Strana 98 z 106

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Napísané: Štvrtok, 12. Mája 2022, 17:10
od používateľa EZ647
tie novšie TDK mi vždy prišli ťažkopádnejšie na hladký chod, ale čo sa týka kvality, tak veľmi záleží od stavu, ja som ich mal viacero a niektoré kusy v poriadku, iné zlé, dokonca aj v prípade novej AD zle skladovanej bol zvuk podpriemerný
takže fakt je to asi viac o stave už dneska

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Napísané: Štvrtok, 12. Mája 2022, 18:21
od používateľa Nstar
tie TDK sú moje od novoty skladované normálne v bežných obytných priestoroch ale ja mám takú novú teóriu, ktorú rozoberať zatiaľ nebudem až keď si to potvrdím. Ja som vadnú kazetu rozobral a na nič som neprišiel ale myslím, že tu bude problém inde. Škoda, že sem nechodí už Daniel ale zaujímalo by ma ako sa skladovali pásy v profi brandži, myslím, teplota a vlhkosť...možno niekto bude vedieť . Ale tu už som dosť offtopik

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Napísané: Štvrtok, 12. Mája 2022, 18:39
od používateľa EZ647
myslím že profi skladovanie bolo v nižších teplotách než izbové a hlavne so stálou teplotou a vlhkosťou bez výraznejších zmien behom roku, resp ideálne bez žiadnych zmien

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Napísané: Štvrtok, 12. Mája 2022, 19:06
od používateľa Nstar
mňa by práve zaujímala tá vlhkosť, reálne ako sa to udržiavalo na akých % pretože moja teória práve je postavená na tej prílišnej vlhkosti

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Napísané: Štvrtok, 12. Mája 2022, 19:14
od používateľa EZ647
myslím že vysoká vlhkosť škodí najviac, hlavne spojivu a následnému lepeniu pásov ako nedávno tá Sony CDix že

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Napísané: Piatok, 13. Mája 2022, 07:41
od používateľa vlado.bb
Ako optimalne podmienky pre skladovanie sa odporucaju teploty od +5stupnov pri relativnej vlhkosti od 20-80 percent a 27 stupnov pri vlhkom teple.
Toto platilo pokial sa pouzivali neekologicke lepidla.V dnesnej dobe sa pouzivaju lepiudla na inej baze a to pravdepodobne nerobi dobrotu.Osobne skusenosti.
Pasy SONY ULH,FECR,REVOX 631,A niektore AMPEX a QUANTEGY stoja za .........

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Napísané: Piatok, 13. Mája 2022, 11:20
od používateľa EZ647
Sony UX-S 46min rok 1989 Made in Japan, verzia pre Japonský trh, veľké cievky
https://ez647.sk/cc/sony_uxs.html#89j

Táto kazeta nasleduje hneď po verzii 1988 v Japonskej rade, ktorú som prezentoval pred časom.
Na vintagecassettes môžete zase vidieť aj ďalšie modely Sony v tomto dizajne tela kazety, fólie a veľkými cievkami.
Ako sú HF-ES, HF-Pro, UX-S, UX-Pro, Metal-S.

Balenie:
Hranatá tmavá krabička s logom Sony.
Fólia hnedo čierno zlatá s veľkým bielym nápisom UX-S 46, kde vidíte polovicu kazety cez priehľadnú časť fólie.
Na zadnej strane okrem Japonských textov sa dozvieme že sa jedná o Super Fine Uniaxial pásku, hierarchiu typu II pre daný rok a graf kde sa porovnáva s páskou UX.
Celá fólia má poctivú metalickú potlač.
Veľký skladací booklet typu J, zase s mnoho miesta na popis, vonku riadky, vnútri štvorčeky a vrch pekne hnedo zladený s modelom kazety.
Nálepky som tu už tuším prezentoval u podobných kaziet.

Kazeta:
Telo kazety ako u verzie 1988 s úzkym oknom, ako UX-Pro, ale bez vodiaceho bloku, veľmi kvalitne spracované, so skrutkami v tmavo sivej farbe.
Extra temné sivé sú aj cievky, ako v predošlej verzii, hlavný rozdiel je že tu sú použité tie plnšie kde je menej otvorov, teda ten luxusnejší typ, ako poznáte z kaziet HF-S z roku 1988 a novšie.
Matná zlatá potlač je len veľmi skromná. Zavádzacia páska typická Sony s oranžovým značením pre C46.

Páska:
Super Fine Uniaxial, stredne priesvitná, tmavšia hnedá, viac železitý odtieň než UX.

Kazetu som získal v 12/2021, test len Akai, zase patrí k mimoriadne zaujímavým kazetám na skoré nahrávky.

Akai DX-57, 8.5.2022:
+4db, bias -8, výstup z pásky úrovňou zhodný so zdrojom
Teda čakal som horší stav u starej UX-S, ale prekvapila, toto hrá presne ako zdroj, na nerozoznanie, výkon je výborný, občas skočí aj na +6db, výšky aj priestor ok, bez porúch a kolísania, excelentné, výborný stav, nie sú poklesy, nie sú posuny, nie sú kolísania, farba zvuku je v podstate identická.
Bez poškodenia pásky po teste.

Za mňa sa jedná o mimoriadne peknú a vydarenú kazetu po všetkých stránkach, veľmi odporúčam hlavne do presvetlených strojov :)
Na nahrávky, aj keď už má svoj vek, stále s trochou kalibrácie dokáže zázraky, aj keď v horších stavoch to nie je až tak dobré, ale ja ju s kľudom odporučím, zase jedna zo spoľahlivých kaziet aj po mechanickej stránke.

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Napísané: Piatok, 13. Mája 2022, 15:21
od používateľa Nstar
veľmi pekná kazeta aj tie kombinácie farieb, cievky sú luxusné a nálepky pekné. S UX-S som nikdy nemal žiaden problém a zvuk je krásny, riadne hifi, pekne neutrálny zvuk a funguje dobre aj s Dolby ale treba ho je len zriedka. Dizajn tejto veľmi nadčasový. Keď niekto zháňa kazety na kartóny aby nemusel špekulovať a chce takú správnu kvalitu a univerzálnosť voči žánrom alebo strojom UX-S je výborná voľba. U tých mexických to už je iná pesnička

Vladobb, ja si myslím, že po 45% už to začína byť problematické trochu ale nemám to potvrdené, sú to len moje amatérske pozorovania a dohady. Ktovie ako to mali v rozhlase

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Napísané: Piatok, 13. Mája 2022, 16:02
od používateľa EZ647
kazeta je z doby keď sa to robilo ešte poctivo

s tými spojivami a ekológiou by som tomu kľudne uveril že nové pásky budú mať horšiu životnosť než tie staré zo 70/80tych rokov

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Napísané: Piatok, 13. Mája 2022, 16:28
od používateľa Nstar
tomu by som veril ale žeby už pri kazetách používali také blbosti?

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Napísané: Piatok, 13. Mája 2022, 16:31
od používateľa EZ647
určite, ako TDK metal biely prášok od roku 1982 trochu a od 1985 výrazne

Basf a ich typické škrípanie, pri teste na kazetách z 1971 nič, ale 1977-1988 pomerne častý jav u typu I, prečo?

a mohol by som tak pokračovať ďalej

Re: C46 a C45 dĺžky audiokaziet

Napísané: Piatok, 13. Mája 2022, 16:33
od používateľa Nstar
nevedel som, že už vtedy sa tak dbalo na to