C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Stano, paráda.
Jefnu UDS-I 46 by si nepredal?
Jefnu UDS-I 46 by si nepredal?
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10174
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Axia UP (Urban Plain Concept) 46min rok 1988 Made in Japan
https://ez647.sk/cc/axia_up.html
Po úvode do Axie formou SKC kazety začneme konečne s niečím zaujímavejším.
Model UP bol taký vstupný základný ferro pre niektoré obdobia, myslím že bol predchodcom uvedenej A1.
Predstavil by som tu nový dizajn priehľadnej kazety Fuji-Axia a niekoľko nie vždy príjemných postrehov, ale kazeta v celku je to pekná a zaujímavá.
Ak to vezmem podľa zberateľských webov, tak UP kazeta sa robila a predávala asi v dvoch prevedeniach v rokoch 1988-1990, potom jej miesto zaujal model A1. Aby som bol dôkladný tak pred modelom UP bol zase model JP v roku 1985 keď vznikla značka Axia.
Napriek uvedeným informáciám by som uveril tomu že by sa našli niekde aj verzie mimo tých čo poznáme.
Základný ferro:
Fuji je jedna z firiem kde si neviem presne predstaviť čo to je základný ferro pás. Dobre, v skorých začiatkoch, 70te roky im to celkom dobre šlo oddeľovať a bol tam nejaký systém, ale vôbec nemám prehľad o podrobnejšom zložení ich pásov, ale čo sa týka samotnej značky Fuji, robil som prehľad typu I veľmi obsiahly:
viewtopic.php?f=27&t=860
Kvôli extrémnej pestrosti modelov značky Axia, som sa zameral len na vybrané kazety a modelové rady.
Ako základný materiál ferro oxidu železa boli častice zvané Pure-Ferrix, ktoré boli v niekoľkých prevedeniach jemnosti a spracovania, vyššie modely boli dokonca dvojvrstvové, vtedy sa takto riešili pásky super ferro keď ešte neboli k dispozícii kobaltové prímesy.
Ako prišla éra kobaltu a u Fuji od roku 1985 značka Axia, začal v tom byť riadne chaos, a miestami to vyzeralo tak že Fuji už ferro nevyrába, ale nakupuje OEM od SKC a Saehan, prípadne iných, a sám všetko plní superferro zložením Beridox.
No ale zrejme sa našlo niekoľko výnimiek a častice Pure-Ferrix sa zrejme vyskytovali v skorých verziách kaziet Fuji DR Made in Japan, zvyčajne 1982, ale tie boli nahrádzané postupne kazetami SNC Japan, Saehan Kórea s obyčajnou ferro páskou, ale dizajny boli takmer identické, takže je to len pre pozornejších zberateľov.
Balenie:
u starých Fuji a Axia bola zvykom hranatá krabička s tým šípkovým výrezom, kde dávame prst pri otváraní, schválne si to všimnite občas že sa tento typ krabičky objavuje aj na iných značkách, asi napodobeniny alebo od nich nakúpili pre veľký úspech. Farba je číra, a tieto obsahujú logo Axie na krabičke, ale na prednej strane.
Booklet veľký J skladací, trochu chudobnejší, veľa miesta na popis, nálepky dobové v štýle Fuji druhej polovice 80tych rokov.
Nová priehľadná kazeta? :
Tento dizajn je naozaj nevšedný, a vyskytuje sa asi v rokoch 1985-1990 v niektorých základných modeloch Axie, pod logom Fuji nie je známy. Má pekné vrúbkovanie po stranách kazety, vedenie okolo kladiek s oskou je prepracované na štýl Fuji a zaujímavo je tvarovaný plast okolo otvorov pre capstany. Vzhľadom k vzácnosti výskytu ešte nemám presne odsledované ako dobre tieto kazety fungujú v presnosti vedenia pásky a stability azimutu.
Mierne ma znepokojilo to že som kazety videl raz pod značkou Saehan, ale nedokázal som nájsť ten obrázok, čo potvrdzuje aj fakt že cievky ktoré sú použité vrátane svorky sú zhodné dizajnom so Saehan. Ale Fuji tieto cievky používa bežne, len používa vlastnú svorku, takže je to zaujímavosť, možno sa nejaké komponenty medzi nimi vymenili, alebo proste je to Japonské a Saehan to od nich okopíroval, možností je veľa, informácie žiadne. (Saehan začal cievky so štvorčekovaným vzorom použivať tiež vtedy v roku 1988, takže je to možné že sa jedná len o kópiu dizajnu)
Telo je pomerne v tmavej farbe, cievky biele, ale svorky majú tú nahnitú farbu oranžovohnedej ako som popisoval u That´s MG-X novej produkcie.
Ale veľký bonus za ten polep, hrubý štítok s metalickou potlačou ako na luxusných kazetách, dizajn celkovo pôsobí veľmi pekne aj celý dojem kazety je taký obyčajno - exotický.
Zavádzacia páska je matná s bielymi značkami na štýl SKC so šikmými čiarami pri svorke (áno aj Denon to takto robil, ale ten nepoužíval bielu, a farbil aj spoj na samolepke)
Sériové číslo je typicky tlačené Fuji staršej formy, malo by sa teda jednať asi o Japonskú výrobu.
páska:
ako som hovoril o tých základných ferro, že je v tom chaos, tak v tomto prípade to tak vyzerá že je to buď jeden z tých pôvodných Fuji Pure Ferrix pásov, alebo nákup od zmienenej Saehan?
Páska má mapkovitý/fľakatý povrch, o čom som raz písal že je to po výrobnom procese a nemá vplyv na kvalitu, alebo sa to spraví vekom. Zvukovo však neohúrila, je viac problémová.
Ja tu nemám po ruke teraz žiadnu pravú Japan Fuji základnú pásku aby som to porovnal a keďže test mám len jeden, lebo je to z novších nákupov po roku 2015, tak si na testy ešte počká.
Zatiaľ len jeden test z Akai štandardne:
Akai DX-57, 16.4.2018:
+4db bias -12
nehrá to najhoršie, ale je cítiť že to nie je ani nejak dobré
výkon je na hrane, doporučil by som veľmi znížiť, výškovo by sa pri podbiasovaní snažila ale sú tam výrazné dropy na výškach, chce to lepšie kalibrovať, ale dosť možné že páska už lepšie výšky nepojme
jemný oter z pásky, ale to dneska už kdejaká stará páska nechá trochu hnedej farby
ja verím že iný z mojich strojov si s ňou poradí lepšie, ale keď už raz na Akai boli výrazné poruchy, tak sa v malej alebo väčšej mierne objavia na každom decku, ide o to ako sa to nakalibruje, všeobecne nízky bias a navýšenie úrovne a precíznosti výšok odhalia poruchy a dropy najvýraznejšie, kdežto mierne tlmenejší zvuk s vysokým výkonom v basoch maskuje dobre tento typ porúch, ale zase každý stroj a každá hlava to pojme mierne odlišne
Páska na Akai nekolíše, stopa je držaná dobre, poruchy sú známkou nedostatočného zmagnetizovania pásky na vysokých frekvenciách, neviem ísť tak do hĺbky aby som vedel povedať či sú častice poškodené, alebo už stratili magnetické vlastnosti, alebo je tam nejaká mechanická deformácia, či prekážka na nosnom materiáli pásky, alebo spojiva
ale toto sa deje čoraz častejšie aj na kazetách typu II, a IV aj veľkých výrobcov
Ak si to porovnám s novším modelom UP, ktorý mám uvedený na stránke, tak ten mal výrazne lepší zvuk, páska sa správala úplne odlišne a myslím že tam bola úplne iná páska, možno sa už Fuji zmohol na superferrro aj pre tento model.
Do zbierky by som Axiu doporučil vždy, na nahrávku nech si to zase ako vždy, každý skúsi sám, neverím že všetky budú tak zlé ako môj kus, a isto si s kalibráciou dobre poradíte, za dizajn kazety jednička, aj keď je priehľadná, dali jej veľký luxus do vienka, mohli dať aj lepšiu pásku.
https://ez647.sk/cc/axia_up.html
Po úvode do Axie formou SKC kazety začneme konečne s niečím zaujímavejším.
Model UP bol taký vstupný základný ferro pre niektoré obdobia, myslím že bol predchodcom uvedenej A1.
Predstavil by som tu nový dizajn priehľadnej kazety Fuji-Axia a niekoľko nie vždy príjemných postrehov, ale kazeta v celku je to pekná a zaujímavá.
Ak to vezmem podľa zberateľských webov, tak UP kazeta sa robila a predávala asi v dvoch prevedeniach v rokoch 1988-1990, potom jej miesto zaujal model A1. Aby som bol dôkladný tak pred modelom UP bol zase model JP v roku 1985 keď vznikla značka Axia.
Napriek uvedeným informáciám by som uveril tomu že by sa našli niekde aj verzie mimo tých čo poznáme.
Základný ferro:
Fuji je jedna z firiem kde si neviem presne predstaviť čo to je základný ferro pás. Dobre, v skorých začiatkoch, 70te roky im to celkom dobre šlo oddeľovať a bol tam nejaký systém, ale vôbec nemám prehľad o podrobnejšom zložení ich pásov, ale čo sa týka samotnej značky Fuji, robil som prehľad typu I veľmi obsiahly:
viewtopic.php?f=27&t=860
Kvôli extrémnej pestrosti modelov značky Axia, som sa zameral len na vybrané kazety a modelové rady.
Ako základný materiál ferro oxidu železa boli častice zvané Pure-Ferrix, ktoré boli v niekoľkých prevedeniach jemnosti a spracovania, vyššie modely boli dokonca dvojvrstvové, vtedy sa takto riešili pásky super ferro keď ešte neboli k dispozícii kobaltové prímesy.
Ako prišla éra kobaltu a u Fuji od roku 1985 značka Axia, začal v tom byť riadne chaos, a miestami to vyzeralo tak že Fuji už ferro nevyrába, ale nakupuje OEM od SKC a Saehan, prípadne iných, a sám všetko plní superferro zložením Beridox.
No ale zrejme sa našlo niekoľko výnimiek a častice Pure-Ferrix sa zrejme vyskytovali v skorých verziách kaziet Fuji DR Made in Japan, zvyčajne 1982, ale tie boli nahrádzané postupne kazetami SNC Japan, Saehan Kórea s obyčajnou ferro páskou, ale dizajny boli takmer identické, takže je to len pre pozornejších zberateľov.
Balenie:
u starých Fuji a Axia bola zvykom hranatá krabička s tým šípkovým výrezom, kde dávame prst pri otváraní, schválne si to všimnite občas že sa tento typ krabičky objavuje aj na iných značkách, asi napodobeniny alebo od nich nakúpili pre veľký úspech. Farba je číra, a tieto obsahujú logo Axie na krabičke, ale na prednej strane.
Booklet veľký J skladací, trochu chudobnejší, veľa miesta na popis, nálepky dobové v štýle Fuji druhej polovice 80tych rokov.
Nová priehľadná kazeta? :
Tento dizajn je naozaj nevšedný, a vyskytuje sa asi v rokoch 1985-1990 v niektorých základných modeloch Axie, pod logom Fuji nie je známy. Má pekné vrúbkovanie po stranách kazety, vedenie okolo kladiek s oskou je prepracované na štýl Fuji a zaujímavo je tvarovaný plast okolo otvorov pre capstany. Vzhľadom k vzácnosti výskytu ešte nemám presne odsledované ako dobre tieto kazety fungujú v presnosti vedenia pásky a stability azimutu.
Mierne ma znepokojilo to že som kazety videl raz pod značkou Saehan, ale nedokázal som nájsť ten obrázok, čo potvrdzuje aj fakt že cievky ktoré sú použité vrátane svorky sú zhodné dizajnom so Saehan. Ale Fuji tieto cievky používa bežne, len používa vlastnú svorku, takže je to zaujímavosť, možno sa nejaké komponenty medzi nimi vymenili, alebo proste je to Japonské a Saehan to od nich okopíroval, možností je veľa, informácie žiadne. (Saehan začal cievky so štvorčekovaným vzorom použivať tiež vtedy v roku 1988, takže je to možné že sa jedná len o kópiu dizajnu)
Telo je pomerne v tmavej farbe, cievky biele, ale svorky majú tú nahnitú farbu oranžovohnedej ako som popisoval u That´s MG-X novej produkcie.
Ale veľký bonus za ten polep, hrubý štítok s metalickou potlačou ako na luxusných kazetách, dizajn celkovo pôsobí veľmi pekne aj celý dojem kazety je taký obyčajno - exotický.
Zavádzacia páska je matná s bielymi značkami na štýl SKC so šikmými čiarami pri svorke (áno aj Denon to takto robil, ale ten nepoužíval bielu, a farbil aj spoj na samolepke)
Sériové číslo je typicky tlačené Fuji staršej formy, malo by sa teda jednať asi o Japonskú výrobu.
páska:
ako som hovoril o tých základných ferro, že je v tom chaos, tak v tomto prípade to tak vyzerá že je to buď jeden z tých pôvodných Fuji Pure Ferrix pásov, alebo nákup od zmienenej Saehan?
Páska má mapkovitý/fľakatý povrch, o čom som raz písal že je to po výrobnom procese a nemá vplyv na kvalitu, alebo sa to spraví vekom. Zvukovo však neohúrila, je viac problémová.
Ja tu nemám po ruke teraz žiadnu pravú Japan Fuji základnú pásku aby som to porovnal a keďže test mám len jeden, lebo je to z novších nákupov po roku 2015, tak si na testy ešte počká.
Zatiaľ len jeden test z Akai štandardne:
Akai DX-57, 16.4.2018:
+4db bias -12
nehrá to najhoršie, ale je cítiť že to nie je ani nejak dobré
výkon je na hrane, doporučil by som veľmi znížiť, výškovo by sa pri podbiasovaní snažila ale sú tam výrazné dropy na výškach, chce to lepšie kalibrovať, ale dosť možné že páska už lepšie výšky nepojme
jemný oter z pásky, ale to dneska už kdejaká stará páska nechá trochu hnedej farby
ja verím že iný z mojich strojov si s ňou poradí lepšie, ale keď už raz na Akai boli výrazné poruchy, tak sa v malej alebo väčšej mierne objavia na každom decku, ide o to ako sa to nakalibruje, všeobecne nízky bias a navýšenie úrovne a precíznosti výšok odhalia poruchy a dropy najvýraznejšie, kdežto mierne tlmenejší zvuk s vysokým výkonom v basoch maskuje dobre tento typ porúch, ale zase každý stroj a každá hlava to pojme mierne odlišne
Páska na Akai nekolíše, stopa je držaná dobre, poruchy sú známkou nedostatočného zmagnetizovania pásky na vysokých frekvenciách, neviem ísť tak do hĺbky aby som vedel povedať či sú častice poškodené, alebo už stratili magnetické vlastnosti, alebo je tam nejaká mechanická deformácia, či prekážka na nosnom materiáli pásky, alebo spojiva
ale toto sa deje čoraz častejšie aj na kazetách typu II, a IV aj veľkých výrobcov
Ak si to porovnám s novším modelom UP, ktorý mám uvedený na stránke, tak ten mal výrazne lepší zvuk, páska sa správala úplne odlišne a myslím že tam bola úplne iná páska, možno sa už Fuji zmohol na superferrro aj pre tento model.
Do zbierky by som Axiu doporučil vždy, na nahrávku nech si to zase ako vždy, každý skúsi sám, neverím že všetky budú tak zlé ako môj kus, a isto si s kalibráciou dobre poradíte, za dizajn kazety jednička, aj keď je priehľadná, dali jej veľký luxus do vienka, mohli dať aj lepšiu pásku.
- Prílohy
-
- IMAG0661.JPG (84.61 KiB) 2509 zobrazení
-
- IMAG0662.JPG (92.25 KiB) 2509 zobrazení
-
- IMAG0242.JPG (103.12 KiB) 2509 zobrazení
-
- IMAG0243.JPG (77.44 KiB) 2509 zobrazení
-
- IMAG0244.JPG (47.87 KiB) 2509 zobrazení
-
- IMAG0245.JPG (58.99 KiB) 2509 zobrazení
-
- IMAG0246.JPG (98.24 KiB) 2509 zobrazení
-
- IMAG0247.JPG (100.2 KiB) 2509 zobrazení
-
- IMAG0248.JPG (94.1 KiB) 2509 zobrazení
-
- IMAG0249.JPG (70.11 KiB) 2509 zobrazení
-
- IMAG0250.JPG (96.91 KiB) 2509 zobrazení
-
- IMAG0251.JPG (66.25 KiB) 2509 zobrazení
-
- IMAG0252.JPG (82.4 KiB) 2509 zobrazení
-
- IMAG0253.JPG (59.4 KiB) 2509 zobrazení
-
- IMAG0254.JPG (62.66 KiB) 2509 zobrazení
-
- IMAG0255.JPG (73.55 KiB) 2509 zobrazení
-
- IMAG0256.JPG (66.62 KiB) 2509 zobrazení
-
- IMAG0257.JPG (65.78 KiB) 2509 zobrazení
-
- IMAG0258.JPG (83.91 KiB) 2509 zobrazení
-
- IMAG0702.JPG (109.67 KiB) 2509 zobrazení
-
- IMAG0704.JPG (63.54 KiB) 2509 zobrazení
-
- IMAG0705.JPG (65.88 KiB) 2509 zobrazení
-
- IMAG0706.JPG (67.46 KiB) 2509 zobrazení
-
- IMAG0709.JPG (74.6 KiB) 2509 zobrazení
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
dosť pekná kazeta a netipol by som, že je z takých skorých rokov, ak je to základná tak zasa neviem čo by si po nej chcel
v tej fólii to vyzerá pekne ale aj celkovo veľmi zaujímavý kúsok, síce jedna z tých exotických, ktoré nikto nemá po krabiciach
pekný článok, s Fuji je to vždy nadlho mali veľmi rozmanitý záber, mne sa tie Saehan cievky veľmi páčia
v tej fólii to vyzerá pekne ale aj celkovo veľmi zaujímavý kúsok, síce jedna z tých exotických, ktoré nikto nemá po krabiciach
pekný článok, s Fuji je to vždy nadlho mali veľmi rozmanitý záber, mne sa tie Saehan cievky veľmi páčia
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10174
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
som rád že sa páči, zajtra pri tom koncepte tela ešte ostaneme
čo chcem od základnej ferro?
+4db bias najmenej -8 s výškami takmer ako zdroj a nulovými poruchami
a dobre kalibrovateľnú a univerzálnu na väčšine strojov
čo chcem od základnej ferro?
+4db bias najmenej -8 s výškami takmer ako zdroj a nulovými poruchami
a dobre kalibrovateľnú a univerzálnu na väčšine strojov
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Japonci. Oni vedia ísť do detailu.
Ked japonský inžinier piluje posledné detaily, európan už dávno sedí na rybách, udice hodené a pivo vychladené.
Na základnú pásku nieje čo namietať. Za nova iste aj dobre zvučila.
Ked japonský inžinier piluje posledné detaily, európan už dávno sedí na rybách, udice hodené a pivo vychladené.
Na základnú pásku nieje čo namietať. Za nova iste aj dobre zvučila.
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10174
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
To je síce pravda, ale keď nahodím kazetu Axia UP C90 rok 1989 tak tá je priam excelentná v porovnaní s touto, ale asi naozaj zmenili osadenie pásky.
Japonci asi nevedia čo je chladené pivo
Japonci asi nevedia čo je chladené pivo
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10174
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Axia JP-F 46min rok 1988 Made in Japan
https://ez647.sk/cc/axia_jpf.html
Model JP-F je podobný ako včerajšia UP, zrejme by mal byť o niečo lepší, ale nie som si istý hierarchiou tejto kazety, pretože sa neuvádza na obaloch, ani nie sú materiály. Podľa webov je to väčšinou UP a JP-F taká dvojka ľahkých ferro, ale JP-F má viac farebnosti a k tomu veľké cievky.
V ponuke od roku 1985 bol model JP a JP-F, neskôr JP nahradil UP.
Tento model JP-F bol v ponuke do roku 1989, celkovo tri verzie, každý ročník s inou farbou cievok.
Balenie, fólia vzdialene pripomína Európske Fuji DR-Ix s mierne fľakatým podaním, krabička stále hranatá svetlá s logom Axia, booklet a nálepky tiež podobné ako včerajšia UP, no sú z jedného obdobia že.
Kazeta má rovnaké telo, ale svetlý dizajn s miernym bledomodrým nádychom na hranách kazety, čo pôsobí skleneným dojmom. Polep zase ten luxusný metalický.
Veľké cievky vychádzajú zo základného dizajnu Fuji Japan, presne ten čo vyzerá ako Saehan s tými štvorčekmi. Na veľkej cievke už nie sú štvorce na striedačku ale priamo ako otvory po obvode a doplnené o ich originál svorku B/M. Síce cievky pôsobia že sú nevystužené, ale to ani tie novšie verzie Axie a aj tak fungujú dobre zatiaľ.
Farebnosť je divoká, pre tento ročník niečo ako sivomodrá farba cievky a zelené svorky, bez ohľadu na dĺžku pre túto kazetu a rok vždy len v tejto farbe.
Zavádzaciu pásku som nefotil, ale má tiež rovnaké biele značenie ako UP.
Páska vykazuje optické známky pigmentácie, zrejme sa ten maskáčový vzhľad z obalu preniesol aj na pásku
Kazeta je už po kompletnom testovaní, pripravená na nahrávky:
Subjektívne testy:
Akai DX-57, 27.11.2016:
+4db, bias -12
dosť slušný zvuk, len to podbiasovanie je celkom výrazné, občas jemné dropy, stará ale solídna kazeta
rozhodne dopadla lepšie v teste než včerajšia UP
grafický test z Akai na konci, hodnoty z nahrávky pri vstupe 0db:
160Hz -1dB
10kHz -8dB
20kHz -20dB
Na Akai dobre drží stopu, bez kolísania
Pioneer CT-S550S, 3.6.2019:
0db, špičky +2db, slabší zvuk ale basy má trochu nadhodnotené, výšky ostré
BLE XD:
+2db, špičky +3db, čistota a mohutnosť, výkon ako na zdroji "opravený" kalibráciou, veľmi pekný zvuk, aj keď páska nie je tak extrémne výkonná, je dobrá, možno zase vyskúšam nahrávku na tomto decku
Technics RS-AZ7, 9.6.2019:
+6db jemne ťahá do skreslenia, ale mohutnosť basov nechýba, výšky sú ale slabšie
ATC:
+6db v špičkách, bez skreslenia, bez porúch, výškovo ako zdroj, takmer nejde počuť rozdiel, patrí k jedným z najlepších výsledkov na tomto decku
Technics RS-TR979, 9.6.2019:
+4db naplno, výšky skoro dobré, bez skreslenia a porúch
ATC:
+4db, veľmi čistý až výborný zvuk, bez skreslenia a porúch, aj tak som si napísal do poznámky že viac jej svedčia +2db
Technics RS-TR575MII:
+4db, výšky stredne uspokojivé, teda nič moc
Kazeta je veľmi pekná, zberateľská a zrejme buď v lepšom stave, alebo naozaj s lepším zložením než rada UP pre tento rok, predbežne by som odporučil vyskúšať aj na nahrávky ak sa niekedy naskytne možnosť.
https://ez647.sk/cc/axia_jpf.html
Model JP-F je podobný ako včerajšia UP, zrejme by mal byť o niečo lepší, ale nie som si istý hierarchiou tejto kazety, pretože sa neuvádza na obaloch, ani nie sú materiály. Podľa webov je to väčšinou UP a JP-F taká dvojka ľahkých ferro, ale JP-F má viac farebnosti a k tomu veľké cievky.
V ponuke od roku 1985 bol model JP a JP-F, neskôr JP nahradil UP.
Tento model JP-F bol v ponuke do roku 1989, celkovo tri verzie, každý ročník s inou farbou cievok.
Balenie, fólia vzdialene pripomína Európske Fuji DR-Ix s mierne fľakatým podaním, krabička stále hranatá svetlá s logom Axia, booklet a nálepky tiež podobné ako včerajšia UP, no sú z jedného obdobia že.
Kazeta má rovnaké telo, ale svetlý dizajn s miernym bledomodrým nádychom na hranách kazety, čo pôsobí skleneným dojmom. Polep zase ten luxusný metalický.
Veľké cievky vychádzajú zo základného dizajnu Fuji Japan, presne ten čo vyzerá ako Saehan s tými štvorčekmi. Na veľkej cievke už nie sú štvorce na striedačku ale priamo ako otvory po obvode a doplnené o ich originál svorku B/M. Síce cievky pôsobia že sú nevystužené, ale to ani tie novšie verzie Axie a aj tak fungujú dobre zatiaľ.
Farebnosť je divoká, pre tento ročník niečo ako sivomodrá farba cievky a zelené svorky, bez ohľadu na dĺžku pre túto kazetu a rok vždy len v tejto farbe.
Zavádzaciu pásku som nefotil, ale má tiež rovnaké biele značenie ako UP.
Páska vykazuje optické známky pigmentácie, zrejme sa ten maskáčový vzhľad z obalu preniesol aj na pásku
Kazeta je už po kompletnom testovaní, pripravená na nahrávky:
Subjektívne testy:
Akai DX-57, 27.11.2016:
+4db, bias -12
dosť slušný zvuk, len to podbiasovanie je celkom výrazné, občas jemné dropy, stará ale solídna kazeta
rozhodne dopadla lepšie v teste než včerajšia UP
grafický test z Akai na konci, hodnoty z nahrávky pri vstupe 0db:
160Hz -1dB
10kHz -8dB
20kHz -20dB
Na Akai dobre drží stopu, bez kolísania
Pioneer CT-S550S, 3.6.2019:
0db, špičky +2db, slabší zvuk ale basy má trochu nadhodnotené, výšky ostré
BLE XD:
+2db, špičky +3db, čistota a mohutnosť, výkon ako na zdroji "opravený" kalibráciou, veľmi pekný zvuk, aj keď páska nie je tak extrémne výkonná, je dobrá, možno zase vyskúšam nahrávku na tomto decku
Technics RS-AZ7, 9.6.2019:
+6db jemne ťahá do skreslenia, ale mohutnosť basov nechýba, výšky sú ale slabšie
ATC:
+6db v špičkách, bez skreslenia, bez porúch, výškovo ako zdroj, takmer nejde počuť rozdiel, patrí k jedným z najlepších výsledkov na tomto decku
Technics RS-TR979, 9.6.2019:
+4db naplno, výšky skoro dobré, bez skreslenia a porúch
ATC:
+4db, veľmi čistý až výborný zvuk, bez skreslenia a porúch, aj tak som si napísal do poznámky že viac jej svedčia +2db
Technics RS-TR575MII:
+4db, výšky stredne uspokojivé, teda nič moc
Kazeta je veľmi pekná, zberateľská a zrejme buď v lepšom stave, alebo naozaj s lepším zložením než rada UP pre tento rok, predbežne by som odporučil vyskúšať aj na nahrávky ak sa niekedy naskytne možnosť.
- Prílohy
-
- IMAG0302.JPG (87.02 KiB) 2458 zobrazení
-
- IMAG0304.JPG (115.14 KiB) 2458 zobrazení
-
- IMAG0311.JPG (115.1 KiB) 2458 zobrazení
-
- IMAG0312.JPG (76.58 KiB) 2458 zobrazení
-
- IMAG0313.JPG (111.03 KiB) 2458 zobrazení
-
- IMAG0314.JPG (104.71 KiB) 2458 zobrazení
-
- IMAG0315.JPG (97.59 KiB) 2458 zobrazení
-
- IMAG0316.JPG (69.91 KiB) 2458 zobrazení
-
- IMAG0317.JPG (93.18 KiB) 2458 zobrazení
-
- IMAG0318.JPG (73.72 KiB) 2458 zobrazení
-
- IMAG0319.JPG (75.03 KiB) 2458 zobrazení
-
- IMAG0320.JPG (77.15 KiB) 2458 zobrazení
-
- IMAG0321.JPG (82.89 KiB) 2458 zobrazení
-
- IMAG0322.JPG (91.52 KiB) 2458 zobrazení
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
No mne sa tá včerajšia viac pozdáva.
Tie šedo biele bodky či čo to je, boli kedysi v móde.
Nič pre mňa.
Riešim iba vzhľad
Tie šedo biele bodky či čo to je, boli kedysi v móde.
Nič pre mňa.
Riešim iba vzhľad
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
To Nec,profesionalne servisujem japonske znacky uz 40 rokov / nie HIFI /mozem zodpovedne povedat,ze za tie roky sa nic nenaucili.
Rad robim amatersky s drevom.Nakolko BOSCH PROFI nema naradie ktore by mi vyhovovalo,siahol som po MAKITE.Odliatok neopracovany,iba zastriekany farbou.Plastove odliatky pri spojoch rezu do ruky.Japonsky inzinier to navrhol,ale v zivote s tym nerobil.Na niektore veci na co je ten pristroj urceny,je nepouzitelny.Toto moze navrhnut iba retardovany.Ked chces vediet rozdiel pri praci s BOCH a MAKITA,Pohladkaj po zadku 18 rocnu a 60rocnu s celulitidou
A teraz HIFI.
Na kazetaky nie som,nevyhovuju mi zvukom.Mam PIONEER rt 1011,1020,1050 2x /1/4 a 1/2 stopy /na vsetkych ta ista mechanicka chyba.Bol som si osobne zobrat PIONEER RTU 11/mechanika/ a TAU 11/elektronika/vo vseobecnosti udavany ako PIONEER rt 2022.Ta ista chyba.Je to postavene na tej istej mechanike.Japonski inzinieri za dvadsat rokov?nevedeli vyriesit jeden problem?
Iluzie o japonskych vyrobkoch som stratil uz davno.Nemecki inzinier ide na ryby,japonsky ,nakolko mu to nepali,robi nadcasy.
Osobne nemam rad MAXELL.Mam 14 kotucakov iba jeden /1/je kalibrovany na MAXELL,drviva vacsina na SCOTCH 206 /aj japonske kotucaky/Preco asi?
Rad robim amatersky s drevom.Nakolko BOSCH PROFI nema naradie ktore by mi vyhovovalo,siahol som po MAKITE.Odliatok neopracovany,iba zastriekany farbou.Plastove odliatky pri spojoch rezu do ruky.Japonsky inzinier to navrhol,ale v zivote s tym nerobil.Na niektore veci na co je ten pristroj urceny,je nepouzitelny.Toto moze navrhnut iba retardovany.Ked chces vediet rozdiel pri praci s BOCH a MAKITA,Pohladkaj po zadku 18 rocnu a 60rocnu s celulitidou
A teraz HIFI.
Na kazetaky nie som,nevyhovuju mi zvukom.Mam PIONEER rt 1011,1020,1050 2x /1/4 a 1/2 stopy /na vsetkych ta ista mechanicka chyba.Bol som si osobne zobrat PIONEER RTU 11/mechanika/ a TAU 11/elektronika/vo vseobecnosti udavany ako PIONEER rt 2022.Ta ista chyba.Je to postavene na tej istej mechanike.Japonski inzinieri za dvadsat rokov?nevedeli vyriesit jeden problem?
Iluzie o japonskych vyrobkoch som stratil uz davno.Nemecki inzinier ide na ryby,japonsky ,nakolko mu to nepali,robi nadcasy.
Osobne nemam rad MAXELL.Mam 14 kotucakov iba jeden /1/je kalibrovany na MAXELL,drviva vacsina na SCOTCH 206 /aj japonske kotucaky/Preco asi?
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Nepáčia sa mi tu tie veľké cievky, ich farba, vzor sú pekné ale mali tam dať normálnu veľkosť, inak pekná kazeta a páči sa mi, že sa konečne predviedol AZ7 s kalibráciou a tiež 979
Vedel by som si to predstaviť na nahrávky z LP bez dolby
Vedel by som si to predstaviť na nahrávky z LP bez dolby
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Vlado.bb, takže nie je to len moja skúsenosť s tými Maxell, na kotúčakoch
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10174
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
tie cievky sú možno trochu divné, ale proste musí to byť
mne sa ale páči tá sklenená jasnosť kazety
mne sa ale páči tá sklenená jasnosť kazety