Druhé tohtoročné počúvanie pre mňa prinieslo lahôdku v podobe starej rodinnej kazety, inak to bola takmer nuda
1. kategória novo nahratých kaziet, z letnej várky 2021
Fuji DR-Ix 90min rok 1992 Made in Korea by Saehan
Toto patrí k takým bežnejším kazetám, ale po zvukovej stránke prekvapila, čakal som slabotu, ale dostal som veľmi pekný výškový prednes, ktorý bol presný a mimoriadne príjemný na posluch, ale presnosť vedenia pásky mohla byť lepšia, že odvíjacia cievka poskakuje pod váhou na vôli unášača som si zvykol, ale že sa bude pri odvíjaní zľahka kývať aj do strán som nečakal, veľmi to nevidieť u kaziet.
Ale myslím že porúch bolo minimum a presnosť pásky na hlave bola obstojná, na Kórejský a lacný produkt je toto z ich lepšieho obdobia výroby. Podľa testu na Sony som tam popisoval viac drobných neduhov, ale nič tak závažné čo by som nejako výrazne postrehol pri hraní na mechanike, vzhľadom k povahe a triede kazety je to viac než výborné.
Presvetlenie bolo dobré a mierne viac záživnejšie sledovanie než u tej Samsung minulý týždeň, hlavne vďaka krajším a kvalitnejším cievkam.
- IMAG0424.JPG (139.15 KiB) 1724 zobrazení
- IMAG0426.JPG (115.82 KiB) 1724 zobrazení
- IMAG0427.JPG (130.03 KiB) 1724 zobrazení
- IMAG0428.JPG (102.26 KiB) 1724 zobrazení
- IMAG0429.JPG (156.83 KiB) 1724 zobrazení
- IMAG0430.JPG (142.91 KiB) 1724 zobrazení
- IMAG0431.JPG (98.96 KiB) 1724 zobrazení
- IMAG0432.JPG (100.12 KiB) 1724 zobrazení
*
2. kategória použitých kaziet, zo sestriných kaziet je toto tretí kus zo štyroch, ktorý na mechanike nehral
Basf by Emtec Ferro Maxima I 60min rok výroby 1998 deň 274, číslo 2748122300
Jedná sa o kus znovu kúpený v Elektro Astre v rámci posledných kusov zaujímavejších kaziet na predajni pred koncom v období 2006-2007, presne ako som minule spomínal kúpu FEI 46 2000 tak toto som kúpil spoločne a jeden kus šiel sestre, preto je kazeta identická verziou aj šaržou, teda aj výrobným číslom s mojou na webe.
S tým rozdielom, že moja je otestovaná, ale inak nepoužitá.
Jedná sa zase o vysokokvalitnú superferro pásku ale v Emtec tele, kupodivu sa tu cievky ešte celkom nevlnia.
Presvetlenie aj chod kazety je dobrý na mechanike, aj pri kontrolnom hraní na Akai DX-57.
O kvalite nahrávky sa to už povedať nedá, ako v prípade zmienenej FEI 46 2000, bola aj táto nahratá sestrou na jej Panasonic RX-D12 s magnetom ako mazacou hlavou a celkovo slabými parametrami, z rádia, kde ten stroj nevie takmer žiadne výšky ani dynamiku, ako som spomínal aj moja Aiwa CS-W320 vedela výšky lepšie.
Podľa Akai je kazeta nahratá na max. -2db, oproti nahrávke z FEI je nárast možno o pol db, žiadny citeľný nárast kvality sa nekoná, výškovo žiadny rozdiel, preto som to možno spomínal, že do takých črepov sa neoplatí nakupovať superferro kazety, stačia bohate obyčajné, alebo rozpočtové ferro pásky.
Nerovnováha kanálov spôsobená buď mechanikou, kladkou, či zlým fungovaním spínača rec/play, čo som tiež načal u predošlého vydania článku.
- IMAG0434.JPG (137.48 KiB) 1724 zobrazení
- IMAG0436.JPG (112.93 KiB) 1724 zobrazení
- IMAG0437.JPG (127.23 KiB) 1724 zobrazení
- IMAG0438.JPG (110.51 KiB) 1724 zobrazení
- IMAG0439.JPG (140.75 KiB) 1724 zobrazení
- IMAG0440.JPG (134.95 KiB) 1724 zobrazení
- IMAG0441.JPG (108.42 KiB) 1724 zobrazení
- IMAG0442.JPG (117.58 KiB) 1724 zobrazení
- IMAG0443.JPG (133.78 KiB) 1724 zobrazení
- IMAG0444.JPG (141.83 KiB) 1724 zobrazení
*
3. kategória druhého počúvania cez Kossy Porty, kazeta od tety, od ktorej som pred časom hral modré Basfy LH, Denon DX1 a Poľské originálky, dneska je pre mňa osobne najväčší skvost
Sony UX-ES 90min rok 1986, na webe odkazujem na nový kus, ktorý som do zbierky kúpil za účelom "rekonštrukcie" pôvodnej kazety od tety, popíšem ďalej.
Viem, pred časom som hral na mechanike Sony UX-S 90 z tejto série, rovnaký dizajn, preto rovno poviem že presvetlenie na mechanike je pre tieto kazety ukážkové, viac dodať netreba.
Ide o to, že tento dizajn kazety ako som písal pri nahrávaní zmienenej UX-S je pre mňa prelomový, prečo som si možno trvale zamiloval audiokazety, pretože som nikdy nič vtedy nevidel krajšie z oblasti kaziet než veľké okno Sony.
Doma sme mali dobovú HF-S 90 1985, ktorá mala ale sivé cievky a teta mala túto UX-ES s jasnými bielymi cievkami, nevedel som nikdy ktorá je krajšia, keď som neskôr videl Sony HF-S 1988 so sivými cievkami, alebo UX s delenými tak mi to prišlo veľmi divné a znovu som si zamiloval až HF-S verzie 1992 pre jej kontrastnú vyváženosť bielej a čiernej farby doplnenú o nevšedný odtieň zelenej.
Ale vrátim sa do tej doby mladosti tak obdobie 1988-1992, ešte pred školou, škôlkou, kedy bol pre mňa kazeťák a kazety najväčší zázrak na svete a dokázal som na to pozerať celé hodiny a dni a museli mi to vždy zakazovať aby som pri tom dlho nesedel, kam sa hrabala telka
Ale v zbierke sme mali len kazety s malým oknom, vtedy Fuji DR, nejaké miestne originálky Opus, Supraphon, Panton a ešte jednu Basf FEI s malým oknom (neskôr vymenenú za LH-MI, ktorá je doteraz na webe s neoriginálnymi skrutkami).
Keď som uvidel prvýkrát aj iné audiokazety než tie s malým oknom, prišlo mi to veľmi divné keď boli celé priesvitné, ale zvykol som si, prvé boli asi Sony HF 1988 a TDK D 1988, to som považoval za osvedčenú klasiku, potom priehľadné originálky s celopolepom, alebo tmavými fóliami mi prišli ako nezmysel, nedokázal som pochopiť na čo je to dobré.
No a keď prišli HF-S a neskôr táto UX-ES to bol ako kazetový zlom, to ma nekonečne fascinovalo a stále hľadám tie pocity pri používaní týchto kaziet, ale už sa to tak nedarí, je to len matná spomienka, občas jasnejšia, ale to je všetko.
K tomu už som mal k dispozícii aj Basf LH modré, alebo LHEI oranžové, s veľkým oknom, ale z nejakého dôvodu ma to nejako nefascinovalo tak ako Sony, ešte k tomu som nedokázal pochopiť ten nezmysel bieleho niečoho čo sa šúchalo o cievku s páskou na začiatku a potom to aj tak zašlo za horizont celoplošnej nálepky (SM vodiace lišty) Asi ma to tam aj hnevalo
Mimochodom, UX-ES, to bol asi môj prvý kontakt s páskou typu II v živote, to bola jediná čo som mal v rukách dlhé roky, ani som nevedel o tom že niečo také existuje, aj tie okienka detekcie mi tam prišli divné.
Neskôr počas základnej školy, keď som sa tomu venoval trochu viac, nechápal som prečo sa v obchodoch predávajú kazety Sony UX-S, ale táto je UX-ES, myslel som, že je to starší typ pomenovania modelu, nemal som ani tušenia vtedy že boli modely delené samostatne a že v tejto je UX-pro pás bez vodiacej súčiastky, všetko odhalili až podstatne neskoršie informácie a katalógy z doby internetovej. Taktiež ma učili že všetko čo je typ II je automaticky chromdioxid a nikdy nič iné než CrO2 tam nemôže existovať, čomu napomáhali aj nápisy chrome a CrO2 na kazetách High Position.
Stav kazety a pásky:
Preskočím to obdobie mladosti a ďalších výlevov o kazetách a pozrieme sa čo je najväčší problém tohto kusu, extrémne poničená páska v konkrétnych úsekoch. A prečo? Neviem prečo ale v našej rodine mali kazety časté nehody, náš šmejd rádiokazeťák JVC RC-20 dneska chápem že mal totálne mizernú mechaniku bez ochrany proti navinutiu a tam sa navíjanie samovoľne zastavovalo aj u kaziet s ľahkým chodom, tak sme poničili dosť našu HF-S, ale prečo bola tak poničená aj tetina UX-ES? neviem, ale tých nekvalitných strojov z čierneho dovozu zo zahraničia bolo asi viac, nikto u nás doma nemal bežne Tesly, alebo čokoľvek miestne.
Zvláštnosťou je aj že iné kazety nemali poškodenia, alebo len minimálne, ale tieto Sony s veľkými oknami boli na veľa miestach požuvané do nitky.
UX-ES má niekoľko krátkych úsekov od začiatku strany A s páskou stiahnutou do nitky, až na konci strany A je jeden dlhší úsek. Jeden krát zlepená, predtým papierovou samolepkou sme lepili HF-S aj táto takto bola, že ste na návine cievky videli biely pásik, aj to kedy prejde cez hlavy. Lepilo sa zásadne na povrchu pásky, takže zvuk mal krátky výpadok, potom sme to počas mojich školských rokov opravovali a menili za klasickú izolepu lepením na spodok pásky. (žiadny efekt lepkavosti a rozliateho lepidla tam nie je, ale novšie pásky lepené izolepou s tým problém majú)
Okrem toho celkový stav kazety je zlý, resp. pásky, okrem pokrčených úsekov tam kde je pás rovný a opticky úplne v poriadku, tak napriek tomu hraje celá páska s extrémnymi dropmi a výpadkami v celom spektre zvuku, pri skúške novej nahrávky na Technicse, alebo Akai testovacie krátke úseky to hralo podobne, aj keď výpadky boli menej agresívne. Stav tejto pásky je nezmenený v podstate už cez 30rokov, keď som ju prvýkrát počúval, neviem ako sa dá páska magneticky znehodnotiť tak že sa nedá už vôbec nahrať bez výpadkov zvuku aj na miestach kde je fyzicky nepoškodená, vzhľadom k tomu že v tej dobe nebola ani tak stará ako dnes.
Pripravil som viacero fotiek otvorenej kazety a poškodeného úseku pásky, kde je v tom tenkom ešte schovaný ďalší zlepenec o ktorom som nevedel v tej dobe, až trochu neskôr.
Pri tejto príležitosti som pripravil na youtube prezentačné video z prevádzky tejto pásky, hral som ju nespočetne krát a nikdy sa nestalo žeby to neprešlo nejakým strojom, walkmanom, alebo žeby sa to zhoršilo.
V kazete je množstvo čiernych dropkov prachu z magnetickej vrstvy čo sa vydroluje z poškodených úsekov, napriek tomu žiadne celoplošné olupovanie, ani náznak náchylnosti k tomu sa nekoná, ani pri hraní vtedy, ani pri hraní teraz na mechanike, len je vhodné čistiť hlavy a kladky po použití, kvôli tomu prachu.
https://www.youtube.com/watch?v=Lp4ytossDW0
Video je bez zvuku, pretože copyright a pretože zatiaľ nie som SW a znalosťami vybavený na strih videa, ani sa mi do toho nechce zatiaľ
Kto by potreboval možno by som vedel poskytnúť ukážky kvality tej kazety aj s poškodenými úsekmi.
Nahrávka:
Srdcové veľkooknové Sony kazety som si zamiloval aj po obsahovej stránke, keď na našej dobovej poničenej HF-S bol Falco a ELO, tak na tejto UX-ES boli prevažne 80te roky, disco, pop a tieto veci, interpreti, ktorých som vtedy nevedel určiť a popisov ku kazete bolo viacero, dneska v tom mám jasno.
Pripravil som aj fotky bookletu, len na strane A je veľmi jemnou ceruzkou cez šablónu rozpísaný album The Masses 87´, ktorý patrí Depeche Mode, samozrejme nič také na tej kazete už nie je a ani nebolo v dobe keď som ju mal prvý krát v rukách.
Potom v booklete boli priložené dva papieriky, kde je jasne písacím strojom rozpísaný obsah dvoch albumov, už nie je uvedené na ktorú stranu, ale Samantha Fox sa na kazete tiež nenachádza, ale Den Harrow uvedený album aj skladby áno. Ten album som si zamiloval najviac. Strana A má aktuálne mix skladieb 80tych rokov.
V rámci rekonštrukcie som si pred niekoľkými rokmi zakúpil na aukru novú kazetu Sony UX-ES 90 1986, ktorú som použil samozrejme pre web a nahral na Akai DX-57, čo bola úplne posledná kazeta nahratá na tomto stroji s oboma pôvodnými kladkami.
Jednu stranu som nahral už na Sony TC-KE600S v oboch prípadoch bola zvukovo excelentná, lepšia než moderné UX-ES a UX-Pro.
Skladby zo strany A som si zohnal z internetu v obstojnej kvalite a presne vo verziách a dĺžkach ako boli na pôvodnej kazete.
Album Den Harrow Day Bay Day som si zakúpil na aukru vo forme vinylu, ktorý som nahral na novú kazetu. Mal som možnosť zakúpiť aj CD, ktoré malo ale dvojnásobnú cenu a z princípu vzhľadom k povahe som dal prednosť platni.
Kvalita nahrávky na pôvodnej starej poničenej UX-ES:
strana A s mixom skladieb má veľmi malé vybudenie a neskutočné obrovské výpadky, strana B s Den Harrow má slušnejšie vybudenie, ale aj tak asi pod 0db, dynamika je lepšia a slušná výšková odozva, výpadky sú o niečo menšie.
Koniec strany A bol prázdny, niekoľko minút, kde som robil testovacie nahrávky na Technics, Akai a pod.
Strana B na konci bola nahratá ešte so skladbami Modern Talking a Queenu, kde bola do toho nešikovne na to prehratá skladba Beáty Dubasovej v štýle že pôvodný zvuk hral v ľavom kanály a Beáta v pravom, chápem poruchu nahrávania a kanálov že to nedalo obe strany, ale že to zmazalo len polovicu stopy? to už nechápem.
Na záver k tomu to výlevu tejto pre mňa vzácnej kazety dodám niekoľko vecí:
Neviem na čom bola táto kazeta aj ďalšie tetine kazety a kazety z rodiny nahraté, ani na čom tak poničené, ani odkiaľ sa brali, aj tie popisy k tomu a precíznosť vyhotovenia a nakoniec z toho mizerná kvalita. (ale veľmi by som chcel vedieť
)
Kazeta má pre mňa mimoriadnu citovú hodnotu z hľadiska materiálu, dizajnu aj nahrávok, keďže to čo sme zažili v detstve je ďaleko rozsiahlejšie a intenzívnejšie na pamäť a ďalší vývoj človeka než dneska súčasnosť, 10rokov prežijem a pamätám si málo čo, ale z tej doby som bol schopný poskladať mnoho detailov a informácii, ako ste videli napríklad v téme obalov kaziet, ich nákupov a nahrávania.
Takže bezohľadu na stav kazety a nahrávok, aj keď mam novú s kvalitným záznamom, tak túto nikdy nevyhodím, nepredám, ani sa jej nezbavím, tá tu bude so mnou až do konca.
Bude to teraz netypické, ale prihodím playlist strany A:
01. Kylie Minogue - It´s No Secret
02. Kylie Minogue - Got to Be Certain
03. Kylie Minogue - Turn It Into Love
04. Fancy - Moscow Is Calling
05. Kylie Minogue - I'll Still Be Loving You
06. Eighth Wonder - When The Phone Stops Ringing
07. Eighth Wonder - I'm Not Scared
08. Vanessa Paradis - Marilyn John
09. Kim Wilde - Never Trust A Stranger
10. Kim Wilde - Lucky Guy
11. Kim Wilde - You Came
- IMAG0462.JPG (103.93 KiB) 1724 zobrazení
- IMAG0464.JPG (107.33 KiB) 1724 zobrazení
- IMAG0465.JPG (122.12 KiB) 1724 zobrazení
- IMAG0466.JPG (129.69 KiB) 1724 zobrazení
- IMAG0467.JPG (148.08 KiB) 1724 zobrazení
- IMAG0468.JPG (147.87 KiB) 1724 zobrazení
- IMAG0469.JPG (135.57 KiB) 1724 zobrazení
- IMAG0472.JPG (183.37 KiB) 1724 zobrazení
- IMAG0473.JPG (180.27 KiB) 1724 zobrazení
- IMAG0474.JPG (119.88 KiB) 1724 zobrazení
- IMAG0475.JPG (116.33 KiB) 1724 zobrazení
- IMAG0476.JPG (165.71 KiB) 1724 zobrazení
- IMAG0477.JPG (138.84 KiB) 1724 zobrazení
- IMAG0478.JPG (122.33 KiB) 1724 zobrazení
- IMAG0479.JPG (165.26 KiB) 1724 zobrazení
- IMAG0480.JPG (140.63 KiB) 1724 zobrazení
- IMAG0481.JPG (118.5 KiB) 1724 zobrazení
- IMAG0482.JPG (111.69 KiB) 1724 zobrazení
- IMAG0483.JPG (118.2 KiB) 1724 zobrazení
- IMAG0484.JPG (101.31 KiB) 1724 zobrazení
- IMAG0485.JPG (153.32 KiB) 1724 zobrazení
- IMAG0486.JPG (107.99 KiB) 1724 zobrazení
*
4. kategória novo nahratých kaziet, z letnej várky 2021
Maxell UR 60min rok 2002 Made in Korea by Saehan, USA trh
Máme tu teda ďalšiu Saehan kazetu pod značkou Maxell, presvetlenie zase dobré ako u tej Fuji, chod sa zdal byť dobrý, ale nahrávka nebola tak excelentná ako som čakal, vlastne bola dobrá, ale výškovo nevynikla tak detailne ani tak intenzívne ako Fuji DRIx, chod pásky bol problémový, že pred koncom aj na začiatku strany B sa už niekoľko minút objavovali poruchy po otlaku pásky od svorky a zlepky, rovnako tak kolísanie azimuthu, dokonca poslednú štvrtinu mi prišli skreslené aj vokály, keď to v jednom kanáli chrčalo, je to zaujímavé, pretože pri teste na Sony decku som popisoval že páska vyšla oveľa lepšie než staršia Fuji a že som nepopisoval bežne toľko problémov, doslova ako by som tie kazety prehodil v teste a v počúvaní, ale bolo to tak, nebolo to najhoršie, ale pokles kvality výroby firmy Saehan po desiatich rokoch bol viac než značný.
- IMAG0506.JPG (128.85 KiB) 1724 zobrazení
- IMAG0509.JPG (135.83 KiB) 1724 zobrazení
- IMAG0510.JPG (119.73 KiB) 1724 zobrazení
- IMAG0511.JPG (81.81 KiB) 1724 zobrazení
- IMAG0512.JPG (88.42 KiB) 1724 zobrazení
- IMAG0513.JPG (127.99 KiB) 1724 zobrazení
*
5. kategória použitých kaziet, zo sestriných kaziet je toto posledný kus zo štyroch, ktorý na mechanike nehral, vlastne bude aj piaty kus čo som našiel, ale nechám si ho až budem hrať vo veľkom kazety TDK CDing1, neskôr... teraz to bude
Sony EF 90min rok 2002cca Made in Mexico by Aurex
Táto kazeta ma pri hľadaní sestriných kaziet prekvapila, nikdy som jej ju nekupoval, ani nenahrával, ani som o nej nevedel. Pravdepodobne si ju zakúpila sama pre potreby nahrávania z rádia na svojom Panasonic RX-D12.
Kazetu v tomto prevedení som ani nemal na webe, tak som ju pridal na web k ostatným
Mexickým Sony EF s červenou potlačou.
Presvetlená je naozaj veľmi dobre a tie Aurex cievky, ktoré nie sú ani Sony, ani Emtec s malou svorkou sú zaujímavejšie, ale stále veľmi krehké a nekvalitné, odvíjacia cievka na strane B je mimoriadne krivá a veľmi sa vlní, ešte sa to dá použiť, ale pás nesie známky zvlnenia.
Páska je rovnaká ako v tých HF, EF, FX z Mexika z posledných sérií, Mexická Aurex tá extra svetlá hnedá, čo môže ničiť hlavy, ale pri kontrolnom hraní na Akai, ani na mechanike sa to nepotvrdilo, asi mám trochu viac odvahy hrať Mexické pásky len pretože sa jedná o typ ferro.
Inak číslo kazety je 04DA2102G, čo by mohlo znamenať rok výroby 2002, alebo aj nemuselo, tie posledné Sony kazety nie sú celkom spoľahlivé v tomto. No a vždy keď som kupoval Mexické EF, tak som mal šťastie len na tie Emtecovské dizajny cievok a túto extra verziu som natrafil len vzácne, raz u
Sony HF 60 a raz u
Sony FX 90.
Oproti tým pseudo Emtec Sony kazetám má táto verzia ešte jednoduchšie telo a taký matný okraj na povrchu dookola celej kazety, zase nepoužívajú magnetické tienenie pod vankúšom a zlepka so zavádzačkou je krivá, alebo s pokrčením magnetickej pásky, ako bolo u väčšiny Sony Mexico zvykom v posledných rokoch výroby.
Kontrolný playback na Akai odhalil že oproti Basf ferro kde písalo -4 až -2db výkonu je táto EF nahratá len na -6db, s ešte horšími výškami.
Nahrávky z rádia boli niektoré stereo, aj mono, zisťujem že tu máme asi naozaj zlý príjem signálu, dokonca došlo raz aj na výpadok rádiového signálu a ostal len šum, ako rozladenie, ale ten krám RDX12 má digitálne ladenie tunera, čo bola v istých ohľadoch tiež bolesť používať, raz som si na ten systém nevedel zvyknúť, ale je to jedno, nakoľko rádio už nepočúvam takmer vôbec.
Aj pri hraní na mechanike, zvuk bol menej výrazný než na predošlých Basf od sestry.
Kupodivu hlavy aj kladky nechala páska čisté, ale do istoty som prešiel ipou, aby tam nerástli zo spojiva tie drsné kryštály brúsiace hlavy
- IMAG0518.JPG (146.71 KiB) 1724 zobrazení
- IMAG0520.JPG (101.89 KiB) 1724 zobrazení
- IMAG0521.JPG (133.76 KiB) 1724 zobrazení
- IMAG0522.JPG (96.77 KiB) 1724 zobrazení
- IMAG0523.JPG (117.22 KiB) 1724 zobrazení
- IMAG0524.JPG (116.56 KiB) 1724 zobrazení
- IMAG0525.JPG (152.72 KiB) 1724 zobrazení
- IMAG0526.JPG (123.15 KiB) 1724 zobrazení
*
Poradie diel 02/2023:
1. Sony UX-ES od tety, pretože spomienky sú tak silné že by tá kazeta prebila aj Metal Master ak by tu bola, nepomôže nič, inak z hľadiska kvality a stavu by bola asi nad tými nahrávkami od sestry, na treťom mieste.
2. Fuji DR-Ix hlavne za pomerne kvalitný výškový prednes a celkovo veľmi dobrý zvukový dojem
3. Maxell UR 60 od Saehan, pretože z tých nových nahrávok je to najslabšia, ale je vždy lepšia než ten paskvil od sestry
4. Basf FMI 60 od sestry, pretože mi nevadí výber z rádia, ale absencia výšok mi znechucuje hudbu, tu je aj poškodená UX-ES vysoko nadpriemer
5. Sony EF 90 Mexico, zase nevadí mi výber z rádia, ale mizerná kvalita nahrávky a ešte obavy o zdravie hláv,
inak vtedy letelo rádio Okey
Týždeň považujem za vydarený, na druhé počúvanie Sony UX-ES som sa tešil od doby čo som ju na mechanike počúval prvýkrát v roku 2001cca.
Fuji DR-Ix zase prekvapila a ostatné bolo do počtu a kvôli rituálu počúvania všetkých kaziet.
Nabudúce prejdem dve staršie Sony HF od tej tety čo mala aj UX-ES, ale žiadne veľké výlevy a obsiahlosti tam už nebudú v takom extréme ako dneska, možno len niečo málo. Z novonahratých kaziet podľa poradia tam bol nejaký Denon CD02 a Saehan DR old a z použitých zase niečo vyberiem.