C46 a C45 dĺžky audiokaziet
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10171
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
hej Technicsy štandardne kalibrujú takto, aspoň tie moje tri, ale z názorov iných užívateľov AZ7 neboli hlásené takéto problémy, preto si myslím že AZ hlava je občas málo citlivá na výšky, pretože je nejako poškodená, preto bias niekedy brutálne nadhodnocuje, resp. brutálne to podbiasuje
tam nemáš moc možností na servis, novú hlavu nezoženieš a nastavenie na doske prakticky neexistuje, vraj si všetko riadi mikroprocesor, čo bolo aj dosť kritizované mnohými ľuďmi, že nie len tento Technics, ale mnoho posledných modelov nemá žiadne relevantné regulovateľné prvky a všetko stojí na procesore
niekedy budem musieť spraviť príspevok o kalibrácii na Pioneer, tam sa totiž niektoré parametre kalibrujú dvojmo, ako dve malé kalibrácie po sebe a zjavne to funguje lepšie
ale ten stroj bol tiež na houby, ale ten som podbiasoval na doske a kalibrácia to vždy vyrovná, predtým hral mizerne bez kalibrácie a s kalibráciou boli tiež výšky zastreté, stačilo len trochu pokrútiť trimrami a vôbec to nebol tak zlý zvuk ako sa na začiatku tváril.
tam nemáš moc možností na servis, novú hlavu nezoženieš a nastavenie na doske prakticky neexistuje, vraj si všetko riadi mikroprocesor, čo bolo aj dosť kritizované mnohými ľuďmi, že nie len tento Technics, ale mnoho posledných modelov nemá žiadne relevantné regulovateľné prvky a všetko stojí na procesore
niekedy budem musieť spraviť príspevok o kalibrácii na Pioneer, tam sa totiž niektoré parametre kalibrujú dvojmo, ako dve malé kalibrácie po sebe a zjavne to funguje lepšie
ale ten stroj bol tiež na houby, ale ten som podbiasoval na doske a kalibrácia to vždy vyrovná, predtým hral mizerne bez kalibrácie a s kalibráciou boli tiež výšky zastreté, stačilo len trochu pokrútiť trimrami a vôbec to nebol tak zlý zvuk ako sa na začiatku tváril.
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10171
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Nstar:
je mi jasné žeby sme sa nedočkali kým sa táto Agfa dostane na rad v ďalšom testovaní, tak som to spravil teraz len na AZ7 a doplnil som to do príspevku, keď nechceš hľadať, tak je to :
Technics RS-AZ7, 31.8.2021:
+2db, špičky +4db, bez porúch a kolísania, zvukovo dobré, ale výšky tlmené, nutné nahrávať bez dolby, kde sú výšky aspoň trochu pekné
ATC: spadne na level
ani druhý pokus nie je úspešný na druhú stranu
je mi jasné žeby sme sa nedočkali kým sa táto Agfa dostane na rad v ďalšom testovaní, tak som to spravil teraz len na AZ7 a doplnil som to do príspevku, keď nechceš hľadať, tak je to :
Technics RS-AZ7, 31.8.2021:
+2db, špičky +4db, bez porúch a kolísania, zvukovo dobré, ale výšky tlmené, nutné nahrávať bez dolby, kde sú výšky aspoň trochu pekné
ATC: spadne na level
ani druhý pokus nie je úspešný na druhú stranu
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10171
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Axia A1 46min rok 1996-2002 Made in China by SKC
https://ez647.sk/cc/axia_a1.html#96
Dneska začneme na veľmi dlhúúú dobu značku Axia, a nie nebudem to striedať, pekne za radom
Je to značka Fujifilmu pre Japonský trh, takže toto si v ďalších mesiacoch tiež odpustím.
Začnem teda najhoršou kazetou čo od nich ako C46 mám a to rozpočtový, alebo základný model ferro, model A1, ktorý bol v prvých rokoch vyrábaný v Japonsku priamo Fujifilmom, ale potom sa rozhodli že SKC Korea a China budú stačiť.
Model a kazetu som predstavoval vo verzii C120
viewtopic.php?p=31500#p31500
Je to pekné porovnanie vidieť cievku s páskou, prepchatú že sa tam už takmer nevojde, a potom poloprázdnu, že také plytvanie?
No ako iné SKC, konštrukcia je tuhá, pevné hrubé steny, cievky v dizajne ako Emtec, ale svorka C, s mohutnými stenami, občasným hrbom na svorke, alebo podľa šarže sa vyskytujú aj SKC kazety s druhým typom cievok ako napríklad tu:
https://ez647.sk/cc/axiai/b/axia_a13096c.jpg
Naozaj v tomto nehľadajte systém, do väčšiny kaziet to SKC osádzala náhodne ako prišlo.
Páska základná ferro, u SKC je to vždy trochu lotéria, lebo mali mnoho šarží pásky a nie všetky boli kvalitné, iné poskytli veľmi pekný zvuk a to sme stále v základnej ferro triede.
Toto ale vyzerá u celej série modelu A1 pre tento rok na Čínsku neskoršiu produkciu SKC a môj pocit zo skorších skúseností a testov bol že to boli najhoršie šarže, takže ma kľudne vyveďte z omylu ak im krivdím.
U väčšiny sa to dá poznať podľa krátkeho sériového čísla, ktoré je u Kórejských verzií asi raz tak dlhé ako tu, ale neplatí to vždy na 100% tento znak, ale skôr tak 80-90% ich kaziet.
Balenie je štandardne do Fuji extra slim krabičiek, tmavých, kde sa nútene kazeta vkladá opačne, tento typ kazety má istiace stredovky tvaru S, novšie štvorcové stredovky krabičky v Axii majú vymoženosť vkladať kazetu oboma smermi.
Fólie modelu A1 sú rozlíšené farebným pásom na pravej strane kazety, pre C120 z odkazu vyššie to bola tmavo modrá, pre našu dnešnú C46 to je tmavo zelená, na odkaze na web u mňa vidíte aj ostatné verzie.
Poznámka: A1 aj iné modely Axie kde sa nachádza kazeta C150 je vždy Japonská, pretože SKC 150min nikdy nerobilo, aspoň to nie je známe.
Balenie a dizajn sú jednoduché, ale účelné a pekné, no chcelo by to možno ale vyššiu kvalitu kazety a pásu.
Ale chválim potlač so stupnicou zostávajúcej pásky na cievke aj stredovú šípku smeru pohybu pásky, tak ako sa to často značilo na Japonských walkmanoch a kazeťákoch.
Subjektívny test:
Akai DX-57, 13.8.2018:
+2db, bias -8
ľavý kanál kolíše a nedolieha dobre na opotrebované hlavy Akai, alebo to je chyba vedenia pásky na kladkách
celkovo výkon je malý, skoro začne skresľovať a výšky sú poruchové, strapaté ako na pokrčenej páske, mám obavy že tu to bude chcieť viac než len vymeniť kladky a hlavy na decku.
na páske sú fyzicky niečo ako malinkaté bodky, žeby niečo ako biely prášok? pri teste sa nič neobjavilo, ale možno je to náznak nekvality a životnosti slabej Čínskej ferro pásky.
Do zbierky je Axia zaujímavá záležitosť a tento model aj keď od SKC vyznie v poličke s farebnými fóliami celej sady dĺžok krajšie než v decku na nahrávke, ale kto chce poskúšať, nič mu nebráni, tieto kusy zvykli byť občas ešte celkom lacné.
PS: z testov na Akai mali väčšie problémy s kvalitou ako táto, celkovo tri kusy modelu A1, a to C20, C30 a dnešná C46.
Ostatné v poriadku.
https://ez647.sk/cc/axia_a1.html#96
Dneska začneme na veľmi dlhúúú dobu značku Axia, a nie nebudem to striedať, pekne za radom
Je to značka Fujifilmu pre Japonský trh, takže toto si v ďalších mesiacoch tiež odpustím.
Začnem teda najhoršou kazetou čo od nich ako C46 mám a to rozpočtový, alebo základný model ferro, model A1, ktorý bol v prvých rokoch vyrábaný v Japonsku priamo Fujifilmom, ale potom sa rozhodli že SKC Korea a China budú stačiť.
Model a kazetu som predstavoval vo verzii C120
viewtopic.php?p=31500#p31500
Je to pekné porovnanie vidieť cievku s páskou, prepchatú že sa tam už takmer nevojde, a potom poloprázdnu, že také plytvanie?
No ako iné SKC, konštrukcia je tuhá, pevné hrubé steny, cievky v dizajne ako Emtec, ale svorka C, s mohutnými stenami, občasným hrbom na svorke, alebo podľa šarže sa vyskytujú aj SKC kazety s druhým typom cievok ako napríklad tu:
https://ez647.sk/cc/axiai/b/axia_a13096c.jpg
Naozaj v tomto nehľadajte systém, do väčšiny kaziet to SKC osádzala náhodne ako prišlo.
Páska základná ferro, u SKC je to vždy trochu lotéria, lebo mali mnoho šarží pásky a nie všetky boli kvalitné, iné poskytli veľmi pekný zvuk a to sme stále v základnej ferro triede.
Toto ale vyzerá u celej série modelu A1 pre tento rok na Čínsku neskoršiu produkciu SKC a môj pocit zo skorších skúseností a testov bol že to boli najhoršie šarže, takže ma kľudne vyveďte z omylu ak im krivdím.
U väčšiny sa to dá poznať podľa krátkeho sériového čísla, ktoré je u Kórejských verzií asi raz tak dlhé ako tu, ale neplatí to vždy na 100% tento znak, ale skôr tak 80-90% ich kaziet.
Balenie je štandardne do Fuji extra slim krabičiek, tmavých, kde sa nútene kazeta vkladá opačne, tento typ kazety má istiace stredovky tvaru S, novšie štvorcové stredovky krabičky v Axii majú vymoženosť vkladať kazetu oboma smermi.
Fólie modelu A1 sú rozlíšené farebným pásom na pravej strane kazety, pre C120 z odkazu vyššie to bola tmavo modrá, pre našu dnešnú C46 to je tmavo zelená, na odkaze na web u mňa vidíte aj ostatné verzie.
Poznámka: A1 aj iné modely Axie kde sa nachádza kazeta C150 je vždy Japonská, pretože SKC 150min nikdy nerobilo, aspoň to nie je známe.
Balenie a dizajn sú jednoduché, ale účelné a pekné, no chcelo by to možno ale vyššiu kvalitu kazety a pásu.
Ale chválim potlač so stupnicou zostávajúcej pásky na cievke aj stredovú šípku smeru pohybu pásky, tak ako sa to často značilo na Japonských walkmanoch a kazeťákoch.
Subjektívny test:
Akai DX-57, 13.8.2018:
+2db, bias -8
ľavý kanál kolíše a nedolieha dobre na opotrebované hlavy Akai, alebo to je chyba vedenia pásky na kladkách
celkovo výkon je malý, skoro začne skresľovať a výšky sú poruchové, strapaté ako na pokrčenej páske, mám obavy že tu to bude chcieť viac než len vymeniť kladky a hlavy na decku.
na páske sú fyzicky niečo ako malinkaté bodky, žeby niečo ako biely prášok? pri teste sa nič neobjavilo, ale možno je to náznak nekvality a životnosti slabej Čínskej ferro pásky.
Do zbierky je Axia zaujímavá záležitosť a tento model aj keď od SKC vyznie v poličke s farebnými fóliami celej sady dĺžok krajšie než v decku na nahrávke, ale kto chce poskúšať, nič mu nebráni, tieto kusy zvykli byť občas ešte celkom lacné.
PS: z testov na Akai mali väčšie problémy s kvalitou ako táto, celkovo tri kusy modelu A1, a to C20, C30 a dnešná C46.
Ostatné v poriadku.
- Prílohy
-
- IMAG0764.JPG (75.39 KiB) 2323 zobrazení
-
- IMAG0765.JPG (106.3 KiB) 2323 zobrazení
-
- IMAG0200.JPG (105.96 KiB) 2323 zobrazení
-
- IMAG0201.JPG (82.56 KiB) 2323 zobrazení
-
- IMAG0202.JPG (107.33 KiB) 2323 zobrazení
-
- IMAG0203.JPG (102.38 KiB) 2323 zobrazení
-
- IMAG0204.JPG (98.55 KiB) 2323 zobrazení
-
- IMAG0205.JPG (83.46 KiB) 2323 zobrazení
-
- IMAG0206.JPG (87.69 KiB) 2323 zobrazení
-
- IMAG0207.JPG (69.6 KiB) 2323 zobrazení
-
- IMAG0208.JPG (73.48 KiB) 2323 zobrazení
-
- IMAG0209.JPG (87.26 KiB) 2323 zobrazení
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Díky za test AGFA aj keď to nevyšlo, ale teda bez kalibrácie by to asi bolo počúvateľné.
Dnešná AXIA má celkom peknú fóliu a mám pocit, že by som ju asi ani nerozbaľoval, teda kazeta nevyzerá zle ale pri jej "kvalitách" načo.
Dnešná AXIA má celkom peknú fóliu a mám pocit, že by som ju asi ani nerozbaľoval, teda kazeta nevyzerá zle ale pri jej "kvalitách" načo.
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10171
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
presne to si myslím aj ja, zabalená teraz bude fungovať lepšie
Agfa iste zahrá dobre na inom stroji, AZ7 sa jej v budúcnosti celkom iste nedostane
Agfa iste zahrá dobre na inom stroji, AZ7 sa jej v budúcnosti celkom iste nedostane
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Táto rada sa mi veľmi páči od AGFY
od normal až po Good Bye
od normal až po Good Bye
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
EZ647 - budu tě trochu prudit, tak doufám, že to ustojíš
Pokud by těch kazet AGFA SR měl uživatel plný "pytel" a nebo byly za nízkou cenu na celém netu, tak by mělo význam u toho spekulovat a řešit jejich provoz. Jinak je to fakt dobré akorát na poličku.
Jeden tip. Zkus přendat pásek z AGFY do nějakého těla z normal kazety a zkus nahrávat. Podle mě tato kazeta vyžaduje zcela jiné korečkní obvody - zesílení na výškách. Už podle toho biasu cos tam nastavoval. Samozřejmě když už je bias na nízkých hodnotách, tak se ti celý záznam sesype, protože není v lineární oblasti.
AZ7 jsi přece testoval na vysokých kmitočtech a snímací hlava sejmula přesně to co od ní očekávalo. Takže o jejím poškození pochybuji, jinak by nedokázala přehrát správně kazety z jiných strojů. Chybu pokud existuje je třeba hledat v jiné časti záznamového řetězce.
A ještě dotaz. Pokud kazetu nahraješ na AZ7 a zní podle tebe špatně, tak na jiném decku hraje stejně špatně a nebo dobře?
Akai DX-57 podle tvých slov asi není v dobré kondici v páskové dráze, nebude lepší si ho dát do pořádku? Vím, je to pořád dokola, ale má to cenu pak uvažovat jestli je chyba v kazetě a nebo ve stroji. Já bych řekl, že ve stroji.
Pokud by těch kazet AGFA SR měl uživatel plný "pytel" a nebo byly za nízkou cenu na celém netu, tak by mělo význam u toho spekulovat a řešit jejich provoz. Jinak je to fakt dobré akorát na poličku.
Jeden tip. Zkus přendat pásek z AGFY do nějakého těla z normal kazety a zkus nahrávat. Podle mě tato kazeta vyžaduje zcela jiné korečkní obvody - zesílení na výškách. Už podle toho biasu cos tam nastavoval. Samozřejmě když už je bias na nízkých hodnotách, tak se ti celý záznam sesype, protože není v lineární oblasti.
AZ7 jsi přece testoval na vysokých kmitočtech a snímací hlava sejmula přesně to co od ní očekávalo. Takže o jejím poškození pochybuji, jinak by nedokázala přehrát správně kazety z jiných strojů. Chybu pokud existuje je třeba hledat v jiné časti záznamového řetězce.
A ještě dotaz. Pokud kazetu nahraješ na AZ7 a zní podle tebe špatně, tak na jiném decku hraje stejně špatně a nebo dobře?
Akai DX-57 podle tvých slov asi není v dobré kondici v páskové dráze, nebude lepší si ho dát do pořádku? Vím, je to pořád dokola, ale má to cenu pak uvažovat jestli je chyba v kazetě a nebo ve stroji. Já bych řekl, že ve stroji.
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10171
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
orhore: neni to tak zlé
Akai, dúfam že už na ďalšiu platbu sa dostane na kladky, ale s nastavením dual capstanu bude sranda, to neviem či zvládnem, ale hlavy asi doporiadku už nedám, ale ide o to že je citlivejší na horšie kazety, ale stále nie je na tom tak zle, z týchto A1 kaziet SKC ktorých som testoval asi 7kusov, vykazovali tri problémy, tým kazetám by som tiež neveril, ale čas ukáže až budu nové kladky čo sa zmení.
Az7 netuším, hej v teste frekvencii prešiel, ale proste niektoré kazety vyslovene nechce nahrať, túto Agfu ale nahral dosť schopne bez ATC, len kalibrovať na ňu nechce, pritom mám skúsenosti že dvojhlavy majú v ATC asi o 50% väčšiu šancu na kalibráciu, to že je zvuk mimo pretože je to pravý chromdioxid to je vec druhá. Vôbec najlepšie výsledky som s chromdioxidom mal zatiaľ na Sony a Pioneer, ten ich kalibruje väčšinou pekne, ale Sony vyhráva, dokáže navýšiť výkon pásky tak aby dosiahol aspoň 0db a čistého zvuku, napríklad som mal dobré výsledky testov s niektorými staršími aj novšími Basf, kde je ešte CrO2 páska, no a o možnosti nahrať to ako typ I viem, ale páska vyžaduje High Bias a EQ 120uS aby jej to pomohlo, bez High bias bude zniesť sucho a veľmi náchylné na poruchy, nie sme zvukové štúdio, preto tento postup nemôžem doporučiť, lebo my si štandardne nemôžeme navoliť rozdielny bias a rozdielny EQ, to zvládli fakt len niektoré stroje.
A prečo by som menil telo kazety, keď stačí zalepiť otvory detekcie.
A že je do poličky, budiš, ide o to že chromdioxid vyžaduje trochu iný prístup a niekomu naozaj tieto kazety vyhovujú a niekomu nie, už som sa naučil rozdiel medzi dobrým a zlým stavom pásky. Je tu hlavne len kvôli vláknu a zbierke, pomerne pekná kazeta a stále by som ju vedel nahrať na niečom inom k mojej spokojnosti, sú kazety ktoré napríklad nepôjdu už nikdy nahrať vôbec, ale Agfa SR nie je tento prípad.
ešte by som tu zrkadlovú kazetu chcel, tak strašne som lenivý aby som si ju vyrobil, ideálne keby mal niekto originál
Kladky do Akai po 15.9., kľudne mi ich pán Mihok môže pripraviť do balíka, aby sa na to nezabudlo a pripomenúť mi to
Akai, dúfam že už na ďalšiu platbu sa dostane na kladky, ale s nastavením dual capstanu bude sranda, to neviem či zvládnem, ale hlavy asi doporiadku už nedám, ale ide o to že je citlivejší na horšie kazety, ale stále nie je na tom tak zle, z týchto A1 kaziet SKC ktorých som testoval asi 7kusov, vykazovali tri problémy, tým kazetám by som tiež neveril, ale čas ukáže až budu nové kladky čo sa zmení.
Az7 netuším, hej v teste frekvencii prešiel, ale proste niektoré kazety vyslovene nechce nahrať, túto Agfu ale nahral dosť schopne bez ATC, len kalibrovať na ňu nechce, pritom mám skúsenosti že dvojhlavy majú v ATC asi o 50% väčšiu šancu na kalibráciu, to že je zvuk mimo pretože je to pravý chromdioxid to je vec druhá. Vôbec najlepšie výsledky som s chromdioxidom mal zatiaľ na Sony a Pioneer, ten ich kalibruje väčšinou pekne, ale Sony vyhráva, dokáže navýšiť výkon pásky tak aby dosiahol aspoň 0db a čistého zvuku, napríklad som mal dobré výsledky testov s niektorými staršími aj novšími Basf, kde je ešte CrO2 páska, no a o možnosti nahrať to ako typ I viem, ale páska vyžaduje High Bias a EQ 120uS aby jej to pomohlo, bez High bias bude zniesť sucho a veľmi náchylné na poruchy, nie sme zvukové štúdio, preto tento postup nemôžem doporučiť, lebo my si štandardne nemôžeme navoliť rozdielny bias a rozdielny EQ, to zvládli fakt len niektoré stroje.
A prečo by som menil telo kazety, keď stačí zalepiť otvory detekcie.
A že je do poličky, budiš, ide o to že chromdioxid vyžaduje trochu iný prístup a niekomu naozaj tieto kazety vyhovujú a niekomu nie, už som sa naučil rozdiel medzi dobrým a zlým stavom pásky. Je tu hlavne len kvôli vláknu a zbierke, pomerne pekná kazeta a stále by som ju vedel nahrať na niečom inom k mojej spokojnosti, sú kazety ktoré napríklad nepôjdu už nikdy nahrať vôbec, ale Agfa SR nie je tento prípad.
ešte by som tu zrkadlovú kazetu chcel, tak strašne som lenivý aby som si ju vyrobil, ideálne keby mal niekto originál
Kladky do Akai po 15.9., kľudne mi ich pán Mihok môže pripraviť do balíka, aby sa na to nezabudlo a pripomenúť mi to
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Jo, samo stačí jen přelepit identifikační otvory .
Zrcadlové kazety se prodávají i na ebay. Originál Sony sice stojí balík, ale je tam i domácí výroba za polovic. Bohužel u těch domácích je problém výlisek a jeho možné nepřesnosti. U originál Sony MC-112C apod je jakž takž zaručená přesnost výlisku.
Jinak domácí provedení tuším bastlil solidně i Teslák.
Zrcadlové kazety se prodávají i na ebay. Originál Sony sice stojí balík, ale je tam i domácí výroba za polovic. Bohužel u těch domácích je problém výlisek a jeho možné nepřesnosti. U originál Sony MC-112C apod je jakž takž zaručená přesnost výlisku.
Jinak domácí provedení tuším bastlil solidně i Teslák.
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10171
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
u riešenia dual capstanu to bude potreba ako soľ
no uvidíme ako to dopadne
zatiaľ je to tak, ak je problém v teste, napíšem to tam, nech si každý dá dokopy horší stav stroja s kvalitou konkrétnej kazety, a dosť si myslím že teraz je tom viac na vine kazeta SKC A1 Axia, ale najlepšie si názor utvorím až po testoch na všetkých strojoch nech vidím ako sa to správa
no uvidíme ako to dopadne
zatiaľ je to tak, ak je problém v teste, napíšem to tam, nech si každý dá dokopy horší stav stroja s kvalitou konkrétnej kazety, a dosť si myslím že teraz je tom viac na vine kazeta SKC A1 Axia, ale najlepšie si názor utvorím až po testoch na všetkých strojoch nech vidím ako sa to správa
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Ja netestujem, ale 46 min zopár mám, tak sa chcem trošku pochváliť, akurát Fuji FR, mám viac. Ja už poriadne ani neviem aké kazety mám, ale dosť presne viem, keď pozriem na kazetu od koho je a aj za koľko
Pozrel som sa na vlastnú fotku a nie sú tam všetky, tak aj nabudúce, ešte niečo nájdem.
Pozrel som sa na vlastnú fotku a nie sú tam všetky, tak aj nabudúce, ešte niečo nájdem.
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Za suverénne najkrajšiu považujem túto, a aj napriek tomu, že zbieram hlavne maxell