Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Our Audio cassettes Review - tests CC / MC / tapes - Vintage Cassettes reviews - Vintage Audio Cassettes reviews / tests

Moderátor: AdmineR

Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3650
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa Nstar »

Áno, čo sa týka zvuku je to výborné
tu sú obrázky mojich, problematická z krabice NOS a z jarmoku
Prílohy
so zlými cievkami.jpg
so zlými cievkami.jpg (78.04 KiB) 2433 zobrazení
s dobrými.jpg
s dobrými.jpg (74.87 KiB) 2433 zobrazení
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10266
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

To sú presne tie isté SKC čo som testoval.
Naozaj sú tam tak krivé cievky?
Problém u týchto je väčšinou že je tuhší mechanizmus a otáčanie, ale nie bežne kvôli krivosti.

Ale videl si aj z tašky na vyhodenie na mechanike a v pohode, až na ten záznam :D
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3650
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa Nstar »

krivé, totálne osminujú aj rolničky. Keď si všimneš, a ty si určite všimneš rozdiely medzi nimi v tých prelisoch okolo cievok a vylamovacie okienka sú iné aj osky rolníc. Majú aj mierne odlišné booklety.
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10266
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

SKC tiež robil viac verzií, ale tie prelisy sú asi na trecej fólii, čo bolo aj celkom kritizované, myslím že v testoch Fuji JPII od SKC som mal rovnaké.
Pri zlom skladovaní asi povolí aj lepší plast, proste bude treba vymeniť zrejme.
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10266
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

Sony FX 60min rok 2000 Made in Thailand? Tape Aurex Mexico – donahrávanie použitej kazety


Váhal som či to sem dávať, donahrávanie poničených kaziet asi nebude to pravé, ale nakoniec, keďže sa jedná o celú jednu stranu, tak som sa rozhodol že napíšem niektoré veci, aj kazety v horšom stave sú zaujímavé tým koľko vydržia a ako sa ešte dajú použiť.
Vyššie zmienená Sony FX je rozpočtový model, ktorý bol u nás menej známy, aj keď sa jednalo o Európske verzie.
Tak ako v prípade EF, aj v prípade FX môžu byť použité najčastejšie rôzne OEM pásky tretích strán, alebo aj vlastné Sony HF, alebo dokonca jeden extrémny prípad keď bola použitá Sony UX páska.
V mojom prípade sa jedná o novšiu verziu FX, kde mám na webe viacero verzií zástupcov, z otvorených to je C60 aj C90, práve medzi oboma kazetami je rozdiel v použitej páske, C90 kazeta má tmavšiu hnedú pásku, táto veľmi svetlú, taktiež neobsahuje tieniaci plech pod vankúšom.
Porovnával som to so všetkými Aurex Sony Mexico kazetami čo som mal práve po ruke, len typ I samozrejme a zistil som že je totožná, teda Aurex Mexico sa už dával do audiokaziet Sony približne od konca 90tych rokov, pre vybrané modely a šarže.
Snažil som sa dať doporiadku roky podľa sériových čísel, ale zdá sa že Sony tam má v posledných modeloch zase zmeny a budem to musieť prerobiť, na webe je teraz aktuálne neopravená verzia Sony FX, ale v najbližšej aktualizácii to zmením.

Opravy budú nasledovné podľa webu:
FX označená ako 1996-1999 zmením na 1998-1999
FX označená 1997-2000 zmením na 2000-2002
FX od Romana nahratá na Pioneer 750 opravím na 2002
FX posledná Mexico, zmením na 2003
Aj prvé dve najstaršie verzie posuniem o dva roky.
SilverFoxa by som chcel ešte požiadať, aj ostatných, ak by ste mi vedeli poskytnúť sériové čísla svojich Sony FX kaziet s priradením k verziám čo mám na webe, zároveň k verzii 1994 dopĺňam odkaz na test SilverFoxa Sony FX, kde sme riešili ako plnku kazety Sony UX typ II
Čísla dávajte do vlákna Sony FX
A kto chce a môže tak aj pre Sony EF
Najviac ma zaujímajú tie najnovšie, ale môžu byť aj staršie prosím.

Na fotkách 4 kazety Sony s rovnakou Mexickou páskou, kazety Sony HF, EF, FX.
IMAG0918.JPG
IMAG0918.JPG (113.17 KiB) 2395 zobrazení
IMAG0919.JPG
IMAG0919.JPG (104.37 KiB) 2395 zobrazení
*
Na druhej fotke C90 a táto verzia Sony FX.
IMAG0920.JPG
IMAG0920.JPG (101.77 KiB) 2395 zobrazení
IMAG0921.JPG
IMAG0921.JPG (176.72 KiB) 2395 zobrazení
*
Kazeta je z tašky na vyhodenie, bez krabičky a bookletu, stav je mierne lepší než u väčšiny, len mierne ošúchaná, jedna prasklina na tele, pás pri prvom použití špinil minimálne, teraz pri nahrávke vôbec.
Obsahovo to čo bolo pôvodne si nechám na článok k mechanike a počúvaniu, k novej nahrávke na Sony TC-KE600S:
Kalibrácia podľa Sony
H: mimo rozsah / bias na minimum +2 až +3
L: mimo rozsah / malý level na max +2
Nastaviť to šlo úplne presne, takže som mal aj malú rezervu ak by niečo.
Zvuk je takmer ako zdroj, mierny pokles výšok a viac prebasovaný, ľavý kanál nefunguje vždy dokonale, ale pokles je väčšinou takmer nepatrný, poruchy a väčšie kolísania sa veľmi nevyskytujú, viac na konci strany B.
Nahrávka:
Strana A, koniec 2min 11sekúnd podľa tape decku, podľa CD prehrávača 2min 21sek.
Strana B kompletná nahrávka
Bez oteru a zanechania bordelu páskou na hlavách a kladke, aj keď je z tašky na vyhodenie, lepší stav.
Zdroje:
CD-R Extreme by Prodisc vadnej šarže (dobové pop/dance a pod. 90te roky)
CD player Dual CD 5150 RC (teraz skákal riadne, ale pri prvom hraní dobre, potom vôbec, ale pri tom CD-R sa ani nečudujem, uvidíme ďalej)

A hlavne, žiadna deštrukcia hláv sa nekonala, zatiaľ :D
Prílohy
IMAG0911.JPG
IMAG0911.JPG (74.35 KiB) 2395 zobrazení
IMAG0913.JPG
IMAG0913.JPG (132.12 KiB) 2395 zobrazení
IMAG0914.JPG
IMAG0914.JPG (119.57 KiB) 2395 zobrazení
IMAG0915.JPG
IMAG0915.JPG (120.05 KiB) 2395 zobrazení
IMAG0916.JPG
IMAG0916.JPG (86.71 KiB) 2395 zobrazení
IMAG0917.JPG
IMAG0917.JPG (69.11 KiB) 2395 zobrazení
IMAG0922.JPG
IMAG0922.JPG (78.44 KiB) 2395 zobrazení
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10266
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

Sony EF Super 90min ročník 1996, reálne vyrobená cca 1998, Made in Thailand?

Druhá nová nahrávka pre tento týždeň, kvôli počúvaniu na mechanike, bude opäť zo starších zásob 03/2016 z jednoduchých audiokaziet. No jednoduchých, chcel som vlastne povedať, že lacných typov I.
Sony EF bol jedným z najrozšírenejších rozpočtových modelov typu I rozšíreným na našom EU (Slovenskom) trhu. Aj keď nikdy nebola v katalógoch, zatiaľ som videl len jednu výnimku, tak bola v každom elektre ako povinná položka, ktorá naozaj cenovo konkurovala ostatným značkám audiokaziet. Tam kde sa iný výrobcovia predháňali medzi základnými kazetami typu I, tak Sony konkuroval jedine s rozpočtovým modelom, pretože ceny za základný model Sony HF boli v tej dobe skoro ako superferro 😊
Samozrejme s postupom času sa aj to zmenilo a kvalita klesla, hlavne ak sa do toho zapojilo Mexiko, nehľadiac na zlú povesť Mexickej pásky dneska, vtedy sa jednalo hlavne o mechaniku typu Emtec, ktorej kvality vystihovali stav Slovenských ciest.
Dnešná kazeta ale nie je ani Emtec, ani Mexiko, mechanicky je pomerne slušná, aj keď sa jedná o rozpočet, len s páskami u modelu EF to bolo u Sony vždy také otázne, nakoľko ako sa posledné roky zistilo, Sony používal pre všetky rozpočtové modely náhodnú zmes pásov od rôznych výrobcov, alebo aj vlastné Japonské Sony pásky, ako sme zistili nie vždy sa jednalo o HF triedu, občas aj o niečo iné :D

Verzia:
EF bývajú zvyčajne označované ako EF Super, občas sa vyskytlo v novšom období aj označenie Premium, ktoré ale nemalo nič spoločné s významom, len s predajom a zaujatím kupujúceho.
Jedná sa o šiestu generáciu modelu EF od jej vzniku, ale Sony až teraz do kódu modelu začalo používať písmená, teda toto je verzia EF-A, aj keď je šiesta 😊
Keďže táto rada nebola v katalógoch, a počas základnej školy som mal naštudovaný prehľad Sony kaziet pre rok 1996 a 1997 ku ktorým som mal katalógy, tak radu EF som ja a moji kamaráti objavovali až postupne počas návštev obchodov v priebehu rokov rôzne verzie. Vždy som to považoval za jediný model, ktorý bol pod HF ako lacnejšia verzia, o slove rozpočet som nemal ani tušenia. O nejakom FX až o niekoľko rokov neskôr, o ZX vôbec, to až z doby internetu. (Zaujímavosť, USA majú model EF-X)
Zrejme sa model vyrábal len ako C60 a C90 a iné verzie neexistujú, alebo som ich nikdy nevidel.
No aby toho nebolo málo, Sony EF a HF patrili k najviac falšovaným modelom na trhu, aj keď som priamo v obchode na žiadny taký kus nenatrafil, tak známi ich mali celkom dosť, aj keď túto verziu ako falošnú som nikdy predtým nemal, až nedávno som ju pridal na web. Samozrejme som netušil v tej dobe že sú falošné, myslel som len že Sony mal horšie výrobné šarže, alebo tak niečo.
Počas internetovej doby som sa dozvedel aj o OEM verziách, niektoré modely a šarže EF boli od Saehan Korea, ale to je zase samostatná kategória, na druhej strane, občas použili do EF aj Saehan pásu a nikto o tom ani netuší.
V neposlednom rade, EF znamená Excellent Fidelity.

Balenie:
Ročník 1996 (možno táto verzia balenia prišla aj o niečo skôr) Je balený vždy (zatiaľ) do hrubej zaoblenej krabičky svetlej čírej farby, klasického moderného Sony dizajnu s logom firmy a recyklácie na zadnej strane.
Hlavnou farbou modelu je modrá, preto aj fólia sa celé roky drží na tejto farbe, v tomto prípade obsahuje trblietavú textúru vody s čiernym stredom kde je značka a model, popis s typom I je v žltom páse dole a priehľadné časti fólie s výhľadom na kazetu sú len malé po stranách.
Zadná strana neinformuje o pôvode a technické informácie sa u rozpočtových kaziet takmer nikdy neuvádzajú.
Booklet je krátky typ J v bledých a tmavších modrých odtieňoch, aj keď je to efektné, tak zadná strana s tenkými riadkami v modrej mi príde trochu nepraktická.
Nálepky sa nedodávajú k tomu modelu, sú tu len predtlačené plochy na kazete, v minulosti to boli predlepené celoplošné štítky, jedine EF Premium je s priloženými samolepkami, aj to nie asi všetky verzie)

Počas 90tych rokov som túto kazetu nekúpil, ale kamarát vtedy za mnou došiel, že aha akú nádhernú Sony kazetu som kúpil, ten obal je úžasný, to bolo prvýkrát keď som videl túto verziu, ale po odbalení sme boli sklamaný, kazeta bola až príliš jednoduchá, mňa to neprekvapilo, keďže je to len EF.
O niekoľko rokov neskôr si na presne tieto verzie EF ďalší kamarát nahrával výbery z rádia Koliba na svojom Philips rádio CD magnetofóne, mal ich asi 7kusov, ktoré som jeden čas hral všetky na mechanike, ale dneska neviem čo sa s tými kazetami stalo, no bolo to zaujímavé.


Kazeta:
Jedná sa o to základné rozpočtové telo Sony s tým štvorčekovaným okrajom a vodiacou časťou, najprv mali tieto kazety hladký povrch, neskôr ale pridali do vnútra také výlisky, ktoré asi znížili náklady na spotrebu plastu pri výrobe, táto verzia zastupuje oba popísané typy tela, ale musím to na web ešte pridať, no porovnávať môžete so staršou verziou EF.
Kazeta bola v extra svetlej čírej farbe plastu, snehové biele cievky so svorkami, kde efektne vynikla potlač zavádzacej pásky na začiatku a v úchyte svorky, ružová pre C60 a zelená pre C90, kde to Sony celkom dobre zachovávala aj v novších EF na rozdiel od iných nových modelov, ale mám pocit že Japonské a Talianske/Francúzske kazety prešli na nové ružové značenie zavádzačky pre C90, ale Thajská výroba v niektorých prípadoch ostala verná zelenej.
Potlač kazety je dvojfarebná s už zmienenou predtlačenou plochou pre popis a modrá sa k tomu veľmi hodí, celá pôsobí mimoriadne jednoducho a transparentne.

Páska:
Toto je veda sama o sebe, čo kus to unikát, v tomto prípade sa jedná o pomerne tmavý hnedý pás zvláštne bez železitého odtieňa, páska mala trochu akoby zvlnené, alebo nie presne rovné okraje, inak pomerne čistá, priesvitná len jemne.
Po informáciách o Sony FX s UX páskou typu II u SilverFoxa, som sa rozhodol porovnávať s modelmi UX a CDit II, zistil som podobnosť, ale nie zhodu, páska mala mierne svetlejší charakter, ale podobnosť odtieňu tam je, takže môže to byť naozaj typ I, alebo nejaká vekovo iná šarža UX páska z iného obdobia, keďže sa recepty v priebehu rokov menili, musel by som si dať námahu a porovnať všetky staršie UX kazety Sony s touto, ale zase pri teste sa to na biase nesprávalo ako typ II v kazete typu I, tak ktovie.
Skôr mi to pripomína pás niektorých menších neznámych výrobcov z Ázie, ktorý mali veľmi podivné odtiene hnedej pásky ferro, ale väčšinou sa nejednalo o kvalitné pásy a toto sa mi zdá zvukovo slušné.

Kazeta získaná z nákupu aukra.cz, balík z Česka, 03/2016.

Subjektívne testy:

Akai DX-57, 2.4.2016 (grafy budú doplnené neskôr)
+2db so skreslením, bias -12 mimo rozsah
Celkom sklamanie, ľavý kanál výrazne slabší, asi 2db, výšky aj pri hlbokom podbiasovaní nedostatočné, budenie nutné 0db a menej na tomto decku, tiež to vylučuje teóriu o type II pre tento kus kazety
Bez zisteného poškodenia pásky po hlavách Akai

Pioneer CT-S550S, 13.4.2016:
0db s jemným skreslením, výrazne ostrejší zvuk (v článku k decku som popisoval zmenu bias nastavenia interne, preto to tak väčšinou vychádza), balance dobrý ako jeden z mála deckov
BLE XD:
-4db, veľmi zlý zvuk, šialene ostré výšky a veľmi silné skreslenie, kalibrácia na tomto decku nezvykne pokaziť výsledok, ale toto je nepoužiteľné, lepšie funguje kalibrácia z inej kazety, alebo iný deck (trochu sa potvrdzuje teória o type II :D )

Technics RS-AZ7, 10.4.2016:
+4db, ľavý kanál slabší o 2db ako na Akai, celkom mäkký zvuk, ale výšky slabšie
ATC:
+4db s jemným skreslením, trochu násilnejšie vynútené výšky biasom, čo nie je najhoršie, ale je rozdiel na ľavom kanály, kde to hrá viac skreslene a násilne než na pravom, akoby ATC vedelo kalibrovať každý kanál zvlášť, ale o tom som sa nikdy nikde nedočítal
Zatiaľ najlepší výsledok testu a použiteľnosti tejto kazety.

Technics RS-TR979, dvojhlava, vstup na +4db:
+2db s veľkým skreslením ale na stredoch, výšky slabšie
ATC:
+4db veľmi silné skreslenie, viac než predtým, výšky ako zdroj, kanály v poriadku, pri ubratí výkonu je to o dosť lepšie

Technics RS-TR575MII, dvojhlava, vstup na +4db:
+2db bez skreslenia, veľmi slušné výšky, žiadne poruchy ani kolísanie, to na žiadnom decku

Aiwa CS-W320 rádiokazeťák s magnetom, 22.4.2016:
Zvuk je pekný a vyvážený v celom spektre v rámci možností stroja.
Mazanie: je tam veľmi jemne počuť prenikanie hlasu v šume, čo je asi najlepší dôkaz o type II, po tých testoch.
Ale spomínam si že UX pásky mali trochu viac počuteľného signálu z pôvodnej nahrávky.

Test a ostrá nahrávka na Sony TC-KE600S, dolby C NR, kalibrácia podľa Sony:
H: mimo rozsah / bias na minimum +4 dieliky, pri páske typu II by som čakal v nulovom nastavení biasu že bude nadmerne silný, ale nie je
L: mimo rozsah až -6 / malý level na max +1
Nastaviť to presne nešlo, lebo bias je vysoko nad limit úrovne, takže som nechal level na 0 s tým že bias ostal na +2 dieliky. Prejaví sa to sviežejším prednesom zvuku, ktorý je viac prevýškovaný, ale nie extrémne, len príjemne nad zdroj, prebasovanie decku je zvýraznené len jemne, ale zvuk je veľmi dobrý.
Najviac ma fascinuje na nahrávke, že jediný náznak jemného zakolísania a dropu bol počas úseku starých testov, inak na začiatku strany A, dokonca na konci strany a začiatku strany B ani jediný náznak zakolísania alebo poruchy, za celú dobu žiadna porucha na páske. Veľmi vysoká stabilita chodu azimuthu, absolútna bezporuchovosť a precíznosť výšok ako u vysokých modelov.
Absolútna stabilita a vyváženosť balancu, oboch kanálov, sklamanie a nerovnováha úrovní kanálov sa tu neprejavila ani raz.
No a skoro som zabudol, výkon a budenie, v teste ťahala na špičky +4db, nechal som to približne medzi 0 až +2db, u niektorých skladieb to vyskočilo mierne viac, 3db, ale žiadne problémy so skreslením basov, ani iných frekvencií, žiadne sykavky, úplná dokonalosť.

Záverom:
Rozpočtový model, ale ak nenarazíte na fejk, alebo OEM, tak získate kvalitnú mechaniku Sony s dobrými cievkami. Po stránke pásky, ak získate šaržu s pásom Sony HF, tak je to výhra, v novších kusoch sa už vyskytuje aj Aurex Mexiko, ktorý je často zvukovo dobrý až excelentný, ale jeho používanie sa dnes nepovažuje za bezpečné, no jedná sa až o Sony EF v novšom balení a teda v tomto ročníku celkom iste nebude.
No a teraz to moje priznanie, priznávam, je tu pomerne veľká šanca že sa v mojom kuse vyskytla páska UX pre typ II, nakoľko niektoré testy sú mierne neštandardné, plus mazanie magnetom na Aiwe to utvrdzuje, veľmi nerád, ale je to pravdepodobne tak.
Na jednu stranu získate kvalitný pás, na druhú stranu, toto vyžaduje riadnu kalibráciu, ideálne s manuálnym nastavením parametrov, aj to nemusí vždy pomôcť.
Mimo uvedeného v tomto balení môžete získať aj mnoho iných pásov, ako napríklad Saehan, čo je použiteľné, ale rozdiely tam budú.
Ja by som kazetu celkom aj odporučil, aspoň na vyskúšanie a také to prekvapenie vo vnútri :D

Dodatky:
Čas počítadla decku po jednej strane: 46:58
Stav hláv: opticky čisté po prvej strane
Poruchy na konci a začiatku: žiadne postrehnuteľné
Stav pásky na koncoch: otlaky po svorke minimálne, čiarky po lepke zavádzačky veľmi jemné, čo bude asi tiež dôvod na bezporuchový chod, ale predkladám, že častým hraním sa to mierne až viac zhorší.
Zdroj: Dual CD 5150 RC (preskočil na novom CD, asi zo tri krát)
CD-R Maxell – CMC Magnetics Taiwan/China (97:26.66)
Moje interné poznámky – CC 757, CD 986, 987
Prílohy
IMAG0311.JPG
IMAG0311.JPG (132.38 KiB) 2343 zobrazení
IMAG0312.JPG
IMAG0312.JPG (147.51 KiB) 2343 zobrazení
IMAG0952.JPG
IMAG0952.JPG (132.08 KiB) 2343 zobrazení
IMAG0953.JPG
IMAG0953.JPG (100.14 KiB) 2343 zobrazení
IMAG0954.JPG
IMAG0954.JPG (145.64 KiB) 2343 zobrazení
IMAG0955.JPG
IMAG0955.JPG (115.23 KiB) 2343 zobrazení
IMAG0956.JPG
IMAG0956.JPG (125.39 KiB) 2343 zobrazení
IMAG0957.JPG
IMAG0957.JPG (83.08 KiB) 2343 zobrazení
IMAG0958.JPG
IMAG0958.JPG (82.31 KiB) 2343 zobrazení
IMAG0959.JPG
IMAG0959.JPG (59.88 KiB) 2343 zobrazení
IMAG0960.JPG
IMAG0960.JPG (74.39 KiB) 2343 zobrazení
IMAG0961.JPG
IMAG0961.JPG (88.08 KiB) 2343 zobrazení
IMAG0962.JPG
IMAG0962.JPG (81.48 KiB) 2343 zobrazení
IMAG0963.JPG
IMAG0963.JPG (82.79 KiB) 2343 zobrazení
IMAG0964.JPG
IMAG0964.JPG (91.15 KiB) 2343 zobrazení
IMAG0965.JPG
IMAG0965.JPG (88.48 KiB) 2343 zobrazení
IMAG0966.JPG
IMAG0966.JPG (47.05 KiB) 2343 zobrazení
IMAG0967.JPG
IMAG0967.JPG (68.5 KiB) 2343 zobrazení
IMAG0968.JPG
IMAG0968.JPG (59.87 KiB) 2343 zobrazení
IMAG0969.JPG
IMAG0969.JPG (113.13 KiB) 2343 zobrazení
IMAG0970.JPG
IMAG0970.JPG (136 KiB) 2343 zobrazení
IMAG0971.JPG
IMAG0971.JPG (82.59 KiB) 2343 zobrazení
IMAG0972.JPG
IMAG0972.JPG (77.22 KiB) 2343 zobrazení
IMAG0975.JPG
IMAG0975.JPG (105.11 KiB) 2343 zobrazení
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3650
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa Nstar »

podľa mňa to nie je UX pás, nevidel som síce túto konkrétnu v skutočnosti ale myslím, že nie. Ten pásik je typicky jemný, zvlnený ako normal, podbiasované by to bolo teda riadne, to poznáš...škoda, že si neskúsil prelepiť detekčné otvory na tej UX a porovnať ich obe na SONY.
Tieto EF/Super boli moje obľúbené kazety, zatiaľ s nimi nemám negatívne skúsenosti, práve naopak, len tie dobré ale odkedy tu padla reč o mexickom páse v súvislosti s nimi...už si nie som taký istý. Mechanika a chod cievok príkladný, zvukovo výborné. Keďže by to mali byť rovnaké pásky či EF alebo EF Super ale vieme, že je tam náhodný pás tak jedna skúsenosť. V Yamahe 952, EF hrá výborne ale Super by chcel pridať bias, bolo to prevýškované a akési drsné, po kalibrácii na Technicse 646 parádny zvuk. UX pás v nich nemám. Trochu viac šumia, teda viacej šumia nie len trochu.
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10266
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

Nstar:
Ani ja som neveril tomu, ale teraz mám pochyby :D
Ale skúsim porovnať farbu a vzhľad pásky so staršími UX, či náhodou, Sony to dosť často menilo.
Zalepiť asi nie, ak by som mal čas som chcel skúsiť na Akai ako typ II túto EF.

Predpokladám že ak Sony vyrobila kvalitatívne horšie šarže pásky UX, alebo niečo nevyhovovalo v parametroch, ako nízky bias a pod., mohli to miesto likvidácie radšej predávať ako rozpočtové kazety, budú fungovať väčšine síce zvláštne a niekto by bol aj potešený a vyzdvihoval by ich nad ostatné, ale aj tak je to vtipné.
Nenapadá ma iný dôvod na obsah typu II v obyčajnej kazete, jedine žeby sa chceli zbaviť prebytkov a mali toho vyrobeného naozaj veľa.
Síce mali aj model FXII, ale predpokladám že to nerobilo dobre predajom, aj keby dali nízku cenu, tak keď niekto tomu trochu rozumel a chcel obyčajnú kazetu, automaticky by sa typu II vyhýbal.
Zaujímavé že Basf, Maxell a TDK to nerobili, resp. v malej miere.
TDK v jednom Tvojom prípade dalo zlú pásku do modelu T1, v kazete J je úplne iná páska a Maxell do UE tiež nedával asi svoje pásky.
Nstar
vintagehifi.sk inventár
Príspevky: 3650
Dátum registrácie: Piatok, 19. Októbra 2018, 21:15

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa Nstar »

No mne to príde jednoduché na otestovanie prelepit páskou detekcne otvory na tej UX a dať do SONY, hneď uvidíš kde tie ledky vyletia
Ale zasa teória o horšej, skoro "normálnej" UX tiež nemusí byť celkom odveci. V podstate sú to normálne ferokobalty
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10266
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

Nstar: nemám teraz prázdnu UX, možno niekde by sa našla, ale pripomínam jeden test, kde sú samozrejme hodnoty o dosť odlišné, síce na typ II, ale predsa, na typ I by sa to veľmi rozhodilo
viewtopic.php?p=35505#p35505

si na to možno zase spomeniem až budem nejakú testovať, tuším nejaké C46 sa prázdne našli

si to živo viem predstaviť vo výrobe:
ty si tam pridal veľa hentoho a málo toho! teraz čo s tou páskou?
nevadí, predáme to ako EF Super :D
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10266
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

Megavox Chrom Super II 90min ročník cca 1992-1993 Made in Germany by Permaton

Pri výbere už otestovaných kaziet horšej kvality som sa rozhodol aj pre niektoré problémové typy II.
Megavox som získal v balíku 05/2015 od zberateľa z Brna, balík kaziet, ktorý mi prišiel spolu s deckom Sony TC-KE600S.
Jednalo sa pre mňa o neznámu značku, tak som uplynulý deň riešil na Nemeckom fóre čo to vlastne je.
Takže boli mi vysvetlené nasledovné informácie, s tým čo som našiel na zmienenom fóre už skôr, značka Megavox patrila pod Nemecký Permaton. Ten používal rôzne telá, dizajny a komponenty kaziet od pre mňa nie veľmi známych Nemeckých a Európskych výrobcov, z pásov používal Agfa, Basf, Philips, ale aj SKC, a v podstate takmer čokoľvek.
Jedna z teórii padla aj na dizajn kazety výrobcu Schneider (v nejakom starom Nemeckom katalógu som iste videl takúto značku tapedeckov, a keďže v preklade to znamená krajčír, smiali sme sa že strihá pásky, no reálne asi pásky nestrihá, ak sa o deck staráte s láskou...eh...)
Takže dizajn vyzerá ako starý ICM Switzerland, ale je tam niekoľko podstatných rozdielov vo vedení a konštrukcii kazety, ale inak povrchový vzor je identický, keďže v prípade ICM sa jednalo o staršie kazety, asi je toto jeho kópia.
Páska je veľmi zvláštna, aj keď chromdioxidová, tak je s ňou nespočetné množstvo problémov. Ale pekne poporade.

Balenie:
Hranatá hrubá, svetlá krabička s vrúbkovaným okrajom, bez loga, taká ľahká no name.
Dizajn balenia, bookletu a fólie je sivo(strieborno) bordový s potlačou fólie len s takou trojuholníkovou časťou vpredu, inak je takmer celá fólia len priesvitná.
Booklet je veľký skladací typ J, celý robený ako samolepka, až posledná časť je s výrezmi dlhých nálepiek.
Zadná strana bookletu teda slúži aj informačne cez priehľadnú fóliu s čiarovým kódom a grafom, kde sa ukazuje že táto kazeta je triedy Super chrome oproti norme IEC II, ktorá vtedy zodpovedala Basf Chrome Extra II.
No k tomu super chrome sa ešte vrátime :D
Vnútorná strana je s riadkami na popis a nálepky, ktoré sú súčasťou bookletu v bielej farbe s bordovým textom.

Kazeta:
Telo kazety je celopriehľadné jasné, číre doplnené o čierne cievky dizajnu Basf a čierne vodiace kladky, na kazete nie je žiadna potlač, ani sériové číslo, len v rohoch nad kladkami je matným vyobrazená strana kazety, čo som si všimol až pri nahrávke, aj teraz na skene na webe, že kazeta bola balená so začiatkom strany B 😊
Pre porovnanie drobných rozdielov sem dávam obe kazety, vľavo naša Megavox od Permatonu a vpravo ICM Switzerland.
icmperm.jpg
icmperm.jpg (22.16 KiB) 2115 zobrazení
Vtipné sú aj tie naznačené štvorce okolo cievok, ktoré na ICM nie sú, aj stupnica je rozdielna a hlavne vystredenie pásky na vodiace kladky.
Myslím že je to pozostatok iných dizajnov Permaton.
Chod kazety je celkom v poriadku, problémy sú s páskou samotnou.
Zavádzacia páska je dlhá, extra bledo modrá priesvitná, ako u starých Basf/Agfa C90 a iných Nemeckých kaziet.

Páska:
Chromdioxid, čierna farba, sivočierna na silnom bielom svetle, nepresvitá, aróma nejako chýba, ale zvukovo sa to správa ako chromdioxid. Pigmentačné mapky vo vrstve pásky, ale hlavne matný biely fľakatý povlak.
Zažil som už také chromdioxidy u Agfy, ale nezanášali hlavy tak extrémne ako tento pás.
Basf sme celkom iste vylúčili, pretože aj verzie z 80tych rokov nemajú biely povlak na sebe, je to výsada hlavne lacných chromdioxidov, žiaľ aj Agfy, ale toto sa správa podstatne horšie, asi. Ale taktiež mi bolo povedané že Agfa v tej dobe už nevyrábala, pretože už ju mal Basf a ECP rozobratú. Ale zase nič nebráni tomu aby tam nemohli byť nejaké 3-4ročné zásoby že? Ale posledné verzie Agfa SR 1989 neboli tiež tak veľmi zlé, no časom sa na to príde, postupne.
Ešte boli spomínané firmy ako Zonal GB, o ktorom viem len to že často zásoboval Magnu, potom Philips a Dessau, teda bývalé Orwo, aj keď o ich nových pásoch nemám žiadne informácie, ale cca sa mi niečo marí, že som zachytil. Totiž Dessau, bývalé Orwo potom robilo priehľadné kazety a plnila sa tam rôzna páska, aj tie kazety možno boli nakúpené z Číny ako C-0, začína sa to celkom zamotávať, aspoň je sranda :D

Subjektívne testy:

Akai DX-57, 10.4.2016 (grafy budú doplnené neskôr)
-2db, bias -12, výstup z pásky slabší o 6db oproti zdroju
Nepochybujem o tom že sa jedná o pravý chromdioxid, tomuto decku veľmi svedčí nahrávka na -2db, viac je proste príliš, 0db sa už nehodí, s výškami to je bieda pri prvom teste, ale to sa tiež spraví. Poruchy som nevnímal.
Biely povlak z pásky ostal na hlavách ako lupienka, to sa neutrelo vatovou tyčinkou, to proste odpadlo ako stará omietka.

Pioneer CT-S550S, 13.4.2016:
0db, výškovo od zdroja vzdialené smerom dole
BLE XD:
0db s veľmi silným skreslením, výšky extrémne preostrené, tu sa niečo asi nepodarilo, no proste použiť sa to nedá

Technics RS-AZ7, 10.4.2016:
Veľmi zlý zvuk, výšky dole, výkon dole, vyhlodaný, okusaný zvuk pri teste s dolby zrejme, ani som si nenapísal hodnoty
ATC:
Nespraví BIAS, pri charaktere tejto pásky som to už neskúšal druhý krát

Technics RS-TR979 dvojhlava, vstup na +4db, 15.9.2015:
0db, bez skreslenia, veľmi slabé výšky, občasný drop
ATC failed

Technics RS-TR575MII, dvojhlava, vstup na +4db:
0db v špičkách, skreslené, výškovo veľmi slabé
Dneska počas nahrávania som na druhej strane vyskúšal ATC na tomto stroji na decku 1, pretože má najmenej opotrebované hlavy a naozaj Bias spravilo, ale spadlo to na LEVEL, takže zase nič :D

Aiwa CS-W320 s magnetom, 17.9.2015:
Slabší zvuk, stredné výšky, jemné skreslenie
Mazanie sa zdá úplné, na chromdioxidoch je to bežný jav pri testoch na tomto stroji.

Test a ostrá nahrávka na Sony TC-KE600S, keďže výrobne bola zamenená strana kazety a začínala stranou B, tak som nahrával akože stranu B prvú, ale kašlať to, proste jedna strana nahratá na tomto stroji a druhú pre problémy som nahral na Akai DX-57.
Kalibrácia Sony:
H: mimo rozsah / bias na minimum kolíše -7 až -6 čo je veľmi nedostatočné a úplne mimo rozsah
L: mimo rozsah / malý level na max, -1 takže tiež veľká bieda
So zvukom to bolo tak že výkonovo v špičkách ťahala na +2db, nahrávka by bola vhodná na tomto decku okolo 0db, čo je na chróm prijateľné. Výškovo ale takmer všetko preč a po asi dvoch minútach začal odchádzať zvuk úplne, pozriem hlavy s bielou stierkou.
Urobíme reparát si hovorím, spomenul som si na Nstarove zabiehanie nových kaziet vo walkmane, teraz by sa mi to hodilo, tak musel žiaľ poslúžiť Technics 979 v mechanike 1 som nechal prejsť prvú stranu PLAY od začiatku dokonca, utrel som omietku z hláv a spať reverzný chod, ten už bol aj tichší a hladký, biela hmota tam bola len z tretiny, no a teraz to skúsim na Sony.
Kalibrácia Sony po zabehnutí problémovej pásky:
H: hodnota na min , zlepšenie na -6 až -5
L: hodnota na max, zlepšenie na 0 hodnoty displeja, čo je akurát
Teda výkon dobre, výškovo nie, ale podľa zvuku už tam nejaké výšky boli a dalo sa to aj počúvať, asi štvrtinu až polovicu slabšie.
To by bolo super a kazetu by som nahral, ale počas nahrávky sa to podľa situácie zhoršilo po 2-5minútach, keďže skladby boli typu extended 5-9min na track, bolo to problémové, ale nevadí, je to hlavne len pre mechaniku na večerné počúvanie.
Väčšinou odišiel do 2-5minút pravý kanál s výškami a postupne aj s celým zvukom, potom aj ľavý a čistil som každú skladbu až do konca strany.
Poruchy medzi tým, alebo iné kolísanie ťahu a ďalšie problémy sa nevyskytli.
Všimol som si ale aj skutočnosť, že po vyčistení a vrátení kúska pásky späť, playback bol čistý na jednej strane narozdiel od toho čo som počul počas nahrávky, bude to nerovnomerné zanášanie hláv extra pre nahrávaciu a extra pre prehrávaciu hlavu, teda rozdiel pri počúvaní tejto nahrávky, ešte môže prekvapiť.

Ďalšia strana na Akai DX-57.
Z popisu vyššie som budil na -2db, čo bolo veľmi vyhovujúce a bias som dal na -8 a výškovo bola preč len tretina, alebo menej, hralo to lepšie než na Sony o trochu, ale nižšie som nechcel ísť s biasom, pretože to malo tendenciu robiť sykavky, na Sony som toto zase nepostrehol.
Počas celej strany som čistil len tri krát, prvý výraznejší pokles signálu a výšok s vyskočením zaslintaných sykaviek sa objavil až po 11minútach od spustenia nahrávania. Druhá prestávka bola za polovicou strany, kedy som menil CD a posledný kus už dal na jeden záťah. Občas sa aj tu objavil výpadok pravej strany úplne, ale vrátilo sa to, asi dual capstan viac tlačí pás cez hlavy a biely tuk sa asi zachytáva menej. S lepením našťastie problémy neboli u chromdioxidu, takže v tomto smere som vedel že ma deck nesklame a že to bude fungovať.

Záverom:
Zaujímavá kazeta s veľmi strohým vzhľadom, ale nemôžem odporučiť, pre milovníkov chromdioxidu by sa možno hodila, ale pre ten biely povlak nie, zanášanie hláv je extrémne a robí to pás nepoužiteľným. Aj keď na druhej strane pás nelepí, predsa sa to nehodí. Spomínam si, že som nahrával pred časom Philips UCX ICM chrome, kde bol pás s povlakom, ale žiadne problémy ako tu sa nekonali, vlastne som bol celkom spokojný až na to budenie. Pre porovnanie test Philips UCX
Pozerám, že kalibrácia mi vyšla totožne ako na zabehnutej tejto kazete Megavox, k Agfe z posledných šarží by som sa vedel prikloniť, pás zo starších zásob už neexistujúcej firmy.
Takže kazeta do zbierky, na nahrávanie s veľkým rizikom bielej omietky na hlavách a strate zvuku. Zase ale môžete získať šaržu s úplne inou páskou, alebo kazetou, firma Permatron/Megavox je zase také to prekvapenie vo vnútri

Dodatky:
Čas počítadla decku Sony po jednej strane s prerušeniami kvôli čisteniu 44:59
Stav hláv, o tom som písal viac než dosť :D
Poruchy na začiatku a konci pásky, okrem zanášania som iné nepostrehol, zabudol som pozrieť otlaky po svorke a lepke.
Zdroj: Dual CD 5150 RC (čítanie bezchybné, ale po výmene CD nešlo načítať, ani žiadne iné, po dlhšom trápení sa podarilo, prehrávanie OKi, ale doslova na chvíľu skolaboval, premýšľam nad prehrievaním, predsa je na 220v určený a výrazne sa hreje, vyskúšam neskôr a uvidím, povenujem sa mu cez dovolenku o týždeň, ak nič, vráti sa späť Romanovi)
CD-R Maxell – CMC Magnetics Taiwan/China, 97:26.66
Interné poznámky – CC 699, CD 987, 988

PS: tak po polhodine prestávky, vychladnutia CD Dual načíta CD okamžite bezproblémov.
Prílohy
IMAG0001.JPG
IMAG0001.JPG (96.95 KiB) 2115 zobrazení
IMAG0002.JPG
IMAG0002.JPG (99.18 KiB) 2115 zobrazení
IMAG0010.JPG
IMAG0010.JPG (132.96 KiB) 2115 zobrazení
IMAG0011.JPG
IMAG0011.JPG (137.36 KiB) 2115 zobrazení
IMAG0012.JPG
IMAG0012.JPG (136.74 KiB) 2115 zobrazení
IMAG0013.JPG
IMAG0013.JPG (105.6 KiB) 2115 zobrazení
IMAG0014.JPG
IMAG0014.JPG (123.16 KiB) 2115 zobrazení
IMAG0015.JPG
IMAG0015.JPG (86.9 KiB) 2115 zobrazení
IMAG0016.JPG
IMAG0016.JPG (92.75 KiB) 2115 zobrazení
IMAG0017.JPG
IMAG0017.JPG (71.62 KiB) 2115 zobrazení
IMAG0018.JPG
IMAG0018.JPG (82.23 KiB) 2115 zobrazení
IMAG0019.JPG
IMAG0019.JPG (103.32 KiB) 2115 zobrazení
IMAG0020.JPG
IMAG0020.JPG (99.24 KiB) 2115 zobrazení
IMAG0021.JPG
IMAG0021.JPG (106.45 KiB) 2115 zobrazení
IMAG0022.JPG
IMAG0022.JPG (104.57 KiB) 2115 zobrazení
kalibrácia Sony defaultné nastavenie
kalibrácia Sony defaultné nastavenie
IMAG0023.JPG (59.71 KiB) 2115 zobrazení
kalibrácia Sony maximálny rozsah
kalibrácia Sony maximálny rozsah
IMAG0024.JPG (64.21 KiB) 2115 zobrazení
IMAG0025.JPG
IMAG0025.JPG (71.96 KiB) 2115 zobrazení
IMAG0027.JPG
IMAG0027.JPG (123.08 KiB) 2115 zobrazení
IMAG0028.JPG
IMAG0028.JPG (111.4 KiB) 2115 zobrazení
IMAG0029.JPG
IMAG0029.JPG (88.9 KiB) 2115 zobrazení
IMAG0030.JPG
IMAG0030.JPG (102.73 KiB) 2115 zobrazení
kalibrácia Sony maximálny rozsah, po zabehnutí kazety
kalibrácia Sony maximálny rozsah, po zabehnutí kazety
IMAG0031.JPG (60.77 KiB) 2115 zobrazení
detail hláv na Akai, mal som kryt dole, aby som mohol často čistiť
detail hláv na Akai, mal som kryt dole, aby som mohol často čistiť
IMAG0034.JPG (81.18 KiB) 2115 zobrazení
Používateľov profilový obrázok
EZ647
čestný člen - zakladateľ
Príspevky: 10266
Dátum registrácie: Streda, 12. Septembra 2018, 11:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Naše subjektívne testovanie AudioKaziet

Príspevok od používateľa EZ647 »

Agfa C-DX II 90min ročník 07/1986 Made in Germany

Ďalšia kazeta pre posledné počúvanie pred dovolenkou, bude opäť a znovu chromdioxid, trochu chcem spraviť porovnanie toho chrómu predtým, kde som podozrieval, že to môže byť Agfa a možno nie. (text a nahrávku som spravil už vo štvrtok, ale nestihol som postnúť)

Modelová rada Agfy o ktorej sme si mysleli že je 1988, prípadne 1987, je v skutočnosti uvedená na trh už v júli 1986, ako som nedávno zverejňoval na fórum po informáciách z Nemeckého fóra, od istého roku sa na Agfy uvádzal mesiac a rok uvedenia v rohoch obalov nenápadným malým fontom, ako je na obrázkoch nižšie.
Agfa sa snažila odtrhnúť od klasického starého dizajnu s malým oknom, ktorý bol naozaj pomerne staromódny u Agfy pomerne dlhé roky, tak čo spravili, prepracovali novú radu kaziet, ale malé okno ostalo zachované, teda neviem či je to dobre, alebo nie, ale nevyzerá to vôbec zle. Len na svoje obdobie trošku zaspali dobu, čo sa snažili dohnať záverečnou sadou kaziet s prelomovým Agfa dizajnom od roku 1989.

Agfa pre ročník 1986 v základne ponúkala dve ferro a dve chrome kazety + jednu ferro a chrome rozpočtovú kazetu.
LNX – rozpočet, ferro
F-DX I – základná ferro
F-DX I S – superferro postavená na Magnetite Fe3O4, rarita
CRX – rozpočet, chromdioxid
C-DX II – základný chromdioxid
C-DX II S – superchrome, dvojvrstvový chromdioxidový náter

Balenie:
Hranatá, svetlá krabička s hladkými hranami bez loga, trojzubé stredovky.
Fólia je klasická jednoduchá na štýl 80tych rokov, kde je vidieť hlavne kazeta, a pekne to ladí do odtieňov modrej pre tento model so strieborno sivými a bielymi pásikmi.
Zadná strana je len orámovanie výhľadu na informácie z bookletu, kde je popis a jednoduchá stupnica basov a výšok. Rok a mesiac vydania je nenápadne uvedený v ľavom hornom rohu vertikálne.
Booklet je veľký skladací typ J, kde je celá predná strana s popismi vo farbách a grafike fólie, vnútro s riadkami na popis. Nálepky sú jednoduché, ale pridané veľké čierne písmenká vystihujúce hudobný štýl, na zadnej strane polepov sú inštrukcie k ich umiestneniu, resp. návod na použitie.

Kazeta:
Nový dizajn kaziet zmenil niekoľko podstatných detailov, ale v základe ostávame u čiernej kazety s malým oknom.
Na tele kazety sú hlavné zmeny, rozšírenie šírky okna oproti predošlej verzii, pestrejšia povrchová textúra odliatku tela a frajerský nápis AGFA v priestore vodiacej časti kazety v oblasti hláv.
Taktiež prvý krát je možnosť vlastných polepov a miesta pre to vyhradeného v hornej časti kazety, ale Agfa sa ešte nevzdala predlepených štítkov, kde použila metalický štítok v dolnej časti, ako mnoho iných výrobcov v tej dobe, je to teda skôr výsadou Japonských kaziet a u Basf či Magny to bežne nenájdete, takže je to pomerne luxusné, strieborný lesklý štítok s okrajmi vo farbe modelu.
Tento typ tela kazety už zrejme nikdy neobsahuje licencovaný SM mechanizmus od Basf, ten predošlý ho v niektorých kusoch obsahoval.
Výhrady mám hlavne k cievkam, ktoré ostali staré v pôvodnom dizajne a chýba tak výstuha a ochrana proti deformáciám, sú stále pomerne labilné a krehké. Dizajnu a vzhľadu to celkom nevadí, len kvalite.
Zavádzacia páska je bledo modrá ako u starých Basf, alebo aj predošlej Megavox Chrome.

Páska:
Má šedočierny odtieň s matným povlakom so spojiva, ako aj kazeta predtým, teda povlak vyzerá menej drasticky, ale je tam, takže sa môžem tešiť na problémy, ale po skúsenostiach s kazetou Philips UCX, na ktorú som dával odkaz minule, to nemusí byť nutne tak tragické ako u tej Megavox.
Pigmentačné mapky vo vrstve prítomné.

Kazeta je z balíka z Česka 05/2016.

Subjektívne testy:


Akai DX-57, 29.5.2016, grafy doplním neskôr
-2db, bias -20 hlboko mimo rozsah
Veľmi zlý zvuk, 0db stále s jemným skreslením a bez výšok, pri biase -20 sa výšky len mierne zlepšia, ale zvuk je taký kostrbatý a zlý, nechcem povedať že sú tam dropy, lebo výpadky nepočujem, ale je taký mŕtvy, možno to bude tým že som v tej dobe testoval hlavne s dolby C a to pri mizerných výškach zabije vyše polovicu zvuku.
Po teste jemný prehyb okraja pásky po hlavách.
Jemný biely oter zo spojiva.

Pioneer CT-S550S, 22.8.2016:
0db, jemné skreslenie, výšky slabšie, dosť potlačené, poruchy nie sú
BLE XD:
-4db, výšky nasilu vyrovnané na zdroj, skreslenie je veľmi veľké, ale bez porúch

Technics RS-AZ7, 5.6.2016:
+4db, je tam počuť aj výšky, to by možno šlo použiť, aj keď výšky sú slabšie, bez porúch. V tomto decku sa uplatní priehľadné okienko na AZ hlavy, kde je vidieť osvetlené logo AGFA v tejto časti :D
ATC:
Úspešná, nechápem, takže zvuk je zhodný so zdrojom na výškach, len mierne skreslenie a trochu poruchové výšky, aj stredy, pre neskreslené bassy je nutné budiť max -6dB 😊

Technics RS-TR979, dvojhlava, vstup na +4db, 13.7.2016:
0db, jemné skreslenie, brutálne chýbajú výšky
ATC:
Na dva pokusy bez úspechu

Technics RS-TR575MII, dvojhlava, vstup na +4db:
0db, výraznejšie skreslenie, výškovo veľmi slabé, bez porúch

Aiwa CS-W320 s magnetom, 10.7.2016:
Dosť slušný zvuk, čo bude tým že stará chróm páska lepšie reaguje na normal nastavenie než chrome
Mazanie sa zdá byť úplné.

Test a ostrá nahrávka na Sony TC-KE600S, dolby C NR:
H: mimo rozsah / bias na minimum kolíše medzi -5 až -4
L: mimo rozsah / malý level na maximum, presne 0
Takže lepšie to už nebude, budenie je dobré, špičky idú na +2db, nahrávam približne medzi -2 až 0dB a toto je úplne v poriadku.
Výškovo je to o dosť slabšie, ale niečo tam je, výrazne lepšie než na predošlej Megavox kazete. Čo sa týka zanášania bielym povlakom, deje sa to aj tu, ale v malej miere, po teste som čistil hlavy, ale strana A mi beží celá, trošku sa menila intenzita výšok v oblasti starých testov, ale k horšiemu, inak beží pomerne stabilne.
Na druhej strane sa zase výšková odozva o niečo zlepšila, ale na zdroj sa nechytá.

Záverom:
Teda veľmi pekná a zberateľská kazeta, mechanicky dobre funkčná, až na obavu z horších cievok, ktoré sú v tomto prípade v poriadku.
Na nahrávky ju neviem odporučiť s čistým svedomím, nakoľko Agfy majú často problém s bielym povlakom na svojich chromdioxidoch, tu je celkom veľký rozdiel oproti Basf, kde je to menej časté, ak vôbec, nespomeniem si či som mal niekedy tak veľmi biely problém s Basf.
Takže napriek nízkemu budeniu chromdioxidu sa musíte ešte potýkať s úbytkom výšok kvôli bielemu povlaku, ktorý zanáša hlavy, samozrejme je to podstatne lepšie a funkčnejšie než u predošlej Megavox kazety, ale napriek tomu. Stále neviem s istotou povedať či aj v Megavox je Agfa chrome, alebo je to niečo úplne iné, vzhľad pásky aj parametre sú dosť podobné, len tamtá bola v horšom stave a kvôli povlaku na nej vypadával zvuk stále.

Dodatky:
Počítadlo na Sony po jednej strane 46:34
Poruchy na konci strany A boli jemné kolísania stopy, na začiatku strany B som nepostrehol, ale začiatok strany A bol katastrofálny.
Otlaky malej svorke I sú extrémne.
Jemný biely oter na hlavách po oboch stranách.
Zdroj Dual CD 5150 RC (funkčnosť bezproblémov)
CD-R Maxell – CMC Magnetics Taiwan/China 97:26.66
Interné poznámky – CC 777, CD 988, 989
Prílohy
IMAG0069.JPG
IMAG0069.JPG (126.09 KiB) 1880 zobrazení
IMAG0070.JPG
IMAG0070.JPG (135.87 KiB) 1880 zobrazení
IMAG0074.JPG
IMAG0074.JPG (124.58 KiB) 1880 zobrazení
IMAG0075.JPG
IMAG0075.JPG (133.25 KiB) 1880 zobrazení
IMAG0076.JPG
IMAG0076.JPG (149.64 KiB) 1880 zobrazení
IMAG0077.JPG
IMAG0077.JPG (93.43 KiB) 1880 zobrazení
IMAG0078.JPG
IMAG0078.JPG (137.09 KiB) 1880 zobrazení
IMAG0079.JPG
IMAG0079.JPG (69.51 KiB) 1880 zobrazení
IMAG0080.JPG
IMAG0080.JPG (75.96 KiB) 1880 zobrazení
IMAG0081.JPG
IMAG0081.JPG (59.44 KiB) 1880 zobrazení
IMAG0082.JPG
IMAG0082.JPG (98.17 KiB) 1880 zobrazení
IMAG0083.JPG
IMAG0083.JPG (135.2 KiB) 1880 zobrazení
IMAG0084.JPG
IMAG0084.JPG (103.08 KiB) 1880 zobrazení
IMAG0085.JPG
IMAG0085.JPG (128.9 KiB) 1880 zobrazení
IMAG0086.JPG
IMAG0086.JPG (140.7 KiB) 1880 zobrazení
IMAG0087.JPG
IMAG0087.JPG (131.7 KiB) 1880 zobrazení
IMAG0088.JPG
IMAG0088.JPG (123.57 KiB) 1880 zobrazení
IMAG0089.JPG
IMAG0089.JPG (89.37 KiB) 1880 zobrazení
IMAG0090.JPG
IMAG0090.JPG (114.66 KiB) 1880 zobrazení
IMAG0091.JPG
IMAG0091.JPG (59.3 KiB) 1880 zobrazení
IMAG0092.JPG
IMAG0092.JPG (62.11 KiB) 1880 zobrazení
IMAG0093.JPG
IMAG0093.JPG (58.59 KiB) 1880 zobrazení
IMAG0094.JPG
IMAG0094.JPG (72.71 KiB) 1880 zobrazení
IMAG0095.JPG
IMAG0095.JPG (164.22 KiB) 1880 zobrazení
IMAG0096.JPG
IMAG0096.JPG (109.32 KiB) 1880 zobrazení
IMAG0097.JPG
IMAG0097.JPG (86.64 KiB) 1880 zobrazení
IMAG0098.JPG
IMAG0098.JPG (82.48 KiB) 1880 zobrazení
IMAG0101.JPG
IMAG0101.JPG (87.84 KiB) 1880 zobrazení
IMAG0102.JPG
IMAG0102.JPG (101.74 KiB) 1880 zobrazení
IMAG0799.JPG
IMAG0799.JPG (125.09 KiB) 1880 zobrazení
IMAG0800.JPG
IMAG0800.JPG (66.49 KiB) 1880 zobrazení
IMAG0801.JPG
IMAG0801.JPG (55.73 KiB) 1880 zobrazení
IMAG0802.JPG
IMAG0802.JPG (68.1 KiB) 1880 zobrazení
IMAG0803.JPG
IMAG0803.JPG (81.85 KiB) 1880 zobrazení
IMAG0804.JPG
IMAG0804.JPG (72.02 KiB) 1880 zobrazení
Napísať odpoveď

Návrat na "Naše testy audio kaziet"