Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Moderátor: AdmineR
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10266
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
ako som písal, do roku 1980 tie kazety Scotch naozaj sám vyrábal a potom náhle prestal, zaujímalo by ma prečo, keď tento rok bol ešte moc skoro na zabalenie v takom veľkom biznise
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10266
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Basf by Emtec Chrome Super Quality II 90min vyrobená v dni 230 roku 2000 Made in Germany?
https://ez647.sk/cc/basf_csq2.html
Modelu Basfu pre sieť Lidl predajní, v tomto obale ktorý zodpovedá vzniku roku 1996 až do konca výroby tohto modelu pod značkou Emtec asi 2002-2004.
Je známe že existovala aj verzia v obale dizajnu 1994, vtedy asi tento model cca vznikol asi na zákazku Lidla:
http://www.vintagecassettes.com/basf/ba ... ge5484.jpg
Model používa telo kazety Basf Chrome Super II, preto sa teoreticky predpokladá aj to že je tam páska triedy CSII, ale je to naozaj tak? ja popravde neviem, možnosť tu je, ale vzhľadom k tomu že od 1.1.1997 patrili všetky Basf kazety firme Emtec a zmenilo sa aj zloženie pásov a istý poriadok ktorý firma Basf udržiavala sa zmenil v chaos.
Balenie:
zvyčajne kazety po troch v jednom packu, preto na fotkách nemá na zadnej strane čiarový kód. Slim tmavá zaoblená krabička typická pre Basf a Emtec asi od roku 1994, veľký J booklet a klasické nudnejšie Basf nálepky.
Telo:
Basf začala toto telo požívať cca v roku 1992 pre modely Chrome Extra II a Chrome Super II a raz ho dokonca použila na konci toku 1991 pre štvrtý limitovaný model Chrome Maxima II.
Už behom roku 1992 sa rozhodli že Chrome Extra II postačí celo priehľadná kazeta a tak model CSII ostal jediným ktorý používal toto telo, ale v roku 1994cca sa k nemu teda pridala kazeta CSQII pre Lidl vo verzii ako som dal na odkaze vyššie.
Telo je vybavené aj oskou pre uchytenie SM vodiacich líšt, ktoré sa ale už do kazety neosádzali, a mimo tela TPII a Emtec Čína tiel mali tieto osky vo výbave všetky moderné Basfy.
Taktiež prvá verzia bola skrutkovaná a od roku 1994 bolo puzdro zvarené, a použil sa aj iný plast, ktorý čiastočne presvitá proti svetlu.
Cievky sa do týchto verzií dávali klasické Basf so štvorcami a červenou/bordovou svorkou "C".
Zavádzacia páska typicky Basfácky dlhá, matná. (asi 7sekúnd oproti štandardu 5sekúnd)
Páska, tu je to dosť komplikované, každý kto chváli kazety CSII v tom novšom obale, tak zabúda na fakt, že páska je v rôznych šaržiach dosť odlišná, ja som porovnal 5kusov spolu CSII a CSQII a našiel som min tri druhy použitej pásky a neodvážim sa povedať či sú naozaj všetky vyrobené Basfom.
Pripravil som si pre vás fotku na porovnanie pásov v uvedených Basf: Zľava doprava:
1. Basf CSII 90 reálny rok výroby 1996
2. Basf CSII 100 reálny rok výroby 1996
3. Basf CSQII 90 reálny rok výroby 2000 - dneska prezentovaná
4. Basf CSII 60 reálny rok výroby 1997
5. Emtec CSQII 90 reálny rok výroby 2001
Prvé dve uvedené sú ukážkové z katalógu 1996, pás má chromdioxidovú farbu, ale katalóg uvádza High Bias cobaltové častice, myslím že v oboch prípadoch sa podľa fór a znalcov na Basf jedná o CroCO, teda buď zmes s oxidom železa a kobaltu, prípadne v dvojvrstvovej forme je jedna vrstva chrome a druhá FeCo. (ale asi sa to nepotvrdilo, pretože by bol spodok, alebo vrch hnedý a nie je)
Pásky vôbec nepresvitajú a v dobe nahrávok sa naozaj správali viac ako chromdioxidy.
Naša dnešná na fotke v strede má tiež takmer rovnakú farbu ako prvé dve, ale sú tam nepatrné rozdiely vo farbe a má trochu pigmentačných fľakov na páske, jemne presvitá proti svetlu, odhadujem skôr FeCo z novej produkcie Emtec v Nemecku z toho čo ostalo.
Posledné dve sú hnedé, a kolujú zvesti o rôznych Maxell XLII a pod pásoch, ale pigmentačné mapky vyzerajú presne ako na Basf v strede, takže možno tiež vlastná produkcia, ale rozhodne iné zloženie, tie sú priesvitné proti svetlu pomerne dosť.
Takže veľmi záleží na tom aký je skutočný rok výroby Basf kazety, keď som spomínal že od roku 1997 to prevzal Emtec, tak presne kazety od tohto roku majú bordel v zložení a čo šarža to perla...Každú kazetu treba brať individuálne a to aj vysoké modely ako CMII či dokonca TPII, aj keď by mali byť použité schopné pásy, tak nie je záruka že tam nebudete mať raz niečo zo starého Basfu a raz Maxell pás, či niečo iné.
A keď už po Nemeckom fóre kolovala fotka kazety CSII s cievkami s nápisom Chrome Maxima II, tak ma to už dorazilo úplne. Ostatných potom totálne dorazila tá existencia kazety SOUND I, kde bola zabalená chromka a predávaná ako typ I, kto by nevedel tak mám namysli toto:
https://ez647.sk/cc/emtec_sound1.html#02a
Takže od roku reálnej výroby 1997 je Basf jeden veľký bordel a keď preferujete ich kazety, tak si dajte pozor na to na čo nahrávate, aj keď vyzerajú pekne, tak tam občas môže byť nejaké to prekvapenie.
Ale keď sa nad tým zamyslím tak neviem ktorá značka kazety okolo roku 2000 zaručovala istoty.
Kazetu som získal v roku 2014 od Slovenského predajcu, za 100KC
Subjektívne testy:
Akai DX-57, 26.2.2014:
+4db bias 0, prípadne -4
Zvukovo veľmi dobrá až výborná na decku v dobe testu pred 7rokmi, bez porúch a kolísania, v niektorých skladbách zvláda aj špičky +6db
Graf z Akai na konci, hodnoty odvodené približne, na nahrávke so kde bol vstup nastavený na 0dB:
160Hz +1,0dB
10kHz -5,0dB
20kHz -20dB
Pioneer CT-S550S, 4.3.2014:
+2db, špičky +4db, výšky a podanie, farba zvuku sú takmer identické so zdrojom,
BLE XD:
+2db, špičky +4db, výšky zhoda, dojem zvuku je trošku lepší po kalibrácii, celkovo schopný výsledok za rozumnú cenu
Technics RS-AZ7, 4.3.2014:
+2db, špičky +4db, výšky slabšie, efekt posilnenia výkonu od vstupu je výstup navýšený o +2db
ATC:
+2db, bez efektu posilnenia, výšková zhoda, ale zvuk mohol byť aj lepší
Technics RS-TR979, 8.3.2014:
+4db, výšky takmer ako zdroj, veľmi pekný, mohutný zvuk bez známky skreslenia a výborný balance
ATC:
+2db, ale výškovo rovnaké ako predtým, ale doslova cítiť ako ťažko sa ten zvuk nahral v basovej oblasti, takže rozhodne žiadna kalibrácia
Technics RS-TR575MII:
+4db, slušné, kvalitné výšky takmer ako zdroj
Test a ostrá nahrávka Sony TC-KE600S
H: -3 až -4 dieliky kolíše
L: -2
Nastaviť to šlo presne, bias takmer polovicu dole a level štvrť hore.
So zvukom som nebol spokojný, bias som ubral nadoraz, tak výšky ako zdroj, skoro nebol poznať rozdiel, žiadne poruchy a kolísanie.
Výkon +4db, ľahko skákala v špičkách na +6db a dokonca sa nechala veľmi ľahko ukecať aj na +8db, ale nahrávam do tých +4db s rezervou, bohate to stačí na tejto kazete, zvuk je nadmieru dobrý.
Ako som ale nahrával od začiatku strany, tak môžte hádať, poruchy, nie ani v oblasti starých testov, tam sa páska držala statočne, ale nebol som spokojný s výškami, zrazu je pokles väčší než som čakal, dobre počuteľný od zdroja a do konca strany to tak ostalo, nebolo to najhoršie, ale zvuk ma vyslovene nebavil a tešil som sa až to skončí, neviem čo sa stalo, práve ide IPA vykonať inšpekciu hláv.
Záverom, doporučiť? asi hej, ja neviem, kazeta je pekná, bol to taký originálny dizajn zakryť cievky a nechať len ich siluety ako sa plnia páskou pod veľkým oknom. Kazeta po mechanickej stránke patrí k dosť slušným až výborným.
Staré CrO2, CroCo pásky mali niečo do seba, ale proste Basf a chromdioxid, no ako prišiel Emtec dostali ste plnohodnotné FeCo, ale nie vždy z osvedčených zdrojov, bola to trochu mačka vo vreci.
Rozhodne ak to Lidl predával v 90tych rokoch za nejakú extra dobrú cenu ako trojpack, tak myslím že to vtedy bola výborná voľba, rozhodne lepšie než neskôr Maxell SQ.
Ale nejak nám aj tieto pásky starnú, aspoň že nepoužívali Mexico pásy, ale neskôr ako OEM s cievkami Emtec to dorazili úplne. Ale inak hej, za dobrú cenu, skúšajte a nahrávajte, ja som mal celkom úspechy pri testoch, neviem čo sa decku Sony zrazu zahmlelo pred očami....
dodatky:
stav počítadla po jednej strane: 47.30
stav hláv: opticky čisté, ale nejak tomu neverím
poruchy na konci: nejaký náznak tam bol 10sekúnd pred koncom
stav pásky: priečne čiarky len stredné až jemné, ale zvlnenie pásky stredne výrazné, čo môže robiť zlosť na začiatku strany B, ale popravde ešte som s druhou stranou nezačal, nejak ma totálne prešla nálada aj chuť
chod cievok v kazete je veľmi ľahký
https://ez647.sk/cc/basf_csq2.html
Modelu Basfu pre sieť Lidl predajní, v tomto obale ktorý zodpovedá vzniku roku 1996 až do konca výroby tohto modelu pod značkou Emtec asi 2002-2004.
Je známe že existovala aj verzia v obale dizajnu 1994, vtedy asi tento model cca vznikol asi na zákazku Lidla:
http://www.vintagecassettes.com/basf/ba ... ge5484.jpg
Model používa telo kazety Basf Chrome Super II, preto sa teoreticky predpokladá aj to že je tam páska triedy CSII, ale je to naozaj tak? ja popravde neviem, možnosť tu je, ale vzhľadom k tomu že od 1.1.1997 patrili všetky Basf kazety firme Emtec a zmenilo sa aj zloženie pásov a istý poriadok ktorý firma Basf udržiavala sa zmenil v chaos.
Balenie:
zvyčajne kazety po troch v jednom packu, preto na fotkách nemá na zadnej strane čiarový kód. Slim tmavá zaoblená krabička typická pre Basf a Emtec asi od roku 1994, veľký J booklet a klasické nudnejšie Basf nálepky.
Telo:
Basf začala toto telo požívať cca v roku 1992 pre modely Chrome Extra II a Chrome Super II a raz ho dokonca použila na konci toku 1991 pre štvrtý limitovaný model Chrome Maxima II.
Už behom roku 1992 sa rozhodli že Chrome Extra II postačí celo priehľadná kazeta a tak model CSII ostal jediným ktorý používal toto telo, ale v roku 1994cca sa k nemu teda pridala kazeta CSQII pre Lidl vo verzii ako som dal na odkaze vyššie.
Telo je vybavené aj oskou pre uchytenie SM vodiacich líšt, ktoré sa ale už do kazety neosádzali, a mimo tela TPII a Emtec Čína tiel mali tieto osky vo výbave všetky moderné Basfy.
Taktiež prvá verzia bola skrutkovaná a od roku 1994 bolo puzdro zvarené, a použil sa aj iný plast, ktorý čiastočne presvitá proti svetlu.
Cievky sa do týchto verzií dávali klasické Basf so štvorcami a červenou/bordovou svorkou "C".
Zavádzacia páska typicky Basfácky dlhá, matná. (asi 7sekúnd oproti štandardu 5sekúnd)
Páska, tu je to dosť komplikované, každý kto chváli kazety CSII v tom novšom obale, tak zabúda na fakt, že páska je v rôznych šaržiach dosť odlišná, ja som porovnal 5kusov spolu CSII a CSQII a našiel som min tri druhy použitej pásky a neodvážim sa povedať či sú naozaj všetky vyrobené Basfom.
Pripravil som si pre vás fotku na porovnanie pásov v uvedených Basf: Zľava doprava:
1. Basf CSII 90 reálny rok výroby 1996
2. Basf CSII 100 reálny rok výroby 1996
3. Basf CSQII 90 reálny rok výroby 2000 - dneska prezentovaná
4. Basf CSII 60 reálny rok výroby 1997
5. Emtec CSQII 90 reálny rok výroby 2001
Prvé dve uvedené sú ukážkové z katalógu 1996, pás má chromdioxidovú farbu, ale katalóg uvádza High Bias cobaltové častice, myslím že v oboch prípadoch sa podľa fór a znalcov na Basf jedná o CroCO, teda buď zmes s oxidom železa a kobaltu, prípadne v dvojvrstvovej forme je jedna vrstva chrome a druhá FeCo. (ale asi sa to nepotvrdilo, pretože by bol spodok, alebo vrch hnedý a nie je)
Pásky vôbec nepresvitajú a v dobe nahrávok sa naozaj správali viac ako chromdioxidy.
Naša dnešná na fotke v strede má tiež takmer rovnakú farbu ako prvé dve, ale sú tam nepatrné rozdiely vo farbe a má trochu pigmentačných fľakov na páske, jemne presvitá proti svetlu, odhadujem skôr FeCo z novej produkcie Emtec v Nemecku z toho čo ostalo.
Posledné dve sú hnedé, a kolujú zvesti o rôznych Maxell XLII a pod pásoch, ale pigmentačné mapky vyzerajú presne ako na Basf v strede, takže možno tiež vlastná produkcia, ale rozhodne iné zloženie, tie sú priesvitné proti svetlu pomerne dosť.
Takže veľmi záleží na tom aký je skutočný rok výroby Basf kazety, keď som spomínal že od roku 1997 to prevzal Emtec, tak presne kazety od tohto roku majú bordel v zložení a čo šarža to perla...Každú kazetu treba brať individuálne a to aj vysoké modely ako CMII či dokonca TPII, aj keď by mali byť použité schopné pásy, tak nie je záruka že tam nebudete mať raz niečo zo starého Basfu a raz Maxell pás, či niečo iné.
A keď už po Nemeckom fóre kolovala fotka kazety CSII s cievkami s nápisom Chrome Maxima II, tak ma to už dorazilo úplne. Ostatných potom totálne dorazila tá existencia kazety SOUND I, kde bola zabalená chromka a predávaná ako typ I, kto by nevedel tak mám namysli toto:
https://ez647.sk/cc/emtec_sound1.html#02a
Takže od roku reálnej výroby 1997 je Basf jeden veľký bordel a keď preferujete ich kazety, tak si dajte pozor na to na čo nahrávate, aj keď vyzerajú pekne, tak tam občas môže byť nejaké to prekvapenie.
Ale keď sa nad tým zamyslím tak neviem ktorá značka kazety okolo roku 2000 zaručovala istoty.
Kazetu som získal v roku 2014 od Slovenského predajcu, za 100KC
Subjektívne testy:
Akai DX-57, 26.2.2014:
+4db bias 0, prípadne -4
Zvukovo veľmi dobrá až výborná na decku v dobe testu pred 7rokmi, bez porúch a kolísania, v niektorých skladbách zvláda aj špičky +6db
Graf z Akai na konci, hodnoty odvodené približne, na nahrávke so kde bol vstup nastavený na 0dB:
160Hz +1,0dB
10kHz -5,0dB
20kHz -20dB
Pioneer CT-S550S, 4.3.2014:
+2db, špičky +4db, výšky a podanie, farba zvuku sú takmer identické so zdrojom,
BLE XD:
+2db, špičky +4db, výšky zhoda, dojem zvuku je trošku lepší po kalibrácii, celkovo schopný výsledok za rozumnú cenu
Technics RS-AZ7, 4.3.2014:
+2db, špičky +4db, výšky slabšie, efekt posilnenia výkonu od vstupu je výstup navýšený o +2db
ATC:
+2db, bez efektu posilnenia, výšková zhoda, ale zvuk mohol byť aj lepší
Technics RS-TR979, 8.3.2014:
+4db, výšky takmer ako zdroj, veľmi pekný, mohutný zvuk bez známky skreslenia a výborný balance
ATC:
+2db, ale výškovo rovnaké ako predtým, ale doslova cítiť ako ťažko sa ten zvuk nahral v basovej oblasti, takže rozhodne žiadna kalibrácia
Technics RS-TR575MII:
+4db, slušné, kvalitné výšky takmer ako zdroj
Test a ostrá nahrávka Sony TC-KE600S
H: -3 až -4 dieliky kolíše
L: -2
Nastaviť to šlo presne, bias takmer polovicu dole a level štvrť hore.
So zvukom som nebol spokojný, bias som ubral nadoraz, tak výšky ako zdroj, skoro nebol poznať rozdiel, žiadne poruchy a kolísanie.
Výkon +4db, ľahko skákala v špičkách na +6db a dokonca sa nechala veľmi ľahko ukecať aj na +8db, ale nahrávam do tých +4db s rezervou, bohate to stačí na tejto kazete, zvuk je nadmieru dobrý.
Ako som ale nahrával od začiatku strany, tak môžte hádať, poruchy, nie ani v oblasti starých testov, tam sa páska držala statočne, ale nebol som spokojný s výškami, zrazu je pokles väčší než som čakal, dobre počuteľný od zdroja a do konca strany to tak ostalo, nebolo to najhoršie, ale zvuk ma vyslovene nebavil a tešil som sa až to skončí, neviem čo sa stalo, práve ide IPA vykonať inšpekciu hláv.
Záverom, doporučiť? asi hej, ja neviem, kazeta je pekná, bol to taký originálny dizajn zakryť cievky a nechať len ich siluety ako sa plnia páskou pod veľkým oknom. Kazeta po mechanickej stránke patrí k dosť slušným až výborným.
Staré CrO2, CroCo pásky mali niečo do seba, ale proste Basf a chromdioxid, no ako prišiel Emtec dostali ste plnohodnotné FeCo, ale nie vždy z osvedčených zdrojov, bola to trochu mačka vo vreci.
Rozhodne ak to Lidl predával v 90tych rokoch za nejakú extra dobrú cenu ako trojpack, tak myslím že to vtedy bola výborná voľba, rozhodne lepšie než neskôr Maxell SQ.
Ale nejak nám aj tieto pásky starnú, aspoň že nepoužívali Mexico pásy, ale neskôr ako OEM s cievkami Emtec to dorazili úplne. Ale inak hej, za dobrú cenu, skúšajte a nahrávajte, ja som mal celkom úspechy pri testoch, neviem čo sa decku Sony zrazu zahmlelo pred očami....
dodatky:
stav počítadla po jednej strane: 47.30
stav hláv: opticky čisté, ale nejak tomu neverím
poruchy na konci: nejaký náznak tam bol 10sekúnd pred koncom
stav pásky: priečne čiarky len stredné až jemné, ale zvlnenie pásky stredne výrazné, čo môže robiť zlosť na začiatku strany B, ale popravde ešte som s druhou stranou nezačal, nejak ma totálne prešla nálada aj chuť
chod cievok v kazete je veľmi ľahký
- Prílohy
-
- IMAG0486.JPG (117.02 KiB) 1614 zobrazení
-
- IMAG0496.JPG (129.33 KiB) 1614 zobrazení
-
- IMAG0406.JPG (110.99 KiB) 1614 zobrazení
-
- IMAG0407.JPG (82.08 KiB) 1614 zobrazení
-
- IMAG0408.JPG (127.14 KiB) 1614 zobrazení
-
- IMAG0409.JPG (86.95 KiB) 1614 zobrazení
-
- IMAG0410.JPG (96.78 KiB) 1614 zobrazení
-
- IMAG0411.JPG (82.85 KiB) 1614 zobrazení
-
- IMAG0412.JPG (78.45 KiB) 1614 zobrazení
-
- IMAG0413.JPG (51.5 KiB) 1614 zobrazení
-
- IMAG0416.JPG (99.05 KiB) 1614 zobrazení
-
- IMAG0418.JPG (94.92 KiB) 1614 zobrazení
-
- IMAG0419.JPG (85.42 KiB) 1614 zobrazení
-
- IMAG0420.JPG (61.88 KiB) 1614 zobrazení
-
- IMAG0421.JPG (84.15 KiB) 1614 zobrazení
-
- IMAG0422.JPG (108.17 KiB) 1614 zobrazení
-
- IMAG0423.JPG (107.51 KiB) 1614 zobrazení
-
- IMAG0424.JPG (133.16 KiB) 1614 zobrazení
-
- IMAG0425.JPG (69.71 KiB) 1614 zobrazení
-
- IMAG0426.JPG (59.81 KiB) 1614 zobrazení
-
- IMAG0427.JPG (63.85 KiB) 1614 zobrazení
-
- IMAG0428.JPG (89.04 KiB) 1614 zobrazení
-
- IMAG0429.JPG (77.55 KiB) 1614 zobrazení
-
- IMAG0430.JPG (66.54 KiB) 1614 zobrazení
-
- IMAG0431.JPG (80.24 KiB) 1614 zobrazení
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Výborný prehľad
Pre mňa najlepší príspevok skrz vlákna o testoch.
Ja Basf môžem, nie sú drahé a kvalitu držia.
Pre mňa najlepší príspevok skrz vlákna o testoch.
Ja Basf môžem, nie sú drahé a kvalitu držia.
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10266
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
myslíš? keď ja z toho nemám radosť niekedy
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
ja som z tejto "BASF" rozpačitý, príliš zlatých nápisov po kazete, fólia je tiež prehnaná a ten dizajn je perfektný ale už je tak omletý týmito rôznymi opakovaniami a pridávaním ďalších a ďalších zlatých písmen až sa mi zajedá...
Pôvodne to bola vynikajúca kazeta, dnes neviem tak do 4e
Zasa keby sa to dá dnes kúpiť v lídli
Pôvodne to bola vynikajúca kazeta, dnes neviem tak do 4e
Zasa keby sa to dá dnes kúpiť v lídli
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10266
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
ale to som tiež chcel napísať, že je tam prehnane zlatého textu
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Tá klasická verzia BASF je práve na bazoši. 5 ks za 20 €. Nemáte za čo.
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10266
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Scotch XSII-S 90min rok 1993 Made in Korea by SKC
https://ez647.sk/cc/scotch_xsiis.html#93
Ďalšou Scotch v mojich nahrávkach bude verzia od SKC Korea, pravdepodobne plnená jednou zo šarží pásky FeCO QX rady.
Model XSII-S by "opticky" mal byť vyšší v hierarchii od minule nahrávanej XSII, ale je to chaotické, posledné dva ročníky OEM kaziet Scotch, konkrétne 1990 a 1993 a potom definíto koniec obsahovali v triede II modely XSII, XSII-S a XSII-SP.
V roku 1990 bola zostava oddelená pre USA a EU a to nasledovne, podľa vintagecassettes.com:
USA:
XSII - kazeta SKC Korea
XSII-S - kazeta SKC Korea (netuším aký je medzi nimi rozdiel, technicky vzaté)
Európa:
XSII - kazeta ICM Switzerland s pravým chromdioxidom
XSII-S - kazeta ICM Switzerland s pravým chromdioxidom, asi superchrome trieda
XSII-SP - kazeta Denon Japan s neznámym jedným z ich troch pásov, netuším ktorým
pre rok 1993-1996 je linka USA a EU spojená a vyrába sa jeden typ obalu a dizajnu, i keď....
XSII - kazeta SKC Korea
XSII-S - kazeta SKC Korea (zase netuším aký je medzi nimi rozdiel, technicky vzaté)
XSII-SP - kazeta ICM Switzerland s pravým chromdioxidom, asi superchrome trieda
Ak by som nemal niektoré kazety, netušil by som čo je vo verziách 1993 balené, a teraz to "i keď..." doplním, napriek uvedenému nie je záruka že dostanete v tom obale to čo som uviedol, iné šarže môžu byť totálne odlišné kazety.
Rozdiel medzi SKC verziou XSII a XSII-S?
Neviem, netuším, vitajte v bordeli poslednej generácie kaziet Scotch, mám obe verzie a obe sa zdajú byť FeCo pásom SKC QX, takže len tak pre spestrenie modelovej rady? ak by do jednej dali pás SKC CD s chromdioxidom, aby ten rozdiel bol, ale nezdá sa mi to.
Použitá páska v dnešnej kazete:
Porovnal som to s nedávno nahrávanou Fuji DRII, kde som špekuloval o SKC QX FeCo, alebo Čínskej Forward/GreenCorp Asutralia, ale spojitosť medzi nimi dvoma sa nepotvrdila, veľmi odlišné pásky zvukovo aj vzhľadovo.
Dnešná XSII má odlišnú pásku od spomínanej Fuji DRII, Fuji DRII je viac svetlá, XSII má naozaj viac chrómový odtieň mierne domodra, ale teraz je škoda že som nevyhrabal ešte pravé chromdioxid pásy aby som nafotil aj to.
Ale arómu typickú pre chromdioxid táto páska nemá, a SKC CD s pravým chromdioxidom tú arómu majú.
Je tam priesvitnosť voči svetlu, malá, asi ako u SKC QX 1988. Ak som spomínal u Fuji DRII že nepresvitá, tak presvitá, ale veľmi málo (čo som si predtým nevšimol), takže žiadny chromdioxid, ale SKC má talent robiť pásy na nerozoznanie od seba, akurát tento je naozaj niečo tmavší než Fuji DRII a SKC QX z roku 1988. No nevadí, behom času v testoch a nahrávkach si budem Ďalej porovnávať všetky poznámky vzhľadu, farby a priesvitnosti použitých pásov, aby som sa dostal do obrazu čo kde bolo a postupne budem opravovať, meniť a dopĺňať staré info, nie len tu, ale aj na webe.
Balenie:
ako u iných SKC sa jedná o hranatú svetlú hrubú krabičku, bez loga. Fólie Scotch pre tento ročník sú pekné, nápadité a farebne odlišujúce modely, čo chválim, len ma irituje tá farebná "gulička - z reklamy" ktorá zakrýva dizajn cievky, čo sa ťažšie identifikuje čo je tam za kazetu pod tým pekným obalom. Staršie verzie 1990 mali jednoduchý obal na štýl 80tych rokov, kde bolo vidieť všetko.
Booklet veľký J skladací s mnoho miesta na popis a jednoduché polepy k tomu.
Chválim uvedenie roku na zadnej strane zabalenej kazety.
Kazeta:
Telo s veľkým oknom SKC som už niekde popisoval v týchto obsiahlych vláknach na fóre, že sa jedná o kópiu, skôr inšpiráciu veľkooknovými Sony, ale niektoré dizajnové prvky sú odlišné a rozmer a umiestnenie okna nesedí so Sony.
Napriek tomu kazety sú to pekné, len prevedenie je viac kostrbaté, niekde je kazeta s ostrými hranami, alebo podivne poškriabaná.
Táto obsahuje tie tvarované trecie fólie presne zhodné čo som kritizoval pri nahrávke Fuji JPII vyrobenou SKC.
Kazeta je temne čierna s jasným čírym oknom, cievky snehovobiele s červenou svorkou sú pomerne pekné s ich typickým dizajnom s dierkami SKC, a miernym hrbom na jednej cievke, teda pevnosť a tuhosť tam je, ale presnosť kolíše.
Aspoň tá farebnosť je pekné odlíšená aby sa to nemýlilo so Sony na prvý pohľad.
Zavádzacia páska v schéme SKC, modrá pre C90, priečne čiarky ako TDK, Denon a šrafovanie pri úchyte cievky tiež podobné Denonu, oni sa v SKC celkovo inšpirovali pomerne veľa okolitými kazetovými produktmi, ale nikdy nespravili zrejme presnú kópiu čo by falzifikát, to chválim.
Potlač kazety je jednoduchá, nijak prehnane neruší, i keď viac preferujem potlače v nepriehľadných častiach kazety než na skle, v oblasti navíjania pásky alebo medzi cievkami, ale dajme tomu nie je to zlé, účelné a sú spomenuté len základné info o kazete.
Kazetu som získal v roku 2016.
Subjektívne testy:
Akai DX-57, 16.8.2016:
+2db bias -8
nie je to veľmi dobré, tých +2db je veľmi vynútených a odretých, radšej 0db, výšky sú takmer ako zdroj pri uvedenom biase, to by bolo celkom v poriadku, poruchy ani kolísanie nepočuť, len ten výkon dosť chýba, zvyšok je relatívne dobrý až uspokojivý.
Graf z Akai, subjektívny, na konci, vykazuje menšie vybudenie hĺbok než iné testované pásky.
Približné hodnoty odvodené z grafu pri nahrávke so vstupom 0dB na pásku:
160Hz -0,5dB
10kHz -6,0dB
20kHz -20dB
Pioneer CT-S550S, 21.8.2016:
+4db, slabší zvuk, treba viac budiť, výškovo ako zdroj, bez porúch
BLE XD:
+2db, špičky +4db, zvuk je dosť slušný, aj keď nie presne ako zdroj, ale dosť sa mu približuje, výšky aj výkon, bez porúch naozaj slušný zvuk
Technics RS-AZ7, 25.8.2016:
+2db s jemným skreslením, výrazne slabšie výšky, nepekný zvuk, ľavý kanál pokles o 4dB
ATC:
neúspešná
Technics RS-TR979, 11.9.2016:
+2db, bezvýškový a skreslený zvuk, bassy výrazne nestíhajú
ATC:
+2db, výšky takmer ako zdroj, ale brutálne silné skreslenie v basoch, nepoužiteľné, ani na hovorené slovo
Technics RS-TR575MII:
+4db viac skreslené, výškovo vraj kvalitné, hmm
Test a ostrá nahrávka Sony TC-KE600S:
H: mimo rozsah / bias na minimum +2 až +3 dieliky, veľmi skáče hodnota
L: -4 / malý level na maximum +3
Kalibrácia mi pripomína, aj celý charakter zvuku a problémy s drobnými rozdielmi kazetu Memorex HBSII 90 1990, ktorá je tiež od SKC a tiež QX trieda FeCo pásky, takže konečne niečo na porovnanie, ktorú som nahrával pred časom:
viewtopic.php?p=30349#p30349
Takže táto Scotch šla vyrovnať v kalibrácii tak že bias bol presne 0 a level +1, presne sa to zrovnať nedalo.
Výškovo je taká mierne slabšia od zdroja, ale na druhej strane má lepší dojem zvuku než tá Basf včera, proste mi viac sedí.
Žiadne poruchy ani kolísanie (zatiaľ...), aj oblasť starých testov bez náznaku problému
Výkon +2db, špičky +4db, teda nahrávam tak okolo tej dvojky s rezervou, kazeta to s prehľadom zvláda, povedal by som že je o chlp silnejšia než Memorex verzia, to bude aj ten rozdiel stavu skladovania a výrobnej šarže.
Celkovo zvuk bol stráviteľný, stredne príjemný, ale ako sa blížil koniec, občas som postrehol drobné tremolo na hrane pozornosti, ale na to som ja mimoriadne precitlivelý z dávnej minulosti, takže mi to neujde nikdy.
Už 6minút pred koncom začali z ľavej strany kolísania a mierne poklesy signálu, ktoré výraznejšie silneli ako sa blížil koniec pásky a poslednú minútu boli výpadky výrazné v oboch kanáloch a celom spektre, ale nebolo to tak kritické ako keď som nahrával Memorex Metal od SKC pred rokmi, kde už od štvrtiny strany boli výpadky a na konci totálne prerušenia zvuku, ako bola páska na svorke nešťastne poskladaná. Toto je taký bežný problém kvality spracovania cievok od SKC, nie nutne na každej kazete, ale proste predpoklady sú dosť veľké, v dodatkoch popíšem prehyb na dnešnej verzii kazety.
Kupodivu to tak nerušilo na začiatku strany B, skoro nebolo počuť, vždy je zaujímavé ako si páska na hlavy sadne a ako je dobre ťahaná kladkou s hriadeľom, čo kazeta, čo páska to odlišný výsledok, a čo deck ani nehovorím.
Ale čo ma znepokojilo je tremolo, ktoré som postrehol viac takmer prvých 10minút druhej strany, no budem to sledovať pozornejšie a hlavne aj na iných kazetách, aby som vylúčil postupný kolabs kladky Sony, aj tak skôr či neskôr som do Sony plánoval novú kladku, tá original Singapore Sony zo skladu vo mne nikdy nebudila nejakú dôveru ani jej prehnaný lesk sa mi nepáči, sa divím že až teraz robí tremolo. Alebo je to len tou SKC páskou, tuším som niečo podobné popisoval u nahrávky Fuji DRII, kde mala byť tiež SKC páska, takže nejaký všeobecný problém starnutia? alebo pripomeniem že tieto pásky majú údajne tiež ničiť hlavy, takže možno sa tremolo robí ako páska drhne a vytrháva železo z hlavy....
Tiež ma napadlo že na nie už práve kvalitnej kladke preklzuje na deformáciách v oblasti konca a začiatku kazety, kde sú prehnane veľké otlaky, možno to nesedí dobre aj v tomto smere.
Ďalšia vec čo ma prekvapila a nechápem to celkom, strana B má iný zvuk, výšky poskočili hore a sú ako na zdroji až prehnane silné ale nemôžem povedať že dokonalé, ale dobré. Aj výkon sledujem že niektoré skladby poskočia na +6db a to predtým v teste páska nezniesla. Ale rozdiely medzi stranami A a B tu už boli a čím vyšší vek tým väčší rozdiel, pripomínam výrobný proces len jedným smerom pásky a druhý je proti srsti.
Záverom, kazeta je pekná, zaujímavá, zvukovo pre nenáročných a tých čo sa radi hrajú s pásmi nižšej triedy a kalibrujú by som povedal že aj vhodná, pre high end profi nahrávky, nie, nešlo by to, aj keď pásku nakalibrujete k spokojnosti, tak sú tam mechanické problémy komponentov, otlakov a pod. Inak cievky a samotný chod je hladký, ale vzhľadom k tomu že páska začína mať nebezpečnú povesť medzi testermi a nahrávačmi tak by som ju viac doporučil do poličky. Naozaj pre profi nahrávky audiokaziet v dnešnej dobe by som sa asi značke Scotch vyhýbal, možno ale budú nejaké výnimky.
dodatky:
počítadlo po jednej strane: 46.22
Poruchy pred koncom a na začiatku som už popísal, pretože boli veľkolepé
stav pásky: priečne čiarky stredné a výraznejšie, dvojité, vlnitosť pásky po otlakoch väčšia a stretli sa spolu na rovnakých miestach pásky s tými najsilnejšími prehybmi po otlakoch, preto tie veľké kolísania.
stav hláv: skoro čisté, na jednom mieste REC hlavy som si všimol menší fliačik ako po vyschnutej tekutine, ale to šlo utrieť, stále sa ničenie hláv nekoná, alebo som proste slepý a nevidím to.
Tremolo v druhej polovici strany B už nevnímam vôbec, zrejme to má naozaj niečo dočinenia so stavom a zložením pásky, spojiva po rokoch a tými prehybmi na konci strany.
S tými červenými svorkami na cievkach, ma napadlo že ak by kazeta ničila hlavy, bola by ako otrávené jablko, krásna a nebezpečná.
https://ez647.sk/cc/scotch_xsiis.html#93
Ďalšou Scotch v mojich nahrávkach bude verzia od SKC Korea, pravdepodobne plnená jednou zo šarží pásky FeCO QX rady.
Model XSII-S by "opticky" mal byť vyšší v hierarchii od minule nahrávanej XSII, ale je to chaotické, posledné dva ročníky OEM kaziet Scotch, konkrétne 1990 a 1993 a potom definíto koniec obsahovali v triede II modely XSII, XSII-S a XSII-SP.
V roku 1990 bola zostava oddelená pre USA a EU a to nasledovne, podľa vintagecassettes.com:
USA:
XSII - kazeta SKC Korea
XSII-S - kazeta SKC Korea (netuším aký je medzi nimi rozdiel, technicky vzaté)
Európa:
XSII - kazeta ICM Switzerland s pravým chromdioxidom
XSII-S - kazeta ICM Switzerland s pravým chromdioxidom, asi superchrome trieda
XSII-SP - kazeta Denon Japan s neznámym jedným z ich troch pásov, netuším ktorým
pre rok 1993-1996 je linka USA a EU spojená a vyrába sa jeden typ obalu a dizajnu, i keď....
XSII - kazeta SKC Korea
XSII-S - kazeta SKC Korea (zase netuším aký je medzi nimi rozdiel, technicky vzaté)
XSII-SP - kazeta ICM Switzerland s pravým chromdioxidom, asi superchrome trieda
Ak by som nemal niektoré kazety, netušil by som čo je vo verziách 1993 balené, a teraz to "i keď..." doplním, napriek uvedenému nie je záruka že dostanete v tom obale to čo som uviedol, iné šarže môžu byť totálne odlišné kazety.
Rozdiel medzi SKC verziou XSII a XSII-S?
Neviem, netuším, vitajte v bordeli poslednej generácie kaziet Scotch, mám obe verzie a obe sa zdajú byť FeCo pásom SKC QX, takže len tak pre spestrenie modelovej rady? ak by do jednej dali pás SKC CD s chromdioxidom, aby ten rozdiel bol, ale nezdá sa mi to.
Použitá páska v dnešnej kazete:
Porovnal som to s nedávno nahrávanou Fuji DRII, kde som špekuloval o SKC QX FeCo, alebo Čínskej Forward/GreenCorp Asutralia, ale spojitosť medzi nimi dvoma sa nepotvrdila, veľmi odlišné pásky zvukovo aj vzhľadovo.
Dnešná XSII má odlišnú pásku od spomínanej Fuji DRII, Fuji DRII je viac svetlá, XSII má naozaj viac chrómový odtieň mierne domodra, ale teraz je škoda že som nevyhrabal ešte pravé chromdioxid pásy aby som nafotil aj to.
Ale arómu typickú pre chromdioxid táto páska nemá, a SKC CD s pravým chromdioxidom tú arómu majú.
Je tam priesvitnosť voči svetlu, malá, asi ako u SKC QX 1988. Ak som spomínal u Fuji DRII že nepresvitá, tak presvitá, ale veľmi málo (čo som si predtým nevšimol), takže žiadny chromdioxid, ale SKC má talent robiť pásy na nerozoznanie od seba, akurát tento je naozaj niečo tmavší než Fuji DRII a SKC QX z roku 1988. No nevadí, behom času v testoch a nahrávkach si budem Ďalej porovnávať všetky poznámky vzhľadu, farby a priesvitnosti použitých pásov, aby som sa dostal do obrazu čo kde bolo a postupne budem opravovať, meniť a dopĺňať staré info, nie len tu, ale aj na webe.
Balenie:
ako u iných SKC sa jedná o hranatú svetlú hrubú krabičku, bez loga. Fólie Scotch pre tento ročník sú pekné, nápadité a farebne odlišujúce modely, čo chválim, len ma irituje tá farebná "gulička - z reklamy" ktorá zakrýva dizajn cievky, čo sa ťažšie identifikuje čo je tam za kazetu pod tým pekným obalom. Staršie verzie 1990 mali jednoduchý obal na štýl 80tych rokov, kde bolo vidieť všetko.
Booklet veľký J skladací s mnoho miesta na popis a jednoduché polepy k tomu.
Chválim uvedenie roku na zadnej strane zabalenej kazety.
Kazeta:
Telo s veľkým oknom SKC som už niekde popisoval v týchto obsiahlych vláknach na fóre, že sa jedná o kópiu, skôr inšpiráciu veľkooknovými Sony, ale niektoré dizajnové prvky sú odlišné a rozmer a umiestnenie okna nesedí so Sony.
Napriek tomu kazety sú to pekné, len prevedenie je viac kostrbaté, niekde je kazeta s ostrými hranami, alebo podivne poškriabaná.
Táto obsahuje tie tvarované trecie fólie presne zhodné čo som kritizoval pri nahrávke Fuji JPII vyrobenou SKC.
Kazeta je temne čierna s jasným čírym oknom, cievky snehovobiele s červenou svorkou sú pomerne pekné s ich typickým dizajnom s dierkami SKC, a miernym hrbom na jednej cievke, teda pevnosť a tuhosť tam je, ale presnosť kolíše.
Aspoň tá farebnosť je pekné odlíšená aby sa to nemýlilo so Sony na prvý pohľad.
Zavádzacia páska v schéme SKC, modrá pre C90, priečne čiarky ako TDK, Denon a šrafovanie pri úchyte cievky tiež podobné Denonu, oni sa v SKC celkovo inšpirovali pomerne veľa okolitými kazetovými produktmi, ale nikdy nespravili zrejme presnú kópiu čo by falzifikát, to chválim.
Potlač kazety je jednoduchá, nijak prehnane neruší, i keď viac preferujem potlače v nepriehľadných častiach kazety než na skle, v oblasti navíjania pásky alebo medzi cievkami, ale dajme tomu nie je to zlé, účelné a sú spomenuté len základné info o kazete.
Kazetu som získal v roku 2016.
Subjektívne testy:
Akai DX-57, 16.8.2016:
+2db bias -8
nie je to veľmi dobré, tých +2db je veľmi vynútených a odretých, radšej 0db, výšky sú takmer ako zdroj pri uvedenom biase, to by bolo celkom v poriadku, poruchy ani kolísanie nepočuť, len ten výkon dosť chýba, zvyšok je relatívne dobrý až uspokojivý.
Graf z Akai, subjektívny, na konci, vykazuje menšie vybudenie hĺbok než iné testované pásky.
Približné hodnoty odvodené z grafu pri nahrávke so vstupom 0dB na pásku:
160Hz -0,5dB
10kHz -6,0dB
20kHz -20dB
Pioneer CT-S550S, 21.8.2016:
+4db, slabší zvuk, treba viac budiť, výškovo ako zdroj, bez porúch
BLE XD:
+2db, špičky +4db, zvuk je dosť slušný, aj keď nie presne ako zdroj, ale dosť sa mu približuje, výšky aj výkon, bez porúch naozaj slušný zvuk
Technics RS-AZ7, 25.8.2016:
+2db s jemným skreslením, výrazne slabšie výšky, nepekný zvuk, ľavý kanál pokles o 4dB
ATC:
neúspešná
Technics RS-TR979, 11.9.2016:
+2db, bezvýškový a skreslený zvuk, bassy výrazne nestíhajú
ATC:
+2db, výšky takmer ako zdroj, ale brutálne silné skreslenie v basoch, nepoužiteľné, ani na hovorené slovo
Technics RS-TR575MII:
+4db viac skreslené, výškovo vraj kvalitné, hmm
Test a ostrá nahrávka Sony TC-KE600S:
H: mimo rozsah / bias na minimum +2 až +3 dieliky, veľmi skáče hodnota
L: -4 / malý level na maximum +3
Kalibrácia mi pripomína, aj celý charakter zvuku a problémy s drobnými rozdielmi kazetu Memorex HBSII 90 1990, ktorá je tiež od SKC a tiež QX trieda FeCo pásky, takže konečne niečo na porovnanie, ktorú som nahrával pred časom:
viewtopic.php?p=30349#p30349
Takže táto Scotch šla vyrovnať v kalibrácii tak že bias bol presne 0 a level +1, presne sa to zrovnať nedalo.
Výškovo je taká mierne slabšia od zdroja, ale na druhej strane má lepší dojem zvuku než tá Basf včera, proste mi viac sedí.
Žiadne poruchy ani kolísanie (zatiaľ...), aj oblasť starých testov bez náznaku problému
Výkon +2db, špičky +4db, teda nahrávam tak okolo tej dvojky s rezervou, kazeta to s prehľadom zvláda, povedal by som že je o chlp silnejšia než Memorex verzia, to bude aj ten rozdiel stavu skladovania a výrobnej šarže.
Celkovo zvuk bol stráviteľný, stredne príjemný, ale ako sa blížil koniec, občas som postrehol drobné tremolo na hrane pozornosti, ale na to som ja mimoriadne precitlivelý z dávnej minulosti, takže mi to neujde nikdy.
Už 6minút pred koncom začali z ľavej strany kolísania a mierne poklesy signálu, ktoré výraznejšie silneli ako sa blížil koniec pásky a poslednú minútu boli výpadky výrazné v oboch kanáloch a celom spektre, ale nebolo to tak kritické ako keď som nahrával Memorex Metal od SKC pred rokmi, kde už od štvrtiny strany boli výpadky a na konci totálne prerušenia zvuku, ako bola páska na svorke nešťastne poskladaná. Toto je taký bežný problém kvality spracovania cievok od SKC, nie nutne na každej kazete, ale proste predpoklady sú dosť veľké, v dodatkoch popíšem prehyb na dnešnej verzii kazety.
Kupodivu to tak nerušilo na začiatku strany B, skoro nebolo počuť, vždy je zaujímavé ako si páska na hlavy sadne a ako je dobre ťahaná kladkou s hriadeľom, čo kazeta, čo páska to odlišný výsledok, a čo deck ani nehovorím.
Ale čo ma znepokojilo je tremolo, ktoré som postrehol viac takmer prvých 10minút druhej strany, no budem to sledovať pozornejšie a hlavne aj na iných kazetách, aby som vylúčil postupný kolabs kladky Sony, aj tak skôr či neskôr som do Sony plánoval novú kladku, tá original Singapore Sony zo skladu vo mne nikdy nebudila nejakú dôveru ani jej prehnaný lesk sa mi nepáči, sa divím že až teraz robí tremolo. Alebo je to len tou SKC páskou, tuším som niečo podobné popisoval u nahrávky Fuji DRII, kde mala byť tiež SKC páska, takže nejaký všeobecný problém starnutia? alebo pripomeniem že tieto pásky majú údajne tiež ničiť hlavy, takže možno sa tremolo robí ako páska drhne a vytrháva železo z hlavy....
Tiež ma napadlo že na nie už práve kvalitnej kladke preklzuje na deformáciách v oblasti konca a začiatku kazety, kde sú prehnane veľké otlaky, možno to nesedí dobre aj v tomto smere.
Ďalšia vec čo ma prekvapila a nechápem to celkom, strana B má iný zvuk, výšky poskočili hore a sú ako na zdroji až prehnane silné ale nemôžem povedať že dokonalé, ale dobré. Aj výkon sledujem že niektoré skladby poskočia na +6db a to predtým v teste páska nezniesla. Ale rozdiely medzi stranami A a B tu už boli a čím vyšší vek tým väčší rozdiel, pripomínam výrobný proces len jedným smerom pásky a druhý je proti srsti.
Záverom, kazeta je pekná, zaujímavá, zvukovo pre nenáročných a tých čo sa radi hrajú s pásmi nižšej triedy a kalibrujú by som povedal že aj vhodná, pre high end profi nahrávky, nie, nešlo by to, aj keď pásku nakalibrujete k spokojnosti, tak sú tam mechanické problémy komponentov, otlakov a pod. Inak cievky a samotný chod je hladký, ale vzhľadom k tomu že páska začína mať nebezpečnú povesť medzi testermi a nahrávačmi tak by som ju viac doporučil do poličky. Naozaj pre profi nahrávky audiokaziet v dnešnej dobe by som sa asi značke Scotch vyhýbal, možno ale budú nejaké výnimky.
dodatky:
počítadlo po jednej strane: 46.22
Poruchy pred koncom a na začiatku som už popísal, pretože boli veľkolepé
stav pásky: priečne čiarky stredné a výraznejšie, dvojité, vlnitosť pásky po otlakoch väčšia a stretli sa spolu na rovnakých miestach pásky s tými najsilnejšími prehybmi po otlakoch, preto tie veľké kolísania.
stav hláv: skoro čisté, na jednom mieste REC hlavy som si všimol menší fliačik ako po vyschnutej tekutine, ale to šlo utrieť, stále sa ničenie hláv nekoná, alebo som proste slepý a nevidím to.
Tremolo v druhej polovici strany B už nevnímam vôbec, zrejme to má naozaj niečo dočinenia so stavom a zložením pásky, spojiva po rokoch a tými prehybmi na konci strany.
S tými červenými svorkami na cievkach, ma napadlo že ak by kazeta ničila hlavy, bola by ako otrávené jablko, krásna a nebezpečná.
- Prílohy
-
- IMAG0098.JPG (98.81 KiB) 1524 zobrazení
-
- IMAG0099.JPG (120.48 KiB) 1524 zobrazení
-
- IMAG0457.JPG (105.64 KiB) 1524 zobrazení
-
- IMAG0458.JPG (87.67 KiB) 1524 zobrazení
-
- IMAG0459.JPG (109.97 KiB) 1524 zobrazení
-
- IMAG0460.JPG (80.53 KiB) 1524 zobrazení
-
- IMAG0461.JPG (93.28 KiB) 1524 zobrazení
-
- IMAG0462.JPG (65.59 KiB) 1524 zobrazení
-
- IMAG0463.JPG (74.36 KiB) 1524 zobrazení
-
- IMAG0464.JPG (87.75 KiB) 1524 zobrazení
-
- IMAG0465.JPG (71.83 KiB) 1524 zobrazení
-
- IMAG0466.JPG (67.47 KiB) 1524 zobrazení
-
- IMAG0467.JPG (81.05 KiB) 1524 zobrazení
-
- IMAG0468.JPG (88.52 KiB) 1524 zobrazení
-
- IMAG0469.JPG (54.93 KiB) 1524 zobrazení
-
- IMAG0470.JPG (81.48 KiB) 1524 zobrazení
-
- IMAG0471.JPG (101.75 KiB) 1524 zobrazení
-
- IMAG0472.JPG (83.48 KiB) 1524 zobrazení
-
- IMAG0473.JPG (76.23 KiB) 1524 zobrazení
-
- IMAG0474.JPG (68.4 KiB) 1524 zobrazení
-
- IMAG0475.JPG (87.86 KiB) 1524 zobrazení
-
- IMAG0476.JPG (92.96 KiB) 1524 zobrazení
-
- IMAG0477.JPG (83.7 KiB) 1524 zobrazení
-
- IMAG0478.JPG (68.72 KiB) 1524 zobrazení
-
- kalibrácia Sony default
- IMAG0479.JPG (62.84 KiB) 1524 zobrazení
-
- IMAG0480.JPG (64.98 KiB) 1524 zobrazení
-
- kalibrácia Sony maximálny rozsah
- IMAG0481.JPG (64.13 KiB) 1524 zobrazení
-
- IMAG0482.JPG (108.03 KiB) 1524 zobrazení
-
- IMAG0483.JPG (77.47 KiB) 1524 zobrazení
-
- IMAG0484.JPG (73.98 KiB) 1524 zobrazení
-
- IMAG0485.JPG (81.74 KiB) 1524 zobrazení
-
- IMAG0486.JPG (68.49 KiB) 1524 zobrazení
-
- IMAG0487.JPG (68.95 KiB) 1524 zobrazení
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Neviem sa nejak preniesť cez tú inšpiráciu u Sony.
Keby mi tú kazetu niekto dal, nahrám na ňu niečo len do počtu.
Keby mi tú kazetu niekto dal, nahrám na ňu niečo len do počtu.
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Ja presne takéto kazety potrebujem
Kazeta pekná, obal škaredý a ešte sa mi zdá, že sú aj dosť lacné - relativne
Musím vyskúšať, v obale vyzerá škaredo.
Kazeta pekná, obal škaredý a ešte sa mi zdá, že sú aj dosť lacné - relativne
Musím vyskúšať, v obale vyzerá škaredo.
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10266
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Basf CR-M II (Chromdioxid Maxima II) 90min deň výroby 312 roku 1985 Made in Germany
https://ez647.sk/cc/basf_crm2.html#87
Ako som spomínal, že dôjde aj na nejaký ten pravý chromdioxid, tak sa stalo.
Model chromdioxid maxima II Basf uviedla asi v roku 1982 s tým už dnes známym, vtedy extrémne nevšedným dizajnom,
https://ez647.sk/cc/basfii/b/basf_crmii9082c.jpg
ktorý zakrýva stred kazety a okná sú len po stranách, ktorý vzbudil obdiv a zároveň aj kritiku, možno aj preto sa Basf rozhodla pre zaradenie modelu do klasickej koncepcie, kde sa pre rok 1985-1987 vyrába v prevedení klasického malého alebo rovného dlhého veľkého okna.
Dneska bude teda reč o verzii v malom okne a veľké vyzeralo v tomto prevedení asi takto:
http://www.vintagecassettes.com/basf/ba ... ge5331.jpg
páska:
Basf v základe vyrábal v tej dobe len dva typy chromdioxidovej pásky:
základný jednovrstvový chromdioxid, podľa ktorého bola spravená vtedajšia norma IEC II (modely chromdioxid II, CR-E II)
dvojvrstvový chromdioxid (model CR-S II) ktorý mal mať lepšiu citlivosť na vysokých frekvenciách a nemal celkom lineárny priebeh ako jej základná kolegyňa CR-E II
od roku 1982 sa Basf rozhodol separovať triedu A pásky CR-S II s najlepšími magnetickými vlastnosťami a ten použil do novinky Chromdioxid Maxima, teda všetkých verzií kaziet CR-M II, a u novších produktov pod názvom CMII kde sa podľa marketingu jedná o nový dvojvrstvový pás s mikropovrstením, ale zdroje na tapeheads.net uvádzajú že sa taktiež jedná o marketingový blud a rozdiel je tiež len v kvalitatívnych triedach šarží pásu CSII, no neviem sa k tomu vyjadriť vo svojej dobe všetky pásy hrali výborne
Balenie:
akože zlatá fólia, hrubá hranatá zúbkovaná krabička svetlá, klasika dlhej doby firmy Basf, veľký J skladací booklet, s celým vnútrom určeným na popis, ale vonkajšok hlavne technické info o kazete a pod.
Kazeta:
toto telo s malým oknom je pomerne osvedčené pre celú radu Basf od základnej LH-Extra až po Metal MP IV 120.
Aj keď je zvláštne, ako malo Basf predtým to veľkooknové prevedenie, tak prešli na malé okná na obdobie 1985-1990, čo bola záležitosť hlavne skorších 80tych rokov aj medzi ostatnými výrobcami, Basf akoby sa snažila dohnať tento trend na poslednú chvíľu, ale od roku 1990 postupne prišli radikálne zmeny dizajnu.
Kazety sú osadené štandardne SM vodiacimi lištami, ktoré ale neuvidíme pri práci v tomto dizajne.
Polep kazety je zlatej farbe, čo je najviac do očí bijúci rozdiel oproti čiernemu polepu CRSII alebo svetlému sivému CREII.
Cievky klasické Basf s malou svorkou, občas trpia deformáciami, neboli až tak pevné ako sa zdalo, ale rozhodne to nie je kritické ako u niektorých nových výrobkov z Číny, ale na niektorých kazetách pôsobí rušivo, konkrétne na niektorých použitých Metal 120 čo mám je to až nepríjemné a chod je ťažkopádny.
Všeobecne je chod Basf kaziet tejto generácie ťažší, walkmany nie sú z nich vždy nadšené.
Páska:
zloženie som popisoval, ale porovnal som to na fotkách so včera nahrávanou Scotch XSIIS od SKC, ktorá je na fotke porovnania pásov vľavo a vpravo dnešná CRMII. Pásla SKC je naozaj mierne tmavšia a viac domodra, čo ma prekvapilo, Basf je viac šedá nepatrne svetlejšia.
Basf s typickou arómou pre chromdioxidy má mierne znaky pigmentačných mapiek, a veľmi som sa všemožne snažil, ale pás proti svetlu naozaj nepresvitá, narozdiel od SKC.
Kazetu som získal v roku 2016, ale s kvalitou som vôbec nebol spokojný, popíšem v testoch.
Subjektívne testy:
Akai DX-57, 27.11.2016:
0db skreslených bias -12
skreslenie aj pri nízkom vybudení, výšky slabšie aj pri takto hlbokom podbiasovaní, poruchy a výpadky či kolísanie nie sú
v podstate. Väčšina by povedala, že sa to dalo čakať od pravého chromdioxidu, ale nie je to celkom tak
na grafe, na konci, z Akai je pomerne slabý výstup signálu v celom spektre, hodnoty pri vstupe nahrávky 0dB:
160Hz -2,5dB
10kHz -15dB
20kHz -20dB
Aj keď sú to nízke hodnoty, porovnal som to s kazetou Basf CR-SII 1980, ktorá je o 5rokov staršia a má niekoľko násobné lepšie parametre v teste na Akai
takže sa zatiaľ prikláňam k veľkej citlivosti chromdioxidu na skladovanie počas dlhých rokov, táto kazeta nie je v dobrom stave, aj keď ani nie v extrémne zlom, k tomu porovnaniu sa ešte vrátim pri nahrávke na Sony decku
Pioneer CT-S550S, 3.6.2019:
+1db, výškovo dobré, ale slabý zvuk všeobecne
BLE XD:
-1dB vhodné, výškovo dobré stále, ale výkonovo to proste nejde, i keď pre nízky šum by sa dal spraviť kompromis, to je najväčšia skutočná výhoda chromdioxidu
Technics RS-AZ7, 9.6.2019:
+2db len v špičkách, výškovo výrazne slabšie, bez porúch
ATC:
podarila sa nejakým zázrakom, ale -4db, vôbec to nehrá dobre, stále je to skreslené aj pri tak nízkom výkone, aj keď výšková odozva je opravená, nie je to dobré, nevhodná kazeta pre tento stroj
Technics RS-TR979, 9.6.2019:
0db mierne skreslené, výškovo slabá
ATC:
neprejde cez nastavenie biasu
Technics RS-TR575MII:
0db výrazne skreslených, výšky dosť slabé
Test a ostrá nahrávka na Sony TC-KE600S:
H: mimo rozsah / bias celkom dole -4 dieliky, to je strašne málo!
L: mimo rozsah / malý level na maximum 0 až +1 dielik, to je v poriadku
Takže výškovo je to nedostatočné a nedá sa s tým nič robiť, zvukovo tam časť spektra výšok akoby preniká na povrch a zvyšok je ubitý, ale horšie je na tom to presykávanie, zvuk je neskutočne na výškach skreslený a rozslintaný.
Už som zažil v testoch kazety čo to robili, mal som viac kusov jedného modelu a roku a jedne boli výborné a iné extrémne skreslené a vyžadovali nízky bias, nechápem ako ale aj takto starnú pásky, len netuším čo je za tým.
Výkonovo nahrávať ide 0db v špičkách v pohode +2db, viac hneď skreslí, ale toto je v poriadku, ak máte chromdioxid takto starý a pojme +2db tak je to dôvod na oslavu.
No a teraz k tomu starnutiu, poviete že chromdioxid je zlý a že sa nehodí pre tento deck, ja si dovolím tvrdiť že to nie je celkom pravda, aj keď samozrejme problémy tam sú.
Ako referenciu použijem kazetu Basf CR-S II 90min z roku 1980, ktorú som spomenul pri teste na Akai, pretože som ju na tomto Sony decku nahral a výsledky boli raz tak dobré a výškovo šla nakalibrovať presne, aj výkon bol väčší, podrobnosti:
viewtopic.php?p=11425#p11425
To vypovedá naozaj len o zlom skladovaní a stave pásky, nemôže byť o 5rokov novšia páska výrobne horšia než tá stará, ako technicky by nemala byť a vzhľadom k množstvu Basf chrome ktoré som testoval, viem že je to naozaj vec zlého stavu.
Je pravda, budiť chróm bežne vysoko nejde, ale v dobrom stave sa odmení veľmi nízkym šumom pri mimoriadne čistom a precíznom zvuku, a výkone tak 0 až +2db.
Totálne rozpitie výšok:
aj keď hovorím že je to páskou, napadlo ma aj možnosť nutnosti demagnetizácie, ale musím dať doporiadku kazetový demagnetizér Hama, kde zase skapala batéria, ktorú skúsim zohnať zajtra, ideálny by bol ten veľký kliešťový demagnetizér, ale zatiaľ sa nepodarilo zohnať za rozumnú cenu, ale časom možno všetko bude.
Ďalej pripomínam texty na stránkach tommm.cz , kde sa vyslovene písalo o tom že nie je potreba demagnetizovať hlavy, ktoré sú pri nahrávaní napájané AC biasom, ktorý sa sám postará o demagnetizáciu, teda jedná sa o nahrávacie hlavy v trojhlavom decku, alebo o univerzálnu v dvojhlavom decku.
Ale stroje len pre prehrávania, napríklad mechaniky dvojkazetových prehrávačov v jednotke bez nahrávania, walkmany, autorádiá, a prehrávacie hlavy trohlavých strojov už demagnetizovať treba. Nehovoriac o páskovej dráhe a jej komponentov, hlavne capstany.
Často tu popisujem že niektoré kazety majú tendenciu robiť sykavky na výškach, a pokiaľ si takú pásku čo to pri nahrávke spôsobovala pustím na inom stroji, tak je to tam tiež rovnako výrazne počuteľné, z toho by som usúdil že nebude chyba v magnetizácii prehrávacej hlavy stroja hmm, tak čo ďalej teda?
Výbrus a roztiahnutie nahrávacej štrbiny hlavy by to mohlo teoreticky spôsobovať u horších pásov? Alebo sa naozaj jedná len o stav pásky a jej celkovú kvalitu a materiál spolu v kombinácii s kalibráciou a nastavením elektroniky stroja?
Prečo niektoré iné Basf chrome zahrajú priam ukážkovo?
Takže môžme špekulovať, ale s demagnetizérom sa pohrám zajtra a z toho dôvodu dneska som nahral iba prvú stranu, ešte zvažujem deck Pioneer pri nízkom výkone o koľko to bude lepšie a behom dňa dopíšem do tohto príspevku.
Inak sa kazeta držala dobre, poruchu som počul jedinú v oblasti starých testov, žiadne tremolo ako včera na Scotch (SKC)
Záverom predbežne, kazety Basf tej doby sú naozaj veľmi cenené a vzácne pre zbierku do poličky
Pre milovníkov nahrávok na pravý chromdioxid by som chcel odporučiť si dať maximálny pozor na stav a kvalitu skladovania takých kaziet, ale ako to má človek pri nákupe vedieť v akom stave dostane kazetu že?
Naozaj krásny obal nepoškodený, bez jedinej známky škrabanca, alebo čohokoľvek čo by bolo v neporiadku opticky na kazete nie je zárukou že to bude aj tak hrať ako vyzerá.
CR-MII bol naozaj vrcholom firmy Basf v oblasti chromdioxidu, nič lepšie vtedy nemali.
A pokiaľ budete nahrávať a páska bude naozaj TOP, tak sa odmení čistým zvukom aj keď miernejšieho výkonu.
A ja sa čas od času k nahrávkam a testom chromdioxidov vrátim.
dodatky:
počítadlo decku po jednej strane: 46.08
poruchy na konci: žiadne nebolo počuť
stav hláv: opticky čisté
stav pásky: priečne čiarky a zvlnenie po otlakoch sú stredné až silnejšie
zajtra dopíšem čo a ako na strane B, či deck Sony po demagnetizácii vykazuje zlepšenie na výškach, alebo to nahrám na Pioneer.
doplnené 7.9.2021
demagnetizácia pomocou demagnetizéra decku Sony nezmenila nič na parametroch a kvalite nahrávky na uvedenú Basf
Nahrávam teda druhú stranu na Pioneer CT-S550S s kalibráciou BLE XD, výkon držím cca v rozmedzí -6 až -2dB, špičky 0dB nie sú tolerované a nahrávka skreslí, niektoré skladby skreslí aj pri tom nízkom budení
výšky sú ale priam vzorové, lepšie než na CD, a hlavne žiadne rozpité sykavky, žiadne výškové skreslenie a hrá to naozaj excelentne
ešte som skúšal aj kalibráciu na inú kazetu, námatkovo som vybral Basf CSII 90 1998 s už hnedou páskou (pozri porovnanie Basf pásov pri nahrávke Basf CSQII)
A zvukovo to bolo 0dB so slabými až žiadnymi výškami, čo som si uvedomil že na kvalitnú pásku nebude automatika nútená podbiasovať, takže kalibrácia z výškovo dobrej pásky bude znieť na tejto chromke stále bez výšok.
Ale fascinuje ma to, ako hlboko môže automatika podbiasovať aby to nebolo skreslené na výškach? zjavne viac než manuál na Akai, alebo Sony. A prečo nie sú výšky násilne skreslené ako na decku Sony, alebo Akai? Žeby hlavy v lepšom stave, alebo dôkaz že elektronika toho dokáže viac než my?
https://ez647.sk/cc/basf_crm2.html#87
Ako som spomínal, že dôjde aj na nejaký ten pravý chromdioxid, tak sa stalo.
Model chromdioxid maxima II Basf uviedla asi v roku 1982 s tým už dnes známym, vtedy extrémne nevšedným dizajnom,
https://ez647.sk/cc/basfii/b/basf_crmii9082c.jpg
ktorý zakrýva stred kazety a okná sú len po stranách, ktorý vzbudil obdiv a zároveň aj kritiku, možno aj preto sa Basf rozhodla pre zaradenie modelu do klasickej koncepcie, kde sa pre rok 1985-1987 vyrába v prevedení klasického malého alebo rovného dlhého veľkého okna.
Dneska bude teda reč o verzii v malom okne a veľké vyzeralo v tomto prevedení asi takto:
http://www.vintagecassettes.com/basf/ba ... ge5331.jpg
páska:
Basf v základe vyrábal v tej dobe len dva typy chromdioxidovej pásky:
základný jednovrstvový chromdioxid, podľa ktorého bola spravená vtedajšia norma IEC II (modely chromdioxid II, CR-E II)
dvojvrstvový chromdioxid (model CR-S II) ktorý mal mať lepšiu citlivosť na vysokých frekvenciách a nemal celkom lineárny priebeh ako jej základná kolegyňa CR-E II
od roku 1982 sa Basf rozhodol separovať triedu A pásky CR-S II s najlepšími magnetickými vlastnosťami a ten použil do novinky Chromdioxid Maxima, teda všetkých verzií kaziet CR-M II, a u novších produktov pod názvom CMII kde sa podľa marketingu jedná o nový dvojvrstvový pás s mikropovrstením, ale zdroje na tapeheads.net uvádzajú že sa taktiež jedná o marketingový blud a rozdiel je tiež len v kvalitatívnych triedach šarží pásu CSII, no neviem sa k tomu vyjadriť vo svojej dobe všetky pásy hrali výborne
Balenie:
akože zlatá fólia, hrubá hranatá zúbkovaná krabička svetlá, klasika dlhej doby firmy Basf, veľký J skladací booklet, s celým vnútrom určeným na popis, ale vonkajšok hlavne technické info o kazete a pod.
Kazeta:
toto telo s malým oknom je pomerne osvedčené pre celú radu Basf od základnej LH-Extra až po Metal MP IV 120.
Aj keď je zvláštne, ako malo Basf predtým to veľkooknové prevedenie, tak prešli na malé okná na obdobie 1985-1990, čo bola záležitosť hlavne skorších 80tych rokov aj medzi ostatnými výrobcami, Basf akoby sa snažila dohnať tento trend na poslednú chvíľu, ale od roku 1990 postupne prišli radikálne zmeny dizajnu.
Kazety sú osadené štandardne SM vodiacimi lištami, ktoré ale neuvidíme pri práci v tomto dizajne.
Polep kazety je zlatej farbe, čo je najviac do očí bijúci rozdiel oproti čiernemu polepu CRSII alebo svetlému sivému CREII.
Cievky klasické Basf s malou svorkou, občas trpia deformáciami, neboli až tak pevné ako sa zdalo, ale rozhodne to nie je kritické ako u niektorých nových výrobkov z Číny, ale na niektorých kazetách pôsobí rušivo, konkrétne na niektorých použitých Metal 120 čo mám je to až nepríjemné a chod je ťažkopádny.
Všeobecne je chod Basf kaziet tejto generácie ťažší, walkmany nie sú z nich vždy nadšené.
Páska:
zloženie som popisoval, ale porovnal som to na fotkách so včera nahrávanou Scotch XSIIS od SKC, ktorá je na fotke porovnania pásov vľavo a vpravo dnešná CRMII. Pásla SKC je naozaj mierne tmavšia a viac domodra, čo ma prekvapilo, Basf je viac šedá nepatrne svetlejšia.
Basf s typickou arómou pre chromdioxidy má mierne znaky pigmentačných mapiek, a veľmi som sa všemožne snažil, ale pás proti svetlu naozaj nepresvitá, narozdiel od SKC.
Kazetu som získal v roku 2016, ale s kvalitou som vôbec nebol spokojný, popíšem v testoch.
Subjektívne testy:
Akai DX-57, 27.11.2016:
0db skreslených bias -12
skreslenie aj pri nízkom vybudení, výšky slabšie aj pri takto hlbokom podbiasovaní, poruchy a výpadky či kolísanie nie sú
v podstate. Väčšina by povedala, že sa to dalo čakať od pravého chromdioxidu, ale nie je to celkom tak
na grafe, na konci, z Akai je pomerne slabý výstup signálu v celom spektre, hodnoty pri vstupe nahrávky 0dB:
160Hz -2,5dB
10kHz -15dB
20kHz -20dB
Aj keď sú to nízke hodnoty, porovnal som to s kazetou Basf CR-SII 1980, ktorá je o 5rokov staršia a má niekoľko násobné lepšie parametre v teste na Akai
takže sa zatiaľ prikláňam k veľkej citlivosti chromdioxidu na skladovanie počas dlhých rokov, táto kazeta nie je v dobrom stave, aj keď ani nie v extrémne zlom, k tomu porovnaniu sa ešte vrátim pri nahrávke na Sony decku
Pioneer CT-S550S, 3.6.2019:
+1db, výškovo dobré, ale slabý zvuk všeobecne
BLE XD:
-1dB vhodné, výškovo dobré stále, ale výkonovo to proste nejde, i keď pre nízky šum by sa dal spraviť kompromis, to je najväčšia skutočná výhoda chromdioxidu
Technics RS-AZ7, 9.6.2019:
+2db len v špičkách, výškovo výrazne slabšie, bez porúch
ATC:
podarila sa nejakým zázrakom, ale -4db, vôbec to nehrá dobre, stále je to skreslené aj pri tak nízkom výkone, aj keď výšková odozva je opravená, nie je to dobré, nevhodná kazeta pre tento stroj
Technics RS-TR979, 9.6.2019:
0db mierne skreslené, výškovo slabá
ATC:
neprejde cez nastavenie biasu
Technics RS-TR575MII:
0db výrazne skreslených, výšky dosť slabé
Test a ostrá nahrávka na Sony TC-KE600S:
H: mimo rozsah / bias celkom dole -4 dieliky, to je strašne málo!
L: mimo rozsah / malý level na maximum 0 až +1 dielik, to je v poriadku
Takže výškovo je to nedostatočné a nedá sa s tým nič robiť, zvukovo tam časť spektra výšok akoby preniká na povrch a zvyšok je ubitý, ale horšie je na tom to presykávanie, zvuk je neskutočne na výškach skreslený a rozslintaný.
Už som zažil v testoch kazety čo to robili, mal som viac kusov jedného modelu a roku a jedne boli výborné a iné extrémne skreslené a vyžadovali nízky bias, nechápem ako ale aj takto starnú pásky, len netuším čo je za tým.
Výkonovo nahrávať ide 0db v špičkách v pohode +2db, viac hneď skreslí, ale toto je v poriadku, ak máte chromdioxid takto starý a pojme +2db tak je to dôvod na oslavu.
No a teraz k tomu starnutiu, poviete že chromdioxid je zlý a že sa nehodí pre tento deck, ja si dovolím tvrdiť že to nie je celkom pravda, aj keď samozrejme problémy tam sú.
Ako referenciu použijem kazetu Basf CR-S II 90min z roku 1980, ktorú som spomenul pri teste na Akai, pretože som ju na tomto Sony decku nahral a výsledky boli raz tak dobré a výškovo šla nakalibrovať presne, aj výkon bol väčší, podrobnosti:
viewtopic.php?p=11425#p11425
To vypovedá naozaj len o zlom skladovaní a stave pásky, nemôže byť o 5rokov novšia páska výrobne horšia než tá stará, ako technicky by nemala byť a vzhľadom k množstvu Basf chrome ktoré som testoval, viem že je to naozaj vec zlého stavu.
Je pravda, budiť chróm bežne vysoko nejde, ale v dobrom stave sa odmení veľmi nízkym šumom pri mimoriadne čistom a precíznom zvuku, a výkone tak 0 až +2db.
Totálne rozpitie výšok:
aj keď hovorím že je to páskou, napadlo ma aj možnosť nutnosti demagnetizácie, ale musím dať doporiadku kazetový demagnetizér Hama, kde zase skapala batéria, ktorú skúsim zohnať zajtra, ideálny by bol ten veľký kliešťový demagnetizér, ale zatiaľ sa nepodarilo zohnať za rozumnú cenu, ale časom možno všetko bude.
Ďalej pripomínam texty na stránkach tommm.cz , kde sa vyslovene písalo o tom že nie je potreba demagnetizovať hlavy, ktoré sú pri nahrávaní napájané AC biasom, ktorý sa sám postará o demagnetizáciu, teda jedná sa o nahrávacie hlavy v trojhlavom decku, alebo o univerzálnu v dvojhlavom decku.
Ale stroje len pre prehrávania, napríklad mechaniky dvojkazetových prehrávačov v jednotke bez nahrávania, walkmany, autorádiá, a prehrávacie hlavy trohlavých strojov už demagnetizovať treba. Nehovoriac o páskovej dráhe a jej komponentov, hlavne capstany.
Často tu popisujem že niektoré kazety majú tendenciu robiť sykavky na výškach, a pokiaľ si takú pásku čo to pri nahrávke spôsobovala pustím na inom stroji, tak je to tam tiež rovnako výrazne počuteľné, z toho by som usúdil že nebude chyba v magnetizácii prehrávacej hlavy stroja hmm, tak čo ďalej teda?
Výbrus a roztiahnutie nahrávacej štrbiny hlavy by to mohlo teoreticky spôsobovať u horších pásov? Alebo sa naozaj jedná len o stav pásky a jej celkovú kvalitu a materiál spolu v kombinácii s kalibráciou a nastavením elektroniky stroja?
Prečo niektoré iné Basf chrome zahrajú priam ukážkovo?
Takže môžme špekulovať, ale s demagnetizérom sa pohrám zajtra a z toho dôvodu dneska som nahral iba prvú stranu, ešte zvažujem deck Pioneer pri nízkom výkone o koľko to bude lepšie a behom dňa dopíšem do tohto príspevku.
Inak sa kazeta držala dobre, poruchu som počul jedinú v oblasti starých testov, žiadne tremolo ako včera na Scotch (SKC)
Záverom predbežne, kazety Basf tej doby sú naozaj veľmi cenené a vzácne pre zbierku do poličky
Pre milovníkov nahrávok na pravý chromdioxid by som chcel odporučiť si dať maximálny pozor na stav a kvalitu skladovania takých kaziet, ale ako to má človek pri nákupe vedieť v akom stave dostane kazetu že?
Naozaj krásny obal nepoškodený, bez jedinej známky škrabanca, alebo čohokoľvek čo by bolo v neporiadku opticky na kazete nie je zárukou že to bude aj tak hrať ako vyzerá.
CR-MII bol naozaj vrcholom firmy Basf v oblasti chromdioxidu, nič lepšie vtedy nemali.
A pokiaľ budete nahrávať a páska bude naozaj TOP, tak sa odmení čistým zvukom aj keď miernejšieho výkonu.
A ja sa čas od času k nahrávkam a testom chromdioxidov vrátim.
dodatky:
počítadlo decku po jednej strane: 46.08
poruchy na konci: žiadne nebolo počuť
stav hláv: opticky čisté
stav pásky: priečne čiarky a zvlnenie po otlakoch sú stredné až silnejšie
zajtra dopíšem čo a ako na strane B, či deck Sony po demagnetizácii vykazuje zlepšenie na výškach, alebo to nahrám na Pioneer.
doplnené 7.9.2021
demagnetizácia pomocou demagnetizéra decku Sony nezmenila nič na parametroch a kvalite nahrávky na uvedenú Basf
Nahrávam teda druhú stranu na Pioneer CT-S550S s kalibráciou BLE XD, výkon držím cca v rozmedzí -6 až -2dB, špičky 0dB nie sú tolerované a nahrávka skreslí, niektoré skladby skreslí aj pri tom nízkom budení
výšky sú ale priam vzorové, lepšie než na CD, a hlavne žiadne rozpité sykavky, žiadne výškové skreslenie a hrá to naozaj excelentne
ešte som skúšal aj kalibráciu na inú kazetu, námatkovo som vybral Basf CSII 90 1998 s už hnedou páskou (pozri porovnanie Basf pásov pri nahrávke Basf CSQII)
A zvukovo to bolo 0dB so slabými až žiadnymi výškami, čo som si uvedomil že na kvalitnú pásku nebude automatika nútená podbiasovať, takže kalibrácia z výškovo dobrej pásky bude znieť na tejto chromke stále bez výšok.
Ale fascinuje ma to, ako hlboko môže automatika podbiasovať aby to nebolo skreslené na výškach? zjavne viac než manuál na Akai, alebo Sony. A prečo nie sú výšky násilne skreslené ako na decku Sony, alebo Akai? Žeby hlavy v lepšom stave, alebo dôkaz že elektronika toho dokáže viac než my?
- Prílohy
-
- IMAG0313.JPG (95.42 KiB) 1487 zobrazení
-
- IMAG0314.JPG (95.82 KiB) 1487 zobrazení
-
- IMAG0505.JPG (115.79 KiB) 1487 zobrazení
-
- IMAG0506.JPG (117.34 KiB) 1487 zobrazení
-
- IMAG0507.JPG (115.52 KiB) 1487 zobrazení
-
- IMAG0508.JPG (84.28 KiB) 1487 zobrazení
-
- IMAG0509.JPG (106.12 KiB) 1487 zobrazení
-
- IMAG0510.JPG (72.11 KiB) 1487 zobrazení
-
- IMAG0511.JPG (80.72 KiB) 1487 zobrazení
-
- IMAG0512.JPG (83.22 KiB) 1487 zobrazení
-
- IMAG0514.JPG (59.55 KiB) 1487 zobrazení
-
- IMAG0515.JPG (54.01 KiB) 1487 zobrazení
-
- IMAG0516.JPG (72.45 KiB) 1487 zobrazení
-
- IMAG0517.JPG (92.56 KiB) 1487 zobrazení
-
- IMAG0518.JPG (78.91 KiB) 1487 zobrazení
-
- IMAG0519.JPG (87.1 KiB) 1487 zobrazení
-
- IMAG0520.JPG (102.02 KiB) 1487 zobrazení
-
- kalibrácia Sony default
- IMAG0521.JPG (64.81 KiB) 1487 zobrazení
-
- kalibrácia Sony na MAX
- IMAG0522.JPG (65.15 KiB) 1487 zobrazení
-
- IMAG0523.JPG (65.72 KiB) 1487 zobrazení
-
- IMAG0524.JPG (123.89 KiB) 1487 zobrazení
-
- IMAG0525.JPG (86.73 KiB) 1487 zobrazení
-
- IMAG0526.JPG (67.18 KiB) 1487 zobrazení
-
- IMAG0527.JPG (77.83 KiB) 1487 zobrazení
- EZ647
- čestný člen - zakladateľ
- Príspevky: 10266
- Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
- Kontaktovať používateľa:
Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet
Stano ceny už nikdy nebudú ako predtým
Nec: na ten dizajn SKC veľkého okna sa dá zvyknúť, a SKC okopírovalo ešte aj dizajn veľkého okna Denon, to je tiež nárez
Nec: na ten dizajn SKC veľkého okna sa dá zvyknúť, a SKC okopírovalo ešte aj dizajn veľkého okna Denon, to je tiež nárez