TDK Cue 46min Black version, rok 1987 Made in Japan, pre "Japonský" trh, veľké cievky, reálny rok výroby 1987.
https://ez647.sk/cc/tdk_cue.html
Máme tu ďalšiu extra limitovanú verziu kazety, model Cue, ktorý sa vyrábal v dvoch prevedeniach obalov, biela a čierna, a v dvoch ročníkoch 1987 a 1989. Jedná sa o predizajnovanú kazetu TDK SF, teda vstupná trieda typu II, ktorá bola v tej dobe ešte o dosť slušnejšia než kvalita tej pásky v 90tych rokoch.
Kazety sa vyrábajú v rôznych dĺžkach, tuším tam budú C46, C54, C60 a C90.
Na odkaze samotnej kazety mám len verziu 1987, ale za to si viete porovnať čo v tomto prevedení u TDK znamená čierna a biela verzia, že to nie je celkom doslovné na telách kaziet, aspoň nie v prípade tejto čiernej, len je tmavšia
Balenie:
Hranatá krabička s logom Cue a čiernou spodnou polovicou, takže na booklet neuvidíte.
Fólia je čierna s bielymi prvkami, taký minimalistický štýl pre túto limitovanú kazetu.
Zadná strana je Anglicky, teda píšem že je kazeta pre Japonský trh, ale niečo mi hovorí že tento model pokrýval viac trhov.
" Samozrejme, všetci chceme počuť dobrý zvuk. Kedykoľvek a kdekoľvek. Vypočujte si túto kazetu. Čisté a jasné zvuky vás obklopia a rozjasnia vaše srdce a naplnia ho radosťou. V tejto kazete je použitá vysokokvalitná SF páska.
Táto kazeta je vybavená novým štýlom kazetového puzdra a indexovým štítkom, ktorý sa prispôsobí vášmu osobnému vkusu."
Booklet je krátky, strana na ktorú cez čiernu krabičku neuvidíte je so štvorčekmi a vnútro s riadkami.
Nálepky sú tu veľké skladacie, teda rozšírené, okrem kazety máte polepiť aj celú krabičku, keďže je inak nepriehľadná a popísať ju, na zadnej strane je aj ukážka ako na to.
No a biela verzia má zase bielu spodnú časť krabičky, mliečnu nepriehľadnú samozrejme
Kazeta:
Klasické telo dizajnu veľkého okna používaného pre rok 1988 aj v Európe pre kazety TDK AD, AR a SF, takže ste sa s tým už iste stretli.
Pre čiernu Cue verziu bolo nadizajnované pomerne zvláštne, samotné okno je priehľadné ale pomerne tmavé a zvyšok kazety je priesvitný, ale matný a extra svetlý, čo dáva veľmi zaujímavý inverzný dojem. Tento štýl inverzie neskôr použila TDK aj na model TDK AD1 Japan roku 1997 a v niektorých moderných modeloch aj značka Axia.
Pre C46 platia veľké cievky a pre ostatné dĺžky zase štandardné, kde sú v tomto ročníku osadené klasické mriežkované TDK. V novšom ročníku 1989 je síce rovnaký typ tela kazety, ale cievky sú tie modernejšie zvláštne,
ako v tejto verzii AD.
Potlač kazety je jednoduchá, tam má hlavné slovo samotný dizajn kazety.
Zavádzacia páska u starších TDK štandardne s priečnymi červenými čiarkami pre C46 a C60.
Páska:
Stredne až tmavšia hnedá, staršia poctivejšia generácia Avilyn pásky, pomerne výrazne priesvitná.
Kazetu som získal v 12/2021, test len Akai, veľmi zaujímavá dizajnová voľba na skoré nahrávky.
Akai DX-57, 8.5.2022:
+2db, bias -12, výstup z pásky slabší o necelé 2db
Už je dosť cítiť že je mierne za hranou svojich možností po tých rokoch, pri 0db bude zvuk asi najlepší, priestor je oslabený o ľavú stranu, výšky sú nepatrne slabšie, zase bez porovnania so zdrojom to nejde až tak poznať. No a k tomu ešte k zdroju výšok niečo málo chýba, aj keď s dolby to je približne dobre.
Bez poškodenia pásky po teste.
Takže zberateľská pecka, pre milovníkov TDK je to povinnosť, získať všetky 4 verzie, alebo všetky dĺžky všetkých verzií
Na nahrávky no trošku zostarnutá, ale stále ako tak použiteľná páska, vieme že SF nikdy nebola extra obľúbená u zákazníkov, ale niekomu sa to bude iste páčiť, sú dneska aj horšie pásky
Ešte pridávam kto chce vidieť novšie verzie Cue tak tu
na konci stránky.
Jedna je tiež biela, ale druhá kazeta je sivá, osadené už spomínané novšie zvláštne cievky TDK.