Re: C54 a C55 dĺžky audiokaziet
Napísané: Pondelok, 23. Januára 2023, 17:05
Sony HF-Pro 54min rok 1988 Made in Japan, Japonský trh.
https://ez647.sk/cc/sony_hfpro.html#88
Tak máme tú ultimátnu raritu triedy normal, model z ktorého mám zatiaľ jediný kus v zbierke, legendárnu kazetu Sony HF-Pro, aj keď tento ročník nie je tak legendárny ako biela verzia 1986, ale aspoň niečo.
Prehľad modelu na fóre.
Sony začalo s ultimátnymi kazetami ferro už pomerne skoro, všetko to vychádza z modelu AHF, ktorý bol vysoko nad BHF, zrejme sa tie modely objavili súčasne, ale po premenovaní a zásadnej zmene dizajnov Sony v roku 1985 prišli kazety HF-ES a HF-Pro. Obe uvedené používali rovnaký typ pásky, môžete pozrieť tabuľku parametrov zo včera.
Hlavný rozdiel medzi oboma kazetami bolo použitie známeho "keramického" vodiaceho bloku, ktorý našinci poznajú práve z UX-Pro kaziet.
No ale normalka HF-Pro bola prvá kazeta vo firme Sony, ktorá dostala tento vodiaci blok, pretože model UX-Pro v triede II prišiel až o generáciu neskôr, teda HF-Pro prišla v 1985, ale UX-Pro až 1986.
Jednalo sa o model určený len pre Japonský trh, u nás sme sa museli uspokojiť v triede normal s modelom HF-ES, ktorý je tiež mimoriadne výkonný, ale paradoxne sa tiež nepredával vo všetkých častiach Európy, doteraz nechápem prečo.
Moja jediná HF-Pro používa pásku zvanú Super Cobalt Crystal, rovnaký názov nesie aj HF-ES pre toto obdobie.
Takže životnosť modelu HF-Pro v Japonsku bola v rokoch 1985 - 1990, potom bol model zrušený.
Model s rovnako kvalitnou páskou HF-ES bol v Európe v rokoch 1985-1990, v Japonsku to bolo obdobne, ale s tým rozdielom že od roku 1991 v Japonsku prešli na nový názov aj nové typy kaziet a táto páska žila v modeloch ES-I, XSI prakticky až do roku 1997, čo je úctihodné.
No a znovu ešte spomeniem predchodcov kazety HF-ES:
V Európe a Japonsku to bol model AHF v prevedení 1978 a 1982.
V USA bol tento ultraferro pod názvom SHF pre ročník 1978. Pre rok 1982 aj USA malo už AHF v metalickom prevedení dizajnu.
Dnešná kazeta, balenie:
Hranatá, tmavá krabička s logom SONY.
Dizajn fólie je podľa celej rady 1988 v Európe aj Japonsku, teda ten čiarkovaný s modrým pásom, čiernym obdĺžnikom a zvyšok je priesvitný s výhľadom na kazetu, do toho veľký biely nápis modelu a dĺžky, aj značky.
Zlaté logo for CD
Farba modelu bola opäť modrá, ale tentokrát extra bledo modrý odtieň, takže HF-X, HF-ES a HF-Pro spolu veľmi dobre ladili.
Celá fólia je v metalickej potlači, čo komplikuje čítanie zadnej strany, kde je uvedená bohatá hierarchia typu I, nejaké detaily o zložení a názve pásky, pečať kvality a Made in Japan. Pre mňa najviac mätúci je graf, kde je obrovský výškový rozdiel na hrbe medzi HF-ES a HF-Pro, aj keď technicky majú obsahovať rovnakú pásku, ako je to možné?
Booklet je veľký skladací typ J, ako sme si už zvykli u týchto Sony kaziet, s riadkami a štvorčekmi.
Nálepky v troch odtieňoch sivej aj s popismi.
Kazeta:
Klasické telo s úzkym oknom a rozšírením okolo cievok, je známe najviac z kaziet UX-Pro s vodiacim blokom u nás v rokoch 1988-1997 a v Metal-XR či Metal-S bez vodiaceho bloku, v USA sa objavila aj celá rada CD-IT a CD-IT PRO v tejto verzii bez bloku.
Vodiaci blok je v prípade HF-Pro aj UX-Pro sivý v Japonskom prevedení, len v UX-Pro EU a USA je biely snehový.
Kazeta je tmavo sivá, cievky sú sivé v klasickom dizajne Sony, samozrejme C46 obsahuje veľké cievky, ale C54 už štandardné.
Potlač je extra bledo modrá v už známom dizajne pre tento ročník.
Kazeta so skrutkami, zavádzací pás s ružovým značením ako u C60, prítlačný vankúš je ten luxusnejší Sony.
Páska:
Tmavšia hnedá, výrazne železitá a extrémne priesvitná.
Kazetu som získal v 01/2018, test len Akai, ale pre moje NajVýbery to bude niečo extra.
Akai DX-57, 21.1.2018:
+8db, špičky +10db, bias -4, výstup z pásky oproti zdroju má plusové hodnoty
Nenapísal som si toho veľa, len to že je to excelentné a naozaj veľmi hlasité oproti zdroju, podobne sa správali niektoré HF-ES v dobrej kondícii, samozrejme nutnosť čo najlepšieho stavu pre výborný výsledok je samozrejmá.
Takže do zbierky? možno, na nahrávky určite, jedná sa o asi najvzácnejšiu ultraferro kazetu na trhu, spolu s Maxell XLI-S a TDK AR-X je toto zlato v podobe triedy typu I, odporúčam.
Nstar:
Tabuľka je dobrá, ale komplikovaná
https://ez647.sk/cc/sony_hfpro.html#88
Tak máme tú ultimátnu raritu triedy normal, model z ktorého mám zatiaľ jediný kus v zbierke, legendárnu kazetu Sony HF-Pro, aj keď tento ročník nie je tak legendárny ako biela verzia 1986, ale aspoň niečo.
Prehľad modelu na fóre.
Sony začalo s ultimátnymi kazetami ferro už pomerne skoro, všetko to vychádza z modelu AHF, ktorý bol vysoko nad BHF, zrejme sa tie modely objavili súčasne, ale po premenovaní a zásadnej zmene dizajnov Sony v roku 1985 prišli kazety HF-ES a HF-Pro. Obe uvedené používali rovnaký typ pásky, môžete pozrieť tabuľku parametrov zo včera.
Hlavný rozdiel medzi oboma kazetami bolo použitie známeho "keramického" vodiaceho bloku, ktorý našinci poznajú práve z UX-Pro kaziet.
No ale normalka HF-Pro bola prvá kazeta vo firme Sony, ktorá dostala tento vodiaci blok, pretože model UX-Pro v triede II prišiel až o generáciu neskôr, teda HF-Pro prišla v 1985, ale UX-Pro až 1986.
Jednalo sa o model určený len pre Japonský trh, u nás sme sa museli uspokojiť v triede normal s modelom HF-ES, ktorý je tiež mimoriadne výkonný, ale paradoxne sa tiež nepredával vo všetkých častiach Európy, doteraz nechápem prečo.
Moja jediná HF-Pro používa pásku zvanú Super Cobalt Crystal, rovnaký názov nesie aj HF-ES pre toto obdobie.
Takže životnosť modelu HF-Pro v Japonsku bola v rokoch 1985 - 1990, potom bol model zrušený.
Model s rovnako kvalitnou páskou HF-ES bol v Európe v rokoch 1985-1990, v Japonsku to bolo obdobne, ale s tým rozdielom že od roku 1991 v Japonsku prešli na nový názov aj nové typy kaziet a táto páska žila v modeloch ES-I, XSI prakticky až do roku 1997, čo je úctihodné.
No a znovu ešte spomeniem predchodcov kazety HF-ES:
V Európe a Japonsku to bol model AHF v prevedení 1978 a 1982.
V USA bol tento ultraferro pod názvom SHF pre ročník 1978. Pre rok 1982 aj USA malo už AHF v metalickom prevedení dizajnu.
Dnešná kazeta, balenie:
Hranatá, tmavá krabička s logom SONY.
Dizajn fólie je podľa celej rady 1988 v Európe aj Japonsku, teda ten čiarkovaný s modrým pásom, čiernym obdĺžnikom a zvyšok je priesvitný s výhľadom na kazetu, do toho veľký biely nápis modelu a dĺžky, aj značky.
Zlaté logo for CD
Farba modelu bola opäť modrá, ale tentokrát extra bledo modrý odtieň, takže HF-X, HF-ES a HF-Pro spolu veľmi dobre ladili.
Celá fólia je v metalickej potlači, čo komplikuje čítanie zadnej strany, kde je uvedená bohatá hierarchia typu I, nejaké detaily o zložení a názve pásky, pečať kvality a Made in Japan. Pre mňa najviac mätúci je graf, kde je obrovský výškový rozdiel na hrbe medzi HF-ES a HF-Pro, aj keď technicky majú obsahovať rovnakú pásku, ako je to možné?
Booklet je veľký skladací typ J, ako sme si už zvykli u týchto Sony kaziet, s riadkami a štvorčekmi.
Nálepky v troch odtieňoch sivej aj s popismi.
Kazeta:
Klasické telo s úzkym oknom a rozšírením okolo cievok, je známe najviac z kaziet UX-Pro s vodiacim blokom u nás v rokoch 1988-1997 a v Metal-XR či Metal-S bez vodiaceho bloku, v USA sa objavila aj celá rada CD-IT a CD-IT PRO v tejto verzii bez bloku.
Vodiaci blok je v prípade HF-Pro aj UX-Pro sivý v Japonskom prevedení, len v UX-Pro EU a USA je biely snehový.
Kazeta je tmavo sivá, cievky sú sivé v klasickom dizajne Sony, samozrejme C46 obsahuje veľké cievky, ale C54 už štandardné.
Potlač je extra bledo modrá v už známom dizajne pre tento ročník.
Kazeta so skrutkami, zavádzací pás s ružovým značením ako u C60, prítlačný vankúš je ten luxusnejší Sony.
Páska:
Tmavšia hnedá, výrazne železitá a extrémne priesvitná.
Kazetu som získal v 01/2018, test len Akai, ale pre moje NajVýbery to bude niečo extra.
Akai DX-57, 21.1.2018:
+8db, špičky +10db, bias -4, výstup z pásky oproti zdroju má plusové hodnoty
Nenapísal som si toho veľa, len to že je to excelentné a naozaj veľmi hlasité oproti zdroju, podobne sa správali niektoré HF-ES v dobrej kondícii, samozrejme nutnosť čo najlepšieho stavu pre výborný výsledok je samozrejmá.
Takže do zbierky? možno, na nahrávky určite, jedná sa o asi najvzácnejšiu ultraferro kazetu na trhu, spolu s Maxell XLI-S a TDK AR-X je toto zlato v podobe triedy typu I, odporúčam.
Nstar:
Tabuľka je dobrá, ale komplikovaná