Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Our Audio cassettes Review - tests CC / MC / tapes - Vintage Cassettes reviews - Vintage Audio Cassettes reviews / tests

Moderátor: AdmineR

Jenisatko
mazák
Príspevky: 111
Dátum registrácie: Piatok, 18. Septembra 2020, 09:07

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa Jenisatko »

Taky se přidávám do klubu ,,očuchávačů" . Nejraději očuchávám maxellky.
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10174
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

Maxell XLI-S 60min rok 1994 EU, Made in England
https://ez647.sk/cc/maxell_xl1s.html#94
Katalóg
Po asi dvoch mesiacoch som už mal naozaj absťák nahrávania, teda viem že som premýšľal tento víkend nad pretestovaním posledných audiokaziet z balíkov, ale proste nebudem na Akai testovať, kým nebude zložený, pretože ten komfort obsluhy bez dvierok je dosť znížený. Ešte potrebujem vyčerpať všetky možnosti zohnania správnej gumičky do Akai než začnem žobrať ebay o pomoc.
Po tých posledných nahrávkach hlavne obyčajných ferro som sa rozhodol zase prispieť niečím exotickejším a tou bude Maxell XLI-S o ktorej si dovolím povedať že je to ultimátna superferro kazeta, ktorá sa radí k tomu najlepšiemu z typu I na svete.
Jedná sa o úplne poslednú vyrábanú generáciu pre Európu.

Pozerám že som prehľad modelu XLI-S na fóre nerobil, ale bolo to asi takto:
V roku 1980 uviedol Maxell prvý krát model XLI-S s vrstvou Epitaxial, jednalo sa zrejme o ten najjemnejší recept tohto prášku aký kedy Maxell vyrobil a bolo to ich vrcholné dielo triedy normal.
V tej dobe ešte frčali v USA a EU modely UDXLI, ktoré taktiež používali Epitaxial vrstvu, ale zrejme nie tak dokonalé, no a v Japonsku už mali aj strednú triedu XLI.
Kazeta prešla všetkými luxusnými známymi verziami obalov a dizajnov Maxellu a koniec modelu bol nasledovný:
Pre Európu bola posledná verzia 1994, ktorú dneska prezentujem, podľa popisu by už mala obsahovať novú pásku Cobalt Sigma, ale tá v mojej kazete je stále výrazne hnedá...
V USA to bolo podobné, kazeta v tomto prevedení sa vyskytla v rade 1992-1996, no je otázne či sa naozaj vyrábala až do 1996.
V Japonsku to bolo taktiež do roku 1996.
Je to celkom škoda, táto páska mala mimoriadny potenciál, ale asi to už nebolo žiadané, no a samozrejme sa tento pás dával do kaziet kvality akú poznáme z modelu XLII-S.

Dnešná kazeta, balenie:
Hrubá zaoblená tmavá krabička, veľký skladací booklet typ J a nálepky tie nudnejšie moderné Maxell v striebornom prevedení, fólia ako u ostatných XL-S a MX-S ale v strieborno čiernom prevedení. Kazeta sa v tomto ročníku vyrábala pre EU výhradne len ako C60 a C90.
Videl som ju raz v predaji v obchode v meste ale jej cena bola asi rovnako veľká ako u kazety XLII-S, tak logicky kto si to vtedy kúpil keď za tú cenu mohol mať akože "chromku"?

Kazeta:
Klasická konštrukcia z ťažkého chladného plastu a malým oknom ako poznáme z XLII-S, sivé cievky s bielou svorkou, matná strieborná potlač, zavádzačka pre C60 s červenými značkami.

Páska:
V prehľade vybraných kaziet UDI vo vlákne C46 som spomínal že v prechodovom období neboli veľmi dodržané plnenia páskami Black Magnetite, Cobalt Sigma podľa obalov, ale v skorších šaržách sa tam občas objavila staršia hnedá páska Epitaxial. No v prípade XLI-S je to otázne ako to má byť správne, pretože tento model už nemal nového nástupcu, ale je to stredne hnedý pás, výrazne priesvitný, dokonca aj na návine cievky je pri bočnom osvetlení výrazne priesvitná, takže je možné že používa dvojvrstvovú nosnú základnú fóliu, ak je to teda ten pravý dôvod tohto efektu.

Kazetu som získal z aukra v 07/2009, ale cenu som si vtedy nenapísal, no nebola nijako závratná.

Subjektívne testy:

Akai DX-57, 2013cca:
+6db, špičky +8db, bias 0, prípadne trochu menej
Táto kazeta je extrém zvukovej výkonnosti, výšky podľa chuti buď pri biase 0, alebo mierne zvýraznené biasom -4. Extrémny výkon, žiadne poruchy ani kolísanie, robia z tejto kazety jednu z najlepších normal kaziet čo poznám.
Subjektívne hodnoty z grafického testu (na konci) odčítané približne pri zázname na 0db:
160Hz +0,5db
10kHz -9,0dB
20kHz -20dB

Pioneer CT-S550S, 18.9.2013:
+4db zvláda celkom dobre, zvuk je trochu slabší od zdroja, výšky ako na zdroji
BLE XD:
+4db naplno, výborný zvuk, silné kvalitné výšky
no vyskytli sa aj problémy na tejto kazete u dvoch strojov, a to kolísanie ťahu neviem prečo, po spustení nahrávky veľmi silné kolísanie zvuku v ťahu a pomaly sa to upravovalo, ale nemalo by sa také niečo diať

Technics RS-AZ7, 2013:
+6db, špičky +8db ako na Akai, ale výšky o dosť slabšie, ľavý kanál tiež horší
ATC:
+6db plného zvuku, výšky sa dostali na úroveň zdroja, no počuť nejaké zvláštne výpadky v celom spektre, akoby chýbali kúsky pásky, alebo bola nejako polámaná, ešte som sa s takým efektom nestretol
to bolo z poznámok z pred rokov, ale keď som to chcel dneska reálne vyskúšať a spraviť nejaký grafický test výpadkov, tak sa to zdalo v poriadku, samozrejme občas nejaký jemný drop, inak nič zvláštne sa nedialo

Technics RS-TR979, 2013:
pri vstupe +4db ide z pásky +6db, mierne slabšie výšky bez skreslenia, veľmi mohutný a silný zvuk
ATC:
+4db, dobré výšky, vyvážený zvuk bez porúch a skreslenia

Technics RS-TR575MII:
+4db bez skreslenia, výšky kvalitné

Test a ostrá nahrávka na Sony TC-KE600S, dolby C NR.
Kalibrácia podľa Sony:
H: -6
L: -2
Ako nevyzerá to ideálne, ale nastaviť to šlo úplne presne, ešte som jemne ubral bias pri zvukovom teste, aj keď bol bias nadoraz dole, tak malý level bol necelú štvrtinu pridaný. So zvukom som mimoriadne spokojný, budenie na +6db nie je problém a šlo by to aj na plných +8db, tam bol len náznak jemného skreslenia, čo tiež závisí trochu od skladby, takže nahrávam medzi +4db až +6db s občasnými špičkami +7db, na osem som sa priamo nedostával, ale táto páska má veľké výkonové rezervy kam tlačiť záznam a nebude to vadiť.
Výškovo ako oproti zdroju je nepatrný pokles, ale je tak malý až bezvýznamný, že ako zvukový celok to pôsobí mimoriadne dobre a pri prepínaní tape/source musíte pozorne počúvať, naozaj sa táto kazeta mimoriadne snaží a zvukový prednes je veľmi presvedčivý, jemne navýšená basovosť aj vďaka Sony decku, ale celkovo to hrá lepšie než by som čakal.
Poruchy ani kolísania, či problémy s ťahom a stabilitou ako na Pioneer a Technics nie sú, nejaké drobné úseky porúch boli po starých testoch, ale na začiatku pásky ani na konci nič, proste dokonalosť.

Záverom:
kazeta je mimoriadne zberateľská, a veľmi dobre použiteľná na nahrávky, neviem či na všetkých deckoch, ale keď UDI dosahuje excelentných výsledkov, tak tu budete čumieť s otvorenými ústami, veľmi veľká dynamika a nebráni sa riadnemu vybudeniu ani po rokoch, to je proste kazeta, ktorú by sa oplatilo kupovať po kartónoch, ale vzhľadom k vzácnosti to asi nebude len tak možné.

dodatky:
čas jednej strany na počítadle: 31.31
poruchy na konci: žiadne
poruchy na začiatku: trochu asi prvých 5sekúnd
hlavy: čisté
stav pásky, otlaky: stredné zvlnenie a otlaky po svorke a lepke na konci prvej strany

Tak neviem kedy sa dostanem k ďalším nahrávkam, ale mám zálusk najbližšie na staršiu verziu XLI-S 60 rok 1992, proste pre porovnanie, hodí sa to.
Prílohy
IMAG0991.JPG
IMAG0993.JPG
IMAG0994.JPG
IMAG0995.JPG
IMAG0996.JPG
IMAG0997.JPG
IMAG0998.JPG
IMAG0999.JPG
IMAG0001.JPG
IMAG0002.JPG
IMAG0003.JPG
IMAG0004.JPG
IMAG0005.JPG
IMAG0024.JPG
IMAG0025.JPG
IMAG0026.JPG
IMAG0027.JPG
IMAG0028.JPG
IMAG0029.JPG
IMAG0030.JPG
IMAG0031.JPG
maxell_xlis_60_1994.png
maxell_xlis_60_1994s.png
Nec
stará páka
Príspevky: 616
Dátum registrácie: Sobota, 29. Augusta 2020, 19:35

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa Nec »

Strieborné nápisy sedia. Za mňa najkrajšia verzia tohto tela.
Jedna vec ma však irituje na všetkých maxellkách tohto druhu a to je tá bublina po vstrekovaní na okne. Pôsobí to nepatrične.

Páska podľa toho čo píšeš je top.

Vtedy som ani netušil že sa niečo takéto vyrába. Z top normaliek si pamätám TDK AR-X. V jednom malom obchode ju mali vystavenú.
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3622
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa Nstar »

pekný test, veľmi pekná kazeta, tomuto telu svedčí tá farba popiskov aj keď možno je len neopozeraná. Ja som k týmto pásom trochu skeptický, mám z nich pocit, že sú precinkané ale zasa podľa tvojich testov to nevyzerá zle. Aký žáner si na to dal, použil si dolby?
NEC, presne, ani som to doteraz nevedel a tá bublinka tam vadí
Jenisatko
mazák
Príspevky: 111
Dátum registrácie: Piatok, 18. Septembra 2020, 09:07

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa Jenisatko »

Velmi pěkný výsledek. Audiokazeta je velice pěkná. na nahrávání perfektní. Ještě bych zmínil také špičkovou, ale špatně sehnatelnou FUJI FR-I Super a SONY HF-ES.
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10174
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

oni to asi bez tej bublinky nevedeli :D

hudba je u mňa klasické tuc tuc ts ts :D
vždy nahrávam s dolby C aby to malo ten priestorový nádych detailov na strojoch bez dolby, ja to mám rád :D

okrem zmienených ultimátnych normal by som ešte doplnil TDK AD-X, Denon DX4, That´s FX, Sony HF-Pro, Axia HD-Master a ono ich bude ešte podstatne viac
iwwo111
stará páka
Príspevky: 480
Dátum registrácie: Nedeľa, 15. Septembra 2019, 00:09
Bydlisko: Rožňava

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa iwwo111 »

Tak sa trocha pripojim aj ja k testovaniu. Dnes som konečne odbalil kazetu Basf chromdioxid super 2. Plný očakávania, že to, čo som čítal o chromkách, nemože byť predsa pravda. No a prišlo sklamanie. Deck Aiwa AD-F910 si s tým neporadil. Ako tak som skalibroval, ale nešlo to na značku. Bias vykrútený do ľava, rec sensitivity tiež. A teraz k nahrávke, išlo to maximalne do minus 3, potom skreslenie. Výšky slabé, basy už na hrane skreslenia. Takže už verim. :D no čo už, skusenoť nadovšetko. Skusil som ešte nakalibrovat Basf chrome maxima a to bolo bez problémov. Tak asi to už nebude pravý chróm.
Prílohy
20220320_230755.jpg
20220320_230841.jpg
20220320_230956.jpg
20220320_232151.jpg
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10174
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

ako dosť záleží na stroji, ale ešte viac na stave pásky, mám chromdioxidy, ktorým už nikto nepomôže, ale mám aj celkom staré kusy, kde je zvuk prijateľný do tej miery že sa nahrá do 0db, alebo o stupeň menej a to čisto, ostro, bez skreslenia a s nízkym šumom kvôli chromdioxidu, takže nie vždy je všetko stratené, len to chce k tomu získať vhodný prístup a zase nečakať veľmi veľa

Chrome Maxima II v tomto prevedení je väčšinou už FeCo pás, ale tie prechodové verzie, aj v tomto dizajne, ktoré mali dátum výroby 1995 môžu napriek tomu obsahovať ešte chromdioxid

k tej inzercii v druhom vlákne, chcel som navrhnúť niekoho kto ti jeden či dva kusy nahrá k plnej spokojnosti podľa vlastného výberu a budeš mať tak chromdioxidy s primeranou kvalitou v zbierke už nahraté, viac sa len bojím kompatibility kolmosti a prípadného dolby
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10174
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

Sony Low Noise C120 rok 1973 Made in Japan, pre Japonský trh - donahrávanie použitej kazety, strana B cca polovica
https://ez647.sk/cc/sony_ln.html#73j
Kazeta bola predstavená vo vlákne C120
Ako počúvam priebežne staré použité kazety, hlavne ich pripravujem na rituálne počúvanie v mojej extra mechanike, takže zistím čo na nich je a donahrávam prázdne konce.
Na tejto o pôvodnom zázname sa vyjadrím neskôr, ale prázdna je necelá polovica druhej strany, takže je priestor aj na vyskúšanie nahrávok na túto kazetu na rôznych strojoch.
Takže po dlhej dobe malý príspevok odomňa v testovaní/nahrávaní kaziet po takmer ročnej odmlke.
Je potrebné si uvedomiť že od takejto kazety nie je čo veľmi čakať, ak bude vôbec fungovať tak to bude zázrak a k tomu ešte je to C120, tak sa na to pozrime postupne:

Subjektívne testy:

Akai DX-57:
-2db, špičky 0db, bias -12, výstup z pásky má pokles o 6db
Výškovo je to výrazne slabšie, ale nie totálne zlé, bias pomáha len čiastočne a nižší už nemá zmysel, nereaguje, napriek tomu celý dojem zo zvuku je lepší než na mnohých novších či novo odbalených kazetách, zvuk má trochu tej dynamiky, basovo a stredovo je dostatočný s výškami síce nie, ani dolby sa nedá použiť, ale to nefunguje na žiadnom decku pri tejto kazete.
Žiadne poruchy ani kolísanie, Akai nenechal pozdĺžne stopy, ani zvlnené okraje. Kazetu som si vypočul celú čo sa týka pôvodného záznamu, hlavy ostali čisté a kladky mali jemný naznak svetlejšieho odtieňu, u niektorých pásov sú kladky biele ako múka po dvoch minútach prevádzky, žiadne škrípanie ani mechanické problémy so samotným pásom, myslím že Sony vedelo v tej dobe zaručiť aspoň dobrú mechanickú kvalitu, aj keď pásky ešte neboli na úrovni aby konkurovali HiFi.
Pri hraní bol najväčší problém asi zlepenie lepky zavádzačky na druhej strane, čo sa bez násilia nedalo prejsť a bolo nutné urobiť nový spoj so zavádzačkou.

Technics RS-AZ7:
-2db, špičky 0db
tu je to bez poklesu, asi interné nastavenie stroja je veľmi odlišné od ostatných na nastavení úrovní, preto u mnoho kaziet zrejme ukazuje tak šialené hodnoty vybudenia oproti zdroju.
Výškový pokles je tu podobný ako na Akai, štvrtina a viac výšok je preč, tiež bez porúch a kolísania
dolby sa samozrejme nehodí
ATC neprejde cez nastavenie Biasu

Technics RS-TR979, vstup 0db:
pri vstupe 0db, ide z pásky -6db v špičkách -4db
Výšky chýbajú tak ako inde, ale nie tak násilne a je to aj počúvateľné
dolby sa nehodí
ATC taktiež neprejde Biasom

Pioneer CT-S550S:
-4db, pokles o 8db oproti zdroju
Výškovo slabšie, ale nie tak výrazne ako inde
BLE XD:
-6db, špičky -4db, ale oproti zdroju už nie je rozdiel úrovne, bez poklesu, výškovo stále slabšie, ale najlepšie zo všetkých testov, snaha tam je, dolby nič

test a ostrá nahrávka na Sony TC-KE600S:
kalibrácia podľa Sony:
H: mimo rozsah, aj keď je bias na minime, je to mimo rozsah displeja
L: mimo rozsah, ak dám malý level na max, vyskočí na displeji -2 dieliky čo je viac než som čakal
-2db, špičky 0db, to je schopný výkon vhodný pre tento materiál, výškový pokles je taktiež, ale nie tak extrémny ako som čakal, ale do zdroja je to ešte celkom ďaleko
s dolby S to síce nehralo lepšie, ale nechala sa beztrestne budiť na +2db so špičkami +4db a to sa vyplatí ! :D

Záverom:
Je prekvapením, že niekedy kvalitné ale veľmi staré pásy v podstate vydržia tak dlho mechanicky, aj keď nehrajú extra, tak niektoré Kórejské, alebo Čínske pásky v kazetách z rokov výroby 2010-2020 ! vykazujú biely povlak, lepenie pásky či škrípanie spojiva, ako občas ukazujem v testoch kaziet z balíkov, takže je to čo povedať

celkový nahratý čas na strane B: 27min 10sek (deck napočítal 26.23)
Prílohy
IMAG0550.JPG
IMAG0550.JPG (39.09 KiB) 5539 zobrazení
IMAG0551.JPG
IMAG0551.JPG (102.44 KiB) 5539 zobrazení
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10174
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

Philips FS Ferro 90min rok 1990 Made in Korea by SKM (SKC)

Po vyše roku a pol naozaj potrebujem nahrať ďalšie kazety, aby som mal niečo na večerné počúvania na mechanike, inak by som sa s tým celkom neponáhľal.
Zatiaľ je to provizórne, bez nových testovaní kaziet, z tých starých mám ešte naozaj veľa kusov, ale mám v pláne sa tomu venovať cez dovolenku o dva týždne. (hahaha že v pláne, to určite, to poznáme :DDDDDD)
Taktiež deck Sony na ktorom nahrávam je pred výmenou kladky, ale ešte som nestíhal, ale aj to je v pláne. (zase v pláne, ale aspoň kladka od pána Mihoka je už pripravená)
Predpokladám 2-4kazety behom nasledujúcich dvoch týždňov budem chcieť nahrať takto, hlavne sa bude jednať o bežné nahrávky nie veľmi významnej hudby, budem pokračovať v retro Dance výbere, tam kde som skončil v lete 2021 pri kazete Basf Ferro Extra I 90 1994.

Z krabice balíka 03/2016 som zámerne vybral kazetu Philips od SKC, ktorú som mal ako poničenú nedávno v počúvaní na mechanike, tak jej dáme novú druhú šancu, teda šancu na novom nepoužitom kuse.
Philips bol síce autor formátu CC, mal aj vlastnú výrobu audiokaziet a pásky v Belgicku a Holandsku spolu s Americkou firmou Dupont, ale po niekoľkých rokoch to asi zrejme vzdali a postupne prechádzali na OEM produkciu, najprv hlavne pod Švajčiarskym ICM, kde zo začiatku poskytovali stále vlastne vyrobené pásky, neskôr ani to nie, potom postupne OEM Basf a ďalší výrobcovia.
Nakoniec sme sa dostali aj k Ázijským produktom ako SKC Korea, Forward Čína a pod.
Dneska teda zabrúsime práve k SKC a páni z Nemeckého fóra by ma iste opravili, pretože u nás, alebo u mňa je veľmi zvykom hovoriť o SKC, ale reálne sa to volá SKM a SKC a Smat boli len ich značky.
FS Ferro predstavuje základný model ferroxidovej kazety s páskou SKM. Ako vieme či nevieme, ako kto, SKM vyrábal dva základné modely pod značkou SKC, a to GX a rozpočtový LX, problém bola vysoká nekonzistentnosť použitých pásov, kde ste podľa roku výroby a šarže mohli nájsť extrémne odlišné pásky, nie len zvukom a parametrami, ale aj vzhľadom magnetickej vrstvy, odtieni hnedej a ďalších vecí.
Preto aj keď máte základné SKM kazety od rôznych značiek, každá môže mať totálne odlišné výsledky. Preto taká Scotch BX od SKM nezahrá rovnako na jednom decku ako Memorex dBS od SKM a pod. aj keď by ste deck v IPE celý utopili, tak sa nič nezmení...
Je to skôr o náhode a šťastí, prekvapení čo vám tam Philips prichystal :D

Philips nám v tejto ročníkovej rade 1990 prichystal ešte jeden model typu I a to FSX Ferro, aj keď by názov napovedal že sa jedná o superferro, je to také zvláštne, nakoľko v tomto modeli je kazeta Forward China s Austrálskou GreenCorp páskou a túto som ako superferro hodnotil len veľmi zľahka, pretože som s ňou nebol spokojný, ale nikto z fóra ešte neposkytol iný názor, ale o tom inokedy 😊

Balenie:
Hranatá, svetlá krabička s vrúbkovaním po obvode, jednoduchý dizajn bez loga, zdá sa mi pomerne krehká z tenkého plastu.
Booklet je krátky typ J, s oboma stranami pre popis s riadkami v takej sivo červenej grafike podľa fólie.
Samolepky bielo červené s okrúhlym červeným výberom dĺžok a logom Philips v podobe spiacej tváre, čo je veľmi zvláštne aj originálne zároveň.
Fólia sa mi veľmi páči, celá táto rada je pomerne vydarená na moderný štýl začiatku 90tych rokov a zároveň to ešte nie je príliš prehnané.
Fľakatá čierno sivá s oblúkovým výrezom výhľadu na kazetu vpredu, akurát na prázdnu cievku, čo je na jednej strane veľmi dobre identifikovateľné, čo je tam za výrobcu, SKC a Forward sa dá veľmi ľahko rozoznať, ak by ste mali náhodou šaržu kde by bolo ešte niečo iné, tak to bezpečne uvidíte, u týchto verzií typu II sa napríklad vystriedali kazety GMS a Basf.
Celá grafika je lemovaná červenou farbou, čo k tomuto modelu veľmi pasuje.
Obal samotný neobsahuje žiadne významné technické údaje, len to najnutnejšie že je to typ I a pod. ale zadná strana má aspoň uvedený pôvod kazety, Made in Korea a celú hierarchiu ročníku 1990, kde Philips ponúka dve kazety normal, dve chrome a jednu metalku, ktorá bola zároveň poslednou metalkou značky Philips. (Niečo paralelne a dizajnovo odlišné ponúka aj v tomto roku a naposledy značka Dupontu PDMagnetics)

Kazeta:
Klasické hrubé priehľadné telo výrobcu SKM s vrúbkovaním po obvode kazety s prerušeniami, s čírou plochou okolo priestoru pre hlavy. Zaujímavosťou na tomto tele sú aj menšie zábrany, priečky proti zamotaniu pásky v oblasti okolo vodiacich kladiek, ktoré s malej miere SKM kopíroval od Fuji, ale nie tak dokonale.
Celé telo je v pomerne tmavom dymovom nádychu.
Cievky použité v kazete sú toho typu bez otvorov, ale s hrubými okrajmi v bielej farbe s červenými svorkami, aj keď sú mierne zožltnuté, ale podľa mňa použili nevhodný odtieň už pri výrobe, takto to vyzerá ako lacné staré VHS kazety, celé to pôsobí tak strašne staro.
Potlač je spravená priamo na trecích fóliách kazety, čo je bežná prax u SKM.
Chod cievok mi príde občas mimoriadne ťažký a svorky môžu mierne prečnievať, cievky sa jemne vlnia, ale nič tragické.
Použitá zavádzacia páska je číra s modrým značením, u SKM je jedna z bežných možností šrafovanie na začiatku pri svorke a priečne čiarové značenie, ale tu je modrá čiarka len jediná. Modrá pre C90, červená pre C60, u C46 sa väčšinou neobťažovali a pás nechali číry celý.
SKM vždy so skrutkami, v tomto prípade čierne.

Páska:
Je stredne až mierne tmavšia hnedá, stredne železitá, ale pomerne výrazne priesvitná.
Pomerne čistá, teda jemné pigmentačné mapky by sa našli, sa zdá že kalandrácia, lesk mohli byť lepšie.

Jedná sa o nákup aukra z Česka v 03/2016.

Subjektívne testy:

Akai DX-57, 2.4.2016:
+4db, bias -12
Poslabší zvuk a výšky, bias je na hrane, výkon je taktiež veľmi natesno, lepšie budiť na +2db s občasnou špičkou +4db. Občas sa objaví nejaký drop.
Akai po teste nechal jemne pozdĺžne čiary na oboch štvrtinách od oboch okrajov.
Grafy a hodnoty zatiaľ nemám, nakoľko som si do Win10 nedal ešte žiadny vhodný SW na audio a staré Nero tu nefunguje. Časom doplním ak nezabudnem.

Pioneer CT-S550S, 13.4.2016:
0db s jemným skreslením basov a zvýraznenými výškami
BLE XD:
Výšková zhoda, ale výkon len 0db, aj to so skreslením a dropami, nevhodná kazeta pre tento deck, čo je výnimočné že niečo ich kalibrácia nezvládne.

Technics RS-AZ7, 10.4.2016:
+6db, výšky len mierne slabšie od zdroja, čo je zaujímavé, pretože zatiaľ sa mi nepáčil zvuk tejto kazety na žiadnom stroji
ATC:
+2db, ale veľmi kvalitné a svieže výšky, to je k neuvereniu, asi túto kazetu nahrám na tomto decku (no tak nie :D )

Technics RS-TR979, dvojhlava, vstup +4db, 15.4.2016:
+2db, výrazne slabšie výšky, bez skreslenia
ATC:
+4db, výšky výborné, celkom dobrý zvuk aj keď stredy mi prídu trochu viac prenikavé, ale kalibrácia vhodná, teda nutná

Technics RS-TR575, dvojhlava, vstup +4db:
+4db v špičkách, výšky stredne uspokojivé, teda nič moc, bez porúch a kolísania

Test a ostrá nahrávka na Sony TC-KE600S
Kalibrácia podľa Sony:
H: mimo rozsah / bias na minimum, hodnota kolíše medzi 0 a +1
L: -6 / malý level na max, hodnota +3
Vyrovnať presne to nejde, lebo bias je totálne na hrane, tak bude trochu pás nabudený, čo sme si už u tohto stroja zvykli :D
Povedal by som že zvukovo to hrá lepšie než som čakal, samozrejme na tomto decku je to viac prebasované, ale výšky sú podľa skladby veľmi dobré, niekde je počuť len miernejší pokles od zdroja, za mňa celkom schopný výsledok.
Výkon sa bez skreslenia dal nabudiť asi až na +5db, pre nahrávku som volil hodnotu okolo +2db.
Poruchovosť a kolísanie, to je taká zvláštnosť, pomerne dlho od začiatku som mal pocit jemných poklesov a prerušení po otlaku svorky, začiatok strany B bol prvú minútu neznesiteľný s tými výpadkami.
Celkovo ale občas jemný výskyt dropov, ale len občasne, stabilita chodu azimutu, no mal som už aj lepšie dojmy, toto mám pocit že občas jemne zapláva v priestore, inak dobre, je to viacmenej jemný detail, než výrazný stav.
Zvuk je podľa mňa dosť schopný na 33rokov starú kazetu od SKM.
Nastal aj menší fail, po spustení od začiatku strany A po dvoch minútach polka zvuku dole a žiadne výšky v oboch kanáloch, skontroloval som hlavy, čisté, pustil znovu od začiatku a v poriadku až do konca.
Mechanicky je občas ťažkopádnejšia táto kazeta, jemne šúchavý zvuk cievok.

Záverom, od Philipsu nemusíte čakať veľa, pretože pristupoval niekedy veľmi vlažne k svojim produktom a doslova dával priestor rôznym výrobcom, aby sa prejavili, žiaľ to nebolo len u audiokaziet...
SKM základná ferro kazeta, stále zahrá v rámci možností slušne, aj keď na dropy a stabilitu to nie je ideálne, ale použiteľné.
Je ale veľmi vyberavá na vhodný stroj, manuálna kalibrácia je prínos, občas prekvapí aj automat na Technicse, vhodná na experimenty a nenáročné veci.
Pás je zatiaľ v poriadku, nelepí a neškrípe, hovorím to hlavne pretože u SKM sa tieto problémy v posledných rokoch začali taktiež vyskytovať, ale tak nejako nepravidelne.
A spomínam si z pred dvoch rokov, že som chcel spraviť veľký test základných SKC kaziet, tak hlavne aby som na to nezabudol do budúcna :D

Dodatky:
Čas počítadla po jednej strane na decku: 46:59
Stav hláv: opticky čisté po prvej strane
Poruchy na konci a začiatku: na strane A to bolo na začiatku strany aj na konci, na začiatku B to bolo chvíľu veľmi intenzívne
Páska na konci: veľmi veľké otlaky po svorke a lepke s priečnymi čiarami a zvlnením pásu
Zdroj: CD player Dual CD 5150 RC (fungoval teraz, ale do budúcna ho čaká menší servis, alebo vrátenie)
CD-R Maxell - CMC Magnetics Taiwan/China
Prílohy
IMAG0325.JPG
IMAG0325.JPG (177.26 KiB) 1894 zobrazení
IMAG0326.JPG
IMAG0326.JPG (199.38 KiB) 1894 zobrazení
IMAG0877.JPG
IMAG0877.JPG (126.75 KiB) 1894 zobrazení
IMAG0878.JPG
IMAG0878.JPG (95.78 KiB) 1894 zobrazení
IMAG0879.JPG
IMAG0879.JPG (133.95 KiB) 1894 zobrazení
IMAG0880.JPG
IMAG0880.JPG (122.35 KiB) 1894 zobrazení
IMAG0881.JPG
IMAG0881.JPG (119.66 KiB) 1894 zobrazení
IMAG0882.JPG
IMAG0882.JPG (94.3 KiB) 1894 zobrazení
IMAG0883.JPG
IMAG0883.JPG (102.45 KiB) 1894 zobrazení
IMAG0884.JPG
IMAG0884.JPG (71.81 KiB) 1894 zobrazení
IMAG0885.JPG
IMAG0885.JPG (82.22 KiB) 1894 zobrazení
IMAG0886.JPG
IMAG0886.JPG (112.21 KiB) 1894 zobrazení
IMAG0887.JPG
IMAG0887.JPG (77.14 KiB) 1894 zobrazení
IMAG0888.JPG
IMAG0888.JPG (114.17 KiB) 1894 zobrazení
IMAG0889.JPG
IMAG0889.JPG (96.05 KiB) 1894 zobrazení
IMAG0890.JPG
IMAG0890.JPG (56.13 KiB) 1894 zobrazení
IMAG0891.JPG
IMAG0891.JPG (61.29 KiB) 1894 zobrazení
IMAG0892.JPG
IMAG0892.JPG (83.09 KiB) 1894 zobrazení
IMAG0893.JPG
IMAG0893.JPG (109.24 KiB) 1894 zobrazení
IMAG0894.JPG
IMAG0894.JPG (116.53 KiB) 1894 zobrazení
IMAG0895.JPG
IMAG0895.JPG (111.1 KiB) 1894 zobrazení
IMAG0896.JPG
IMAG0896.JPG (120.14 KiB) 1894 zobrazení
IMAG0897.JPG
IMAG0897.JPG (84.03 KiB) 1894 zobrazení
IMAG0898.JPG
IMAG0898.JPG (82.72 KiB) 1894 zobrazení
IMAG0899.JPG
IMAG0899.JPG (89.2 KiB) 1894 zobrazení
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3622
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa Nstar »

tak po dlhšej dobe test nahrávania, to chýbalo tu trochu.
Ja som to nedávno písal, že aj keď som fanúšik Philips, tak zároveň sa zo mňa stal odporca. Táto rada sa mne veľmi páči, jedna z najkrajších medzi značkami, tie nálepky sú bezpríkladne originálne. Kvality kazety ale stoja po rokoch za ..nič. Dobré tak do zbierky. Kedysi som také kazety používal, kúpené v dobe aktuálnosti a hrajú výborne dodnes. No relatívne nedávno som zakúpil NOS a nahral na Yamahe 952. Zvuk vynikajúci, špičky občas uletia na +2dB/250 a bez Dolby. Zvukovo skutočne výborné, keby tomu niečo treba vytknúť tak len kúsok viac bias, možno pol alebo trištvrte dielika do plusu by to chcelo. Nahrávku som si prehrával v Aiwe PX 207 a dalo mi to celkom zabrať. Objavilo sa obrovské kolísanie, takže som rozoberal Aiwu, skladal Aiwu. Prehrával Aiwu, stále kolísanie. Takto dookola a nenapadlo ma skúsiť inú kazetu pretože som si nemyslel, že chyba je v nej. Nakoniec som zistil, že keď prehrávač nie je položený ale na stojato, kolísanie sa trochu umierni a až potom som si všimol, že tej Philipske totálne osminujú cievky a to tak, že spomaľujú chod. Na začiatku to nie je nejaké výrazné ale ako sa pás viac namotá na prvú cievku tak sa to zhorši a derie o steny. Takže kazeta by chcela iné cievky, pás je ok. Ale chce sa mi s tým hrať? Veď ja ani nemám náhradné. Takže Philips u mňa do poličky. Zaujímavé je, že tie staré kúpené na jarmoku v dobách keď zneli všade No Limit a All That she wants.. tak tie fungujú..aj v tej Aiwe
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10174
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

Nstar:
myslím že práve táto Philips od SKC je čo sa týka mechanickej stránky kazety na tom podstatne lepšie než Emtec, alebo Dessau, aj cievky.
S páskami je to rôzne u SKC, ale táto funguje, ja som ju dneska večer počúval na mechanike a nestačil som sa diviť, je to skoro excelentné, zabudol som vyzdvihnúť že tam nie sú skreslené sykavky, čo sa žial dneska stáva aj u veľkých
výrobcov.
Podstatné u Philips je rozoznať čo použili za výrobcu kazety a pásky, Tvoje zmienené Philips Dessau, s tými chabými cievkami to je asi horšia verzia než Emtec samotný, ak niekedy získať cievky s veľkou svorkou, výmena je doslova
radosť, hlavne aj pretože sa veľká svorka dobre montuje, ako Ty a Moniatko máte skúsenosti so servisom walkmanov a drobných dielov, tak toto vám pôjde dobre.
A kazety Dessau, aj Emtec, aj keď sú mechanicky zlé, tak majú skrutky, takže zase ľahká montáž.
Otvoríš kazetu.
Odopneš zavádzačku zo starej cievky.
Ak získaš, cvakneš tam rovno novú cievku na zavádzačke.
Kazetu zložíš provizórne na jeden či dve skrutky.
Previnieš.
A postup opakuješ s druhou cievkou, ak je tiež potrebné ju vymeniť.
Kazetu zmontuješ napevno.
Pásky použité v Dessau sa zatiaľ tvária stabilne, aj keď si spomínal niečo o otere, ale mám málo skúseností, z použitých mám takmer len typy II, ktoré po stránke pásu fungujú a hrajú skvele aj dnes, možno to budú ešte pásky Basf, ktovie.
Ale u ferro netuším čo tam dali, keďže tá fabrika posledné roky fungovala tak rôzne, tak je to záhada, ale podľa odtieňov hnedej farby je viac než 50% úspešnosť detekcie pri porovnávaní medzi inými pásmi.
Ako som ja teraz odhalil Aurexa v ďalších Sony, tak k tomu niečo napíšem, možno dnes, možno zajtra.
Ale u Philips z Forward/GreenCorp by som sa mal napozore pred páskou, tam zase vedeli dať aj dobré aj zlé cievky, zase záleží na šarži, preto sa budem vždy venovať v testoch a počúvaní vždy extra každej kazete.
A ku každej kazete kto poskytne fotku, môžem doplniť popis, aby sme mali jasno.
Napísať odpoveď

Návrat na "Naše testy audio kaziet"