C100 kazety (vlákno pre dĺžky cca 94-108min)
Re: C100 kazety (vlákno pre dĺžky cca 94-108min)
Ktovie či si nevybrali nejakú frekvenciu, ktorej sa na pásku vojde najviac, typicky 1kHz alebo 2kHz, mohlo by to tak vyzerať keď je tam spectral dynamic...?
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10266
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C100 kazety (vlákno pre dĺžky cca 94-108min)
Maxell XLI-S 100min roky 1992-1996 Made in Japan, verzia pre Japonský trh.
https://ez647.sk/cc/maxell_xl1s.html#94j
Môj kus vyrobený 24.6.1994
No a včera som hovoril o prehnane veľkom rozsahu modelovej rady TDK a dneska je tu zase Maxell so 4ročným rozsahom modelovej rady XLI-S/XLII-S a MX-S.
Maxell XLI-S je celkom vzácny model ultra ferro triedy.
Prehľad na fóre nie je, tak sa na to pozrieme teraz.
XLI-S je najvyšší model typu I Normal Position od firmy Maxell.
Uvedený bol v roku 1980 pre všetky tri trhy a používal pásku zvanú Epitaxial, ktorá bola vlastne niečo ako ferro alternatíva k verzii XLII-S High Position. Extra jemný recept, najlepší aký Maxell v tej dobe dokázal vyrobiť a pripraviť pre typ I a II.
Pre trhy bol výskyt tohto modelu XLI-S asi nasledovný:
Európa: 1980 - 1995
USA: 1980 - 1996
Japonsko: 1980 - 1996
Najprv boli kazety vyrábané výhradne v Japonsku a neskôr sa Európske verzie vyrábali aj v Anglicku, platí pre modely 1992 a 1994.
Plnené páskami Epitaxial, neskôr boli označované ako Cobalt, alebo Cobalt Sigma, aj keď v 90tych rokoch Maxell prechádzal z hnedých FeCo pásov Epitaxial na čierne Cobalt Sigma a v Japonsku na Black Magnetite typ I, tak mám podozrenie že pre model XLI-S k tomu už nikdy nedošlo, aj keď mal uvedené názvy ako Cobalt Sigma v Európe a Cobalt v USA a Japonsku, tak pásky boli vždy jasne hnedé, zrejme podľa starších, aj keď možno vylepšených receptov. Proste s ďalším vývojom tejto pásky už nepočítali a Maxell sa tak venoval len modelu UDI.
Špekulácie a ďalšie veci som načal aj pri minuloročnej nahrávke Európskej verzii Maxell XLI-S 60 1994.
Dnešná kazeta, balenie:
Klasicky u Maxell je to hrubá, tmavá a zaoblená krabička s logom maxell a okrúhlymi stredovkami. Myslím že v tejto profi rade Maxell nikdy nedošlo na slim, ani extraslim krabičky ani v Európe ani v Japonsku.
Fólia je s metalickou potlačou, tá z tých najluxusnejších, samozrejme preto nie je možné urobiť dobrý sken pre web, s fotkami to tiež nie je žiadna sláva.
Dizajn je podarený a temná metalická modrá tomu neskutočne pasuje, do toho stredový výrez s výhľadom na kazetu, presne na potlač kazety s modelom a dĺžkou.
Zadná strana nás informuje o hierarchii typu I a dĺžkach, v Európe sa XLI-S pre rok 1994 vyrábala len ako C60 a C90.
Booklet je veľký skladací typ J, typicky Maxellovský s vyrezaným vrchom, riadky na popis po polstránke vpredu aj vnútri, druhá polstránka vonku je s drobnými štvorcami a vnútri s popisom a inštrukciami ku kazete. Celá grafika bookletu v temnej modrej a sivej.
Nálepky samozrejme tie strohé v striebornom či sivom prevedení ako poznáme z našich verzií.
Kazeta:
Materiál kazety je použitý totožný ako v prípade Európskej rady XLS, matný, chladný, ťažký, ale okienko je omnoho užšie ale predĺžené cez obrys cievok, aby vyniklo, že použili dvojité bielo čierne cievky.
Pred časom som predstavoval Americké verzie XLII-S, ktoré používali tento dizajn taktiež. Zaujímavé je že Japonská aj USA rada XLS a MXS v rokoch 1992-1996 používa identické kazety, dizajn, potlač, všetko, a kompletne vyrobené v Japonsku. V USA a Mexiku sa zrejme ani nevyrábali tieto vyššie rady audiokaziet Maxell.
Keď pomaly končili audiokazety, tak v USA do poslednej generácie XLII-S použili naše Anglické verzie, len s USA dizajnom obalu a potlače na kazete.
Takže plne Japonská kvalita, zavádzací pás v staršom prevedení s tmavo zeleným značením pre C100.
V novších šaržách môže byť univerzálna modrá schéma pre všetky dĺžky.
Páska:
Ako som už riešil vyššie, pás je jasne hnedý stredného odtieňa, pomerne železitý a výrazne priesvitný, samozrejme nie až tak ako TDK.
Kazetu som získal v poslednom balíku 08/2022, test len Akai, toto je mimoriadna vzácnosť na nahrávky a vysoká kvalita, že neviem čo by som tam dal
Akai DX-57, 5.9.2022:
Dátum výroby tohto kusu kazety je 24.6.1994
+6db, bias -8, úroveň výstupu z pásky je zhodná so zdrojom, prípadne posilnenie o necelý +1db
Zvukovo je to famózne, škoda toho podbiasovania pod rokoch, ale s vhodným nastavením je zvuk ako zdroj, výšková odozva, priestor a výkon sú dokonalé, že je dosť problém poznať rozdiel aj pri priamom prepínaní tape/source. Naozaj monumentálna kazeta, škoda že je to posledný známy ultra ferro model od Maxell.
Častice sa uvádzajú na obale ako kobaltové, v tom období sa očakáva Cobalt Sigma či Black Magnetite typ I, ale pás je extra hnedý, extra železitý a veľmi priesvitný.
Bez poškodenia pásky po Akai.
Takže do zbierky pecka, na nahrávky tiež, z typu I neviem či dneska tak ľahko získate niečo lepšie než toto, na druhej strane, ja to skoro nikdy nepíšem, ale extrém je proste extrémny, 47eur za túto Maxellku dneska, to určite bude každý bežne kupovať po kartónoch, presiahli sme pomaly cenu metaliek, to som pred časom mal ponuku na MX-S v tomto prevedení za podobnú cenu, no nevydalo finančne vtedy...
Po kvalitatívnej stránke odporúčam, inak je to vyslovene snobstvo, zbytočnosť a neviem ako inak to ešte nazvať.
https://ez647.sk/cc/maxell_xl1s.html#94j
Môj kus vyrobený 24.6.1994
No a včera som hovoril o prehnane veľkom rozsahu modelovej rady TDK a dneska je tu zase Maxell so 4ročným rozsahom modelovej rady XLI-S/XLII-S a MX-S.
Maxell XLI-S je celkom vzácny model ultra ferro triedy.
Prehľad na fóre nie je, tak sa na to pozrieme teraz.
XLI-S je najvyšší model typu I Normal Position od firmy Maxell.
Uvedený bol v roku 1980 pre všetky tri trhy a používal pásku zvanú Epitaxial, ktorá bola vlastne niečo ako ferro alternatíva k verzii XLII-S High Position. Extra jemný recept, najlepší aký Maxell v tej dobe dokázal vyrobiť a pripraviť pre typ I a II.
Pre trhy bol výskyt tohto modelu XLI-S asi nasledovný:
Európa: 1980 - 1995
USA: 1980 - 1996
Japonsko: 1980 - 1996
Najprv boli kazety vyrábané výhradne v Japonsku a neskôr sa Európske verzie vyrábali aj v Anglicku, platí pre modely 1992 a 1994.
Plnené páskami Epitaxial, neskôr boli označované ako Cobalt, alebo Cobalt Sigma, aj keď v 90tych rokoch Maxell prechádzal z hnedých FeCo pásov Epitaxial na čierne Cobalt Sigma a v Japonsku na Black Magnetite typ I, tak mám podozrenie že pre model XLI-S k tomu už nikdy nedošlo, aj keď mal uvedené názvy ako Cobalt Sigma v Európe a Cobalt v USA a Japonsku, tak pásky boli vždy jasne hnedé, zrejme podľa starších, aj keď možno vylepšených receptov. Proste s ďalším vývojom tejto pásky už nepočítali a Maxell sa tak venoval len modelu UDI.
Špekulácie a ďalšie veci som načal aj pri minuloročnej nahrávke Európskej verzii Maxell XLI-S 60 1994.
Dnešná kazeta, balenie:
Klasicky u Maxell je to hrubá, tmavá a zaoblená krabička s logom maxell a okrúhlymi stredovkami. Myslím že v tejto profi rade Maxell nikdy nedošlo na slim, ani extraslim krabičky ani v Európe ani v Japonsku.
Fólia je s metalickou potlačou, tá z tých najluxusnejších, samozrejme preto nie je možné urobiť dobrý sken pre web, s fotkami to tiež nie je žiadna sláva.
Dizajn je podarený a temná metalická modrá tomu neskutočne pasuje, do toho stredový výrez s výhľadom na kazetu, presne na potlač kazety s modelom a dĺžkou.
Zadná strana nás informuje o hierarchii typu I a dĺžkach, v Európe sa XLI-S pre rok 1994 vyrábala len ako C60 a C90.
Booklet je veľký skladací typ J, typicky Maxellovský s vyrezaným vrchom, riadky na popis po polstránke vpredu aj vnútri, druhá polstránka vonku je s drobnými štvorcami a vnútri s popisom a inštrukciami ku kazete. Celá grafika bookletu v temnej modrej a sivej.
Nálepky samozrejme tie strohé v striebornom či sivom prevedení ako poznáme z našich verzií.
Kazeta:
Materiál kazety je použitý totožný ako v prípade Európskej rady XLS, matný, chladný, ťažký, ale okienko je omnoho užšie ale predĺžené cez obrys cievok, aby vyniklo, že použili dvojité bielo čierne cievky.
Pred časom som predstavoval Americké verzie XLII-S, ktoré používali tento dizajn taktiež. Zaujímavé je že Japonská aj USA rada XLS a MXS v rokoch 1992-1996 používa identické kazety, dizajn, potlač, všetko, a kompletne vyrobené v Japonsku. V USA a Mexiku sa zrejme ani nevyrábali tieto vyššie rady audiokaziet Maxell.
Keď pomaly končili audiokazety, tak v USA do poslednej generácie XLII-S použili naše Anglické verzie, len s USA dizajnom obalu a potlače na kazete.
Takže plne Japonská kvalita, zavádzací pás v staršom prevedení s tmavo zeleným značením pre C100.
V novších šaržách môže byť univerzálna modrá schéma pre všetky dĺžky.
Páska:
Ako som už riešil vyššie, pás je jasne hnedý stredného odtieňa, pomerne železitý a výrazne priesvitný, samozrejme nie až tak ako TDK.
Kazetu som získal v poslednom balíku 08/2022, test len Akai, toto je mimoriadna vzácnosť na nahrávky a vysoká kvalita, že neviem čo by som tam dal
Akai DX-57, 5.9.2022:
Dátum výroby tohto kusu kazety je 24.6.1994
+6db, bias -8, úroveň výstupu z pásky je zhodná so zdrojom, prípadne posilnenie o necelý +1db
Zvukovo je to famózne, škoda toho podbiasovania pod rokoch, ale s vhodným nastavením je zvuk ako zdroj, výšková odozva, priestor a výkon sú dokonalé, že je dosť problém poznať rozdiel aj pri priamom prepínaní tape/source. Naozaj monumentálna kazeta, škoda že je to posledný známy ultra ferro model od Maxell.
Častice sa uvádzajú na obale ako kobaltové, v tom období sa očakáva Cobalt Sigma či Black Magnetite typ I, ale pás je extra hnedý, extra železitý a veľmi priesvitný.
Bez poškodenia pásky po Akai.
Takže do zbierky pecka, na nahrávky tiež, z typu I neviem či dneska tak ľahko získate niečo lepšie než toto, na druhej strane, ja to skoro nikdy nepíšem, ale extrém je proste extrémny, 47eur za túto Maxellku dneska, to určite bude každý bežne kupovať po kartónoch, presiahli sme pomaly cenu metaliek, to som pred časom mal ponuku na MX-S v tomto prevedení za podobnú cenu, no nevydalo finančne vtedy...
Po kvalitatívnej stránke odporúčam, inak je to vyslovene snobstvo, zbytočnosť a neviem ako inak to ešte nazvať.
- Prílohy
-
- IMAG0279.JPG (138.22 KiB) 607 zobrazení
-
- IMAG0280.JPG (149.72 KiB) 607 zobrazení
-
- IMAG0281.JPG (160.59 KiB) 607 zobrazení
-
- IMAG0282.JPG (152.61 KiB) 607 zobrazení
-
- IMAG0815.JPG (146.87 KiB) 607 zobrazení
-
- IMAG0816.JPG (128.2 KiB) 607 zobrazení
-
- IMAG0817.JPG (145.68 KiB) 607 zobrazení
-
- IMAG0818.JPG (117.46 KiB) 607 zobrazení
-
- IMAG0819.JPG (142.39 KiB) 607 zobrazení
-
- IMAG0820.JPG (107.67 KiB) 607 zobrazení
-
- IMAG0821.JPG (97.35 KiB) 607 zobrazení
-
- IMAG0822.JPG (85.28 KiB) 607 zobrazení
-
- IMAG0823.JPG (107.54 KiB) 607 zobrazení
-
- IMAG0824.JPG (194.36 KiB) 607 zobrazení
-
- IMAG0825.JPG (161.8 KiB) 607 zobrazení
-
- IMAG0826.JPG (121.04 KiB) 607 zobrazení
-
- IMAG0827.JPG (109.26 KiB) 607 zobrazení
- Kazetowich
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 8761
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 16:18
- Bydlisko: polia, lúky a háje SR
- Kontaktovať používateľa:
Re: C100 kazety (vlákno pre dĺžky cca 94-108min)
Nooooo xl1-s by som rád mal jednu veru, ale nemožme mať všetko že...
Ale sadu tatratea si kupim
Ale sadu tatratea si kupim
Sansui 331 klub czechoslovakia, old Pioneer receivers
Re: C100 kazety (vlákno pre dĺžky cca 94-108min)
Tiež som ju minule kúpil, problémom tých cien pre nás dvoch je, že nakupujeme len doma , ale mňa stála 30 eúr, čo je dosť veľký rozdiel.
48 eúr vyšla tá metal kazeta od maxellu
48 eúr vyšla tá metal kazeta od maxellu
Re: C100 kazety (vlákno pre dĺžky cca 94-108min)
pekná sada Stano, tú UDI 90 by som si vedel predstaviť kľudne ako jedinú kazetu ktorá sa stále vyrába
XLI-S je pekná celkom táto verzia, dokonca aj tie nálepky sem asi pasujú, do čoho boli vlastne určené tieto kazety?
XLI-S je pekná celkom táto verzia, dokonca aj tie nálepky sem asi pasujú, do čoho boli vlastne určené tieto kazety?