C54 a C55 dĺžky audiokaziet

винтаж кассеты для магнитофона, ртр, 8трак ... vintage hifi stereo

Moderátori: EZ647, AdmineR

Akú kazetu by ste si kúpili ak by nebol veľký cenový rozdiel a dobre by sa vám to hodilo na ten účel

C54
2
29%
C60
3
43%
inú
2
29%
 
Celkom hlasov: 7

Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10265
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C54 a C55 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

na výškach pri hudbe počuť všetko pomerne dosť skoro, testy so sínusmi boli skôr zaujímavé graficky
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3650
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: C54 a C55 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa Nstar »

veď práve, a preto som k tomu vybudeniu písal, že či už to neni moc a preto tam je rozdiel medzi tape a source a ťahá ťa to podbiasovať ale tým sa len zvyšuje skreslenie. Na druhú stranu ak to hrá pre ucho pekne a vyhovuje to tak tak je to vlastne jeden z tiež správnych prístupov nahrávania na kazetu.
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10265
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C54 a C55 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

tak podbiasovanie všeobecne zvýši skreslenie hlavne počuteľné v nízkych frekvenciách, takže pri podbiasovaní musím aj uberať výkon, ale niekedy sa o správa zvláštne a výkon je aj tak vysoký, aj keď uznávam že u tej predošlej UDI to je také neštandardné, uvidíme čo prinesú testy na iných strojoch, ale to sa k tomu tak skoro nedostanem :D
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10265
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C54 a C55 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

Maxell XLI 54min rok 1988 Made in Japan, Japonská verzia, môj kus kazety vyrobený 7.9.1988
https://ez647.sk/cc/maxell_xli.html#88j

Tak ako je model XLII bežný pre takmer každého užívateľa, ktorý niekedy v živote zakopol o audiokazetu, tak je verzia ferro XLI presne vzácna.
V mojej zbierke je to jedna z dvoch kaziet tohto modelu, novšia verzia pre USA trh bola zvláštna, až skoro by som povedal nie veľmi podarená, už som ju nahodil skôr vo vlákne C100.

Vzácnosť výskytu v Európe a USA:
Že je tento model v mojej zbierke vzácny sa asi len tak nezmení, pretože naozaj bol len málo krát v hierarchii Maxell pre tieto trhy a jeho ceny idú do extrémov.
Neviem či takou prvou inkarnáciou by sa dal považovať model UDXLI s páskou Epitaxial v roku 1977, alebo to bola skôr predzvesť modelu XLI-S? Ale hovorí to niečo o veľkom profi nasadení firmy Maxell do vývoja a výroby audiopásov, nie len kazeťáci, ale aj vyznávači otvorených cievok si s tými pásmi prídu na svoje s modelmi UD, XLI, XLII.
Od roku 1980 maxell v Európe ponúkal aj UDXLI aj XLI-S, takže áno UDXLI bol predchodca modelu XLI.
V roku 1982 už došlo na zmenu názvu na XLI.
Kazeta je stále k dispozícii aj pre rok 1985 vo veľmi luxusnom prevedení
Ďalej maxell v Európe predáva už len vyšší model XLI-S, ktorý skončí ročníkom 1992.
V USA je situácia takmer identická ako som popísal vyššie, s tým rozdielom že sa XLI vrátil pre ročník 1992 v prevedení ako som dal odkaz vyššie.
Rovnako tak skončil v USA v tomto období aj vyšší XLI-S.

XLI a Japonský trh:
Ako v mojich prehľadoch často opakujem informáciu že Európania vyrastali a naučili sa na chromdioxid, tak v 90tych rokoch Japonci zo svojich ponúk takmer vypustili vyššie modely typu II a živili len typy I, tak v Európe to bolo naopak. Preto u nás boli kazety ako Maxell XLII-S živené až do príchodu milénia.
Ale čo v Japonsku?
V Japonsku model XLI pokračoval aj v roku 1988, kazetou ktorú uvidíte dneska na fotkách, používala rovnaký dizajn fólie aj kazety ako naša XLII v tomto roku, ale vsadili na strieborné prevedenie, akurát Japonci do tejto celej rady dávali dvojité cievky.
Pre novšiu verziu 1990 nasadili Japonci ten modernejší ovál okna kazety ako ste videli včera v prípade UDI modelu.
Pre roky 1992-1994 v Japonsku tiež došlo na premenovanie zažitých názvov modelov a kazety XLI a XLII prešli na nový názov CDXLI a CDXLII a dizajnovo sú pokrvné príbuzné našich UDI-CD a UDII-CD, akurát Japonci ich obdarili vyššou triedou pásu.
Posledný krát kedy sa tento pás v Japonsku predával bol v rokoch 1995-1996 pod názvom hibiki, ale o tom nabudúce, nakoľko jednu mám v prevedení C54 :) Rovnako v tomto roku skončil aj XLI-S.
Od roku 1997 už ani v Japonskej edícii nenájdete lepšiu normalku než je model UD1.

Dnešná kazeta, balenie:
Hranatá, hrubá, svetlá krabička s okrúhlymi stredovkami a typickým dizajnom Maxell 80tych rokov.
Dizajn fólie, prednej strany je presne tá jednoduchá klasika, ktorú poznáte z Európskych XLII, ale v strieborno-čiernobielej jednoduchosti, nádherný dizajn tej doby, keď vidíte v celej kráse na kazetu aj v zabalenom stave. Podľa šarží a drobných zmien vo výrobe sa vyskytujú fólie s logom JUST FOR CD v ľavom hornom rohu, alebo bez neho.
Zadná strana je už v Japonskom štýle s pečaťou kvality, hierarchou a grafom, len ten MOL a čísla mi proste chýbajú.
MOL som našiel len na verzii 1985 kde Maxell uvádza +5,0dB, ale pritom nesmieme zabudnúť že nová páska UDI z roku 1992 má podľa maxellu MOL +7,0dB, to už asi nemali kam hnať tie XL modeli v triede normal :D
Vlastne celý model je len farebnou zmenou, ale základ ostal ako u UDI 54 1988, ktorú som prezentoval pred časom.
Booklet je veľký skladací typ J s dvoma polstránkami kde sú riadky na popis, predná druhá polstránka má svetlomodrú farbu s drobnými štvorčekmi a druhá sú inštrukcie s nákresom po Japonsky.
Nálepky ako u UDI, či XLII, oblúkové, štvorčekované.

Kazeta:
Klasický ovál a identická potlač ako na XLII, samozrejme so zmenenými údajmi pre typ I a v matnej striebornej farbe. Japonci ako som už spomínal dávajú tie delené dvojfarebné cievky aj pre XLII model, ak by existovala táto kazeta v Európe, mala by sivé a neskôr biele cievky.
Opäť aj tu je zavádzací pás v štandardnej schéme Maxell s ružovými značkami pre C54.

Páska:
Je výrazná hnedá s mierne výraznejším železitým odtieňom a vysokou priesvitnosťou, čo je u starších superferro celkom štandardné aj medzi výrobcami.
Zvláštnosť sú udávané zloženia medzi rokmi a modelmi maxell pre typ I:
Kedysi bol Pure Crystal písaný len v rade UD, neskôr prešiel na základný typ UR.
Potom obsahovali kazety UD a UDI častice zvané ferri crystal a jedine pre ročník 1988 tam bol Epitaxial, ktorý bol do tej doby len pre kazety UDXLI, XLI, XLI-S.
Od začiatku 90tych rokov prešli kazety UDI a XLI-S na častice Cobalt Sigma, ale v Japonsku vystriedali viacero názvov, ktoré k sebe nie vždy pasovali v modeli UDI to bol po Epitaxial, Spitech Sigma, Black Magnetite I, High Power Black Magnetite I. Neviem ako to bolo myslené pre Japonské kazety XLI a XLI-S do roku 1996, lebo som to zatiaľ nikde nevyčítal, ale pravdepodobne identické.
Ale ak ostaneme pri dnešnej prezentovanej kazete, tak Epitaxial bude ten správny výraz pre dnešnú kazetu.
Ak to porovnám so staršími typmi II, tak to mal Maxell rozdelené nasledovne:
UDII - Epitaxial
XLII - Fine Epiaxial
XLII-S - Super Fine Epitaxial

Predpokladám že podobne to v tomto roku mali aj u typu I, rôzna jemnosť častíc, alebo mierne rôznorodé recepty aj rôznorodo odolávajú času.

Kazetu som získal v 5/2019, test len Akai, toto bude prémiová kazeta pre moje NajVýbery.

Akai DX-57, 20.5.2019:
+4db, špičky +6db, bias -8
Výstupná úroveň z pásky je ako na zdroji.
Už hodne stará veľmi silná normal kazeta Maxellu, veľmi ľahko sa nechá vybudiť na +8db, skáče to tam skoro samo, ale už pri plných +6db začína mierne skresľovať. Pri biase -8 by bola výšková odozva dokonalá, ale je tam veľmi jemná poruchovosť na výškach, tzv. strapatý zvuk, len nepatrne, žiadne väčšie výpadky. Páska je samozrejme úplne inej farby a vzhľadu než nová hibiki verzia, táto je do hneda, a hibiki bola čisto čierna.

Takže do zbierky je to nádhera, na nahrávky by som to odporučil, aj keď môj kus prejavil nejaké jemné dropy, vek a skladovanie, no proste mi príde že rovnaká UDI zahrala lepšie, alebo lepšie odolala zubu času.
No a teraz tiež môžete špekulovať nad tým prečo má táto menší nameraný subjektívny výkon v mojom teste, keď má byť kazeta vyššie a je z rovnakej ročníkovej série pre Japonský trh ako UDI, ktorú som ukazoval z pred dvoch dní, pásky tam sú naozaj rozdielne, táto je svetlejšia, železitejšia a priesvitnejšia, ale vek urobil svoje, aj tak odporúčam, Maxell je proste TOP.
Prílohy
IMAG0037.JPG
IMAG0037.JPG (142.79 KiB) 562 zobrazení
IMAG0038.JPG
IMAG0038.JPG (141.45 KiB) 562 zobrazení
IMAG0621.JPG
IMAG0621.JPG (165.64 KiB) 562 zobrazení
IMAG0622.JPG
IMAG0622.JPG (118.49 KiB) 562 zobrazení
IMAG0623.JPG
IMAG0623.JPG (161.67 KiB) 562 zobrazení
IMAG0624.JPG
IMAG0624.JPG (143.05 KiB) 562 zobrazení
IMAG0625.JPG
IMAG0625.JPG (150.1 KiB) 562 zobrazení
IMAG0626.JPG
IMAG0626.JPG (107.82 KiB) 562 zobrazení
IMAG0627.JPG
IMAG0627.JPG (92.52 KiB) 562 zobrazení
IMAG0628.JPG
IMAG0628.JPG (91.9 KiB) 562 zobrazení
IMAG0629.JPG
IMAG0629.JPG (94.29 KiB) 562 zobrazení
IMAG0630.JPG
IMAG0630.JPG (132.11 KiB) 562 zobrazení
IMAG0631.JPG
IMAG0631.JPG (126.35 KiB) 562 zobrazení
IMAG0632.JPG
IMAG0632.JPG (121.93 KiB) 562 zobrazení
IMAG0633.JPG
IMAG0633.JPG (172.32 KiB) 562 zobrazení
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3650
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: C54 a C55 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa Nstar »

ja si nemyslím, že čím vyššia trieda kazety tým väčší MOL, to neni nejaký najdôležitejší určovateľ prémie. Tam sú aj iné veci, niektoré boli naschvál nacinkané a už to bola iná kazeta, niektoré, boli ultranacinkané zasa iná kazeta s prívlatkom S alebo X..atd. Znížili šum a MOL mohol byť rovnaký ale docielil sa rozsah a tak bola tá kazeta vlastne lepšia v tomto parametre ale nemusela byť taká super v prebudení, takže treba strážiť špičky. Dalo by sa písať o tom. Niektoré mohli byť len vhodnejšie do šitných kazeťákov a neznamenalo to že je "vyššia".
Táto dnešná aj keď je z toho radu, ktorý sa mi nepáči, tak tentokrát paráda. Tá kombinácia XLI a šedostriebornej ...je to také japonské hifi z 80´s, aj tie nálepky sa sem hodia. Fakt pekná, dokonca aj tie dvojité cievky mi nevadia ale asi by som si vybral tie plné šedé.
Takže plnú krabicu, bez dolby a nahrávky všeho druhu, teda tie naj samozrejme
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10265
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C54 a C55 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

no čo čítam tie porovnania technických údajov, zatiaľ to platí, vyššia rada musí mať vyšší MOL :D
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3650
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: C54 a C55 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa Nstar »

dobrý príklad toho čo tvrdím je AR-X
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10265
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C54 a C55 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

no dobre tam bolo nepatrne menej, to je fakt, ale u Maxell v tomto prípade asi nie, no ťažko porovnať keď nie sú dobové tabuľky
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10265
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C54 a C55 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

Maxell hibiki I 54min rok 1995 Made in Japan, Japonský trh, môj kus vyrobený 2.6.1995
https://ez647.sk/cc/maxell_hibikii.html

Toto je pomerne veľmi zvláštny model názvom, možno aj výzorom, tiež som mal podobný názor keď som sa pred rokmi o tejto kazete dozvedel, ale teraz keď si to celé rozpitvem do detailov, tak zistím, že rada hibiki, ako ja volám maxell hríbiky :D, je poslednou inkarnáciou XLI a XLII, z toho sú modely hibiki I a hibiki II, dvojku síce nemám, ale už viem čo čakať.
Ako som včera načal, v Japonskej sérii došlo k premenovaniu postupne:
XLI - CDXLI - hibiki I
XLII - CDXLII - hibiki II
(roky 1990 - 1992 - 1995)

Od roku 1997 už neexistuje rada XL ani XL-S v Japonskej línii, najvyššou pre nasledujúci ročník 1997 ostávajú kazety UD1, UD2 a Metal UD.

Hibiki používa dizajn kazety totožný s modelom XLII v Európe, to znamená to stredne veľké okno s oblúkmi okolo cievok, ktoré má pripomínať zašlú slávu starých XLII-S.
Je veľmi zvláštne vidieť túto kazetu v prevedení normal a ešte zvláštnejšie sú na tejto kazete predpripravené, uzavreté metal otvory, aj keď v tomto type kazety som nikdy v živote nevidel metalku.
No a páska je sýto čierna, vzhľadom totožná s novými kobaltovými UDI, takže aspoň vieme kam sa uberal vývoj aj u XLI.

(Pri hľadaní info o kazete na google som zistil že hibiki je aj nejaká Japonská Whisky, zaujímavé, ktorá je ponúkaná aj na Sk eshopoch v rôznych prevedeniach medzi 119-195eur, wikipedia o tom tiež vie svoje )

Balenie:
Extraslim krabička s logom maxell je extra tmavá až takmer čierna.
Fólia je čierna s bielo a bledo modrým textom a veľkým Japonským symbolom, resp. to nebude asi len znak z abecedy, ale niečo viac.
V tomto duchu sa nesie aj hibiki II, ktorá je ale v zlato čiernom prevedení, ale symbol a usporiadanie textu je na nej odlišné.
Na zadnej strane vidíme z časti kazetu, že sa jedná o pomerne novší známy dizajn, rozpis dĺžok, Japonská tabuľka uvádza Japonský pôvod a taký jednoduchší štvorcový graf, kde sa asi nedozvieme žiadne relevantné hodnoty, ale dá sa pochopiť jedno, kazeta je kvalitatívne a hierarchicky nad modelom UDI.
Booklet je veľký skladací, ale skrátený pre extraslim balenie. Prevažne biely so šedou potlačou a trochu modrej na vrchnej strane, 1,5strany riadkov na popis a štvrtina sú inštrukcie ku kazete. Okrem toho je univerzálny bez označenia dĺžky. Pre High verziu sa robí v červenom prevedení. Nálepky tie modernejšie ako z rady CD´s, kde okrem klasických máte aj štýly, v takom zvláštnom šedomodrom odtieni.

Kazeta:
Naša známa inkarnácia XLII kazety pre rok 1996, taktiež v rovnako čiernom prevedení, ale potlač kazety je tu matná strieborná, samozrejme na verzii High je matná zlatá ako u nás, dokonca si model zachováva ten nápis v priestore pre samolepku totožný s Európskou verziou :D
No ale kazeta na boku obsahuje to zvláštne Japonské logo, kazeta je osadená síce už modernými poloblúkovými cievkami, ale tie sú v sivej farbe a snehová je len svorka, ono to celkom pekne ladí a s normal páskou dostáva táto kazeta nový rozmer.
Kazeta ešte obsahuje stále skrutky, zavádzací pás je ale už v novej modrej schéme maxell pre všetky dĺžky.

Páska:
Je čierna, na silnom svetle so šedým odtieňom, nepresvitá, je totožná s farbou pásov UDI u nás s Cobalt Sigma páskou, v Japonsku tomu hovoria High Power Black Magnetite I. Ak by ešte niekto nechápal, páska v tejto kazete je XLI.

Kazetu som získal v 05/2019, test len Akai, na moje NajVýbery to bude veľmi prémiová kazeta typu I.

Akai DX-57, 20.5.2019:
+6db, špičky +8db, bias -6
výstup z pásky slabší o 1db cca
Jedná sa o kazetu, ktorej telo a dizajn poznáme z nových Európskych XLII, ale v plnej kvalite so skrutkami, predpokladám že sa jedná o novodobú verziu XLI pásky, a hibiki II zase o XLII pásku pre Japoncov.
Naozaj jej nechýba mohutný výkon, aj keď výškam je treba malinko pomôcť, ale pri veľmi vysokých výkonoch ma tendenciu silne presykávať, takže je potrebné nájsť rovnováhu decku medzi výkonom a výškami. Aj keď ponúkne mnoho výkonu viac než testovaná Axia, tak neponúkne toľko precíznosti a čistoty na výškach.

Takže do zbierky taká moderná zvláštnosť od Japoncov, ale na nahrávky odporúčam všetkými desiatimi, toto je mimoriadne silná a šialená páska v trochu opozeranom tele, ale ak budete mať príležitosť na nákup tak neváhajte, občas sa objavila na aukru, keďže sa o nej tak veľmi nevie čo je to zač, ceny neboli vždy tak extrémne, berte keď sa dá, tak silnú pásku dneska málokde zoženiete.

PS: na poslednej fotke sa nejedná o zaujímavú tlač na booklete, ale o odraz predného čela kazety, ako u premietačky na papier :D
Prílohy
IMAG0632.JPG
IMAG0632.JPG (127.7 KiB) 515 zobrazení
IMAG0633.JPG
IMAG0633.JPG (135.84 KiB) 515 zobrazení
IMAG0634.JPG
IMAG0634.JPG (117.08 KiB) 515 zobrazení
IMAG0635.JPG
IMAG0635.JPG (125.25 KiB) 515 zobrazení
IMAG0636.JPG
IMAG0636.JPG (139.23 KiB) 515 zobrazení
IMAG0637.JPG
IMAG0637.JPG (159.08 KiB) 515 zobrazení
IMAG0638.JPG
IMAG0638.JPG (125.83 KiB) 515 zobrazení
IMAG0639.JPG
IMAG0639.JPG (131.78 KiB) 515 zobrazení
IMAG0640.JPG
IMAG0640.JPG (136.21 KiB) 515 zobrazení
IMAG0641.JPG
IMAG0641.JPG (92.83 KiB) 515 zobrazení
IMAG0641a.JPG
IMAG0641a.JPG (97.38 KiB) 515 zobrazení
IMAG0642.JPG
IMAG0642.JPG (97.52 KiB) 515 zobrazení
IMAG0643.JPG
IMAG0643.JPG (133.54 KiB) 515 zobrazení
IMAG0644.JPG
IMAG0644.JPG (117.56 KiB) 515 zobrazení
IMAG0645.JPG
IMAG0645.JPG (129.24 KiB) 515 zobrazení
IMAG0646.JPG
IMAG0646.JPG (162.42 KiB) 515 zobrazení
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3650
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: C54 a C55 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa Nstar »

Zaujímavosť to je táto kazeta ale neviem povedať či sa mi páči alebo nie. Viem že by som ju vzal kvôli tomu pásu. Nálepky sú na MAXELL pomerne nápadité ale inak nič moc. Bez Dolby, CD, LP
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10265
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: C54 a C55 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

považujem ju za veľmi zaujímavú dobovú kazetu z maxell, aj kvalitnú
len ma naštvali tým strašne opozeraným telom kazety :D
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3650
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: C54 a C55 dĺžky audiokaziet

Príspevok od používateľa Nstar »

Áno škoda že nepoužili nejakú exotiku. Aj keď zasa u MAXELL sú opozerane skoro všetky. Ty teda ich máš určite
Napísať odpoveď

Návrat na "Kazety, pásy, CD, MD, DCC, 8 tracky a iné nenahraté média"