami je pohyb viac než zreteľný, ale je cítiť že kvalita tela mierne poľavila od SXI kazety, ale stále jedlé, aj keď vieme že tieto nové priehľadné prevedenia Maxell UD rady zožali neskutočnú kritiku medzi používateľmi v dobe predaja. *
5. posledná z päťky je znovu použitá kazeta z balíkov a je to taká rarita vo svojej kategórii, je to originálka a zároveň celkom nie je, jedná sa o kazetu King´s vydavateľa v dizajne Japonskej Basf, cievky That´s, zavádzačka Maxell, a píšu že je tam páska Basf ferro super LH I.
Už sme sa na fóre jeden či dva krát o takýchto kazetách bavili, najčastejšie pod značkou Gamava v Maxellovskom vzhľade kde je tiež napísané že obsahuje Basf pásku vyššej kvality, ono to pôsobí skoro ako falzifikát značiek, ale nie je to celkom pravda. Jedná sa o nejaké vydavateľstvo pre konkrétny trh vo svete, teraz si nespomeniem, kde pod rôznymi značkami sa takto kombinované kazety oficiálne predávali ako originálky. Teda na tele je len nálepka s popismi vydavateľa, nič o titule a kazetu mám bez originál krabičky a bookletu, myslím že som ju mal ako bonus v nejakom balíku ako raritu.
nejaké fotky tu:
viewtopic.php?p=14983#p14983
No a presvetlenie je podobné ako na Basf s dlhým oknom, dostatočné na sledovanie, príde mi že Japan verzia Basf tela má okno niečo väčšie a tie cievky That´s tam vyzerajú exoticky.
Ale keď som už prvýkrát počúval kazetu na Akai, a teraz na mechanike, zistil som dve veci. Je to plnohodnotná C90 a je mimoriadne kvalitná. Nahrávka je priam excelentná, jednalo sa o pomalšie skladby, niektoré známe niektoré menej, niečo na obdobie Elvisa, niektoré mali pôvod masteringu pásky vo vinyle mierne zapukanom, ale prechody a medzery medzi skladbami bez lupnutia, profesionálne, ale výber netypický aj zdroje na oficiálne vydavateľstvo, ale výšková čistota je excelentná, poruchy žiadne, nahrávky tak aby neskreslili v basoch ani vokáloch, povedal by som že zladené lepšie než moje dnešné nahrávky Maxell, ja neviem sa rozhodnúť ktoré miesto by si kvalita zaslúžila, ale páska TOP, nahrávka TOP, a žiadne špinenie hláv či akýkoľvek problém, naozaj maximálna kvalita a po tých rokoch odhadujem že novšia než prvá polovica 80tych rokov nebude, ak je tam naozaj Basf tak chválim.
Ako exotiku do zbierky by som doporučil, ale mám takú jedinú a tak neviem či všetky boli vyrobené tak poctivo aj s nahrávkou. Pre mňa v tomto výbere zvukovo TOP obe Maxell a táto Kings.
V nudnosti hudby vedie Sony Cadeau de Pop-ri.
A totálnej mizernosti kvality kazety a pásky je to Poľský šmejd.
Vydarený týždeň.
1. Maxell SXI 90 1992, z novo nahratých kaziet, kto sledoval moje každodenné nahrávky od začiatku mojej marodky, teda od tej štvrtiny júla, tak bude vedieť poradie na dlhé mesiace dopredu v novo nahratých kazetách pre mechaniku. Musím povedať že toto je asi najviac TOP kazeta z celého týždňa, zvuk dynamický, čistota monumentálna, o chybách priestoru či azimutu sa nedá povedať ani písmeno, nie to ešte slovo, presvetlenie tmavšie mierne nudnejší monochromatický vzhľad, ale na stav pásky výborné. Zvuková dokonalosť, to že mám zníženú basovú odozvu na mechanike, sa tu čiastočne kompenzuje prehnane dynamickým prejavom pásky Epitaxial vyššej rady a basovým hrbom decku Sony. *
2. Z použitých kaziet z balíkov mala premiéru Sony Cadeau de Pop-ri 46min červené cievky. Áno, správne na túto kazetu naozaj vyšlo podľa môjho poradovníka použitých kaziet, z tohto extra modelu mám dva kusy a táto bola už použitá. Keby niekto nevedel jedná sa o verziu tela a pásky HF, telo asi najviac mliečne čo poznám, viac než rada ALA, a veľké cievky, základná HF páska, časom sa k tomu dostaneme v prehľade C46. Čo do zvuku nahrávky je tam nejaká opera alebo niečo na podobný štýl čo neviem presne pomenovať, jedná sa o čiste nehudobné, len vokálne veci eh, až na dva "tracky" to bolo skoro utrpenie a volume som musel ubrať o polovicu po Maxell SXI, pretože toto nebolo veľmi kvalitné, a vokály dosť vrieskali až rezonovali do skreslenia, aj pri kontrolnom posluchu na veľkom decku, tak do 0db, veľa šumu a rôzne úrovne šumu medzi stopami s typickým občasným puknutím, čo napovedá že bola zrejme robená kópia z inej audiokazety.
Zaujalo ma však pred začatím nahrávky také zvláštne zapípanie, skoro by som povedal ako značkovanie origináliek, niečo ako mal náš Opus a pod s tým skokovým šumom na konci či začiatku kazety, neviem to pomenovať, ale žeby značkovanie pre navíjanie origošiek? Rozhodne to začalo v zmysle že to puklo ako keď začne záznam, zvýši sa šum, čo značí kópiu z inej pásky a séria pípania a potom vokálne utrpenie
Čo do sledovania, mliečna kazeta pôsobí veľmi zvláštne, fotky vložím postupne s rozsvecovaním prídavným svetielok na mechanike, ale celé to pôsobí zvláštne ako silueta na papieri.
Pri počúvaní tohto záznamu na decku Sony v tom zelenom presvetlenom malom priezore, to vyzeralo ako silueta cievok premietaná niekde na papier.
Samotná páska stará Japonská HF v dobrom stave, vôbec nešpiní. *
3. z kategórie druhého počúvania už raz počutých kaziet na mechanike, je zase stara Poľská originálka od tety, jedná sa o titul Elton John - Sleeping With The Past (poľský vydavateľ) /1990/
viewtopic.php?p=23114#p23114
Kazeta používa Čínske telo Forward, ktoré som vtedy videl asi prvýkrát v živote a tie textúry na tele kazety boli pekné, ale inak je to šmejd, hlavne tá páska, Forward často používal Austrálsku GreenCorp pásku, o ktorej som tu už popísal veľa, alebo aj inú pásku, ale v tomto prípade na Akai pri hraní sa prejavil škripot pásky podobné Basfu zo zlého spojiva, čo je časom u GreenCorp tiež bežný problém, a neskutočne špiní hlavy (na mechanike bez škrípania). Hlava bola celá hnedá a po očistení som mal dojem že tam ostali nerovnosti v oblasti mimo štribiny, v tej prázdnej časti vedľa, teda nejde priamo o poškrabanie hlavy, ale neviem ani presne o čo, či to tam už bolo, alebo nie, ale ono sa to poddá, katastrofa sa nekoná, minimálne vo zvuku, pretože potom iné kazety hrali stále dobre.
Presvetlenie tejto kazety je veľmi dobré aj na sledovanie, škoda nekvality a titul od Eltna je tiež pre mňa pohodový, kvalita zvuku, záznamu je strašne zlá, žiadne výšky, kolísanie, občas tremolo len na tejto kazete v tomto výbere, a presykávanie a skreslenie, že na akomkoľvek rádiokazeťáku s magnetom získam lepší výsledok.
Prosím váš, neničte svoje stroje týmito hnusnými Poľskými originálkami, to sú tak neskutočne zlé kazety že je to až smutné a zlé boli už v dobe nového stavu. *
4. a sme znovu pri novo nahratej kazete podľa môjho zoznamu za posledných 2,5mesiaca, Maxell UDI-CD 90 1998 v priehľadnej novej verzii. Hlavy a kladka s IPO alkoholickou kúrou zbavená pachute Poľko Čínskeho brúsiča hláv a zvuk na tejto kazete Maxell je proste excelentný, no príde mi že model SXI s Epitaxial UDI páskou mal mierne navrch čo sa týka presnosti a detailu a mohutnosti a celkovej zvukovej fascinácie, ale táto Maxellka sa ťahá tesne na druhé miesto v zvukovej špičke počúvania tohto týždňa. Presvetlenie je excelentné, s mesiačikmi na cievkach s ledkami je pohyb viac než zreteľný, ale je cítiť že kvalita tela mierne poľavila od SXI kazety, ale stále jedlé, aj keď vieme že tieto nové priehľadné prevedenia Maxell UD rady zožali neskutočnú kritiku medzi používateľmi v dobe predaja. *
5. posledná z päťky je znovu použitá kazeta z balíkov a je to taká rarita vo svojej kategórii, je to originálka a zároveň celkom nie je, jedná sa o kazetu King´s vydavateľa v dizajne Japonskej Basf, cievky That´s, zavádzačka Maxell, a píšu že je tam páska Basf ferro super LH I.
Už sme sa na fóre jeden či dva krát o takýchto kazetách bavili, najčastejšie pod značkou Gamava v Maxellovskom vzhľade kde je tiež napísané že obsahuje Basf pásku vyššej kvality, ono to pôsobí skoro ako falzifikát značiek, ale nie je to celkom pravda. Jedná sa o nejaké vydavateľstvo pre konkrétny trh vo svete, teraz si nespomeniem, kde pod rôznymi značkami sa takto kombinované kazety oficiálne predávali ako originálky. Teda na tele je len nálepka s popismi vydavateľa, nič o titule a kazetu mám bez originál krabičky a bookletu, myslím že som ju mal ako bonus v nejakom balíku ako raritu.
nejaké fotky tu:
viewtopic.php?p=14983#p14983
No a presvetlenie je podobné ako na Basf s dlhým oknom, dostatočné na sledovanie, príde mi že Japan verzia Basf tela má okno niečo väčšie a tie cievky That´s tam vyzerajú exoticky.
Ale keď som už prvýkrát počúval kazetu na Akai, a teraz na mechanike, zistil som dve veci. Je to plnohodnotná C90 a je mimoriadne kvalitná. Nahrávka je priam excelentná, jednalo sa o pomalšie skladby, niektoré známe niektoré menej, niečo na obdobie Elvisa, niektoré mali pôvod masteringu pásky vo vinyle mierne zapukanom, ale prechody a medzery medzi skladbami bez lupnutia, profesionálne, ale výber netypický aj zdroje na oficiálne vydavateľstvo, ale výšková čistota je excelentná, poruchy žiadne, nahrávky tak aby neskreslili v basoch ani vokáloch, povedal by som že zladené lepšie než moje dnešné nahrávky Maxell, ja neviem sa rozhodnúť ktoré miesto by si kvalita zaslúžila, ale páska TOP, nahrávka TOP, a žiadne špinenie hláv či akýkoľvek problém, naozaj maximálna kvalita a po tých rokoch odhadujem že novšia než prvá polovica 80tych rokov nebude, ak je tam naozaj Basf tak chválim.
Ako exotiku do zbierky by som doporučil, ale mám takú jedinú a tak neviem či všetky boli vyrobené tak poctivo aj s nahrávkou. Pre mňa v tomto výbere zvukovo TOP obe Maxell a táto Kings.
V nudnosti hudby vedie Sony Cadeau de Pop-ri.
A totálnej mizernosti kvality kazety a pásky je to Poľský šmejd.
Vydarený týždeň.