Sony UCX-S / UX-S
Moderátor: AdmineR
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10174
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Sony UCX-S / UX-S
Aby sme neostali len pri základoch typu II, Sony chcelo viac, a tak od roku 1982 ponúka nový model UCX-S. Páska je výrazne svetlejšia hnedá než všetky UCX a UX modely.
UCX-S s úplne novou vrstvou s jemnejšími magnetickými časticami s novou orientáciou nanesené hustejšie na základnom filme, s lepším vyhladením povrchu pásky posúvajú kvalitu triedy II na nový level.
1985 sa zmenil výzor kazety podobne ako u modelu UCX, nové veľké okno, kazety už pod označením Super Chrome Class.
1986 pod novým menom UX-S s časticami zvané Super Uniaxial.
1988 tak ako UX v tomto roku, aj táto prešla na novšie telo a nové dvojité cievky s čiernymi stredmi.
Japonská verzia sa odlišovala dizajnom tela, ktoré sa v EU verzii vyskytovalo len u vyšších modelov:
1990 Nové temné plexi, s cievkami so zelenými stredmi boli symbolom novej doby.
1992 to prvé uvítanie nového desaťročia prišlo až v podobe úplne nového dizajnu tela kazety s veľkým stredovým oknom, a prvýkrát u tohto modelu je použitý vodiaci blok červenej farby, dizajnovo prevzatý z vyššej rady UX-Pro. Kazeta sa tešila naozaj veľkej obľube, cievky už nie sú dvojité, ale stále veľmi luxusné Sony so zelenými svorkami.
Vodiaci blok odstraňoval predel dvoch polovíc tela kazety, zlepšilo to presnosť vedenia pásky cez hlavy, hlavne vylúčilo chyby kolmosti, samozrejme zlým stavom decku, vekom, opotrebovaním pásky to už toľko nepomáha, ale je to pekné
1995-1996 Zmena dizajnu balenia, a potlače, klasické cievky Sony, kazeta v dvoch prevedeniach pod jedným obalom.
Staršie čierne s jedinou skrutkou u vodiaceho bloku a novšie šedé telo úplne bez skrutiek.
1997 drobné zmeny obalu a potlače, posledná z troch generácii UX-S v tomto prevedení s vodiacim blokom.
1998-2000cca Nové telo UX-S pôsobi stále pekne, moderné zaoblené hrany kazety, stále dôstojná schránka pre Super Chrome Class, ale je vidieť kam sa kazetový priemysel v tej dobe uberal.
2002 Puzdro ostáva, ale páska je úplne iná, sýte čierna, myslím že je použitá zhodná páska s UX 2002, vtedy už modely nikto moc neriešil, hralo sa len na meno a dizajn. Napriek tomu je stále schopná a použiteľná v triede II.
2004 a novšie, posledná generácia UX-S už len čerpá zo slávneho mena modelu. Kazeta je celopriehľadná extrémne temná, že bez podsvietenia kazety v decku nemáte moc šancu vidieť stav navinutej pásky.
Výroba Mexico, prvé šarže boli pomerne zvukovo schopné a použiteľné, ale tie úplne posledné, sú naozaj veľmi zlé, zvuk je mizerný, bez dynamiky, ledva ide vybudiť, výškovo slabé, poruchové s kolísaním.
Dobrý rozpoznávací znak šarže je aj papierová vložka v obale kazety, tie zelené budu pravdepodobne tie lepšie, tie sivé už len odpad...
Ešte pripomeniem že pásku UX-S navíjali aj do modelov Esprit II, a UX Turbo - kazeta vhodná pre vonkajšie použitie vo vyšších teplotách alebo do aut. Samozrejme každý výrobca ponúkal niečo v tomto smere.
Taktiež u niektorých novších modelov UX-S napríklad 1997 je uvedené že je páska ,,dual coating,, teda s dvojvrstvovým náterom Super Uniaxial. Neviem povedať či majú reálne všetky ročníky UX-S dvojitý náter, alebo len niektoré novšie.
UCX-S s úplne novou vrstvou s jemnejšími magnetickými časticami s novou orientáciou nanesené hustejšie na základnom filme, s lepším vyhladením povrchu pásky posúvajú kvalitu triedy II na nový level.
1985 sa zmenil výzor kazety podobne ako u modelu UCX, nové veľké okno, kazety už pod označením Super Chrome Class.
1986 pod novým menom UX-S s časticami zvané Super Uniaxial.
1988 tak ako UX v tomto roku, aj táto prešla na novšie telo a nové dvojité cievky s čiernymi stredmi.
Japonská verzia sa odlišovala dizajnom tela, ktoré sa v EU verzii vyskytovalo len u vyšších modelov:
1990 Nové temné plexi, s cievkami so zelenými stredmi boli symbolom novej doby.
1992 to prvé uvítanie nového desaťročia prišlo až v podobe úplne nového dizajnu tela kazety s veľkým stredovým oknom, a prvýkrát u tohto modelu je použitý vodiaci blok červenej farby, dizajnovo prevzatý z vyššej rady UX-Pro. Kazeta sa tešila naozaj veľkej obľube, cievky už nie sú dvojité, ale stále veľmi luxusné Sony so zelenými svorkami.
Vodiaci blok odstraňoval predel dvoch polovíc tela kazety, zlepšilo to presnosť vedenia pásky cez hlavy, hlavne vylúčilo chyby kolmosti, samozrejme zlým stavom decku, vekom, opotrebovaním pásky to už toľko nepomáha, ale je to pekné
1995-1996 Zmena dizajnu balenia, a potlače, klasické cievky Sony, kazeta v dvoch prevedeniach pod jedným obalom.
Staršie čierne s jedinou skrutkou u vodiaceho bloku a novšie šedé telo úplne bez skrutiek.
1997 drobné zmeny obalu a potlače, posledná z troch generácii UX-S v tomto prevedení s vodiacim blokom.
1998-2000cca Nové telo UX-S pôsobi stále pekne, moderné zaoblené hrany kazety, stále dôstojná schránka pre Super Chrome Class, ale je vidieť kam sa kazetový priemysel v tej dobe uberal.
2002 Puzdro ostáva, ale páska je úplne iná, sýte čierna, myslím že je použitá zhodná páska s UX 2002, vtedy už modely nikto moc neriešil, hralo sa len na meno a dizajn. Napriek tomu je stále schopná a použiteľná v triede II.
2004 a novšie, posledná generácia UX-S už len čerpá zo slávneho mena modelu. Kazeta je celopriehľadná extrémne temná, že bez podsvietenia kazety v decku nemáte moc šancu vidieť stav navinutej pásky.
Výroba Mexico, prvé šarže boli pomerne zvukovo schopné a použiteľné, ale tie úplne posledné, sú naozaj veľmi zlé, zvuk je mizerný, bez dynamiky, ledva ide vybudiť, výškovo slabé, poruchové s kolísaním.
Dobrý rozpoznávací znak šarže je aj papierová vložka v obale kazety, tie zelené budu pravdepodobne tie lepšie, tie sivé už len odpad...
Ešte pripomeniem že pásku UX-S navíjali aj do modelov Esprit II, a UX Turbo - kazeta vhodná pre vonkajšie použitie vo vyšších teplotách alebo do aut. Samozrejme každý výrobca ponúkal niečo v tomto smere.
Taktiež u niektorých novších modelov UX-S napríklad 1997 je uvedené že je páska ,,dual coating,, teda s dvojvrstvovým náterom Super Uniaxial. Neviem povedať či majú reálne všetky ročníky UX-S dvojitý náter, alebo len niektoré novšie.
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10174
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Sony UCX-S / UX-S
Rozobratú UX-S 1996 len tak neuvidíte, lebo sú zvarené, a staršie verzie tohto dizajnu majú jedinú skrutku v strede a zvyšok je tiež zvarený, čo mi uniká zmysel tohto riešenia, jedine žeby vedeli že o tom budem teraz písať 24rokov od výroby tejto kazety
fotka stará 7rokov, otváral som to za účelom skenovania zavádzacej pásky, s fialovou značkou, to mali 100min Sony len v istom období od 90tych rokov, a tiež nie všetky.
fotka stará 7rokov, otváral som to za účelom skenovania zavádzacej pásky, s fialovou značkou, to mali 100min Sony len v istom období od 90tych rokov, a tiež nie všetky.
- Prílohy
-
- IMAG0158.JPG (100.22 KiB) 2996 zobrazení
-
- IMAG0160.JPG (70.45 KiB) 2996 zobrazení
-
- IMAG0161.JPG (86.71 KiB) 2996 zobrazení
- Kazetowich
- vintagehifi.sk inventár
- Príspevky: 8761
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 16:18
- Bydlisko: polia, lúky a háje SR
- Kontaktovať používateľa:
Re: Sony UCX-S / UX-S
noooo tak toto vidim ozaj prvy raz. Super Erik.
Sansui 331 klub czechoslovakia, old Pioneer receivers
Re: Sony UCX-S / UX-S
ako sa ti to podarilo tak pekne otvorit. To je celkom oriešok
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10174
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Sony UCX-S / UX-S
mám už trochu praxe, a hlavne priehľadné kazety sú tvrdé a veľmi krehké, ten plast je nevhodný, ale čierne a farebné kazety sú viac pružné a lepšie sa s nimi pracuje aj pri rezaní zvarov, len nesmú byť priehľadne farebné
štandardne ostrým nožíkom, orezávakom sa snažím oddeliť polovičky na spodnej strane od okienok, do okienka vložím hrubý šrubovák a jemne vypáčim tak aby to praskalo po zvare a keď sa to trochu odtiahne, šup tam nožík a už to ide
u priehľadných to často začne praskať kdekade pomimo len nie po zvare
štandardne ostrým nožíkom, orezávakom sa snažím oddeliť polovičky na spodnej strane od okienok, do okienka vložím hrubý šrubovák a jemne vypáčim tak aby to praskalo po zvare a keď sa to trochu odtiahne, šup tam nožík a už to ide
u priehľadných to často začne praskať kdekade pomimo len nie po zvare
Re: Sony UCX-S / UX-S
Ved prave, ja som zatial robil len tie priehladne a vzdy to popraskalo hocikde. Aj si ju zlepil dohromady?
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10174
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Sony UCX-S / UX-S
jasne, lepidlo len na miestach piatich bodov a nie moc, mal som kedysi zle skúsenosti že som zlepil aj zavádzaciu pásku v oblasti vodiacej kladky, na to treba dávať pozor
inak kazeta je samozrejme zvarená po celom obvode, nie len v miestach bodov akože pre skrutky, ale kto rezal, tak to vie
ale málokto vie že kazety Raks Cabrio a zrejme aj jej podobné a Axia/Fuji len v tomto dizajne odliatku formy tela kazety:
https://ez647.sk/cc/axiaiv/b/axia_kmetal4696c.jpg
tak sú zvarené aj napriek skrutkám, čo je nepraktické pri otváraní a praktické pri zatváraní
inak kazeta je samozrejme zvarená po celom obvode, nie len v miestach bodov akože pre skrutky, ale kto rezal, tak to vie
ale málokto vie že kazety Raks Cabrio a zrejme aj jej podobné a Axia/Fuji len v tomto dizajne odliatku formy tela kazety:
https://ez647.sk/cc/axiaiv/b/axia_kmetal4696c.jpg
tak sú zvarené aj napriek skrutkám, čo je nepraktické pri otváraní a praktické pri zatváraní
Re: Sony UCX-S / UX-S
Tak to je dobry chytak, asi by som po odsrobavani riadne nechapal preco to nejde oddelit