C54 a C55 dĺžky audiokaziet
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10241
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C54 a C55 dĺžky audiokaziet
TDK CDing2 54min rok 1998+, Made in Luxemburg EU trh, môj kus vyrobený v roku 2001
https://ez647.sk/cc/tdk_cding2.html#96
leták
CDing na fóre
Kazetu tejto najbežnejšej Európskej verzie som predstavil už ako C46.
K tejto kazete už bolo veľa popisov, okrem toho si tento model zahral aj vo filme Strážci Galaxie, kde sa absolútne nehodila, ale to nevadí.
Je to v podstate veľmi nová séria z Luxemburska, prvé série od roku 1995 sa vyrábali v tmavých kazetách s bielou svorkou, potom asi od roku 1998 prešli na jasné kazety s čiernou svorkou ako tento prípad a niektoré šarže mali po roku 2000 zase bielu svorku. Táto kazeta už neobsahuje ani magnetické tienenie pod vankúšom. Páska je Avilyn typ SF.
Balenie:
Slim, tmavá, zaoblená krabička s logom TDK, typický Európsky dizajn.
Fólia s veľkým CD umiestneným šikmo so zvýrazneným veľkým odleskom kde je extrémne vidieť rozdiel v nahratej a nepoužitej časti CD.
Disk je na čierno - farebnom podklade, pravý farebný roh je vo farbe dĺžky a to je pre Európsku radu CDing2 jediné farebné rozlíšenie medzi kazetami, inak je všetko identické. Pre C54 to je červená farba.
Zadná strana ukazuje cez text veľkú časť kazety, kde hneď uvidíte, či máte staršiu verziu 1995 alebo novšiu 1998. Do toho text do neba chváliaci výkon a kvalitu pásky s dôrazným varovaním ohľadne autorských práv.
Pod tým efektný a štýlový rozpis dĺžok pre oba modely CDing kaziet v danom ročníku.
Sympatické je aj uvedenie dĺžky pásky v metroch, 81metrov pre C54.
Okrem toho moja kazeta bola z dvojpacku, ktorý TDK v tomto prípade riešil tak, že dve samostatne zabalené kazety zabalil do priehľadnej fólie, kde bol len nápis 2PACK na prednej strane, teda po rozbalení som mal stále dve samostatne zabalené kazety, podobne tak bola CDing Metal, ktorú som prezentoval tiež na fóre.
Booklet je krátky typ J, univerzálny pre obe triedy kazety v tomto ročníku, grafika s čierno oranžovým v vrchom a časťou vyobrazenia CD, predná strana s riadkami na popis a vnútorná so štvorčekmi, bez označenia dĺžky a bez farebného odlíšenia. Nálepky na Európsky štýl TDK v matnej zlatej, ale s logom modelu.
Kazeta:
Celopriehľadné telo, len veľmi jemne s tmavým nádychom, klasická TDK kazeta s tým pol oblúkom vnútri, druhá generácia s odlievacím bodom v strede medzi cievkami. Osadené klasickými TDK cievkami s čiernou svorkou. Kazeta obsahuje len 4 skrutky čo je typické pre tento typ, prítlačný vankúš je na tvarovanom pliešku, ale bez magnetického štítu, čo je podľa výrobnej šarže a obdobia kedy to prestali osadzovať v rámci šetrenia. Zavádzací pás matný. Potlač na kazete je dvojfarebná jednoduchá s tým vyobrazením šikmého CD, čo je aj hlavný znak v uvedenom filme Strážci Galaxie. Žiadne iné kazety na svete to nemajú v takomto prevedení potlače a dizajnu, len CDing2 1995-2002. A to nehovorím že do filmu použili viacero kusov logicky, ale rôzne verzie, tie staršie tmavé s bielou svorkou aj tie novšie svetlé s čiernou svorkou, čo pre ľudí ako ja to bije do očí
Páska:
Je temná hnedá, ale tá farba sa tam dá nájsť, inak na prvý pohľad vyzerá čierne, priesvitnosť je stredná až väčšia.
Kazetu som získal v 10/2008, preto zase dobová fotka, v tom čase som získal veľa zaujímavých kaziet, spomínaný dvojpack CDing Metal, alebo obe Sony CDit II a IV 54, ktoré som práve riešil v tomto vlákne v uplynulých dňoch, dokonca Teac Open cassette, v tom mesiaci som získal aj svoju prvú použitú TDK MA-R s kovovým rámom a mnoho ďalšieho, to bola doba
Kazeta je kompletne otestovaná a pripravená na moje NajVýbery, ale samozrejme je na nižších priečkach záujmu a poriadia
Subjektívne testy:
Akai DX-57, 11.10.2013:
+4db, bias -4
Výškovo slabšie, vhodné podbiasovať až na -8, ale zase pri tomto nastavení je možné ísť až do špičiek +6db, inak nie, zvukovo dobré, balance v poriadku
bez poškodenia pásky po Akai
Pioneer CT-S550S, 12.10.2013:
0db, skreslené, mierne ostrejší zvuk
BLE XD:
+2db najviac, ale výšky veľmi dobre vyrovnané na zdroj, použiteľné
Technics RS-AZ7, 12.10.2013:
+6db, ale slabšie výšky
ATC:
+2db jemne skreslené, výšky ako zdroj, tak nič, nie je vhodná kazeta pre tento deck, aj keď som TDK vychválil v spojení s Technics
Technics RS-TR979, dvojhlava, vstup +4db, 13.10.2013:
+4db s jemným dojmom nestíhania basov, slabé výšky a ľavý kanál nedolieha dobre na hlavy, čo ešte viac oslabí výšky na tej strane
ATC:
+2db, silnejšie skreslenie, výšky ako zdroj, ale prídu mi trochu násilne vytiahnuté, takže zase sa to nehodí do tohto decku
Technics RS-TR575MII, dvojhlava, vstup nastavený na +4db:
+2db mierne skreslené, výškovo stredne dobré, teda nejaký pokles tam je tiež, zase nevhodné
Aiwa CS-W320 rádiokazeťák s magnetom, 13.10.2013:
zvuk je jemne skreslený a výrazne ostrý, ale ešte prijateľný
mazanie, štandardne u typu II FeCo je s veľmi jemne počuteľným pôvodným záznamom
Takže do zbierky áno, na nahrávky je to ako vstupná, alebo rozpočtová trieda typu II, nutný naozaj dobrý stav pásky, k tomu vhodný stroj s kalibráciou, aby sa dosiahlo dobrého zvuku. Ak sa na tieto pásky prehnane tlačí vybudenie tak to proste nedajú. Ako som mal skúsenosti s niektorými vežami bez kalibrácie, Sony tlačila na pásky typu II príliš a vstupné typy ako Sony UX a TDK SF skreslila na basoch, podľa hudby a mastru CD, ale také Technics mini systémy budili trochu menej a tam zvuk vyšiel aj na týchto kazetách v celku slušne.
Je to podľa mňa celkom vyberavý pás, ktorý stroj mu sadne, ale vieme že máme milovníkov tejto kazety
Dobre, za nového stavu som nahrával CDing2 90 na Technicse 575 s kalibráciou na 0dB a čistotu dával veľmi dobre, pri špičkách a náročnejších pasážach bolo citeľné skreslenie, ale vzácne, dalo sa to prežiť, ale čo mi nedala TDK CDing2 na Technicse, som si vedel vykompenzovať na TDK AD, alebo SA-X.
No aj tak odporúčam kazetu s istou dávkou opatrnosti a trpezlivosti.
Nstar: mám pocit že u nás bola drahšia, že ťahala na 60Sk, ale už si nespomínam iste
https://ez647.sk/cc/tdk_cding2.html#96
leták
CDing na fóre
Kazetu tejto najbežnejšej Európskej verzie som predstavil už ako C46.
K tejto kazete už bolo veľa popisov, okrem toho si tento model zahral aj vo filme Strážci Galaxie, kde sa absolútne nehodila, ale to nevadí.
Je to v podstate veľmi nová séria z Luxemburska, prvé série od roku 1995 sa vyrábali v tmavých kazetách s bielou svorkou, potom asi od roku 1998 prešli na jasné kazety s čiernou svorkou ako tento prípad a niektoré šarže mali po roku 2000 zase bielu svorku. Táto kazeta už neobsahuje ani magnetické tienenie pod vankúšom. Páska je Avilyn typ SF.
Balenie:
Slim, tmavá, zaoblená krabička s logom TDK, typický Európsky dizajn.
Fólia s veľkým CD umiestneným šikmo so zvýrazneným veľkým odleskom kde je extrémne vidieť rozdiel v nahratej a nepoužitej časti CD.
Disk je na čierno - farebnom podklade, pravý farebný roh je vo farbe dĺžky a to je pre Európsku radu CDing2 jediné farebné rozlíšenie medzi kazetami, inak je všetko identické. Pre C54 to je červená farba.
Zadná strana ukazuje cez text veľkú časť kazety, kde hneď uvidíte, či máte staršiu verziu 1995 alebo novšiu 1998. Do toho text do neba chváliaci výkon a kvalitu pásky s dôrazným varovaním ohľadne autorských práv.
Pod tým efektný a štýlový rozpis dĺžok pre oba modely CDing kaziet v danom ročníku.
Sympatické je aj uvedenie dĺžky pásky v metroch, 81metrov pre C54.
Okrem toho moja kazeta bola z dvojpacku, ktorý TDK v tomto prípade riešil tak, že dve samostatne zabalené kazety zabalil do priehľadnej fólie, kde bol len nápis 2PACK na prednej strane, teda po rozbalení som mal stále dve samostatne zabalené kazety, podobne tak bola CDing Metal, ktorú som prezentoval tiež na fóre.
Booklet je krátky typ J, univerzálny pre obe triedy kazety v tomto ročníku, grafika s čierno oranžovým v vrchom a časťou vyobrazenia CD, predná strana s riadkami na popis a vnútorná so štvorčekmi, bez označenia dĺžky a bez farebného odlíšenia. Nálepky na Európsky štýl TDK v matnej zlatej, ale s logom modelu.
Kazeta:
Celopriehľadné telo, len veľmi jemne s tmavým nádychom, klasická TDK kazeta s tým pol oblúkom vnútri, druhá generácia s odlievacím bodom v strede medzi cievkami. Osadené klasickými TDK cievkami s čiernou svorkou. Kazeta obsahuje len 4 skrutky čo je typické pre tento typ, prítlačný vankúš je na tvarovanom pliešku, ale bez magnetického štítu, čo je podľa výrobnej šarže a obdobia kedy to prestali osadzovať v rámci šetrenia. Zavádzací pás matný. Potlač na kazete je dvojfarebná jednoduchá s tým vyobrazením šikmého CD, čo je aj hlavný znak v uvedenom filme Strážci Galaxie. Žiadne iné kazety na svete to nemajú v takomto prevedení potlače a dizajnu, len CDing2 1995-2002. A to nehovorím že do filmu použili viacero kusov logicky, ale rôzne verzie, tie staršie tmavé s bielou svorkou aj tie novšie svetlé s čiernou svorkou, čo pre ľudí ako ja to bije do očí
Páska:
Je temná hnedá, ale tá farba sa tam dá nájsť, inak na prvý pohľad vyzerá čierne, priesvitnosť je stredná až väčšia.
Kazetu som získal v 10/2008, preto zase dobová fotka, v tom čase som získal veľa zaujímavých kaziet, spomínaný dvojpack CDing Metal, alebo obe Sony CDit II a IV 54, ktoré som práve riešil v tomto vlákne v uplynulých dňoch, dokonca Teac Open cassette, v tom mesiaci som získal aj svoju prvú použitú TDK MA-R s kovovým rámom a mnoho ďalšieho, to bola doba
Kazeta je kompletne otestovaná a pripravená na moje NajVýbery, ale samozrejme je na nižších priečkach záujmu a poriadia
Subjektívne testy:
Akai DX-57, 11.10.2013:
+4db, bias -4
Výškovo slabšie, vhodné podbiasovať až na -8, ale zase pri tomto nastavení je možné ísť až do špičiek +6db, inak nie, zvukovo dobré, balance v poriadku
bez poškodenia pásky po Akai
Pioneer CT-S550S, 12.10.2013:
0db, skreslené, mierne ostrejší zvuk
BLE XD:
+2db najviac, ale výšky veľmi dobre vyrovnané na zdroj, použiteľné
Technics RS-AZ7, 12.10.2013:
+6db, ale slabšie výšky
ATC:
+2db jemne skreslené, výšky ako zdroj, tak nič, nie je vhodná kazeta pre tento deck, aj keď som TDK vychválil v spojení s Technics
Technics RS-TR979, dvojhlava, vstup +4db, 13.10.2013:
+4db s jemným dojmom nestíhania basov, slabé výšky a ľavý kanál nedolieha dobre na hlavy, čo ešte viac oslabí výšky na tej strane
ATC:
+2db, silnejšie skreslenie, výšky ako zdroj, ale prídu mi trochu násilne vytiahnuté, takže zase sa to nehodí do tohto decku
Technics RS-TR575MII, dvojhlava, vstup nastavený na +4db:
+2db mierne skreslené, výškovo stredne dobré, teda nejaký pokles tam je tiež, zase nevhodné
Aiwa CS-W320 rádiokazeťák s magnetom, 13.10.2013:
zvuk je jemne skreslený a výrazne ostrý, ale ešte prijateľný
mazanie, štandardne u typu II FeCo je s veľmi jemne počuteľným pôvodným záznamom
Takže do zbierky áno, na nahrávky je to ako vstupná, alebo rozpočtová trieda typu II, nutný naozaj dobrý stav pásky, k tomu vhodný stroj s kalibráciou, aby sa dosiahlo dobrého zvuku. Ak sa na tieto pásky prehnane tlačí vybudenie tak to proste nedajú. Ako som mal skúsenosti s niektorými vežami bez kalibrácie, Sony tlačila na pásky typu II príliš a vstupné typy ako Sony UX a TDK SF skreslila na basoch, podľa hudby a mastru CD, ale také Technics mini systémy budili trochu menej a tam zvuk vyšiel aj na týchto kazetách v celku slušne.
Je to podľa mňa celkom vyberavý pás, ktorý stroj mu sadne, ale vieme že máme milovníkov tejto kazety
Dobre, za nového stavu som nahrával CDing2 90 na Technicse 575 s kalibráciou na 0dB a čistotu dával veľmi dobre, pri špičkách a náročnejších pasážach bolo citeľné skreslenie, ale vzácne, dalo sa to prežiť, ale čo mi nedala TDK CDing2 na Technicse, som si vedel vykompenzovať na TDK AD, alebo SA-X.
No aj tak odporúčam kazetu s istou dávkou opatrnosti a trpezlivosti.
Nstar: mám pocit že u nás bola drahšia, že ťahala na 60Sk, ale už si nespomínam iste
- Prílohy
-
- DSC02565.JPG (154.59 KiB) 1100 zobrazení
-
- IMAG0686.JPG (174.01 KiB) 1100 zobrazení
-
- IMAG0687.JPG (129.99 KiB) 1100 zobrazení
-
- IMAG0688.JPG (180.69 KiB) 1100 zobrazení
-
- IMAG0689.JPG (156.73 KiB) 1100 zobrazení
-
- IMAG0690.JPG (168.65 KiB) 1100 zobrazení
-
- IMAG0691.JPG (139.53 KiB) 1100 zobrazení
-
- IMAG0692.JPG (117.88 KiB) 1100 zobrazení
-
- IMAG0693.JPG (94.15 KiB) 1100 zobrazení
-
- IMAG0694.JPG (103.84 KiB) 1100 zobrazení
-
- IMAG0695.JPG (121.56 KiB) 1100 zobrazení
-
- IMAG0696.JPG (105.9 KiB) 1100 zobrazení
-
- IMAG0697.JPG (148.25 KiB) 1100 zobrazení
-
- IMAG0698.JPG (128.51 KiB) 1100 zobrazení
-
- IMAG0699.JPG (113.69 KiB) 1100 zobrazení
- Kazetowich
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 8761
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 16:18
- Bydlisko: polia, lúky a háje SR
- Kontaktovať používateľa:
Re: C54 a C55 dĺžky audiokaziet
Tu presvitá do červena, zaujímavé
Sansui 331 klub czechoslovakia, old Pioneer receivers
Re: C54 a C55 dĺžky audiokaziet
tak toto je moja asi najviac zastúpená kazeta, kedysi som to kúpil "na kartóny", takže asi ja budem ten fanúšik
Zhodneme sa určite na tom, že je to dosť zvláštna páska, resp. vyberavá akurát, že občas vôbec.
Na tieto základné typ II doporučujem špičky do Dolby loga ale dá sa špekulovať s rôznymi strojmi a žánrami ale toto je taká ich osvedčená úroveň pre kvalitný snímok. Ak by niekomu prekážal šum (zasa podľa magiča) sa dá dobre použiť Dolby ale tá kazeta je pomerne ticho a ak nahrávate riadne cinkátka tak ešte kúsok nižšie, 0VU. Maxell UDII zvláda o kúsok viac, zhruba o 2dB.
Sorry EZ, ja viem, že ty najradšej doluješ aj ten posledný decibel z toho pásu a to myslím bez kritiky.
Zhodneme sa určite na tom, že je to dosť zvláštna páska, resp. vyberavá akurát, že občas vôbec.
Na tieto základné typ II doporučujem špičky do Dolby loga ale dá sa špekulovať s rôznymi strojmi a žánrami ale toto je taká ich osvedčená úroveň pre kvalitný snímok. Ak by niekomu prekážal šum (zasa podľa magiča) sa dá dobre použiť Dolby ale tá kazeta je pomerne ticho a ak nahrávate riadne cinkátka tak ešte kúsok nižšie, 0VU. Maxell UDII zvláda o kúsok viac, zhruba o 2dB.
Sorry EZ, ja viem, že ty najradšej doluješ aj ten posledný decibel z toho pásu a to myslím bez kritiky.
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10241
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C54 a C55 dĺžky audiokaziet
už teraz nie
pri maximálnom zistenom výkone na stroji, ktorý použijem, sa snažím už držať často o stupeň nižšie než mi to ukazovalo
kedysi na Technics 575 som šiel podľa knižky, takže všetko 0db a metal +2db, ale samozrejme sa to nedalo vždy tak dodržať a nejaké špičky občas vyskočili.
ale myslím že aj vtedy bol s tou kazetou totálne na hrane možností pri použití ATC to príliš podbiasovalo aby sa dalo budiť nad nulu bez skreslenia
pri maximálnom zistenom výkone na stroji, ktorý použijem, sa snažím už držať často o stupeň nižšie než mi to ukazovalo
kedysi na Technics 575 som šiel podľa knižky, takže všetko 0db a metal +2db, ale samozrejme sa to nedalo vždy tak dodržať a nejaké špičky občas vyskočili.
ale myslím že aj vtedy bol s tou kazetou totálne na hrane možností pri použití ATC to príliš podbiasovalo aby sa dalo budiť nad nulu bez skreslenia
Re: C54 a C55 dĺžky audiokaziet
trocha to býva problém, že tie stroje sú pre typ II kalibrované na nejakú SA alebo podobne a potom SF pás je v tom prebiasovaný. Takže taký univerzálny recept na tieto podmienky je špičky ako som písal niekde do Dolby a bias o dve hodiny nižšie
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10241
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C54 a C55 dĺžky audiokaziet
prebiasovaný, ako myslíš plusový?
lebo hej keď máš SA, SA-X a pod vysoké modely, tak sa na základnej triede budú zdať výšky tlmenejšie
paradoxne u veží to nehralo zle, ostrosť bola dobrá, ale zmienená veža Sony bola kalibrovaná na HF-S a UX-S, takže u CDit II/UX alebo TDK SF, resp vtedy som nahrával DJ2 a Super D to hralo ostro, ale skreslene v basoch
na mini Technics s tou horizontálnou mechanikouo len jediná skladba na D Super, ale to bolo veľmi dobré
na 575 bez kalibrácie ako som písal v teste, ale s ňou ostré, ale na hrane výkonu
no potom TDK SA a Sony UX-S na veži Sony veľmi dobré, pobrala vysoký MOL aj výšky, SA-XS potom pridala dramatický zmysel pre detail
skúšal som aj Basf CMII tam to šlo tiež na plné pecky bez problémov
ale asi som zase veľmi odbočil od témy
ide o to že u Technics 575 som vždy kalibroval automatikou, lebo to tak poradila knižka a nikdy som netušil žeby to mohlo byť bez kalibrácie lepšie
lebo hej keď máš SA, SA-X a pod vysoké modely, tak sa na základnej triede budú zdať výšky tlmenejšie
paradoxne u veží to nehralo zle, ostrosť bola dobrá, ale zmienená veža Sony bola kalibrovaná na HF-S a UX-S, takže u CDit II/UX alebo TDK SF, resp vtedy som nahrával DJ2 a Super D to hralo ostro, ale skreslene v basoch
na mini Technics s tou horizontálnou mechanikouo len jediná skladba na D Super, ale to bolo veľmi dobré
na 575 bez kalibrácie ako som písal v teste, ale s ňou ostré, ale na hrane výkonu
no potom TDK SA a Sony UX-S na veži Sony veľmi dobré, pobrala vysoký MOL aj výšky, SA-XS potom pridala dramatický zmysel pre detail
skúšal som aj Basf CMII tam to šlo tiež na plné pecky bez problémov
ale asi som zase veľmi odbočil od témy
ide o to že u Technics 575 som vždy kalibroval automatikou, lebo to tak poradila knižka a nikdy som netušil žeby to mohlo byť bez kalibrácie lepšie
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10241
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C54 a C55 dĺžky audiokaziet
keď už riešime SF, som si musel skúsiť pustiť na Akai TDK SF 90 1988, ktorú som nahrával pred vznikom fóra na Sony a zvuk je famózny a na +4db, už je cítiť že je veľmi jemne na hrane, ale inak výborné, to sa potom na novšej SF 1990 už nedalo, pplne iný pás
a najhoršie Akai nezabudol spraviť čiarku na páske, po Sony čiara nebola, po Akai je
a najhoršie Akai nezabudol spraviť čiarku na páske, po Sony čiara nebola, po Akai je
Re: C54 a C55 dĺžky audiokaziet
hentie SF som neskúsil, nemám ale mám podozrenie, že kedysi v elektre som kúpil moju prvú SF, tú vhodnú do auta https://ez647.sk/cc/tdkii/b/tdk_sf9092c.jpg a nahrávka vyšla famózne, to už sa nikdy neopakovalo
Že či tam nedali nejaký starší pás
Že či tam nedali nejaký starší pás
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10241
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: C54 a C55 dĺžky audiokaziet
oni zmenili zloženie všetkých kaziet TDK, vtedy boli pásky stredne hnedé a potom boli takmer čierne
SF od roku 1990, SA asi až od 1992
tú tmavú čo si poslal, som nahrával ako C50 ale výkon tiež nič moc
SF od roku 1990, SA asi až od 1992
tú tmavú čo si poslal, som nahrával ako C50 ale výkon tiež nič moc
Re: C54 a C55 dĺžky audiokaziet
akože v tomto na teba nemám, bol som to pozrieť
mám tú SF čo som dal odkaz a nejakú novšiu, ktorá vyzerá takmer rovnako ale už je taká chudobnejšia. Napríklad nemá modrý vankúš, menej popiskov atd... neviem či tie pásy sú rovnaké alebo nie. Tá staršia je podľa mňa kúsok iná, jednak má railroady ale v tej farbe vidím nejakú čierno chrómovú farbu a zároveň akoby náznak karamelovej až červenej. To na tej novšej je to inak, tá je taká ako Super D. Ale odfotiť to nedokážem a zároveň ja občas už hovno vidím zo všetkých tých led a xenonov
mám tú SF čo som dal odkaz a nejakú novšiu, ktorá vyzerá takmer rovnako ale už je taká chudobnejšia. Napríklad nemá modrý vankúš, menej popiskov atd... neviem či tie pásy sú rovnaké alebo nie. Tá staršia je podľa mňa kúsok iná, jednak má railroady ale v tej farbe vidím nejakú čierno chrómovú farbu a zároveň akoby náznak karamelovej až červenej. To na tej novšej je to inak, tá je taká ako Super D. Ale odfotiť to nedokážem a zároveň ja občas už hovno vidím zo všetkých tých led a xenonov