C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Je to zaujímavá kazeta ale neviem či by som to kúpil. Nálepky sa neviem rozhodnúť ale bod za to, že sú svojské a bod dolu za to, že vyzerajú ako z lacnej VHS. Fialová a zelená vyzerajú proste ako sustaky dôchodcov z 80' rokov, neviem čo s touto kombináciou majú furt FUJI aj títo.
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10260
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Kazetowich, asi to slabé informovanie bolo len u nás
takže po stránke zvuku GoldStary nikto nič? A čo AudioStary zo socializmu?
takže po stránke zvuku GoldStary nikto nič? A čo AudioStary zo socializmu?
- Kazetowich
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 8761
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 16:18
- Bydlisko: polia, lúky a háje SR
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
mám, takže časom skúsim, ale nemám deck ešte ...
Sansui 331 klub czechoslovakia, old Pioneer receivers
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10260
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Sony Metal-S 46min rok 1985 Made in Japan, Japonský model
https://ez647.sk/cc/sony_metals.html
Pozri aj Metal-ES 46 1985.
Táto kazeta je pomerne zaujímavá a raritná, ani nie tak kvôli veľkým cievkam, ktoré boli v tej dobe v Sony novinkou a dávali ich takmer všade, ale kvôli tomu že Metal-S je základný model, priamy nástupca starej prvotnej kazety METALLIC od firmy Sony.
Od tohto roku začali pre všetky svetové trhy ponúkať výhradne novinku v triede metal a to radu ES s dvojvrstvovou Extralloy páskou typu IV, ale ten základný metal rady "S" si nechali len v Japonsku, ako som spomínal na odkaze vyššie, možno chceli ohúriť novou extra výkonnou metalkou a základný model sa pre ostatné trhy vrátil pod názvom Metal-S, Metal Select a Metal-XR až od roku 1989. Toto robí túto kazetu vzácnejšou než je vyššia rada ES.
Ďalšou zvláštnosťou je telo kazety, pretože sa jedná o to klasické veľkooknové Sony z prvej generácie. Poviete že tie kazety boli vtedy všade a dlhú dobu, je to pravda, až na ten detail, že pás typu IV sa do týchto kaziet nikdy nedával a toto je jediná výnimka z dôvodu, ktorý som práve popísal, že bol tento model v tomto období len pre Japoncov... a čo teda Metal-ES na ktorý odkazujem? To je jediný model kazety kde je celé telo extra upravené a veľké okno presahuje aj okraje a kazeta je priehľadná dookola, ako je vidieť na fotkách na odkaze Metal-ES kazety.
Takže Metal-S je vzácny model len pre Japoncov v základnej veľkooknovej kazete jediná metalka Sony na svete v tomto type tela.
Balenie:
Hranatá svetlá krabička s logom SONY, tá základná v tej dobe a zrejme aj jediná, ktorú vyrábali.
Fólia je s metalickou potlačou, čo mala v tej dobe väčšina kaziet Sony typu II a IV, v porovnaní s radou ES je taktiež v zlatých farbách ale s tmavo hnedým a bielym pásom, spravená mierne tmavšie, aby vedľa toho ES svietila.
Zadná strana hovorí niečo o navýšenom MOL +1,5dB, zrejme v porovnaní so starším modelom Metallic, ktorý porovnávajú aj v grafe, kde je táto nová Metal-S silnejšia celkovo s hrbom na výškach.
Booklet je veľký skladací typ J, obe strany s riadkami na popis a vrch vo farbách a grafike obalu, samozrejme farebné pruhy typické pre toto obdobie Sony sú v tomto modeli v odtieňoch šedi.
Nálepky jednoduché s dvoma logami modelu, taktiež v sivej farbe.
Kazeta:
Ako som povedal, prvotná verzia veľkooknovej kazety Sony bola vtedy novinkou s tou typickou obrovskou mrežou medzi cievkami na mňa urobila kazeta dojem v mojich začiatkoch, keď som to prvýkrát videl na HF-S 1985 a hneď na to v UX-ES 1986.
Klasicky čierna kazeta, potlač je matná strieborná, v porovnaní s ES kde je matná zlatá, takže doslova myslené dve metalky Sony zo striebornej a zlatej rady.
Veľké cievky Sony v základnom dizajne boli asi najviac známe a rozšírené, v sivej farbe s oranžovou svorkou, čo sú práve začiatky tejto vtedy novej rady kaziet.
Zavádzací pás s oranžovým značením na začiatku typický pre C46.
Celý dojem z dizajnu kazety je presne to čo mám najradšej v kazetovom svete a celá rada Sony s veľkými oknami je jedna z najkrajších pre mňa.
Páska:
Tmavosivá, ale v porovnaní s čiernymi páskami, alebo čiernym plášťom kazety je naozaj sivá, nepriesvitná, čistá. Na fotke je vidieť jemný náznak čiary po Akai.
Myslím že zloženie je viac než jasné u Sony, proste základná metal páska, ktorej recept asi vychádza z pôvodnej Metallic a od roku 1989 sa oficiálne ich základný metal pás nazýva Dynametal.
Aby som to zhrnul takto Sony u audiokaziet vyrábala dva druhy metal pásky. Základný jednovrstvový Dynametal a lepší dvojvrstvový Extralloy.
Základný sa dával takmer do všetkých modelov a Extralloy do modelov ES a Master. Výnimku tvorí posledný Japonský model v zelenej kazete a v zelenom obale Metal-ES kde je oficiálne tiež len Dynametal.
Myslím si že firma Sony ako najväčší svetový priekopník Video 8 a Hi8 formátu, spolu s mnoho extra formátmi pre video a digital potrebuje ako výrobca extrémne bohaté a pestré skúsenosti ohľadne vývoja a výroby pásov typu metal v oblasti klasického polievania MP, alebo naparovania ME, preto sú pre neho dve veľmi odlišné generácie aj v audiokazetách niečím čo proste musia zvládať dokonale.
Kazetu som získal nedávno v 06/2022, test len Akai, veľmi lákavá na skoré nahratie NajVýberov.
Akai DX-57, 21.6.2022:
4db, špičky +6db, bias -10, výstupná úroveň z pásky je zhodná so zdrojom
Ako skoro je to dokonalé, ale ľavá strana mierne pláva v úrovni signálu, hlavne výšky sa tam veľmi nehrnú. Inak by bol priestor dobrý, takto ale nie, bias je nižší, ale nebyť toho neduhu s ľavou stranou tak hrá veľmi dobre. Vybudiť sa dá ľahko, pri biase 0 až do +8db, ale treba s mierou, poruchy nie sú, ani žiadne iné problémy.
Hierarchicky sa jedná o predchodcu základných metal kaziet s pásom zvaným Dynametal, ktoré sme v Európe poznali až neskôr pod názvami Metal XR a Metal S.
Japonci však túto kazetu uviedli už v roku 1985 spolu s vyššou Metal-ES, ale do Európy a USA priniesli len tú vyššiu metalku, preto je táto kazeta pre nás pomerne neznáma.
Predbežne podľa sériových čísel by bol tento kus vyrobený až v roku 1988, takže buď sa jedná o posledné kusy pred zmenou dizajnu v Japonskej rade, alebo je to dekódovanie niekedy nesprávne, preto sa jedná len o predbežné neisté informácie.
Akai nechal na páske veľmi jemný náznak pozdĺžnej čiary.
Takže podľa mňa veľmi krásna a veľmi zberateľská kazeta. Na nahrávky vzhľadom k stavu a cene sa už nehodí, ale je použiteľná, nakoľko Sony netrpia bielym prachom, ale istotne nebude hrať ako za nova, môže byť mnoho iných problémov a neduhov, no na dobrom stroji s precíznou kalibráciou, asi ešte dobre poslúži. Ak by nebola tak drahá, tak odporúčam.
https://ez647.sk/cc/sony_metals.html
Pozri aj Metal-ES 46 1985.
Táto kazeta je pomerne zaujímavá a raritná, ani nie tak kvôli veľkým cievkam, ktoré boli v tej dobe v Sony novinkou a dávali ich takmer všade, ale kvôli tomu že Metal-S je základný model, priamy nástupca starej prvotnej kazety METALLIC od firmy Sony.
Od tohto roku začali pre všetky svetové trhy ponúkať výhradne novinku v triede metal a to radu ES s dvojvrstvovou Extralloy páskou typu IV, ale ten základný metal rady "S" si nechali len v Japonsku, ako som spomínal na odkaze vyššie, možno chceli ohúriť novou extra výkonnou metalkou a základný model sa pre ostatné trhy vrátil pod názvom Metal-S, Metal Select a Metal-XR až od roku 1989. Toto robí túto kazetu vzácnejšou než je vyššia rada ES.
Ďalšou zvláštnosťou je telo kazety, pretože sa jedná o to klasické veľkooknové Sony z prvej generácie. Poviete že tie kazety boli vtedy všade a dlhú dobu, je to pravda, až na ten detail, že pás typu IV sa do týchto kaziet nikdy nedával a toto je jediná výnimka z dôvodu, ktorý som práve popísal, že bol tento model v tomto období len pre Japoncov... a čo teda Metal-ES na ktorý odkazujem? To je jediný model kazety kde je celé telo extra upravené a veľké okno presahuje aj okraje a kazeta je priehľadná dookola, ako je vidieť na fotkách na odkaze Metal-ES kazety.
Takže Metal-S je vzácny model len pre Japoncov v základnej veľkooknovej kazete jediná metalka Sony na svete v tomto type tela.
Balenie:
Hranatá svetlá krabička s logom SONY, tá základná v tej dobe a zrejme aj jediná, ktorú vyrábali.
Fólia je s metalickou potlačou, čo mala v tej dobe väčšina kaziet Sony typu II a IV, v porovnaní s radou ES je taktiež v zlatých farbách ale s tmavo hnedým a bielym pásom, spravená mierne tmavšie, aby vedľa toho ES svietila.
Zadná strana hovorí niečo o navýšenom MOL +1,5dB, zrejme v porovnaní so starším modelom Metallic, ktorý porovnávajú aj v grafe, kde je táto nová Metal-S silnejšia celkovo s hrbom na výškach.
Booklet je veľký skladací typ J, obe strany s riadkami na popis a vrch vo farbách a grafike obalu, samozrejme farebné pruhy typické pre toto obdobie Sony sú v tomto modeli v odtieňoch šedi.
Nálepky jednoduché s dvoma logami modelu, taktiež v sivej farbe.
Kazeta:
Ako som povedal, prvotná verzia veľkooknovej kazety Sony bola vtedy novinkou s tou typickou obrovskou mrežou medzi cievkami na mňa urobila kazeta dojem v mojich začiatkoch, keď som to prvýkrát videl na HF-S 1985 a hneď na to v UX-ES 1986.
Klasicky čierna kazeta, potlač je matná strieborná, v porovnaní s ES kde je matná zlatá, takže doslova myslené dve metalky Sony zo striebornej a zlatej rady.
Veľké cievky Sony v základnom dizajne boli asi najviac známe a rozšírené, v sivej farbe s oranžovou svorkou, čo sú práve začiatky tejto vtedy novej rady kaziet.
Zavádzací pás s oranžovým značením na začiatku typický pre C46.
Celý dojem z dizajnu kazety je presne to čo mám najradšej v kazetovom svete a celá rada Sony s veľkými oknami je jedna z najkrajších pre mňa.
Páska:
Tmavosivá, ale v porovnaní s čiernymi páskami, alebo čiernym plášťom kazety je naozaj sivá, nepriesvitná, čistá. Na fotke je vidieť jemný náznak čiary po Akai.
Myslím že zloženie je viac než jasné u Sony, proste základná metal páska, ktorej recept asi vychádza z pôvodnej Metallic a od roku 1989 sa oficiálne ich základný metal pás nazýva Dynametal.
Aby som to zhrnul takto Sony u audiokaziet vyrábala dva druhy metal pásky. Základný jednovrstvový Dynametal a lepší dvojvrstvový Extralloy.
Základný sa dával takmer do všetkých modelov a Extralloy do modelov ES a Master. Výnimku tvorí posledný Japonský model v zelenej kazete a v zelenom obale Metal-ES kde je oficiálne tiež len Dynametal.
Myslím si že firma Sony ako najväčší svetový priekopník Video 8 a Hi8 formátu, spolu s mnoho extra formátmi pre video a digital potrebuje ako výrobca extrémne bohaté a pestré skúsenosti ohľadne vývoja a výroby pásov typu metal v oblasti klasického polievania MP, alebo naparovania ME, preto sú pre neho dve veľmi odlišné generácie aj v audiokazetách niečím čo proste musia zvládať dokonale.
Kazetu som získal nedávno v 06/2022, test len Akai, veľmi lákavá na skoré nahratie NajVýberov.
Akai DX-57, 21.6.2022:
4db, špičky +6db, bias -10, výstupná úroveň z pásky je zhodná so zdrojom
Ako skoro je to dokonalé, ale ľavá strana mierne pláva v úrovni signálu, hlavne výšky sa tam veľmi nehrnú. Inak by bol priestor dobrý, takto ale nie, bias je nižší, ale nebyť toho neduhu s ľavou stranou tak hrá veľmi dobre. Vybudiť sa dá ľahko, pri biase 0 až do +8db, ale treba s mierou, poruchy nie sú, ani žiadne iné problémy.
Hierarchicky sa jedná o predchodcu základných metal kaziet s pásom zvaným Dynametal, ktoré sme v Európe poznali až neskôr pod názvami Metal XR a Metal S.
Japonci však túto kazetu uviedli už v roku 1985 spolu s vyššou Metal-ES, ale do Európy a USA priniesli len tú vyššiu metalku, preto je táto kazeta pre nás pomerne neznáma.
Predbežne podľa sériových čísel by bol tento kus vyrobený až v roku 1988, takže buď sa jedná o posledné kusy pred zmenou dizajnu v Japonskej rade, alebo je to dekódovanie niekedy nesprávne, preto sa jedná len o predbežné neisté informácie.
Akai nechal na páske veľmi jemný náznak pozdĺžnej čiary.
Takže podľa mňa veľmi krásna a veľmi zberateľská kazeta. Na nahrávky vzhľadom k stavu a cene sa už nehodí, ale je použiteľná, nakoľko Sony netrpia bielym prachom, ale istotne nebude hrať ako za nova, môže byť mnoho iných problémov a neduhov, no na dobrom stroji s precíznou kalibráciou, asi ešte dobre poslúži. Ak by nebola tak drahá, tak odporúčam.
- Prílohy
-
- IMAG0824.JPG (151.29 KiB) 1053 zobrazení
-
- IMAG0825.JPG (173.23 KiB) 1053 zobrazení
-
- IMAG0844.JPG (174.4 KiB) 1053 zobrazení
-
- IMAG0845.JPG (113.13 KiB) 1053 zobrazení
-
- IMAG0846.JPG (180.63 KiB) 1053 zobrazení
-
- IMAG0847.JPG (129.65 KiB) 1053 zobrazení
-
- IMAG0848.JPG (147.75 KiB) 1053 zobrazení
-
- IMAG0849.JPG (111.34 KiB) 1053 zobrazení
-
- IMAG0850.JPG (111.22 KiB) 1053 zobrazení
-
- IMAG0851.JPG (84.57 KiB) 1053 zobrazení
-
- IMAG0852.JPG (91.44 KiB) 1053 zobrazení
-
- IMAG0853.JPG (191.61 KiB) 1053 zobrazení
-
- IMAG0854.JPG (148.61 KiB) 1053 zobrazení
-
- IMAG0855.JPG (144.47 KiB) 1053 zobrazení
-
- IMAG0856.JPG (117.84 KiB) 1053 zobrazení
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Ano ano. Veľká paráda. Túto kazetu vidím v dobovom ES decku s drevenými bočnicami U mňa doma by sa cítila nepatrične. Preto ju nebudem zháňať
- Kazetowich
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 8761
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 16:18
- Bydlisko: polia, lúky a háje SR
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
No čakal by som kvalitativne od nej viac
Sansui 331 klub czechoslovakia, old Pioneer receivers
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10260
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
TDK Freddie Land 46min rok 1986 Made in Japan, Japonský trh.
https://ez647.sk/cc/tdk_freddieland.html
Ďalšia reklamná, dizajnová kazeta z dielne TDK vyrobená v roku 1986 s rôznymi obrázkovými prevedeniami a farbami, technicky sa jedná o TDK D pre rok 1986 s celoplošným polepom. Kazeta sa vyrábala v dvoch vyhotoveniach čiernej kazety s malým oknom, alebo priehľadná verzia.
Na spodku tohto odkazu uvidíte aj ďalšie verzie a farby.
Myslím že sa nejedná priamo o značku TDK, ale nejakú tretiu stranu, ktorá si dala tento model vo firme TDK vyrobiť, nakoľko ale nie je jasne čitateľná obchodná značka, tak som to dal a považujem to za klasickú TDK, aj keď samotný nápis TDK je tam len veľmi vzácne, na zadnej strane fólie, na kazete asi ani nie je.
Balenie:
Hranatá svetlá krabička s logom MADE IN JAPAN, bez nápisu TDK, ale dizajn na to obdobie presne sedí.
Fólia je prevažne biela s maskotom "Freddiem"? ale motív na kazete sa vždy mení podľa farby.
Tu sme dostali ako motív opičku, alebo Kingkonga so slečnou v plavkách, ktorá sa evidentne necíti ohrozená
No čakám na vaše názory, alebo znalosti k tejto kazete
Zadná strana je biela s malým logom kazety a nápisom firmy, ktorá sa k tomuto dielu hlási aj s rokom vydania.
Booklet je krátky typ J, vonkajšia strana je v ružovo fialových odtieňoch s bodkami, neviem či to malo tiež slúžiť na popis, alebo nie.
Neviem prečo je hore na booklete nápis Ping Pong
Vnútorná strana so štyrmi hrubými riadkami s postavami a trochou Japonského textu, kde sa vraj riešia len autorské práva, ale žiadne info ani popis o kazete.
Samolepky ku kazete nedostanete, nakoľko má kazeta celoplošný výrobný polep, ale dostanete akúsi kartičku, Messenger s našimi hlavnými hrdinami
Síce neviem na čo to malo presne slúžiť, alebo aký bol zámer výrobcu, žeby rôzne karty v každej kazete, pre zberateľov, neviem či tá slečna, resp. tá kazeta bola určená pre deti, alebo nie...
Kazeta:
Klasické telo TDK v jasnej priehľadnej verzii, presne podľa dizajnu TDK D, teda s textúrovaným okrajom a typickou stredovou mrežou. Použité ešte staršie TDK cievky bez výstuhy v klasickej kombinácii biela - červená.
Celoplošný polep s motívom obalu a hlavnou postavou.
Zavádzací pás matný s červenými priečnymi čiarami ako u C60.
Páska:
Klasická TDK D bledšia hnedá, stredne priesvitná.
Kazetu som získal nedávno v 06/2022, test len Akai, na NajVýbery vhodná, ale nič ma na nej vôbec neláka ju nahrať nejako skoro.
Akai DX-57, 21.6.2022:
+4db, občasné špičky +6db, bias -12, výstup z pásky úrovňou zhodný so zdrojom
Zrejme sa jedná o nejakú extra verziu kazety TDK, kde nie je ani uvedená priamo značka, alebo to bolo pre firmu tretej strany, ale nechávam to ako TDK proste.
Zvukovo je skoro dobrá, výšky sú len nepatrne slabšie od zdroja, výkon je dobrý, ale priestor sa mierne ťahá vľavo. Inak žiadne poruchy ani kolísanie.
Malo by sa jednať o klasickú TDK AE/D kazetu vyrobenú v roku 1986, ale s celoplošným polepom, preto aj tie staršie cievky.
Bez poškodenia pásky po teste v Akai.
Takže do zbierky asi áno, ale mne sa vyslovene ten motív nepáči, bral som to len ako zaujímavosť pre web zo zberateľskej povinnosti,.
Na nahrávky, potrebuje trochu viac kalibrácie, inak to berte ako klasickú TDK D ale trochu zo skoršieho obdobia, takže nejaké tie starnutia a podobné známe problémy by sa dali očakávať, ale samozrejme sa jedná o poctivú TDK kvalitu, takže stále slušne použiteľná.
https://ez647.sk/cc/tdk_freddieland.html
Ďalšia reklamná, dizajnová kazeta z dielne TDK vyrobená v roku 1986 s rôznymi obrázkovými prevedeniami a farbami, technicky sa jedná o TDK D pre rok 1986 s celoplošným polepom. Kazeta sa vyrábala v dvoch vyhotoveniach čiernej kazety s malým oknom, alebo priehľadná verzia.
Na spodku tohto odkazu uvidíte aj ďalšie verzie a farby.
Myslím že sa nejedná priamo o značku TDK, ale nejakú tretiu stranu, ktorá si dala tento model vo firme TDK vyrobiť, nakoľko ale nie je jasne čitateľná obchodná značka, tak som to dal a považujem to za klasickú TDK, aj keď samotný nápis TDK je tam len veľmi vzácne, na zadnej strane fólie, na kazete asi ani nie je.
Balenie:
Hranatá svetlá krabička s logom MADE IN JAPAN, bez nápisu TDK, ale dizajn na to obdobie presne sedí.
Fólia je prevažne biela s maskotom "Freddiem"? ale motív na kazete sa vždy mení podľa farby.
Tu sme dostali ako motív opičku, alebo Kingkonga so slečnou v plavkách, ktorá sa evidentne necíti ohrozená
No čakám na vaše názory, alebo znalosti k tejto kazete
Zadná strana je biela s malým logom kazety a nápisom firmy, ktorá sa k tomuto dielu hlási aj s rokom vydania.
Booklet je krátky typ J, vonkajšia strana je v ružovo fialových odtieňoch s bodkami, neviem či to malo tiež slúžiť na popis, alebo nie.
Neviem prečo je hore na booklete nápis Ping Pong
Vnútorná strana so štyrmi hrubými riadkami s postavami a trochou Japonského textu, kde sa vraj riešia len autorské práva, ale žiadne info ani popis o kazete.
Samolepky ku kazete nedostanete, nakoľko má kazeta celoplošný výrobný polep, ale dostanete akúsi kartičku, Messenger s našimi hlavnými hrdinami
Síce neviem na čo to malo presne slúžiť, alebo aký bol zámer výrobcu, žeby rôzne karty v každej kazete, pre zberateľov, neviem či tá slečna, resp. tá kazeta bola určená pre deti, alebo nie...
Kazeta:
Klasické telo TDK v jasnej priehľadnej verzii, presne podľa dizajnu TDK D, teda s textúrovaným okrajom a typickou stredovou mrežou. Použité ešte staršie TDK cievky bez výstuhy v klasickej kombinácii biela - červená.
Celoplošný polep s motívom obalu a hlavnou postavou.
Zavádzací pás matný s červenými priečnymi čiarami ako u C60.
Páska:
Klasická TDK D bledšia hnedá, stredne priesvitná.
Kazetu som získal nedávno v 06/2022, test len Akai, na NajVýbery vhodná, ale nič ma na nej vôbec neláka ju nahrať nejako skoro.
Akai DX-57, 21.6.2022:
+4db, občasné špičky +6db, bias -12, výstup z pásky úrovňou zhodný so zdrojom
Zrejme sa jedná o nejakú extra verziu kazety TDK, kde nie je ani uvedená priamo značka, alebo to bolo pre firmu tretej strany, ale nechávam to ako TDK proste.
Zvukovo je skoro dobrá, výšky sú len nepatrne slabšie od zdroja, výkon je dobrý, ale priestor sa mierne ťahá vľavo. Inak žiadne poruchy ani kolísanie.
Malo by sa jednať o klasickú TDK AE/D kazetu vyrobenú v roku 1986, ale s celoplošným polepom, preto aj tie staršie cievky.
Bez poškodenia pásky po teste v Akai.
Takže do zbierky asi áno, ale mne sa vyslovene ten motív nepáči, bral som to len ako zaujímavosť pre web zo zberateľskej povinnosti,.
Na nahrávky, potrebuje trochu viac kalibrácie, inak to berte ako klasickú TDK D ale trochu zo skoršieho obdobia, takže nejaké tie starnutia a podobné známe problémy by sa dali očakávať, ale samozrejme sa jedná o poctivú TDK kvalitu, takže stále slušne použiteľná.
- Prílohy
-
- IMAG0818.JPG (130.68 KiB) 1001 zobrazení
-
- IMAG0819.JPG (109.46 KiB) 1001 zobrazení
-
- IMAG0857.JPG (138.54 KiB) 1001 zobrazení
-
- IMAG0858.JPG (124.1 KiB) 1001 zobrazení
-
- IMAG0859.JPG (157.22 KiB) 1001 zobrazení
-
- IMAG0860.JPG (136.63 KiB) 1001 zobrazení
-
- IMAG0861.JPG (133.61 KiB) 1001 zobrazení
-
- IMAG0862.JPG (119.49 KiB) 1001 zobrazení
-
- IMAG0863.JPG (117.76 KiB) 1001 zobrazení
-
- IMAG0864.JPG (90.16 KiB) 1001 zobrazení
-
- IMAG0865.JPG (116.72 KiB) 1001 zobrazení
-
- IMAG0866.JPG (151.57 KiB) 1001 zobrazení
-
- IMAG0867.JPG (157.96 KiB) 1001 zobrazení
-
- IMAG0868.JPG (122.28 KiB) 1001 zobrazení
-
- IMAG0869.JPG (125.5 KiB) 1001 zobrazení
-
- IMAG0870.JPG (127.34 KiB) 1001 zobrazení
-
- IMAG0871.JPG (106.03 KiB) 1001 zobrazení
- Kazetowich
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 8761
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 16:18
- Bydlisko: polia, lúky a háje SR
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Ani mne sa to moc nelubi
Sansui 331 klub czechoslovakia, old Pioneer receivers
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
TDK Freddie Land sa mi celkom páči ale vôbec tomu nerozumiem, najlepšie to vyzerá vo fólii a potom ešte sa mi páči tá kartička s bookletom.
Sony Metal S neni síce presne môj dizajn ale veľmi pekná kazeta, zaujímavé že to je najmenej rozšírená základná metalka a ES proti tomu vyzerá, že to má snáď každý
Sony Metal S neni síce presne môj dizajn ale veľmi pekná kazeta, zaujímavé že to je najmenej rozšírená základná metalka a ES proti tomu vyzerá, že to má snáď každý
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10260
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Victor DA1 46min rok 1983 Made in Japan by Denon, Japonský model.
https://ez647.sk/cc/victor_da1.html
Dnešná kazeta je identická s EU/USA modelovou radou JVC, keďže obe značky sú totožné, len Victor je pre Japonský trh, niečo ako Fuji a Axia. Kazety ale JVC nevyrobil, a celá uvedená rada je vyrobená firmou Denon, Nippon Columbia, Japan.
Kazety boli pod oboma značkami v tomto prevedení v nasledovnej rade:
DA1 - je Denon DX1 základný ferro pás
DA3 - je Denon DX3 dvojvrstvový ferro pás bez kobaltu
DA7 - je Denon DX7 dvojvrstvový FeCo pás pre High position
Rada JVC, platí pre tri uvedené kazety.
Rada Victor, platí pre tri uvedené kazety.
Ostatné modely v tom roku ako F1, GI boli väčšinou OEMká Saehan, SNC a pod. Metalka bola zase asi pravou výrobou JVC, ktorú podľa informácii z webov firma prevádzkovala, možno s väčšou či menšou pomocou tretích strán.
Balenie:
Hranatá svetlá krabička s malým nápisom MADE IN JAPAN na prednej strane. Typicky Denonovský dizajn s hviezdicovými stredovkami.
Biela fólia s červenými prvkami, s veľkou priehľadnou časťou na kazetu, jednoduchý dizajn 80tych rokov s typickými šikmými čiarami čo by body kvality v hornej časti, podľa čoho bol JVC celkom originálny, rovnako s ich technickou značkou kvality DYNAREC, alebo ako to mali myslené ako nejakú radu kvality, či tak niečo.
Zadná strana tiež biela s Japonským textom a grafom ktorý je taký veľmi chudobný, ehm myslím pravdivý
Booklet veľký skladací typ J s 1,5strany na popis s riadkami, vrch v grafike a farbách fólie, teda až na tú čiernu, aby to bolo kontrastné, len štvrtina je s inštrukciami ku kazete po Japonsky na ružovom podklade.
Nálepky sa nedodávajú nakoľko má kazeta celoplošný výrobný polep.
Kazeta:
Telo Denon s malým oknom druhej generácie, ktoré poznáme najčastejšie asi z kazety DX1, o ktorom som iste už viac krát písal.
Cievky taktiež typické Denon pre toto obdobie s troma otvormi po obvode a svorkou typu C, všetko v bielej farbe,
Kazeta v čiernej farbe, celoplošný polep sa maskuje v čiernej farbe kde je jasná biela časť pre popis, ako klasická samolepka a "štítok" v červeno čiernom dizajne.
Zavádzací pás v schéme Denon v oranžovej farbe pre C46.
Môžete porovnávať s JVC verziou, ktorú mám ako C90.
Alebo priamo s Denon DX1
Páska:
Stredne hnedá, veľmi málo priesvitná s výraznými pigmentačnými mapkami typickými pre Denon pásky.
Kazetu som získal v 06/2022, test len Akai, síce dĺžka pre NajVýbery vhodná, ale neviem či chcem nahrávať tak starú ferro na najlepšiu hudbu
Akai DX-57, 21.6.2022:
+4db, občasné špičky +6db, bias -12, výstup z pásky je slabší o 2db
Jedná sa o identickú verziu s Európskym trhom ako JVC DA1. Obe zmienené kazety sú ale v skutočnosti Denon DX1 s páskou Purix s v tom typickom starom dizajne.
Takže dneska už druhá DX1 v teste a presne aj tak to hrá, keďže najväčšou bolesťou týchto starých základných ferro Denon je práve výšková absencia. Výkon je veľký, ale výškovo hrá dosť tlmene ani nízky bias nie je v dostatočnom rozsahu.
Bez porúch a kolísania, priestor dobrý. Stále vysoká mechanická kvalita aj kazety, aj pásky.
Bez poškodenia pásky po teste v Akai.
Takže do zbierky je to pekné, na nahrávky treba zase veľmi kalibrovať a nečakať veľa, predsa je tá kazeta strašia než ja, výkon vysoký, výškam sa vôbec nechce, 10rokov novšie Denony sa v základnej ferro verzii celkom bránia výškam.
https://ez647.sk/cc/victor_da1.html
Dnešná kazeta je identická s EU/USA modelovou radou JVC, keďže obe značky sú totožné, len Victor je pre Japonský trh, niečo ako Fuji a Axia. Kazety ale JVC nevyrobil, a celá uvedená rada je vyrobená firmou Denon, Nippon Columbia, Japan.
Kazety boli pod oboma značkami v tomto prevedení v nasledovnej rade:
DA1 - je Denon DX1 základný ferro pás
DA3 - je Denon DX3 dvojvrstvový ferro pás bez kobaltu
DA7 - je Denon DX7 dvojvrstvový FeCo pás pre High position
Rada JVC, platí pre tri uvedené kazety.
Rada Victor, platí pre tri uvedené kazety.
Ostatné modely v tom roku ako F1, GI boli väčšinou OEMká Saehan, SNC a pod. Metalka bola zase asi pravou výrobou JVC, ktorú podľa informácii z webov firma prevádzkovala, možno s väčšou či menšou pomocou tretích strán.
Balenie:
Hranatá svetlá krabička s malým nápisom MADE IN JAPAN na prednej strane. Typicky Denonovský dizajn s hviezdicovými stredovkami.
Biela fólia s červenými prvkami, s veľkou priehľadnou časťou na kazetu, jednoduchý dizajn 80tych rokov s typickými šikmými čiarami čo by body kvality v hornej časti, podľa čoho bol JVC celkom originálny, rovnako s ich technickou značkou kvality DYNAREC, alebo ako to mali myslené ako nejakú radu kvality, či tak niečo.
Zadná strana tiež biela s Japonským textom a grafom ktorý je taký veľmi chudobný, ehm myslím pravdivý
Booklet veľký skladací typ J s 1,5strany na popis s riadkami, vrch v grafike a farbách fólie, teda až na tú čiernu, aby to bolo kontrastné, len štvrtina je s inštrukciami ku kazete po Japonsky na ružovom podklade.
Nálepky sa nedodávajú nakoľko má kazeta celoplošný výrobný polep.
Kazeta:
Telo Denon s malým oknom druhej generácie, ktoré poznáme najčastejšie asi z kazety DX1, o ktorom som iste už viac krát písal.
Cievky taktiež typické Denon pre toto obdobie s troma otvormi po obvode a svorkou typu C, všetko v bielej farbe,
Kazeta v čiernej farbe, celoplošný polep sa maskuje v čiernej farbe kde je jasná biela časť pre popis, ako klasická samolepka a "štítok" v červeno čiernom dizajne.
Zavádzací pás v schéme Denon v oranžovej farbe pre C46.
Môžete porovnávať s JVC verziou, ktorú mám ako C90.
Alebo priamo s Denon DX1
Páska:
Stredne hnedá, veľmi málo priesvitná s výraznými pigmentačnými mapkami typickými pre Denon pásky.
Kazetu som získal v 06/2022, test len Akai, síce dĺžka pre NajVýbery vhodná, ale neviem či chcem nahrávať tak starú ferro na najlepšiu hudbu
Akai DX-57, 21.6.2022:
+4db, občasné špičky +6db, bias -12, výstup z pásky je slabší o 2db
Jedná sa o identickú verziu s Európskym trhom ako JVC DA1. Obe zmienené kazety sú ale v skutočnosti Denon DX1 s páskou Purix s v tom typickom starom dizajne.
Takže dneska už druhá DX1 v teste a presne aj tak to hrá, keďže najväčšou bolesťou týchto starých základných ferro Denon je práve výšková absencia. Výkon je veľký, ale výškovo hrá dosť tlmene ani nízky bias nie je v dostatočnom rozsahu.
Bez porúch a kolísania, priestor dobrý. Stále vysoká mechanická kvalita aj kazety, aj pásky.
Bez poškodenia pásky po teste v Akai.
Takže do zbierky je to pekné, na nahrávky treba zase veľmi kalibrovať a nečakať veľa, predsa je tá kazeta strašia než ja, výkon vysoký, výškam sa vôbec nechce, 10rokov novšie Denony sa v základnej ferro verzii celkom bránia výškam.
- Prílohy
-
- IMAG0847.JPG (151.64 KiB) 977 zobrazení
-
- IMAG0848.JPG (151.87 KiB) 977 zobrazení
-
- IMAG0880.JPG (173.93 KiB) 977 zobrazení
-
- IMAG0881.JPG (109.74 KiB) 977 zobrazení
-
- IMAG0882.JPG (166 KiB) 977 zobrazení
-
- IMAG0883.JPG (125.08 KiB) 977 zobrazení
-
- IMAG0884.JPG (149.59 KiB) 977 zobrazení
-
- IMAG0885.JPG (109.72 KiB) 977 zobrazení
-
- IMAG0886.JPG (97.98 KiB) 977 zobrazení
-
- IMAG0887.JPG (98.6 KiB) 977 zobrazení
-
- IMAG0888.JPG (104.7 KiB) 977 zobrazení
-
- IMAG0889.JPG (152.7 KiB) 977 zobrazení
-
- IMAG0890.JPG (172.57 KiB) 977 zobrazení
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
Vyzerá dobre, možno by to chcelo iný stroj, Technicsy by si s tým poradili nie, alebo Pioneer
Na nahrávky z platní by to mohlo byť fajn
Na nahrávky z platní by to mohlo byť fajn
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10260
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet
u Technicsu ATC je problém že buď podbiasuje nasilu alebo nespraví kalibráciu
Ak podbiasuje tak je buď nemožné budiť viac než 0db, alebo to hrá dobre, podľa toho koľko pás zvládne
myslím že Pioneer ma viac vymakanú tu kalibráciu a že tam by to mohlo byť teoreticky lepšie
ale týrať starý pás násilným dosiahnutím vysokých parametrov sa môže viac či menej prejaviť na skreslení zvuku alebo výrazných poruchách a výpadkoch, ktoré budú najviac na výškach.
zase každý pás sa správa viacmenej odlišne
Ak podbiasuje tak je buď nemožné budiť viac než 0db, alebo to hrá dobre, podľa toho koľko pás zvládne
myslím že Pioneer ma viac vymakanú tu kalibráciu a že tam by to mohlo byť teoreticky lepšie
ale týrať starý pás násilným dosiahnutím vysokých parametrov sa môže viac či menej prejaviť na skreslení zvuku alebo výrazných poruchách a výpadkoch, ktoré budú najviac na výškach.
zase každý pás sa správa viacmenej odlišne